Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Kimérős szaloncukor (Lédig)

0 bejegyzést írt és 245 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
  Átmenetileg kifogytak a patikákból az elsősegélydobozok, miután a közösségi oldalakon elterjedt, hogy a rendőrség a járművek elsősegélynyújtó-csomagjaival kapcsolatos ellenőrzést rendelt el. A legtöbb patikában hamar hiánycikk lett az elsősegélydoboz, sokan azzal…..
Kimérős szaloncukor (Lédig) 2012.04.27 22:51:24
@kovi1970:
Fater tegnap feltöltette a sajátját patikában 2100 pénzért.
A kivett gézeket meg Betadiet a patikus visszaadta, és mondta, hogy nehogy eldobja: A géz és a fertőtlenítő is tökéletes lesz otthon ha kell, nem baj, hogy lejárt...

Nagy fas.zság ez. Ha látok egy balesetet mondjuk artériás vérzés esete áll fenn, nem fogok azzal foglalkozni, hogy lejárt szavatosságú gézzel vagy épp taknyos zsepivel kötöm el. Igyekszem megmenteni az életét. Vérmérgezéssel még élhet, de elvérezve már nehezen...
1992-ben óriási tömeg kísérte figyelemmel, ahogy az első Astra felhajtott a Közlekedési Múzeum rámpáján Ez most nem after party, hanem before party lesz, kezdte múlt csütörtökön beszédét Kovács Tamás, az Opel Hungary ügyvezetője, és ebből a felütésből is jól látszik,…..
Kimérős szaloncukor (Lédig) 2012.02.12 18:31:28
@Macskanátha:
Nem kérlek ezzel azt írta le, hogy 12.-én elindulnak vele, (nyilvánvalóan aznap meg is érkeznek)és így 13.-án szépen ott lehet a nagy heppöningen.

Nem azt írta, hogy 12.-én indulnak és 13.-án fognak odaérni.

Csak te ezt képtelen voltál értelmezni, kár :(
Az új vasúti menetrend néhány nappal ezelőtti életbe lépése tökéletesen bizonyítja, hogy alapvető tévedés volt - részemről is - azt feltételezni, hogy az Orbán-kormány által kinevezett új MÁV-vezetés nem meri meglépni azt az aljasságot, hogy szárnyvonalakat zárjon be. Aki…..
Az eset még az átkosban történt, amikor a MÁV még messze nem állt olyan magaslatokon, mint manapság. Egy tehervonat mozdonyvezetője közölte a fűtővel, hogy neki természetes szükséglete van, ami nem tűr halasztást. Ki is nézett egy megfelelő helyet az egyik állomás mellett. Ez a…..
Teljesen egyetértünk Edömérrel, aki a gyorsbeküldővel küldte be a panaszát. Ebben főleg az utastársakra panaszkodik, akik egy-egy négyes ülést is befoglalnak akár a szétpakolt cuccaikkal. Nincs is annál idegesítőbb, amikor tele van a vonat és pár suhanc meg elfoglalja a szabad…..
Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.12.11 18:32:10
@Peti817172M:
Mennyire jó lenne 10-12 fokban kabátban üldögélni csak hogy ne kelljen kézbe tartani...
Petike neked tényleg több szemed van mint IQ-d...
Teljesen átérezzük Ilke panaszát, aki havonta 21.000 Ft-ot fizet ki a vasúti bérletére, mégis zsúfolt, korszerűtlen és főleg hideg vonat jár érte. Épp az ilyen hozzáállás a szomorú, hiszen akinek nincs pénze kocsira, az nem tehet mást, továbbra is a monopol helyzetben lévő…..
Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.11.30 15:19:44
@savrola:
Nem kaptak. 5-öt legalábbis biztosan nem. 1+4 milliárdról volt szó, de azt se fogják megkapni, ahogy a vasút korábban sem kapta meg a támogatást ami nagy dirrel dúrral be lett harangozva.
Ezek gumicsontok, addig amíg ez a téma, ezen rágódik a nép, és nem a 265 forintos svájcifrankon...
A kalauzoknál található készülékek továbbfejlesztésével a MÁV-Start elérte azt, hogy ezentúl ne kézzel kelljen megírni a bliccelő utasok adatait tartalmazó nyomtatványt. A gép által rögzített adatok automatikusan átkerülnek egy központi adatbázisba, így a büntetés…..
Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.11.29 13:10:10
@Adani:
Okosan oldották meg.
Különböző almenük vannak:
Normál/Rendőri intézkedéssel. Ez ugye azért, mert ha a rendőr is intézkedett akkor az utas adatai nem kerüln ek felvételre, azt a rendőr teszi meg, ellenben a gép elkéri az intézkedő rendőr nevét jelvényszámát és szolgálati heyét.
A gép automatikusan egészíti ki a leadás okait, pl a "Felszólításra nem fizetett" minden utleadásira rákerül. Ha rendőri intézkedés történt, akkor az is hogy: "Rendőri intézkedés történt, díja: 8000HUF"

Rongálásnál elkéri pl. a kocsi pályaszámát és ha volt, akkor tanuk adatait is. De minmden almenüben az oda illő adatokat kéri: mondjuk elégtelen menetjegynél az elégtelen menetjegy adatait kéri.
Utas címénél irányítószám alapján írja ki a várost, téveszteni nem lehet.
Minden vasútvonalnak, hosszabb vonalak esetén, mint Budapest - Hegyeshalom vonal egy vonalszakasznak (Budapest-Komárom, Komárom-Hegyeshalom) van egy megbízott főnöke, a neve Vonalfőnök, aki a szakasz tevékenységét ellenőrzi. A mi vonalunkon abban az időben, amiről az esetet mesélem,…..
Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.11.28 15:55:55
@ritmikus csimpifon:
És azt a gagyi szenzort mibe kötötted volna bele? A mechanikus biztosítóberendezésbe?
Ott sok tényezőnek nem kellett volna együttállnia:
- Váltóellenőrzést kellett volna tartani, ahol kiderült volna a felvágott váltó
- Nem szabadott volna pár nap gyakorlattal a forgalmasabb oldalra helyezni a váltókezelőt egyedül
- Nem szabadott volna sürgetni a tehervonat átállását még a gyorsvonat előtt
.
.
.

stb.
Ádám igen kellemetlenül járt, mert az IC-n ülve, egy másik utas megérkezésekor derült ki, hogy mindkettőjüknek ugyanarra a helyre szól a helyfoglalásra. Mivel az újonnan érkező a párjával volt, így Ádám a kalauz tanácsára átült az első osztályra. A történet itt jó…..
Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.11.25 15:11:21
@Ahoj-:
Repülőn miért nincs fenntartva 4-8 hely arra ha valaki összehányná magát?
Azért emrt a repülőtársaság is ahogy a MÁV-Start is abból él, hogy a rendelkezésére őálló férőhelyeket értékesíti. És nyilván célja a minél magasabb kihasználtság elérése.
Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.11.25 19:04:10
@prokki:
Mert amikor ott állnak előtte 5-en jegyre várva senki nem tolerálná amikor bejelentené a pénztárkezelő, hogy bocsika de én most elmegyek a gyűjtőgéphez jegyet lerontani. (Pontosabban helyet felszabadítani.)

Valamint gyakorlott pénztáros tudja melyek azok a pótjegyek amit a vonat indulásáig értékesíteni tud még.
Kaptam már Budapesten Záhonyban kiadott pótjegyet. Szabálytalan ugyan, de nekem (mint utas) virult az arcom, hogy mégis van hely az amúgy teli vonaton.
Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.11.25 19:07:53
@Pretoryan:
"Egyetlen emberi részt vezetnék be hogy a jegyeket visszaváltó ablak különítve legyen az állomásokon "

És külön fenntartanál egy ablakot ahol csak jegyet/pótjegyet visszaváltani lehet, külön dolgozóval? Amikor az összes utaskiszolgálási művelet elenyésző hányada a visszaváltás. Egyéb időben a pénztárkezelő pasziánszozna :S.

Cserében megszűnne az a havi pár eset amikor többlet helyeket adnak el egy vonatra.

A beruházás, megvalósítás és üzemeltetés költségei többszöröse lenne az egész eredményének.
Megérkeztek az első beszámolók az otthon nyomtatott jegyekről. Ahogy az várható volt, még elég nyögve nyelősen megy a dolog, a kalauzok általában még tanulják, mit kell csinálniuk. Valószínűsíthetően az angol nyelvű rendszer sem segít sokat, mert amúgy a technológia…..
Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.11.22 09:50:46
@Chapell:
"Fos ez a QR kód amit rányomnak, iPhone, HTC Sensation is csak 5.-6. alkalomra bírja leolvasni legjobb esetben. "

Én csak egy "csóri" Androidos Samsunggal bírok, de azonnal olvassa.
Sőt próbáltuk úgy is hogy én mozgattam a készüléket, ismerős meg a papírt, szimulálva a vonat mozgását, nem mondom hogy azonnal, de 2-3 mp múlva akkor is vitte.
Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.11.22 09:56:02
@Adani:
"már elég jó a mobilnet lefedettség max. néhány percig tartó nethihány lehet "

Ajánlok egy mobilnet teszt kötutat országunk elszőszámú (nemzetközi) vasútvonalán ahol gyakorlatilag az utazás 50%-ában nincsen hazsnálható mobilnet-térerő.
De lehetne még sorolni a vonalakat. (Győr-Veszprém is "szép" ebből a szempontból pl.)
Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.11.23 09:49:08
@Peti817172M:

Amit te CIV kódnak hívsz az egy CIV felirat és egy tőle független, a pénztárgépen egyedi, de minden gépen egyszer előforduló kód.
Azaz olyan mintha az autókat csak a rendszámuk számsor részével próbálnád egyedileg azonosítani.
Ötmilliárd forintot csoportosít át a kormány a vasúti dolgozók ösztönzésére. Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke azt nyilatkozta az Origonak, hogy ez a pénz az, ami szerintük a MÁV-Cargoi privatizációja után járnak a dolgozóknak. A VDSZSZ 2008-ban azért sztrájkolt,…..
Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.11.21 15:50:44
@gcsabi:
Nem kívántam demagóg lenni, ne haragudj.
Elelnben aki a vállalat nyereségéből részesedni szeretne az részesedjen annak veszteségéből is.
Vagy ennyi erővel én ugyanannyit tettem a Cargóért mint a többi vasutas...
Gábor a Facebookon küldött nekünk fényképes beszámolót a váci és a dunakeszi állapotokról. A képek mellé képaláírások is érkeztek, ezeket is közreadjuk. A fényképek nagyobbak lesznek, ha rájuk kattintanak. Íme:…..
Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.11.14 14:10:47
@lyken:
Többsége háztartási PB palackkal megy.
Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.11.14 14:18:39
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Egy szezonmt kibírnak egy garnitúrával. Szezonon kívül nincsenek a palackok kirakva. Így nagyon a cseréjük sem jelent gondot.
Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.11.18 22:20:11
@vanek ur:
"Másik fontos különbség, hogy ha valakire túl gyakran érkezik negatív értékelés, a versenyszférában simán megköszönik a tevékenységét. "

Az is fontos különbség, hogy ez a vasútnál is így történik sokszor, csak egy általános sztereotípia létezik miszerint a vasútnál mindenki mindent megtehet bűntetlenül...........
Gergely kerékpárral utazott a vonaton, de amikor az előírásoknak megfelelően rögzíteni szerette volna, nem találta a rögzítő szíjakat. A kalauznak előadva panaszát azzal rázták le, hogy legközelebb hozzon magával szíjakat is, így majd megoldódik a szíjak hiánya. Mindamellett…..
Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.11.18 22:17:05
@lyken:
Talent lesz az.
A MÁV-val viszonylag megelégedett olvasónk küldte be az alábbi történetet, mely a goyrsbeküldővel érezett. Olvasónk Bzmot (Studenka) vonatokkal jár haza, de a legutóbbi alkalommal azt látta, hogy a 3 kocsis szerelvény helyett csak 1 kocsi érkezett, amire természetesen nem fért…..
Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.11.18 11:44:41
@Adani:

" tuti utazott már világítás meg fűtés nélküli kocsikba vagy épp ajtóhibásba, amit ugye előírás szerint ki kéne sorozni"

Miért is kellene kisorozni? Kék bárca, honállomásig közlekedhet...
Ismét viszont vonatba nem sorozható. A kettő között érted a különbséget? Ha menet közben elromlik akkor honállomásig közlekedhet ott ki kell sorozni a vonatból. Ellenben vonat megerősítésére vagy vonatképzésre nem hazsnálható fel az a kocsi, hiszen már indításakor tudvalévő lenne a hibája.

