Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Bobdobalnia

0 bejegyzést írt és 471 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Nagykörút az egyik legkevésbé biciklisbarát útvonal a fővárosban, de a közbringa-rendszer jövő tavasszal esedékes bevezetése új helyzetet teremthet. A Bubi működési területének „kerékpározhatósága” a projekt EU-támogatásának is feltétele. Átalakításokra…..
Bobdobalnia 2013.09.06 04:58:13
@JB242: "Gyalogosként is igyekszem elkerülni a Körúton való tartósabb sétálgatást, ugyanezen okból kifolyólag..." Szerintem inkább ezért mennek tönkre a körúti üzletek. Festeni sem érdemes, mert 3 hónap alatt minden portál szürke lesz.
Bobdobalnia 2013.09.06 11:23:45
@Sandokohn - a maláj jiddis: Nem nyert, 26 éve van jogsim, SMKP-tól kisteherautóig mindenfélét vezettem/vezetek, mindegyiket fülhallgató nélkül. Fanatikus városlakó vagyok, te viszont nem, és/vagy nem szoktál bringázni ezért nem érted, bár már sokat leírták előttem a lényeget: évek, évtizedek óta a közösségi területek (pl. járdák és zöld területek) NÖVELÉSÉVEL és az átmenő gépjárműforgalom csökkentésével teszik élhetőbbé a városokat minden fejlett országban. Amit te írtál, az visszalépés a múltba.
Bobdobalnia 2013.09.06 22:40:00
@Don Quixote de la Ferko: Én eddig is értettem, de te érveltél azzal, hogy csak az létezik, amit ismersz.
A nyár legforróbb napjának reggelén a Bajcsy-Zsilinszky út 18. és 24. számú házak lakói felkerekednek, és blokád alá helyezik a házuk melletti buszparkolót. Nem törődnek a nyúló aszfalttal, a negyven fokos levegőben fojtogató benzinbűzzel, és egyetértés van a szomszédok…..
Bobdobalnia 2013.08.09 23:03:07
@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
Jó sok kis csimóta él ny-európában, szerencse, hogy te mindnél okosabb vagy.
Bobdobalnia 2013.08.09 23:35:54
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
"hogy kiiktatod a turistabuszokat, netán elzárod a belvárost, ezzel meg is oldod?"
Mondtam én ilyet?
"a dohányzásból származó jövedéki adó bőven fedezi a TB kassza hiányát" Erre kíváncsi lennék. Ha még igaz is, tőlünk nyugatabbra növekszik a kassza, a hiány pótlása édeskevés. Most már a kamatjövedelmekre is EÜ-adót kell fizetni, szerinted ez normális? Túl nagy az elvonás, megöli a növekedést. Rosszul számolsz, ne csak a hiányt nézd, hanem minden externáliát.
"Kérdés, mitől jön létre a szálló por?" A PM10 41%-ban a közlekedéshez szükséges üzemanyag elégetéséből (korom), ehhez jön még a fékbetétek és a gumiabroncsok kopása, és akkor még a PM2.5-ről és más anyagokról nem is beszéltünk. A többi szennyező főleg a lakosság (fűtés) és az ipari termelés. Most is 23%-kal az EÜ határérték felett van a szmog a belvárosban, pedig szerintem nem sokan fűtenek és nem ugrik be a környéken egyetlen gyártelep, vagy füstölgő kémény sem, bár a parlament előtt lehet, hogy most felhúznak párat.

A dán statisztikák szerint minden tíz kilométeren, amelyet gépkocsi helyett kerékpárral tesznek meg, 1,6 kiló szén-dioxid-kibocsátás takarítható meg, és durván 22 forintnyi egészségügyi kiadás.
energiaoldal.hu/biciklisztradan-a-munkaba-gyosabb-es-kenyelmesebb/
Négymillió font (1,4 milliárd forint) egészségügyi kiadástól kímélték meg tavaly Glasgow-t a kerékpárral munkába járó emberek.
www.vezess.hu/hirek/auto_helyett_bicikli_masfel_milliardos/44106/
Próbáljatok már meg annál messzebb gondolkozni, hogy énbizonykinemszállokegyvaskalitkábólakkorsemhamindenkitkinyírokmégagyerekeimetis.
Vannak összefüggések, kényes egyensúlyok.
Tudomásul kell venni, a belvárosban is élni szeretnének és nem megdögleni.
Bobdobalnia 2013.08.10 00:59:27
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Még mindig rosszul számolsz. NE a hiányt nézd, hanem a teljes kiadást és externáliáit, amit a dohányzás v. a közlekedés okoz. A hiány itt a költségvetés készítőinek bénaságfokát mutatja, nem a valós károkat, a kettőnek semmi köze egymáshoz.
"Nézd egyszer meg télen a budapesti szmogtérképet." Mindig nézem, a téli szmogot kétségtelenül táplálja a fűtés (sajnos gumival is), de meteorológiai okai is vannak. Nézd meg MOST a szmogtérképet: www.idokep.hu/szmog Tudsz-e bármi értelmes magyarázatot adni a belvárosi 123%-ra a közlekedésen kívül.

22 Ft/fő/10 km!!4! És a dánok k sokat bringáznak, szinte mind. Boldogok és gazdagok, persze nem csak ezen múlik.

"És mennyi adót nem fizettek be a fel nem használt üzemanyag után?"
Miből gondolod, hogy nem számolták bele?

"legközelebbi hely [...] 23 km-re van"
Ez a te döntésed, ahogy a belváros meg az enyém. Az a különbség köztünk, hogy én nem járok ki hozzád mérgezni téged és a családodat, te viszont bejársz ide, és a gyerekeim meg a feleségem miattad lesznek asztmásak, esetleg miattad meg is halnak. Vagy a szomészadaink. Meg az ő szomszédaik Ha nem miattad, akkor a szomszédaid miatt. És az ő szomszédai miatt. Meg a szomszédaid szomszédai miatt. Ez nem feltétlenül a te hibád, de mindenképpen a döntéhozóké, akik áh, hagyjuk.
Bizony vannak összefüggések, kényes egyensúlyok.
Kiterjedt razziát indított a rendőrség kedden a biciklisek ellenőrzésére. A háromnapos akcióra a kerékpáros közösség interaktív térképpel válaszolt, amelyen bejelölhetők, hogy ki hol látott ellenőrzésre kiélesített rendőrt.Itt tehát megnézheti, hogy merre kell tekernie,…..
Bobdobalnia 2013.07.17 14:51:55
@promontor: Bocs, nem téged akartalak ekézni, hanem a cikkírót, neki még mindig nem sikerült értelmeznie a mondatot.
Bobdobalnia 2013.07.17 14:54:00
@tsb: " a csengőszóra mindenki tudja, hogy kerékpárról jött, és felnéz"
Ez sajnos nincs így, egy csomó holdkóros rá sem hederít, de ettől még szerintem is kell.
Közösségi bicikliszerelő műhely nyilt Pesten. Vannak szerszámok, segítők és közösségi tér is, ahol lehet dumálgatni a többi kerékpárossal, akiknek eddig még csak véletlen akadt a kezébe a csavarhúzó. Az ötlet egyenesen Franciaországból érkezett Újlipótvárosba: évi 3…..
Bobdobalnia 2013.06.18 18:53:25
Szombaton délután átvonult a budapesti belvároson az utolsó Critical Mass. Már az újpesti rakparti gyülekezőnél látszott, hogy nagyon sokan, több tízezren gyűltek össze, hogy végigtekerjék a 16 kilométeres távot, amely Petőfi híd - budai alsó rakpart - Halász utca - Fő utca…..
Bobdobalnia 2013.04.23 01:49:13
@hpty: Tényleg hülyébb vagy mint hittem.
"Ha 50-nel megy mind2 sáv..." Te már itt elszámoltad, a körúton SOHA nincs ilyen, még ha nem lenne dugig autókkal akkor sem, mert a lámpák a villamosra vannak hangolva. Nyomhatsz egy kövéret, hamarabb odaérsz a következő pirosig. Szoktál te egyáltalán vezetni, vagy örülsz ha előreengednek az anyósülésre?
Ha mégis szoktál, nézz körül itt, hátha mehetsz is a bíróságra: www.roadsafe.hu/

