Adatok
Farkas Marci
0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Például azzal, ha meg merjük említeni neki, hogy a busz nem a kijelölt helyére állt be a pályaudvaron, amit nem mondtak be, így lemaradtunk a járatról. Sztorink közben megismerkedhetnek a székesfehérvári buszpályaudvar félelmetesen hatékony kommunikációs rendszerével: a…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Végigolvasva a bejegyzéseket nem állhattam meg, hogy ne írjak egy pár sort.
Székesfehérváron kifejezetten sokszor megfordulok, onnan nem messze dolgozom, és fehérvári átszállással szoktam Budapestre utazni, és vissza, minden héten több alkalommal. Valóban áldatlanok az itteni állapotok. És nem csak a pesti buszoknál, vannak olyan kocsiállások, ahonnan percre egyszerre indulnak olyan buszok, amik, ha akarnak sem férnek el egymás mögött az adott kocsiálláson (a pesti kocsiálláson elvileg még kettő elfér), de hogy ez se legyen elég, van, hogy a szomszédos álláson is ugyanez a helyzet. Például reggel 7.30-kor az 1-es és 2-es kocsiállásról összesen 4 busz kellene, hogy elinduljon, így az is gyakran előfordul, hogy a pályaudvar másik oldalára áll be egyik vagy másik (mert érdekes módon ott még van hely). Akkor aztán tényleg legyen résen, aki utazni akar. Volt már, hogy csak az utolsó pillanatban vettem észre a fenti "cselt". Az elinduló busz ugyan megállt kimenetkor a másik bent álló busz mellett, de itt még annyi ideje sincs a kósza utasnak, mint a citált esetben, hiszen ha abban a 10 másodpercben, amikor a busz egy másik mögött kinyitja az ajtót, nincs teljesen résen a delikvens, akkor várhat a következő buszra, ami lehet, hogy csak 2 óra múlva jön. Szerencsére én ilyen okból még egy buszomról sem maradtam le, de bárkivel megtörténhet.
És valóban lehet a szűkösségre fogni a dolgot, de az Alba Volán is sokkal többet tehetne. Nem kellene hozzá még dinamikus menetirányító rendszer sem, hanem ahol előre látható a torlódás, onnan egy-egy buszt át kellene tenni más kocsiállásra. Olyan azt hiszem csak 22.40-kor van, hogy nincs üres kocsiállás, ugyanis mindenhová akkor indul az utolsó busz. Olyankor viszont tényleg szinte kizárólag csak hivatásforgalom van. Meg akkor nincsenek érkező járatok, az indulók meg jó előre be tudnak állni, tehát akkor még a rengeteg induló járattal együtt is sokkal nyugodtabb a helyzet, mint reggel. Az a helyzet tényleg elképesztő, hogy ha egy busz csak 30 centivel a padkától kijjebb áll meg, akkor leáll az egész pályaudvar forgalma, mert a következő nem fér el, vagy összetörik a visszapillantója. Valószínűleg az is javítana a helyzeten, ha legalább a nem átmenő buszok a legzsúfoltabb időszakban máshol szállítanának le (például a Palotai út felé eső helyijáratos buszmegálló előtti járdánál). És a személyzetnek annyi felelőssége igen is van, hogy (ahogy már mások is megemlítették előttem) ők biztosan tudják a pályaudvar szűk keresztmetszeteit, tehát tőlük elvárható lenne, hogy a lehető legjobban odafigyeljenek a rendeltetésszerű működésre. És ez természetesen nem csak az Alba Volánosokra vonatkozik, hiszen mindegy milyen színűre van festve egy busz, ha a többi nem tud tőle elindulni. És ez sajnos jóformán naponta megismétlődik, tehát ha az utasra nem is, de legalább a kollégákra annyira odafigyelhetnének, hogy elengedjék egymást. És ha ez nem megy a józan belátás alapján, akkor legyenek szankciók a forgalomirányítás kezében (biztos most is van valamennyi, de nem eléggé elriasztó erejű), akkor nem lenne kedve packázni a sofőröknek.
A pesti viszonylat nehézségét az adja, hogy Fehérvár és Bp. között 8 különböző társaság járat buszokat, és különösen reggel Pest felé nagyon sok egyszerre érkezik, mint a kiinduló cikk esetében. Itt is az lenne a megoldás, hogy legalább a nem autópályás buszokat tennék más állásra. Annál is inkább, mert így aki Sukoróra, Gárdonyba, vagy Martonvásárra utazik, annak kell több kocsiállásra odafigyelni. Továbbá, ha marad a jelenlegi rendszer, akkor viszont mindenképpen a kijelzőn is szerepelnie kellene az útiránynak Budapest felé.
Az összes eddig elmondott ellenére nem gondolom, hogy Gabrielláék mindent a legmegfelelőbben tettek. Az első és legfontosabb tanács, hogy mivel itt egy internethasználó társaságról van szó, meg lehet nézni az adott busz teljes menetrendjét (mint ahogy ezt meg is tették, hiszen akkor nem tudták volna, hogy ez a busz is Pestre megy.) A végállomás mellett azonban a kiinduló állomás is fontos adat lehet, hiszen ha Gabrielláék tudták volna, hogy Kálozról érkező buszra akarnak felszállni, akkor valószínűleg nem állták volna végig a sort egy olyan busznál, amire világosan rá volt írva (ez biztos), hogy Balatonfüredről jön, és akkor valószínűleg nem maradnak le a sajátjukról, hiszen ha máskor nem, de akkor már biztosan megkérdezték volna a körülöttük állóktól, hogy mit tudnak az ő buszukról. És ezt nem csak úgy mondom, mint a fehérvári anomáliákat ismerő gyakori utas, gyalogos túravezetőként én is számos olyan helyen megfordulok, ahol előtte még nem jártam, de ott sem vagyok teljesen elveszve, mivel az az alapvető hozzáállásom, hogy jobb minél alaposabban utánajárni a dolgoknak már utazás előtt és a helyszínen is. Ez természetesen abból a tapasztalatból ered, hogy nem működnek tökéletesen ezek a közlekedési menetrendi kiírások és utastájékoztatók, vagyis a rendszer rossz, de ha már ez van, akkor tényleg érdemes résen lenni. Szóval ha ezt máskor - akár a mostani eset tanulsága miatt - előre átgondolja Gabriella és társasága, vagy bárki más, akkor nem fog lemaradni a buszról, és akkor nem is fog a panaszkönyv után szaladgálni senki. Azt egyébként én sem nagyon értem, hogy ha eleve úgy érezték, hogy késésbe kerültek azzal, hogy lemaradtak a buszról, akkor miért csinálták végig ezt a procedúrát? A kutyával kapcsolatos kötözködéssel egyáltalán nem értek egyet, ha volt szájkosár és póráz, akkor nem lehet semmi kifogás.
Végezetül gratulálok a kupához!
Üdvözlettel:
Farkas Márton