Adatok
Beküldő
2011 bejegyzést írt és 10 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Valahol Stájerországban gyorsan el kellett hagynunk az autópályát, mert szakadni kezdett az eső - öltözni, öltözni! Most már értem én ezt a csávót, Atlaszt. Aki így tartja a vállán Földet, tudják, egy mondabeli mandró, állítólag nagyon erős, még a Toldi Miklósnál is…..
Beküldő
2011.07.19 15:58:48
@ekkerjoz: Bocsánat, ha félreértettem valamit, de nekem pl. a "Balázs és Péter, akik egészen kis motorokkal érkeztek" mindenesetre kicsit érdekes, főleg, hogy láttunk fent a hágó tetején robogót is. (Nem, nem a Burgman-ra gondolok.)
Nem tudom, milyen életerővel ment fel a Trabi, de szerintem meg lehetett kissé piszkálva, ha úgy ment fel, mint ez a kis karburátoros ötszázas. :) Persze érzett rajta, hogy nem síkúton megy, de nem kellett nagyságrendileg nagyobb fordulat vagy gázállás, és gond nélkül előzgettünk kényelmesen autókat felfelé.
@biohazard: Biztos igazad van, nekem sajnos nincs tartós összehasonlítási alapom (csak pár 10 kilóméteres próbák alkalmával ültem "nagy" motorokon), csak annyit tudok, hogy ezt 5 napi csomaggal (elől egy tanktáska, hátul fent egy nagy pakk) gyakorlatilag ugyanúgy érzem menni, mint üresen. Azaz szerintem kifejezetten húz, és van nyomaték - nekem - bőven. Biztos hogy jobban húz egy dupla ekkora vas, főleg még több csomaggal, egyáltalán nem tagadom, de - szerencse vagy sem - nincs rá szükségem, ha kicsit lendületesebben megrántom a gázkart, így is kapaszkodok rajta rendesen. Az utasról nem is beszélve... :)
Nem tudom, milyen életerővel ment fel a Trabi, de szerintem meg lehetett kissé piszkálva, ha úgy ment fel, mint ez a kis karburátoros ötszázas. :) Persze érzett rajta, hogy nem síkúton megy, de nem kellett nagyságrendileg nagyobb fordulat vagy gázállás, és gond nélkül előzgettünk kényelmesen autókat felfelé.
@biohazard: Biztos igazad van, nekem sajnos nincs tartós összehasonlítási alapom (csak pár 10 kilóméteres próbák alkalmával ültem "nagy" motorokon), csak annyit tudok, hogy ezt 5 napi csomaggal (elől egy tanktáska, hátul fent egy nagy pakk) gyakorlatilag ugyanúgy érzem menni, mint üresen. Azaz szerintem kifejezetten húz, és van nyomaték - nekem - bőven. Biztos hogy jobban húz egy dupla ekkora vas, főleg még több csomaggal, egyáltalán nem tagadom, de - szerencse vagy sem - nincs rá szükségem, ha kicsit lendületesebben megrántom a gázkart, így is kapaszkodok rajta rendesen. Az utasról nem is beszélve... :)
- Ingyen hívok mindenkit csúcsidőben és csúcsidőn kívül, minden hálózatban,éjjel-nappal. Tud ennél jobbat?- Igen. Pina...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Az a motor (példának okáért egy 2000. évi ER-5), amelyik két személlyel, csomagokkal a használható fordulat (11.000) kb. felénél (6.000) tartja a megengedett legnagyobb sebességet (130 km/h) és onnan szükség esetén még kis gázadásra is kellemesen kigyorsít (max. nyomaték 7.200-as fordulaton) persze csakis német autópályák jelzett szakaszain, a cikkben említett szerpentineket pedig szinte alapjáraton kényelmesen "megette", vélhetőleg (közúton) mindenhol megállja a helyét.
Nem akarok senkire mutogatni, és persze a jelenlévők mindig kivételek, már amennyiben azok akarnak lenni, de szerintem elég kevés a hétköznapi halandók közt az, aki a motorjának a képességeinek a határait feszegeti. Vagy akár az ilyen "kezdő/tanuló/női" motoroknak a képességeit.
Korábbi kommentekben volt említve, hogy olcsóbb a fenntartása, mint a "normális" motoroké, de nem feltétlenül ez alapján kell választani. Az az évi 20-30-50 rugó (és az az 1-2-5 liter fogyasztásbeli) különbség úgyis elenyésző, ha már sokszázezres/többmilliós gépekről beszélünk. Drága hobbi, na.
Én egyrészt azért választottam ezt a kategóriát, mert nekem teljesen elegendő és egyszerűen nincs szükségem többre, másrészt mert kinézetre és tulajdonságokban épp ez a motor fogott meg.
Egyedül az zavar vele, hogy nem gyengén lenézik (nem konkrétan ezt a példányt/típust, hanem a "köbcentitársait"), mintha csak valami szakadt Camping bicikliről beszélnénk... :(