Szerinted ezeknél az eseteknél ki fizetett és kitől vontak le pontokat?
- youtu.be/TDLs5hSSk9s
- youtu.be/FmIcGkKMcXU
Bobdobalnia 2013.04.23 09:20:09
@hpty: "Magyarország, a feljelentgetős buzik hazája!"
Pár sorral feljebb még te akartál feljelenteni.
Akkor te buzi-e vagy?
Bobdobalnia 2013.04.23 15:50:15
@olcso: A sajátjaim itt vannak: youtube.com/bobdobalnia
Szombaton délután vonul végig Budapest belvárosán az utolsó Critical Mass. Várható, hogy a frissen kitört tavaszban több tízezer kerékpáros vesz majd részt a rendezvényen. A biciklis felvonulás 15.55-kor indul XIII. kerületből, a Szent István park alatti alsó rakpartról és…..
Bobdobalnia 2013.04.22 13:01:52
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "két biciklis jött mögöttem, egyikük jobbról, másikuk balról előzte meg a haladó autómat"
Segítek, ilyenkor tovább kell menni egyenesen.
Ha netán kanyarodni akarsz vagy sávot váltani, akkor pedig a TÜKRÖKET kell figyelni és ELŐTTE indexelni kell. Ennyi vigyázás kezdetnek bőven elég, ha mindenki csak ennyit tenne, már sokkal kevesebb baleset lenne. És igen, tudom, hogy kerékpáros oldalon is van mit javítani, ne gyertek a pirosozással.
Bobdobalnia 2013.04.22 17:16:37
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Én nem a szabályokról írtam, hanem a baleset elkerüléséhez javasolt magatartásról amikor a másik épp szabálytalan. Azt írtad ez a legnagyobb bajod. (jó neked :)) Másnak ez akkora traumát okozott, hogy egyenesen a Magyar Nemzetben írta meg: mno.hu/mikvogymuk/critical_mass_azaz_a_kritikus_tomeg-182533 neki is csak azt tudom mondani, hogy okos ember nem rángatja a kormányt. Meg hogy rossz érzés lehet olyan lassan szötymörögni, hogy mindenhonnan lehagynak a bringások.
Egyébként forgalmi okok (pl piros lámpa) miatt ÁLLÓ járművek mellett kerékpárral jobbról is el szabad haladni, ahogy te is tudod. Arra viszont nem tér ki a KRESZ, mit kell tenni ha közben elindul a jármű, a kerékpárosnak satufékeznie kéne? (Én nem fogok.) Attól hogy elindulsz, a jobbról előrehaladó kerékpáros még nem fog eltűnni, sőt ha vészfékez, akkor is lesz féktávolsága és elhalad még pár -már mozgó- jármű mellett.
Bár az idézett cikkben fordítva volt, sok sorban ÁLLÓ, v. araszoló autós próbál helyet csinálni a forgalmi sávok között szabályosan előrehaladó motorosnak és hirtelen jobbra húzódik (amennyire tud, hiszen előtte is állnak) veszélyeztetve ezzel a jobbról SZABÁLYOSAN elhaladó kerékpárosokat.
Kérlek, ne tegyétek!
Utoljára rendezték meg a világ egyik legnagyobb biciklis demonstrációját, a budapesti Critical Masst szombaton. A szervezők szerint ugyanis a felvonulással már elértek mindent, amit akartak. Kürti Gábor és Sinka Károly úgy tippelték, több bringás jött el, mint eddig bármikor,…..
Bobdobalnia 2013.04.22 00:21:39
@kisszili01: Egyre többen vagyunk télen is, már nekem sem nem köszön januárban minden futár. Akkor ki is a gyökér?
Bobdobalnia 2013.04.22 11:21:11
@Zuzzant: Linkelj már be ide olyan szűrőt, ami 0.03 mikronos részecskéket szűr, mert én nem találtam.

Emlékeztetőül az allergén pollenfajták:
1. Nyírpollen (Betula), melynek átlagos mérete 19 - 22 mikron, jelenléte március, áprilisban érezhető
2. Fűpollen: minden fajta fűféle pollenje ide sorolható, 20 - 40 mikron, átlagos mérettel, jelenlétük májustól szeptemberig érezhető
3. Csalánfélék (Urtica), melyek átlagos mérete 13 - 15 mikron, jelenlétük júniustól szeptemberig érzékelhető.
4. Parlagfűfélék, melyek átlagos átmérője 17 - 18 mikron, jelenlétük augusztustól októberig érezhető.