" Voltak ugye a 40 év feletti Barbik, amik bár 40 évesek ,de 2002-2003-ban nagyfelújítást kaptak, az utolsó csavarig fel lettek újítva, többek között égésálló burkolatot kaptak"

Ott voltál amikor felújították? Csak mert szerinted az utolsó csavarig fel lettek újítva. El kell szomorítsalak: nem. A kocsiszekrény, alváz felújítása (ami a jármű teherviselő eleme) kimerült abban, hogy újrafényezték. Sem megerősítést sem alkatrészcserét nem kaptak ezek az elemek. Sőt a munka minősége folyamatosan romlott ahogy a Ganz kezdte beadni az unalmasat: volt kocsi amit úgy keleltt kilopni félkészen a gyártócsarnokból, hogy a felszámolók ne foglalják le. Tehát adott egy alapvetően is silány kivitelezés tetézve a lehetetlen körülményekkel. Égésálló burkolat ide vagy oda meg vagyunk lőve, ha a tűz a kocsiszekrény alatt keletkezik. Vagy épp belül. Attól ég az egész mint a Reichstag...
A Barbi program egy élettartam növelő felújítás volt. 8-10 évet adtak akkor a kocsiknak pluszban a 8-10 évet bőven lefutották már. Lehet sírdogálni a Barbik után, de ugynakkora kupac szarok azok is műszakilag mint a nem felújított barátaik. Maximum rózsaszín dobozba csomagolva...

A gond ott fog keletkezni, hogy jövőre újabb szekerek érik el a 40 éves életkort, így a városvezetés vagy kivonja azokat is a forgalomból egy huszárvásággal, ezzel együtt kiheréli a metróközlekedést mert amúgy is kevés kocsi van, vagy segget csinál a szájából és azt mondja azokat már nem vonja ki...

Bocs az OFF-ért akit nem érdekelt.
Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.11.18 22:12:47
@Adani: Ha jelentve lett a hiba, bárcázva lett a kocsi, akkor bizony visszakereshető...

Metró: Megint olyan dolgokban nyilatkozol, amihez nem értesz. Néha-héha azt hinné az ember, hogy Peti817355235643689mlékfjklnfkjlsgnjegnjskl reinkarnációja vagy, de tudjuk, hogy nem...

Tamara: "Jobb mint újkorában". Aha. Mitől? Mert gumipadlót kicserélték benne? Vagy azért mert lefestették a forgóvázat. Érted? Attól hogy valami szépen néz ki még nem jelenti hogy jó is. Egy széthajtott dízelmotort is le lehet festeni ezüst színre attól még nem lesz csúcsmodell.

Metróvezetők írták le. Aha. Akik felszállnak rá vezetik, és este leszállnak róla. Melyik járt aknában alatta? Melyik szerelte 1x is? Egyikőjük sem. Aki ilyet nyilatkozik, hogy jó állapotban vannak, az vagy elvakult, vagy csak annyit vesz észre amit te: Szép, tűzálló (volt 10 éve) és amúgyis szép. Ja és ha még nem mondtam volna: szép.
Mondom mégegyszer: A szerkezeti elemek nem kaptak megerősítést. Csak le lettek fényezve. Innentől kezdve akár aranyveretes is lehet az utastere még szar lesz, sajnos. Elektromos hálózat nem lett cserélve erősáramú kábelek eredetiek benne... 40 év alatt szétrohadt a kábelek borítása, a kötéspontok lenullázódtak... A kocsikat 30 évre tervezték, és 30 év alatt is alacsonyabb futásteljesítményre. Ezek a kocsik már futásteljesítményben és élettartamban is meghaladták azt a szintet amire a gyártó tervezte őket. Már évekkel ezelőtt komoly szerkezeti beavatkozásokat kellett volna végrehajtani rajtuk, de ezek elmaradtak. Helyes döntés volt kivonni őket a forgalomból...

"Ott meg csak tudják miről beszélnek."

