Regisztráció Blogot indítok
Adatok
laccy

0 bejegyzést írt és 19 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Őszinte leszek, mert megérdemlitek, hogy az legyek. Állóvízben vagyunk, többszörösen is. Egyrészt szinte teljesen leállt a fejlesztés. Bár az alapok le vannak fektetve, lenne még mit csinálni. Másrészt a support, a bugok javítása, a multik szűrése vagyis a fenntartás és…..
laccy 2011.11.06 19:51:07
hello

én is a már abbahagyták csoportjába tartozom

igazából ideje volt ennek a lépésnek, a "majommunkát" más is meg tudja oldani :D
a játék legyen egyszerű az elején, a történet fogja meg az embereket és inkább a képek mint a szöveg

amit hiányoltam az a versenyhelyzet és a véletlenszerűség, több funkció
a feedback szerintem a uservoice vagy getsatisfaction szerű oldalakkal a legjobb, lehessen rákeresni, a játékosok kapjanak pontokat amit rárakhatnak egyes ötletekre, ezzel kialakítva egy fontossági sorrendet

később jó ha összetett a játék és lehet saját stílusod és stratégiád, ehhez persze fejleszteni kell a játékot, minél több funkció, annál több kombináció
ez a realizmus dolog addig jó amíg a játékélmény kárára nem megy, persze oké hogy azt csinálsz amit akarsz, meg kitalálod magadnak de valahogy nem tetszik, legyen sok tevékenység és azoknak a sorozata és sorrendje generálja a változatosságot

a legérdekesebb jelenleg a térkép, de lehetne több funkciója, a játékosok szeretik szabadon alakítani a dolgokat

illetve a bolygóknak is lehetne saját térképe, legalább lenne mit rajzolni :)
na meg persze lehet a terraformálásnak is funkciója, szerepe pl akadályok eltávolítása, terep előkészítése, kialakítása, bolygót lakó idegenek ellen védekezés, bármi

az építgetés úgyis tetszik a játékosoknak, gondolom ez a legfőbb dolog minden MMOban

a másik a versenyzés, ez ad elég motivációt a játékosoknak
de konfliktusokat is generál
szóval ennek kell egy formát adni, hivatalossá tenni, hogy a háború játékelem legyen, megérje csinálni, de ne vesszenek össze rajta, illetve ne legyen túl nagy veszteség belőle

ehhez kell jó support aki megoldja a konfliktusokat és kiszűri a csalókat

illetve lehetne a dolgokat fejlesztéshez kötni amik leginkább időhöz lennének kötve, akkor nem vesztene az ember túl sokat
pl ha lenne egy fejlesztés ami több termelést hoz akkor könnyebb lenne a védelem újraépítése, vagyis a régebbi játékosok nem veszítenének annyit

illetve az online időt vissza kellene szorítani hogy ne legyen annyira időhöz meg pénzhez kötve, ne az legyen a legjobb aki egész nap játszik, inkább aki jó stratégiát választ és csapatban dolgozik

legtöbb ilyen játékban a csoportos aktivitásoknak van szerepe, jó lenne valami összetett animált harcrendszer ami valami érdekes körökre osztott dolog lenne

szóval a grafika és történet kell megfogja, a célok tartják a motivációt, a változatosság és véletlenszerűség tudja megelőzni hogy megunják és az újrajátszhatóságot fokozza, az összetettség és jutalmak/büntetések meg a játékélményre vannak hatással, a top játékosokat ez elégíti ki, a bónuszok kell irányítsák a "helyes" tevékenységeket és a büntetések kell értelmetlenné tegyék a visszaéléseket

szóval el kell juttatni a játékot oda ahol eléggé stabil és beavatkozás nélkül is érdekes
akkor majd az újdonságokat könnyebb pénzzé tenni
laccy 2011.11.15 17:40:09
@Powerslave:
net.tutsplus.com/articles/news/the-increasing-importance-of-apis-in-web-development/

igen, eléggé pofás kis adobe air meg egyéb appokat csinálnak már egyes játékokhoz
de a chrome bővítmények is nagyon hasznosak tudnak lenni