Az egészségre különösen ártalmas szálló por ezeknél egy nagyságrenddel kisebb, úgyhogy simán átmegy egy átlagos pollenszűrőn. Tényleg érdekelne mit tud a tiéd.
A lett Szelíd Motorosok? Igen, van ilyen, bármilyen viccesen is hangzik. Olvasónk hívta fel figyelmemet erre a video-szemelvényre, és megcsinálta a napomat, már többször megnéztem, sőt, feltett szándékom, hogy az egész filmet megszerezzem. Motociklu vasara, azaz Motoros nyár a…..
Nick Thorpe-ot, a BBC budapesti tudósítóját kerékpározás közben gázolta el egy autó a reggeli forgalomban Csepelen. Az újságíró sérülése miatt kórházba került. Egy éve. A BBC szerdán hosszú írást közölt a baleset áldozatának tollából a magyar főváros kerékpáros…..
Bobdobalnia 2012.09.24 18:08:29
@kagytl: Javaslom a magyar helyesírás szabályainak tanulmányozását: mek.oszk.hu/01500/01547/01547.pdf
Én nem engednélek felső tagozatba. Ez inkább saját magad paródiája, de annak is siralmas.
Bobdobalnia 2012.09.26 01:06:13
@Dr. GGG77: Pirosozni nem szép dolog, de szerinted tényleg "EZ A GOND"? Amikor ülsz a körúton a dugóban, autók állnak a zebrákon és a kereszteződésekben is torlaszként, neked tényleg az a legnagyobb bajod, hogy bringások egy része átmegy a piroson? Ez legfontosabb dolog neked a világon? Szerintem gondolkozz el, vajon miért b*szod fel az agyad emiatt ennyire? Tippjeim:
- irigykedsz, hogy a bringás gyorsabban halad, amíg te a dugóban rohadsz,
- kb. ezt az egy szabályt ismered a kreszből.
Válassz ki egy közlekedési lámpát bármelyik forgalmasabb helyen és időben Bp-en, és figyeld egy darabig alatta a forgalmat. Ciklusonként átlag min. 2 pirosozó autóst fogsz rajta megszámolni SÁVONKÉNT, és/vagy még be is ragadnak a kereszteződésbe.
Aki a stoptáblánál nem áll meg (és még csak nem is lassít), az megérdemli a sorsát, ez a természetes szelekció, és én is remélem, hogyha esetleg kinyiffan, mások nem sérülnek meg.
Én is látom, hogy sok a szabálytalankodó kerékpáros ahogy autós is, csak mások a tipikus kihágások. Ez neked szokatlan, mert csak az egyik oldalról látod a dolgokat, a gyorshajtás, mobiltelefonálás (kb. minden 5. autós), átcsusszanás a sárgán ami már piros, indexelés mellőzése, oldaltávolság, követési távolság be nem tartása stb. nálad oké, mert ezeket megszoktad. Ez persze nem menti fel a szabálytalankodó kerékpárosokat.
A CM-ről nagyon keveset tudhatsz, kiemelten foglalkoztak a szabályok betartatásával, főleg az utóbbi években, pl. criticalmass.hu/gyik
Szakmai szervezetük, a Magyar Kerékpárosklub 4 fő tevékenysége közül az egyik a "Szemléletváltás - oktatás", lásd itt: kerekparosklub.hu/rolunk
A magyar kerékpározók 70-75%-ának van jogosítványa, az én ismeretségi körömben 95% feletti az arány. Mo-on szinte mindenki sz*rik a rendőrre, szabályra, választóikra, adókra, törvényre, mindenre, mert nincsenek következmények. Szerintem meg EZ A GOND, de ez nem kerékpáros-kérdés.
Bobdobalnia 2012.09.26 21:37:19
@Dr. GGG77: Látom, megakadt a lemez...
A 4-6-os villamos különleges szerepet tölt be Budapest közlekedésében és városképében. A villamos meghatározza a Nagykörút arculatát, a Nagykörút pedig Budapestét. Ez a világ legforgalmasabb villamosvonala, mely közel 220 000 utast szállít naponta. Itt közlekednek hát az…..
Bobdobalnia 2012.09.25 22:56:55
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Konkrétan nem tudom, mikor merre szoktál járni a körúton, és szállítasz-e valamit, mert nem voltál hajlandó válaszolni, és ezek után még én vagyok a tudatlan...
De ha már rázod a pofonfát, jöjjön egy idézet tőled: "100000 lesz beteg a közlekedés okozta levegőszennyezés miatt? - Tehát 10 év alatt Budapest teljes lakossága megbetegszik?"
- Tudhatnál esetleg szorozni vagy osztani, alsós anyag.
- Tudhatnád, hogy Budapest lakossága nem 1000000, kb. 4. osztályos anyag.
- Tudhatnál pl. mondatokat értelmezni, megfogalmazni és helyesen leírni, ez is alsós anyag.
- Tudhatnád használni a webes útvonaltervezőket, a 10 éves unokaöcsémnek pl. egész jól megy.
Lehet, hogy a faludban te vagy az agymenő, és hozzászoktál a parancsolgatáshoz, de az itt megismert képességeidhez szerintem több szerénység illene.
Bobdobalnia 2012.09.26 00:04:11
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ahhoz képest, hogy szerinted nincs értelmes kerülőút, egész sokat ideírtál. Vannak még kerülőutak (vagy inkább levágások) a délebbi részeken is, úgy látszik arra kevesebbet jársz. Ha autóznom/teherautóznom kell, és teljesen beáll a körút, és is használom ezeket. A Király-Blaha viszonylatban nem a Nagymező környékét, hanem konkrétan az Akácfa utcát érdemes megpróbálni, a Wesselényi, vagy a Dob u-ra felé attól függően, merre mégy utána. Korábban egyébként nem ezeket a szakaszokat kérdezted.
Az az alapprobléma, hogy itt sírsz, mint egy kisgyerek, hogy rossz neked a körúton, és amikor azt mondják, akkor ne menj oda, itt sírsz, mint kisgyerek, hogy hova menjél.
2013 márciusára tervezik a New York-i kerékpárhálózat beindítását, de már most, a nagy kerékpáros bumm beindulása előtt megkezdődött a közvélemény megdolgozása. A figyelemfelhívó kampány részeként többek között óriásplakátokat és útfelületi reklámokat helyeztek…..
Bobdobalnia 2012.09.17 17:18:33
@D4D: A múltkor pont az ellenkezőjével érveltél, akkor túl kicsinek találtad a többi várost.
Teljes gőzzel folyt a szeptember 22-i Critical Mass szervezése, amikor a rendezvény két arca, Kürti Gábor és Sinka Károly egyik pillanatról a másikra lefújták az egészet. Sőt, bejelentették, hogy még egy bringás felvonulást szerveznek jövőre, és ezzel véget vetnek a nyolc éve…..
Bobdobalnia 2012.09.12 00:34:33
@bandigyerek: " figyelem például, hogy a belsősávból balra nagy ívben kanyarodás kerékpárosokra vonatkozó szabályait 10-ből 11 bringás még nagy vonalakban sem ismeri..."
Rám már taxis és buszvezető (hivatásos vezetők!) is dudált már balra kanyarodás előtt a belső sávban, mert szerintük oda bringával menni tilos. Amúgy egyiket sem tartottam fel. Civil sofőr meg rengeteg. Simán elhiszem, hogy pl. egy csomó bambanő ezután jobbról próbál kanyarodni, ennyit a szabályismeretről.
Bobdobalnia 2012.09.12 01:23:02
@shitgun: " mellesleg ha egy kerekes berongyol a pirosba, mert szerinte oké még, de közben nem, és csatt az autó, vagy az autós kormányt ránt és csattan másikkal, vagy a járdára robog, akkor rohadtul veszélyeztet mást a biciklis"

Ezt fasságot kb. ezredszer olvasom, idézz már légyszi egy hírt az elmúlt 10 évből, hogy tényleg történt hasonló.
Egy titokban készített Gyurcsány-beszélgetéssel tér vissza a képernyőre Hajdú Péter, a Tv2 Frizbijének műsorvezetője, írja a Blikk. A bulvárlap szerint a felvételen sem újságírók, sem fotósok nem lehettek jelen, de még a Frizbi stábjának is csak egy szűkebb köre tudott…..
Bobdobalnia 2012.09.04 17:33:39
@egyjózsi: Mo-on van még kb. 9999994 ember, aki nem volt miniszterelnök, miért ne lehetne közülük választani? Akik voltak, meghaltak vagy megbuktak, Gyurcsánnyal az élen, akinek egyetlen érdemi intézkedése sem volt 4 év alatt.
Néhány amerikai dizájner és kerékpárépítő összedugta a fejét, hogy megalkossa a – szerintük – legjobb túrakerékpárt. Kilenc hónapos vajjúdás eredménye lett a Fremont. Egy kisebb csapat közös munkájából született meg az aszimmetrikus oldalkocsis túrakerékpár. Három…..
Bobdobalnia 2012.08.23 09:40:16
@Powerlich: Akkor jobb ha rendőr nem látja, mert a magyar KRESZ 54.§ (7) szerint

Tilos
[...]
c) kerékpárhoz oldalkocsit, valamint - kerékpárutánfutót kivéve - egyéb vontatmányt kapcsolni;
Terepjáróval ütöttek rajta P. Feri kollégán a vadőrök, miközben rutinszerű kerékpáros tréningjét végezte a Szentendre környéki erdőkben. A rajtaütés oka, hogy már fél nyolckor ott tekert az erdei aszfalt úton, pedig az erdő csak nyolckor nyit. "Egy jó ideje már, hogy…..
Bobdobalnia 2012.08.21 18:13:08
@Kopi3.14: Nem, téged. Meg hogy ezt mire írtad.
Bobdobalnia 2012.08.21 22:19:10
@Kopi3.14: Én elolvastam, most már 5-ször, de semmi. De te is elolvastad, és azt is hogy mire írtam?
Bobdobalnia 2012.08.22 15:15:16
@Kopi3.14: Így már értem, csak semmi köze ahhoz, amit írtam: elsősorban nem a sáv szélességével van baj, még széles is egy bringásnak, hanem hogy tele van a sáv a dugóban álló autókkal, amik miatt nehezebb haladni benne.
Megígérték, felfestették, már a Király utcában is van olyan szakasz, ahol hivatalosan is lehet kerékpározni a BKV buszsávjában. Az áttörésben nagy szerepet játszott a Kerékpárosklub, amely kitartóan lobbizott azért, hogy a megnövekedett biciklifogalom számára megnyissák a…..
Bobdobalnia 2012.08.16 13:16:03
@nincs of the year:
A közös buszsávok listája itt található:
www.bkk.hu/wp-content/uploads/2012/08/buszsavok.pdf
A Rákóczi út nincs köztük.
Bobdobalnia 2012.08.16 13:19:19
@D4D: Látom, nem olvastad el amit küldtem, pedig megtalálod a válaszokat. Több komolyságot.
Bobdobalnia 2012.08.16 13:29:21
@D4D: "Itt mind elkelne egy híd"
Vagy inkább deszkázzuk be az egész Dunát 3 szint magasan, meg hosszában is, hogy ott is tudjál autózni, ugye? Amíg csak papíron vagy bp-i, kérlek ne kényszerítsd rám az akaratodat és a légszennyezésedet.
Én neked Tokiót és Jakartát javasolom, neked való helyek.
Kedden éjjel hivatalosan is beengedték Budán az egyik BKV-s buszsávba a kerékpárosokat. A Budapesti Közlekedési Központ emberei a Fő utcában és a Bem rakparton festették fel az első közös busz-biciklisávot jelző piktogramokat. A BKK vezetője, Vitézy Dávid egy hete jelentette…..
Bobdobalnia 2012.08.16 09:28:24
@GG81: Tehát szerinted Bp-en a BKV miatt van szmog. Adatok?
Bobdobalnia 2012.08.16 10:05:31
@GG81: 2005-ös adat:
Budapesti emisszió %-os megoszlása
CO CH NO2 SO2 Részecske CO2
Személygépkocsi 83 92 47 23,2 21 53
Tehergépkocsi 13 5 40 59,1 68 32
Autóbusz 4 3 12 17,7 10 15
Tehát a buszok szennyezése elenyésző, teherautóból azóta gondolom lényegesen kevesebb van.

Ennek ellenére abban, hogy a buszok nagyrésze cserére szorul, egyetértünk. Ha nyerek a lottón, ígérem gázos buszokat veszek.
Bobdobalnia 2012.08.16 10:44:48
@GG81: Látom téged a tényekkel sem lehet zavarba hozni. :)))))
Több ezer zaklatott komment érkezett az utóbbi napokban arra az amatőr videóra, amit egy kerékpár-tulajdonos készített, miközben rajtakapta a leláncolt biciklijén ügyködő tolvajt. A felvétel valahol Amerikában egy bevásárlóközpont bejáratánál készült: a kerékpáros…..
Bobdobalnia 2012.08.11 12:53:07
@hopptarisznya: "BE KÉNE VEZETNI, HOGY A RENDŐRT BÜNTESSÉK MEG HA NEM KÉPES RENDET TARTANI!"
És ki büntetne? A nembüntetőrendőr-büntetőrendőr? És ha ő sem büntetne?
Bobdobalnia 2012.08.11 13:23:02
@Meridian74: Szóval te irígyedsz a tyúkok eszére? :)
Bobdobalnia 2012.08.11 13:28:27
Olcsó és a feltaláló szerint strapabíró szerkezet lett a hullámpapír-bicikli. A teljes egészében környezetbarát anyagokból gyártott kerékpár állítólag 9 dollárba kerül, de az izraeli mérnök vélhetően kifelejtette a számításból az építésre fordított munkaórákat.…..
 Szép ugye? Gyorsan szaladjunk át rajta mi is történt.A két sávból 3 lesz, ebből egy szembesáv, egy pedig buszsáv. Melyiket használhatom? Egyértelmű a matek, azt amelyik marad. Még akkor sem használhatom a másik kettőt ha valaki nagyon siet mögöttem, mint az most is…..
Bobdobalnia 2012.07.23 11:23:07
@mkuk:
1. Szerintem neked fogalmad sincs a KRESZ-ről, ideje lenne (újra?) elmenned oktatásra és levizsgázni.
2. Sajazsiron tölti fel a legtöbb pozitív bringás videót, nézegesd meg a többit is, de elfogulatlanul.
3. Bringás blogokon bringások indokolatlan fikázása helyett javaslom csatlakozz az empamohoz, szellemi sorstársaid biztosan tárt karokkal várnak.
Bobdobalnia 2012.07.24 00:56:12
@mkuk:
1. Mindenkinek jobb, ha senki nem tud róluk.
2. Elárulnak a hozzászólásaid.
3. Mondok egy példát, remélem soha senkivel nem fog megtörténni, veled sem, senkit sem buzdítok ilyenre, és elítélem azokat, akik hasonlót tesznek:
Állsz a sorban egy fagyizónál. Egyszercsak valaki hátulról odatart egy kést a torkodhoz, hogy azonnal engedd előre. Kicsit elvágja vele a nyakadat, nem nagyon, csak annyira, mint amennyire sajatzsiront lekoccolta az autós, mondjuk pár csepp véred kicsordul, de 8 napon belül meggyógyulsz. A fagyisnál lop pár gombóc fagyit - ami nem bűntény csak szabálysértés, olyan mint amikor valaki jobbra kanyarodik ott, ahol tilos- majd elrohan. Egész véletlenül videóra vetted az egészet. A te logikád szerint:
- ez a szegény jóember csak sietett,
- neked hátra kellett volna nézegetned, hogy jön-e valaki, mert lehet, hogy kés van nála,
- neked félre kellett volna állnod, hiszen jött valaki késsel,
- nem jelentetted volna a rendőrségen, hiszen nem sérült meg komolyan senki. Akkor kell feljelenteni, ha tényleg elvágta a torkod.
Nem szeretnék a te világodban élni, 2 dologban viszon egyetértünk:
I. Szerintem sem arányos a bünti. Én legalább fél évre elvettem volna jogsiját, mint ahogy egy késes fenyegető is kapna ennyit. Az autós nem bunkó volt, ahogy írod, hanem VESZÉLYEZTETTE MÁS ÉLETÉT! Lehet, hogy nálad ez mindennapos, de pl. Svájcban -ahol egyébként mindenki feljelent mindenkit, névvel, nem névtelenül, mint ahogy itt volt szokás- egy ilyen előzés-bekanyarodás min. 1 év jogsibevonásba, és jópár ezer frankba kerülne. Rend is van, nem úgy, mint itt.
II. A rendteremtés a rendőrök dolga!... LENNE, de nem teszik a dolgukat! Ha valóban közlekedsz, látod, rengetegen sz*rnak minden szabályra járműtől függetlenül, és NINCS következménye. Ez neked tetszik, különben nem védenél védhetetlen szabályszegőket és bűnözőket. A következmények vaskos büntik lennének, sajnos máshogy nem megy máshol sem. Ha lenne következmény, talán ez az egész blog nem lenne, és nem lennének 1000-bejegyzéses közlekedési blogok, fórumok.
Engem a minap életveszélyesen megfenyegettek az úton egy autóból, az angol fórumozók bíztatnak, hogy jelentsem fel, ha megnézed ott már ez a szokás, simán feljelentenek ennél sokkal kisebb közúti veszélyeztetésekért. Lényegesen kevesebb is lett a közúti baleset.
Bobdobalnia 2012.08.02 00:40:10
@mkuk: "Az élete meg nem volt veszélyben senkinek, legalábbis nem jobban mint a városi bringázás/motorozás többi pillanatában."
Ha ezt komolyan gondolod, akkor én azt mondom, akkor voltál te bringás futár, amikor én helikopteres.
Gondolom te mindig lehúzódsz az autóddal/taxiddal, amikor egy IFA jön mögötted.
A duda meg nem tudom hogy jön ide, de ez is mellément. Több százezer kilométert levezettem kismotortól a kisbuszig mindenféle gépjárművel balesetmentesen. Nagyon sokszor csak rajtam múlt, hogy nem lett baleset.
Az EMPAMO rendszeres időközönként előáll valamilyen nagyszabású javaslatcsomaggal, hogy az utcákon megvédje a különféle közlekedő csoportok okozta fenyegető veszélytől az autósokat. A szervezet megint akcióba lépett, és az Autósok Szövetségével javaslatokat adott be a…..
Bobdobalnia 2012.07.17 14:57:39
@D4D: Ha az ilyenekre gondolsz: www.youtube.com/watch?v=hNUia3Jj8AI
szerencsére nincs túl sok belőlük (egy is több a kelleténél) és valószínűleg nem élnek sokáig.
Bobdobalnia 2012.07.18 08:54:21
@Iza Béla: Most már értem az elméletet. Bp-en a gyakorlatban ezt a szinkront csak kb. 21-6h között tapasztaltam, (a Hungária pl. 70-80km/h-ra van hangolva, csak éjjel jó) amikor alig vannak, nappal a maximumhoz közeli a helyzet, és nincs szinkron. Amikor meg hídtól-hídig állnak a körutak, teljesen mindegy mit csinálsz a lámpákkal. -------->>>>
Következtetés: túl sok az autó, ezért vannak a dugók!
Bobdobalnia 2012.07.19 11:09:10
@GG81: Na ne csináljátok, a végén még kiderül, hogy nem is a bringások miatt vannak Pesten a dugók! :)
A pilóta százados, a csapatfőnök ezredes, a rendszám cseh. A versenyzés drága, a támogatók egy része állami megrendelésekből él. Honnan kerültek gumik a rendőr-versenyautóra? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Bobdobalnia 2012.06.19 13:17:55
@Sychter: "Egy cég elvégezett egy állami megrendelést egy X összegért!"

A valóságban: Egy cég elvégezett egy állami megrendelést 2X összegért!
A piros sokak szerint a zöld egy árnyalata. Kétféle gyökér van: az egyik nem veszi észre a piros lámpát, a másik meg leszarja. Itt nem csak azokról a vagány robogósokról, biciklisekről, autósokról beszélek, akik nem várják meg, amíg zöld lesz, és elindulnak előbb, mert úgy…..
Bobdobalnia 2012.05.15 20:48:29
@Breacher: Nem tudom, de régebben egy rokonomék annyit szállíttattak velük ferihegyre, hogy megemelték a tarifát. :)
Ha tényleg érdekel, hívd fel őket. Amúgy ha beáll a gyorsfogalmi, csak a helikopter gyorsabb.
Bobdobalnia 2012.05.15 21:00:38
@Marco von Ramius: "Eleve ha fékezek, a kereszteződés közepén állok meg..."

Akkor meg nem tökmindegy hányan hány centire vannak mögötted?

Hihetetlen, hogy idéznem kell:
KRESZ 9.§ 4.c): [...] "folyamatos sárga fény a forgalom irányának megváltozását jelzi [...] a fényjelző készülék előtt - meg kell állni; ha azonban biztonságosan megállni már nem lehet, az útkereszteződésen mielőbb át kell haladni"

Amit te írtál, annak semmi köze a korábbiakhoz.
Bobdobalnia 2012.05.15 21:03:56
@Breacher: Akkor biztos keskeny a kormányod, és/vagy a villamossínen, bringasávban, járdán mégy a dugóban. :)
Amúgy arról volt szó, mivel szállíttatnának, ha NEM lenne motor.
Ötvenezer forintos pénzbírságot és öt büntető pont levonást szabott ki a rendőrség arra az autósra, aki januárban a VII. kerületben nagy sebességgel kis híján elcsapott egy kerékpárost. Az esetet a bringás fejkamerája rögzítette, így volt bizonyíték is: a sofőr…..
Szóval beütött a tavasz és ahogy mondtuk előre, a Margit-hídon alig lehet már elférni. Az északi oldal kétirányú bringaútja és a vele egy szintben lévő szűk járda alig bírja el a tömeget. Teljesen természetes, hogy az egymást kikerülő gyalogosok betévednek a bringaútra,…..