Adatok
Rife67
0 bejegyzést írt és 75 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A volt miniszterelnök többedszer nyilvánította ki, hogy nem hajlandó lelépni a színről, hiszen a politikai piacon van egy jól látható tábora, és ameddig támogatója van, addig vajon mi oka lenne lelépni. Ehhez szereti hozzátenni, hogy mindenkinek megvan a lehetősége arra, hogy hasonló tábort növeljen…..
Rife67
2017.02.09 17:04:10
Mondjuk Orbánnak esélye sincs lebukni. Az első intézkedések egyike volt, hogy eltörölték a kormányüléseken a jegyzőkönyv vezetést.
Hiába büszke arra Orbán Viktor, hogy a felcsúti stadion építéséhez nem vettek igénybe állami pénzt, az építtető alapítványhoz befolyt több milliárdos társasági adókedvezmény közpénznek számít.
„A mi akadémiánk, amely nem pályázik nemzetközi babérokra, köszöni…..
Rife67
2013.08.14 17:01:16
@Libatolvaj takarodj:
Apeh weboldalán kis kutakodással találhatsz listákat erről. Ez nem olyan nagy titok.
Apeh weboldalán kis kutakodással találhatsz listákat erről. Ez nem olyan nagy titok.
Van még, aki azt hiszi, hogy ez a diákokról szól?
Nem róluk. Sőt, elsősorban nem a mostani egyetemistákról. Nekik már megvan a maguk jó helye. De szól mondjuk a középiskolásokról, mindenki másnál jobban. Azokról, akik most vagy jövőre vagy azután készülnek felvételizni, és…..
A bőségkosár bűvkörében
Szembe megyünk a főáramlattal. Nem azon borzadunk el, hogy átlagos jövedelem mellett nem vehető igénybe a családi adókedvezmény teljes összege, hanem azon, hogy ez az igény. Lássuk először a tényeket: a tavalyi évben összesen 180 milliárd forintnyi…..
Rife67
2012.09.25 15:02:24
@Belagezapista: Igen, az igaz, hogy az adózás nagyon összetett, s elfér egy söralátéten, de itt éppen a családi kedvezményről van szó.
Más kérdés az adójóváírás, s az egész egy-kétkulcsos megoldás, ahogyan a fiúk kiszámolták a hatásait, egyszerűen nem számolva azzal, hogy a nagy tömeg nem jól jár, hanem rosszul a kitalált csomaggal.
Bajnaiéknak éppen még hatályban maradhatott volna a többlépcsős adóterve, s akkor a magasabb jövedelműek is nyerhettek volna, nem ennyit, de érezték volna, s a többieknek igaz nem nőtt volna a nettó jövedelme, de nem is csökkent volna! Ha az a sok volna ott nem volna...
Más kérdés az adójóváírás, s az egész egy-kétkulcsos megoldás, ahogyan a fiúk kiszámolták a hatásait, egyszerűen nem számolva azzal, hogy a nagy tömeg nem jól jár, hanem rosszul a kitalált csomaggal.
Bajnaiéknak éppen még hatályban maradhatott volna a többlépcsős adóterve, s akkor a magasabb jövedelműek is nyerhettek volna, nem ennyit, de érezték volna, s a többieknek igaz nem nőtt volna a nettó jövedelme, de nem is csökkent volna! Ha az a sok volna ott nem volna...
A cím sok hazai ügyintézésre igaz, de itt most a kötelező biztosítás kártörténetének igazolásáról lesz szó, ami úgy néz ki, még mindig nem megy egyszerűen. Pedig mintha korábban arról lett volna szó, hogy most már nem az autós dolga lesz a bonus-malus igazolások…..
Rife67
2012.06.05 13:14:15
Egyelőre Európa-szerte nehéz megfogni a személyautóval díjköteles utakon trükközőket, idehaza azonban még egy plusz csavar is van a dologban. Egy a lényeg: idegen rendszámmal és kis szerencsével megúszhatja. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Rife67
2012.02.28 09:40:17
@Pan Modry: Szerintem pedig a rendőri jelenlét fontosabb. Már amennyiben a bírságot nem csak, mint költségvetési bevételt tekintjük.
Nem az a lényeg, hogy mindenki, aki 50 helyett véletlenül 55-el ment, automatikusan mindig kapja a csekket, hanem hogy kiszedjék a forgalomból a közveszélyes elemeket, azokat, akik fittyet hánynak az összes szabályra. S ne is engedjék vissza őket, ha lehet.
A GPS-t lehetne rendőri jelenlétnek is érezni, de ez is csak pénzbehajtásra menne. Akinek kevés a pénze, úgyis meggondolja, megsértse-e a szabályokat, mert nála egy 30-60 ezres extra kiadás esetleg borítja a teljes évi családi költségvetést. Akiknek ez nem tétel, azok simán kipengetik a büntetést, de így a jogsijuk nincs veszélyben. Én ebben érzem az ellentmondást.
GPS tracket otthon letöltve mentem én már 240-el is, pedig tuti nem léptem túl még az 55-öt sem :)
Nem az a lényeg, hogy mindenki, aki 50 helyett véletlenül 55-el ment, automatikusan mindig kapja a csekket, hanem hogy kiszedjék a forgalomból a közveszélyes elemeket, azokat, akik fittyet hánynak az összes szabályra. S ne is engedjék vissza őket, ha lehet.
A GPS-t lehetne rendőri jelenlétnek is érezni, de ez is csak pénzbehajtásra menne. Akinek kevés a pénze, úgyis meggondolja, megsértse-e a szabályokat, mert nála egy 30-60 ezres extra kiadás esetleg borítja a teljes évi családi költségvetést. Akiknek ez nem tétel, azok simán kipengetik a büntetést, de így a jogsijuk nincs veszélyben. Én ebben érzem az ellentmondást.
GPS tracket otthon letöltve mentem én már 240-el is, pedig tuti nem léptem túl még az 55-öt sem :)
Rife67
2012.02.28 09:46:41
@Rife67: S sajnos mindenhol azt látom, hogy a törvényhozás mindig a kisebb ellenállás felé törekszik.
Ha van egy kiskapu, vagy lehetőség, amit 1-2% ki tud s kihasznál, akkor sosem az ellenőrzést erősítik, s a valódi elkövetőket próbálják meg nyakon csípni, hanem mindig szigorítanak a szabályokon, amivel csak a tisztességes embereknek okoznak még nagyobb terhet, több adminisztrációt. Akik ellen születne, azok az újabb szabályokkal sem nagyon fognak foglalkozni.
Ha van egy kiskapu, vagy lehetőség, amit 1-2% ki tud s kihasznál, akkor sosem az ellenőrzést erősítik, s a valódi elkövetőket próbálják meg nyakon csípni, hanem mindig szigorítanak a szabályokon, amivel csak a tisztességes embereknek okoznak még nagyobb terhet, több adminisztrációt. Akik ellen születne, azok az újabb szabályokkal sem nagyon fognak foglalkozni.
Jó kis félreértésekre adhatnak okot a régi, de nem teljesen eltüntetett felfestések, például parkolási esetekben. Így járt hemuveg is, erre próbál hivatkozni fellebbezésében is, egyelőre kevés sikerrel. Vajon érdemes még továbbmennie vagy adja fel a küzdelmet?
Budapest VIII.…..
Bizony, Orsi is tudja, hogy többször szó esett már a láthatóságról, a járművünk kivilágításáról, de még mindig van sok-sok autós, akinek bőven elég, hogy ő lát és nem akarják mindenféle fényekkel összezavarni a többi autóst.
Talán már lerágott csont, de minden…..
