Adatok
padorjan
0 bejegyzést írt és 126 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Fapados tippek, trükkök, élmények
Így működik a fapados buszos cég, amely letarolja Európát
2018.04.10 12:59:54
Egyre kevésbé lehet kikerülni a Flixbust, ha olcsó utazgatást tervezünk Európában, mi is mentünk velük nemrég megint és van két foglalásunk is - azért durva, hogy Bécsbe elvisznek már 5 euróért, miközben a hatósági áras belföldi piacon Győr ennek majdnem a duplája. De erről majd később, most arról,…..
Berlinnek 2006 óta van egy csilli-villi Hauptbahnhofja, de Honeckerék már korábban is megpróbálkoztak ezzel a névvel - értelemszerűen nem sok sikerrel, hiszen maximum Berlin kisebbik felének főpályaudvarát hozhatták csak létre:
„Berlin Hauptbahnhof DDR Aug 1990“ von Felix O -…..
padorjan
2015.12.16 20:33:16
Egy helyen még maradt utalás az előző névre: a DB Netz AG Regelwerk 100 még mindig BHF kóddal ismeri.
fahrweg.dbnetze.com/file/fahrweg-de/2394144/vHBDX5OndmGwv-JTA9EzuNArX1E/2361656/data/betriebsstellen.pdf (10. oldal 3. oszlop)
Német barátaink mindig percízek voltak, így a kontinentális Európa fontosabb külföldi állomásait is megszórták saját rövidítésekkel. Az X-szel kezdődőek "nyugati", Z-vel kezdődőek "keleti" állomásokat jelölnek.
fahrweg.dbnetze.com/file/fahrweg-de/2394144/vHBDX5OndmGwv-JTA9EzuNArX1E/2361656/data/betriebsstellen.pdf (10. oldal 3. oszlop)
Német barátaink mindig percízek voltak, így a kontinentális Európa fontosabb külföldi állomásait is megszórták saját rövidítésekkel. Az X-szel kezdődőek "nyugati", Z-vel kezdődőek "keleti" állomásokat jelölnek.
1994 és 2014 közt összesen kétszer láttam kedvenc német villanymozdonyomat: mindkétszer mozgó vonatból, álló helyzetben. Aztán tavaly rákapcsoltam: elkaptam Nürnbergben nappal szemben, gyerekkori emlékeim színhelyén, és a müncheni főpályaudvaron.
Idén ősszel újráztam,…..
padorjan
2015.11.01 12:34:27
@retek: A Deutsche Bundesbahn->Deutsche Bahn AG inkább selejtezni szokott, mint barkácsolni.
A konkrét gép életútja: 103er.de/best103/show_ll.php?l=103245
A konkrét gép életútja: 103er.de/best103/show_ll.php?l=103245
Magyarországon a sugaras jellegű vonalhálózat miatt viszonylag kevés helyen keresztezi egymást két komolyabb vasútvonal; inkább csak elágazni/összeágazni szoktak - a kisebbek, illetve nem egyenrangúak pedig szépen összesimulnak egy közös állomáson, majd ismét szétválnak.…..
padorjan
2015.08.17 22:00:52
A helyileg illetékes televízió készített egy minisorozatot az uborkaszezonra a Ringbahn állomásairól. Minden részben másik állomást és annak környékét ismerhetjük meg.
www.rbb-online.de/abendschau/serien/der-s-bahnring/der-s-bahnring.html
Westkreuz esetében még ők is kiemelik a szinte csak átszállás céljából történő használatot.
www.rbb-online.de/abendschau/serien/der-s-bahnring/der-s-bahnring.html
Westkreuz esetében még ők is kiemelik a szinte csak átszállás céljából történő használatot.
Bármerre indulunk is autóval, motorral, vagy akár gyalogosként, előbb-utóbb szinte biztosan furcsa, megmagyarázhatatlan forgalmi helyzetre bukkanunk. A Kresz Klub videójában - amelyet Pető Attila KRESZ-oktató készített – a világ talán leghülyébb közlekedési lámpáját…..
padorjan
2015.05.16 17:13:52
A videóban látszik néhány eset, ami egyértelműen a megengedett legnagyobb sebesség átlépéséből következik. Inkább ezen kéne elgondolkodnia a "hozzáértő" készítőnek és rájönne a berendezés hasznára.
@Bence Ludvig: Amit a Közlekedési Tanszék egyes oktatói mondanak, azt néha érdemes egy egészséges kritikával együtt megjegyezni.
@P1sty: Nem annyira hülyeség így megépíteni egy lámpát: nem zavarja mindegyik csomóponti ágat és irányt és tényleg csak indokolt esetben zavarja a forgalmat. Nem azért jó vagy rossz valami, hogy van-e már itthon belőle. ;)
A lentebbi linken látható kereszteződés egy óvoda és a sportpálya között van egy 5000 fős városban, Bergstraße kerületben, Hessen tartományban. A népek ott képesek megnyomni a gombot, pedig nincs mellékelve használati utasítás.
indafoto.hu/padorjan/image/21442737-11351306
Nagyjából 4 éve deklaráltan nem cél az egyéni közlekedésnek kedvező zöldhullám feltétel nélküli építgetése a városban, de a végösszeg nem feltétlenül negatív. Az átlag másfél személyt szállító személyautó és az átlag 50 főt szállító autóbusz már elég jól összehasonlítható.
@Pepejoe: Az indukciós hurok képes motort vagy kerékpárt érzékelni, csak annak megfelelően kell kiépíteni. Lényegi különbség nincs a kiépítésben, csak néhány kört a nagy hurkon belül is át kell vezetni lehetőleg nem a haladási iránnyal párhuzamosan.
@Bence Ludvig: Amit a Közlekedési Tanszék egyes oktatói mondanak, azt néha érdemes egy egészséges kritikával együtt megjegyezni.
@P1sty: Nem annyira hülyeség így megépíteni egy lámpát: nem zavarja mindegyik csomóponti ágat és irányt és tényleg csak indokolt esetben zavarja a forgalmat. Nem azért jó vagy rossz valami, hogy van-e már itthon belőle. ;)
A lentebbi linken látható kereszteződés egy óvoda és a sportpálya között van egy 5000 fős városban, Bergstraße kerületben, Hessen tartományban. A népek ott képesek megnyomni a gombot, pedig nincs mellékelve használati utasítás.
indafoto.hu/padorjan/image/21442737-11351306
Nagyjából 4 éve deklaráltan nem cél az egyéni közlekedésnek kedvező zöldhullám feltétel nélküli építgetése a városban, de a végösszeg nem feltétlenül negatív. Az átlag másfél személyt szállító személyautó és az átlag 50 főt szállító autóbusz már elég jól összehasonlítható.
@Pepejoe: Az indukciós hurok képes motort vagy kerékpárt érzékelni, csak annak megfelelően kell kiépíteni. Lényegi különbség nincs a kiépítésben, csak néhány kört a nagy hurkon belül is át kell vezetni lehetőleg nem a haladási iránnyal párhuzamosan.
Aki utazott a bécsi U2-es metró belvárosi szakaszán, valószínűleg észrevette, milyen közel vannak egymáshoz a megállók, az oldalperonok pedig néha el vannak tolva egymáshoz képest. Ez azért van így, mert ez az alagút eredetileg villamosok számára épült, a metrót csak…..
November óta folyamatosan a hátizsákban volt az állvány, aztán a hét elején kipakoltam - naná, hogy ekkor lett hirtelen esti fotóznivaló: a két hete elvégzett terhelési próba eredményének ismeretében az 1-es villamos hosszabbításán megkezdődött a járművezetők…..
padorjan
2015.03.16 15:27:15
@cso zsi: A fák helyett és az ösvényekkel tarkított zöld középsáv helyett majd lesz/marad fa és füvesített vágányzat.
www.bkk.hu/wp-content/uploads/2014/07/helyszinrajz_1-es-vilalmos-meghosszabitasa.pdf
www.bkk.hu/wp-content/uploads/2014/07/helyszinrajz_1-es-vilalmos-meghosszabitasa.pdf
padorjan
2015.03.17 11:14:08
@cso zsi: "("Gyönyörű" az a pdf, a kis gépemen negyed óra alatt sem nyílt meg.)"
A tervrajz az mindig egy nagy adattömeg, nálam 1-2 percen belül látható volt.
"Nem tudom, ismered e a környéket, vagy egyáltalán jártál e már arra életedben (na meg a tervező...)"
A tervező nevében nem nyilatkozhatok, de legutóbb vasárnap délután jártam arra.
"A Hengermalmon a középső fasor megszűnt."
Van helyette az út szélén ültetve cserjesor, csak ki ne tapossák.
"A Hengermalom szélesebb, mint az Etele."
Ebben nem lennék annyira biztos. A Hengermalom utcán 2×1 sáv+2 vágány (parkolósáv a járdából elvett öblökben), az Etele úton 2×1 sáv+parkolósáv+2 vágány a jellemző szélesség.
"Az Etelén mindhárom fasor fenyegetve van, ami a kerület, és a lakók "ellenérését" váltotta ki."
Biztos, hogy mindegyik fa olyan jó állapotú? Látva a legutóbb felkapott esetet, nem lennék meglepődve semmin.
index.hu/belfold/budapest/2015/03/05/nem_kerulhetik_el_a_hev_melletti_fak_a_sorsukat/
"Ha odarakják a villamost, akkor minden más géperejű forgalom megszűnhet ott (nem elég széles a jelenlegi út), ami sem a helyieknek, sem az üzleteknek nem tesz jót. Egy elköltözött üzlet viszont a kerület bevételét csökkenti. A másfél méteres fűsávra max a felsővezeték-tartó oszlopok kerülhetnek, a két vágány űrszelvénye belelógna a jelenlegi parkolósávba."
Az út két szegélye között el kell felejteni a jelenlegi állapotot és néhol még a szegélyt is. Az Etele úton 18,5-23,25 m széles mintakeresztszelvényekkel terveztek mindent, a felsővezeték-hálózat pedig az út két szélén lévő közvilágítási oszlopokra lesz rögzítve.
Az Etele úti házak aljában 5-ből 3 bolt üres, a piacon nagyjából a kocsma működik. Milyen bevételt féltünk?
Ajánlom a következő linken lévő iratok áttekintését.
www.google.hu/search?q=etele+site:bkk.hu/wp-content/uploads/2014/07/+filetype:pdf
A tervrajz az mindig egy nagy adattömeg, nálam 1-2 percen belül látható volt.
"Nem tudom, ismered e a környéket, vagy egyáltalán jártál e már arra életedben (na meg a tervező...)"
A tervező nevében nem nyilatkozhatok, de legutóbb vasárnap délután jártam arra.
"A Hengermalmon a középső fasor megszűnt."
Van helyette az út szélén ültetve cserjesor, csak ki ne tapossák.
"A Hengermalom szélesebb, mint az Etele."
Ebben nem lennék annyira biztos. A Hengermalom utcán 2×1 sáv+2 vágány (parkolósáv a járdából elvett öblökben), az Etele úton 2×1 sáv+parkolósáv+2 vágány a jellemző szélesség.
"Az Etelén mindhárom fasor fenyegetve van, ami a kerület, és a lakók "ellenérését" váltotta ki."
Biztos, hogy mindegyik fa olyan jó állapotú? Látva a legutóbb felkapott esetet, nem lennék meglepődve semmin.
index.hu/belfold/budapest/2015/03/05/nem_kerulhetik_el_a_hev_melletti_fak_a_sorsukat/
"Ha odarakják a villamost, akkor minden más géperejű forgalom megszűnhet ott (nem elég széles a jelenlegi út), ami sem a helyieknek, sem az üzleteknek nem tesz jót. Egy elköltözött üzlet viszont a kerület bevételét csökkenti. A másfél méteres fűsávra max a felsővezeték-tartó oszlopok kerülhetnek, a két vágány űrszelvénye belelógna a jelenlegi parkolósávba."
Az út két szegélye között el kell felejteni a jelenlegi állapotot és néhol még a szegélyt is. Az Etele úton 18,5-23,25 m széles mintakeresztszelvényekkel terveztek mindent, a felsővezeték-hálózat pedig az út két szélén lévő közvilágítási oszlopokra lesz rögzítve.
Az Etele úti házak aljában 5-ből 3 bolt üres, a piacon nagyjából a kocsma működik. Milyen bevételt féltünk?
Ajánlom a következő linken lévő iratok áttekintését.
www.google.hu/search?q=etele+site:bkk.hu/wp-content/uploads/2014/07/+filetype:pdf
A próbajáratok már szorgalmasan futják a köröket, és Budapest újfent fújhat egyet: megint megvalósult egy, évtizedek óta húzódó közlekedési beruházás, amikor az 1-es villamos először átgurulhatott a Rákóczi (Lágymányosi) hídon. Első Budapest atlaszomat az 1990-es évek közepén kaptam: ott már…..
Hova megy ez a vonat?
Bonn – az egykori nyugatnémet főváros közlekedése képekben
2015.02.24 07:55:19
Folytatva a sorozatot, a Rajna-parti Brohltól kicsit tovább hajózva a Rajnán elérjük az egykori nyugatnémet fővárost, Bonnt. A délen található fogaskerekűvel és a pazar kastéllyal már megismerkedtünk, most a várossal és közösségi közlekedésével tesszük ugyanezt.
Hochkreuz…..
Eredetileg más témát terveztem mára, de a múltkori berlini bejegyzés annyira fellelkesített, hogy a kész írást inkább áttoltam hétfőre, és helyette befejeztem a pár hete elkezdett tömköz beszámolót. Igyekeztem színesre venni a figurát, így láthatunk új vonalat régi…..
Eredetileg csak átszállni akartam az éppen átépítés alatt álló Széll Kálmán nemmoszkvatéren, amikor láttam, hogy már az utolsó szegmenst bontják a sínek fölötti gyalogosfelüljáróból. Ez város- és közlekedéstörténetileg is érdekes esemény, plusz gyerekkoromban -…..
padorjan
2015.02.15 22:32:51
@Izo: Újhegyi úti híd alatt a Gyorsforgalmi régi hídja értendő? Arról még fénykép sem sok található.
Csak most tűnt fel, hogy már közel egy éve, hogy elindult a forgalom Debrecen időrendben sokadik, szám szerint viszont második villamosvonalán. Annak idején írtam róla itt a blogban, most megcsináltam a bővebb beszámolót is:
A debreceni 2-es villamos első üzemnapja2014. február…..
padorjan
2015.02.15 22:31:25
@Baloldali érték: Ha csak a Budapesten önálló akaratra ébredt villamosok eseteit nézzük, már megéri beszerelni.
Beszámoltunk már arról, hogy Székesfehérvár átépítése kapcsán először elbontották a hátsóbb vágányok egy részét, majd megépítették helyettük a menetrendváltás óta már működő ideiglenes peronokat, hogy nekiállhassanak az eddigi peronok és vágányaik elbontásának…..
padorjan
2015.01.12 19:09:52
@Laptoptáskás Ügynök: Munkavédelem. Csúnya dolog belezuhanni egy marék hegyes vasrúdba.
Nemrég végignézhettük a Bernauer Strasse átváltozását városi utcából éles fegyverrel őrzött börtönkerítéssé - most nézzük meg azt, hogyan őrzik mindennek az emlékét!
A változások idején - teljesen érthetően - mindenki azt akarta, hogy a Berlini Falnak nyoma se…..
Most, hogy az index.hu már mindennél jobban követhetőbb, az indafoto.hu sem maradhat le.
Ráncfelvarrtuk! Nem kicsit. Nagyon! Kész még nem vagyunk. De vannak eredmények. Ezt most megmutatjuk.
Komolyan gondoltuk, hogy minden a képekről kell szóljon!
Nagyobb képek már a nyitón.…..
Szegeden a villamosos nagyprojekt keretében alaposan átrendezték a városból kivezető főútvonal és a harmadik, külső körút kereszteződését. Az építkezés előtt így nézett ki - a villamos csak egyfelé kanyarodott:
Most egy kétvágányos delta van a körút közepén, de ez…..
padorjan
2014.10.24 16:35:31
@Tapmancs: A győri FISZ volt az itthoni prototípus, az Árkádos már egy fejlesztett példány, de az igazán jól használható a szegedi lett. Elég csak a táblázást megnézni a StreetView-val, abból is látszik a fejlődés.
Átszállni pedig muszáj. A kicsit kifordított mondásban van igazság, a személygépjárművön kívül kevés az olyan közvetlen lehetőség, amikor egy közlekedési eszközzel háztól házig tudunk utazni, eljutni. Településen belül megteszi a kerékpár is, de hosszabb távon már ez…..
padorjan
2014.08.11 22:40:57
Gyerekkoromban nagyon tetszett, amikor arról olvastam, hogy a kisföldalatti 1896-os megnyitásakor jegyárusító automaták üzemeltek az állomásokon - később aztán azt is megtudtam, hogy ezek nem váltak be, ezért hamar leszerelték őket. Sajnos a budapesti tömegközlekedés technikai…..
padorjan
2014.08.10 22:11:23
@KissGecihuszár: "némelyik okostojás EQ fighter ork kifejezetten arra utazik, hogy büntessen, ha nincs meg a gyűjtő minden kötelező "kelléke"..."
Amióta fémszálasak a jegyek, azóta nem kell a borítólap az érvényességhez. Az első fémszálas jegyek a narancssárga jegypapír idejéből valók.
Három napja az éves bérletet (akkor volt 2 napja érvényes) gondolta érvénytelennek az útonálló. Második visszakérdezésre sem tudta elolvasni az évszámot, úgy kellett megmutatni neki.
Amióta fémszálasak a jegyek, azóta nem kell a borítólap az érvényességhez. Az első fémszálas jegyek a narancssárga jegypapír idejéből valók.
Három napja az éves bérletet (akkor volt 2 napja érvényes) gondolta érvénytelennek az útonálló. Második visszakérdezésre sem tudta elolvasni az évszámot, úgy kellett megmutatni neki.
Több bejegyzésben is lelkendeztem arról, hogy milyen gyönyörű Erfurt: itt, itt, és itt. Ehhez képest a belváros polgári részének főterén ezekbe a szobrokba botlottam:
Még jó, hogy felismertem őket, mert különben azóta is arról mesélnék mindenkinek, hogy a helyiek teljesen beleőrültek a modern ún.…..
padorjan
2014.08.10 21:13:43
@Hamster: Schnatterinchen pedig újabban a Bombardier Flexity Berlin kapcsán kerül elő. :)
Jómúltkorjában szó esett a német egységbuszok első generációjáról, a VÖV I-ről. Ezek ugyan jól beváltak, de a világ nem állt meg, így már a hetvenes évek második felében elkezdték továbbfejleszteni a koncepciót. Voltak ötletek, melyek nem váltak be (például a kisebb kerekek), de végül elkészült a…..
padorjan
2014.08.10 20:53:19
@Hamster: A fényszóró tényleg a W 123 harmadik szériájából való.
@Fekete Csaba: Ez a pénzadagoló már a kalauzok idejében is megvolt. Nosztalgia meneteken lehet látni ilyen pénzadagolót kalauztáskán is.
@Fekete Csaba: Ez a pénzadagoló már a kalauzok idejében is megvolt. Nosztalgia meneteken lehet látni ilyen pénzadagolót kalauztáskán is.
Mielőtt belekezdünk, leszögezném, hogy az emeletes vasúti kocsik egyátalán nem számítanak ritkaságnak. Régen még Magyarországon is voltak ilyenek: ma S-Bahnnak neveznénk az egyik bevetési helyüket, amikor is Rákospalota és a Nyugati közt ingáztak (de erről csak a Közlekedési Múzeumban olvastam egy…..
padorjan
2014.07.28 23:01:47
A legelső képen a negyedik generáció látható, a TWINDEXX már az ötödik generáció lesz.
A CFR az összes Görlitzer Gliederzugot felújította: transport-in-comun.ro/trenuri/vag-cal/vag_26-05.htm
A mini emeletesből kettő elvileg Dessau környékén rohangál, ha éppen olyan kedve van.
Az ÖBB emeletesei (Wieselként ismert, de nem mind az) is valamiféle leszármazottai a DWA-féle kocsiknak, de már a Bombardier idejéből.
A legújabb kori történelmükben adtak egy pofont a kényelemnek, mert a most épülő példányok megint visszatérnek a szögletes tetőhöz, mivel az EBA elég nehezen adná meg az engedélyeket a gömbölyűbb – felül vállban bővebb – formára. Ez akkor volt furcsa, amikor a 2012-es InnoTranson egymás mellett állt a BLS és az ODEG számára gyártott Stadler KISS és az egyik érdeklődő megkérdezte, hogy van-e lényegi különbség. A Stadler munkatársa csak a tetőt tudta megemlíteni, mint látványos eltérés.
A CNL és az ÖBB még hálókocsit is gyártatott emeletesből. www.bahn.de/citynightline/view/de/service/komfortklassen/schlafwagen/doppelstock.shtml
A CFR az összes Görlitzer Gliederzugot felújította: transport-in-comun.ro/trenuri/vag-cal/vag_26-05.htm
A mini emeletesből kettő elvileg Dessau környékén rohangál, ha éppen olyan kedve van.
Az ÖBB emeletesei (Wieselként ismert, de nem mind az) is valamiféle leszármazottai a DWA-féle kocsiknak, de már a Bombardier idejéből.
A legújabb kori történelmükben adtak egy pofont a kényelemnek, mert a most épülő példányok megint visszatérnek a szögletes tetőhöz, mivel az EBA elég nehezen adná meg az engedélyeket a gömbölyűbb – felül vállban bővebb – formára. Ez akkor volt furcsa, amikor a 2012-es InnoTranson egymás mellett állt a BLS és az ODEG számára gyártott Stadler KISS és az egyik érdeklődő megkérdezte, hogy van-e lényegi különbség. A Stadler munkatársa csak a tetőt tudta megemlíteni, mint látványos eltérés.
A CNL és az ÖBB még hálókocsit is gyártatott emeletesből. www.bahn.de/citynightline/view/de/service/komfortklassen/schlafwagen/doppelstock.shtml
Egy esélye van egy közlekedési vállalatnak arra, hogy méltóan ünnepelje meg egy közlekedési forma, nevesen az autóbuszágazat 100 éves évfordulóját.
Drezdában erre az eseményre 2014 április első hétvégéjén került sor, az ott látottak alapján elmondhatom, hogy méltó módon emlékeztek meg a neves…..
padorjan
2014.07.25 11:33:18
Még két és fél perc a debreceni 2-es villamos legelső napjáról:
..
padorjan
2014.05.08 18:37:35
@Rocko-: Mint ahogy Miskolc is, bár ott legalább jelzik az üzemmód felfüggesztését. (MVK Zrt. Üzletszabályzat 5. pontja)
Hova megy ez a vonat?
S-Bahn Budapest – A fővárosi vasúti vágányok és azok haszna, 1. rész
2014.04.29 07:27:07
Blogunk a vidék közlekedési rendszerekhez hozzáférésének ügyét mindig is szívén viselte, most mégis olyan témába fogunk bele, ami a két pár vonatos környéken élőknek távoli, idegen. Pedig minden látszat ellenére ugyanarról van szó: a régen, akár évszázaddal korábban…..
padorjan
2014.05.02 17:44:15
@Adani: "Tehervonatokat meg Szemeretelepnél ki lehetne zavarni a Burmára (persze rendbe kéne rakni meg pótolni az ellopott síneket), egy delta a Bilkhez, így még Soroksárt sem kéne érintenie. Tehermentesítené a Fradit meg 100a fővárosi szakaszát is, hiszen a Bilkbe menő terheseknek nem kéne megjárni a Fradit."
A BILK vonatainak mekkora része közlekedik Kelet és Dél felé? Inkább Nyugat tűnik az erős(ebb) iránynak, aminek pont nem lenne jó. A 100a Kőbánya-Kispesttől Monorig probléma egyedül a tehervonat fenntartandó menetvonala, de a belső részeken meg ott a lajosmizsei vonat által foglalt menetvonal. Mi tart föl mit?
A BILK vonatainak mekkora része közlekedik Kelet és Dél felé? Inkább Nyugat tűnik az erős(ebb) iránynak, aminek pont nem lenne jó. A 100a Kőbánya-Kispesttől Monorig probléma egyedül a tehervonat fenntartandó menetvonala, de a belső részeken meg ott a lajosmizsei vonat által foglalt menetvonal. Mi tart föl mit?
Figyelem! A következő bekezdések - nem csak nyomokban - véleményt tartalmaznak. Aki nem képes elviselni, hogy másnak is van olyanja, ráadásul alkalmasint más, mint az övé, az most kattintson a vissza gombra :)
Mielőtt valaki azt hiszi, hogy a négyes metró rajongója lennék, el kell…..
padorjan
2014.04.11 22:03:55
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Érdemes utánaolvasni a yield-management mibenlétének, akkor megérted a legolcsóbb jegyár és az aktuális jegyár közötti különbség hátterét.
Videót is találsz róla és még magyar feliratot is tudsz varázsolni rá.
www.youtube.com/watch?v=XLUrI--NtWQ