Regisztráció Blogot indítok
Adatok
el periodista

2 bejegyzést írt és 41 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kismamának lenni egy tiszavirág-életű, különleges periódus a nők életében. Nem azt mondom, hogy pont olyan eszményi, romantikus és rózsaszín, mint mondjuk a menyasszony korszak, de azért ennek is megvan a maga szépsége a számos nehézsége mellett. via GIPHY Ott vannak a rosszullétek, a…..
  A helyzet az, hogy Gajdics Ottó nem tartozik a nagy kedvenceim közé. Néha azonban megfogalmaz lényeges gondolatokat, ahogyan azt a múlt hétfői Sajtóklubban is tette: "Miközben a magyar társadalom jelentős része, majdhogynem száz százaléka teljesen egyetért abban, hogy annak, ami a második…..
el periodista 2021.03.17 10:07:01
@Guszty: Ezeket a platformokat, amiket említesz, nem nevezném a hagyományos értelemben vett propaganda felületeknek. Arányaiban valóban nagyobb számban találsz az elmúlt években olyan műsort, ami a nácizmussal és/vagy fasizmussal foglalkozik, de ennek az a legegyszerűbb oka, hogy az ún. titkos náci dokumentumok az elmúlt években váltak nyilvánossá. Erre repült rá elsősorban a natGeo és most az n-ik bőrt húzza le ugyanarról a rókáról.
Találhatsz a vörösterrorról és a sztálinizmusról is számos dokumentumfilmet, de tény, hogy eladhatóság szempontjából a II. vh. rémtetteinek "jobb a marketingje".

