Regisztráció Blogot indítok
Adatok
wagadogu

0 bejegyzést írt és 146 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Szabad az út az ittas kerékpárosok előtt. A rendőr nem büntethet, de döntöd el, alkalmas vagy-e. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
wagadogu 2014.07.23 12:56:51
Szerintem ami miatt nagyon negatív ez az új szabály az elsőssorban az, hogy a szabály módosítása előtt nem kérdezték meg:

- a rendőrséget: közlekedési rendőr helyében nagyon nem lennék most. Az ilyen gumiszabályok csak felesleges konfliktusokat szülnek a rendőrök és a civilek között.

- a kerékpárosklubot: érdemes elolvasni, mit gondol a helyzetről egy szakmai szervezet:
kerekparosklub.hu/alkoholfogyasztas-kerekparon-ulve

- másrészt érdemes átnézni, hogy mennyire van zéró tolerancia a világban: en.wikipedia.org/wiki/Drunk_driving_law_by_country

Kb. csak az arab és a poszt-szovjet világban tabu az 1 dl bor az ebédhez vezetés előtt.

Inkább arra kellene egy erős szabályozást hozni, hogy azt a 3, ill. 5 ezrelékes határt hogyan tartsák be teljes szigorral.

Ez, hogy nem közveszélyes, ez így nagyon szélsőséges kijelentés. Természetes, hogy kisebb veszélye van a többi közlekedőre nézve a kerékpározásnak, mint a gépjárművezetésnek, de teljesen ne vegyük már el a felelősséget az emberektől.

Egyetlen dolgot tudok pozitívan látni benne:

Amennyiben lesz egy jó protokoll a rendőröknek arra, hogy hogyan ellenőrzik a biztonságos vezetésre alkalmas állapotot, akkor még jól is elsülhet a dolog. Ez segíthet abban is, hogy az embereknek növekedjen a belátási képessége. Mondhat bármit, hogy mennyit ivott, ha nem tud egyenesen járni a rendőr előtt, vagy csukott szemmel összeérinteni az ujját, stb. tolnia kell.

OFF inkább arra lenne jó erőfeszítéseket tenni, hogy bringával is legyen szabályos, biztonságos és hatékony lehetőség eljutni A-ból B-be bármely városban, ehhez vizsgálják felül a rengeteg felesleges tiltást és mindenki számára kiszámítható infrák épüljenek! Ja, de az csak azoknak jó, akik hajlandóak szabályosan közlekedni, azok meg lehet, hogy sajnos tényleg a kisebbség.
Akkor is járhat a teljeskörű kártérítés a bicikliseknek, ha bukósisak nélkül állnak fejre. Ezt mondta ki a német Szövetségi Bíróság. A kérdés egy 2011-es észak-németországi baleset kapcsán merült fel. Egy nő munkába igyekezett, amikor egy járdán parkoló autós kivágta…..
wagadogu 2014.06.22 07:38:19
@promontor: Így van, ez egy nagyon fontos érvelési hiba, de azért a mikorhullámú sütős példánál erősebb bizonyítékok vannak pl. a dán kerékpárforgalom csökkenésére. :)

Mit is kell megnézni ilyenkor?
Más, hasonló kultúrájú, időjárású, gazdasági helyzetben lévő helyen, hasonló időszakban volt-e sisak propaganda (A esemény) az adott időszakban?

Más, hasonló kultúrájú, időjárású, gazdasági helyzetben lévő helyen hogyan változott a kerékpárforgalom (B esemény) az adott időszakban?

Ugyanott volt-e jelentős forgalomcsökkenés máskor, ami nem köthető a sisakpropaganda időszakához? (A esemény B esemény nélkül)

Milyen más folyamatok voltak az adott időszakban, ami máskor nem volt jellemző? (Lehetséges C1, C2, stb események, pl. gépjárműárak jelentős csökkenése)

Ha így együttjár A és B esemény, és kimutatható, hogy amikor nincs A esemény, akkor nincs B esemény se, akkor máris erősebb elméletet állítottunk fel, mint aminek sok, kanonizált közgazdasági elmélet tekinthető.

Természetesen nem tudunk laboratóriumi körülményeket teremteni egy több millió embert érintő eseményhez. Egy ilyen volumenű folyamatnál szerintem ne várj olyan vizsgálatot, ami minden validitás szempontjából megfelel.
wagadogu 2014.06.22 20:35:54
@promontor: na, hát nem hiába mondják, hogy kulturált vita közben tanul legjobban az ember :)

Köszönöm az utánajárást!
wagadogu 2014.06.22 22:00:08
@promontor: Igazán nincs mit, nagyon szívesen. "Give credit where credit is due"
Ha “biciklistaként” reagálnék Stump András cikkére, bizonyára a fenti címet adnám neki. Csakhogy ennek nincsen sok köze a modern közlekedéspolitikához, amivel foglalkozom, és hozzám sem - már sokszor leírtam: nem vagyok “biciklista”.  Tehát az alábbi cikk új…..
wagadogu 2014.06.19 19:28:36
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Most még be van tiltva. Pár év múlva nem lesz, mert eljut törvényi szintig, hogy csoportban edzők számára biztonságosabb. Itt nem főútra gondolok, ott semmiképpen ne legyen engedélyezve.

"Mekkora egy szerencsétlen szánnivaló agynulla vagy! "

Ez a stílus csak téged minősít, szerintem én normálisan szóltam hozzád.
wagadogu 2014.06.19 22:52:44
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

És ennek ez a kulturálisan elfogadott formája? Az ítélkezés? Ki kérte ezt tőled?
wagadogu 2014.06.20 06:51:42
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Személyeskedés nélkül nem megy számodra a vita? Egészen pontosan mi háborított fel téged?
Amikor ott fekszel vérző fejjel a langyos aszfalton, és érted jön vijjogva a mentő, rohadtul mindegy, kinek volt igaza. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
wagadogu 2014.06.10 16:29:43
@van_itt_valaki?: ez biztos nekem jött? szerintem félrement.

te ezt írtad:
Egy kolléga leírta már: "Budapest közúthálózata az autós közlekedés kiszolgálására épült (nem mellesleg ők is tartják fenn)" A zárójeles részre kéne igazán figyelni...

én ezt írtam:

így van, sok a fogalmatlan bringás, de

1. álló kocsisort csak jobbról kerülhet bringás, a szerző szerint ott ő nem számít rá; persze tudom, hogy haladó sor mellett is néhány balfék besurran a holttérbe

2. se az alagútban, se a Lánchídon nem kerékpározhat a járdán, csak az úttesten (kivéve, ha pl. jégbordás, vagy fel van túrva); még akkor is így van, ha derogál a lassítanod egy bringás miatt 20-ra a belvárosban, ahol max 20 az átlagsebesség. és az álló kocsisor miatt 0-ra is derogál? (és akkor is írsz egy olyan cikket, hogy tudod, hogy szabad az úttesten menni autóval, de mi lenne, ha mindenki más más útvonalat választana és akkor te haladhatnál?)

3. úgy tűnik, a szerző se egy kreszhuszár, csak sajnos azt hiszi magáról.

4. városban nem veszélyes biciklizni, de veszélyessé lehet tenni. pl. azzal a hozzáállással, hogy "enyém a sáv"
TComment Nem láttam, bocs 2014.02.12 06:15:00
Bocs, mondja nekem. Nem tőlem kell bocsánatot kérni. A gyalogostól, akit majdnem elütött. A zebra közepén. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
wagadogu 2014.02.12 13:01:25
@Swind: elméleti kérdés: haladsz a mellékúton, keresztezel egy főútvonalat. lelassítasz, körülnézel és az utolsó pillanatban neked jön egy kamion. akkor is te vagy a hibás?
Offtopic Öngyilkos kerékpárosok 2014.01.04 00:03:04
A mozgás és a sport jegyében kerékpárral járok, gyakran tekerek a Duna melletti kerékpárúton, a budai oldalon. A téli időpont ellenére sokan mások is tekernek ezen az úton. Rengetegen a szokásos varjújelmezben (fekete cipő, fekete nadrág, kabát, sapka és hátizsák), a…..
wagadogu 2014.01.05 12:27:40
@Krisz11: "az a legbiztonságosabb egy biciklisre nézve, hogy amíg normálisan tud haladni, a lehetőségekhez képest ahogy tud lehúzódik"

