Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Köves Slomó

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Novák Attila, A Chabad, Elie Wiesel és a Fidesz - valláspolitikai körtánc Budapesten című cikke összeesküvés-elméleteivel és minden képzeletet felülmúló tárgyi tudásával, a múlt és a jelen tényeinek saját jogon történő lefektetésével, és átütő jóindulatával,…..
Köves Slomó 2009.12.23 23:30:23
Üdvözlök mindenkit és köszönöm a hozzászólásokat!
Az alábbiakban pár pontban szeretnék reagálni a kommentekben eddig felhozott kérdésekre, megjegyzésekre.

1. Szeretnék elnézést kérni mindenkitől – Attilát is beleértve – aki úgy érzi személyesen megbántottam. Ez semmiképp nem volt célom.
2. Többen felhozták, hogy ezeket a kérdéseket miért itt és miért nem egy „zsidóblogon” vitatjuk meg. Erre csak azt tudom mondani, hogy én azon a fórumon tartom érdemesnek a válaszadást, ahol a vádak kérdések stb. elhangzottak. Az, hogy a Blog miért tartotta megjelenésre érdemesnek Attila cikkét, erre nyilván meg van a maguk számítása, ez nem az én hatásköröm.
3. Nem állítottam senkiről a cikkben, hogy antiszemita lenne. Sem arról nem beszéltem, hogy akinek én vagy Elie Wiesel nem tetszik az zsidó-e vagy sem stb.
4. A Messisanizmusról: Kétségtelen, hogy a Chábádosok egy része remélte, hogy a Rebbe lesz a Messiás, sajnos 1994 nyarán igazolódott, hogy ez nem következett be. Ennek ellenére vannak, akik továbbra is ebben reménykednek. Ez nagyon hasonlít ahhoz, ahogy a vallásos cionizmus úgy vélte, hogy Izrael Állam megalakulása a Messiási eljövetel kezdete (Lásd:
en.wikipedia.org/wiki/Gush_Emunim ) ezért sok kritika érte őket az ortodox zsidóságon belül (Lásd: en.wikipedia.org/wiki/Abraham_Isaac_Kook ). Ez a hit különösen felerősödött a hatnapos háború után (mint a „nagy Izrael” kiteljesedésének része. Lásd: www.sas.upenn.edu/penncip/lustick/lustick13.html ). A földet a békéért folyamatok, és különösen a Gázai kivonulás nagyon megosztotta a vallásos cionistákat (Lásd többek közt itt: www.jafi.org.il/education/ACTUAL/conflict/disengagement/9b.html ). A megosztottság éppen ennek az állításnak az igazáról, és az ennek megfelelő stratégiai sémák miatt alakult ki. Ezt a hasonlóságot azért hoztam fel (anélkül hogy az ügyben állást foglalnék, mind a cionizmus vagy a vallásos cionizmus és a messianisztikus cionizmus kérdésében) mert meg akartam mutatni Attilának milyen erkölcstelen dolog olyan fanatikusnak feltüntetett irányvonallal összefüggésbe hozni a magyar chábádot, amelyhez hasonlót bármilyen vallási vagy politikai irányzatban (így a cionisták között is) lehet találni.
„Ciszjordániai telepesek” kifejezést azért írtam, mert meg akartam mutatni, hogy rejtett pejoratív jelzőkkel mindenkit lehet mocskolni. Tettem ezt annak ellenére, hogy gondolatvilágukat tekintve, illetve politikailag a telepesek közelebb állnak hozzám, mint az őket bírálók.
5. Turán Tamást nem akartam megbántani, és szerintem nem is bántottam meg. Nem róla beszéltem, hanem a róla tett állításról, miszerint ő az „1945 óta élő legnagyobb magyarországi rabbinikus tudós”. Ezen állítás láthatóan az idézett tanulmány miatt pattant ki Attila fejéből, melyben Attila értelmezése szerint Turán a Chábádot „rabbinikus forrásokra támaszkodva” kritizálja. [Ez különben sem igaz. Ha valaki elolvassa a tanulmányt, láthatja, hogy Turán 3 dolgot említ: 1) Háláchikusan igaza van az Egység folyóiratnak, hogy szent szövegeket nem szabad kidobni, de szerinte ez „szemtelen” kérés. 2) A hagyománytól eltávolodott zsidók oktatása (kiruv rechokim) nagyon lényeges. 3) A magánszféra tisztelete miatt nem lenne szabad bármelyik zsidó szervezetnek továbbadni címlistákat.]. Oka annak, hogy az állítással szemben olyan rabbik nevét is felhoztam, akik 1945 óta működtek Magyarországon, de már nem élnek, az az hogy már magát az állítást is illogikusnak találom. Ha ugyanis Attila valóban arra gondolt, hogy Turán Tamás a ma élők közül a legnagyobb akkor miért kellett hozzátenni, hogy „1945 óta”? Mert az „1496 óta ma élők” között nem ő a legnagyobb?
5. Charlie! Nem tudom, melyik „internetes hanganyagra” hivatkozol, amelyben a sajátomon kívüli zsidó irányzatokat mind nem autentikusnak nyilvánítom. Ha a „reform mozgalomról” alkotott véleményemre gondolsz: Erről csak annyit, hogy valóban pontosam annyira tartom a reform mozgalmat autentikusnak, mint amennyire te a Chábádot modernnek. Azzal a különbséggel, hogy én nem látok hasonlóságot Izrael Jacobson és Luther Márton között. (Hogy miért nem arról esetleg majd egy másik fórumon.)