Regisztráció Blogot indítok
Adatok
szpidro

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Miközben készült, azon gondolkodtam, miért nem volt jó nekem egy közönséges japán robogó. Miért akartam mindenképpen Vespát? Persze aki Csikós mellett ül, előbb-utóbb irtózni fog az egyszerű és logikus megoldásoktól. Az is biztos, hogy ha csak a retró forma vonzott volna, a…..
szpidro 2012.05.13 11:27:35
Sziasztok!
Jó adag nosztalgiázás alakult ki bennem ezt a cikket olvasva.. :)
nekem is volt PK 50-em, 4 sebességes, 55e-ért vettem.. az lejtőn lefelé 65-t tudott, de bármilyen szögű emelkedő maximum 30.. Erősebb kellett, vettem mellé egy PX 125-t.. Mindenkinek ajánlom azt az érzést, mikor előszőr motorral/robogóval 100 fölött megy.. teljesen más világ. Imádtam azt a PX-et, egy nyár alatt 8000 km-t raktam bele.. Vespa túrák Veszprém-Baja.. Egy dolog nem hagyott nyugodni, miért gyorsult 10 sec-et százra, és miért megy 2 személlyel is 120-at.. :) Malossi 210.. de gyári kipufogóval, és karbival.. én így vettem. Aztán öregebb kellett, elcseréltem egy 1970-es 50N Speciálra.. az egészen pontosan 103-at ment.. lemértük GPS-el :) valamilyen 70-es henger lehetett benne, az utólagosan vett Polini kipuffal tökéletes lett.. igaz a 3 sebességes 'hosszú' váltó nem segítette elő a jó gyorsulási értékeket.. viszont a gyári Polini rezonátort tényleg alakítani kellett.. made in Italy. Aztán ajánlottak 50e-ért egy PX 80-ast.. az nagyon jó volt, igaz kicsit gyenge.. de gyorsan megoldottam egy DR 133-as hengerszettel, Ausztriában rendeltem, átszámítva 2004-ben 21.000.- forinért. Az öntési nyomokat felpolíroztam, átfúvókázás.. 1 óra sem kelett a beépítéshez.. nagyon jól sikerült lett, gyári váltóval 95... plexivel és 2 személlyel is.. brutális gyorsulás, alacsony fogyasztás.. A legjobb Vespám volt.. aztán eladtam mindkettőt, sajnos elszállt a vírus.. de fantasztikus emlékek maradtak meg bennem! Egy tuti, az 50-est felejtsétek el, PK-PX 125 a minimum! :)
üdv: Cs. Péter