vagy egyes weboldalakat a saját ízlésükre tudnak alakítani az emberek ha megfelelő a felépítése
pl youtube, gmail, stb. alapból jó funkciók vannak akkor reklámok nélkül és hasznos eszközökkel bővítve még jobb
és tényleg megspórol csomó közvéleménykutatást
max néha érdemes megemlítenie másoknak, a többi megy magától

az utóbbi hsz-edre:
Vannak a játékok amiket megveszel, végigjátszol és várod a következő évi kiadást
pl Crysis, Battlefield,GTA, Need for Speed stb.
általában még a hadrware-t is hozzá kell igazítani

vannak a játékok amik a való élethez vannak kötve, a grafika csak közepesen fontos, inkább hogy időszerű legyen pl a sportjátok, mint a PES,FIFA, stb.
de akármilyen film/anime alapján készült játék hasonló, nagyrészt a licenszre alapozik

és vannak a játékok amikben a játékélmény és a többjátékos mód van hangsúlyban
főleg a stratégia játékok ilyenek
általában a legjobbak azok multiban ahol nem kell túl jó grafika, elég gyorsan fut
a lényeg a játékbalansz és az ötlet
a lényeg hogy érdekes és újrajátszható legyen, pláne hogy nem arról van szó hogy egy hét alatt minden aspektusát megtapasztalod
ehhez az kell hogy komplex legyen némileg, illetve saját magát építse fel, rombolja le

hanem nem különbözik egy flash játéktól amit űzöl mondjuk pár órán át, pont az a lényeg hogy sokáig nyújtson érdekességet
és itt a profibb játékosokról van szó akik már egyebet is megtapasztaltak
a casual játékosokra építő játékok ugyan kifizetődőek de agyhalottaknak valók
szóval inkább olyan játékokról kell példát venni mint a Minecraft, Age, Starcraft, de akár régebbieket is említhetnék mint Tropico, Stronghold, Civilization, Mount and Blade
vagy ami nem idevág: Football Manager- gyakorlatilag nincs benne egyetlen grafikai elem sem, csak adatbázisok és szimuláció
mégis elég érdekes ahhoz hogy 2 hét összegzett játékidő után sem unja meg az ember még akkor sem ha idejét múlt
de akár még NES játékokat is meg lehetne említeni vagy pár újabb mobil játékot

a sok kattingatás és átláthatatlan adathalmazok, meg képzeletre bízott elemek nem túl elragadóak egy virtuális világban

felhasználói szempontból meg van pár más alternatíva, ha nem is browseres hanem kliens, és nem is ez a témája
de elvárni hogy a játékosok csak azért maradjanak hogy hátha történik valami vagy mert a téma érdekes, az kevés
az új szerver is új érdekességek nélkül

nem mintha bárkit is érdekelne, de én ahogy elolvastam a változásokat, nem nagyon hozta meg a kedvem
az idő meg erőforrások, hát itt vannak a játékosok, gondolom rengetegen próbáltak egyebet is
az emberi erőforrás meg nem lebecsülendő, csak tudni kell az ötleteket összegyűjteni, összegezni és alkalmazni
Bo Heckl, lapunk elismert, Assange-díjas újságírója, szenzációs anyaghoz jutott, amit ezúton osztunk meg nagyra becsült olvasóközönségünkkel. Az alábbi fotó a Zandagort Kutató Intézet egyik új felfedezéséről készült, egy ismeretlen eredetű monolitról. Hogy a cikket miért…..
laccy 2010.08.06 11:29:44
Van egy jó meg egy rossz hírem. A jó az, hogy már fut az s2 (persze bejelentkezni csak én tudok). A rossz pedig az, hogy rám tört az ínhüvelygyulladás, ami eléggé korlátozza a munkaképességem. Így kénytelen vagyok az s2 indulását egy héttel elhalasztani, április 16-ára...
Ökoszféra ahogy épül be a bolygó, egyre csökken a szabad terület, ez pedig negatívan hat az ökoszférára (vagyis nem lesznek irreálisan nagy gigabolygók) fakitermelés: csökken a hatékonysága (több erdőt kell irtani azonos mennyiségű output-ért), hogy ne legyen "végtelen"…..
laccy 2010.03.12 23:49:57
hello, örülök hogy az én ötleteimből is van :)
az ökohekk nem tetszik, nemigazán érdekel senkit hogy milyen állatok vannak, és a való világban sem érdekelne ha ennyi lakható bolygó lenne-az instabilitást sem szeretni senki, a szuperzöldek meg menjenek my free farm-ot játszani
az egész lényege hogy több minden férjen a bolygóra, és ami nem kell, az nem kell most meg a nyakunkon sok értelmetlen állat ami csak fogyaszt és nem termel, de ha kihal akkor a bolygónak is vége?
a kutatásnál szintúgy nem tetszene ha a hely fogyna, ezzel gyakorlatilag azt mondod hogy prémium nélkül nem lehet bekalkulálni pontosra-főleg ha ilyen instabil az egész
én minden bolygómat hackeltem és mindenhol 1 élőlényen bukott volna a stabilitás
a megosztás tökéletes, nem feltétlen realisztikusan kell gondolkodni, hanem a játék menete miatt, szerintem jó hatással lesz rá és van értelme és értéke a kpnek de szerintem is a maxx 50% kellene maradjon hogy ne összeharácsolják a nemezist

apropó nemezis, arról nem láttam semmit hogy a hajók annyit érnek mint az áruk, fura hogy 52 millió kis rozsdával le lehetett ütni 56 millió jó minőségű hajót aminek az ára és darab/ár értéke is több

hírszerzés: az ára elég drága volt

az új ötletek jók, a zsold nem tetszik-értelmetlen fölfelé, lefelé meg idegesítő

az építésgyorsítás/termelés is csak ha fokozatokban lesz, nem teljes beállítással, pl 3 gyorsaság, 3 termelés mód bőven elég lenne
laccy 2010.03.13 15:43:01
@Onyx: Nem tudom mi van veled, de el vagy tévedve mint vasorrú bába az elektromágneses viharban.

A föld meg inkább a sok hülye miatt van szarban, te sem emeled az iq átlagot... sőt ha celsiusban mérnék az iqdat, akkor lefagynál...
Ez egy online játék, és nem arról szól hogy milyen szép a nyuszi vagy a koboldmaki, nemigazán látom értelmét hogy miért javulna a játék attól ha minden le lenne korlátozva és az ökoszféra meg kellene legyen 100%osan
Nem értem miért kellene a játék és a való világ közt párhuzamot vonni, pon t ahogy a KP elosztásnak is van logikus játékmenetbeli magyarázata, ugyanúgy ennek is. Amúgy meg nem szoktam szemetelni és növények és állatok közt élek. De nem tudom ez hogy jön ide, kivéve ha neked a játék az életed. Én logikusan játszok, leszámítva azt hogy egyonline játékban olyan szerepet veszel fel amilyet csak akarsz , attól még a való életben lehetsz a teljes ellentétje, itt is lehetnek törtető "gonosz" emberek akiket nem érdekel az ökoszféra annyira. Szóval a kérdésed alapból irreleváns.
Ha már itt tartunk akkor elsőként elmondanám hogy a való világban vannak ehető nyulak és az utolsó ganajtúró bogárnak van valami szerepe, nem csak van és foglalja a területet.

Ha meg sci-fi irányba megyünk el, akkor mi jut eszembe előre?
Ha lenne a földön kívűl más élhető ismert bolygó akkor bizonyára sokan elköltöznének a földről, létrehoznának egy "állatkert" bolygót, ezesetben ha a földön kipusztul a panda vagy bármi, de 100 másik bolygón még él, ahová el lehet utazni akkor szerintem annyira nem szomorkodnának az emberek mintha tudnák hogy egy faj teljesen kiveszett és nem visszahozható.
Emellé ha léteznek lakható bolygók, akkor logikus hogy léteznek egyéb elemek ami a mi periódusos rendszerünkben nincs meg, nem csak fölfelé de lefelé is lehet, mivel az atomtömegek is csak viszonyított tömegek, szóval az is kikövetkeztethető hogy léteznek más életformák is, amik nem igényelnek sem oxigént, sem szenet, hanem talán kén és nitrogén alapú vagy egyéb. Emellé ha teljesen ugyanúgy is alakulnak ki a növények, a körülmények és a természetes mutációk folytán megváltozik a növényzet és állatvilág, szóval ha teljesen realisztikusak akarunk lenni, akkor bizonyára az emberek betelepítenék ezeket a növényeket és hidd el pl Kína már egyből átállna X növény termesztésére ha az jobb lenne mint a rizs. Szóval értelmetlen növények visszaszorulnának, és előnyökkel bíró társaik felcserélnék, pl ne hidd hogy olyan növény ami simán bírná a sivatagot vagy nagyon gyorsan alkalmazkodna a földi körülményekhez-nem lenne egyből elterjesztve.
Ennyit erről, az emberek mindig az előnyöket keresik, a panda is jó látványosságnak, ha már egyébnek nem, de hidd el hogy szinte senki nem tenyésztene/termesztene semmit azért hogy azoknak jó legyen-de ha már itt tartunk, akinek annyi pénze van hogy állatokat nevel az inkább az éhező afrikai/karibi/indiai gyerekekre költhetné.
Ha már itt vagyunk, te biztos azt is ellenzed hogy a fákat kivágjuk, az állatokat és növényeket megegyük vagy hajókat gyártsunk, végülis így lenne az egésznek értelme-csak kicsiszivem, ezesetben a Zandagortból mi lenne?
Igenis az ember mindig az előnyöket kell nézze, ha mindenki a filozófiai értelmével foglalkozna az életnek akkor már rég kihal az emberi faj és nem kétlem hogyha mondjuk az emberek meg kellene szabják hogy hány ember legyen a Földön akkor kitörnének a háborúk és pont a hozzád hasonló romantikus pacifista idióták húznák legrövidebb ideig

Amellé hogy túl lenne bonyoltítva az egész, értelmetlen is lenne
Gyakorlatilag senki nem nyúlna akaratlogosan ökoszférához, minden bolygó egyforma lenne, pár kisebb játékos véletlen kiirtaná véletlen a pandát, fákat, stb. majd azt a bolygót nem érné meg helyrehozni, hanem jobb lenne újat keresni-
az eddigi rendszer tetszik: ahogy nő az ipar, úgy egy bolygót lehet specializálni és valamire ráállítani, többet kihozni beőle, ez tesz egyedivé, különlegessé
Aki mindenből átlagos, az átlagos
Ennyi erővel egy teljesen üres bolygó foglalása is logikusabb lenne, vagy pl nagyon lassú benépesítés ha nem használja az ember a különféle állatokat és növényeket

És ahogy mondtam, ha te ilyesmit akarsz, akkor keress más játékot, a zandában elsődleges: a csaták, másodlagos a gyártás, harmadik a stabilitás
Az hogy 8 helyet 20 kavicsos bolygóról kellene küldeni a követ, hogy egy véletlenül kipusztított állatfaj tönkreteszi a bolygót és ott lesz hagyva, hogy több időt kell tölteni vele, nehezebb lesz kezelni, könnyebben foglalják el az ilyen bolygókat az csak a kicsiken üt, kevesebb regisztráció, aki beregizik, az hamarabb megunja mert bonyolult, akinek 1 -2 bolygója van és elveszti az meg is utálja a játékot. A prémeseknek persze jó lenne mert előny hogy mindent ki tudnak számolni

A játékról beszélünk, nem a való világról, és nem csak egy szemszögből kell nézne, főleg nem a hozzád hasonló lúzerek szeméből.
Amúgy meg ha érdekel akkor én voltam az egyetlen aki kezdeti 200as helytől felmentem top 4be prémium nélkül, emellé 2 hónapon át 2 teljesen kifejlesztett bolygót kölcsönöztem sorra a szövetség 50 tagjainak hogy jobban haladjanak, és nem egy tehetséges kezdő játékost segítettem hogy előre haladjon, emellé toboroztam kívűlről is

Ha valami létezik annak kell legyen szerepe, előnye, hátránya, egy online játékban a hátrányos dolgokat kell kiszűrni, helyesen dönteni és egy dologra specializálni egy bolygót
A játékszolgáltató szemszögéből meg a már bevált játékosok véleményét kell meghallgatni, egyszerűsíteni a játékot hogy minél többen kezdjék el és folytassák is, és ahogy van elég reklám, ezáltal játékos hogy mindenki jól szórakozzon és ne kelljen ő is amiatt aggódjon hogy mindenki itthagyja a játékot, akkor lehet fontosabb szerepet adni az egyensúlynak és ahogy kifejtettem a prémiumnak is
laccy 2010.03.13 17:25:18
@Onyx:
Pedig válaszoltam, annak ellenére hogy elég többjelentésű volt a kérdésed
Az indokolatlan felindulásod és ugyanolyan indokolatlan hülyeségeid meg még ilyen bánásmódot sem érdemelnek
Nem lehet egy játékelem fontos része ha nincs funkciója, pl. a nyulak nem ehetőek, nem kiirthatóak más módon, nem csinálnak semmit, hogy ezután helyet is foglaljanak és egyéb hátrányokat adjon, az nekem nem tetszik
És ha nincs valaminek előnye, az nem fontos játékélmény szempontból, és ahogy mondtam semmi köze a játéknak az élethez

Hogy cucu mire szánta azt megértem, de ha valami azzal jár hogy mindent korlátok közé szorít, meggátolja az egyediséget és fölöslegesen bonyolítja túl a dolgot, akkor sokan ellenzik azt.

Azt meg ne te döntsd el hogy mire gondol Cucu, hogy valósítja meg és ki mit fog leszűrni belőle. Az hogy hogyan befolyásolja egymást az élővilág és hogyan pusztul ki ennek hatására valami, az nem elég jó példa? a hibákból is lehet tanulni, meg abból hogy látjuk hogy működik. Még mindig jobb mintha élőben csinálnánk. Erre még nem gondoltál?
Meg arra nem gondoltál hogy a 0% az nem kipusztulást jelent, hanem hogy visszaszorul az egész olyan mértékben hogy nem befolyásolhatja az egyéb növényeket, de mégis egyedi bolygóökoszférát alakít ki?
Nincs időm az értelmetlen elmélkedésedre, konkrét játékbeli javaslatokról van szó, nem arról hogy hogy lehetne beépíteni a gondolkodást a játékba úgy hogy mindenki azt szűrje le hogy mi a jó és mi a rosz, attól hogy a játékban így van valami, attól még nem biztos változik valaki véleménye, ennyi erővel Zandagort is lehetne békés ufó aki virágpalántálkat hoz a játék végén, nehogy valaki azt szűrje le hogy az idegenek gonoszak is lehetnek és 2079ben ennek hatására letámadja őket...
Ahogy közelednek Zandagorték, újabb két űrhajójukról készültek felvételek. Szúnyog Amikor 1945-ben Eisenhower eldicsekedett Zsukovnak, hogy milyen modern aknaszedő gépeik vannak, Zsukov csak ennyit felelt: az aknamezők felszámolásának legjobb módja, ha áthajtjuk rajta a…..
Hány éves vagy? Most már közelebb a harminchoz, mint a húszhoz. Mit csinálsz, amikor nem Zandagortozol? Mit is? Most volt egy kis vakációzás, feltöltődéssel. Egyébként - stílusosan - banki alkalmazottként ásom a kapitalizmus sírját. Miért pont a Dél Csillagában játszol? Nos…..
laccy 2010.01.10 11:37:18
Tizennyolc héttel a játék indulása után vagyunk. 1076 játékos volt aktív az elmúlt 7 napban, 761 az elmúlt 24 órában, 279 az elmúlt 1 órában. 434 játékosnak van flottája, 384-nek egynél több bolygója. A bolygónkénti átlagnépesség 8,7 millió, az átlag pontszám 90,9…..
(Elfoglaltság miatt már megint egy nappal a szokásos időpont előtt.) Tizenhét héttel a játék indulása után vagyunk. 1024 játékos volt aktív az elmúlt 7 napban, 727 az elmúlt 24 órában, 275 az elmúlt 1 órában. 416 játékosnak van flottája, 384-nek egynél több bolygója. A…..
A világ első ozmóziserőművét adják át kedden Norvégiában. Az édes és sós víz keveredéséből energiát nyerő erőművet - amely egyelőre csak tesztelésre alkalmas - a trónörökös felesége, Mette-Marit hercegnő avatja fel. Írja az MTI nyomán az Index. További részletek a…..