Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Pléh Dániel

1544 bejegyzést írt és 66 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Szeptemberben még arról írtunk, hogy  a kínai közösségi óriás, a Tik-Tok milyen lépések sorozatával tervezi egy teljesen újfajta, a megváltozott fogyasztói és előadói igényekre rezonáló  zeneipar kialakítását. Ezekben a tervekben bizonyosan szerepelt ( volna) valamilyen formában, valamekkora…..
A streaming zenei szolgáltatások unikuma, ( az egyedi letöltő zenei szolgáltatások, mint az iTunes- al szemben) hogy egy hatalmas zenei adatbázishoz kínálnak hozzáférést, havi díj ellenében.  Amennyiben valamilyen okból elhagyunk, vagy elhagyni kényszerülünk egy szolgáltatást, akkor az azt is…..
A streaming audio piac kikezdhetetlen vezetője a Spotify, harc sokkal inkább a képzeletbeli dobogó alsóbb fokaiért zajlik, markánsan más stratégiai megközelítést és üzleti modellt alkalmazó szolgáltatók között. Az egyik dobogóért harcoló szereplő a Youtube. Az a Youtube, amelyik hosszú ideig…..
A Facebook esetleges zeneiparba való belépésről lassan összeszámolni nem tudjuk annyi alkalommal, annyi lehetséges opciót felvonultatva írtunk. Mindennek ellenére a Facebook eleddig maximum, mint forgalomterelő jelent meg a zeneiparban. Nem vásárolta meg a Pandora-t, se a Spotify-t, de még csak a…..
 A Tik-Tok-ra sokáig, hosszú éveken át úgy tekintettek a zeneipar szereplői, mint egy közösségi platformra, amely akár a Facebook-hoz hasonlóan használható a zenei tartalmak népszerűsítésére. A kínai közösségi szolgáltató volt az első olyan szolgáltatás, amelyről azt mondhattuk, hogy a világ…..
Napjaink zeneipara egy kicsi fonák képet mutat abból a szempontból biztosan, hogy a piac túlnyomó részét tech óriások, illetve egy nagyon jókor nagyon ügyesen elindított és menedzselt szolgáltató (a Spotify) szolgáltatásai dominálják. ezek a szolgáltatók növekedésre vannak ítéltetve, azaz…..
A digitális zeneipar egyik nagyon érdekes és működését meghatározó eleme, hogy a tartalmak tulajdon joga nem ugyanazok kezében van, akik azoknak az értékesítését végzik. Fundamentálisan ez a nagyon egyszerű tény az, ami  a nagy globális lemezkiadók és digitális szolgáltatók  mint a Spotify, az Apple…..
A Spotify vitathatatlanul és megkérdőjelezhetetlenül  az audio stremaing zenei piacok vezetője. Tény ugyanakkor, hogy a nagy nyugati audio streaming szolgáltatások nélkülözik a közösségi jelleget, a közösségi funkciókat. Ezért merült fel évről évre, hogy a Facebook estleg belépne, mint zenei…..
A Spotify az audio streaming piac kétségbevonhatatlan piacvezetője, hiszen önmagában több előfizetője van, mint az őt követő három meghatározó nyugati streaming szolgáltatónak együttvéve. Ez értehető okokból minden vetélytárs szolgáltatót dühít, de legjobban egyértelműen az Apple-t zavarja, hiszen…..
Legtöbb olvasónk számára a Napster név lehet nem is mond el annyit, amennyit a zeneipar számára ez a név jelentett, jelent, hiszen napjaink Napstere egy a legális streaming zenei szolgáltatók között a helyét kereső szolgáltatás. A jelenlegi stratégiájának részeként a cég a  web3-ban rejlő…..
Az Amazon késve, de annál határozottabb elképzelésekkel lépett be az audio streaming zenei piacra. A többi szolgáltatótól markánsan eltérő stratégia egyértelműen kifizetődni látszott, hiszen- ha csak a nyugati szolgáltatókat nézzük- a Seattle-i cég a piacvezető Spotify utáni második helyért…..
Az elmúlt hetek, hónapok egyik legjelentősebb zeneipari fejleménye volt, hogy a Tik-Tok, illetve a világ legnagyobb zenei kiadója a Universal Music viszonya oly értékben elhidegült és megromlott, hogy március elejétől a Universal Music tartalmai elérhetetlenné váltak a közösségi platformon. Mindez…..
Afelől nem nagyon lehet kétség, hogy a globális audio streaming piac vezetője a Spotify.  Az azonban, ami a lista többi helyén zajlik,  illetve ami magát a piaci dinamikákat illeti már sokkal- sokkal izgalmasabb. Kezdjük a jó hírrel, hírekkel: Globálisan ,2023 végén meghaladta a 700 milliót,…..
A Spotify az audio zenei streaming piac megkérdőjelezhetetlen globális vezetője. Daniel Ek és cége ugyanakkor közép illetve hosszú távon valami sokkal több szeretne lenni: egy olyan zenei központ, ahol  a zenekedvelők egy helyen találnak meg minden zenei tartalmat ( zenét, podcastot hangoskönyvet).…..
Lassan több, mint másfél hónapja robbant ki a globális zeneipar évek ( sőt talán egy évtized) óta legnagyobb összefeszülése a Tik-Tok és a Universal Music között. A felek  álláspontja azonban (egyelőre?) nem hogy közeledett volna egymáshoz, inkább, mintha távolodnának és tovább eszkalálódna a vita.…..
2017-ben nagyjából pontosan az évnek ugyanezen szakaszában került  a csőd közvetlen közelébe a berlini underground streaming szolgáltatás, a Soundcloud.  A folyamatosan növekvő létszám, a felelőtlenül cselekvő ,menedzsment együttesen okozták ezt a helyzetet. Az érkező új menedzsment aztán…..
Amikor a 2024-es év lehetséges, legfontosabb digitális zeneipari fejleményeit elemeztük, a Tik-Tok-ról, egy, a nyugati streaming zenei szolgáltatások számára igazán 2024-ben realizálódó veszélyként írtunk.    Mindez alapjaiban változhat meg azáltal, hogy mindkét fél által megerősített hírek szerint…..
 A zeneipar- sok tekintetben mint maga a világgazdaság- nagyon hektikus 2-3 évet tudhat maga mögött.  A koronavírus járvány a digitális szolgáltatások használatának felrobbanását, ugyanakkor az élő zenei események szinte teljes ( szerencsére átmeneti) megszűnését hozta magával. A vírus okozta…..
Az audio streaming szolgáltatásokat zenekedvelők milliói használják rendszeresen. A népszerűség ugyanakkor nem járt ( eddig?) fentartható üzleti modellel.  A legtöbb streaming zenei szolgáltatás veszteséges. Az olyan globális tech óriások, mint az Apple, az Alphabet vagy éppen az Amazon esetében…..
 Napjaink zenefogyasztását a különböző audio streaming szolgáltatások ( Spotify, Apple Music, Youtube ,Amazon, stb.)  dominálják.   Így bárkinek, aki mellettük, valamiyen szinten velük szemben szeretne jelenlétet kialakítani, igen csak nehéz dolga volt és van. A BBC helyzete talán még…..
A Spotify immár  6 éve tőzsdei cég, így azt gondolhatnánk, hogy a finanszírozása is megoldódott, azaz elmúltak azok az idők, amikor a svéd cég- mint még startup-   folyamatosan újabb és újabb befektetéseket volt kénytelen bevonni annak érdekében, hogy folytathassa növekedését. Ez azonban nem…..
A rádiózás- mármint, amit megismertek szüleink 40-50-60 évvel ezelőtt- már évekkel ezelőtt is az egyik legnagyobb gondban levő média típus volt.   A fejlett zenei piacokon háromból két ember online hallgat zenét. Nagyon erősen törtek fel a prémium streaming szolgáltatások és a podcasting is, nem…..
A közösségi zenei szolgáltatások és a zenei kiadók helyzete sosem volt éppen harmonikusnak mondható.  Alapvetően még az internet hőskorában hozott döntés értelmében tárhelyszolgáltatónak minősülnek, a felhasználók által feltöltött tartalmak esetében.   Nem véletlen tehát, hogy a közösségi média…..
A Deezer valamikor a 2010-es évek közepén a Spotify-jal azért harcolt, hogy melyikük legyen majd az a cég, amely a tengerentúli piacokra belépve a független zenei streaming piac vezető ereje legyen.  Ma már tudjuk, hogy ez a svéd cégnek sikerült. A Deezer „szekere” valamikor 2015-2016 táján futott…..
A Spotify minden kétséget kizáróan az audio streaming zenei piac és szolgáltatások piacvezetője! Üzleti modellje alapvetően előfizetésekre épül, ebből származik bevételeinek túlnyomó része.  A svéd cég üzleti modelljének ugyanakkor van egy másik oldala is, a zenekedvelők, felhasználók felé szóló…..