Regisztráció Blogot indítok
Adatok
guszti

2 bejegyzést írt és 404 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A bölcsek két köve egyben: egy Iphone és egy Tesla. Mindez két keréken – hol másutt találták volna fel mindezt, mint Tajvanon? A Gogoro még nem kapható, de szalonja már van Taipei központjában. Ahogy odabent körülnéztem, rögtön elém pattant egy látszólag régi haverom, Andy,…..
guszti 2015.05.24 01:45:24
Egyszer régen mikor marhára ráértem én is agyaltam ilyesmin (villanybicajként indult, csak aztán hamar beláttam hogy ha egy bicikliben motor van az már motorbicikli, de minimum smkp, vagyis robogó).
Az hogy "okos" legyen és telóról lehessen vezérelni szinte magától értetődött, azon van pl. térkép, így legalább a domborzattal is tud számolni, nagyon nem mindegy hogy az Oktogonig kell kitartson a töltés vagy a Költő utcáig.
Csak aztán megtérülési számolgatások is történtek, ki is jött, hogy egy akkupakk bár drága, kiteszi az előállítási költség felét-harmadát minimum, de elmegy úgy 40-60ezer km-t. Az meg alsó hangon 2-3 robogó élettartama. Szóval az üzleti modell is valahol "adja magát", egyrészt mert így megoldódik a töltési idő probléma, másrészt mert a teljesítmény/hatótáv miatt kell bele ennyi aksi, a súly/térfogat miatt csak lítium lehet, akkor meg drága, viszont szükségképpen többszörösen túléli a járgányt.
Persze nyilván nem egy darab Pana NCR18650 az aksi (mert az egy cella, 18mm átmérőjű, 65mm hosszú henger) hanem egy abból épült pakk (a Teslában is az van), de katalógusadat szerint 500 töltésciklus után még tudja az eredeti kapacitásának a kb. 80%-át, azaz még messze nem halott. Az élettartama valahol 600-1000 ciklus közt alakul, ezt 100km hatótávval felszorozva (amit persze egy katalógusadat, sok tényező csökkentheti azt még, domborzat, vezetési stílus, meg hát mint említettem, öregszik is szegény), na de valahogy így jön ki, hogy jóval tovább bírja, mint egy átlag robogó. (Néhai öcsém szerint, aki motorboltot vezetett, elenyészően kevés robogó éli meg a 30ezer km-t, az átlagos élettartam úgy 10ezer körül, de inkább az alatt van.)
Szóval a konstrukció lényege, hogy aksit vagy nem fizeted ki, hanem a csere árába van beleszámolva némi "bérleti díj", vagy kifizetsz rá egy húzósabb "betétdíjat", amit megúszol, mikor újra cseréled a járgányt. Mivel egy Li-ion pakkot töltés és kisütés (használat) közben is elektronikusan vezérelni kell, tehát maga az akupakk is "okos", nyilván azt is megoldják, hogy ne töltögesd otthon (legalábbis ha nem fizetted ki), legalább nem teszed tönkre.
Egészen elképesztően monotematikus műsort hoztunk össze: csak autókról lesz szó. Gyors autókról. Az Égéstér 152. adásának kommentposztja. Direktlink a letöltéshez...
guszti 2015.01.15 22:55:05
Az egyterű jó, persze arra kell használni, amire való, igásló, nem élvezkedős-csapatós nagyfiús játékszer. Céleszköznek kiválló, nagycsalád is befér, furgonnak is jó, meg sátornak is. 15 éves 8 szelepes HDI eurovant nyúzunk, hálás darab, keveset eszik, olcsó fenntartani, minden van hozzá (sok a tesó), sokan ráálltak, trélerszám hordják a donort. Nincs benne érintőkijelző, nem való versenypályára. Hosszú úton (mondjuk több mint 1-200 km) bármilyen lapos-féligfekvős autóban szenvedek, ebben meg rendes magasságú ülésben rendesen ülök, majdnem abban a pózban mint az íróasztalnál.

A technika legújabb csodái iránt érzett rajongásomat meg majd kiélem égéstér-hallgatás útján.

A barkács stúdió jó irány, persze lehetne még csiszolni rajta, nem tudom melyik zoomot használjátok, törekedni kéne a direktebb mikrofonozásra (vegyetek egy nagyobb zoomot, (egy R16 pl. már nem túl drága cucc és akár 8 db fülesmikrofont rá lehet kötni), meg egy kicsit meg kéne csapkodni az alját, a dünnyögés sokat ront a szövegérthetőségen, pláne ha még a szoba reverb aránya is sok (mivel nem közelről beszétek a mikrofonba), egy jó öblösen szóló hifin el tudom képzelni hogy élvezhetetlen. Nekem a winamp eq-n 600tól lefelé ki van csapva majdnem teljesen, így nem olyan gáz (Bose pc hangszóró). De ha ilyen H4-H6 kategória van, arra is lehet külső mikrofont dugni. Kis kompresszort is érdemes rátenni, vagy valami mastering limiter plugint rázavarni publikálás előtt, sok olyan hallgatási körülmény van, ahol a túl nagy dinamikatartomány kényelmetlen, fel kell tekerni az égbe hogy az orruk alá motyogókat is halld, de akkor meg felébred a gyerek, bevérzik a dobhártyád, kiesik a hangszóró amikor valamelyikőtök elereszti baritonját.
Egy új játékot indítunk az Otthontérképen! - Találd meg a legkülönlegesebb lakásokat értékes ajándékokért! Annyi érdekes ingatlan van az Otthontérképen, hogy nem győzzük levadászni a legjobbakat! De mitől érdekes egy lakáshirdetés? Akár attól, hogy   egy garzon,…..
Aki már járt autószalonon, az tudja, nem a gumik jelentik a fő attrakciót. A gumigyárak ettől még fontosnak tartják a jelenlétet, hisz a többiek is ott vannak. De hogyan csalogassák be azokat a standra, akik nem szeretnének új mintázatokat és különleges karkaszokat nézegetni? A…..
Zöld, világít és előtted gyalogol, mi az? Valeós hosztesz. Aztán amikor a hosztesz megfordul, és erőnek erejével a standra invitál, nem teheted meg, hogy lelépsz, kézbe veszel egy kitett tárgyat és profizmust imitálsz. Hopp, de mi is ez a tárgy? Turbó? Dehogyis. Az a…..
guszti 2014.10.05 12:16:16
@Jaba: annak a néhány kilowattnak, amire ez képes, többszörösét is megnyerheted a motor hatásfok-javulásán, míg ha ugyanezt a teljesítményt direkt hajtás-rásegítésre használnád, akkor csak ennyit tennél hozzá motorhoz.
Mondjuk egy 100 lovas motorra rárak tizet a feltöltéssel, közben fogyaszt kettőt, amit ha direkt a tengelyre küldenél, csak az a 2 plusz lóerőd lenne, meg se éreznéd nagyon. (A számok hasrtaütve, csak az illusztráció kedvéért kerültek ide.)
guszti 2014.10.05 12:42:05
@Kisamotors: épp ez az, az új kabátot már rég varrják, vagyis enélkül a cucc nélkül is fejlődik az elektromos rendszer, mintegy organikusan, egyéb modern fícsörök is igénylik a teljesítményt (pl. a már-már kötelező start-stop), meg sokat fejlődött mostanában a villanyhajtás - kefenélküli, azaz elektronikusan vezérelt motrok (amik mindjárt generátorok is), nagy hatásfok, egyszerű, igénytelen felépítés, aztán vannak király lítiumakksik, stb. Ezek viszont nem olcsók, főleg abban a méretben ami már direkt hajtáshoz illetve rásegítéshez elég, egyszerűen nem tudnak még beleférni egy alsó kategóriás autó árába, viszont ha kisebb arccal használjuk, közvetlenül hajtásra nem, csak a spórolós fícsörök táplálására, illetve a vissznyert energia pufferelésére, már az alto-twingo-panda kategóriában is létjogosult lehet.
Mit lehet ilyenkor írni? Számban a kakaó ízével, lelkemben a gasztronómiai élménnyel, fejemben a hitetlenkedéssel. Őrületes „csigaszezon” van és a Butter Brothers őrületes holtversenyben került az élre. Arra az élre (a kakaós csiga ranglista élére), ahol már eleve…..
Piaci rést találtunk és sajnos rés van ott is, ahol nem kéne: a dugattyú tetején. Az Égéstér 132. adásának kommentposztja. Direktlink a letöltéshez..
guszti 2014.08.16 15:04:26
@w a s d: De, a hagyományos, kefés DC motoroké igen. A kefenélküli vagy BLDC (BrushLessDC) motoroknál az elektromechanikus önvezérlés helyett van az elektronika. Ami áll egy mikrokontrollerből, ami kapja a szenzorok jeleit, kitalálja mikor melyik tekercsre és milyen irányban küldi rá az áramot, közben még nyomatékot is szabályoz (ún. impulzus-szélesség moduláció útján), meg áll még egy teljesítményfokozatból, ami általában egy tripla-fél-H-híd, azaz 6 db FET vagy IGBT. (ezek ún. kapcsolótranzisztorok, vagy vezetnek vagy nem, köztes állapot nincs, ezért minimális a veszteség és a melegedés, így nagy a hatásfok)
Elvileg kopó alkatrész a csapágyakon kívül nincs, meg szikrázás sincs, mivel nem egy mechanikus szerkezet kapcsolgat, hanem tranzisztorok.
Egyelőre nem tudják, hogyan, csak azt, hogy kell. Kíváncsian várjuk, nem lesz egyszerű. Az Égéstér 127. adásának kommentposztja. Direklink a letöltéshez. Kapcsolódó anyagunk: Erdélyi Péter (Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete) levele, a robogók…..
guszti 2014.07.11 00:39:25
A finanszírozásos trükközésért teljesen oké hogy csesztetik a Citroent, persze az is, hogy tulképp minden kereskedőt meg lehetne találni ezzel. És nem is most kezdődött, én vagy 10 éve jártam végig szüleimmel pár Miskolc környéki kereskedést, több helyen nyomták az akkor 200ezres beszámítási akciót (bármilyen roncsot le lehetett adni ennyiért.) Emlékszem arra a pontra amikor elszakadt a cérna és beszóltam az értékesítőnek hogy fogja már be egy kicsit, ha már az érdemi információt nem mondja el, csak löki a sales sódert, akkor legalább had olvassam el az apró betűt. Amiből aztán hamar kiderült, hogy a beszámítást a Lombard fizeti, kis számolgatással az is kijött, hogy azért a 2 kilóért a futamidő végére 400ezerrel fogsz többet kifizetni.
A konstrukció a maga nemében zseniális volt, akkoriban 10-20% kezdőkkel el lehetett hozni egy milla körüli autót, aminek az önrészét ki lehetett váltani ezzel a beszámítással, azaz egy fillér nélkül át lehetett ülni a rozsdás skodából egy használható swiftbe, fabiába vagy astrába. Ettől érte meg a vevőnek egy amúgy tök előnytelen konstrukcióba belemenni, persze 10ből 1 ha kiszámolta, mennyire jár rosszul.
De nem ez volt az egyetlen trükk, a listaárak is érdekesek tudtak lenni, ugyanaz a fehér fabia, mondjuk egy ködlámpa különbséggel 4 kilóval olcsóbb volt, ha finanszírozva vetted. Egyiket elnevezték mondjuk "sun" felszereltségnek 2.7M-ért, másikat "moon"-nak 2.3ért, csak finanszírozással. (Utóbbiban volt az extra ködlámpa, minden más tök ugyanaz.) Magyarul a finanszírozott autók jutalékából annyit kerestek, hogy saját hasznot alsó hangon nem raktak az autóra, de simán eladtak párat nettó veszteséggel akár, csak kreatívan kellett lekönyvelni.
És ez így ment vagy 10 évig, néha rászigorítottak (kötelező THM feltüntetés, stb.), amire a kereskedők és bankok újabb ötletekkel rukkoltak alő, csak hogy ráhúzzák a (természeténél fogva rövidlátó) ügyfelet a túlárazott hitelre. Aztán jött 2008 és az egész a fejünkre borult.
Persze, sáros a GVH is meg a többi hatóság és felügyelet is, léphettek volna hamarabb és keményebben, de vitathatatlan, hogy ennek a hatékony kerbank-autókereskedő kartellnek nagyon komoly érdemei vannak a lakosság eszetlen elúsztatásában. Annak amit éveken keresztül csináltak, primér célja volt az autó és a finanszírozás költségeinek marketingcélú torzítása, azaz az ügyfél megtévesztése. 40 misi alsó hangon kijárna mindnek, pedig fidesz rajongó sem vagyok (nagyon nem) mielőtt még megkapnám.
Geometria állítás madzaggal és némi kalandozás az alkatrészek között valamint a nagy leleplezés: vajon mivel lehet legolcsóbban autózni? Az Égéstér 123. adásának kommentposztja. Direklink a letöltéshez. ..
guszti 2014.06.12 20:53:27
greet.es.anl.gov/files/lib-lca

Na ez 2 éves, akku-újrahasznosítás a téma, az összetevők arányát kerestem, ezt találtam. Annyi kiderült hogy egy átlag lítium aksi kb 1/3-a lítium-mangán-oxid, 1/3-a alumínium és réz, tizenpárszázalék grafit, a maradék sok kicsiből jön össze. Majd végig is olvasom egyszer...