:-))))) Igen, az ilyen BKV figyelő meg index fórum és barátai különös hiteles forrásnak számítanak szakmai berkekben is... :-))))))
Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.11.18 22:15:57
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Azért az 50/70 arány erős, de az 50/58-as arányt el tudok képzelni... Feltéve ha mind az 50 fut magas rendelkezésre állással.
A traxxok kevésbé karbantartás-igényesek mint a 431-esek, utóbbiaknak ráadásul már csökkentett a napivizsga idejük a féktuskókopás miatt.
Ellenben a 480-asoknak 30ezer km-enként kell "napi"vizsgát tartani, ami gyakorlatilag 30-35 napot jelent. Sok gépet meg lehet így spórolni.
Emellett ugye a 60 flirt is kilőtt jópár 431-est, így ha a traxxok mind munkába állnak, legalább 25 szili selejtezése várható. (Sajnálom, hogy nem azt tudom leírni, hogy a 25-ön kívül mindet selejtezik :))
Ahogy azt már előre megjósoltuk, QR-kóddal ellátott jegyeket lehet otthon kinyomtatni, most hétfőtől már utazhatunk velük a MÁV vonalain. Azonban míg egyik szemünk nevet, addig a másik sír, hiszen a megvásárolt és kinyomtatott jegyünk adatait nem egy központi adatbázis tárolja,…..
Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.11.17 00:16:18
@Peti817172M:
Hö?
Ezt ugye te sem gondotlad teljesen komolyan? Még önmagad is alulmúlod néha :)
Az IP dinamikus legtöbbször, IP alapján helymeghatároznipedig 10 éve sem volt menő. Nekem Szombathelyen is azt írja IP alapján hogy Budapest a mobilnet miatt. Erről ennyit...

Esetleg MAC címmel lehetne azonosítani, de egyaz hogy elvadult baaromság, másodsorban meg elvadult baromság. Minek??? A gép azonosítása a felhazsnálót nem azonosítja. Emellett nem mindenki a saját gépéről rendel, és adott esetben később (visszaváltási időn belül) nem érne hozzá a géphez, nem tuná visszaváltani...
Új MÁV blog 22-es csapdája 2011.11.12 14:24:00
Attila megtapasztalta a MÁV rugalmatlanságát, hiszen úgy járt, mint a viccbeli nyuszika, akit végül is azért vertek meg, mert nem volta rajta sapka. Attilát persze nem verték meg, csak azon akadtak fenn a kalauzok, hogy Ő Hajdúnánás-Vásártér megállóban szállt fel, míg a bérlete…..
Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.11.12 23:39:57
@Snake:
"csak a jegyről hiányzik a BKSZ felirat, tehát ha mégis a Déliig utaznék és követni akarom a szabályokat, akkor Kelenföldön át kéne szállnom, (sőt, még valamit csinálnom is kéne, hogy új utazásnak minősüljön a következő szakasz) mert ugye 1 utazás 1 jegy... "

Nem.
A vasút elfogadja BKSZ csatlakozó menetjegyként a BKSZ határállomástól érvényes, ám BKSZ megjelölés nélküli menetjegyet is.
Persze elvileg BKSZ megjelöléssel kell kiadni, de főleg statisztikai célokat szolgál.
Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.11.13 14:42:52
@ugyan_pityu!:
"A vasút elfogadja BKSZ csatlakozó menetjegyként a BKSZ határállomástól érvényes, ám BKSZ megjelölés nélküli menetjegyet is. "

Nem akarlak megbántani de ez egy értelmes magyar mondat...
Azt jelenti, hogy a vasút elfogadja BKSZ csatlakozó menetjkegyként azt a jegyedet is, ami a BKSZ határállomástól érvényes, de nincs rávésve, hogy BKSZ.
Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.11.13 16:40:12
@ugyan_pityu!:
Ez nem vasutas szleng, hanem egy szolgátlatás neve...
Ez tulajdonképpen olyan mintha elszörnyűlküdnél a HDMI csatlakozós FULLHD LED tv-n.
Ha nem érdekel/nem érint mi az akkor nem kell tudnod, ha érdekel és érint is a dolog, akkor úgyis tudod, vagy utánanézel...