ez a biztonságos jobbra tartás a padkától kb 60cm-re, a parkoló autóktól legalább 1m-re van. nemrég történt olyan halálos baleset, hogy a bringás (országúti versenyző) túlságosan lehúzódott, kátyúba ment, és beborult az őt előző autó elé, meghalt. biztonságosabb lett volna, ha legalább 60 cm-rel beljebb megy, akkor nem hal meg, max néhány szempontváltásra képtelen ember bosszankodik, hogy hülye bringás, mér nem a szélén megy.
wagadogu 2014.01.05 20:30:22
@Krisz11: a szabályos közlekedéssel (út-és forgalmi viszonyoknak megfelelő jobbratartás) nem a kerékpáros bosszantja fel, hanem ő saját magát. Ő az, aki nem alkalmas a közös, együttműködve közlekedésre. A kerékpár egyáltalán nem veszélyes jármű, hanem max veszélyeztetett járművé válhat (járdán persze pont veszélyes). Persze lakott területen kívül egy főút mellett már illdomos szeparált kerékpárutat építeni, mert nem csak versenyzők edzenének, hanem akár családok is kirándulnának alkalomadtán. Na de ez már egy másik téma.

ON az eredeti cikkhez:
Amiről ír a szerző, azt úgy nevezném, hogy tudattalan veszélykereső magatartás (impulzivitás?). Pont ma volt egy hasonló esetünk egy kanyargós sötét kerékpárút részen, asszony utolsó pillanatban tudta elrántani a kormányt, rákiabált, hogy hé lámpa.

Mire a válasz: Van lámpa, csak nem világít.

Mindez egy kb 100E HUF-os trekkingkerékpáron ülő jól szituált, fiatal családapa korú férfitól. Szerencsés a blogíró, hogy ilyen hasznos posztba tudta elaborálni felháborodását.
Néhány héttel ezelőtt indítottuk útjára a közlekedési morállal kapcsolatos kérdőívünket. Mindenekelőtt köszönjük mindazoknak, akik rászántak 3 percet és láthatóan komoly válaszaikkal segítették a felmérésünket. Néhány érdekességet szeretnénk most nektek kiemelni, de…..
wagadogu 2013.11.22 13:45:32
@kakukk11: olyat én se láttam még, hogy KELL. Olyat viszont már láttam, hogy SZABÁLYOS.

Olyat láttál már, hogy SZABÁLYOS az önbíráskodás, a veszélyeztetés?
Olyat pedig én nem láttam, hogy meg KELL előzni a kerékpárost.
wagadogu 2013.11.22 15:18:20
@Serivor: igen, amennyiben megvan a biztonságos oldaltávolság. Első az oldaltávolság megléte, utána jöhet az, hogy megy-e ez sávon belül. Ezt sokan elfelejtik, aztán meg csodálkoznak, hogy sokan járdáznak, emiatt kerül a sok bringás a zebrára. Ok és okozat. Én mindig arra gondolok, ha most lecentizném a bringást itt előttem, holnap kettő gurulna elém a zebrán.
wagadogu 2013.11.22 15:23:40
@roli101: szerintem se rossz annyira a magyar morál. Nemrég Finnországban és Angliában töltöttem egy kis időt. Hozzászokva ahhoz, hogy itthon legkésőbb a 2-3. autó megáll egy folyamatos kocsisorban is a zebránál, igencsak könnyen kerültem kellemetlen helyzetbe gyalogosként. Felüdülés volt hazajönni, pedig 6-8 éve ez pont fordítva volt még...
És közülük egyik sem Magyarország. A válság és a divat két Benelux-államot, Luxemburgot és Belgiumot hagyta hidegen, ott tavaly is jóval több új autót vásároltak, mint kerékpárt. Az NPR híroldal összesítése szerint 2012-ben az EU 25 tagállamából (Málta és Ciprus nem…..
Érdekes kérdést vet fel Zsolt, de talán nem is ez az egyetlen ilyen jellegű kereszteződés az országban. Hogyan is közlekedjen az a biciklista, aki egy kerékpárút nélküli úton közlekedik, majd a keresztező kerékpárútra balra kíván felhajtani? Valami azt súgja nekem, hogy a…..
wagadogu 2013.09.17 09:45:06
@promontor: "ha csak a magyar kresz szövegét vesszük alapul, akkor itt bizony jobbkézszabály van, azaz a kerékpáros mehetne elsőnek"

Amikor állnak a lámpánál, akkor ugye jobbról van a kerékpáros az autósnak. Eddig oké. Amikor viszont elindulnak, és észreveszik, hogy keresztezik egymás útját (és tegyük fel, mindketten 1mp alatt végigfuttatják magukban az elsőbbségi szabályokat)és valamilyen elsőbbségadásra fel kell készülniük, akkor meg pont változik! A kerékpár jobb oldalára kerül az autó! Tehát végülis megint odajutunk, hogy a jobbra kanyarodónak van elsőbbsége.
Viszont ha én kanyarodnék jobbra autóval (egy hasonló, de ismeretlen kereszteződésben), biztos, hogy a kerékpáros átvezetés miatt elsőbbséget adnék (vagy tudatlanul lemondanék róla) a kerékpárosnak (aki szintén valószínűleg nem helyi ember). Mögöttem pedig meglepődnének :)

Szerintem ezt már nem nagyon lehet tovább csavarni, úgy tűnik, minden szempont előkerült. Mindenkinek köszönöm a hozzászólását, és a befektetett időt, energiát. Ha válaszolnak, vagy változás lesz, megírom.
wagadogu 2013.09.17 16:33:41
@dzsaszper: @promontor: Köszönöm a felvilágosítást. Mindig tanul az ember :)

Tehát akkor a blog fejlécén helyet kaphat a kis figurák mellett (autós, kerékpáros, babakocsis, stb.), egy tervezőasztalnál ülő mérnök is? Hiszen a jelmondat végülis rá is vonatkozik :)
wagadogu 2013.10.07 16:10:29
@promontor: @dzsaszper: megjött a válasz a városüzemeltetéstől:

"A fenti csomópont forgalmi rendjét forgalomirányító fényjelző készülék szabályozza. Az Egyetem sugárút irányából jobbra kis ívben kanyarodók a csomóponton történő áthaladás ideje alatt nem kapnak egyszerre zöld jelzést az Egyetem sugárúttal párhuzamosan, a Honvéd utcán keresztül kialakított gyalogos átkelőhellyel és az ugyanitt található kerékpáros átvezetéssel. A fenti tilalom a Honvéd utca irányából balra kanyarodó kerékpárosok részére is jól látható. Ennek megfelelően a fenti forgalmi rendet megfelelőnek tartjuk, azon változtatni nem kívánunk."

Nem értem, milyen tiltás látható a Honvéd utcából... vagy a gyalogátkelő pirosára gondol? Az autóból is jól látszik, de attól még nem vonatkozik rá, ha a Honvéd utcáról kanyarodik.

Most akkor vagy ők nem értik a forgalmi rendet, amit kialakítottak vagy én vagyok teljesen hülye a KRESZ-hez.

Egyik sem biztató, mert sokat vezetek... :)
Minden 10. kerékpáros járdázik, ezt állítja a Wáberer Hungária Biztosító Zrt. Bukósisak Felmérése. A májusban, közel 1000 fő bevonásával végzett online kutatás szerint a biciklisek jelentős része annak ellenére sem merészkedik le az úttestre, hogy a KRESZ szerint csak akkor…..
Utoljára rendezték meg a világ egyik legnagyobb biciklis demonstrációját, a budapesti Critical Masst szombaton. A szervezők szerint ugyanis a felvonulással már elértek mindent, amit akartak. Kürti Gábor és Sinka Károly úgy tippelték, több bringás jött el, mint eddig bármikor,…..
wagadogu 2013.04.24 15:44:10
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: bocsánat, hogy beleszólok, de ez egyáltalán nem igaz, hogy bárki is végiggondolja a kerékpározni tilos táblák kihelyezését. Gyere el Debrecenbe és meglátod, hogy itt még a főútvonalakhoz (amiknek van elkerülőútjuk) vezető mellékutcák is le vannak zárva a kerékpárforgalom elől többszáz méter hosszan, természetesen kerékpárút nélkül. Van, ahol a kerékpárút előtt pár méterre van kirakva a tiltó tábla. Van, ahol a szabály betartása elvezet egy sokkal veszélyesebb kereszteződéshez. A vasútállomás a világon egyedülálló módon kerékpárral megközelíthetetlen. És ez mind egy kerékpárosbarátnak nevezett városban. Itt tényleg álszakemberek hentesmunkája folyik.
-Mi annak idején állandóan csajoztunk a srácokkal. A mi korosztályunk még a Tabánban, az idősebbek az Ifiparkban, az utánunk jövők meg inkább a dizsikben meg a punkkoncerteken. De ment rendesen a nőzés, versengtünk, hogy egy este ki tud több csajt felcsípni. A lekérések után…..
Megígérték, felfestették, már a Király utcában is van olyan szakasz, ahol hivatalosan is lehet kerékpározni a BKV buszsávjában. Az áttörésben nagy szerepet játszott a Kerékpárosklub, amely kitartóan lobbizott azért, hogy a megnövekedett biciklifogalom számára megnyissák a…..
wagadogu 2012.08.15 14:04:35
@Silent Bob: mert épp ráhajt a padkára az álló kocsisorból? ez elég valószínűtlen. de egyszerű a megoldás: nézem a kerekét, tükrét, utasokat. ezekből elég infot lehet gyűjteni a szándékára vonatkozóan. ja és nem 40-nel kell az álló kocsisor jobb oldalán végigvágtatni.
wagadogu 2012.08.15 14:11:12
@D4D: ez e két feltétele van az előrecsorgásnak:
a) az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre, és

b) az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák.

ha elmegyek mellette, azzal nem akadályozom. ha ő állna elöl és elé mennék, akkor akadályoznám. "mit nem lehet ezen megérteni?"
wagadogu 2012.08.17 09:41:10
@D4D: "Álló jármű, mely jobbra indexel, én meggondolnám..." Én is meg szoktam gondolni. És eldöntöm, hogy maradok vagy megyek. De szerintem ezen kár pörögni, nem én vagyok az, aki a láthatóan kanyarodó és indexelő autót jobbról még megelőzi.
Egy élhető nap, amikor Budapest napsütötte terepasztalnak, bringára pattant lakói pedig kedves kis maketteknek tűnnek. Köszönhetően a CM-nek és a tilt-shift technikának.City Of Joy from daniel fiantok on Vimeo. A 2010-es tavaszi Critical Masst dolgozta fel sajátos szemszögből az Index…..
Négy új kerékpárutat adtak át kedden a fővárosban, a Budapesti Közlekedési Központ projektjei keretében összességében mintegy 10 kilométernyi útszakasszal bővült a hálózat. Az új szakaszokról a cég képgalériát tett ki saját Facebook-oldalára. Lehet kommentelni az…..
wagadogu 2012.02.24 17:37:22
@GG81: meg vagyok zavarodva. Egyetértesz velem? Jajj ez most nem tudom, hogy jó, vagy rossz rám nézve :)

Amúgy csak hogy tiszta legyen:ha futár lennék, akkor munka közben, tutira nem használnám a gyalogbringát! Csak, ha gyorsabb :)
wagadogu 2012.02.24 17:45:08
@Martian: Itt most válasszuk ketté azokat, akik edzenek vagy futárok, azoktól, akik munkába, iskolába, stb. járásra használják a kerékpárt és eszükben sincs reggel megizzadni, csak élvezni szeretnék a várost és a haladást :).

Edzés közben a franc menne bringaútra. 30 fölött már tényleg veszélyes bármely bringautas kereszteződés. Persze Olaszországban láttam már 3 méter széleset, ott használtuk is.
wagadogu 2012.02.25 08:15:46
@Martian: Így van, ahogy mondod!
Kb ezek jöhetnek szóba ha már városi kerékpárútról beszélünk:
www.youtube.com/watch?v=FlApbxLz6pA&feature=related

www.youtube.com/watch?v=a6gy-ojmdh8&feature=related

Ha így nem lehet megcsinálni, akkor szerintem csak sávon szabad bevinni a kereszteződésbe a kerékpárt.
Tizenhét hónap börtönt kapott egy bristoli buszvezető, mert súlyos sérüléseket okozott egy kerékpárosnak. A sofőr egy kisebb vita után úgy ráhúzta a kormányt az előtte haladó biciklisre, hogy az több métert repült, és a járdán ért földet. Az akciót rögzítették a…..
wagadogu 2012.02.23 14:22:44
@MaCS_70: igen közel áll egymáshoz a véleményünk erről a témáról. Ami változtatás van, azt az utóbbi években tényleg nagyon gyengén kommunikálják. Csak egy példa: dugóban sokan szabálytalannak gondoltak korábban, amikor motorral csorogtam előre, mert nem tudták, hogy helyet kell hagyni. Alapvetően a szabály tudása nem jár a betartásával is, de a tudáson is bőven lenne mit javítani. Rám még mindig szoktak néha furcsán nézni, hogy "én az úttesten kerékpározok??" Nem bakker, ahol nincs bringaút, ott direkt végig a virágágyásokon crossozok...

Viszont szívből ajánlom, hogy majd szerezz be egy fixit (persze egyéb féked legyen rajta), ha az eddig kimaradt neked. Nem tudom leírni miért. Teljesen más. Én amikor télen jó pár hónap fixi után visszaültem a montira, szinte újra kellett tanulnom biciklizni. Ebből arra gondoltam, hogy lehet, hogy az egyik kerékpárom nem is kerékpár. Csak tudnám, melyik :)
wagadogu 2012.02.23 15:23:52
@MaCS_70: Aktivista ismerősöm nekem is van és fékkel használja a fixit, illetve ezek szerint örökhajtóst :) a hardcore fixisek szerint ebből a szempontból nyúlbélák vagyunk mindkettten :)

Szerintem meg megvan az a kor, amikor ez teljesen normális, hogy ilyenekkel is próbálgatja az ember a határait.

20 évesen mi is motoros csapatot előztünk Mátraházáról Parád felé kerékpárral, mert lassúnak ítéltük őket az IFA mögött. Ma ezt már nem csinálnám meg... szerencsére ahogy öregszem, egyre több embernek hiányoznék.
wagadogu 2012.02.23 15:56:23
@Agrigento: teljesen igazad van, vannak ilyenek, a Hungária krt. és a főbb sugárutak a Nagykörútig, ott ne is lassítsa semmi a közlekedést, oda kellenek az elválasztott kerékpárutak, így is kevés sokszor a rendelkezésre álló sáv.
A Lánchíd egy belvárosi híd 1+1 sávval, mindkét végén olyan csomóponttal, amin alapból dugót gerjeszt, tehát senki nem gondolja komolyan, hogy gyorsan átjut rajta, aki arra megy. Én örülnék, ha úgy tudnék haladni a belvárosban autóval, mint kerékpárral (és szabályos vagyok).
Évente megrendezik a hegyes-völgyes Manizalesben az utcai downhill versenyt. A 2000 méter feletti részekkel is rendelkező kolumbiai város kiváló terep a száguldozásra. A tavaly év végén lezajlott versenyről nemrég az egyik résztvevő is közzétette testkamerával rögzített…..
wagadogu 2012.02.23 15:46:13
Küzdelem nemcsak a városi, hanem az otthoni lépcsővel is (nem tudom, hogy erre vonatkozik-e a kresz:) )
www.youtube.com/watch?v=93UzcOVdYPM

Kíváncsi lennék arra a megbeszélésre, ahol ezt kibrainstormingolták... Mit szedhettek be :)
Nagy ötlet a villanyszerelők által használt gyorsszorító (kötegelő): minden télen fel is bukkan több cikk arról, hogy miként lehet vele pillanatok alatt felkészíteni a kerékpárt a havas útviszonyokra. Kipróbáltuk. A pofonegyszerűnek és gyorsnak kikiáltott módszer eleve csak a…..
wagadogu 2012.02.14 16:32:01
@Sicc: nekem nem tűnt fel az elmúlt 20 évben, hogy életveszélyben lennék, vagy hogy alkalmatlan lenne közlekedésre, de mindenesetre köszönöm, hogy szóltál. Ezentúl majd próbálok rettegni.
Rövid, de döbbenetes statisztikát állított össze egy győri kerékpáros: a gázolásos balesetek több mint 90 százaléka a város utóbbi években épített kerékpárútjainak átvezetéseiben történt, pedig a bringautakat elvileg éppen a biztonságosabb közlekedés érdekében…..
A kerékpárnak nem igazán kell a téliesítés, a kerékpárosnak viszont annál inkább. Extrém hidegben pláne. Természetesen akár mínusz 20 fokban is lehet bártan biciklizni, sőt van, aki kifejezetten szereti az ilyen fajta kihívásokat, de a felkészülést akkor is komolyan kell venni.…..
                  Vannak olyan klasszikus érvek a bringás-autós vitákban, amikből a tapasztalt fórumozók már jó előre felkészülnek és tulajdonképpen érdemi párbeszéd nélkül, csípőből odaszúrnak, ha felmerül a téma. Az autósok…..
wagadogu 2012.01.30 16:01:45
Egyrészt valahol jogos, hogy fizessen valamilyen formában a kerékpárral közlekedő a közösbe, de ez rengeteg kérdést felvet. Túl azon, hogy (amit már feljebb többen írtak), hogy magának a rendszernek a fenntartása többe kerülne, mint az arányosan összejövő bevétel, ez járművekre, vagy személyekre vonatkozna? Egy embernek több kerékpárja van, akkor mi a helyzet? Vagy ha 3-ból csinál 2-t, akkor melyik két kerékpár marad meg a rendszerben? Ha az apuka fizet a sajátja után, akkor a kiskorú gyermekei ingyen biciklizhetnek-e (de kemény ebbe belegondolni :) )? Mi van azokkal, akik már 60 évet lebicikliztek ingyen (!!!), mindenki gondoljon a felmenőire! Vagy aki fizet adót, meg kötelezőt az autója után, az használhat-e kerékpárt?

A feljebb felvetett javaslat elég nevetséges, hogy kilometer szerint jövedéki adó mintájára fizessen, aki kerékpárt használ. Persze, ne gondolja már senki sem, hogy egy egyszeri befektetés után az amortizációt leszámítva ingyen közlekedhet! Ja, mert mostanában nem ez a szokás, hanem minden megtett cm-ért lehúznak bennünket? Ideje ezen változtatni!

Egyébként szerintem arányaiban jelenleg sokkal többe kerül kerékpárra a biztosítás, mint autóra (akár tömeg, akár teljesítmény szempontjából nézzük). Ugyanis a kerékpáros klubhoz az éves tagság 4500 HUF, biztosítással 6500HUF. Azaz 2000HUF a 15kg-os 0cm3-es kerékpárra, ezt összevetve az 1.4-es, 1T-ás Opellel, amire a kötelező 16000HUF..., elég aránytalannak látszik. Mondhatnám, hogy a bringások (akik vállalják), sokkal többet fizetnek a közösbe! :D

Egyébként meg nem mondom, peace and love, köszönöm, aki eddig is figyelt, a jövőben is mindenki figyeljen a másikra! Mindenkinek lehet rossz napja, legyünk türelmesek, egy mosollyal és előzékenységgel sok helyzet megoldható!

P.S.: amikor a "gyalogosokat" szidja valaki, az önmagát is utálja, amikor kiszáll a kocsiból, vagy épp wc-re megy? :) Hiszen olyankor ő is "gyalogos".