Ami nekem fájó hiány - habár nem ennek a posztnak a témája - az inkább az egykori gyarmattartók viselt dolgai a korábbi gyarmatokon. Annál is inkább, mert a jóléti társadalmuk mindezen országok kifosztásán alapul. S itt érdemes megemlékezni a "pici" gyarmatosítókról is, mint pl. a belgák, a hollandok.
Nem a Föld az egyetlen bolygó, aminek a felszínét valamilyen folyadék formálta. A Szaturnusz egyik holdján, a Titánon kisebb-nagyobb tavak hullámzanak, és folyók csordogálnak igaz, víz helyett folyékony etán és metán alkotja őket. A Marsnak a Földhöz hasonlóan jégsapkái vannak, a felszínén pedig ősi…..
A Tüskevár után egy évtizeddel visszatért Matula a képernyőre, de ezúttal nem öreg nádicsősz volt, hanem leányiskola. Úgy tűnt, az Abigél nagy és egyhangú sikerre van ítélve. A nagy bejött, az egyhangúságot  azonban szétmorogta néhány kritikus. A siker napjainkig elkíséri ismétlésről ismétlésre…..
Plakátfiú Alain Delon 85! 2020.11.08 15:15:06
Szerintem ma ők ketten a két legismertebb francia színész a világon. Persze az igazi fénykorszak a 60-70-80 évek volt, de nálam ez még mindig tart. Én mindig is Belmondo rajongó voltam de a szépfiú is nagy színész, aki mindent tudd a szakmáról, és arról is hogyan kell felépíteni egy igazi nimbuszt…..
Nem értem ezt a mai dolgot, bár lehet azért, mert elkerülöm a politikát és nem azt nézem soha, hogy ki milyen pártot képvisel, hanem ki milyen ember! Miért akar egy ember irányítani mindent visszavonásig, mikor pont azt hirdetik, össze kell fogni, közösen kell legyűrni ezt a nehéz helyzetet? Miért…..
el periodista 2020.03.24 16:13:12
@háromperhármas:
- "Azért egy személyben O. V. dönt, mert valakinek döntenie kell, és ő a miniszterelnök!" Ühüm, a végső döntés valóban az övé, ez tény. A baj az, hogy MINDENBEN ő akar dönteni (lásd még a katasztrófavédelem, az árvizi hős, a migráció legyőzője stb. címszavakat).
- Ő valószínűleg a szakemberek meghallgatása után hozza meg a döntéseit, - legalábbis remélem. Ühüm, ez szertinem felejtős. Érzelmek nélkül: az eddigi húzásai mind-mind arról szóltak, hogy pont hogy nem hallgat a szakértőkre, mert az van, amit ő elképzelt. Ez igaz a földrajzi bizottság beszántásától az ÁNTSZ (!) néhány évvel ezelőtti szétveréséig. Akárhogy mosdatjátok, az elmúlt 10 évben nem bizonyította be, hogy A) önmérsékletre képes és B) az ország érdekeit nézné. Mindig hétrafelé meg y a mutogatás, de ez elmúlt dekádban minden eszköz a kezuükben volt, hogy rendbe szedjék a gazdaságot, ehelyett (az unalomig ismert és felhozott hobbiköltekezés mellett) azzal voltak elfoglalva, hogy az eredeti tőkefelhalmozást újrajátszák. De mivel önzők, ezért úgy, hogy másnak lehetőeleg ne jusson. Kontraszelektált janicsárok vannak mellette, holott most kellenének az igazi szakértők. Akik egyébként csinálják csendben a dolgukat, s nem gerinctelenül hajladoznak a kamerák előtt.
-" A baj nem ezzel van... hanem azzal, hogy ezt a döntési jogkört, lehetőséget akár az idők végezetéig is fenntarthatja, ha akarja. Nincs időkorlát. Pedig egy 90-120 napos határidő kihúzta volna a mérgfogát a dolognak." Ühüm. itt ki is lóg a lóláb és azonnal lelelpleződik, hogy mire megy ki az egész. konkrétan belemondta egy egész ország szemébe, hogy neki nem kell 90 napos határidő. nekik időkorlát nélkül kell. Mint egy elmegyenge hülyegyerek. Éppencsak nem dobbantot hozzá egyet hisztérikusan.
Abban egyetértünk, hogy kommunikációs húzás volt, de visszafelé is elsülhet, mert egyébiránt nem tud uralkodni magán (másokon akar állandóan), így hamar vissza is fog élni a jogkörrel. Akkor majd látja mindenki, hogy meztelen a császár. Kérdés, hogy vajon nevetnek-e rajta vagy esetleg más fog megfordulni a fejükben.
Ha van ember, aki VHS kazettákra született, akkor az Christopher Lambert. A francia felmenőkkel rendelkező színész gyakorlatilag a karrierjének kezdeti időszakát leszámítva, a Tarzan, valamint a Luc Besson-féle Metró kitérőket nem számolva, csupa olyan alkotásban szerepelt, amikről már messziről…..
Barangolás a világban Fordlândia 2020.02.03 10:05:31
Az 1920-as években az Egyesült Államokban szárnyalt az autógyártás - számos vállalkozás (illetve ekkor már inkább gigantikus konszern) igyekezett kihasítani minél nagyobb szeletet a járműeladások tortájából. Nem volt ez másként a dúsgazdag üzletember, Henry Ford által alapított és irányított…..
ManóKalandok Egy szelet Kína 2020.01.20 21:51:56
Kínába szerintem mindenki el szeretne jutni legalább egyszer az életben. Így voltunk vele mi is, habár tudtuk jól, hogy Shanghai pont annyira Kína, mint New York az Egyesült Államok: egy kirakat, amit az ország a világnak mutat, hogy 'na tessék, ez vagyunk mi', miközben a valóság azért nem pont…..
Bárhonnan is nézzük 2019 remek év volt a mozgóképek szerelmeseinek. Ha a filmeket vesszük, kijutott komoly hangulatú „művészfilmekből” és igényes blockbusterekből egyaránt. A The Irishman tarolt, Robert Pattinson mindenkit meggyőzött végre színészi kvalitásait illetően a The Lighthouse-ban, az …..
A hazai politikai élet mindig tud újat mutatni, és ennek a folyamatos szemmel követése elég érdekes párhuzamokat tud maga után vonni. Bár, tény és való, hogy kívülről ez nagyon mulatságosnak, és egyben tanulságosnak mutat (valószínűleg tananyag lesz 2080-ra, hogy hogyan ne), valójában, ha…..
el periodista 2019.12.13 06:49:41
@László Szűcs Szümi: Nyilván ezerszer elmondták már, de jelzem én is: nem, nem szavazott az ország kétharmada rájuk. A legutóbbi választáson biztosan nem.

