Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Pléh Dániel

1473 bejegyzést írt és 66 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
 Amikor 2019-ben a Spotify bejelentette, hogy a jövőben  egyre hangsúlyosabb területként kívánja kezelni a podcast tartalmakat. Az elmúlt 2 év aztán folyamatosan mutatta, jelezte, mennyire is gondolja komolyan mindezt Daniel Ek vállalkozása. A végcél felettébb ambiciózus: a hatalmas rádiós…..
Az amerikai a világ legjelentősebb zenei piaca, így minden, s tengerentúli zenekedvelők tartalom és különösen zene tartalom fogyasztási szokásairól szóló felmérés kiemelt figyelmet kap és érdemel.   Ez az amit a Edison research minden évben ,megtesz nekünk roppant hasznos információkat nyújtva…..
A koronavírus alapjaiban rázta meg azt a világot,amiben éltünk 2020  márciusa előtt.  Nem minden zeneipari szegmens részesült az „áldásból „ egyforma mértékben. Az egyik legjobban sújtott szegmens a koncertek, fesztiválok voltak (?), hiszen minden ahol érdemi mennyiségű ember gyűlik, gyűlhet össze,…..
Több mint három éve, mióta a Spotify megjelent a tőzsdén  negyedéves jelentéseit különös figyelem kísérte. Egyrészt azért, mert maga a digitális zeneipar egy a tőzsde számára nagyon nehezen emészthető üzleti modell. A bruttó- azaz a felhasználók által fizetett előfizetési díj mintegy 70%-a az, ami…..
Az audio streaming  elmúlt évtized-beli térnyerése után a Podcasting lehet majd a 2020-as évtized meghatározó trendje, írtuk idestova 2 éve.  Pedig maga a podcast formátum és a podcasting  egyáltalán nem új médiatípus, a technológia a kétezres évek eleje óta rendelkezésre áll, de igazi lendületet az…..
Amikor audio streaming szolgáltatásokról beszéltünk, beszélünk, akkor  közepes hangminőségű, alapvetően  könnyűzenei tartalmakról  beszéltünk. A növekedésre kényszerített szolgáltatások  idén aztán pillanatok alatt bevették a HD streaminget, azaz immáron lényegében az összes fontosabb  streaming…..
Ha azt nézzük  melyik zeneipari szereplő éri el a legtöbb  internetezőt, mobiltelefontulajdonost, akkor az a Youtube. A szikár pénzügyi adatok alapján pedig a mai napig kijelenthető, hogy a Youtube a digitalis zenei szolgáltatások legjelentősebb pénzgyára, ami alapvetően az üzleti modelljéből, és…..
Kicsit több, mint 20 évvel ezelőtt, egy új, roppant népszerű internetes filemegosztó megoldással, a Napsterrel hadakozva, a Universal Music nagyon kevés vezetője remélhette azt, hogy  20 évvel később, egy szinte biztos sikerrel kecsegtető tőzsdei részvénybevezetést ünnepelhetnek majd! De később,…..
Charles De Gaulle sok mindennek elmondható, de zeneipari szereplőnek nem. Sőt, kötve hisszük, hogy 50-70 évvel ezelőtt gondolta volna, hogy híres mondása- Ha valamit nem tudsz megakadályozni, állj az élére!- 2021-ben a zeneipar kapcsán kerül majd említésre. A helyzet mégis ez, méghozzá nem is…..
 A TIDAL projekt sikerességéről megoszlanak a vélemények a zeneipari szereplők, újságírók között. Ugyan sok oka lehetett volna annak, hogy gyorsan és látványosan megbukjon, nem ez történt. A TIDAL az elmúlt 6 évben aztán megszilárdította helyét  az egyre intenzívebb streaming piaci versenyben,…..
 A Tencent Music-ról- azaz a kínai Spotify-ról-viszonylag régen írtunk. Ebben nyilván vaskosan közrejátszott a koronavírus járvány is, meg az is, hogy a cégnek házon belül megoldandó gondjai akadtak… A Tencent nélkül- fonák módon- nem létezhetne kínai zeneipar  írtuk 2018-ban. Mindennek az oka nem…..
A 2020-as évek a  nagyon hasonló modellben működő audio streaming szolgáltatásokról szólnak! Spotify, Apple Music, Deezer, Youtube Music. Mind-mind roppant hasonló  modellben működnek és próbálnak alapvetően egymástól elhódítani zenekedvelőket. Ezen a most már szinte csak a nagy globális játékosok…..
Amikor a Spotify mintegy 2 évvel ezelőtt elhatározta, hogy az audio streaming mellett egy új területre, a podcast piacra is belép , már akkor tudni lehetett, hogy komolyak a svéd ég tervei ezen a területen.    Ez sokáig akvizíciókban illetve tartalomvásárlásban  merült ki, ami ahhoz kellett, hogy…..
Az ahogyan zenét fogyasztunk egészen drámai mértékben alakult át az elmúlt 20 évben, és ezzel együtt alakult át a zenészektől a zenekedvelőkig tartó értéklánc szereplőinek a helyzete is. Ebből az átalakulásból bármennyire is szerettek volna a kiadók sem  tudtak és tudnak kimaradni, hiszen a…..
Arról többször is írtunk már itt a blogunk oldalain, hogy a Youtube mennyire meghatározó szerepet tölt be a világ zeneiparában. Szorosan véve “csak” a Youtube Music számít digitális zenei szolgáltatásnak, de igazából mindenki magát a Youtube-ot is annak tekinti! A jövőben a zenei…..
 A jelen sztárjai  a zene hallgatásban az audio streaming szolgáltatások, efelől túlzottan nagy kétségünk nem lehet.    és a közeljövő, a távolabbi jövőben ugyanakkor már más szolgáltatások dominanciája is felsejlik. Egyre erősebben jelenik meg  a zenei tartalom a közösségi szolgáltatásokban,…..
Mielőtt a Spotify tőzsdére lépett volna 2016-ban,  mint minden startup esetében, a svéd cég esetében  is megszokott hír volt a cég tájáról, amikor arról tájékoztatott, hogy milyen új befektetéseket vontak be, mekkora értékeléssel.     Azzal, hogy a Spotify immáron tőzsdei cég, a tőkebevonás sem…..
Ugyan az elmúlt 1-2 év a Spotify podcast előretöréséről szólt, magát a podcasting lehetőségét az Apple-nek köszönhetjük, így az Apple több, mint 10 évnyi előnyben a svéd céggel szemben, ennek köszönhetően pedig maga az Apple és a podcasting két, szinte egyenértékű fogalom, és a podcast…..
A HD streaming nagyon sokáig a digitális zenei szolgáltatások legfelső, top prémium szegmense volt. Az a szegmens, amely igazából kevesek számára jelentett komoly értéket.  A különösen jó minőségű audio csak a zenekedvelők roppant kis százalékát érdekli. Azokon az eszközökön, ahol napjainkban a…..
A közösségi zenei szolgáltatások és a zenei kiadók helyzete sosem volt éppen harmonikusnak mondható.  Alapvetően még az internet hőskorában hozott döntés értelmében tárhelyszolgáltatónak minősülnek, a felhasználók által feltöltött tartalmak esetében.   Ellenkező esetben a szolgálttásokban…..
A rádiózás- mármint, amit megismertek szüleink 40-50-60 évvel ezelőtt- a koronavírus járvány előtt az egyik legnagyobb gondban levő média típus volt.   A fejlett zenei piacokon háromból két ember online hallgat zenét. Nagyon erősen törtek fel a prémium streaming szolgáltatások és a podcasting is,…..
A Bytedance számára 2020 vegyes év volt, de egészen más okokból, mint azt gondolnánk. A céget nem a koronavírus tépázta meg- (sőt..) azonban ennek ellenére a megszűnés szélére sodródott.  A zeneműkiadói pereknél lényegesen nagyobb gondot okozott ugyanis a Bytedance-nek  Donald Trump amerikai elnök…..
Hosszú ideig a digitális zenei szolgáltatások értéket az ( is) határozta meg, hogy mekkora zenei adatbázis elérését tették lehetővé. A streaming szolgáltatások előretörésével mindez kissé leértékelődött, hiszen az egyre finomabb algoritmusok segítségével  a cél inkább az lett, hogy mindenki azt a…..
Ugyan a streaming zenei szolgáltatók hivatalos versenyét egy svéd cég, a Spotify vezeti, a streaming piac igaz ura minden valószínűség szerint  az Alphabet és a Youtube. A videómegosztó szolgáltatásról többször leírtuk már, hogy kihagyhatatlan zeneipari szereplő és azt is, hogy  tulajdonképpen egy …..
A zenei kiadók szerepe a mondjuk úgy tradicionális modellben szinte kizárólag a tehetségek felfedezésében, gondozásában és a különböző zenei tartalmak szolgáltatók számára való  biztosításában merül ki. “Cserébe” pedig a kiadók a streaming szolgáltatóktól igen jelentős összeget kapnak, akár a…..