Adatok
becseit
0 bejegyzést írt és 751 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A Hamis a baba (1991) című Bujtor-filmben babákban csempészett heroint kutatott Csöpi és Kardos doktor. Ahogy a babákat, minden mást is hamisítanak a bejáratott márkanév népszerűségét kihasználó csalók. Mai témánk - téli gumira átállás idejének apropóján - az eredeti…..
Elérkeztünk az akkumulátoros cikksorozatunk záró epizódjához. Most már villáskulcsot ragadunk és bepattintjuk az új aksit az autóba. Aki mindhárom cikknél figyelt, azt ebben a témában már nem sok meglepetés éri.
Az első részben az aksi fáradására utaló gyanús, árulkodó…..
becseit
2014.01.07 12:43:21
@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Ha Pl.: ezzel
www.st.com/web/en/resource/technical/document/datasheet/CD00000449.pdf
gányolsz magadnak egy Itmax=C/10 / Uo=14.4V töltőt, azt ráakaszthatod a kocsidra bármikor.
Ha minden mást jól csináltál (életvédelmi szempontok, túláram védelmek, stb.)
www.st.com/web/en/resource/technical/document/datasheet/CD00000449.pdf
gányolsz magadnak egy Itmax=C/10 / Uo=14.4V töltőt, azt ráakaszthatod a kocsidra bármikor.
Ha minden mást jól csináltál (életvédelmi szempontok, túláram védelmek, stb.)
becseit
2016.02.29 06:40:39
@expa: Igen, kifejezetten ajánlott. Egyedüli gyenge pontja, hogy a töltés ideje alatt, a közelben nem fog senki dx rádiózást folytatni. :)
becseit
2016.03.02 09:37:19
@expa: erősen zavarja a rádióvételt a töltő
Sokaknál kiverte a biztosítékot Maksa Zoltán Hír TV-s szereplése, ahol sikerült egy meglehetősen érzékeny témában elsütnie egy borzalmasan rossz viccet a megerőszakolt egyetemista lányokkal kapcsolatban. A Nőkért Egyesület például annyira felháborodott, hogy a médiahatósághoz…..
becseit
2015.01.04 06:17:49
Az autó, amiről szó van, 1999-ben született. Akkor talán a legfrissebb Windows már lejátszotta a relatíve fiatal MP3-as formátumot, a profi digitális fényképezők pedig a 2 megapixelt karcolták, bár ilyet még Magyarországon élő ember nemigen látott. Én akkoriban még filmes…..
becseit
2014.12.27 21:53:25
becseit
2014.12.27 21:56:01
Egy hét kihagyás után folytatódott a köztévé komolyzenei tehetségkutatója: múlt héten a magyar-finn meccs miatt nem volt adás, most a gyerekek középdöntője következett. A Virtuózok kapcsán nagyon sok szó esett arról, hogy mi mindenben különbözik egy könnyűzenei és egy…..
becseit
2014.11.22 13:58:03
Túlélőtábor az autóban
Munkacélra kaptam a cégemtől egy ilyen csodát, és elmondhatom, hogy nem teltek unalmasan a napjaim vele.A szervizek mellett szól, hogy a gyári hulladékanyag ellenére mindent megtesznek, hogy ne gyújtsák rájuk a szervizt. Tudással és találékonysággal…..
Brutálisan nagyok lettek az autóink, és nem a BMW X6-osokra és egyéb, a kulturált együttélésre alkalmatlan szörnyekre gondolok, csupán a köznapi dobozkákra. Hol rontottuk el?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
becseit
2014.08.13 21:39:15
Urbanista
Tudtad, hogy a buszokon a Bőrönd Ödön dallama a BKV-szignál? Na és hogy a MÁV dallama honnan van? Itt a válasz!
2014.07.28 07:30:00
Vasútállomás hangosbemondóval (forrás: vasútállomások.hu)
Vannak jellegzetes városi hangok, amiket nap mint nap hallunk, megszoktuk őket, de gyakran nem sokat tudunk az eredetükről. Két ilyen hangról lesz most szó: a már éppen megszűnőben lévő, vagyis már alig hallható…..
becseit
2014.07.28 18:18:34
@Watchdog: Dehogy volt memória, a DG1-es kártyán volt egy alap oszcillátor és egy csomó logikai kapu. Ha jól emlékeszem egy trimmer kondival kellett belőni a frekvenciát (ami mindig elmászott) és egy trimmer potival a dallam hosszát. Símán 24V kellett neki, meg egy indítás és már muzsikált is.
Valahol van kint a műhelyben egy házi gyártású hangosom, egy DG1-el, 2x10W-os ITT televízió végfokkal (a 24V miatt) és egy KAB-bal. Legegyszerűbb kivitel; külön nyomógombon a szignál, külön nyomógombon a beszéd.
Meg is keresem.... :)
Valahol van kint a műhelyben egy házi gyártású hangosom, egy DG1-el, 2x10W-os ITT televízió végfokkal (a 24V miatt) és egy KAB-bal. Legegyszerűbb kivitel; külön nyomógombon a szignál, külön nyomógombon a beszéd.
Meg is keresem.... :)
Komplex adás, amelyben nem kerüljük a forró témát. Gyanús Audi? Szervizköltség? Zene, szórakozás? Kínai álmok? Van itt minden!
Az Égéstér 119. adásának kommentposztja.
Direktlink a letöltéshez...
becseit
2014.05.17 21:25:54
@Shadowbull: Ha egy fajban mindenki buzi lenne, viszonylag rövid idő alatt kihalna.
A homoszexuális kapcsolatok hetereszexuális kapcsolatokkal történő teljes egyenjogúságára hozása a hagyományos, heteroszexuális modellre alapuló családrendszert szétbomlasztja.
www.huffingtonpost.com/carina-kolodny/marriage-equality-is-dest_b_4823812.html
No, akkor ezt a kettőt rakd össze légy szíves!
A homoszexuális kapcsolatok hetereszexuális kapcsolatokkal történő teljes egyenjogúságára hozása a hagyományos, heteroszexuális modellre alapuló családrendszert szétbomlasztja.
www.huffingtonpost.com/carina-kolodny/marriage-equality-is-dest_b_4823812.html
No, akkor ezt a kettőt rakd össze légy szíves!
becseit
2014.05.19 07:45:23
@visszakettopadlogaz: Azért ne sarkítsd le a kérdést ilyen egyszerűen, mert nem a nem elfogadásról volt szó, hanem arról, hogy nem kéne piedesztálra emelni őket.
becseit
2014.05.19 07:47:35
@Shadowbull: Ilyen az élet. Vannak akik meg tőled hánynak. Meg tőlem.
Első
Majdnem a tipikus "bácsiautó": egy-két helyen rohadás a sárvédőívek környékén, egy-két horpadás a kapu benézése miatt, de egyébként semmi. Olajcsere, szűrők cseréje otthon. Műszakihoz a fékrendszert nézték át, máshoz nem kellett nyúlni.
Metálkék…..
becseit
2014.05.18 18:52:56
@Algopirin: Hofi Géza: Zil rakomány; 30 mázsa kommunista
becseit
2014.05.18 18:55:41
@Mondeoman: Katonaság, vasút, stb. vészhelyzetben/katasztrófa/stb. szállíthat platón embereket.
Hogy nézne ki, ha ilyen helyzetben nem lehetne igénybe venni teherszállító eszközöket. Főleg, ha nehéz terepre kell kivinni nagy számú embert. Az autóbuszok az aszfalt szélénél megállnak.
Hogy nézne ki, ha ilyen helyzetben nem lehetne igénybe venni teherszállító eszközöket. Főleg, ha nehéz terepre kell kivinni nagy számú embert. Az autóbuszok az aszfalt szélénél megállnak.
Szomorú kimondani, de a belső égésű motor felett eljárt az idő. Büdös, rémes a hatásfoka, és szép lassan megöli a bolygót, mennie kell. Ennek ellenére szeretjük, talán mert van egy megfoghatatlan romantikája, amit például az unokám már nem fog érteni. Ugyanezt érezhették,…..
becseit
2014.05.06 14:25:57
Tényleg fél perc alatt újjá lehet varázsolni a lemattult fényszórókat? Szinte ingyen?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
becseit
2014.02.06 09:50:14
@Dilis Csávó: Olcsóbb karóra számlapból is azzal lehet kihúzni a csíkot.
Nem sokat gondolkodnék, ha új autóba motort kellene választanom. Elfogytak az érvek a benzinesek mellett.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
becseit
2014.02.04 21:58:01
@Doktorbalu: Nem látom a képet.
becseit
2014.02.04 21:59:54
@ikke i drift: M3 és pillanatnyi fogyasztás, nem átlag
becseit
2014.02.04 22:01:47
Svéd MTZ autókarosszériával
Semmi meglepetés nem ért, pontosan azt kaptam az autótól amit vártam. A motor ősapja traktormotorként kezdte, és ez is hihetetlen kort ér meg ha az ember vigyáz rá.
1300 very special
Az akksi a jobb súlyelosztás és a biztonság kedvéért a…..
becseit
2014.01.26 16:45:04
@Larry Silverstein: Ezen adatok felsorolásánál, azt azért ne hagyjuk figyelmen kívül, hogy a Phateon volt az első -hagyományos értelemben vett- személyautó, amit tartós 300km/h utazó sebességre terveztek.
Ez a dolog nem arról szól, hogy alkalom adtán tud-e menni 300-at.....
Ez a dolog nem arról szól, hogy alkalom adtán tud-e menni 300-at.....
becseit
2014.01.26 19:52:36
@Brúsz Pringstein: Milyen értelemben hangzik baromságnak?
Hogy a futóműve (és maga az autó) tartósan ilyen sebességhez van tervezve?
Pedig a VW dicsekedett vele...
Hogy a futóműve (és maga az autó) tartósan ilyen sebességhez van tervezve?
Pedig a VW dicsekedett vele...
Az Ecserin vettem kilencezerért, róla szól a poszt. Akkor a Mobil boltban egy vagyonba került a 40 km/h-t tudó S51N újonnan, de kinn, az M5-ös tövénél levő Nagykőrösi úti zűrzavarban is 15 ezerért mérték őket használtan, egy Simsonnak nem volt akkoriban értékvesztése.…..
becseit
2014.01.26 09:16:01
Nekem most is van egy ilyen benzinkecském. :)
(Meg egy ilyen is: www.youtube.com/watch?v=jIAmMct68SE Ez utóbbi enyhén mazochizmus kategória.)
(Meg egy ilyen is: www.youtube.com/watch?v=jIAmMct68SE Ez utóbbi enyhén mazochizmus kategória.)
Mozgalmas, helyenként idegölő, máskor szórakoztató egy év volt ez a Totalcar életében. Nézzük, mi maradt meg belőle és mit tudnánk feledni.
Mai összefoglaló írásunk kommentposztja...
becseit
2013.12.31 08:17:25
becseit
2013.12.31 11:14:53
@Schütii: Nem, basszus!
Pedig ördög gépek voltak. Csak úgy nyelték a 86-ost...
Vagy egy MAZ is jöhetne:
www.techstory.ru/foto3/20/exco_maz503a.jpg
Pedig ördög gépek voltak. Csak úgy nyelték a 86-ost...
Vagy egy MAZ is jöhetne:
www.techstory.ru/foto3/20/exco_maz503a.jpg
becseit
2013.12.31 16:52:10
@Schütii: Hát, ja. :)))
Mondjuk én arra az élményre gondoltam, amikor egy ilyen -mai szemmel- őskövületet milyen vezetni.
Ahogy pl.: a T72 belefért, úgy ezek sem lógnának ki nagyon -csak kéne egy benzin szponzort keríteni hozzájuk.
A Truck és Bus kategóriát én egybe venném, a Train-nak és az Aircraft-nak nem tudom lenne-e értelme, mert ezekre ott az Indóház, meg a JetFLY, bár megnézném az arcukat, amikor egy 80-100tonnás, 8-15.000LE névleges teljesítményű (büntetlenül a villanymotorok rövid ideig akár háromszorosan is túlterhelhetőek rövid ideig.)villanygépnek álló helyzetből szólóban odahúzzák nyílt pályán...
Pl.: www.youtube.com/watch?v=0D91SdfcYSc
(Ez nem is a legerősebb mozdony/túl sok védelem van benne (a Leo (V42) volt ebben a király, csak 100 előtt vége van) és úgy ennyi az annyi, hogy az első pár másodpercben a vonóerő szabályozás (kipörgésgátlás) miatt nem történik semmi.)
Ráadásként:
www.youtube.com/watch?v=-AwBeuWXZdM
www.youtube.com/watch?v=x_zC7QK64Ks
www.youtube.com/watch?v=yG0N58_dUuY
:)))
Mondjuk én arra az élményre gondoltam, amikor egy ilyen -mai szemmel- őskövületet milyen vezetni.
Ahogy pl.: a T72 belefért, úgy ezek sem lógnának ki nagyon -csak kéne egy benzin szponzort keríteni hozzájuk.
A Truck és Bus kategóriát én egybe venném, a Train-nak és az Aircraft-nak nem tudom lenne-e értelme, mert ezekre ott az Indóház, meg a JetFLY, bár megnézném az arcukat, amikor egy 80-100tonnás, 8-15.000LE névleges teljesítményű (büntetlenül a villanymotorok rövid ideig akár háromszorosan is túlterhelhetőek rövid ideig.)villanygépnek álló helyzetből szólóban odahúzzák nyílt pályán...
Pl.: www.youtube.com/watch?v=0D91SdfcYSc
(Ez nem is a legerősebb mozdony/túl sok védelem van benne (a Leo (V42) volt ebben a király, csak 100 előtt vége van) és úgy ennyi az annyi, hogy az első pár másodpercben a vonóerő szabályozás (kipörgésgátlás) miatt nem történik semmi.)
Ráadásként:
www.youtube.com/watch?v=-AwBeuWXZdM
www.youtube.com/watch?v=x_zC7QK64Ks
www.youtube.com/watch?v=yG0N58_dUuY
:)))
Az Audinál mostanában mindig megkapjuk az új típusok makettjét. Ebből most rögtön két dózist is továbbítunk a nyertesnek, hiszen a ferde hátú A3-asból rögtön két kis Herpát tartalmaz a díszdoboz, amely mellé még egy echtes Audi pendrive is jár.
A másik makett az A3 Sedant…..
becseit
2013.12.26 14:56:27
Ugye megvannak a régi úszós tollak? Az olajszerű izével töltött tollban esetünkben egy Swift úszkál, a háttérben Esztergom látképével. A nyereményhez egy XXL-es Suzuki póló is jár.
A nyereményért csupán meg kell válaszolni egy kérdést. Talán kevesen tudják, de a Suzuki…..
becseit
2013.12.25 18:55:24
Biztosan:
-(Tokaj Kereskedőház) aszúborai
-Ajkai kristály poharak
-Hollóházi kerámiák
-magyar mézek
forrás: www.suzuki.co.jp/release/c/c001107.htm
Ami forgalmazva van még Japánban:
-Pick mangalicahús (márkaképviselet)
-Herendi porelán (Hoshi Shoji egy Takeo Suzuki nevű emberrel az élen)
-Libamáj (több cég is)
-Disznóhús (Nagisz)
-Pápai hús
-(Tokaj Kereskedőház) aszúborai
-Ajkai kristály poharak
-Hollóházi kerámiák
-magyar mézek
forrás: www.suzuki.co.jp/release/c/c001107.htm
Ami forgalmazva van még Japánban:
-Pick mangalicahús (márkaképviselet)
-Herendi porelán (Hoshi Shoji egy Takeo Suzuki nevű emberrel az élen)
-Libamáj (több cég is)
-Disznóhús (Nagisz)
-Pápai hús
Egy bocsánatkéréssel szeretném kezdeni a képek minősége miatt, de csak telefon volt nálam, annak is koszos volt a lencséje, és a nagy kapkodásban elfelejtettem megtörölni. Cápa barátomnál jártam, szintén nepper, iszonyatosan tud alkudni, egy isztambuli bazárban ríva szaladnának…..
becseit
2013.12.23 21:37:05
A pick-upok vajon jó terepjárók? Megnéztük, mit tudnak. Melyiket választanánk, ha csak egy maradhat?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
becseit
2013.12.20 20:51:16
@csillekerek: Ezt a konfigurációváltást pár száz vasutas is átélte... :)))
comment:com
Az RTL Krasznai mellé állt, nem énekelnek X-Faktorosok a Parlamentben
2013.12.18 16:00:00
Az Origo úgy tudja, hogy Krasznai Tünde pornós múltja miatt nemkívánatos személy lett a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat parlamenti karácsonyi ünnepségén.
Az ünnepséget hátrányos helyzetű gyerekek javára rendezik meg évek óta a Parlamentben, ahol rendszeresen felléptek…..
Robotizált rettenet
Magyarországon az automata váltóra sokan értelmetlen amerikai őrültségként gondolnak. Jellemzően azok vélekednek így, akik még soha nem vezettek automata váltós autót. Jómagam azonban biztos voltam benne, hogy saját használatra kizárólag ilyen váltóval…..
becseit
2013.12.08 21:41:44
@SzélsebesVelorex: Igen, az 1.3-as motorral meg 6 körül evett, ami akkoriban nagyon nagy szó volt. (Sputnik néven volt a havernak, szintén érettségi ajándékként '92-ben)
Ha valaki nem sajnálta a lét tőle és költött rá, akkor nem volt az rossz autó.
Ha valaki nem sajnálta a lét tőle és költött rá, akkor nem volt az rossz autó.
becseit
2013.12.09 07:49:06
@Schütii: Na jó, de szerintem nagyon kevesen ültek valóban jó állapotú Ladában és egy -többnyire- lelakott/szétkopott szart nehéz egy mai új autóhoz viszonyítani. (igaz, amúgy is, de értsd jól)
Tizen-huszon éve, apám egyik kollégájának (autószerelő műhely) a körlámpás 1200-esében ülve, azt hittem valami cuccot ehettem az üzemi konyhán. Gyönyörűen, csendesen, simán futott mind hajtáslánc, mind futómű tekintetében. Azóta se ültem hasonló biguliban.
Tizen-huszon éve, apám egyik kollégájának (autószerelő műhely) a körlámpás 1200-esében ülve, azt hittem valami cuccot ehettem az üzemi konyhán. Gyönyörűen, csendesen, simán futott mind hajtáslánc, mind futómű tekintetében. Azóta se ültem hasonló biguliban.
Amelyik autósnak még nincs bikakábele, annak majd lesz. Elfüstöltünk párat, hogy kiderüljön, melyik a jó.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
becseit
2013.11.18 09:52:21
A legjobb villamos és mechanikai jellemzőkkel bíró kábel rögzítés (a forrasztás erősen kézügyesség függő, valamint hő hatására minden szempontból jelentősen romolhatnak a kapcsolat paraméterei); a képen megfigyelhető, hogyan van összepréselve a szemes saru a rézvezetővel.
(ez itt 10mm vezeték, 6-os szemmel, de méretfüggetlenül a technológia ugyanaz; nem lehet hibázni)
kepfeltoltes.hu/131118/Saruz_s_technol_gia_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
(ez itt 10mm vezeték, 6-os szemmel, de méretfüggetlenül a technológia ugyanaz; nem lehet hibázni)
kepfeltoltes.hu/131118/Saruz_s_technol_gia_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
becseit
2013.12.05 20:50:51
A gépjárművek öndiagnosztikája gyakran félrevezeti a szakembereket. Egy hibakód alapján alkatrészt cserélni nagy lutri, mégis jó irányba terelheti a hibafeltárást a vezérlőegységből kinyert információ.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
becseit
2013.12.05 11:31:13
@Schütii: Igen, ezeknek az autóknak még volt hangjuk, tudni kellett őket vezetni és a filmiparban még nem létezett a CGI....
Inkább ezt/ilyeneket nézek meg százszor, mint egy mai ****rt. :)))
Inkább ezt/ilyeneket nézek meg százszor, mint egy mai ****rt. :)))
becseit
2013.12.05 11:38:34
@Shadowbull: Szerinted minden más autót/motort 'karanténban' használnak? :)
Az általad oly sokat emlegetett mérnöki "optimalizálás/csúcsra járatás" nem mindig azt az eredményt hozza, amit várnak tőle.
Nincs ezzel baj, -hisz ettől jóval nagyobb presztizsű sportautók is szenvednek bagatell hibáktól (pl.: valamelyik Aston Martin generátorszíja sorozatban lerepül, ha ész nélkül kanyarodnak vele), csak tudni kell helyén kezelni a dolgokat.
Az általad oly sokat emlegetett mérnöki "optimalizálás/csúcsra járatás" nem mindig azt az eredményt hozza, amit várnak tőle.
Nincs ezzel baj, -hisz ettől jóval nagyobb presztizsű sportautók is szenvednek bagatell hibáktól (pl.: valamelyik Aston Martin generátorszíja sorozatban lerepül, ha ész nélkül kanyarodnak vele), csak tudni kell helyén kezelni a dolgokat.
becseit
2013.12.05 11:43:50
Ne vacakoljunk, adjunk egy esélyt annak, aki tényleg közlekedik is a városban. Robogóval, autóval, biciklivel. Szavazz Winklerre és bármit megígérünk! (Egyben ennyit ér egy ilyen szavazás.)
Itt lehet, ne légy rest!
..
becseit
2013.12.03 22:53:26
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Egy új gumin rajta vannak az öntési "szőrök". Van amelyiken, levágják gyárilag, de látszik a helye.
Szerintem ez nem olyan rossz támpont.
Minden más paraméter, laikusként/otthoni módszerekkel ellenőrizhetetlen.