Adatok
Macskavirág
0 bejegyzést írt és 96 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Akármilyen elbaszott is, de ez a demokrácia, a kisebbségnek – bármi fájdalmas is, – tudomásul kell venni az eredményt.
Amikor már lehetett látni a magas részvételt, akkor tudni lehetett, valaki nagyon pofára fog esni. Az ember esze és benne lakozó naivitása Hódmezővásárhely után a…..
Macskavirág
2018.04.10 09:09:52
... és így lett Mária országa Emőkék és Gáborok országa az úr 2018. évében.
Bizonyára minden autót vezető személy számára ismerős a helyzet, mikor a minket hátráltató, párhuzamos parkolásban ügyetlenkedő, vagy épp az agresszíven, hátulról nyomuló, majd hirtelen előző személy autójába kíváncsian benézünk. Ki ő? Bárkit is látunk ott, legtöbbször a "Tipikus nő!" vagy "Tipikus…..
Macskavirág
2017.12.18 11:54:53
@málé mackó:
SUV-os nők: anyuci a Trabantot nem érezné, nemhogy a behemót dögöt, amit azért használ városba járkáláshoz - amire egy kisautó is megtenné -, mert bemagyarázza magának, hogy csak az a biztonságos (fél az utakon? fél önmaga vezetési képességeitől?). A hamis biztonságérzet talán még bátorítja is. Mivel nem érzi a kocsit és a KRESZ-t is érdekesen értelmezi többnyire, ezért guruló időzített bomba az úton a közlekedés többi résztvevője számára.
Ahhoz nem kell skill, hogy kereszteződésben megadja másnak az elsőbbséget, zebránál megálljon, összezáródó sávban beengedjen maga elé stb. (vagyis kötelezően vagy udvariasságból lemondjon a maga elsőbbségéről). De leírom neked mégegyszer: tapasztalatból beszélek, az ilyen kihágások többnyire a nőkre jellemzőek. Mint ahogy a bunkó, tolakodó vezetési stílus azokra a férfiakra (is), akik német prémiumot vezetnek.
Mit ér a dascham, ha egy pancser / figyelmetlen / "felsőbbrendű" sofőr miatt halálos balesetet szenvedsz? Legfeljebb levetítik életed utolsó 5 percét a temetéseden, számodra az már nem oszt, nem szoroz. A mai magyar jogrendszer anomáliája miatt a szabálytalankodó - ha egyértelműen felismerhető a felvételen - feljelentést tehet ellened amiért lefilmezted és nem kell hozzá az, hogy nyilvánosan megoszd a felvételt. Agyrém.
Szerezz inkább tapasztalatot közvetlenül az utakon, de ne lepődj meg ha ennek során arra a következtetésre fogsz jutni, amiről írtam!
SUV-os nők: anyuci a Trabantot nem érezné, nemhogy a behemót dögöt, amit azért használ városba járkáláshoz - amire egy kisautó is megtenné -, mert bemagyarázza magának, hogy csak az a biztonságos (fél az utakon? fél önmaga vezetési képességeitől?). A hamis biztonságérzet talán még bátorítja is. Mivel nem érzi a kocsit és a KRESZ-t is érdekesen értelmezi többnyire, ezért guruló időzített bomba az úton a közlekedés többi résztvevője számára.
Ahhoz nem kell skill, hogy kereszteződésben megadja másnak az elsőbbséget, zebránál megálljon, összezáródó sávban beengedjen maga elé stb. (vagyis kötelezően vagy udvariasságból lemondjon a maga elsőbbségéről). De leírom neked mégegyszer: tapasztalatból beszélek, az ilyen kihágások többnyire a nőkre jellemzőek. Mint ahogy a bunkó, tolakodó vezetési stílus azokra a férfiakra (is), akik német prémiumot vezetnek.
Mit ér a dascham, ha egy pancser / figyelmetlen / "felsőbbrendű" sofőr miatt halálos balesetet szenvedsz? Legfeljebb levetítik életed utolsó 5 percét a temetéseden, számodra az már nem oszt, nem szoroz. A mai magyar jogrendszer anomáliája miatt a szabálytalankodó - ha egyértelműen felismerhető a felvételen - feljelentést tehet ellened amiért lefilmezted és nem kell hozzá az, hogy nyilvánosan megoszd a felvételt. Agyrém.
Szerezz inkább tapasztalatot közvetlenül az utakon, de ne lepődj meg ha ennek során arra a következtetésre fogsz jutni, amiről írtam!
Macskavirág
2017.12.18 12:17:43
@incognito ergo sum: az olyan mellékes apróságok ne zavarjanak, mint például a férfiak többet vezetnek, hivatásos sofőrök nagy része férfi stb (nagy számok törvénye...), üzembentartónak - pont az általad említett olcsóság miatt - női rokon van megjelölve, vagyis nem lehet a forgalomban ténylegesen részt vevő sofőrök vezetési képességeire, baleseti kockázataira ebből ténylegesen következtetni
A műszaki vizsgán sokat lehetne vitázni. Sokaknak csak fölösleges stressz, rohangálás és kiadás, így biztosan eltörölnék ha tehetnék. A járművek kétévenkénti műszaki vizsgájának elméleti célja a közlekedők védelme a nem megfelelően karbantartott autók okozta baleseti kockázattól. Beláthatjuk, hogy a…..
"2017. január 1-jétől azokat a háznál kézbesítendő küldeményeket, amelyeket alakjuk/méretük miatt nem lehet levélszekrénybe helyezni, a Magyar Posta csomagküldeményként veszi fel és kezeli." Hogy ez hogy működik a gyakorlatban, alább kiderül.
Szia!
Engem most a posta húzott fel.Fel akartam adni…..
Ma mutatta be a Ferrari legújabb széria autóját, a 458-at váltó 488 GTB-t. Mint arra számítani lehetett a szívómotort nyugdíjazták, az új erőforrás 3,9 literes duplaturbós V8-as, maximális teljesítménye: 670 LE, legnagyobb nyomatéka: 760 Nm.
Élőben a Genfi Autószalonon lehet…..
Macskavirág
2015.02.04 16:06:48
A Juno névre keresztelt vihar az előrejelzések szerint hatalmas hómennyiséget ígért New York lakosságának. Bill de Blasio, New York polgármestere vasárnap még egy extrém erős viharról beszélt, ami akár 90 centiméter havat is hozhat a városnak. A megelőző intézkedések…..
Majdnem úgy lett, hogy poszt helyett egy "Betegség miatt zárva" tábla fityeg a Közlönyön, de Adorján nem bírt magával, és lázmérővel a hóna alatt számolt egy kis váltóáttételt. Nagy szerencse ez mindannyiunknak, különben itt most az Ackermann-kormánygeometria mélységeivel…..
Macskavirág
2012.01.31 23:16:41
@bervas: elbeszélsz mellettem. Amiről te írsz, az a vonóerődiagram, amin feltüntetésre kerül a vonóerő, légellenállás és útellenállás (is). Egy ilyen diagramon valóban fel lehet venni / meg lehet határozni grafikusan a tényleges végsebességet, vonóerő-felesleget vagy éppenséggel hiányt. De ez a program nem erre lett írva, hanem elsősorban átlagos Renault tulajok számára készült abból a célból, hogy pár kattintással egyszerűen, gyorsan meg tudják azt nézni, hogyan alakulna más váltóval adott sebességen a motorfordulat. Relatíve gyenge utcai autókról van szó, a végsebesség másodlagos, többnyire az a fontos, hogy 50, 90 és 130 km/h körül 4., 5., 6. fokozatban egy adott intervallumon belül maradjon váltócsere után a fordulat. Erre a program teljesen jól használható.
Ha megnézel bármilyen fűrészdiagramot, láthatod, hogy a fokozatonkénti végsebesség a hajtáslánc (beleértve a kereket is) össz-áttétele és a motorfordulat alapján van számolva, de korántsem azt jelenti, hogy magasabb fokozatban azt képes is elérni az autó (épp ennek szemléltetésére van a vonóerődiagram). De ez a program súgójában (is) le van írva. Ahogy említettem, nagyon nehéz régebbi Renault-khoz nyomatékgörbét találni, ezért sem erőltettem ennek a használatát. A görbe mellett még a váltók áttételezését sem egyszerű fellelni. A program 864 Renault váltó áttételét tartalmazza, ezeket a program írásakor épp aktuális gyári szervizprogramból bányásztam ki. Elég kacifántosan van a Dialogysban 1-1 váltó áttételezése elrejtve, így nem biztos, hogy a szalonban meg tudják mondani neked váltókód alapján az áttételezést. A program használatával mindez azonban csak pár kattintás, ez is egyik erőssége.
Ha megnézel bármilyen fűrészdiagramot, láthatod, hogy a fokozatonkénti végsebesség a hajtáslánc (beleértve a kereket is) össz-áttétele és a motorfordulat alapján van számolva, de korántsem azt jelenti, hogy magasabb fokozatban azt képes is elérni az autó (épp ennek szemléltetésére van a vonóerődiagram). De ez a program súgójában (is) le van írva. Ahogy említettem, nagyon nehéz régebbi Renault-khoz nyomatékgörbét találni, ezért sem erőltettem ennek a használatát. A görbe mellett még a váltók áttételezését sem egyszerű fellelni. A program 864 Renault váltó áttételét tartalmazza, ezeket a program írásakor épp aktuális gyári szervizprogramból bányásztam ki. Elég kacifántosan van a Dialogysban 1-1 váltó áttételezése elrejtve, így nem biztos, hogy a szalonban meg tudják mondani neked váltókód alapján az áttételezést. A program használatával mindez azonban csak pár kattintás, ez is egyik erőssége.
Macskavirág
2012.02.01 15:47:35
@bervas: félreértesz és kavarsz. Van egy egyszerű program, ami egy adott felhasználásra készült (lásd fentebb). Erre a célközönség (Renault tulajok) visszajelzése alapján tökéletesen megfelel. Az, hogy más autókhoz is használni lehet (az adatbázisában található áttételek mellett tetszőleges áttételek is megadhatók), csak egy plusz opció. Olyan dolgot kérsz számon rajta(m), ami nem volt szempont az írásakor (ismét csak lásd fentebb). Mindezek mellett a bejegyzésben szereplő áttételezéshez semmi közöm, még csak nem is jellemeztem jó-e vagy nem. Hétfő este szembesültem vele, hogy Karottáék is használják a progimat.
Ezek ellenére, ha van valakinek affinitása hozzá, akkor akár váltóépítéshez fel tudja használni. Haverom ennek segítségével "legózta" össze Renault váltóját és lett országos bajnok (MNASZ - Országos Drag Bajnokság) kategóriájában 2010-ben és 2011-ben.
Ezek ellenére, ha van valakinek affinitása hozzá, akkor akár váltóépítéshez fel tudja használni. Haverom ennek segítségével "legózta" össze Renault váltóját és lett országos bajnok (MNASZ - Országos Drag Bajnokság) kategóriájában 2010-ben és 2011-ben.
Macskavirág
2012.02.02 13:43:22
@bervas: (Renault) váltó csere-beréhez utcai felhasználásra teljesen megfelelő a fentebb leírt konkrétumok alapján. Egyetértünk, hogy versenyautóhoz a vonóerődiagramot is érdemes lenne megszerkeszteni. A nagy kérdés az, hogy milyen tényezőket veszünk figyelembe a számolás során, az ehhez szükséges adatok mekkora pontossággal állnak rendelkezésre (egyáltalán rendelkezésre állnak-e?). Gondolok itt olyanra, mint például az útellenállásba belevesszük-e a kerékösszetartásból származó ellenállást, adott-e ennek számításához a gumiabroncs kúszási merevsége stb.
Akadnak páran, akik sejteni vélik, mi is a Hyundai Veloster - a 2010-es évek Honda CRX-e. Hát persze, hogy nem. Ez valami egészen más, mindjárt meg is keressük, micsoda. ..
Macskavirág
2011.10.22 14:15:05
Nem készülök semmi extrával. A Cougar motorját a Last Barons rendberakta, előtte se ment rosszul, de most lement a fogyasztás 16 literre. Persze még egyszer azért GPS-szel is rámérek, mert az új váltó miatt kicsit többet csal a műszer, de a legutóbbi Belsőség találkozó…..
Macskavirág
2011.08.31 16:24:21
Most olvasom Bende Tibi posztját a véresen komolyan vett gyorsulási versenyünkről és rádöbbenek, hogy tulajdonképpen ja, rákészültem én is. Pedig nem is terveztem különösképpen, úgy gondoltam, hogy odamegyek, vívunk egyet a Motordokival (ahol ilyen rövid távon ő az esélyesebb)…..
Macskavirág
2011.08.29 14:22:11
A Totalcar egyik nagy médiatörténeti pillanatát élhetik meg velünk, kedves olvasóink. Amire oly régen készültünk és terveztük, az végre megvalósul: kihívjuk a kollégát és a földbe döngöljük, majd együtt sírunk és nevetünk a leszakadt lendkerekek, füstölgő hengerfejek…..
Macskavirág
2011.08.26 21:52:16
Macskavirág
2011.08.27 17:11:56
Bár Budapestet alapvetően retkes városnak tartom, mely retek képződésében egyszerre ludas a gátlástalanul szemetelő embertömeg, a pénzhiányos takarítóvállalat, a légköri viszonyok (nálunk eleve porosabb a levegő, mint például Hollandiában), illetve az általános…..
Sok megközelítésben lehet egy autó jó, ki ezt, ki azt szereti jobban. De mit szeretnének a Totalcar autós őrültjei? Mai cikkünk blogposztja...
A Saxo története ott kezdődött, amikor a motorozásé véget ért. Szinte napra pontosan egy éve történt a baleset, amikor a robogózás, mint a tömegközlekedés alternatívája kipattant a fejemből, és rá két hónapra le is zajlott a tényleges baleset, amikor a közben megvásárolt…..
Tankolja csuklós buszát, hogy még életében átvehesse az iPad-et! Vagy tankoljon, ahogy eddig, és elégedjen meg egy reklámbögrével. Mai cikkünk blogposztja...
Macskavirág
2011.08.09 21:34:16
@GGG77: talán mert nem egy városban lakunk.
Azaz ratatouille - ahogy én szeretem.
A francia "lecsó" a magyarhoz hasonlóan az "ahány ház, annyi szokás" elvén készül, néhány elengedhetetlen hozzávaló felhasználásával. Egyedivé tételének pedig csak a hozzáférhető alapanyagok és fantáziánk szabnak határt.
Én a klasszikus…..
Macskavirág
2011.08.08 14:51:46
A Blog.hu legfrissebb sztárbloggere, Jakab Andor egyetlen poszttal megmutatta a közösségi média erejét. Válaszcikkek születnek, az online megmondóemberek pedig azóta is elemzik elképesztően gyors terjedését. Mi nem találgatunk, megkérdezzük őt, mit gondol a hirtelen jött…..
Macskavirág
2011.08.03 09:54:21
@Tedat: Nem vagyok rettegő, de az a folyamat, ami egy ideje megy a "másvéleményűek" ellen, nem igazán tetszik. Mielőtt egyéb jelzővel megbélyegeznél: nem tetszett az előző 8 év sem. Akkor a baloldali megmondóemberek a kisebbség(ek) ellen a legkisebb kritikát is rasszizmusnak kiáltották ki, az ilyen közszereplőket nyíltan megbélyegezték. Részben ebből is látszik, hogy egyik oldal sem különb a másiknál, mindkettőre igaz, hogy aki nincs velünk, az ellenünk.
Hogy gáz-e egy dízel Porsche? Lehet, hogy bizonyos körökben az, pláne, ha korábban már volt az embernek dolga benzinessel. De szerintem visszataszító dolog ennyit tankolni egy kőgazdagnak is. Nem mintha nem bírná megfizetni, hanem az állandó kútra rohangálás a zsibbasztó.…..
Cork77 ugyan naezmieznek szánta az alábbi Mustangot, én lelövöm a poént, és íme, egy határozott vonalakkal átépített amerikai csoda.Ebből a szögből aztán találgathatna az ember..LSD, mi más. Innen egy kicsit már Morgan-es az orra..Veszélyes orr, veszélyes popsi.Én szóltam. Ez…..
Bárhol is járt az ember az országban tavasszal, mindenhol sárgállott a vidék: a repce (és a kukorica) lett az idei szezon slágere a gazdák között. Nem véletlenül: piacuk kiszámítható termesztésük tisztes nyereséget hoz. A repce reneszánsza azután jött el, hogy…..
Macskavirág
2011.06.30 11:48:48
@mithrandir: tehát 1 mázsa feldolgozásához ugyanannyi ember kell, mint 2 tonna feldolgozásához. Világos. Szerinted. Szerintem meg hülyeség, már bocs.
Földterületek: sokszor van az, hogyha az Alföldön járok, csodálkozom, mennyi műveletlen területet látok. Inkább termelnének rajta kukoricát, minthogy parlagon hagyják. de nem csak kukoricából lehet alkoholt készíteni. Bezártak a cukorgyáraink. Hahó! Lehetne cukorrépát is termelni a cukorgyártás leállása miatt kiesett területeken vagy kukoricát is.
Aktívan folynak a háztartási hulladékból történő alkoholelőállítás kidolgozásának a kísérletei. Ha ez sikeres, működőképes lesz, akkor kedves kormányunk milyen új adót fog kivetni? Megadóztat mindent (ÁFA szerűen) amiből szemét keletkezik használat után?
"Fiatalok, higgyétek el, nem ilyen egyszerű dolgok ezek. "
Ne haragudj, de attól még, hogy idősebb ember mondja, nem biztos, hogy úgy van. Pláne, ha olyan korosztály tagja mondja ezt, amelyik aktívan közrejátszott abban, hogy az ország idáig süllyedjen (előttem emiatt a 40-70 éves korosztály teljesen leírta magát). Tudod, olyan ez, mint amikor az idős megköveteli magának a tiszteletet, csak azért, mert idős. Nem, nem a kor érdemel tiszteletet, hanem a cselekedet!
Földterületek: sokszor van az, hogyha az Alföldön járok, csodálkozom, mennyi műveletlen területet látok. Inkább termelnének rajta kukoricát, minthogy parlagon hagyják. de nem csak kukoricából lehet alkoholt készíteni. Bezártak a cukorgyáraink. Hahó! Lehetne cukorrépát is termelni a cukorgyártás leállása miatt kiesett területeken vagy kukoricát is.
Aktívan folynak a háztartási hulladékból történő alkoholelőállítás kidolgozásának a kísérletei. Ha ez sikeres, működőképes lesz, akkor kedves kormányunk milyen új adót fog kivetni? Megadóztat mindent (ÁFA szerűen) amiből szemét keletkezik használat után?
"Fiatalok, higgyétek el, nem ilyen egyszerű dolgok ezek. "
Ne haragudj, de attól még, hogy idősebb ember mondja, nem biztos, hogy úgy van. Pláne, ha olyan korosztály tagja mondja ezt, amelyik aktívan közrejátszott abban, hogy az ország idáig süllyedjen (előttem emiatt a 40-70 éves korosztály teljesen leírta magát). Tudod, olyan ez, mint amikor az idős megköveteli magának a tiszteletet, csak azért, mert idős. Nem, nem a kor érdemel tiszteletet, hanem a cselekedet!
Macskavirág
2011.06.30 11:53:57
@mithrandir: mert a kőolaj csak úgy magától kerül a föld alól a desztilláló toronyba, ahol magától melegedik fel és válik szét alkotókra. Évezredekkel ezelőtt megkötött CO2-t juttatsz a légkörbe, ha elégeted. Míg E85 esetén a már a felszínen lévő CO2-t hozod ismét körforgásba (egy kevés, föld alól származóval együtt, amit az előállításához szükséges gépek égetnek el) . Melyik a jobb? Ha körforgásban van valami vagy amikor egyre csak termelődik, halmozódik?
Macskavirág
2011.06.30 12:28:30
@mithrandir: fantasztikus ellenérv. Esetleg konkrét tényekkel, adatokkal is cáfolni tudod azt, amit írtam? Az eddigi kommentjeid alapján nem hinném, úgyhogy részemről befejeztem.
Oké, a cím nem hazudik, mert tulajdonképpen Csik volt az 1. számú hülye, hogy sátáni fénnyel a szemében rábeszéljen egy ekkora marhaságra. Én meg a második, hogy rábólintottam neki. Igaz, azóta valahányszor eszembe jut a két, matuzsálemi korú furnérlemezes-vaskerekes Opel,…..
Macskavirág
2011.06.19 14:29:33
@Bambano: gratulálok, sikerült a lényeget leszűrnöd!
Kedden éjjel a munkatársaimtól kaptam a hírt: Gyöngyöspatán áll a bál, tömegverekedés tört ki, súlyos sérültek vannak. Nem mondhatnám, hogy meglepődtem. Hetek, sőt, hónapok óta számítottunk valami hasonlóra. Nem lehet, hogy a magukat polgárőrnek nevező csoportok következmény nélkül szekálják,…..
Macskavirág
2011.04.29 19:58:36
De mit tegyünk a helyére? Kiskáté gondolkodó tuningolóknak, akik nem a lóerőre mennek. Vélemények az azonos című írásunkról...
Macskavirág
2011.04.15 01:24:54
@Kopi3.14: Kádárhoz tartozik a futómű, de Finichiu emelte állandóan ki a fentieket. Megjegyzem, jogosan. Évekkel ezelőtt végeztem, néhány bölcsességét nemcsak az autósok ismerték azokban az időkben. :)
Ha már megemlékeztem a Genfi Autószalon két legbájosabb újdonságáról (Rinspeed BamBoo, Mini Rocketman), és az egyik legnagyobb hatású újdonságáról (Ford B-Max), a kiegyensúlyozott tájékoztatás jegyében szólnén néhány szót a szalon két szégyenéről is. Sajnos ezt a…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz