Adatok
wracz
7 bejegyzést írt és 36 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Újabban eléggé ráálltam a cseh, szlovák és lengyel témákra, úgyhogy most teszünk egy kis kitérőt Innsbruckba, csak hogy valami mást is lássunk :)
2006 januárjában egy egyhetes svájci túráról hazafele jövet álltunk meg Tirol fővárosában, mert az jó dolog (meg mert rég jártunk a kedvenc…..
wracz
2020.10.19 15:59:31
Azóta nagyon megváltozott arrafelé kb minden, az összes kocsi kétirányú alacsonypadlós, az igls-i hurok megszűnt. Plusz egy emberiségellenes bűncselekmény: a fedélzeti megállóbemondás, kegyetlenül igénytelen módon, a google fordító és felolvasó hangszintetizátorával van megoldva!!!
Annyian mondták, hogy "te már biztos voltál a vonatos sörözőben a Vencel téren", hogy most már tényleg el kellett mennem oda:
Mondjuk én több gőzösre, esetleg néhány Búvárra számítottam, de valamiért Ge 4/4 III-asból volt a legtöbb. A mi italainkat azért gőzös hozta ki :)..
wracz
2019.11.18 23:25:29
HamPLÓ
Amikor még HÉV járt a villamosok közt, az Andor utcánál pedig tehervonatok keresztezték az útját
2019.11.07 07:00:00
Ezek a képek már megjárták az Index címlapot és az albertfalvai facebook csoportokat is, de én csak nemrég akadtam beléjük, úgyhogy most akkor is ezek következnek, ha nem számítanak újdonságnak. Ha esetleg valaki azt olvasná ki a magyarázószövegekből, hogy fikázom a környéket, annak gyorsan…..
HamPLÓ
Egy kis fogas, egy kis villamos, aztán még több villamos, némi troli, és még egy hajó is van benne...!
2018.12.21 07:00:00
Lehet, hogy nem a karácsony előtti hétvége a legjobb időpont egy ilyen hosszabb képmutogatós oldal feltöltéséhez, hiszen sokan még biztosan ajándékok vagy megfelelő méretű karácsonyfa után kutatnak, sütnek-főznek, vagy csak szimplán elegük van az imént felsoroltakból, de…..
wracz
2018.12.24 22:18:48
HamPLÓ
Béemvé (busz, metró, villamos... meg troli, sikló, kisföldalatti, HÉV, fogas, Gyermekvasút)
2018.11.19 23:23:47
A brnói műszaki múzeum videója a budapesti tömegközlekedésről 1990-ből. Jól el volt öregedve a város akkoriban, bár mondjuk a HÉV-ek, fogasok, kisföldalattik, ICS-k azóta is ugyanazok, és a szovjet trolik is még 22 évet szolgáltak a felvételek készítése után.....
Néhány éve még egész nyáron minden hétvégén Nohab járt a Balatonra, minden nap Púpos dübörgött Győr és Fehérvár közt, de még a Szergejeknek is jutott egy kis rivaldafény. 2018-ra aztán egyetlen hétvégére szűkült a klasszikus dízelezés, és azt is csak néhány nappal korábban hirdették meg. Szerencsére…..
wracz
2018.08.16 18:18:16
A Siemens Desiróját szinte mindenki ismeri, bár néhány számunkra ismeretlen dolgot is ehhez a típuscsaládhoz sorolt a gyártó, például ezt a tipikus angol kinézetű sínhernyót. Az alapvetően elővárosi/mellékvonali könnyű motorvonatnak néhány éve kihozták egy combosabb…..
Amennyire lelkes voltam az ötvenedik életképes beszámoló elkészültekor, olyannyira nem volt kedvem nekivágni az ötvenegyediknek. Igazából mostanában eleve csak tizedannyit fotózok, mint a régi szép időkben, ráadásul más dolgom is akad... aztán persze csak nekiálltam, mert miért…..
wracz
2017.03.06 23:32:31
A 2015-ös év számomra talán legkedvesebb vonatos kirándulásáról már írtam itt a blogban, de egy saját oldalt is megérdemel a téma! Alapvetően a Szombathelyről Keszthelyre tartó, még mindig egzotikusnak mondható mozdony által vontatott GYSEV fürdősvonatot akartuk elcsípni,…..
wracz
2016.11.03 20:45:22
Teherkocsikat vontató Muki, csatolt Ganz az 1-esen és az... 1-esen (de igazából 4-esen), egy kis Fonódó, egy kis Csepel nagysegély, időhajlító Futár-kijelző a Körtéren, meg még ami arra járt:..
wracz
2016.06.25 16:19:28
Én ma is megbámulom a Mukikat :D
@Csaba Szikora: ha nem érdekel, ne nézd, én sem nézek EB-t.