Rife67
2011.12.30 17:01:37
Ha időnként úgy érzem, hogy javulgat a közlekedési morálunk, gyorsan visszazökkenek, mikor autópályán dugóba kerülök. Én sem szeretek dugóban állni, de fel sem merül bennem és rühellem a leállósávon előzgetőket, nem azért mert előnyhöz jutnak, hanem mert eszükbe sem jut,…..
Rife67
2011.12.17 18:25:22
@Tibi88: Pont az a baj, hogy sokan így gondolkodnak.
Pedig egyszerű a párhuzam. Van két sor, ahol az emberek sorban állnak, pedig ők is sietnének, nem hobbijuk dugóban araszolni, s van néhány, aki kikerüli a sort szabálytalanul szabálytalan sávot igénybe véve, s így próbál előnyhöz jutni, s ezt még meg is tudják magyarázni.
Vissza a boltos párhuzamhoz, a boltban mindenki arra tekereg, s olyan tempóval, ami neki megfelelő. Viszont a pénztárhoz érve mindenki beáll a sorba, s megvárja, míg rákerül a sor, s utána kiérve az utcára már megint saját tempóval lehet mozogni.
Ugyanez autópályán: míg nincs torlódás, mindenki olyan tempóval autózik, ami neki megfelel, ide ne keverjük bele a nem jobbra tartókat, egyéb tötymörgőket, ezek a boltban is megtalálhatók, beteszik a kosarukat középre, elállják az utat, de ki lehet őket kerülni. Itt a pénztár a sávlezárás, útszűkület. Itt illik beállni a sorba, s ha ezen túljutottunk, ismét lehet saját tempóban közlekedni.
Pedig egyszerű a párhuzam. Van két sor, ahol az emberek sorban állnak, pedig ők is sietnének, nem hobbijuk dugóban araszolni, s van néhány, aki kikerüli a sort szabálytalanul szabálytalan sávot igénybe véve, s így próbál előnyhöz jutni, s ezt még meg is tudják magyarázni.
Vissza a boltos párhuzamhoz, a boltban mindenki arra tekereg, s olyan tempóval, ami neki megfelelő. Viszont a pénztárhoz érve mindenki beáll a sorba, s megvárja, míg rákerül a sor, s utána kiérve az utcára már megint saját tempóval lehet mozogni.
Ugyanez autópályán: míg nincs torlódás, mindenki olyan tempóval autózik, ami neki megfelel, ide ne keverjük bele a nem jobbra tartókat, egyéb tötymörgőket, ezek a boltban is megtalálhatók, beteszik a kosarukat középre, elállják az utat, de ki lehet őket kerülni. Itt a pénztár a sávlezárás, útszűkület. Itt illik beállni a sorba, s ha ezen túljutottunk, ismét lehet saját tempóban közlekedni.
Ha nem is az, mégis úgy kellene venni, mert nem szabad rajta áthajtani. Úgy látszik egy folyamatos fehér csík mégsem tántorítja el a türelmetlen autósokat az ilyesmitől. Persze nyilván más a helyzet, ha egyértelmű akadály (lerobbant autó, baleset, stb.) miatt a záróvonalon…..
Rife67
2011.12.10 18:38:01
@''autónepper.'': Éppen most lesz lottósorsolás, borítékoltam a válaszod, így legyen ötösöm a lottón :)
Amikor tegnap olvastam, hogy megszűnik a 4 napos matrica, már meg sem lepődtem igazán, újabb lehúzás a burzsuj autósokról, róluk még mindig van mit. Nem is értem, mit tökölnek ezen ennyit az okosok a kupolás házban, miért nem csak éveset lehet kapni? És legyen kötelező is…..
Rife67
2011.12.09 16:29:52
@Babette_: Hát hogy a Balatontól eljussak Dunaújvárosig, ahhoz nem kell átmenni a Dunán a gugli maps szerint.
Itt a blogon is számtalan példa igazolja; a hülyékkel meg a gengszter kinézetűekkel nem érdemes kötekedni testi épségünk és nyugalmunk érdekében. De előfordulhat, hogy az illetőnek nem is áll szándékában a provokáció, mégis a másiknak meg úgy tűnik, prédára talált.…..
Rife67
2011.12.08 08:56:06
Rife67
2011.12.08 08:57:10
Mostani időjárási viszonyok között időnként szükség lehet ezekre a plusz fényekre. De csak időnként, mivel ahogy Axim írja és én is tapasztalom, egyesek nincsenek tisztában ezek használatának szabályaival és akkor is égetik a ködzárót, ha már kifolyik a mögöttük haladó…..
A héten két levelet is közöltünk balesetek utáni ügymenetekről, volt szó korrekt félről és gerinctelen sunyikról egyaránt. András is megküldte történetét, ami azért jó, mert pont az ideális hozzáállást írja le. Igaz, itt nincs szó biztosító bevonásáról a károk kis…..
Rife67
2011.11.13 16:44:57
@Inter Face: Pontosan. Arra ugyanis semmi bizonyíték, hogy attól függetlenül, hogy nem vette idejében észre a lehajtót, ne lett volna a tudatában az előzendő autós, hogy őt követték, s előzik is. Befékezett, mert benézte, de az már nem biztos, hogy be is kanyarodott volna elé. Ahhoz látnunk kellene az autók helyzetét az ütközés után.
Rife67
2011.11.14 09:13:56
@Riska: "menj el egy tanpályára és próbáld ki abs nélkül a vészfékezést, mondjuk műgyantán, 50ről elengedett kormánnyal úgy kb. félig befordul a kocsid."
Voltam már tanpályán, de sosem mondták, hogy elengedett kormánnyal vészfékezgessek. Azzal a sok hárombetűs sem biztos, hogy tud kezdeni valamit.
Voltam már tanpályán, de sosem mondták, hogy elengedett kormánnyal vészfékezgessek. Azzal a sok hárombetűs sem biztos, hogy tud kezdeni valamit.
A Zugügyvéd számára is elég bizarr az alábbi történet, mindenesetre ezentúl messze elkerüli a motorkerékpározó tanoncokat.Tisztelt Zugügyvéd! A kategóriás jogosítványt készülök szerezni. A hétvégén gyakorlati oktatás közben kisebb balesetet okoztam, az anyagi kár kb.…..
Rife67
2011.11.04 07:01:02
@Rife67: S még a CASCO biztosításod terhére megjavíttathatod a kölcsönkért verdát is, ha a biztosító vevő az ötletedre.
Rife67
2011.11.04 07:24:09
@magyar bucó: Igen, ez talán jobb lenne, ki sem lehetne kerülni, nem kellene MABISZ.
De a benzin nagyon drága lenne, mert még a biztosítást is megadóztatnák.
Bár most külön fognak adóztatni.:(
De a benzin nagyon drága lenne, mert még a biztosítást is megadóztatnák.
Bár most külön fognak adóztatni.:(
Rife67
2011.11.05 08:55:26
@mfbill: Tételezzük fel, hogy ez az új szabály. Nincs biztosításod, mert nincs autód, s éppen nem is szándékozol vezetni.
Elmész egy buliba, megörülnek neked, hogy te absztinens vagy, majd te hazaviszed őket, valamelyik kölcsönadja a verdáját. S nincs net a közelben, akkor mi van?
Vagy: apa használja rendszeresen az autót, ezért megköti egy évre a biztosítást. De kölcsönadja neked egy hónapra. Ekkor te is kötsz, s duplán fizettek. Ki fizeti vissza?
Elég bonyolult lenne az adminisztráció, s ellenőrizhetetlen. Mindig mindenkit meg kellene állítani, van-e éppen biztosítása, különben ilyen alkalmi fuvarokra nem kötne senki, s pont ezek a veszélyesebbek, amikor rutin nélkül ismeretlen autót kell eltologatni, szerintem. Engem 20 év alatt kétszer állított meg rendőr rutinellenőrzésre, ilyen statisztikával sokan bevállalnák.
S az emberek jelentős része nem tudja a netet használni, szerződést kötni még kevésbé.
Elmész egy buliba, megörülnek neked, hogy te absztinens vagy, majd te hazaviszed őket, valamelyik kölcsönadja a verdáját. S nincs net a közelben, akkor mi van?
Vagy: apa használja rendszeresen az autót, ezért megköti egy évre a biztosítást. De kölcsönadja neked egy hónapra. Ekkor te is kötsz, s duplán fizettek. Ki fizeti vissza?
Elég bonyolult lenne az adminisztráció, s ellenőrizhetetlen. Mindig mindenkit meg kellene állítani, van-e éppen biztosítása, különben ilyen alkalmi fuvarokra nem kötne senki, s pont ezek a veszélyesebbek, amikor rutin nélkül ismeretlen autót kell eltologatni, szerintem. Engem 20 év alatt kétszer állított meg rendőr rutinellenőrzésre, ilyen statisztikával sokan bevállalnák.
S az emberek jelentős része nem tudja a netet használni, szerződést kötni még kevésbé.
Egyszerű szerintem a válasz is RaveAce kérdésére, amennyiben nem változott az utóbbi időkben az érintett helyszínen a táblázás, mostanában már ritkábban járok arra. Sokszor inkább azt tapasztaljuk, hogy a lakott terület határa messze az utolsó ház után van, így ez jó…..
Rife67
2011.08.31 09:28:06
@gomzol:
Tehát ha egy lakott területen kívüli 90-es úton a lakott terület kezdete tábla előtt 20 m-el van egy 70-es tábla, az már nem az alapból érvényes sebesség, így azt nem oldja a lakott terület kezdete tábla. 70-el rongyolhatok az első utcáig? Ugyanez, mint kifelé. Ha a sebességkorlátozó táblát CSAK a sebesség korlátozás tábla vége oldja, akkor ez be és ki is érvényesnek kellene lennie.
Tehát ha egy lakott területen kívüli 90-es úton a lakott terület kezdete tábla előtt 20 m-el van egy 70-es tábla, az már nem az alapból érvényes sebesség, így azt nem oldja a lakott terület kezdete tábla. 70-el rongyolhatok az első utcáig? Ugyanez, mint kifelé. Ha a sebességkorlátozó táblát CSAK a sebesség korlátozás tábla vége oldja, akkor ez be és ki is érvényesnek kellene lennie.
Rife67
2011.08.31 19:58:26
@1kutya: Ahogy láttam, abbúl.
Amennyiben van olyan története, amit szívesen megosztana másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt része, akkor írja meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre! Ha munkajogi segítségre szorul, írjon a…..
Rife67
2011.08.21 20:02:28
@Blogger Géza: Ne nekem legyen igazam, de ez még nem garancia semmire.
Beteszik a törvényjavaslatba a védett kort és mindent ami gondot okoz, s majd a szavazás előtt egy módosító indítvány bukkan elő, ami kiveszi ezeket a pontokat, s szépen meg is szavazzák.
Elég kreatívak a fiúk ezekkel az eszközökkel.
Beteszik a törvényjavaslatba a védett kort és mindent ami gondot okoz, s majd a szavazás előtt egy módosító indítvány bukkan elő, ami kiveszi ezeket a pontokat, s szépen meg is szavazzák.
Elég kreatívak a fiúk ezekkel az eszközökkel.
Ma sikerült kicsit elrontanom a dolgokat, és már egy megjelent levelet újra kitenni. Szánom bánom a bűnömet, így azt töröltem, és most jön egy másik poszt. Köszönet Xaba99-nek az észrevételért. Az anyagot catus küldte, akit már többször megszivattak mások a…..
Rife67
2011.08.12 15:55:32
Caplatunk fel nedvesen tocsogó papucsban az alsóörsi kemping strandjáról, éppen azt beszélgetjük, hogy az előrejelzésekre rácáfolva milyen rohadtul jó idő van. Aztán tőlünk jobbra, a gyep közepén nagy csődület egy Yaris körül, mellette egy szőke hölgy enyhén hisztérikus…..
Indexes kolléganőm, Hudák Hajnal szíves közreműködésével engedjék meg, hogy bemutassam mai extrém versenyzőnket, a visszapillantós napszemüveget. Hajnal nagy napszemüvegbuzi, ez a visszapillantós téma is úgy került elő, hogy hosszan üvöltözött velem, hogy lehetek akkora…..
A kérdésre a válasz igen, mert egy látszólag egyértelmű eset után mégis elengedték a bírságot. Hiszen akkor is megbüntethetnek valakit, ha a saját kapubeállójába parkol, tehát én a mostani, fatia-negra által beküldött történet első felén sem csodálkozom. A…..
Egészen furcsa jóslatot olvashtunk a nem is távoli jövőről az Inteltől. A cég alelnöke, Rama Skukla szerint ugyanis tíz éven belül el fog tűnni a laptop és a netbook - eddig ugye ismerős, de most kapaszkodjunk, a tablet is. És mi lesz helyette, tesszük fel a helyénvaló kérdést.…..
Rife67
2011.07.13 21:54:19
@nemorino: "A PC drágább, mint egy felhő alapú gép. Minek a nagy vinyó, a többmagos proci stb. ha a gép élettartamának 90%-ában 1-2%-on van kihasználva?"
Egy vékony kliens 512MB rammal, gyenge atom procival és videochippel, merevlemez nélkül 80-100eFt. Egy gyors PC 120 körül megvan. S teszteltünk egy átlag vékony kliens gépet, full képernyős videolejátszásba belehalt (vagyis mi a nézésébe).
Egy vékony kliens 512MB rammal, gyenge atom procival és videochippel, merevlemez nélkül 80-100eFt. Egy gyors PC 120 körül megvan. S teszteltünk egy átlag vékony kliens gépet, full képernyős videolejátszásba belehalt (vagyis mi a nézésébe).
Amennyiben van olyan történeted, amit szívesen megosztanál másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt részed, akkor írd meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre! Munkajoggal kapcsolatos kérdéseket a…..
Újabb meghökkentő történet landolt a postafiókunkban, amelyet G küldött. Lassan már kezdem azt érezni, hogy a rendőrök egyre frusztráltabbak a kormány döntései miatt, és ezt próbálják valahol levezetni. Sajnos az ártalmatlan állampolgárokon... Várjuk a folytatást!Egy újabb…..
Balázs leveléhez hasonlóan nem vettem hosszúra a poszt címét, mert tényleg egy kis néhány soros szösszenetről van szó csak. A kollégájának biztos nem volt jó a karmája, vagy hogy szokták ezt mondani... Az viszont biztos, hogy nézni kell a tükröt is vezetés közben és mások…..
Rife67
2011.05.28 20:33:04
@_B_:
Ezt én is megfigyeltem, s direkt nézni szoktam, hányan jönnek még át utánam.
Sajnos néha tényleg a tükröt kell nézni, pedig nem annak kellene lennie a természetesnek, hogy én nézzek a tükörbe, hogy a mögöttem jövő még meg tud-e állni, hanem a mögöttem jövőnek kellene figyelnie, hogy az előtte jövő megáll-e a sárgánál (szabályosan, nem satuzva) s a sárgára nem a gázra hanem a fékre kellene lépnie.
Ezt én is megfigyeltem, s direkt nézni szoktam, hányan jönnek még át utánam.
Sajnos néha tényleg a tükröt kell nézni, pedig nem annak kellene lennie a természetesnek, hogy én nézzek a tükörbe, hogy a mögöttem jövő még meg tud-e állni, hanem a mögöttem jövőnek kellene figyelnie, hogy az előtte jövő megáll-e a sárgánál (szabályosan, nem satuzva) s a sárgára nem a gázra hanem a fékre kellene lépnie.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz