Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Jagohu

0 bejegyzést írt és 13 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tavaly a Nagy-Britanniából induló repülőgépek átlagosan 16 percet késtek – derül ki a légiközlekedési hivatal adataiból. A legtöbbet a stanstedi reptér gépei késik egész Nagy-Britanniában, de nem lehet büszke Luton és Birmingham sem...
 2000. december 11-én tengerészgyalogos katonák tartottak vissza a bázisukra, az Észak-Karolinában lévő New Riveri tengerészgyalogos-támaszpontra. Egy kimerítő gyakorlaton voltak túl, ám aznapra még hátra volt számukra egy eléggé megterhelő túlélő-program: a…..
Jagohu 2012.05.12 13:32:04
Hadd szóljak hozzá a témához, és még mielőtt nekiállna bárki kiosztani hadd bocsássam előre, hogy ebben a témakörben dolgozom, tehát ismerem az eljárásokat, és a vizsgálati jegyzőkönyveket.

Überlingen:
"Így fordulhatott elő, hogy Nielsen nem hallotta meg az STCA ütközésre figyelmeztető rendszer riasztását."
-A tartalék rendszeren (és nem radaron) amin az irányítónak dolgoznia kellett NEM állt rendelkezésre ez a feature (STCA, short-term conflict alert, ami általában azelőtt jelez valamennyivel, hogy két gép az előírt minimumnál közelebb kerülne egymáshoz), NEM VOLT semmiféle riasztás, sem hanggal, sem vizuálisan.

-A Baskír Tupoljevet nem 100, hanem 1000 lábbal való süllyedésre utasította

-Az oroszok folyamatosan látták (a CVR felvétel szerint) a DHL 757-est a TCASen, és fél percen belül kétszer(!) fordultak el jobbra egyenként 10 fokot,(ami az előírás VIZUÁLIS, azaz VFR repülésnél a másik elkerülésére - de az utasszállítók mindig IFR azaz műszer szerint repülnek, és ez kötelező, nem választható) amely aztán annyit jelentett, hogy mivel balról közelített a keresztező forgalom, ezért pont belefordultak. Ha tartották volna az előírt, eredeti irányt akkor hozzávetőlegesen 2 tengeri mérfölddel (kb. 3.6 km) mennek el a 757es mögött - ami szintén a minimum elkülönítés alatt van, de mégis jóval több mint ami kell egy ütközéshez...
Ez az adat a FDR (fekete doboz) és a radar felvételek alapján került felszínre és valahogy nem került bele az újságokba.

@Jockey11: a kulcsszó a történetben nem az, hogy 3 gépből kettő egymásnak ment. A kulcsszó az, hogy dolgozz egymástól 5 méterre levő képernyőkön úgy, hogy az egyiken levő egy gépet (ami nem egy "béna" gép volt, hanem egy későn érkező Airbus Friedrichshafenbe) a leszálláshoz való bevezető egyenesre kellett irányítani (approach), majd mielőtt átadta volna a toronynak, előtte KÖTELEZŐEN telefonon egyeztetni erről (ami a nem működő telefonrendszer miatt lehetetlen volt, de erről az irányító nem tudott).
Megkérném, hogy ne szakértsen annyira olyan témában, amihez ennyire nem ért. Köszönöm.

PS: egyébként nagyon szeretem a blogot, meg az itt megjelenő publikációkat, szóval így tovább!
A tegnap este igencsak fordulatosan alakult Ferihegyen, előbb a Wizz Air londoni járata fordult vissza műszaki hiba miatt, majd a vihar mintegy húsz percre leplombálta a repülőteret, s a hírek szerint két gépnek is más repülőtéren kellett leszállnia. Az első hír különösen…..
Amióta 13 évvel ezelőtt piacra dobták a Sötét zsaruk című sikerfilmet, a híres Men in Black (a továbbiakban: MiB) számos földlakóban azt a képzetet keltik, hogy mindössze egyfajta intergalaktikus (és paranormális) bevándorlási hivatal alkalmazottairól van szó, akik árgus…..
Bangkokban a katonaság szerda reggel páncélozott harcjűrművek segítségével megkezdte a piros inges tüntetés felszámolását. A Silom road felől nyomultak be, áttörve a legnagyobb bambusz barikádokon. Egy kereszteződést nyomultak előre, majd megálltak kivárnak. A kormányzati…..
Ez rosszabb, mint Afganisztán, komolyan – mondja Artúr, aki bár orosznak született, de Amerikában nőtt fel, így meglepetésre azonos szinten van kettőnk orosz tudása, немножко, vágjuk rá egyszerre. A helyzet pedig messze nem vidám, a Rama IV sugárút egyik…..
Kisregény hosszúságú, de pompásan megírt, a feszültséget mesterien adagoló, néhol humortól csillogó levelet kaptunk Évától, aki egy külföldi nyelvtanfolyamokat közvetítő cég ügyvezetője, és egy felejthetetlennek szánt római hétvégével lepte meg a szüleit 70. és 75.…..
A flightradar24.com oldalon néhány másodpercenként frissül Európa légterének képe, rajta az összes polgári repülőgéppel. Nem tudom, hogy a polgáriként nyilvántartott izraeli vadászgépek is rajta vannak-e, de például kis kitartással mindenki követheti szerettei útját a…..
Ede saját középiskolai szép emlékeit felidézve meséli el nekünk, amit a középiskolás gyermekétől az iskolai WC-ről megtudott. Megdöbbenve tapasztalta, hogy már a WC sem az a hely, ahol a diák a jól megérdemelt cigijét elszívhatná, hanem az idő múlásával a WC társadalma is…..
Jagohu 2010.02.22 10:25:39
@Gergice: a füstérzékelő mellé 10 ezer forint egy IP kamera ami a mozgásra fotót csinál mindenkiről - aztán szépen meg lehet nézni ki volt az, semmi gond :)
Lerántotta a leplet Belgiumról milk4, úgy tűnik, Brüsszelben sem fenékig tejfel a közlekedés, hiába van nagyon nyugaton, idióták ott is vannak. Erre persze valószínűleg nagyban rásegít az is, hogy nagyon vegyes az ott élők összetétele. Ha pedig leesik a hó, megbénul az…..
Jagohu 2010.01.01 14:26:53
Nem nagyon akartam hozzászólni eredetileg, de nem tudom megállni.
Nem tudom Brüsszelben hogy nézett ki az a pár nap, de az ország keleti felén (Limburg) azért még lehetett közlekedni, ha lassan is. Nem láttam egymásnak csúszott autókat és idiótán vezetőket sem - azzal ellentétben amit Mo-on látok ilyenkor.
Ha pedig már párhuzamot vonunk, akkor Budapest és az egész ország (ahogy olvastam beleértve a vasutat is) teljesen megbénul ha leesik 10 centi hó, hiába "ismerik" az emberek a téligumit, de legalább annyian nem veszik meg szerintem arányaiban mint itt Belgiumban.
Azalatt a pár nap alatt volt szerencsém közlekedni Németországban és Hollandiában is - előbbiben ugye hasonlóan "kötelező" a téligumi használat (bizosító miatt) és mégis csak 70el mentünk az autópályán. Őszintén nagyon nem is akaródzott többel menni, hiába négykerekes és téligumival felszerelt az autóm.

Egyébként mindehhez hozzátartozik, hogy olyan gyorsan olyan mennyiségű hó esett, hogy az összes holland, belga és több nagy német (Düsseldorf, Frankfurt, Köln-Bonn) repülőtér is órákra bezárt - csodák ugye nincsenek...

@russel
Azért ez a téligumi-bérlés tipikusan Holland dolog, elég vicces :) bár ha működik tök jó be kell ismernem. Amúgy Hollandiában nincs úgy kivilágítva minden autópálya mint Belgiumban - vannak szakaszok, de nem az egész.
Nem tudom te merre élsz, de délen (Maastricht és környéke) azért nem álltak annyira a topon a hóeltakarításban.

@jimK1rk
Csak akkor nem fizet ha a fent említett kategóriájú járművekkel közlekedsz, amennyiben magán gépkocsi (nem személy vagy áruszállításra használt) tudtommal nincs ilyen kitétel