A ne csináljon az ellenzék disznóólat a Parlamentből mantra csak azért fals egy kicsit, mert érdemes visszaemlékezni, hogy mi történ 2002 után. A kisnagyember kivonult a parlamentből és gáncsolta, ütötte a kormánypártot, ahol érte. Érdemi ellenzéki tevékenysége nem volt, de legalább behülyítette az embereket. Ekkorra datálható a vizitdíjas népszavazás is. S lám, ma már inkább örömmel fizetnék az emberek ezt a pénzt, csak lássa el őket valaki.

Arra is kevesen emlékeznek, hogy a Bajnai-kormány rövid regnálása alatt ez a hatalmas géniusz mindent megtett, amit Bajnaiék és szakértői (igen, akkor még volt ilyen) kértek. mindezt azért, hogy ne dőljön be teljesen a gazdaság. Aztán megválasztották és rögtön hátba szúrta azt, aki segített neki, illetve a saját sikerének könyveltette el az emberekkel a szakértők tevékenységét.
Eltelt kb. egy hónap az önkoris Fidesz-szopás óta - Gyászberényben, Pöcs úr birodalmában a megsemmisítésig halmozták az alkalmatlanságot - és nincs válaszuk az okokra. Szánalmasan nem mernek szembenézni a valósággal. Van némi mellébeszélés, Kövér hozta megbuggyant formáját, a közpénzből kitömött,…..
el periodista 2019.11.15 07:48:30
@Ki viszi karigeri után a biciklijét ?:
Ohh, nem kell ám oda menni. jönnek maguktól. Haverod épp most foglalta törvénybe, hogy szabadon garázdálkodhatnak Mao-n, ill. az Eu-ban. Türk Tanács irodája megvan?
Jó reggelt!
Az utóbbi napokban arról beszélt mindenki, hogy a Ponyvaregény, vagy éppen a Holló is már 25 éve jött ki. Ezért megnéztem, hogy ugyan mik taroltak még a mozikban 1994-ben. Az állam meg esett is lefele, mert rá kellett jönnöm, hogy ez bizony az egyik legerősebb év lehetett a filmtörténetben. Persze…..
el periodista 2019.05.16 06:59:14
@satie: Oh, csungking expressz és a Puszta formalitás! Imádom! Utóbbiban Depardieu kádas jelenete a mai napig kísért.
A Veled is megtörténhet (belga krimi áldokumentarista stílusban) korábbi, de ebben az évben mutatták be. Méltó ellenfele a Született gyilkosoknak, de annál fájóbb és ijesztőbb (elsősorban a kézikamera miatt)., Sajnos nem volt olyan marketingje, így Oliver Stone filmje lenyomta, pedig klasszisokkal jobb.
kedvenceim még:
Mennyei teremtmények
Priscilla...
A halál és a lányka
Promenád a gyönyörbe
Eső előtt (a zenéje is!)
Lisszaboni történet

stb.
Jelentősen lelassult az aláírásgyűjtés, emiatt kétségessé vált az akció sikere...
el periodista 2017.02.03 15:10:09
reyba!
A hó és a jég még csak csak, de sajnos itt nyáron sem változik semmi:
index.hu/mindekozben/poszt/2015/06/04/garancialisan_javitjak_az_egyes_villamos_uj_szakaszat_ahol_a_meleg_miatt_elhajlott_a_sin/

- Ez igaz a vonatsínekre is.
- A télen keletkezett kátyúkat tavasz végén szokták betömködni - ezek az első nagyobb esőig tartanak (jövőre választások lesznek, előtte lesz rengeteg látványpékség...izé...látványberuházás).
- Tavaly, amikor felújították a Hungária krt-t, hónapokig lebénult a város (a nyári szabadságok közepén volt egy kis fellélegzés, de nem tartott sokáig)
- A Budai alsó rakpart felújításakor minden délelőtt kilométeres sorok húzódtak a rakparton
- A metrók (randomszerűen) kigyulladnak, leállnak
- A buszok rohadnak (ez éppen egy mai hír: index.hu/belfold/budapest/2017/02/03/sorra_robbannak_le_a_bkv_draga_elektromos_buszai/)
- A felüljárók (pl. a Határ úton, a Népligetnél, a Váci úton stb.) magszerkezete szabad szemmel látható
- Kátyúk mindenhol
- A néhány EU-s pénzből vásárolt MÁV szerelvényen kívül az összes vagon lerohadt, büdös.
- A Belváros nagyrésze romokban (ebből csak a romkocsmák profitálnak)
- A sikernek elkönyvelt felújítások (pl. Várkertbazár, Bálna) már a közröhej kategóriában vannak

Szándékosan csak az infrastruktúráról írtam, s nem az ország egyéb paramétereiről.
Ebben az országban nem infrastruktúra-részeket kellene rendbe rakni, hanem az egészet. Gyakorlatilag nulláról kezdeni.Rendszerszinten.
Tekintve, hogy sem a munkamorál, sem a kivitelezői igényesség nem dominál (tisztelet a kivételnek), sem az üvegzseb-szemlélet nem hódított teret magának, az egész rendezés pontosan az a kategória, mintha 50 évesen felvennék egy 30 milliós hitelt (svájci frankban természetesen), majd utána két végén égetném a gyertyát. Két év múlva beledöglöm. Az utódaim majd kifizetik a tartozást.
Az olimpiára kivetítve mondanám, mit jelent az eljövendő nemzedék jövőjét felélni (ha már gaz imperialista IMF tartozás nem volt jó, akkor legyen ilyen NOB-os meg Putyin-féle), de ezt a kifejezést a regnáló politikai elit végérvényesen kiürítette (mint korábban a polgári jelzőt).
A hívők inkább nézzék meg reálisan, minden vallásos áhítatot félre téve, miként alakul az idei úszós rendezvény! Lakmuszpapírnak tökéletesen jó az egész.
Orbán Viktor hadat üzent a civileknek, ezzel egyidejűleg pedig az e témában írt szakdolgozatát leszedték a hivatalos oldalakról. A reflektor.blog munkatársai azonban az alábbi linket elérhetővé tették a…..
el periodista 2017.01.13 12:55:40
@maxval bircaman eIemző:
Freidi elszólás volt ez:

Közíró, rubellel megtámogatva? Saját bevallás szerint független, ugye.
Bulgáriában rubellel? A leva már a múlté ezek szerint...
Erős ellentmondást érzek.
Nincs több kérdésem.
el periodista 2017.01.13 13:25:09
@csentecsa:
Vélhetően ez is freudi elírás volt......:)
el periodista 2017.01.13 16:36:19
@maxval bircaman eIemző:

bircahang.org/impresszum/

Most vagy az impresszum, pontosabban az ars poetica valótlan vagy az utalás ténye. Egyszerre nem megy.
Ne válaszolj, kérlek, felesleges bégetés csak. Kilóg a lóláb. Vagy, ha úgy tetszik, fehér cérnával van varrva...
A cikk: http://molnartibor.blog.hu/2016/12/11/8_otlet_balaton_budapest_kozossegi_kozlekedes Szinopszis: Molnár Tibor, az Együtt elnökségi tagja közlekedési szakértőset játszik, és ír nyolc józan, paraszti ésszel jól hangzó ötletet és szakemberekkel való konzultáció nélkül föltölti a világhálóra. Az…..
el periodista 2016.12.13 12:54:51
@Benbe:
Márpedig éppenséggel szükség van a főváros határán lévő P+R-re. Axiómának vesszük, hogy az agglomerációból közlekedő vonatok minden elvárásnak megfelelnek. Az S25-ös járatokon tapasztaltak azonban ennek ellentmondanak: hőségben min. 30 perc késés, fagyban szintén (gőzöm sincs, Szibériában vagy éppen Algériában, de India déli vidékein is miként tud pontosan közlekedni a vonat). Hétköznap reggelenként, amikor a GDP-termelők utaznának a fővárosba, ad hoc jelleggel 20-25 percet késik a menetrendszerinti, mert csak. Pályafelújítás nincs, baleset nincs, indok nincs. Munkáltatót nem érdekli, miért nem érsz be. Szállj fel eggyel korábbira. Ezzel szemben pl. a KÖ-KI megközelítése autóval a reggeli csúcsban kb. 15 perccel tart tovább a vonathoz képest, de tervezhetőbb és kényelmesebb. Szomszédokkal, esetleges kollégákkal együttesen autózva vetekszik a költséghatékonysága is, de minden kétséget kizáróan környezetszennyezőbb. Ez utóbbit semmiképpen nem lehet és nem is szabad elhallgatni.
A PR megáldoásai is felemásra sikeredtek az országban: az elv OK, de sem az infrastruktúrát, sem a hozzájuk kapcsolódó tömegközlekedést (ha úgy tetszik, közösségi közlekedést) nem fejlesztették arányosan. A KÖ-KI esetében a 350 ft napi díj plusz a metróhoz két db jegy megvásárlása még mindig olcsóbb, mint a belvárosban parkolni napi 8 órát. A P+R megközelítése akkor lesz igazán fontos, amikor valójában elhagyjuk. munka után - ha rosszul időzítettél - nem túl vidám várni plusz egy órát a vonatra. Minden negatívuma ellenére (lásd lentebb) bevállalom az autózást a P+R-ig (amit egyébként éppen erre találtak ki).

Plusz:
- az általam használt viszonylat az új szerelvények beszerzése óta kulturált, utazható
- a menetrend betartása esetén kiszámítható
- környezetkímélő
- BP-bérlettel kombinálva megfizethető, pláne, ha normális munkáltatód is van

Mínusz:
- reggelenként és esténként a követési időtartamok nem rövidülnek, minden órában indulnak vonatok, holott kb. Ceglédig bezárólag igény lenne egy kis helyiérdekűre is kb. 1/2 órás követési idővel. (ezek megszervezése, megtérülése stb. nyilván messzire mutat, de ettől még tény)
- rendszeresek a késések a hideg, a meleg, az Uránusz aktuális állása, a napfolttevékenységek miatt

Összességében több szól mellette, mint ellene, de a kényelem, illetve az indulási idő megválasztásának szabadsága (ad hoc helyzetek kialakulása esetén) megfizethetetlen agglomerációban lakó családnál. Főleg ez utóbbi, fajlagosan drágább léte ellenére is, az autó felé billenti a mérleget.

OFF
A MÁV örök rejtélye marad, miért érdekeltek a késésben (ötlet: mióta nem egyeduralkodóak, a pálya - sín - használat extraprofitot hoz; minél tovább van egy szerelvény az ő infrastruktúrájukra szorulva, annál magasabb kötbért lehet kiszabni az ún. túlhasználatra.
Egy időben rendszeresen jártam a Bp-Szabadka viszonylatot. Szerbiában katonás rend és fegyelem. A határra mindig időben ért a vonat Szabadkáról. Kelebia-Bp. távolságon rendszeresen 3 órás késést hozott össze a vonat. Extra: nyaranta Magyarországra belépve lekapcsolták a légkondit, telente a fűtést spórolásra hivatkozva.
1975.március 24. Öt hónap telt el azóta, hogy Muhammad Ali legyőzte George Foremant Kinshasában az évszázad bokszmérkőzésén. Ellenfele most a richfield-i (Ohio) Coliseum ringjében a fehér amerikai Chuck Wepner, aki élete legfontosabb mérkőzése előtt áll. Ha legyőzi a…..
A dtvnews.hu tette közzé a Telekom IPTV és digitális kábeltévé kínálatát 2017. január 1-jétől igen komolyan érintő átrendeződés hírét: jönnek a TV2 kábelcsatornái, de kikerülnek a csomagokból (AZ ÖSSZESBŐL BAZDMEG) a FIC, azaz Fox International Channels csatornái. MINDEGYIK: Az összes…..
el periodista 2016.11.04 09:10:34
@dr. SzopjatokLeMind:
"Az itt olvasott kommentek alapján igazán elszomorít, h nekem, mint értelmes embernek, meg kell osztanom az írásomat az IQ hiányos birkákkal, akik arra sem méltóak, h elolvassák azt."

A "nekem, mint értelmes embernek", illetve a nickneve között érzek némi diszkrepanciát.
Közhely: a legjobb sztorikat mindig az élet írja. És tényleg. Amikor elkezdtem összeszedni, hogy melyek voltak a legjobb olyan filmek, amik igaz történet alapján készültek, úgy terveztem, hogy összeírok egy hosszabb (40-50 tételből álló) listát és ezt szűkítem 10-re. De rájöttem, hogy ez szinte…..
Amikor először elolvastam a történetet, elgondolkoztam, vajon mit szóltok majd Helga írásához, de annyira magával ragadott a szenvedélye, és a sztori sok szempontból annyira magyaros, hogy közzéteszem. A helyzet különleges: adott egy Új-Zélandra készülődő család, akik úgy…..
  Tóth Gy. László mai, a Magyar Nemzetben megjelent publicisztikája az Emberibb Parkolásért Mozgalomnak is becsületére válna. A kerékpárosokban megannyi kétkerekű Antikrisztust látó szervezet sajtóközleményei által képviselt utálat köszön vissza Tóth Gy. Critical Mass,…..
el periodista 2011.05.30 21:29:42
Ultra gáz, ami itt megyy. Bringával, autóval is járok. Mindkettőn betartom, amit be kell, mivel mindkettő jármű. Nem nagy megfejtés.
Zavar, ha előre mennek a pirosnál (nem át a piroson, hanem a lámpáig) a bringások? Elárulok egy titkot: a bringán a legveszélyesebb manőver - bármilyen hihetetlen - az elindulás és a megállás. igen, még a balkanyarnál is veszélyesebb, mert lendületet kell venni, hogy egyensúlyba kerülj. Kulturált helyen ezért A) engedik előre a bringásokat és B) a bringás lámpa előbb vált egy kicsit, mint az autós. Ahogy a buszé is azért "gyorsabb", mert előnyt adnak a rajta utazó 60 embernek szemben az általában egyszál magában üldögélő autóssal.
Szóval ne azt a 2 méter előnyt sajnáld a bringásoktól. Ha nem megy előre, és melletted indul, lehet, beesik az ablakodon. Igen, azért, mert nem olyan gyakorlott. Ahogy rutinos sofőr is tud balesetet okozni.
Ne mossuk össze a gerillaharcosokat, a normális bringásokat és a tök amatőröket (amúgy az utóbbi kategória a legveszélyesebb, mert tök kiszámíthatatlan).
Utálom a járdán 40-nel tekerőket, a piroson átgurulókat. Szeretem a futárokat, mert kúl srácok, de az a lazaság, amit meghonosítottak, sajnos nem követendő. Ahogy a fixik sem valók a forgalomba. könyörgöm, nem véletlenül a pályára találták ki! Röviden: ne legyen már mindeki hibás a hülyék miatt! Az autósokat sem tiltják el kollektíve a bunkók miatt!
Mandiner blog Puskát tölts! 2011.04.06 07:01:00
„Kedves életének ezt valaki nem vallja, Dicsősséges nevű hírét az utálja, S hazája oltalmát semmi jónak tartja.” (Rimai János - Katonák hadnagya)   Pósán László javaslata, miszerint a Magyar Férfiembereknek minimális katonai kiképzést kellene kapniuk, nem…..
A Fidesz nem érti, hogy a bírósági ítéletek utólagos megsemmisítésével saját maguk és az egész magyar politikai rendszer alatt vágják a fát. A következő kormány ugyanígy megsemmisítheti a Fidesz-kormány idején hozott ítéleteket, kiszabadíthatja a hagyókat, hunvaldokat,…..
 A cseroki írás nemcsak a jeleinek változatossága és szépsége miatt különleges, hanem többek között azért is, mert ez az egyetlen modern eset, hogy egy írástudatlan nép – pontosabban a cseroki nemzet egyetlen tagja – saját független írásmódot hozott létre.…..