Én magam rendszeresen utazok vonattal és igen csekély számban találkozok bunkó vasutas dolgozóval legyen az kalauz vagy pénztáros.
Ellenben sajnos szinte nincs olyan utazásom, ahol legalább egy tahó utastárssal ne hozna össze az ég.

Amúgy statisztikailag igazolhatóan az általános szidást, sztereotípiákat olyanok szájából hallom, akik be is vallják, hogy életükben 2x ültek vonaton.
Ismerősöm is félvállról fröcsögött bunkó kalauzokról, tahó mávosokról, koszos redvás vonatokról, aztán kiderült, hogy 10 éve nem ült vonaton.
Egyszer elvittem vonatozni személyvonaton, végén ő kért elnézést tőlam, "nem gondoltam volna hogy ennyit változott".

Persze vannak hibák, van még min javítani, de ezt a félvállról fikát nehezen bírom elfogadni...
Még augusztusban a tóvároskerti megállónál kiesett egy ötvenéves nő a gyorsvonatból, s hiába vitték mentőhelikopterrel kórházba, másnap belehalt a sérüléseibe. A MÁV Zrt. vizsgálatot indított, s kiderült, a vonat nyitott ajtóval közlekedett, s a tragédia oka műszaki…..
Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.11.11 15:04:26
@Snake:
"Éppen ma sikerült kifognom egy olyan GYSEV halbit, aminek gajrament az önműködő ajtózárása. Mikor észrevette a jv a menetszél miatt nem tudta becsukni, ezért a szomszédos kisteremből figyelt, hogy ne menjen ki senki az előtérbe, míg egy lassújelnél nem tudja csukni az ajtót. Ennek ellenére a következő állomáson sem csukták be maguk mögött a leszállók"

Egy vonaton utaztunk... (9207)
Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.11.11 15:06:57
@gyöngyöm10:
Vannak 3 napos fordulók.
Az hogy visszaér Szombathelyre nem jelenti hogy megy is a műhelybe. Hanem fordul egy másik vonatra a szerelvény.
Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.11.12 00:03:11
@názmin:
Szerintem pedig gond nélkül alkalmasak.

Divattá vált szidni a halberstadtikat, ilyenkor szoktam megemlíteni: és milyen kocsik selejtezése vált lehetővé az érkezésükkel??

A régi pápaszemes kocsikat tudták velük selejtezni, amik még gőzfűtésesek voltak!! Magyarul télen állt a tárolón vagy ha nem volt kocsi futott---fűtés nélkül. Mert gőzfűtésre alkalmas szerkezet már nem volt.
Emellett a kapcsolófülkés By-ok is mentek a levesbe, ahogyan a virsliablakos Bhv-k is.

Ezekben a kocsikban nem az ajtó kinyílása és az ülés kényelmetlensége volt a legnagyobb gond.
Hanem az hogy a padlólemezről már csak múltidőben lehetett beszélni.
Láttam pár ilyen kocsit szétbontva. A tető és a padlólemez egyes helyeken gyakorlatilag hiányzott. Főleg a WC környékén volt szembeötlő...

Persze lehet fikázni amúgy is divat. Csak nem árt gondolkodni. Minden nyűgjük ellenére komfortfokoatban (sajnos!!) így is élenjáró kocsik a MÁV-Start kocsiparkjában.
Ádámot csak egyszer sikerült megizzasztaniuk, azóta kissé rezignáltan veszi tudomásul, hogy a győri 22-es busz érkezése nincs összehangolva a 14-es busz indulásával. Valahogy mindenki pont lemarad.Október 13-án és 14-én Győrben Marcalváros forgalmi irodához érkező 22-es…..
Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.10.21 16:57:04
@puszilgatógép:
Winkler Ágoston?
Korrekt ember, lehet vele értelmesen eszmét cserélni, szakmai dolgokról pedig főleg.
Sajnos a buszsofőrök jórésze nem követi ezt az ügyfélbarát megoldást, a 23-as vonalon igen sűrűn tapasztaljuk mi is...
A múltkori vitánkon felbuzdulva, ma újabb témát szeretnénk áttekinteni, mégpedig azt, hogy vajon járjon -e ingyenes vasúti (BKV, volán) jegy-, vagy bérlet az álláskeresőknek? Manapság ugyanis drága a közlekedés, s sokszor csak egy-egy távolabbi városban van lehetőség…..
Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.10.09 13:21:46
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Nagy valószínűséggel azért, mert az a munkanélküli aki állásinterjúra jelentkezik és elmegy rá az hathatósantesz helyzete megváltoztatásáért, aktívan munkát keres és ezt támogatni szükséges! Sőt, kimondottan pozitív, ha valaki nem csak a lakóhelyén hajlandó munkát vállalni, azért hogy helyzetén segítsen.