Z teljesen belelkesült, hogy talált Szegeden olyan boltot, ahol ténylegesen eladással foglalkoznak: költözés közben is megnézték, hogy van-e náluk raktáron headset, aztán még telefonáltak is egy másik üzletbe, és szóltak, hogy várják meg. Elképesztő…..
Mennyit kapunk, ha elvisszük a buszt és ha nem, akkor vajon dízel a jövő vagy benzines? Az Égéstér 105. adásának kommentposztja.Itt a direktlink a letöltéshez, ha netán kéne...
guszti 2014.02.07 21:11:23
awab lesz az a bilincs

www.awabllc.com/

olyan ez mint taxisoknak a superbé, vizeseknek a loktáj :)
Megtalálta a rendőrség a japán világutazó Budapesten ellopott kerékpárját szombat délelőtt. András Tamás rendőr főhadnagy, az Országos Rendőr-főkapitányság kommunikációs szolgálatának sajtóügyeletese elmondta: a kerékpárt egy XVII. kerületi piacon találták meg szombat…..
A Quimbyről mindenkinek kialakult véleménye van. Még az én ötven felett járó édesanyámnak is, akinek mondjuk azért, mert az Ajjajaj hallatán először azt hitte, hogy Zorán fiatalodott meg. Azóta nem hiszi, bár a dal valós ihletőjét, Tom Waitset nem kedvelte meg, a Quimby legtöbb…..
Kíméletlenül fújt az arcunkba a metsző, viharos szél, a szemüvegünkre csapódott fel a vízszintes eső. Az a fajta idő volt, ami ellen a kabát, és a sapka sem véd. Sipossal másodpercekig ki se akartunk szállni az ólmeleg autóból, mert már onnan látszott, hogy a telefonban jónak…..
guszti 2014.01.04 12:57:08
Nekem a HDI elmegy 7-7féllel, volt benyásom is, az azért a 10et megitta. (Jójó, én is fiatalabb voltam egy jó tizessel, nehezebb volt a cipőm valamivel.)
Viszont a megbízhatóság és a költséghatékonyság egy rendben tartott autónál értelmezhető fogalmak, az meg esetünkben alulról nyaldossa a millát, akár jót veszel, akár romosat restaurálsz. Ennyiért viszont már egy HDI-t is rendben lehet tartani. Merthogy nem a motor drága, nem nagyon romlik, van hozzá minden, kedves nepperek hozzák trélerszám a donort, ülés, kilincs, meg ilyen kurrens biszbaszok miatt. Szóval motor, váltó, turbó, hp pumpa van bőven, csak pofátlanul kell alkudni. Kettőstömeg meg a 8 szelepes (RHZ) HDI-ben nincs, csak a 16-osban (RHW), ami semmivel se tud többet, csak hogy euro3, de a regadókülönbség is elenyésző már ebben a korban. A belső hardis főtengelytárcsával se az ára volt a baj, hanem hogy "idegen" szerelő cserélte a szíjat, a haver nyilván szólt volna, hogy azt is kéne ha nem akarok hamarosan még egy kört az ügyben.
Szóval egy megkímélt darab fenntartási költsége nagrészt a kopófogyó dolgok, kezdve ott hogy rendes olajat raksz bele 10-15ezrenként, odáig hogy fékpofából se a legolcsóbb a legolcsóbb, lengőkarba sütött szilentek, gumi + átrakás évente 2x, stb. - és ezek ugyanannyiba fájnak egy 3 kilós rom, meg egy rendben tartott vas esetén.
2 év alatt mentünk közel 60ezret, eddig megállt 7-8Ft/km körül a szervízköltség. (Aki sokallja ossza előbb vissza a sajátját:)
Lényegre törő, precíz és nagyon japán. Harákolás, egérfogás és az ember, aki nem hisz a hidrogéncellás autókban.Mai Égéstér-adásunk kommentposztja.Direktlink a letöltéshez...
Ha egy állam szeretné tartós emelkedő pályára állítani a gazdaságát és munkaerőpiacát, akkor nincs más dolga, mint támogatni a startup vállalkozásokat.A hazai médiában (is) egyre többször olvashatjuk, hogy mennyire fontosak a startup vállalkozások, vagyis azok a fiatal cégek,…..