Regisztráció Blogot indítok
Adatok
juhaszvik

0 bejegyzést írt és 2559 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kedves olvasók! A kommentekben többen is kérdeztétek, az elmúlt két hétben miért nem került ki új poszt. Ennek az az oka, hogy a vírushelyzet kirántotta az eddig biztos talajt a lábunk alól, és egyik pillanatról a másikra kétségessé vált a blog jövője. 15 év nagyon sok idő, és sok munkánk van a…..
juhaszvik 2020.07.24 13:26:49
@Savköpő Weasel: nem értem, hogy miért a facebookról szemlézel?

Távozik az Index szerkesztőségének vezetése és hatvannál több munkatárs - Munk Veronika, Tóth-Szenesi Attila és Haász János távozásával egyidejűleg a szerkesztőség több mint hatvan tagja áll fel. A döntés oka: Dull Szabolcs főszerkesztő menesztése után nem látják biztosítottnak a független működés alapvető feltételeit.

Gondolom neked csak vicc az, hogy megszűnik egy független lap. Nem is igazán értem, hogy miért veszlek komolyan. A többi cím másolatod és hozzáfűzésed is szimpla kötözködés.

"Tehát ha nekem nem tetszik az, ami az index körül történik, akkor én hithű libsi vagyok, ha meg maga az index nem tetszik, akkor meg fideszes. "
Nyilván egyik sem igaz. Viszont olyan lenézően beszélsz és állsz hozzá az indexhez, hogy az más miatt gáz. Nekem is van bőven kritikám velük kapcsolatban, de te egyenesen ellenségesen viseltetsz valami iránt, amire láthatóan/olvashatóan rossz indulattal gondolsz.

De érdekes, ahogy a kalocsai polgármesteres cikkről írod, hogy hangulatkeltés. Azt mondta, és úgy, ahogy a cikk címéből is következtetni lehet rá. Szóval nem igazán értem, hogy ez innentől kezdve miért hangulatkeltés. Helyette inkább zavarhatna téged, hogy miért mondta ezt, és mit jelent például abból a szempontból, hogy a kormány forrásokat von el a nem kormánypárti településektől.
juhaszvik 2020.07.24 14:07:46
@Opportunista mikroba: Az már magában is mindent elmond az ország helyzetéről, hogy egy ilyen híroldal sem képes kivonni magát a befolyás alól, pedig nyilván meglenne rá a szándék.
Azt mondjuk ne gondold, hogy egy "hívő" majd megváltozik, csak mert őt is érinti egy döntés. Bármi is rossz, arra vannak a bűnbakok (eu, migránsok).
juhaszvik 2020.07.24 16:25:08
@Savköpő Weasel: gondolom teljesen alaptalan az érzelmi elfogultság vádja, ha még hajlandó sem vagy megnyitni az index oldalát. Csinálhatsz úgy, mint akit igazságtalanul vádolnak pártossággal, de nem reagáltál arra, hogy mit gondolsz a polgármester kijelentéséről, csupán az indexre mondtad, hogy biztosan hangulatot akar kelteni (ami eléggé elfogultan hangzik). Te indítottad a flémet, szóval ne mártírkodj.
Azon kiakadni, hogy ki mire reagál, erősen kettős mérce. Engem pl. nem zavar, hogy te ezt csináltad.
Juliék áprilisi utazását is elvitte a járvány. A Barvofly utazási irodánál vásárolt Qatar jegyeik árát próbálják most visszaszerezni, ami nem megy egyszerűen. Az utazási iroda ugyan megküldte a légitársaságnak a törlés és a visszatérítés kérelmét, de aztán jött a csönd. Amikor Juliék pedig nagyon…..
juhaszvik 2020.05.18 10:08:45
@DarkWolf: szerintem nincs akkora para, mint páran fent céloznak rá. Volt már ilyen, nem is egyszer, majd ha behozzák a többi lemaradásukat, lesz idejük a homárra is. Nyilván van valami a háttérben, akár személyzeti csere vagy kitudja, lehet nem sokára lesz egy Homár Hugó vagy egy Homár Rozi...
Ha egy jól működő, stabil, megbízható laptopra vágysz, akkor elég csalódott leszel, amikor a laptopod nem működik jól, nem stabil és a legkevésbé sem megbízható. Olvasónk lassan két hónapja szenved az újra és újra megjelenő, váratlan kékhaláltól, a szerviz pedig elég döcögősen kezeli a…..
juhaszvik 2020.04.26 13:24:08
@A nickben nem engedélyezett karakter található:

1. egyetértek, arra amire a posztoló bevallása szerint használná, arra a legolcsóbb gép is megteszi
2. feltételezem pont az ára miatt szívatják a posztolót (ilyen drága laptopot nem cserélgetnek csak úgy idehaza), ami pedig a minőségére vezethető vissza, szóval ez egy csapda. Már a harmadik asus laptopomat cserélem le, nagyjából 4-5 évente, de nem azért, mert tönkremennek, hanem gamer szempontból elavulnak (szóval dell-t is ugyanúgy cserélném), hiba velük sosem volt, vége felé már rendesen melegedtek, de még bírható volt. Általában 200ezer környékén volt az áruk, normál garanciával.
3. szintén egyetértek: win10-től nem kell félni
Amióta itthon ülünk, a futáros-csomagos sztorik kaptak egy egészen szokatlan mellékízt. A nem tartózkodott otthon és az átvevő hiánya kifejezésektől hisztérikus kacagva zokogásba kezdünk, főleg ha idősebb olvasónktól jött levélben olvassuk. Persze előfordulhat, hogy nem halljuk a kertben a csengőt,…..
juhaszvik 2020.04.23 18:57:06
@Quuuziii: ha már lehülyézted a hozzászólásomat, akkor talán kifejthetnéd mire gondolsz. Nyilván postai alkalmazott vagy másképp érdekelt vagy, de attól még illene indokolnod, különben ez csak elfogultság.
juhaszvik 2020.04.25 15:32:14
@Quuuziii: Egy szóval sem írtam, hogy ne okozna gondot. Azt írtam, hogy gyorsan átvennék mások a helyét.
Szóval ha csak ebből a félreértelmezésedből adódik, hogy lehülyézted a posztom, akkor tárgytalannak tekintem a kis kitörésedet...

Mivel egy országos hatáskörű, tehetetlen és fejlődésképtelen cég feloszlatásáról szólt a hozzászólásom, ezért az "ebben a pillanatban" kifejezés azt jelenti, hogy mostantól kezdve a feloszlatást. Tudod, úgy ahogy a szakmai hatáskörű állami intézményeket, a társadalmi fékeket és még annyi mindent leépítettek ebben az országban: egy pillanat alatt. Ha először hallanám, én is azt gondolnám, hogy nem lehet, de az elmúlt időszakban nagyon sok példát találni rá, hogy de igen, lehetséges, bármit bármikor.
Itt ráadásul még indokolt is lenne, de lehet pont ezért nem fog megtörténni...
Névvel visszaélni egyszerű átverésnek tűnik. Végy egy megtalálható, ismert webshopot, kicsit alakítsd át a nevét, esetleg rakd bele az ÁSZF-be az eredeti céget és már várhatod is az eltévedt vásárlókat. Ez történt a Prime Home bútorbolt esetében is, akik először meglepődtek a vásárlók…..
juhaszvik 2020.04.22 14:42:25
@a fekete krindusz: és te olvastad? Azt írta, hogy azért szüntették meg az eljárást, mert a feljelentőt nem károsították meg KÖZVETLENÜL. Ha KÖZVETETT károkozás (brandet ért kár) miatt tett volna feljelentést, akkor miért szüntették volna meg más okból?

Nyilván a feljelentésében nem volt lehetősége megnevezni a valódi, közvetlen áldozatokat, így csak magának a bűncselekménynek a megtörténtét tudta közölni, ránézve viszont emiatt megszüntették a konkrét eljárást.
Más kérdés, hogy ha a rendőrség tudomására jut egy ilyen ügy, akkor el tud-e járni, hivatalból, vagy másik szerv rendel el ilyenkor nyomozást...
Egy újságíró ilyenkor megkérdezi a hatóságot, hogy folyik-e ebben az ügyben további nyomozás, vagy sem. Persze a TH nem oknyomoz, csak... mit tudom, hogy pontosan mit csinál...
juhaszvik 2020.04.22 15:09:40
@a fekete krindusz: ez most Chewbacca-védelem akar lenni? Mert nem sok értelme van...
Egy gyógyszertári vásárlás után vannak dolgok, amikre különösen nem számítunk. Például, hogy az ott vett terméknek nem mi vagyunk az első használói. Olvasónk egy vércukorszintmérő esetében találkozott a jelenséggel, ráadásul a patikába visszatérve még magyarázat és felháborodás is fogadta, a pénzét…..
juhaszvik 2020.04.20 15:00:24
@ekat: 70 felett szerintem még csak lassulnak az emberek, 80-85 felett üt be a komoly szétszórtság és memóriagyengeség. Az, hogy valaki 70 felett agyilag fitt, az teljesen hihető, főleg, ha előtte is sokat (és jól) használta az agyát. Viszont nagyon megrázó tud lenni, amikor a szuper okos, művelt és felvilágosult nagymama elindul a salátává válás útján, és hoz rosszabbnál rosszabb döntéseket.
Bár már majdnem tavasz lett, most egy kicsit újra aktuális a kérdés: meddig várjon olvasónk arra, hogy megnézzék a fél éves autóját, amiben nagyon zörög valami? A hideg időben ugyanis azért nem vállalták, mert akkor törnek a műanyagok. De mi van ott, ahol mindig hideg van, ott sose néznek utána az…..
A járvány egyik fogyasztóvédelmi slágere következik: a elmaradt eseményekre váltott jegyek árának sorsa. Amióta elhalasztották, vagy egyszerűen törölték a koncerteket, bulikat, színházi előadásokat, vagyis minden rendezvényt, azóta sorra jönnek a levelek ebben a témában is. A megoldások továbbra is…..
juhaszvik 2020.03.25 13:31:41
@GiaMarie: "szerződéses kötelezettségről" van szó, és van egy olyan érzésem, hogy az nincs benne egy szerződésben sem, amit példaként leírtál.

Sokkal inkább egy egyoldalú mentességet próbál valaki úgy becsomagolni, mintha az mindenkire egyenlően vonatkozna. Nyilván jogi szöveg, de attól még bicskanyitogató.
Idén február elején elkezdődött a hagyományos velencei karnevál, majd a koronavírus járvány miatt hamarabb véget is ért. És valószínűleg az after party is elmaradt. Ahogy olvasónk befizetett útja is, aminek törléséről egy e-mailt is kapott, illetve az infót, hogy vagy novemberben pótolja, vagy nem…..
via GIPHY Olvasónk még azelőtt elindította a hitelkérelmét, hogy kiderült, december 31--ig nem kell fizetni a lakossági fogyasztási hitelek törlesztőrészleteit. Nem erre alapozott akkor, amikor a felvette a kapcsolatot a Cetelemmel és úgy tűnt, hogy nem is lesz gond a folyósítással. Jó adós, jó…..
juhaszvik 2020.03.23 16:26:09
@FDToth: nem cseréled le a thm-t, csak egy újabbat adsz hozzá.
juhaszvik 2020.03.23 16:46:08
@FDToth: oké, akkor már értem. Bocs mindenkitől a korábbi kommentekért. Ez van, ha valaki nem hitel-barát :)
juhaszvik 2020.03.24 11:07:21
@gergo1000/2: @encir: hát ez van...
Olvasónk egy játék vásárlásánál találkozott azzal a jelenséggel, amikor a webshopban elírt ár (jelen esetben pénznem) súlyosan más, mint amennyinek szánták. A 35 EUR helyett 35 Ft-ért árult játék nem hangzik rosszul, láttunk már ilyet, ott volt tömeges H&M fiaskó is, ahol a pár száz forintos…..
via GIPHY Olvasónk és a másfél éves Nikonja egy jótállási helyzetbe keveredett. A szerviz először nem talált hibát, majd a második körben közölte, hogy megvan, de nem garanciális. A Nikon a szervizre mutogat, majd elhallgat.  Elromlott a 18 hónapja vásárolt, középkategóriás Nikon D7100-as…..
A Homár elég sokszor felhúzta már magát az elmúlt 15 évben, hiszen volt mint. Inkorrekt kereskedők, csalók, ügyfelet hülyének néző szolgáltatók, büdös hús, kis faszenes, volt itt már minden. Olyan helyzet, mint a jelenlegi viszont még sosem. A járvány pedig úgy látszik, hogy a pénzéhes, nyerészkedő…..
juhaszvik 2020.03.16 15:54:37
@KaTe: mármint, ha elfogy, és annak akinek szüksége lenne rá nem jut, abból nem lehet baj?
juhaszvik 2020.03.16 16:18:23
@KaTe: Mondjuk az emberek többsége nem varr semmiből semmit. De az ötlet jó.

Viszont a funkciója ettől nem változik: a kilégzés nagy (fröcsögő) cseppecskéit szűri. Ami az arcodig eljut azok már sokkal kisebb "cseppek".
László nem most kezdte: már hat éve fizet a saját bankszámlájáról egy olyan villanyszámlát, ami nem az ő nevén van. Ez eddig nem is okozott gondot, ám most az Elmű rosszul állított ki egy számlát, ezért vissza kéne utalnia a befizetett pénzt. És mint kiderült, ez nem megy egyszerűen, ráadásul a…..
juhaszvik 2020.03.11 12:12:10
@Terézágyú: Őszintén megvallva ezt a kérdést sosem értettem, vagy nem akartam érteni... :)
juhaszvik 2020.03.11 12:44:36
@Tom from town: Simán. A kezébe adta a hosszabbító végét a futárnak.
  György 2019 novemberében vett Samsung tévéje nem éppen úgy muzsikál, ahogy arról az ígéretek szólnak. Nem elég, hogy a Bluetooth, illetve a WiFi vezérlés meghibásodott, a rossz élményhez nagyban hozzájárul az ügyfélszolgálattal és a szervizzel folytatott harc, ami nagyon kimerítőnek és…..
juhaszvik 2020.03.09 11:23:10
@cmx85s: ha két fadarabot erősen összedörzsölsz, akkor tüzet lehet vele csiholni. Minden más csak "csili-vili feature".
juhaszvik 2020.03.09 12:03:07
@id. V. Gábor: tegnapelőtti esetem a media marktban: vettem egy Bosch porszívót. A papírokat intézem hozzá az ügyfélszolgálaton, amikor is rákérdezek, hogy a 10 éves motorgaranciáról a papírok hol vannak. Azt mondja, hogy ő arról nem tud. Mondom neki, hogy "így van meghirdetve a weblapon", mutatom a telefonon a hirdetést. Javaslata: nyomtassam ki a weboldal képét, és majd ha gond van a porszívó motorjával, akkor azt mutassam meg.
Részemről maradt a kínos mosoly (innen gratulálok hide the pain harold tegnapi tévés szerepléséhez).
juhaszvik 2020.03.09 15:23:17
@Terézágyú: a hasonlat annyiban hibádzik, hogy az okostévének van egy eredeti funkciója (tévé), és vannak kiegészítő funkciói. Ez utóbbiak nem kizárólag csak itt érhetőek el a tulajdonosnak, mivel számítógépen, okostelefonon, stb.-n ugyanúgy elő tudja varázsolni őket, tehát ha ezek a részei vesznek el a készüléknek, akkor még nem kell az egész tévét kidobnia.
Ha viszont tönkremegy a hűkró (hűtő+mikró), akkor nem lesz otthon se hűtő, se mikró.

Ráadásul vannak olyan funkciók, amiket az emberek javarészt csak azért használnak, mert hozzá van fizikailag rendelve egy másik eszközhöz. Jó példa erre az okostelefon fényképező funkciója. Régen is fényképeztek az emberek, de messze nem volt ennyire hétköznapi a tevékenység, mint most.
Ugye megvan még az RBX.hu? A januárban megírt maratoni szervizelés közben felszívódott fejhallgató esete nagyon szépen zárult, de most megint előkerült a cég, egy szomorúbb helyzet kapcsán. Olvasónk cége az RBX.hu-tól decemberben vásárolt, előre fizetett, majd várt. Mivel a rendelésének csak egy…..
juhaszvik 2020.03.05 13:15:16
@user friendly: mint kíváncsi ember kérdezem, hogy mik azok a jogok, melyek fogyasztóvédelmi szempontból relevánsak, és a cégek nem kapják meg? Tudom, hogy ezzel a felütéssel kezdődik a poszt, de miről is van szó konkrétan?

(Most engedjük el azt a több mint féligazságot, hogy Mo.-on nincs fogyasztóvédelem.)
juhaszvik 2020.03.05 15:17:50
@user friendly: ezek saját gondolatok, nem tudom, hogy stimmelnek-e:
1. Gondolom nem ugyanaz az érdekérvényesítési képessége egy magánszemélynek és egy vállalkozónak. Ne felejtsd, hogy míg előbbi egy nagy halmaz átlaga, amibe beletartozik mindenki (pl az aluliskolázottak, a földművesek, az erdőkerülők és az öregek is), addig utóbbi egy olyan személy (vagy cég), amely nap mint nap ügyeket intéz, üzleti kapcsolatokat tart fenn.
2. A vállalat nem fogyasztási cikket vásárol, hanem anyagot, munkaeszközt, stb., aminek van egy fajta amortizációja, amit költségként el lehet számolni. Nyilván egy mezei fogyasztó ilyet nem tud.
Tamás márciusi utazását egy hirtelen jött lehetőség miatt pár hónappal az indulás előtt lemondta. A lehetőség egy műtéti időpont volt, amire régóta várt és ismerve az ilyen listákat, teljesen érhető, ha inkább a gyógyulás mellett döntött. Mivel volt stornóbiztosítása, úgy gondolta, egyszerűen…..
juhaszvik 2020.03.04 17:49:50
@Terézágyú: vagy ez, vagy a 10% miatt akar a kardjába dőlni. Mondjuk nem az a poszt címe, hogy "miért kell meghalnom, hogy visszakapjam a pénzem 10%-át".

Egyébként lehet hülyeség, de megírtam ezt a Rezsőnek. Még nem csináltam ilyet. :)
juhaszvik 2020.03.05 13:31:21
@Terézágyú: van emailes lehetőség is a postai "igazolás" kiváltására, csak épp a jog nem alkalmazkodott még hozzá (ezek szerint). Gondolj csak bele, egy online pénzátutalás teljesen jogszerű, ott is programok között zajlik le egy folyamat, vannak visszaigazolások. Akkor miért ne lehetne ugyanilyet használni az emailek esetében?

Az igazi probléma az emailekkel azok a mindenféle zugfiók-szolgáltatók, akikhez sok éve beregisztráltak az emberek, és ragaszkodnak az evike83@citromail.hu-hoz hasonló 15 éves emailcímekhez, csak mert mindenki azt ismeri (emailek esetében a legkönnyebb szétküldeni az új elérhetőséget, lényegében semekkora költséggel jár, szóval ez nem kellene számítson).
juhaszvik 2020.03.05 15:03:42
@Terézágyú: "gmail-lel is szokott lenni gond"

simán, de valószínűbb, hogy van valamilyen hitelesítő/visszaigazoló rendszere a világ egyik legnagyobb levelezőrendszerének, mint egy random sufnicégnek. Lehet gond a gmailnél, a yahoo-nál, a hotmailnél, a cicababamailnél, bárhol, mint ahogy a postán is. Utóbbinál van egy visszaigazoló rendszer, előbbieknél is lehetne, de a jog nem tart ott.
Norbert nagyon bízott a gyártó szép szavában, ezért elég csalódott, hogy az új Asus laptopot másfél év alatt ötször kellett szervizbe küldenie. Végül az elállás mellett döntött, de tavaly november óta nem kapta vissza a laptop árát. Kérdés: mit tehetünk, ha a munkaeszközünk az, ami ilyen sokáig…..
juhaszvik 2020.03.03 12:29:57
@juhaszvik1: mármint HP fan a fb-s kommentelő (ami vicces)
juhaszvik 2020.03.03 14:42:47
@Nick-son: "mégis károk keletkeztek a laptop kieséséből adódóan"

Első kommentemben én is ezt pedzegettem. Nagy kamu (csúsztatás) ez a része a posztnak. Valószínű olyan vállalkozást visz, amihez egy számítógép max kommunikációra és adatrögzítéshez kell, amiket meg tud csinálni egy asztali gépen is, mert mint írta: "nincs másik laptopja", vagyis egyéb elérhető számítógépe simán lehet, valószínűleg van is, mint általában mindenkinek 6 és 60 éves kor között.
juhaszvik 2020.03.03 15:19:59
@atal: amit írsz, az jól hangzik, de nem mindenre lehet ráhúzni. Írok két szélsőséges, nyilván nem életszerű példát, de hátha így érthető, mit akarok mondani.
Van egy éttermem (fikció). Az elektromos tűzgyújtó készülékem elromlik, de a szerviz csak fél év múlva tudja megjavítani, addig pedig nem tudtam begyújtani a tűzhelyeket a konyhában. Hiába lett volna lehetőségem elmenni a boltba venni egy doboz gyufát, a fenti érvelésed szerint ez nem számít, jár a kártérítés.
Vagy azért perelem a cipőbolt szervizét, mert a munkábajárós cipőmet nem tudták megjavítani csak három hónap alatt, ez idő alatt pedig mezítláb jártam dolgozni, vagy egyáltalán be se mentem.
Nyilván kicsit alámegy a fenti két példa, de te autós eseted meg pont fölé lő. Egy számítógép pótlása ma már nem akkora probléma, nyilván van is a posztolónak másik, már csak abból is kiindulva, hogy feltételezem nem kézzel írva, postán feladva küldte be a fenti posztot (és igen, ma már egy telefon is számítógépnek minősül, simán lehet üzleti célokra is használni).
Coming out: a Homár anyja is vett már teleshopos mágneses derékaljat, meg bevásárlókocsit is és hát azoknak is pont az lett a vége, amire számítani lehetett. Olvasónk sem tudta lebeszélni az anyukáját arról a "mindenki számára megfelelő, univerzális, fájdalmakat megszüntető" tartásjavítóról, aminek…..
via GIPHY Nem lehet elégszer elismételni a kellékszavatossági jogokat, vagyis azt, hogy ha hibás a cucc, amit vettünk, milyen lehetőségeink vannak és mire nem kötelezhetnek. Ha a hibát a kereskedő is elismeri, első lépésben jön a javítás, vagy a csere. A csere itt teljesen ugyanolyan, de hibátlan…..
juhaszvik 2020.02.28 18:54:21
@Opportunista mikroba: tőlem a láthatatlant fürkésző filozófia/világnézet elég messze áll, én Occam borotvájában hiszek. Minél egyszerűbb a világ létezésének magyarázata, annál valószínűbb. Teremtők, ősök és megfigyelők nélkül.

(Ennyire unalmas az alaptéma??? - kérdem magamtól)
juhaszvik 2020.03.02 15:44:44
@Majmász Gedeon: nem is tudtam, hogy a scifi-írók szemszögéből ennyire le lehet nézni az átlagembereket (legalább is a kommentedből ez jön le).

@Zabalint: "mivel egy nyitott kérdésről van szó, amire jó eséllyel nem fogunk tudni válaszolni"
Szóval olyan mint egy vallás, ami a megfigyelhető dolgok helyett képzelt dolgokra összpontosít. Nem más, mint a "fi" a scifi végén.
Persze a filozófiai része egészen szórakoztató, még ha elég szomorú értelmet is rendel az élethez.
juhaszvik 2020.03.02 16:24:41
@Majmász Gedeon: és köszi
Attila garanciális laptopja úgy járta meg az Extrem Digital-on keresztül a HP márkaszervizét, hogy a hibát ugyan kijavították, de csináltak helyette egy másikat, nehogy hiányérzete legyen. Ezek után Attila úgy pattant le az EDigital ügyfélszolgálatáról, ahogy a nagykönyvben meg van írva. Az…..
juhaszvik 2020.02.28 11:00:05
@Opportunista mikroba: "Francia jövevényszó, amely német közvetítéssel is bekerülhetett nyelvünkbe (vö. német Service, régi nyelvi servies). A francia szó latin eredetű, vö. latin servitium (szolgaság, szolgálat). (...)"

Mondjuk ez érdekes, mert a francia szó kiejtése nagyjából "szörví", a latiné pedig "szervícium".
Szóval mindenről a németek tehetnek :)

@Péter 2: bőven volt probléma a régi aksikkal is (ráadásul brutálisan környezetterhelőek), csak ugye egyrészt napjainkban nagyágrendekkel több aksi van, mint régen, másrészt akkoriban nem készültek "filmecskék a YT-on".
juhaszvik 2020.02.28 11:30:54
@Opportunista mikroba: "nem azt jelenti, hogy átveszi a kiejtést is"
Én inkább azt mondanám, hogy nem feltétlenül. Azokat az időket éljük, amikor hetente kerül be új szó nyelvünkbe, és hát elég gyakran előfordul, hogy a kiejtést is hozzuk (pl. emodzsi, szmájli), de nem mindig (pl. insta).
Németül a szerviz egyébként das Sevice, kiejtése pedig nagyjából "dász zervisz", ami eléggé összecseng a magyar változattal.