Adatok
keksz*
19 bejegyzést írt és 23 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ön tudja, hogy kire bízza az alsó tagozatos gyereke tanítását? Nagyon kényes kérdés, hiszen ez az a kivételes életszakasz, amikor a gyerek minden erejét mozgósítani lehet a tanulásra, ismeretszerzésre és képességfejlesztésre, és egyáltalán nem mindegy, hogy aki ezt a…..
Petőfi Sándor nevét meghallva majdnem mindenki sznobul elkezd bólogatni, és kissé affektálva dicsérni őt: „Óó, igen, Petőfi! Az egyik legnagyobb magyar költőnk…” Na és nekem pont ezzel van bajom! Ugyanis ez a bajszos fiatalúr nem volt nagyszerű ember, de még csak…..
A negativ.blog.hu oldalon felvázolt problémák egyik alapvető okáról fejtem ki a gondolataimat. Nevezetesen az önismeret hiányáról, arról, hogy sokan nem tudják objektíven szemlélni magukat. Ennek hiányában pedig ne csodálkozzunk azon, hogy bábként mozgatnak bennünket,…..
Nem, nem a legújabb történészeti, régészeti felfedezésről van szó, csupán az emberi műveletlenség egyik szélsőséges esetével állunk szembe. Ami önmagában még nem is akkora tragédia, hiszen ez így van rendjén: vannak okosabbak és vannak kevésbé azok (itt most nagyon…..
Negatív
A görög piramisok II, avagy a HÖK, az Egyetemi/Főiskolai Napok és a Gólyatáborok fölöslegességéről
2007.07.13 12:03:00
Sajnos még nagyon sok negatív élményem és gondolatom van a mai magyar felsőoktatásról. Hangulataláfestésként nézzünk bele a következő videókba (elég hosszúak, ezért elég belőlük rövidebb szakaszt is megízlelni)
Igen! Már megint a hallgatókkal és a…..
Az esélyegyenlőség kérdésének lényege, hogy a társadalomban kialakult egyenlőtlenség átöröklődik vagy sem a generációk között. Leegyszerűsítve: egy rossz családi körülmények közé született gyermek szintén rossz körülmények között fog élni (ha felnő) vagy lesz…..
Az embernek van egy csodálatos képessége: az élete során megszerzett információkból képes felépíteni egy új egységet (gondolatot, élményt, vizuális képet, történetet, figurát stb.). Ez a végtermék ebben az összefüggésében nem létezik a valóságban, azonban az egyén…..
Nem szeretem a szavakat. De a mondatokat sem, sőt lényegében az egész jelrendszertől irtózom. Pedig sokat használom, talán az átlagnál jóval többször és ügyesebben is. De csak azért, mert rászorulok, függök tőle. Legszívesebben a sarokba dobnám, meghagynám a történelemnek…..
Egy képzeletbeli játékra hívom a kedves Olvasót. Kérem, olvassa el a következő beszámolót, és ítélje meg a vádlott bűnösségét. Ugyan nem lett belőle bírósági ügy, engem mégis érdekelne mások véleménye.
„Pedofil vagyok. Akár ezzel is vádolhatnának! Alaptalanul.…..
Nem is olyan régen láttam a 300 című filmet, amelyet egy barátom ajánlott. Szükség is volt az ajánlásra, mert másképp meg sem néztem volna. Teljesen korrekt történet, teljesen jó megoldások. Nekem nagyon tetszett főleg ez az agyoneffektelt látványvilág. Kicsit elgondolkoztam a…..
Régen kiterített ponyvákon árulták a silányabbnál silányabb minőségű könyvpróbálkozásokat – innen az elnevezése minden olyan műalkotás-utánzatnak, amely erős elnézéssel sem sorolható a szépirodalomba (a mai utódja a Romana-féle romantikus könyvek). A mai XXI.…..
„Mint a népmesében, ahol a Nap és a Szél veszekszik, és az utóbbi óriás fuvallatot fúj, úgy repít most is a fogyasztói társadalom mocska háborúba minket. A vegyszer-fiolák hadserege már felállt, lakásajtónk előtt sorakozik, és soha-nem-ismert erejével a végső csapásra…..
Sajnos a mai globalizálódó világban az emberi kapcsolatok egyre jobban elhidegülnek. Ennek legnagyobb károsultjai az idős emberek, a nyugdíjba vonultak, hiszen a többévezredes funkcióik (pl. felhalmozott tudás és élettapasztalat átadása) mára érvényüket vesztették. Sokak…..
A nagy port kavart, és elhíresült cikkem („A magyarságtudat-nélküliségemről”) kommentjei közt kibontakozó vitában több hozzászólásomban hozzáfűztem a bejegyzésemhez, kiegészítettem azt. A negativ.blog.hu szerkesztőjének (mocsokdream) kérésére egy külön posztban…..
Nekem nem dobban meg jobban a szívem, ha felharsan a magyar himnusz. Én nem szurkolok egy csapatnak/sportolónak csak azért, mert magyar (fontosabb, hogy mennyire ember, mennyire felkészült, sportszerű-e). Vissza kell tartanom a nevetésem, ha valaki Wass Albert-verset szaval. A magyar…..
„Miért nem pozitív?” – kaptuk már többször az ehhez hasonló kérdéseket a negativ.blog.hu oldal kapcsán. Ezért úgy érzem, én is egy kis magyarázattal tartozom (illett volna nekem is az első cikkeim között egyfajta „árszpoétikát” írnom). Szóval…..
Na hol az a programozott szinti?! El tudná valaki magyarázni, mi az isten történik a magyar tanári karral? A hülyeség most már a feésőoktatást is elérte... Dr. Gaál Zoltán, a Pannon Egyetem leköszönő rektora nem saját béna szerzeményét adja elő, hanem egyenesen AC/DC-re…..
keksz*
2007.07.03 23:32:10
Csatlakozom azokhoz, akik teljesen értelmetlennek és fölöslegesnek tartják, hogy egy rektor az alja népet nyerje meg magának (ez alatt értem azokat, akik csak ennyire szélsőséges esetek alapján tudják valakiről megállapítani, hogy jófej-e vagy sem...)
Szerintem azok, akik céltudatosan mennek egy-egy szakra (vagy legalábbis nem csak a berúgásokról szól az egyetem/főiskola), azok nem igénylik az ilyet. Természetesen lehet ettől függetlenül rendes ember (én nem ismerem), sőt még a szigorával is összeegyeztethető.
Van ennél nagyobb baj is a felsőoktatásban:
negativ.blog.hu/2007/07/03/a_gorog_piramisok_avagy_a_felsooktatas_m
Szerintem azok, akik céltudatosan mennek egy-egy szakra (vagy legalábbis nem csak a berúgásokról szól az egyetem/főiskola), azok nem igénylik az ilyet. Természetesen lehet ettől függetlenül rendes ember (én nem ismerem), sőt még a szigorával is összeegyeztethető.
Van ennél nagyobb baj is a felsőoktatásban:
negativ.blog.hu/2007/07/03/a_gorog_piramisok_avagy_a_felsooktatas_m
Na csak nem fogadja meg a tanácsot a kedves Olvasó, és (mint a kisgyerekek) csak azért is megnézi, mi van a tiltott dobozkában! Jól van! Akkor már ne hagyja abba, mert ebben a cikkben a média (újság, reklám) és az üzletek befolyásolási technikái közül csipegethet. Talán…..
Ebben a cikkben a személyiségfejlődésben, az életkori szakaszokban és az ezekből fakadó feladatokban, szerepekben létező zavarról fejtem ki negatív gondolataimat. Elsősorban a 18-25 év közötti ifjúkat, fiatalokat, előfelnőtteket (vagy én már nem is tudom, milyen…..
2 rövidebb esszé elgondolkoztató tartalommal!
1944, egy lengyel kis falu melletti erdő; éjjel 11-kor
A sáros avaron cammogott 3 férfi az erdő mélye felé, de az esőt hozó felhőktől nem látszott az arcuk. Kettő közülük a németek egyenruháját viselte, a harmadik,…..
Képzeljünk el egy eltúlzott látomást egy gyárról, ahol a futószalagok mellett arctalan emberek milliói végzik megállás nélkül ugyanazt a monoton munkát. Nincs arcuk, csak egy széles mosoly (smile) a szájuk ősi helyén, amit az üzembe való belépésükkor pecsételték oda…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Én sem álomvilágból ismerem az iskolákat, személyesen látom a katasztrofális helyzetet. Alsósokkal és felsősökkel foglalkozom a közoktatásban, illetve felsősökkel és középiskolásokkal civil keretekben (művészeti és természetvédelmi programok során).
Valóban olyan problémáról kell beszélnünk, amely túlmutat az iskolák falain, és társadalmi gondokká nőtt. A ma felnövő gyerekeknek nincs kötődési pontjuk, szocializációs mintájuk, értékátadási forrásuk (illetve ha van, az csak rosszabb, mert az torz). Ezek következtében ne lepődjünk meg azon, hogy önállótlanok, nincs kritikai érzékük, nincs önreflexiójuk és azt sem tudják, milyen értékek közül választhatnak. Mindezek okozzák a tartás nélküli felnövekvő generációt.
Talán azzal vitáznék, hogy ez a jelenség társadalmilag öröklődik (tehát hogy az ilyen szülőknek ilyen gyerekük lesz). Ritkább példa, de azért ki lehet törni, ha egy megfelelő referenciaszemély (pl. egy jó tanár) vagy referenciatárgy (pl. egy film, egy könyv) elgondolkodtatja őt.
A demokrácia pedig önmaga paródiájává vált, hiszen az emberek úgy kapnak előnyöket/jutalmakat/elismeréseket/lehetőségeket (azaz jogokat), hogy azért nem tesznek semmit...