Adatok
Jagohu
0 bejegyzést írt és 13 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Tavaly a Nagy-Britanniából induló repülőgépek átlagosan 16 percet késtek – derül ki a légiközlekedési hivatal adataiból. A legtöbbet a stanstedi reptér gépei késik egész Nagy-Britanniában, de nem lehet büszke Luton és Birmingham sem...
2000. december 11-én tengerészgyalogos katonák tartottak vissza a bázisukra, az Észak-Karolinában lévő New Riveri tengerészgyalogos-támaszpontra. Egy kimerítő gyakorlaton voltak túl, ám aznapra még hátra volt számukra egy eléggé megterhelő túlélő-program: a…..
Fékszárny
Wizz Air Airbus kényszerleszállás: egy éven belül kétszer ugyanaz a hiba!
2011.07.20 14:37:00
A tegnap este igencsak fordulatosan alakult Ferihegyen, előbb a Wizz Air londoni járata fordult vissza műszaki hiba miatt, majd a vihar mintegy húsz percre leplombálta a repülőteret, s a hírek szerint két gépnek is más repülőtéren kellett leszállnia. Az első hír különösen…..
Amióta 13 évvel ezelőtt piacra dobták a Sötét zsaruk című sikerfilmet, a híres Men in Black (a továbbiakban: MiB) számos földlakóban azt a képzetet keltik, hogy mindössze egyfajta intergalaktikus (és paranormális) bevándorlási hivatal alkalmazottairól van szó, akik árgus…..
Bangkokban a katonaság szerda reggel páncélozott harcjűrművek segítségével megkezdte a piros inges tüntetés felszámolását. A Silom road felől nyomultak be, áttörve a legnagyobb bambusz barikádokon. Egy kereszteződést nyomultak előre, majd megálltak kivárnak. A kormányzati…..
Áttértünk a háborús időszámításra, a híradások szerint szombat reggelre, a bangkoki háború harmadik napjára a halottak száma elérte 17-et, a sebesülteké pedig a 141-et. Természetesen mire ezt leírom a számok már nem igazak, egyrészt a harcok folyamatosan zajlanak szombaton is…..
Ez rosszabb, mint Afganisztán, komolyan – mondja Artúr, aki bár orosznak született, de Amerikában nőtt fel, így meglepetésre azonos szinten van kettőnk orosz tudása, немножко, vágjuk rá egyszerre. A helyzet pedig messze nem vidám, a Rama IV sugárút egyik…..
Kisregény hosszúságú, de pompásan megírt, a feszültséget mesterien adagoló, néhol humortól csillogó levelet kaptunk Évától, aki egy külföldi nyelvtanfolyamokat közvetítő cég ügyvezetője, és egy felejthetetlennek szánt római hétvégével lepte meg a szüleit 70. és 75.…..
Jagohu
2010.05.13 19:48:07
A flightradar24.com oldalon néhány másodpercenként frissül Európa légterének képe, rajta az összes polgári repülőgéppel. Nem tudom, hogy a polgáriként nyilvántartott izraeli vadászgépek is rajta vannak-e, de például kis kitartással mindenki követheti szerettei útját a…..
Ede saját középiskolai szép emlékeit felidézve meséli el nekünk, amit a középiskolás gyermekétől az iskolai WC-ről megtudott. Megdöbbenve tapasztalta, hogy már a WC sem az a hely, ahol a diák a jól megérdemelt cigijét elszívhatná, hanem az idő múlásával a WC társadalma is…..
Jagohu
2010.02.22 10:25:39
@Gergice: a füstérzékelő mellé 10 ezer forint egy IP kamera ami a mozgásra fotót csinál mindenkiről - aztán szépen meg lehet nézni ki volt az, semmi gond :)
Lerántotta a leplet Belgiumról milk4, úgy tűnik, Brüsszelben sem fenékig tejfel a közlekedés, hiába van nagyon nyugaton, idióták ott is vannak. Erre persze valószínűleg nagyban rásegít az is, hogy nagyon vegyes az ott élők összetétele. Ha pedig leesik a hó, megbénul az…..
Jagohu
2010.01.01 23:00:24
@Drdnght: azért éltem éppen eleget otthon, a Bakonyból származom ahol igenis komoly fennakadásokat okoz 10 centi hó, mert az emberek képtelenek "hegyek" (idézőjelben, mert csak nekünk azok, mindenki más röhög ha ezt a kifejezést használjuk:)) között közlekedni, és hát igen, becsúsznak az árokba - kamionostól, aztán lehet állni a 8-as főúton naphosszat. Mindegy, ettől eltekintve igazad van, sok a mellébeszélés az újságokban, meg lehet már a memóriám se a régi. Mindenesetre én sose örültem az első napi hónak Bpn, mert mindig káosz volt utána egy napig.
@h4z4rd: nem urban legend, tényleg így volt - a mai napig rendszám alapján (ami a sofőrhöz tartozik, nem az autóhoz, tehát viszed magaddal ha új autót veszel) látni lehet a delikvenseket akik meg előtte kaptak jogsit
@light22: honnan szednek ennyi áramot?
Sok a szélerőmű - mind szárazföldön mind tengeren:
en.wikipedia.org/wiki/Thorntonbank_Wind_Farm
Amúgy meg itt az áttekintés:
en.wikipedia.org/wiki/Energy_in_Belgium
@h4z4rd: nem urban legend, tényleg így volt - a mai napig rendszám alapján (ami a sofőrhöz tartozik, nem az autóhoz, tehát viszed magaddal ha új autót veszel) látni lehet a delikvenseket akik meg előtte kaptak jogsit
@light22: honnan szednek ennyi áramot?
Sok a szélerőmű - mind szárazföldön mind tengeren:
en.wikipedia.org/wiki/Thorntonbank_Wind_Farm
Amúgy meg itt az áttekintés:
en.wikipedia.org/wiki/Energy_in_Belgium
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ha a légitársaságok nem sírtak volna 10 évvel ezelőtt, hogy túl sokba kerül a légiirányítás (a válság alatt, amikor a teljes költség ~1%-a volt), és nem lobbizzák ki az EU-nál, hogy kötelezzen minden légiirányító egységet arra, hogy 2%-al csökkentse a költségeit minden évben 5 éven át (miközben a forgalom átlag évi(!) 6%-al emelkedett), akkor nem kellett volna megállítani az irányítók képzését évekre és most lenne elég - vagy kisebb lenne a hiány. Mindenesetre kicsit kevesebb késés lenne azért, mert nem tudunk elég irányítót a radarok elé ültetni - bár az is igaz, hogy a légiirányítás még mindig csak átlag 1.2 perc késésért felelős (kivéve ha a franciák nekiállnak sztrájkolni :) ).
További adatok érdeklődőknek: www.eurocontrol.int/topics/data-statistics