Ezzel szemben a nyugdíjasok igen nagy százaléka csak azért utazgat mert:
1) Unatkozik-a vonaton társaságban van
2) Csipkebokorvessző
3) A vonaton meleg van, otthon nem kell fűteni
4) A 100 km-rel arrébb lévő településen olcsóbb 10 ft-tal a krumpli, és ráadásul még az idő is eltelik az utazással.
4)
Fővárosi Blog Irány a torony! 2011.09.03 07:00:00
Ferihegy cikksorozat Idén 30 éve, hogy elkezdték építeni Nieder Iván fő művét. Az ő neve valószínűleg kevés olvasónak ismerős, pedig a Ferihegyi repülőtér két "lábon" álló forgalomirányító tornya - amelyről most szó lesz - a reptér egyik emblematikus épülete. Nieder Iván a Műegyetemen szerzett…..
Zoltán az oldalt található gyorsbeküldőn küldte be a történetét. Mivel a gyerekei szeretnek vonatozni, így Velencére tartva nem az autó mellett döntött, hanem igénybe szerette volna venni a magyar vasút segítségét. A család ki is érkezett a Déli-pályaudvarra, ahol az indulás…..
Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.08.28 06:35:34
@geegee: Igen-igen, és maga az autó, a karbantartás, a kopás, az egész amortizációja, a jogosítványod autópályamatrica mind-mind ingyen van.
Köszönjük, ezt már ismerjük.
Én egy gyengébb, olcsóbb használtautó árán évekig elvonatozok. Amíg sajnos nem csak a benzint kell bele vásárolni, addog bizony nem olcsóbb a saját autó, csak ferdített számításokkal.
Egyszer 2 autóőrült bolonddal beszélgettem ők is jöttek ezzel a "benzin olcsóbb mint a jegy dumával" aztán leültem velük pontról-pontra összeszedni mi mennyibe fáj/fájt, bizony vastagon drágábbra jött ki az autó.
Amiben "nyertek" az a rugalmasság, és a kényelem, ezt el is ismertem nekik, ezek nem forintosíthatóak. De nem olcsóbb és közel nem olyan olcsó a vonat.

De amúgy felajánlottam már sok embernek, hogy az évi 20-22 ezer km vonatozásom menetjegyeinek árát teljesárúra kiegészítve megkapja egy évre, ha alámtol egy autót amit csak tankolnom kell, minden költséget, még a jogsimat is Ő állja.
Sajna senki nem tette még meg, és ez nem azt bizonyítja, hogy az " autó olcsóbb a vonatnál" elv igaz lenne.
József a hónap elején megvette a bérletét Üllőn, s várta a vonatot, mellyel elutazhatott volna. Az be is érkezett, majd fél órás várakozást követően, bemondták, hogy a biztosító berendezés hibája miatt a vonat még bizonytalan ideig nem indult tovább. József ekkor úgy…..
Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.08.27 15:23:11
@Sokatutazó:
Ott a pont.
Ha valamilyen nem igyenes jegyet adott ki neki, az a nap végi zárásban hiánylatként jelentkezik a pénztárosnál. Ergo magával cseszne ki.
De szvsz regjegy volt.
Nyilván nem arra lett kitalálva az E.on mérőállásbejelentője, hogy 0-át jelentsenek le, de azért ilyet hibával visszadobni, legalábbis furcsa:Az eon-nál lassan fél éve nem tudom lejelenteni semmilyen automatikus (és ingyenes) módon a 0-ás mérőállást. Minden alkalommal, mikor…..
Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.08.27 12:00:31
@qtyqruty:
Tényleg van benne tesztmérés. Nekünk is cserélték 7 kWó benne volt.
De a cserelapon is kezdőértéknek 7 lett rögzítve és az első számlán is úgy tűntették fel mintha 7-ről indult volna.