Adatok
Csoszka
0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

A PISA felmérésről általában az oktatás kudarcára asszociálunk, egyfajta szitokszóként került be a köztudatba, mintha a felmérés tehetne arról, hogy fény derült a magyar közoktatás hiányosságaira. Levélírónk a 2006-os felmérés rövid összefoglalóját juttatta el hozzánk,…..

Kommentelőnk az "Úgy pofon váglak, hogy behugyozol!" posztot gondolta tovább, lehetséges megoldásokat keresve. Abban egyetérthetünk, hogy az erőszak semmilyen formája nem lehet az iskolai nevelés eszköze. Képzeljük el a Teri nénin szocializálódott gyereket. Alsó…..
Csoszka
2010.02.15 20:23:25
@Cartman (ex Cartman): Nem tudom, hogy egy gimis "nehézfiú" elég nehéz esetnek számítható-e, de ezek a süvölvények meglepően máshogy viselkednek, ha az ember nem az egész osztály előtt osztja őket, hanem négyszemközt, közönség nélkül kénytelenek szembesülni a viselkedésükkel. Az a fura, hogy sokszor az órán legkezelhetetlenebbekkel lehet a legjobban elbeszélgetni négyszemközt. Tulajdonképpen értik is ők, hogy nem tolerálható az órai viselkedésük, de az osztály előtt játszani kell, és bizony sokszor az a "legtökösebb legény" a vidéken, aki a legjobban ki tudja akasztani a tanerőt.

Állandó bosszankodásunk tárgya, hogy a tankönyvek nem életszerűek, kevés bennük a mindennapokban használható tudás. Egyrészt nagyon felgyorsult a világ és nem tudják a tankönyvírók követni a változásokat, másrészt van egy elfogadott tudásanyag, amit a NAT szerint minden…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A végén a tanár úr kissé lesajnáló mosollyal közölte vele (kb. így hangzott): „Azt ajánlom Önnek Hölgyem, ezekkel az ötletekkel ki ne álljon diákok elé, mert nagyon sok kudarc fogja érni. Jobban tenné, ha áttanulmányozná alaposabban a pedagógiai szakirodalmat, a gyerekek, az iskola nem úgy működik, ahogy Ön elképzeli. ”
Aztán, mivel pedagógiából nem illett buktatni, adott egy kettest.
A vizsga után a kint várakozó társainktól tudtuk meg, hogy az ifjú hölgy fiatalos külseje ellenére már elmúlt 30, képesítés nélkül kezdett tanítani egy kis falusi iskolában (régen még ilyen is volt) az érettségi után, aztán elvégezte levelezőn a tanárképző főiskolát, most pedig úgy gondolta, továbbfejlődik, és szerez egyetemi diplomát is. És ezt, a már több mint egy évtizede tanító pedagógust kezdte elázni a Tokkancs által annyira tisztelt egyik „szakember”, akiről már akkor is tudtuk, hogy egy árva évet nem töltött el a közoktatásban.
Ez csak egy apró, ám személyes példa arra, hogy mennyire gyakorlati az ő tudásuk, és talán indokolja azt, hogy miért megy fel a vérnyomásom, ha valaki a könyvekben olvasott elméleti tudására támaszkodva próbálja meg nekem elmagyarázni, hogy tanárként mit hogyan kellene csinálnom.