Regisztráció Blogot indítok
Adatok
JackTowards

0 bejegyzést írt és 15 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Totalcar TV nyári, szezonzáró műsorára nagyon büszkék vagyunk, így is engedjük a nagyvilágba: a gyermek felnőtt, elengedtük a kezét. Képi világunkat az OMG Visuals zseniális munkatársai (nem mellesleg kitűnő cimboráink) vették kezelésbe és sokszor mi is csak néztünk, mint…..
TComment Ilyet se látsz sokat 2012.04.21 06:15:00
1967-ben a világ döbbenten cövekelt le előtte, mert még csak hasonló autó se létezett akkor. Aztán jött a tragédia. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Mit nem tud még a használtautó-kereskedelemről, a fontoskodó, kisstílű márkaszervizesekről és a bepróbálkozó ügyfelekről?Mai cikkünk blogposztja...
Rengetegen fordulnak hozzánk: autót vennének, mire figyeljenek. Tessék, összegyűjtöttünk egy maréknyi tanácsot a rizikófaktor minimalizálása érdekében. Vélemények az azonos című írásunkról...
JackTowards 2011.05.11 10:38:05
Jó cikk, köszönjük szépen! Pár apró kiegészítés, ha nincs ellenetekre:

- Az utastér, valamint a kárpitok szaga szintén sokat elárul: hogyha a műszerfal hasonló szagot áraszt, mint az autóbontóban lerakott roncsok, akkor valószínűleg cserélve volt (pl. légzsák nyílás miatt). A kárpitból áradó poshadt víz szag biztosítási csalásos "fürdetésre" is utalhat, ilyenkor érdemes alaposabban körülnézni az utastér rejtett zugaiban, rozsda után kutatva. Egy 5-10 éves autónál a műszerfal alatt található nem felületkezelt acél elemeken csak kis mértékű felületi rozsdának szabad látszódnia (pl. a kesztyűtartóból sok típusnál rá tudunk kukkantani a műszerfalat- és kormányművet tartó acél konzolra).
- Egyes típusoknál az utasoldali légzsák belső címkéi is leolvashatóak a kesztyűtartóból, hogyha guggolva bevilágítunk egy lámpával (néha tükör is kell). Gyártási évre utaló feliratot kell keresni (a gyári légzsák max. 1 évvel készült előbb az autónál).
- Érdemes annak is utánakérdezni, hogy hol helyezik el gyárilag az alvázszám matricákat. Hogyha ezek közül valamelyik könnyen elérhető helyen van (pl. csomagtartó kárpit mögött, lökhárítón belül, stb.), ellenőrizni kell, hogy stimmel-e az alvázszám (ne sajnáljunk tükröt + lámpát vinni, ha kell). Ha más a szám, akkor az alkatrész cserélve volt, ami törésre utal.
- Gyári transzponderes kulcs esetén a márkaszerviz meg tudja mondani, hogy az autóban programoztak-e nyers kulcsot (azaz: készítettek-e másolatot a gyári kulcsról). Ez azért lehetséges, mert minden transzponder egyedi azonosítóval rendelkezik, amelyet a immobilizer tárol. A feladat egyszerű, de hozzáértőt és gyári kiolvasó elektronikát igényel, tehát egy átlagos tudással felvértezett autószerelő számára ezek az adatok hozzáférhetetlenek.
A cikk három főszereplője korosodó, de sokak által nagyra becsült autó. A kilencvenes évek elején-közepén gyártott nagykocsik között még találni olyan szép példányokat, amik megdobogtatják sokunk szívét. Javítsuk meg őket együtt! Vélemények az azonos című…..
JackTowards 2011.05.07 15:11:28
Belsőség Kanyarban halni meg 2011.02.02 06:00:00
Sose tudhatod, mikor és ki jön szemben a kanyarban, de joggal remélheted, hogy nem akar megölni. Elvégre szabály is van rá, hogy mindenki a saját oldalán közlekedjen. A kanyartrollok tojnak erre, szándékosan vagy tudatlanul, de orosz ruletted játszanak. Az életeddel. Vélemények az…..
JackTowards 2011.02.02 13:08:13
Szerintem a tipikus "kanyartrollokat" (akikkel kapcsolatban a probléma rendszeresen fennáll) kétféle csoportba sorolhatjuk.

Az egyik csoport tagjai a videójátékokon és akciófilmeken szocializálódott, magukat autóversenyzőnek képzelő, valójában teljesen átlagos képességekkel megáldott, felelőtlen fiatalok. Ők azok, akik amint magukra ismernek egy beszélgetés vagy írás kapcsán, máris felháborodnak és dühösen bizonygatják irracionális alapon nyugvó "érveiket" (gyakran kiemelvén kiváló szenzomotorikus képességeiket, persze a maguk egyszerű megfogalmazásában), közveszélyes vezetési stílusuk védelmében.

A másik csoport tagjai a magukat igen nagy rutinnal (vezetői tapasztalattal) rendelkezőnek vélő, ám megkopott ismeretekkel és rossz beidegződésekkel rendelkező vezetők, akik úgy vélik, hogy az országutak tervezésekor ugyanazon elvek érvényesülnek, mint az autópályák esetében (azaz, hogy minden kanyar a maximális sebességgel is bevehető legyen). Mivel 90-nel akarnak kanyarodni a szabályosan csak 60-70-nel bevehető kanyarokban is, elkerülhetetlen, hogy a másik sávba sodródnak. Mindkét csoport tagjaira jellemző, hogy egy adott útszakaszon a maximálisan megengedett sebesség alatt - akár ideiglenes jelleggel - közlekedőket fennhangon anyázzák, majd veszélyes előzési manőverbe kezdenek, akár záróvonalon át, beláthatatlan kanyarban is.

Sajnos Mo.-on nagyon alacsony színvonalú a gépjárművezetői kultúra, amely sajnos érthető is, hiszen ez valamennyi társadalomban egyértelműen korrelál az állampolgárok kultúrális és műveltségi színvonalával.
Egy harckocsit elindítani nem könnyű feladat. Egy tankhajót még nehezebb. Megmondjuk, hogyan csináld. Vélemények az azonos című írásunkról...
JackTowards 2010.11.30 13:29:43
A Ferrari a világ legjobb sportautója – bizonyos kategorizálás szerint. Ez többet tud, mint egy Ferrari: nem féltjük annyira. Vélemények az azonos című írásunkról...
A világ leghülyébb kötelező biztosítási rendszerétől búcsúzunk. Lesz helyette új, ami csakis jobb lehet. De lehetne még jobb. Vélemények az azonos című írásunkról...
  Káros-e a dízelek kipufogógáza? Hát persze. És melyik a rosszabb, a karbantartott öreg dízel fekete füstje vagy a szalonúj, részecskeszűrős dízel meleg levegője? Hát igen, jó kérdés. Vélemények azonos című írásunkról...