Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Pléh Dániel

1531 bejegyzést írt és 66 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Spotify az audio zenei streaming piac megkérdőjelezhetetlen globális vezetője. Daniel Ek és cége ugyanakkor közép illetve hosszú távon valami sokkal több szeretne lenni: egy olyan zenei központ, ahol  a zenekedvelők egy helyen találnak meg minden zenei tartalmat ( zenét, podcastot hangoskönyvet).…..
Lassan több, mint másfél hónapja robbant ki a globális zeneipar évek ( sőt talán egy évtized) óta legnagyobb összefeszülése a Tik-Tok és a Universal Music között. A felek  álláspontja azonban (egyelőre?) nem hogy közeledett volna egymáshoz, inkább, mintha távolodnának és tovább eszkalálódna a vita.…..
2017-ben nagyjából pontosan az évnek ugyanezen szakaszában került  a csőd közvetlen közelébe a berlini underground streaming szolgáltatás, a Soundcloud.  A folyamatosan növekvő létszám, a felelőtlenül cselekvő ,menedzsment együttesen okozták ezt a helyzetet. Az érkező új menedzsment aztán…..
Amikor a 2024-es év lehetséges, legfontosabb digitális zeneipari fejleményeit elemeztük, a Tik-Tok-ról, egy, a nyugati streaming zenei szolgáltatások számára igazán 2024-ben realizálódó veszélyként írtunk.    Mindez alapjaiban változhat meg azáltal, hogy mindkét fél által megerősített hírek szerint…..
 A zeneipar- sok tekintetben mint maga a világgazdaság- nagyon hektikus 2-3 évet tudhat maga mögött.  A koronavírus járvány a digitális szolgáltatások használatának felrobbanását, ugyanakkor az élő zenei események szinte teljes ( szerencsére átmeneti) megszűnését hozta magával. A vírus okozta…..
Az audio streaming szolgáltatásokat zenekedvelők milliói használják rendszeresen. A népszerűség ugyanakkor nem járt ( eddig?) fentartható üzleti modellel.  A legtöbb streaming zenei szolgáltatás veszteséges. Az olyan globális tech óriások, mint az Apple, az Alphabet vagy éppen az Amazon esetében…..
 Napjaink zenefogyasztását a különböző audio streaming szolgáltatások ( Spotify, Apple Music, Youtube ,Amazon, stb.)  dominálják.   Így bárkinek, aki mellettük, valamiyen szinten velük szemben szeretne jelenlétet kialakítani, igen csak nehéz dolga volt és van. A BBC helyzete talán még…..
A Spotify immár  6 éve tőzsdei cég, így azt gondolhatnánk, hogy a finanszírozása is megoldódott, azaz elmúltak azok az idők, amikor a svéd cég- mint még startup-   folyamatosan újabb és újabb befektetéseket volt kénytelen bevonni annak érdekében, hogy folytathassa növekedését. Ez azonban nem…..
A rádiózás- mármint, amit megismertek szüleink 40-50-60 évvel ezelőtt- már évekkel ezelőtt is az egyik legnagyobb gondban levő média típus volt.   A fejlett zenei piacokon háromból két ember online hallgat zenét. Nagyon erősen törtek fel a prémium streaming szolgáltatások és a podcasting is, nem…..
A közösségi zenei szolgáltatások és a zenei kiadók helyzete sosem volt éppen harmonikusnak mondható.  Alapvetően még az internet hőskorában hozott döntés értelmében tárhelyszolgáltatónak minősülnek, a felhasználók által feltöltött tartalmak esetében.   Nem véletlen tehát, hogy a közösségi média…..
A Deezer valamikor a 2010-es évek közepén a Spotify-jal azért harcolt, hogy melyikük legyen majd az a cég, amely a tengerentúli piacokra belépve a független zenei streaming piac vezető ereje legyen.  Ma már tudjuk, hogy ez a svéd cégnek sikerült. A Deezer „szekere” valamikor 2015-2016 táján futott…..
A Spotify minden kétséget kizáróan az audio streaming zenei piac és szolgáltatások piacvezetője! Üzleti modellje alapvetően előfizetésekre épül, ebből származik bevételeinek túlnyomó része.  A svéd cég üzleti modelljének ugyanakkor van egy másik oldala is, a zenekedvelők, felhasználók felé szóló…..
 A Tik-Tok-ra sokáig, hosszú éveken át úgy tekintettek a zeneipar szereplői, mint egy közösségi platformra, amely akár a Facebook-hoz hasonlóan használható a zenei tartalmak népszerűsítésére. A kínai közösségi szolgáltató volt az első olyan szolgáltatás, amelyről azt mondhattuk, hogy a világ zenei…..
Lassan több, mint 2 éve írtuk azt, a piacvezető cég pozícióját vizsgálva, hogy hosszabb távon abszolút nem lenne meglepő, ha a svéd cég a növekvő tartalom kínálatra- zene, podcast, video- hivatkozva árat emelne, miközben akár, további, olcsó, de korlátozott elérést biztosító csomagokat is bevezetne.…..
 A rádiózás- mármint, amit megismertek szüleink 40-50-60 évvel ezelőtt- a koronavírus járvány előtt az egyik legnagyobb gondban levő média típus volt.   A fejlett zenei piacokon háromból két ember online hallgat zenét. Nagyon erősen törtek fel a prémium streaming szolgáltatások és a podcasting is,…..
 Sokan elmondták, leírták már, hogy az, hogy a hagyományos értelemben vett rádiózás, valamilyen formában még fennmaradt és nem tűnt el teljesen az elsősorban annak köszöntő hogy az autókban lassan, lassabban megy végbe a  digitalizáció. Az autókban az audio tartalom fogyasztást továbbra is az…..
Az audio streaming zenei szolgáltatások alapjaiban alakították át azt,ahogyan zenei tartalmakat hallgatunk. Emberke milliói, mit milliói, tízmilliói kezdték el használni ezeket a szolgáltatásokat az elmúlt szűk 10 évben.    Ahogy egyre több és több felhasználójuk lett, ugyanakkor az is kiderült,…..
Ami a digitális zeneiparnak a Spotify, az a  Beatport  2023-ban az elektronikus zenének.  Mindez önmagában nagy eredménye azok után, hogy mintegy 5 évvel ezelőtt a cég lényegében tönkrement. Innen aztán egy tulajdonos váltás után rohamléptekben kezdte meg az újjáépítést a cég. Azt az építkezést,…..
 A magyar zeneiparról legutóbb még pont a koronavírus járvány előtt írtunk utoljára. Akkor azt írtuk, hogy a streaming immáron a magyar zeneipart is elkezdte átformálni ( és talán ismét növekedési pályára állítani a zeneipari bevételeket. A koronavírus rengeteg területen formálta át átmenetileg…..
A Spotify által meghonositott üzleti modell lényege, hogy egy adott havidíj ellenében a teljes zenei adatbázist és a szolgáltatás összes funkcióját elérik, elérhetik azok, akik előfizetnek  szolgáltatásra. A modell- kicsit megbolondítva egy korlátozott funkcionalitást ingyenesen elérhetővé tevő…..
A Napster név  ma már sokak számára talán nem is mond semmit, pedig ez az a márkanév, amely az ezredfordulón a legádázabb vitákat váltotta ki a zeneiparban dolgozók között. Azon a mai napig folyik a vita ( néha), hogy a Napster egy egyszerű kalóz zenei szolgáltatás volt, vagy a zeneipar nagy…..
Az elmúlt években a Soundcloud nagyon mélyről egészen magasra jutott fel. Hiszen  2017 tavaszán abszolút reális lehetőség volt, hogy  közel 150 millió felhasználóval a zsebeiben csődöt kell jelentsen, most pedig már ott tartunk, hogy a berlini cég évek óta kétszámjegyű növekedést mutat, miközben ha…..
Sokak számára ez felfoghatatlanul hangzik, de volt időszak, amikor a Sony dominálta a hordozható zenei tartalomfogyasztást. Tény, nem ma, hanem több, mint 40 éve volt mindez. És ha ma azt mondjuk, hogy a SONY valami hasonlót szeretne kicsiben, sokan nevetnének. Ettől még tény, hogy a japán cég  a…..
Lassan 5 éve lesz annak, hogy a 90-es évek végének, 2000-es évek elejének meghatározó digitális zeneipari szereplője, a Winamp bejelentette visszatérését. Magát a  Winamp nevet nem nagyon kell senkinek bemutatni, a 2000-es évek elejének, közepének, azaz az MP3 korszaknak az ikonikus és…..
A Youtube a legmeghatározóbb zeneipari szereplők közé tartozott, már akkor is,amikor még nem volt  klasszikus értelemben vett streaming zenei szolgáltatása, mint most a Youtube Music “csak” ingyenes zenei videók milliót  elérhetővé tevő platformként volt jelen.  Érdekes módon,   utóbbi sikerét…..