@Udo von Schmetterling: Ameddig nem vesznek új munkakocsikat, addig Őmukiságaik nem halnak ki.. már 1985-ben is aktuális volt hogy "mit keresnek még az utcán ezek a kohószökevények". Hamster, szerinted van esély a leváltásukra mostanában?
@Csaba Szikora: ha nem érdekel, ne nézd, én sem nézek EB-t.
@Udo von Schmetterling: Ameddig nem vesznek új munkakocsikat, addig Őmukiságaik nem halnak ki.. már 1985-ben is aktuális volt hogy "mit keresnek még az utcán ezek a kohószökevények". Hamster, szerinted van esély a leváltásukra mostanában?
HamPLÓ
Sószóró motorkocsi, sódaráló, és egyéb közlekedéstörténeti érdekességek Münchenből
2016.06.03 18:00:00
Ha az előző részben felbukkant "postamotorkocsi" nem lett volna elég szokatlan, itt a következő érdekesség: sószóró motorkocsi. Sőt: sódaráló! De ezen felül láthatunk gumikerekű munkagépeket, működő jegyautomatákat, favázat, prototípus metrókocsit, és néhány buszt is.…..
wracz
2016.06.04 12:13:47
Idén se volt tél, úgyhogy meg kell becsülni, ha az ember hóseprő villamost lát: az alábbi videón látható két gép a 4/6-os Széll Kálmán téri végállomási jelzőberendezéseinek próbájához rándult ki a városba az éj leple alatt (több alkalommal is, a felvételek se egyszerre készültek). Elementáris, ahogy…..
wracz
2016.05.12 23:33:24
Ha minden igaz, Budafok kocsiszín (mely arról híres, hogy Albertfalván van - a név az építtető Budapest-Budafoki helyi érdekű Villamos Vasútból jött) ma adott utoljára villamosokat forgalomba újraépítése előtt. A modernizálás nagyon ráfér már az egykori HÉV telepre, hisz a "fapados" szó nem írja…..
Miután írtam a rövid (34 méteres) CAF-ok próbaidőszakáról, majd forgalomba állásáról, illenék írnom hosszú (56 méteres) társaikról is. A kilenc szekciós kocsik egyébként csak azért ilyen hosszúak, hogy Budapest visszavehesse a "világ leghosszabb villamosa" címet a csangcsuni…..
wracz
2016.05.01 07:09:58
@Paraphone: Valóban, Bécsben sem tudják megvárni a felszállók hogy a leszállók elfogyjanak, és ez nagyon bosszantó. Mindig az jut eszembe, hogy bezzeg Budapesten sokkal kulturáltabban közlekednek az emberek. Szóval nem kell hisztizni és bezzegelni.
wracz
2016.05.01 07:11:16
wracz
2016.03.12 17:15:33
@Hamster: tudnál írni egyszer a bécsi FJB-ről? Nagyon érdekelne, hogy hogyan alakult ki a mai helyzet, de tőled sokkal szívesebben olvasom mint egy béna wikipedia cikktől :D
Bécs. Mindenki tudja: Ausztria keleti részén, a magyar határhoz egészen közel fekszik. De nem csak ott, hanem kézen is - hiszen kézenfekvő cél , ha úgy döntünk, elköltözünk Magyarországról.
Másfél évvel ezelőtt én is így döntöttem - persze maga a döntés jóval megelőzte a tényleges csomagolást, ez…..
Az 1848 és 54 közt épített Semmering-vasút a környék talán leglátványosabb vasútvonala - ráadásul autóval kényelmesen el lehet érni Pestről. Párszor már átutaztam rajta vonattal, egyszer pedig a vele párhuzamos útról is megnéztem, de amikor kiálltunk a sínek mellé…..
Bár területileg odatartozik, Nürnberg olyan, mintha nem is Bajorországban lenne. Sőt, mintha kimondottan egy második, "ellen-München" akarna lenni: félmilliós lakosságával ugyan kisebb a bajor fővárosnál, de Fürthtel és Erlangennel együtt elég komoly gazdasági központot alkot.…..
Pár hete írtam arról, hogy Berlin folyamatosan változik, és lassan eltűnnek azok a foghíjak, melyeket a Fal lebontása hozott létre. Persze az az igazság, hogy egy 160 kilométer hosszú, helyenként legalább 20-30 méter széles foghíjról beszélünk, ami nem tud csak úgy egyszerűen eltűnni! Majdnem…..
wracz
2016.01.28 22:17:47
Átadták. Használható. Használható? Érdemes messzemenő következtetéseket levonni egy hét tapasztalásai alapján? A rendszer még bejáratós, már sokak megszerezték első élményüket a nemrég átadott budai fonódó villamoshálózat kapcsán. Mi is tapasztaltunk ezt-azt, melyet most meg is osztunk Tisztelt…..
wracz
2016.01.25 23:43:13
@chrisred: a bécsi metró például a peronhanszóróival hosszú dudálást hallat, és be is mondják hogy "steigen Sie nicht mehr ein"
2016. január 16-án elindul végre a budai fonódó villamos, még ha a lánchídi aluljáró felújítása miatt egyik ágán csak részlegesen is. Az esemény örömére válogattam össze százhuszonvalahány képet az elmúlt másfél év terméséből az építkezés fő helyszíneiről,…..
wracz
2016.01.21 19:25:12
@Hamster: Értem, szóval az a két lehetőség van, hogy 1) megépítjük drágán és 10 évente nagy csinnandrattával felújítjuk és 2) megépítjük olcsón és állandóan foltozgatjuk.
Valószínűleg a 2-es verzió nem működne Budapesten, tényleg nem foglalkoznának vele annyit. Meg aztán a magyar politikai hozzáállásnak jobban megfelel a közlekedési káoszaival nagy médiafigyelmet kiváltó "nézd, most aztán úgy felújítjuk hogy csak na" módszer, mint a csendes, de hatékony karbantartás. Ez a második viszont az utasoknak kedvez.
Valószínűleg a 2-es verzió nem működne Budapesten, tényleg nem foglalkoznának vele annyit. Meg aztán a magyar politikai hozzáállásnak jobban megfelel a közlekedési káoszaival nagy médiafigyelmet kiváltó "nézd, most aztán úgy felújítjuk hogy csak na" módszer, mint a csendes, de hatékony karbantartás. Ez a második viszont az utasoknak kedvez.
A múltkori fotóséta nem fejeződött be a Kossuth Lajos téren, mert a kupolamagasságban kavargó köd nem korlátozta magát a pesti oldalra:
Rettentő jól nézett ki, ahogy a palota helyét csak sejteni lehetett - mivel hosszabban exponáltam, a fénykép kicsit többet is lát, mint a szem. Érdekes az…..
A budai fonódó villamos elindulása egyben búcsút jelentett két megszokott budai járattól: a 18-as villamostól, illetve a 86-os busztól. Előbbi tulajdonképpen csak számot váltott (összeolvadt a 17-essel), ráadásul NZA barátom már sok évvel ezelőtt megírta a történetét, úgyhogy nem is foglalkoznék…..
Annyit írtam Berlinről az utóbbi években, hogy ideje végre arról is írni, hogy miért írok annyit róla. Nem lesz történelemóra, nem akarok semmilyen attrakciót, régi vagy új épületet rábeszélni senkire, inkább csak megpróbálom körbeírni, miért a német főváros szerepel a legtöbbet a blogban Budapest…..
wracz
2016.01.08 12:57:28
Még 2014 novemberében bohóckodtam egy sort a bevízszintezhetetlen, a legkisebb széltől is beremegő, de legalább a hátizsákban elférő műanyag állványocskámmal, meg a zsebkamerám fél centis, hideg kézzel működtetve állandóan csúszó zoom-gombjával. Alapvetően persze a városban gombolygó ködöt fotózni…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz