Adatok
Ilyenmeegnincs
0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az ökoterror nem kívánt mellékhatása, hogy ha sok vezetőt sikerül megtéríteni az energiatakarékos vezetésnek, megfordul a trend, és egyre kevesebb lesz az udvarias sofőr. Vélemények azonos című írásunkról...
Ilyenmeegnincs
2009.12.08 11:37:39
@Shadowbull: "Perszepersze. Hajtogassunk kartonpapirbol autot, az meg konnyebb lesz.
te megis mirol beszelsz?
sb"
Nos, ez az első alkalom, hogy kommentelek egy cikket, így idáig még nem volt alkalmam hozzászokni olyan hozzászólókhoz, akik a témának szemmel láthatóan szakértői és remekül kiszedik a lényegét egy dolognak. Önnek ez azonban sikerült, úgyhogy most meglepetten ülök itt a gép előtt.
Egy adalék: Ford Focus 1,4 Benzin minden létező extrával 1250 kg önsúlyú.
A véleményemben éppen azért nem írtam kevesebbet 1100-1200-nál, nehogy sokan papírra, és Suzuki SwiftI-re asszociáljanak.
Egyebekben abszolút egyetértek mikrovp hozzászólásával, miszerint egy autó önsúlya már rég 600 kg körül kellene mozogjon ennyi év tapasztalat után.
te megis mirol beszelsz?
sb"
Nos, ez az első alkalom, hogy kommentelek egy cikket, így idáig még nem volt alkalmam hozzászokni olyan hozzászólókhoz, akik a témának szemmel láthatóan szakértői és remekül kiszedik a lényegét egy dolognak. Önnek ez azonban sikerült, úgyhogy most meglepetten ülök itt a gép előtt.
Egy adalék: Ford Focus 1,4 Benzin minden létező extrával 1250 kg önsúlyú.
A véleményemben éppen azért nem írtam kevesebbet 1100-1200-nál, nehogy sokan papírra, és Suzuki SwiftI-re asszociáljanak.
Egyebekben abszolút egyetértek mikrovp hozzászólásával, miszerint egy autó önsúlya már rég 600 kg körül kellene mozogjon ennyi év tapasztalat után.
Ilyenmeegnincs
2009.12.08 13:56:51
@Shadowbull: 150-es autópályás menetnél az utolsó pillanatban eldöntöm és kiállok pihenőbe, lefékezek, és lekapcsolom a motort mert kiszállok. A turbó még 5-10 mp-ig is pöröghet, pedig olajnyomás már nincs. Kell rá vigyázni, de igazából olyan kategória mint a hidegen induláskor a bemelegítés.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A felhasználói igényeknek megfelelelő eszközöket megteremti majd a fejlesztés és a márketing. Ez az az új felismerés, melyet azzal a fejlesztéssel adtak közre, hogy az eszköz információt ad a felhasználónak arról, hogy az eszközt működtetheti öko szempontból igen széles skálán is.
A felhasználók megítélésében vannak szélsőértékek, vannak akiket idegesít ez a vezetés-stílus visszajelző, van aki nem hisz benne, van akinek az autózás csak V8 kipörgetve 25liter/100 az élmény. Ilyenek mindig is lesznek, hisz nem vagyunk egyformák, azonban környezetterhelésen spórolni tömegekben gondolkodva lehet csak. Személyes tapasztalatom azonban - és emlékezzen vissza mindenki csak a legutóbbi autózására, önmagára, vagy a szomszéd sávban közlekedőkre - , hogy a tömegeket egyelőre nem érdekli, hogy mennyibe kerül neki a közlekedés Forintban, vagy áttételesen a környezetromboláson keresztül. Továbbá fogalma sincs a tömegeknek arról, hogy ezt a költséget az eszköz cseréje nélkül is befolyásolhatja, és fogalma sincs arról, hogy konkrétan mit kell ehhez tegyen (váltás, gurulás, előrelátás, kevés fék, stb). Viszont a tömegek azt érzik, hogy az élet egy harc, aminek igaznak kell lennie a közlekedési stílusra is, ezért lángoló kipufogókkal, horpadó padlólemezzel kell megelőzve a másikat beálljanak a piroshoz. Jómagam egy márkaszervizben dolgozom, ahol sokszor talákozok túlfogyasztásra panaszkodó ügyfelekkel. Miután diagnosztizáljuk, hogy az autó a gyári értékeknek megfelelő, veszem a fáradtságot, és (amennyiben van az autón átlagfogy. mérő) az ügyféllel autózok fél órát városban. Általában a panaszolt érték felét! sikerül kihozni az átlagnál csak kicsivel több odafigyeléssel.
Egy kis technikai oldal:
- öko autót építeni dízel motorral némi ellentmondás.
- a részecskeszűrő-rendszer (akár adalékos akár nem) az egyenlet végén több fogyasztás/100km, ezáltal több károsanyag kibocsátás is, azonban az emisszió mérés pillanatában zseniális értékeket tud.
- a gördülési és légellenállás a mai korszerű autóknál túlzottan nagy eltérést nem mutat, így a fogyasztást leginkább befolyásoló tényező az autó önsúlya és teljesítménye. Ha egy átlag 5 személyes személyautó 1100-1200 kg-nál nehezebb, az a gyártó felelőssége, ha egy ilyen súlyú autóba több mint 90Le-s motort építenek, az a felhasználó felelőssége, hiszen fittyet hányt a környezetére: ő akart az elsőként érni a piroshoz.
Ha alapvetően belsőégésű motorokkal, négykeréken szeretnénk Öko lenni, akkor valahol egy tiszta égésű, 1000cm3 körüli, 75-90LE-s, nyomatékos, turbófeltöltős benzinesen kellene gondolkodni. A felhasználó költségei is ebben az esetben lennének a legalacsonyabbak, gondoljunk csak a dízelek javítási költségeire. Ilyen autót azonban sem a fejlesztés sem a márketing nem fog elkészíteni mindaddig, amíg erre a felhasználók nem lesznek érzékenyek, és (elnézést a gyártóktól, bármelyiket említhettem volna) Nissan Navarával, vagy L200-al szeretnek a Tescóba járni bevásárolni.
A Focus vezetői stílus visszajelző rendszere egy apró lépés annak irányába, hogy a felhasználók mentalitásában változhasson valami.