Adatok
Bloki
0 bejegyzést írt és 39 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Sziasztok! Én viszonylag régen dolgozom „fejvadász” cégnél, megosztok veletek néhány kulisszatitkot. Gyanítom, a legtöbb ide járó embernek nem fogok tudni újat mondani, de talán lesz akit érdekel. A legtöbben az taglalják, hogy miért nem veszik fel őket a…..
Bloki
2010.01.19 11:36:42
@Strici: és ha pl. egy egyszerű recepciósi állásról van szó, akkor is a szakmai vezető drága idejét fecséreljük?
Bloki
2010.01.19 12:13:47
@Victoorius: mit jelent a gyakran változtat munkahelyet? Évente, 3 évente?
A külföldi tapasztalatszerzés előny vagy hátrány?
A külföldi tapasztalatszerzés előny vagy hátrány?
Bloki
2010.01.19 12:27:54
@Victoorius: köszi a választ! És a külfölddel kapcsolatban mi a véleményed? Előny vagy hátrány, ha valaki dolgozott külföldön?
Kedves Despota és tisztelt HR asszisztensek, ügyintézők! Bölcsész diplomám van (nem nyelvszak), a magát legjobbnak tartó magyar egyetemről (ELTE), közel 10 éves tapasztalatom a saját szakmámban. Dolgoztam már a versenyszférában itthon és külföldön is, de tapasztalataim…..
Bloki
2010.01.19 12:05:47
@FGSuperman: ez egyrészt általánosítás, másrészt a poszt írója leírta, hogy dolgozott már a versenyszférában is.
Kedves Despota! A karácsonyi főszezonban dolgoztam az Örs vezér tere kisebb bevásárlóközpontjának egyik könyvesboltjában, ahol megismertem az eddig legellenszenvesebb főnökasszonyaim közül az elsőszámút. Maga a bolt egy vicc volt, 7en voltunk eladók, vásárlók…..
Bloki
2010.01.07 16:02:15
@Balance Of Power: lehet, hogy így van, de átélni nagyon megalázó. Ezzel az erővel minden munkahelyen át kellene kutatni a dolgozók holmiját, mert a legtöbb helyről van mit elvinni.
Ugyanakkor persze én is tudom könyvesbolti berkekből, hogy volt, ahol dolgozó lopott, de azoknak, akik becsületesek, nagyon rossz szájíze lesz az ilyen kutakodástól...
Ugyanakkor persze én is tudom könyvesbolti berkekből, hogy volt, ahol dolgozó lopott, de azoknak, akik becsületesek, nagyon rossz szájíze lesz az ilyen kutakodástól...
Bloki
2010.01.07 16:04:15
@igaziatommaki: a dolgozók bizonyos esetekben nem ugyanazon az ajtón távoznak, mint a vevők, ezért "kell" a főnöki kutakodás.
Bloki
2010.01.07 16:10:53
@FGSuperman: hát igen, nem tudom, őket ki kutatja át...
Kedves Despota! Állást keresek, szakmámnál fogva kénytelen vagyok a közszféra állásajánlatai között is kutakodni. Csak érdekességképpen írom (azt sajnos nem várom már, hogy ettől bármi is megváltozik), hogy most éppen egy olyan állást szeretnék megpályázni, ahol…..
Bloki
2010.01.05 11:02:09
@Strici: elolvastam, érdekes volt, kíváncsi leszek, mit tudsz meg majd január 13-án.
Akkor lenne egyébként értelme a vizsgának, ha
a, értelmes és releváns kérdéseket tartalmazna
b, tényleg számítana a rangsorolásnál.
Akkor lenne egyébként értelme a vizsgának, ha
a, értelmes és releváns kérdéseket tartalmazna
b, tényleg számítana a rangsorolásnál.
Bloki
2010.01.05 11:08:07
@Strici: ez az EU-s dolog egyébként igaz, amiről a kommentekben Petya ír? Úgy értem, tényleg kötelező volt bevezetni?
Bloki
2010.01.05 17:48:24
@váj mí: postán kell megvenni a formanyomtatványt, amit azután feladsz borítékban. Azt mondjuk kapásból nem tudom, hogy igazolod, hogy Te vagy Te, gondolom, kérnek pár személyes adatot, bár ez nem jelent semmit.
Modern rabszolgatartás folyik ma az országban. 3 évig dolgoztam olyan magán vállalkozónál ahol, nem mehettél szabadságra, naponta 10-11 órát kellett dolgoznod, mind ezt a minimálbérért. Munkaidő végén nem mehettél csak úgy haza, el kellett kéredzkedned, és ha a főnök odaszólt…..
Bloki
2009.12.21 11:05:15
@Valaki1: persze, gondolom, hogy ezek az előírások, tudom, hogy ez nem csak náluk van így. Csak arra írtam, hogy ez sem igazán alternatíva, mert más szempontból szemét hely.
Ráadásul lehet, hogy ahol a munkavállaló lakik, ott sem gyorsétterem, sem Tesco nincs a közelben...
Ráadásul lehet, hogy ahol a munkavállaló lakik, ott sem gyorsétterem, sem Tesco nincs a közelben...
Bloki
2009.12.21 11:15:54
@Valaki1: a sógornőm azt mesélte, hogy 2 percig volt kint a WC-n, és ezután a főnöke már közölte, hogy máskor ne maradjon ennyi ideig.
Gondolom, te sem ilyen helyen dolgozol, meg én sem, úgyhogy nem tudjuk reálisan megítélni a helyzetet. Szerintem egy ilyen helyen is sok függ attól, hogy milyen az adott egység vezetője és milyen "alvezéreket" választ maga alá. A sógornőm valószínűleg egy rosszabb McDonaldsot fogott ki.
Gondolom, te sem ilyen helyen dolgozol, meg én sem, úgyhogy nem tudjuk reálisan megítélni a helyzetet. Szerintem egy ilyen helyen is sok függ attól, hogy milyen az adott egység vezetője és milyen "alvezéreket" választ maga alá. A sógornőm valószínűleg egy rosszabb McDonaldsot fogott ki.
Bloki
2009.12.21 11:58:43
@FGSuperman: azt elfelejtettem írni, hogy a 300 Ft-ot nettóként értettem. Gondolom, amikor a sógornőm 300 Ft-ot emlegetett, akkor nagyvonalúan bánt a számokkal és a 350 Ft-ból lett 300 Ft.
Az idézetben leírt 440 Ft pedig nyilván bruttó, ha a minimálbér esetén számításba vett terheket levonom belőle, akkor nagyjából a 350 Ft közeli nettó összeghez érkezünk meg.
Ő egyébként diákként vállalt állást, így a havi 100 e Ft-ot biztosan nem tudta hozni, mivel (egy normális) egyetem mellett elég nehéz összehozni annyi ledolgozott órát, hogy egy ekkora fizetés kijöjjön belőle.
Az idézetben leírt 440 Ft pedig nyilván bruttó, ha a minimálbér esetén számításba vett terheket levonom belőle, akkor nagyjából a 350 Ft közeli nettó összeghez érkezünk meg.
Ő egyébként diákként vállalt állást, így a havi 100 e Ft-ot biztosan nem tudta hozni, mivel (egy normális) egyetem mellett elég nehéz összehozni annyi ledolgozott órát, hogy egy ekkora fizetés kijöjjön belőle.
Leírom most a véleményem, bár nem hiszem, hogy mindenki egyet fog érteni velem. A nézeteimet csak munkavállalói oldalról tudom bemutatni, mivel nem hiszem, hogy valaha is munkáltató leszek. Friss diplomás vagyok, pár hónapja fejeztem be az egyetemet, hihetetlenül…..
Bloki
2009.12.16 11:38:23
@Asszem: igen, ez is egy opció. Az a baj, hogy úgy érzem, azért muszáj egy normális szakmát, szaktudást szerezni, mert szerintem a multiknál sem maradhat örökre az ember, gondolni kell arra, hogy mi lesz, ha mondjuk eléri a multi-kritikus korhatárt valaki (40-45).
Látom az apámon, aki mérnök, hogy az elmúlt években szűntek meg alatta munkahelyek, de egy napot sem volt munka nélkül, mivel van egy szaktudása, amivel még 50-en túl is el tudott helyezkedni, persze volt kollégák ajánlották be, de azért, mert tudták, hogy ért ahhoz, amit csinál.
Én ezt a tudást hiányolom a saját életemből, de azokéból is, akik most úgymond sikeresen dolgoznak egy-egy multinál ilyen-olyan tilitoli munkakörökben. Szóval ilyen irányban gondolkodom, de köszi a tanácsot, az is egy irány lehet.
Látom az apámon, aki mérnök, hogy az elmúlt években szűntek meg alatta munkahelyek, de egy napot sem volt munka nélkül, mivel van egy szaktudása, amivel még 50-en túl is el tudott helyezkedni, persze volt kollégák ajánlották be, de azért, mert tudták, hogy ért ahhoz, amit csinál.
Én ezt a tudást hiányolom a saját életemből, de azokéból is, akik most úgymond sikeresen dolgoznak egy-egy multinál ilyen-olyan tilitoli munkakörökben. Szóval ilyen irányban gondolkodom, de köszi a tanácsot, az is egy irány lehet.
Bloki
2009.12.16 11:59:46
@zéka: köszi, este megnézem a videót is. Én is sokszor körforgásnak érzem; közalkalmazottként olyan kevés a fizetésem, hogy nincs pénzem semmit sem tanulni, így csökkenek az esélyeim, hogy jobb munkát találjak (pl. nyelvtudás, ahol a beszédet elég nehéz otthon egyedül gyakorolni, mivel visszajelzés nélkül nem könnyű).
Akár összeesküvés elméletet is gyárthatnék, mert ez tulajdonképpen egy csomó munkáltatónak jó itthon, hogy aránylag értelmes, diplomás embereket kap minimális fizetésért cserébe.
De nem akarom sajnáltatni magamat, továbbra is úgy gondolom, hogy az első, rossz döntést én hoztam meg azzal, hogy az ingyenes diploma lehetőségét egy bölcsész szakra pazaroltam. Más kérdés mondjuk, hogy tőlünk nyugatabbra megbecsülik ezeket a szakmákat is.
Akár összeesküvés elméletet is gyárthatnék, mert ez tulajdonképpen egy csomó munkáltatónak jó itthon, hogy aránylag értelmes, diplomás embereket kap minimális fizetésért cserébe.
De nem akarom sajnáltatni magamat, továbbra is úgy gondolom, hogy az első, rossz döntést én hoztam meg azzal, hogy az ingyenes diploma lehetőségét egy bölcsész szakra pazaroltam. Más kérdés mondjuk, hogy tőlünk nyugatabbra megbecsülik ezeket a szakmákat is.
Sokat foglalkoztunk már az iskolai nyelvoktatás szinvonalával, B29 az eredménytelenség lehetséges okait vizsgálja a tankönyvektől elkezdve a vizsgák színvonaláig. Várjuk a más tárgyakat tanító tanár társaink leveleit a saját szakukat éríntő problémákról! Kedves…..
Bloki
2009.12.12 12:08:03
@Rebegő ajkak: teljesen megértem a beszéddel kapcsolatos problémádat. Amikor Angliában éltem, pont az volt az egyik legnagyobb tapasztalat, hogy nem a helyes beszéd a lényeg elsősorban, hanem a megértés. A Londonhoz közeli helyeken annyira megszokták a külföldieket, hogy nem akadnak meg sem a kiejtésbeli, sem a nyelvtani problémákon. Északabbra menve már volt, hogy furcsán néztek rám, mert szokatlan volt nekik a kiejtésem.
Kedves Szerkesztők! Június végén helyezkedtem el egy munkahelyen. Havi bruttó 100.000 Ft-ra (nettó 71.500 Ft) jelentettek be, mellette zsebbe kaptam (volna) még pénzt. A fizetésemet gyakorlatilag az elejétől fogva nem adták oda rendesen, majdnem minden hónapban harcolnom kellett…..
Bloki
2009.12.11 12:55:05
@az igazi Sipi: mivel testközelből ismerem az ügyet, tudom, hogy a lakáshitelt akkor vette fel, amikor még teljesen bejelentett állása volt. Annak tudatában, hogy az úgy is fog maradni. Na erre mit mondasz?
Bloki
2009.12.11 13:06:11
@az igazi Sipi: akkor még telt lakásra, nem érted? Csak közben bejött a válság. És ha a bérelt lakást sem tudja fizetni, hova menjen a gyerekeivel? Gondolom, erre az a válaszod, hogy gyereket sem kellett volna csinálnia, egyedül meg még mindig mehet a híd alá, ha a válság elsöpörte a biztosnak hitt, normálisan fizetett, bejelentett állását.
Nem tudom, te hol dolgozol, de jó szakmád lehet, ha ennyire biztosan ki tudod számítani a jövőt.
Külföldön (Ny-Európa) pedig tudom mi van, éltem ott. Azt is tudom, hogy sokan mondják, hogy ott bérelni szokás, érdekes módon az ott született ismerőseim többségének saját lakása van, hitellel...
Nem tudom, te hol dolgozol, de jó szakmád lehet, ha ennyire biztosan ki tudod számítani a jövőt.
Külföldön (Ny-Európa) pedig tudom mi van, éltem ott. Azt is tudom, hogy sokan mondják, hogy ott bérelni szokás, érdekes módon az ott született ismerőseim többségének saját lakása van, hitellel...
Bloki
2009.12.11 13:19:51
@gorillka: én nem beszéltem kicentizésről. Azt mondtam, hogy volt egy biztosnak tűnő állása, normális fizetéssel, így felvett lakáshitelt.
Az állás megszűnt, a lakáshitel maradt. Ha milliói lettek volna félre téve a számláján, akkor nyilván nem vett volna fel lakáshitelt.
De ha volt is félretett pénze, azt élje fel, mert olyan álláshoz ragaszkodik, ahol bejelentik 100 %-ra? Várjon addig, úgy, hogy olyat talán nem is talál? Nem tudom elképzelni, hogy ti ezt választanátok ebben a helyzetben.
Az állás megszűnt, a lakáshitel maradt. Ha milliói lettek volna félre téve a számláján, akkor nyilván nem vett volna fel lakáshitelt.
De ha volt is félretett pénze, azt élje fel, mert olyan álláshoz ragaszkodik, ahol bejelentik 100 %-ra? Várjon addig, úgy, hogy olyat talán nem is talál? Nem tudom elképzelni, hogy ti ezt választanátok ebben a helyzetben.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz