Adatok
ISándor
30 bejegyzést írt és 196 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ez a fejezet abból a szempontból lényeginek mondható, hogy az istenhívő-hitetlen diskurzusok sok esetben erre a területre érkeznek. Ez természetesen külön probléma, miszerint miért nem lehet evolúcióról, tudományról, vallásról, istenről, ateizmusról, vagy bármi másról anélkül beszélni, hogy ne…..
Ez a történet egy kaland, nem lesz rövid, sőt már eddig is sok minden történt. A bejegyzés is hosszú lett, de van benne egy csomó kép sőt két videó is. :-)A szomszédunkban van egy öreg, elhanyagolt szőlő. Beszéltem a tulajdonossal, hogy adja el nekem, de sajnos nem áll…..
ISándor
2012.04.21 22:34:08
@exian:
Ha minden elhalt tőkét és tőkehiányt pótolnék akkor a saját 110 tőkénkkel együtt nagyjából 680 tőke lenne. De ha fele megmarad akkor én már nagyon boldog leszek.
Ezek a tőkék vegyesen viselkednek, mert amiket még 2010-ben a fiammal megtisztítottunk azok ugye egy év előnyben vannak és azok szépen fejlődnek (már ami életben maradt) ott ahol még az alvórügyeknek kell beindulniuk még nem láttam mozgást egy héttel ezelőtt. Ezen a héten nem jutottam le a szőlőbe, úgyhogy bármi megtörténhet.
Üres területre szőlőt ültetni nem kis munka meggondolandó ha nem a tiéd a terület. Nekem így leginkább "csak" munkám van benne, de egy új telepítésű szőlő sok pénzbe is kerül. Gondolom ezért hezitálsz Te is rajta.
Ha minden elhalt tőkét és tőkehiányt pótolnék akkor a saját 110 tőkénkkel együtt nagyjából 680 tőke lenne. De ha fele megmarad akkor én már nagyon boldog leszek.
Ezek a tőkék vegyesen viselkednek, mert amiket még 2010-ben a fiammal megtisztítottunk azok ugye egy év előnyben vannak és azok szépen fejlődnek (már ami életben maradt) ott ahol még az alvórügyeknek kell beindulniuk még nem láttam mozgást egy héttel ezelőtt. Ezen a héten nem jutottam le a szőlőbe, úgyhogy bármi megtörténhet.
Üres területre szőlőt ültetni nem kis munka meggondolandó ha nem a tiéd a terület. Nekem így leginkább "csak" munkám van benne, de egy új telepítésű szőlő sok pénzbe is kerül. Gondolom ezért hezitálsz Te is rajta.
ISándor
2012.04.22 08:34:15
@exian: Hát igen, a pénz nagy úr. Nálunk is ez a helyzet. Ilyenkor az ember abból főz amije van :-) De majd egyszer biztos megadja a Jó Isten, hogy legyen egy rendesebb saját szőlőnk !!!
Addig meg, tanulunk legalább nem?
Addig meg, tanulunk legalább nem?
ISándor
2017.06.07 17:35:46
@mi legyen?:
Üdvözlöm,
Sajnos sok fáradság után le kellett állítanunk a projektet 6 évig élt a dolog, de mivel a testvérem akivel belevágtunk hosszabb időre külföldre ment dolgozni, egymagamnak pedig már nagyon sok lett volna innen Budapestről lejárni Ságvárra a szőlő miatt. Nem könnyű ezt így leírnom de be kell látni, hogy az ilyen öreg szőlők esetében talán jobb megoldás lett volna beszántani az egészet és újat telepíteni helyette. Nagyon sok betegséggel kellett küszködnünk őszintén szólva nem nagyon érte meg a fáradtságot.
üdv
Sándor
Üdvözlöm,
Sajnos sok fáradság után le kellett állítanunk a projektet 6 évig élt a dolog, de mivel a testvérem akivel belevágtunk hosszabb időre külföldre ment dolgozni, egymagamnak pedig már nagyon sok lett volna innen Budapestről lejárni Ságvárra a szőlő miatt. Nem könnyű ezt így leírnom de be kell látni, hogy az ilyen öreg szőlők esetében talán jobb megoldás lett volna beszántani az egészet és újat telepíteni helyette. Nagyon sok betegséggel kellett küszködnünk őszintén szólva nem nagyon érte meg a fáradtságot.
üdv
Sándor
Kétségtelen, hogy ebben a pillanatban is a világon több tízmillióan abban reménykednek, hogy a következő lottósorsoláson pont az ő számaikat fogják kihúzni. Sokan közülük tudják, hogy a főnyereményre vajmi kevés esélyük van, mégis hétről hétre kiadnak egy kisebb-nagyobb összeget azért, hogy hátha…..
Üzenet a hisztérikus nyugati médiának: Magyarország tudja, hogy milyen egy diktátor. Orbán Viktor biztosan nem az. (Tibor Fischer írásának magyar nyelvű fordítása , The Guardian, április 3.)
Néha elgondolkozom, mi lenne a reakció akkor, ha egy magyar állampolgár…..
ISándor
2013.04.04 17:37:11
@Beri Svarc:
"De a 'koronát' ez a mondat teszi föl:...."
Az iróniát nem nagyon ismered, .... gondolom.
"De a 'koronát' ez a mondat teszi föl:...."
Az iróniát nem nagyon ismered, .... gondolom.
ISándor
2013.04.04 18:58:36
@Beri Svarc:
Nem. Nem arról van szó, hogy nincs helye az Orbánt kritizáló véleményeknek hanem arról, hogy a baloldal jelenleg nagyságrendileg (!!!) fest rosszabb képet Magyarországról. Ezt a tényt domborítja ki a cikkíró az általad idézet mondattal. Azaz kígyót, békát kiabáltak ránk aztán most meg néznek, hogy igazából se kígyó se béka legfeljebb néhány giliszta.
Nem. Nem arról van szó, hogy nincs helye az Orbánt kritizáló véleményeknek hanem arról, hogy a baloldal jelenleg nagyságrendileg (!!!) fest rosszabb képet Magyarországról. Ezt a tényt domborítja ki a cikkíró az általad idézet mondattal. Azaz kígyót, békát kiabáltak ránk aztán most meg néznek, hogy igazából se kígyó se béka legfeljebb néhány giliszta.
Szokatlanul korán, már egy évvel előbb elkezdődött a 2014-es választási kampány, de sajnos a hangvételben semmi előrelépés nem történt.
Bajnaiék egy héttel ezelőtt előálltak egy faék-egyszerűségű képpel, ami azt ábrázolja, hogy Gordon idejében 265 forint volt egy euró,…..
Ateizmus definíciója: Az ateizmus frappáns tudományfilozófia meghatározással nem más mint Rudolf Carnap-i értelemben vett Babig-tagadás.
Magát az ateizmust is a judeo-kaotikusok terjesztették el a mai formájában, mert rájöttek, arra amit ma gerilla marketingnek hívunk. Ha az ellenzők is…..
ISándor
2013.03.20 09:45:14
Szerintem azon ateistáknak akik a tudomány szemüvegén keresztül szemlélik a világot igenis vannak dogmái csak másként hívják:
Dogma:
Egy tételnek ez a legmagasabb →teológiai minősítése, mert jelzi, hogy azt isteni és egyh. hittel kell elfogadni ...
az →igazság kötelező erejével bír ...
... annak tudatos tagadása v. visszautasítása →eretnekségnek számít.
lexikon.katolikus.hu/D/dogma.html
Axióma:
Az axióma olyan kiindulási feltételt jelent (például a filozófia ágaiban, vagy a matematikában), amit adottnak veszünk az érvelések során. Az axióma különféle okok miatt nem megkérdőjelezhető, megállapított alaptény, alapigazság.
hu.wikipedia.org/wiki/Axi%C3%B3ma
De csak úgy észrevettem ezt a párhuzamot :-)
Dogma:
Egy tételnek ez a legmagasabb →teológiai minősítése, mert jelzi, hogy azt isteni és egyh. hittel kell elfogadni ...
az →igazság kötelező erejével bír ...
... annak tudatos tagadása v. visszautasítása →eretnekségnek számít.
lexikon.katolikus.hu/D/dogma.html
Axióma:
Az axióma olyan kiindulási feltételt jelent (például a filozófia ágaiban, vagy a matematikában), amit adottnak veszünk az érvelések során. Az axióma különféle okok miatt nem megkérdőjelezhető, megállapított alaptény, alapigazság.
hu.wikipedia.org/wiki/Axi%C3%B3ma
De csak úgy észrevettem ezt a párhuzamot :-)
Gyerekek! Szép, magyar honfitársaim!Szúrjunk ki a Híradóval! A tévében Híradó címmel csupa balesetet, gyilkosságot és egyéb szörnyűséget látunk, nap mint nap. Ez nem azért van, mert nincsenek valódi hírek, hanem azért, mert azok, akik a Híradót készítik, a szakmájuk…..
ISándor
2012.09.25 11:57:15
@Kozi73:
Gratulálok látom "lejött a lényeg" !!!
Indulhatnál a "Bármilyen témáról ki tud kevesebb lépésből eljutni Orbán Viktor anyjáig" versenyen. Esélyes lennél az aranyéremre.
Gratulálok látom "lejött a lényeg" !!!
Indulhatnál a "Bármilyen témáról ki tud kevesebb lépésből eljutni Orbán Viktor anyjáig" versenyen. Esélyes lennél az aranyéremre.
ISándor
2012.09.28 09:00:55
@Bornai Tibor:
Kedves Tibor!
A hozzászólásom Kozi73 felhasználó véleményére adott válasz volt, ezt ha jól látom akkor jeleztem is.
Azt szerettem volna Kozi73-nak kifejteni, hogy a cikked nem a politikáról szólt és ezért ne keverje bele.
Elnézést kérek ha félreérthető voltam, a cikkeddel pedig maximálisan egyetértek.
üdv
Sándor
Kedves Tibor!
A hozzászólásom Kozi73 felhasználó véleményére adott válasz volt, ezt ha jól látom akkor jeleztem is.
Azt szerettem volna Kozi73-nak kifejteni, hogy a cikked nem a politikáról szólt és ezért ne keverje bele.
Elnézést kérek ha félreérthető voltam, a cikkeddel pedig maximálisan egyetértek.
üdv
Sándor
WE ARE BACK..
Úgy néz ki, nyertünk :D Rettenetesen köszönöm mindenkinek, aki besegített, de hát no mivel nagy részében videó blog vagyunk, majd megbeszéljük személyesen is ;) Jövő héten újra indul a show!LET'S DO THIS!..
ISándor
2012.09.12 18:11:03
Na mit varrat magára egy borász a diplomavédése után?
A földkerekség legjobb tetkója élőben még jobb
..
ISándor
2012.08.27 11:13:58
@S=klogW:
Tudod miben különbözik egy tetovált egy nem tetoválttól?
A tetovált sosem fog minősíteni azért mert Te nem vagy tetovált!
Hja csak a miheztartás végett én sem vagyok tetovált és valszeg nem is lesz tetkóm sosem, de ettől még nem minősítenék másokat ezért.
Amúgy meg kifejezetten szép tetkó.
Tudod miben különbözik egy tetovált egy nem tetoválttól?
A tetovált sosem fog minősíteni azért mert Te nem vagy tetovált!
Hja csak a miheztartás végett én sem vagyok tetovált és valszeg nem is lesz tetkóm sosem, de ettől még nem minősítenék másokat ezért.
Amúgy meg kifejezetten szép tetkó.
Super Special Szerkesztőségi Update: Már dolgozok a szezonnyitón, valami nagy durranással akarom kezdeni, szeptember elejefele újraéled a show!!! Yeeeey.
Emellett pedig ismét elérkezett a "Goldenblog" ideje. (A magyar blogok péniszösszeméregető versenye) Tavaly egy katonai puccsal…..
Idén kísérletképpen néhány parcellán megpróbálkozunk azzal, hogy növényesítjük a sorközöket. Ehhez kapunk segítséget, megjöttek a magkeverékek már múlt héten. Tegnap sikerült kiszórnom a maradék magvakat is ami túlságosan nagy szemű lett volna a műtrágyaszórónak.…..
ISándor
2012.07.20 08:07:25
Egy régebben gyakrabban, de a nagyüzemekben egyáltalán nem használt módszert próbálok most ki, amivel a szőlő méretén, mutatósságán, minőségén lehet javítani mégpedig a gyűrűzést. Az a jó benne, hogy semmilyen vegyi anyag, műtrágya, varázslat nem szükséges hozzá, a…..
ISándor
2012.07.08 21:49:44
ISándor
2012.07.20 07:58:38
@weinbau:
Ó nem, nálam sincs beállítva a "termesztési technológiába" :-) Egyszerűen csak kipróbálom, játék semmi több.
Más: Hogy állsz a sorközök növényesítésével, van már tapasztalat? Na de inkább ezt a kérdést felteszem a Te blogodban
weinbau.blog.hu/2012/04/07/vetes_553
Ó nem, nálam sincs beállítva a "termesztési technológiába" :-) Egyszerűen csak kipróbálom, játék semmi több.
Más: Hogy állsz a sorközök növényesítésével, van már tapasztalat? Na de inkább ezt a kérdést felteszem a Te blogodban
weinbau.blog.hu/2012/04/07/vetes_553
Sok panaszra nem lehet okom. A tőkék szépen fejlődnek, a termés mennyiségével sincs baj, sőt néhány tőke esetében inkább az aggaszt, hogy van olyan vessző amin két fürt is található. Le kellett volna dobni a felső fürtöket de mivel azért ez nem jellemző (tényleg csak néhány…..
ISándor
2012.07.04 15:44:27
@exian:
Hát nem is tudom, szerintem nézz utána, hogy a fajtának megfelelő metszésmódot alkalmazol-e. Van egy ilyen halvány olvasmány emlékem, hogy ha túl kevés rügyszámra metszünk akkor inkább vesszőt növeszt a tőke semmint fürtöt. Az meg, hogy túl "kevés szem" persze fajtafüggő.... gondolom, de lehet hogy tévedek.
Hát nem is tudom, szerintem nézz utána, hogy a fajtának megfelelő metszésmódot alkalmazol-e. Van egy ilyen halvány olvasmány emlékem, hogy ha túl kevés rügyszámra metszünk akkor inkább vesszőt növeszt a tőke semmint fürtöt. Az meg, hogy túl "kevés szem" persze fajtafüggő.... gondolom, de lehet hogy tévedek.
ISándor
2012.07.04 16:49:27
@exian: Jó ötlet, írj róla egy postot érdemes ezt jobban körüljárni.
Az alsó képen ottonel muskotály van.
Az alsó képen ottonel muskotály van.
Höll quondam dictus, cum suspicit astra Viennae Hell clarum merito nomen adeptus erat. Sic ex visceribus terrae, noctisque cavernis In coelos gentem sustulit ille suam. Kepler 1631-ben figyelte meg először a Vénuszt, amint…..
ISándor
2012.06.07 21:15:30
@kis- csirke:
"a lelkek segítése nem zárja ki a magas szinvonalú szaktudományokat."
Pontosan, elég csak pl Dawkins munkásságát megnézni. A tudományok magasabb szintjein egyre másra jelennek meg olyanok akik hovatovább a tudást Isten helyére teszik. Nekik is mondani kell valamit.
off: köszi :-)
"a lelkek segítése nem zárja ki a magas szinvonalú szaktudományokat."
Pontosan, elég csak pl Dawkins munkásságát megnézni. A tudományok magasabb szintjein egyre másra jelennek meg olyanok akik hovatovább a tudást Isten helyére teszik. Nekik is mondani kell valamit.
off: köszi :-)
ISándor
2012.06.12 13:00:55
@Dr. szpahi:
Fehér és fekete gyerekek összevesznek az iskolabuszon. A Sofőr megelégeli és leszállítja mind.
- Idefigyeljetek, felejtsétek már ezt el hogy az egyik fekete a másik meg fehér és ezért gyűlölködtök. Gondoljátok azt hogy mindenki kék, rendben?
Hümmögnek a srácok de nagy nehezen rábólintanak majd megszólal a sofőr.
- rendben akkor megyünk tovább, tessék felszállni a buszra, világoskékek előre sötétkékek hátra !
:-)
Fehér és fekete gyerekek összevesznek az iskolabuszon. A Sofőr megelégeli és leszállítja mind.
- Idefigyeljetek, felejtsétek már ezt el hogy az egyik fekete a másik meg fehér és ezért gyűlölködtök. Gondoljátok azt hogy mindenki kék, rendben?
Hümmögnek a srácok de nagy nehezen rábólintanak majd megszólal a sofőr.
- rendben akkor megyünk tovább, tessék felszállni a buszra, világoskékek előre sötétkékek hátra !
:-)
ISándor
2012.06.12 16:24:07
@Tilikov:
"A tudomány pedig soha nem fog érvelni a vallás ellen, mert nem az a dolga"
A tudomány nem is érvel, de ha már beszéltél szkeptikussal aki a tudományt helyezi Isten helyére (értsd jól, a tudománytól vár minden kérdésre választ) akkor biz ott záporoznak a vallásellenes érvek.
"A tudomány pedig soha nem fog érvelni a vallás ellen, mert nem az a dolga"
A tudomány nem is érvel, de ha már beszéltél szkeptikussal aki a tudományt helyezi Isten helyére (értsd jól, a tudománytól vár minden kérdésre választ) akkor biz ott záporoznak a vallásellenes érvek.
comment:com
Lang Györgyinek, Deutsch Tamásnak és Bakács Tibornak sem jön be a Compact Disco
2012.05.24 10:30:00
Nem akarunk nagyon ünneprontók lenni, mert ugye a Compact Disco bejutott az Eurovíziós Dalfesztivál döntőjébe, és ennek persze örülni kell, hiszen minket képviselnek, de a nótát magát nem muszáj szeretni. Mi már leírtuk a véleményünket a Sound of Our Hearts című…..
Rihaj!NEM az vótt a baj, hogy sógorékná még aszt a pályinkát is mekkóstóttuk.NEM az vótt a baj, hogy inni keeletett mégeggy pohárkával.ASSE vótt a baj, hogy aztán asszony vezetett hazafelé, mondván, hogy merén ittam.(najó egy picit ez bajvótt, merén ÉN szeretek vezetni,…..
No, igazából a permetezési naplót kellene folytatnom hiszen az a bejegyzés tartalmazta tavaly a szőlő munkáit, de inkább most egy új posztban írom le, hogy mi történt tegnap és ma.
Meleg, melegebb, baromi meleg, gatyarohasztó meleg. A leglátványosabb tényező ebben a két napban…..
Rihaj! Nemtom hallottátok-e, mivel fogják kihúzni Magyarországot az adósságspirálból? Hát egyrészt akinek lejárt az elsősegélycsomagja, az fizet ötvenezret. Ha vitatkozik a helyszínen, akkor megbüntetik egy százasra. ---a telefon, tranzakci, csekk és egyéb adókat most nem…..
ISándor
2012.04.25 08:40:26
Igyekszem úgy tenni mintha minden rendben lett volna a bloggal az elmúlt 10 hónapban. Persze a fejmosást innen onnan megkaptam a lustaságomért, ezúton is köszönet érte mindenkinek aki szóvá tette.
Szóval egy gyors áttekintés a múltról. A tavalyi oltásnál hagytuk abba. Sajnos ezek…..
ISándor
2012.04.10 10:35:54
@Bolygo_Hollandi:
Ha "váratlanul hazánkba látogatsz" szólj előtte :-) és akkor kerítünk a kóstolásra lehetőséget :-)
Ha "váratlanul hazánkba látogatsz" szólj előtte :-) és akkor kerítünk a kóstolásra lehetőséget :-)
ISándor
2012.04.10 10:44:27
@exian:
Köszönjük a gratulációt jól esik minden biztató szó. Remélem nem csak "szűzkéz" effektus volt.
Sok minden játszott közre abban, hogy "csak" 45 liter lett.
- a szőlők egy része már töppedt volt
- a csapadékhiányos év miatt amúgy is kevés volt a lékinyerés
- valóban alig préseltük a szőlőt
- átfejtéskor nem spóroltunk úgyhogy mindkét alkalommal maradt bőven az alján amit már nem fejtettünk át
Szóval így lett a végén 45 liter kész bor, de nem bánom végülis nem üzleti vállalkozásban készül.
Mit csinálsz majd a 110 liter boroddal, adsz el belőle vagy az egész saját "használatra" készül? Bár 110 liter azért el tud fogyni a családban, főleg ha népesebb :-) mint a miénk.
Köszönjük a gratulációt jól esik minden biztató szó. Remélem nem csak "szűzkéz" effektus volt.
Sok minden játszott közre abban, hogy "csak" 45 liter lett.
- a szőlők egy része már töppedt volt
- a csapadékhiányos év miatt amúgy is kevés volt a lékinyerés
- valóban alig préseltük a szőlőt
- átfejtéskor nem spóroltunk úgyhogy mindkét alkalommal maradt bőven az alján amit már nem fejtettünk át
Szóval így lett a végén 45 liter kész bor, de nem bánom végülis nem üzleti vállalkozásban készül.
Mit csinálsz majd a 110 liter boroddal, adsz el belőle vagy az egész saját "használatra" készül? Bár 110 liter azért el tud fogyni a családban, főleg ha népesebb :-) mint a miénk.
Kb. fél évvel ezelőtt elkapott a harci láz, hogy namost én akkor irodalmi pályázatokra fogok írogatni.Elmondom, honnan jött az ötlet.Ténferegtem egy elég nagy újságosnál és összevásároltam mindenfélét, ami érdekelt. Természettudományosos ojságot, filozofikusosat,…..
ISándor
2012.03.29 09:03:43
Szia Viku!
Alapjában véve egyetértek én is Veled a kortárs művészettel kapcsolatban.
A versed is tetszett, sőt az első versszaka eszembe juttatott egy Weöres Sándor írást ami szerintem tetszeni fog:
Weöres Sándor: A vágyak idomítása
Ne mondj le semmiről: mert ki lemondott, abban elszáradt. De kívánságaid rabja se legyél. Visszafojtott szenvedélyekkel vánszorogni éppoly keserves, mint szabadjára eresztett szenvedélyek közt morzsolódni.
Ha vágyaidat kényezteted: párzanak és fiadzanak. Ha vágyaidat megölöd: kísértetként visszajárnak. Ha vágyaidat megszelídíted: igába foghatod őket és sárkányokkal szánthatsz és vethetsz, mint a tökéletes hatalom maga.
Legtöbb ember, ha véletlenül megpillantja saját mélységének valamely szörnyetegét, irtózattal visszalöki a homályba; ezentúl a szörny még-nyugtalanabb és lassanként megrepeszti a falat. Ha meglátod egyik-másik szörnyedet, ne irtózz és ne ijedj és ne hazudj önmagadnak, inkább örülj, hogy felismerted; gondozd, mert könnyen szelidül és derék háziállat lesz belőle.
Jó és rossz tulajdonságaid alapjában véve nincsenek. Ápolt tulajdonságaid jók, becézett, vagy elhanyagolt tulajdonságaid rosszak.
No mindezzel csak azt akarom mondani hogy nem ártana, ha a kortárs művészet kicsit jobban gyökerezne a klasszikusokban. Nem kell utánozni Őket, de azért nem árt tudni honnan jöttünk.
@Laemmchen:
- Kár, hogy kihagytad a "nagyon istenes részeket" szerintem, Viku sem sértődne meg miatta.
Alapjában véve egyetértek én is Veled a kortárs művészettel kapcsolatban.
A versed is tetszett, sőt az első versszaka eszembe juttatott egy Weöres Sándor írást ami szerintem tetszeni fog:
Weöres Sándor: A vágyak idomítása
Ne mondj le semmiről: mert ki lemondott, abban elszáradt. De kívánságaid rabja se legyél. Visszafojtott szenvedélyekkel vánszorogni éppoly keserves, mint szabadjára eresztett szenvedélyek közt morzsolódni.
Ha vágyaidat kényezteted: párzanak és fiadzanak. Ha vágyaidat megölöd: kísértetként visszajárnak. Ha vágyaidat megszelídíted: igába foghatod őket és sárkányokkal szánthatsz és vethetsz, mint a tökéletes hatalom maga.
Legtöbb ember, ha véletlenül megpillantja saját mélységének valamely szörnyetegét, irtózattal visszalöki a homályba; ezentúl a szörny még-nyugtalanabb és lassanként megrepeszti a falat. Ha meglátod egyik-másik szörnyedet, ne irtózz és ne ijedj és ne hazudj önmagadnak, inkább örülj, hogy felismerted; gondozd, mert könnyen szelidül és derék háziállat lesz belőle.
Jó és rossz tulajdonságaid alapjában véve nincsenek. Ápolt tulajdonságaid jók, becézett, vagy elhanyagolt tulajdonságaid rosszak.
No mindezzel csak azt akarom mondani hogy nem ártana, ha a kortárs művészet kicsit jobban gyökerezne a klasszikusokban. Nem kell utánozni Őket, de azért nem árt tudni honnan jöttünk.
@Laemmchen:
- Kár, hogy kihagytad a "nagyon istenes részeket" szerintem, Viku sem sértődne meg miatta.
Rihaj!Hallottam néhány pletykát, amire nem adunk, mert csak pletyka, de mosmá a indekszponthu is megírta, itt má nincs visszaút, valami lessz és kész!Márminthogy malév-utód.Én bizakodva nézek a jövőbe, réveteg tekintettel, és csak azt kérem, hogy legyen privát és ne engedjék a…..
ISándor
2012.03.07 10:13:11
ISándor
2012.03.07 10:47:02
Bár még nincs vége az évnek, az biztos, hogy nálam tévés produkciók tekintetében a Top5-ben benne lesz a Spektrum TV saját gyártású természetfilm sorozata, A Láthatatlan Madárfotós, amit karácsonykor mutat be a csatorna. Hogy ez így lesz, már júniusban sejtettem, amikor egy…..
ISándor
2011.12.26 16:30:54
Félnégy, klozet, mosdó, tea, mikádó, gumicsizma, kutya, kapunyitás,térvilágítás, haverok.Malac, ezbazmegdekurvanagy, nemjönki, vigyázzonnanmajdén, holakötél,öntsdlevízzel, holakábító, megkrétázzam hova szúrjad, eriggyélmá',mostszúrjad, addatálat, mégegyet,…..
ISándor
2011.12.23 10:45:29
Rihaj!Mint nemrégiben említettem, új munkahelyem lett, végre új, mármint VÉGRE-új, legújabb, végre-jó, satöbbi, detélleg. Na.Viszont egy szobában két Laci van, és ez nehézségeket okoz. Idézek egy példát:H: -Laci!én: -Tessék?H: -ARRRGHH!!! MÁSIK!!Majd…..
ISándor
2011.12.11 13:58:14
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
"Érdemes az istenhívő ember nézőpontjából kezdeni a szemlélődést, mit is jelent az erkölcs, mit jelent a jóság. Jó az, aki az adott vallás tanait (pl. Jézus parancsait) követi. "
Tévedés, ugyanis a jóság fogalma a kereszténységben (ha már példaként felhozta) nem ez, hanem a szeretetből fakadó, ajándékozó jóakarat. Mint ilyen teljesen és tökéletesen csak Isten jó, mi emberek csak részben olykor-olykor vagyunk jók, mint ahogyan máskor meg rosszak.
Másodsorban külön kell választani az erkölcs és a jóság fogalmát, míg a jóság nem változik, addig az erkölcs változhat, kvázi a korok szokásainak megfelelően, mivel az erkölcs tkp az ember egyik külső megnyilvánulási formája.
Szóval már rögtön az elején egy olyan érvet ad az Istenhívők "szájába" ami nem igaz.
Magam is katolikusként hiszem, hogy a jóságot Isten ülteti el minden ember szívében (ahogyan azt @MaxVal BircaMan HJCD is megjegyezte). A cikkíró ezt avval próbálja cáfolni, hogy különböző társadalmi csoportokban más és más tekinthető erkölcsösnek.
Ez logikus érvnek tűnik ha nem választjuk ketté a jóság és erkölcs fogalmát. Ezért szerintem téved posztoló, ugyanis a Zsidó-Keresztény kultúrkörben is folyamatosan változik az erkölcs, az erkölcsösségről alkotott képünk. Tehát nem állíthatom keresztényként, hogy az erkölcs egy "statikus" dolog.
Mást ne mondjak az Ószövetségi ember számára még természetes volt a többnejűség, ami azután szépen "kikopott". Manapság pedig már elképzelhetetlen. Vagy ott vannak a bűnökre adott válaszok, pl. míg korábban a házasságtörésért megkövezés "járt", Jézus már annyit mond, hogy "....menj, de többet ne vétkezz".
Összefoglalva a fentiek, illetve amit a cikkíró részletez az nem a jóság változása, hanem az erkölcs különféle megnyilvánulási formái melyek végülis nem mások mint a korok, társadalmi, kulturális berendezkedések szerint adott különféle válaszok.
Bár ezek a válaszok nagy mértékben különbözhetnek egymástól mégis az alapjuk, az amire felhívja a figyelmet mindig az eszenciális jó (itt értsd a hozzászólásom elején írt meghatározását a "jóság"-nak) ami semmilyen társadalomban, korban vagy kultúrában nem változott. Ez az amit az Isten az ember szívébe olt, és mi az erkölccsel válaszolunk rá természetesen különféle módokon.