Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Csepreghy Dániel

70 bejegyzést írt és 243 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nehéz nem keserű grimaszokkal, karba tett kézzel nézni azt, hogy milyen ordas nagy minőségi romláson megy keresztül a modellipar már évek óta. Rengeteg bosszantó apróság bukkant fel az aranykor után, amiknek igazán nagy mestere lett a gőgös Minichamps. Remek példa erre a kárpitozás hiánya, melynek…..
Idén nyáron lesz éppen tíz éve, hogy megérkezett hozzám az első minőségi 1:18-as modellautó, azóta a téma teljesen magával ragadott és megszámlálhatatlan kisautót láttam, rengeteg embert ismertem meg, akikkel együtt új gyártók felemelkedését és régiek bukását néztük végig az első sorból. Egy dolog…..
Csepreghy Dániel 2016.04.15 11:31:34
@Ződ2000: A makett teljesen más műfaj. A Techno Classica olyan élménysokk volt, hogy fogalmam sincs, hol jártam és hol nem. Emeleten voltam, az biztos, mert ott már rettenetesen fáradt voltam :)
Csepreghy Dániel 2016.04.17 18:23:39
@Ződ2000: Azért van ennyi darabban, mert a modellgyártó marketingese elképesztően jó fazon, ezért megmutatta nekem, hogy hogyan áll össze náluk egy modellautó és az egyes alkatrészek milyen folyamatokon mennek keresztül.
Csepreghy Dániel 2018.07.25 16:16:48
@Dusk Till Dawn: Láttam már egy-két modellautót és kétség kívül remek az Exoto, de sajnos nálam semmiképp nem üti meg az első helyet. A Sharknose lett olyan, hogy ott tényleg ízlés kérdése, de az összes többi elég feledhető számomra.
Rettenetes, égető kín volt nekem kivárni azt a kicsivel több, mint négy évet, amire az 1 M Coupe-ból modell lett, mert nálam bőven benne van az öt legjobb BMW között. Kompakt méret, kupé sziluett, sorhatos motor, kizárólag hatsebességes kéziváltó, hátsókerékhajtás és a…..
Úgy kezdődött az egész, hogy a modellautó beszerzés koronázatlan királya megajándékozott egy apró, fekete Schuco Porsche 911 Carrera GTS-sel. Önmagában is rettentően tetszetős volt már abban a pár percben és azóta töretlen lelkesedéssel nézegetem. Minek az apró? Nem feltétlenül újdonság az…..
Csepreghy Dániel 2018.02.11 20:24:51
@jewdi76: A 911 GT2 RS nekem is az egyik nagy kedvencem a kicsi kollekcióból.

Éppen a mai modellbörzén néztem meg az említett 1:64-eseket és leesett az állam. Nagyon jó, hogy ekkora méretarányban is vannak ennyire szép modellek - mert azok már távolról sem játékautók. Egyszer biztos beszerzek egyet, de a 1:18 és az 1:43 bőven elég. Igazából még sok is :D
Meg nem tudnám mondani, hogy melyik tényező játszott leginkább szerepet abban, hogy a 2017-es évet alvással töltötte a modellautós blog, de akadályozó tényezőből nem volt hiány. Talán a leginkább az tette be a kaput, hogy a képanyaghoz alapvető fontosságú kellék, a fényképezőgép sok év szolgálat…..
Az előző poszt sorra vette a főbb importmárkákat és gyűjtőket, most következzen a Techno Classica koronaékszere, a hazai márkák standjai. A három nagy történelmi márkából kettőnek a hazai pályán csak át kell gurítania pár egyedi kincset a stuttgarti kincstárukból (amúgy a Porsche és a Mercedes…..
Jövő szerdán nyitja meg kapuit a Techno Classica az Esseni vásárvárosban (bővebb infók a hivatalos oldalon). A kiállítás a világ egyik legnagyobb ilyen rendezvénye, lehet azon vitatkozni, hogy rangosabb vagy nagyobb-e ez évben a Retromobile, de az biztos, hogy ennek a két európai rendezvénynek…..
Csepreghy Dániel 2017.04.02 16:39:10
@Ződ2000: Nekünk villámlátogatás lesz, így nem marad más, minthogy csütörtökön szaladjam végig az egészet.
A blog tesztrovatában általában kétféle autó szerepel: az első esetben olyan autókat próbálok ki, amelyet el tudok képzelni következő autómnak, a második kategóriába eső autók esetében nagyon birizgálja a csőrömet, hogy milyen élmény vezetni. A mai tesztút alanyára e két tétel csak részben igaz: épp…..
Csepreghy Dániel 2016.12.31 12:47:00
@Ződ2000: Rettenetesen kicsi a különbség ezek között. Sokan az E-osztályt tartják a csúcsnak, de ez valószínűleg csak addig lesz így, amíg meg nem jelenik az A6-os Audi legújabb generációja. Az mindig eléggé oda van rakva és valószínűleg telepakolják majd az A8-asból átfinomított önvezető rendszerrel.

Nekem eszem ágában sincs olyan autóba tölteni az időmet, ami nem hajt hátul, de megértem, ha valakinek ez nem lényeg.

A BMW-s galériát meg megtekintettem és csorgattam a nyálam, köszi! :)
Csepreghy Dániel 2017.01.01 16:27:57
@Ződ2000: Ezt egész másképp látjuk, de kinek mi. Az 5-ösre én is kíváncsi vagyok még, de nem kell sokat várni már rá.
Citromba harapott félévesként fanyalog az egész internet, hogy micsoda lehangoló évet hagyunk magunk mögött hamarosan. Folyamatosan vesztettük el a korszakalkotó művészeket, a britek meglepték magukat azzal, hogy kilépnek a nagy csapatból, a világ egyik vezető hatalmának első embere pedig egy…..
Igazi autókat előszeretettel rángatok át a fél városon csak azért, hogy az egykori vágóhídnál vagy a Csepel Művek egyik szebb napokat is látott, téglahomlokzatos raktárépülete vagy gyárcsarnoka előtt fotózzam. Egy friss, ropogós és újszagú BMW remek kontrasztban van ezzel a környezettel, a…..
Csak tátott szájjal bámultam a GT Spirit Mercedes C63-asát a doboz kibontása után, mert nem hittem el, hogy ez tényleg ennyire remekül sikerült. Nem mostanság volt, amikor a GT Spirit piacra dobta a Mercedes-Benz C63 AMG kupé változatát, abból is rögtön a legdurvábbat, a Black Series-t abban az…..
Úgy tűnik, hogy az év eleje meghatározó volt a további hónapokra vonatkozóan is, hiszen 2016-ban váratlan túlsúlyban érkeznek a kétajtós járművek a gyűjteménybe, most főleg tető nélkül. Alig sikerült megtörni az átoknak semmiképpen nem nevezhető jelenséget egy hatalmas Lexus-szal pár hónappal…..
A kabrióknak ezernyi hátránya van, ott van rögtön például az általában egyre komplikáltabb tetőmozgató mechanizmus, amitől ráadásul gyakran jelentősen növekszik az autó súlya. Emellett a tető egy elég fontos szerkezeti elem amennyiben nem egy Lotus Elise-ről van szó, tehát a karosszéria nagyot veszt…..
Egy bőséges hónapra aludt be a blogolás, mert valahogy a napokat egymás után megélve nem igazán vettem észre érdemleges változást közöttük. Pedig utólag visszatekintve nem volt teljesen eseménymentes időszak ez sem, csak másképp, mint eddig. Még azt sem újságoltam el, hogy az Essen-i Techno Classica…..
Emlékeztek még Ádám csodás 1:18-as BMW-gyűjteményére? Na, nemrég láttam egy hasonlót, amelyből most is csak szemezgetek: Többet nem mondhatok, és a telós képek sem lettek túl jók, de azért remélem, tetszenek - én nagyon sokáig nézegettem a vitrint.....
Az esseni élménybeszámoló előző részét azzal a dilemmával zártuk le, hogy sikerül-e felülmúlni a Retromobile élmény-cunamiját a Techno Classicán. Az ingerküszöb-emeléshez minden adott volt, A legnagyobb várakozással a hazai standokat és a Maastrichtban is látványos autókkal készülő Coys aukciós…..
Aki járt arra, az tudja miről van szó.....
Csepreghy Dániel 2016.04.12 12:02:56
Már csak egy bő hét és megnyitja kapuit az esseni Techno Classica. A beszámolók alapján a Techno Classica minőségben pariban van a párizsi Retromobile-lal, a mennyiséget illetően eddig csak a környéken 5-6 olyan rendezvényről hallottam ami a legnagyobbként hirdeti magát. És bár ezek messze…..
Csepreghy Dániel 2016.03.29 19:35:51
Csepreghy Dániel 2016.04.01 15:01:36
@Ződ2000: Még nem tudom, hogy megtörjem-e a hosszas modellautós harmóniát a blogon ilyen bőséges 1:1 tartalommal. :)
Miután megérkeztek az Alpina B4-esek, kicsit takarék lángra raktam a gyűjtői életet, nem is volt semmi különleges, amiről önmagában érdemes lett volna szólni, viszont egy hónap sem maradhat poszt nélkül, így most csak letörlöm a szerkesztőfelületről a port. A legutóbbi bejegyzés óta történt a…..
Kereken 100 éve, 1916. március 7-én vette kezdetét az autóipar egyik legnagyobb sikertörténete. A Bajor Motorgyár repülőgép-hajtóművek gyártásával kezdte az I. Világháború idején, majd a cég gyorsan diverzifikálódni kényszerült a történelem viharában. Ahogy a hollywoodi történetek, ez is tele van…..
Csepreghy Dániel 2016.03.09 17:57:13
Babérkoszorús BMW bolondként én is összeszedtem 10 BMW-t, azonban ez a lista nem teljesen szubjektív: sorhat.hu/magazin/2016/03/09/100-ev-10-legjobb-bmw-je/
Ha megérkezik a második darab 1:18-ban, akkor majd én is megírom, hogy szerintem melyik minden idők legjobb BMW-je :)
Csepreghy Dániel 2016.03.10 12:40:10
@Ződ2000: Régóta tartó szerelem ez a BMW-vel, de azért vak én sem vagyok szerencsére.

Mázli, hogy az utóbbi időkben sok modellel gyarapodott a lista, de szerintem egy 02 turbo, pláne egy M1 vezetése napról napra közelebb van a lehetetlenhez. Igaz, utóbbi nem is vonz annyira, mint például egy E30 M3 vagy 1 M Coupé.
Csepreghy Dániel 2016.03.15 13:28:14
@Ződ2000: Hát, ezt pontosan tudom. Egy márka nem a rajongóiból, hanem a vásárlókból él, ezt azt hiszem, hogy nem lep meg senkit.

Helyén lehet ezt kezelni, nyilván nem is várja az ember, hogy olyan legyen, mint egy új. Az utóbbi pár évben több régebbi BMW-vel találkoztam, mellette a frissekkel és szépen lassan én is arra jutottam, hogy "régen minden jobb volt".

Sajnos vezettem már olyat, jobb lett volna abban a hitben élni, hogy a BMW még ennek ellenére is zseniális.
Az idei év első autója meghatározóbbnak bizonyult, mint gondoltam volna, hiszen az M Performance kiegészítőkkel felszerelt BMW 435i M Sport után az Alpina B4 Biturbo Coupé-nak keresztelt feldolgozása került a gyűjteménybe. A rendelés előtt sokat hezitáltam, hogy a klasszikus és elegáns kék metál…..
Csepreghy Dániel 2016.02.23 19:04:38
@Ződ2000: Sőt, csak kettő! :) Helyzetjelentéshez elég ennyi is, bővebben később.
Egy rövid időre birtokba vett tesztautóban általában kicsit idegenül érzi magát az ember. Mielőtt átállítja az ülést, megnézi, miféle kart fog meghúzni, belenyúl a pohártartóba, hogy alkalmas-e telefon tárolására. Még akkor is, ha ez teljesen indokolatlan, hiszen nincsenek benne szörnyecskék, mint…..
Bár tavaly ilyenkorra már túl voltam három modellen, ha kizárólag adott évben gondolkozunk, idén egyelőre úgy tűnik, hogy a januárt teljesen eluralta az irdatlanul hosszú nevű GT Spirit BMW 435i Coupé M Sport M Performance, ami meglepően jól néz ki és látszik rajta, hogy odafigyeltek a kevésbé…..
A múltkor sebtében összedobott bakancslistámon a maastrichti Interclassic az egyik legelső rendezvény. Ráadásul erre a rendezvényre még nem sikerült ellátogatni, pedig a beszámolók szerint e rendezvény egy igen komoly bemutatóvá és vásárrá fejlődött. A korábbi oldtimer rendezvények alapján nekem…..
Csepreghy Dániel 2016.01.21 17:54:33
@Ződ2000: Igen, az ilyen árú daraboknak már illik is valamiféle magasabb valósághűséget produkálni. Ezért is népszerűek az ilyen gyártóknál a legendás versenyautók vagy a veteránok, mert ezeket temérdek olyan részlet kidolgozására nyílik lehetőség, ami egy utcai autónál nincs vagy burkolt.
Csepreghy Dániel 2016.01.25 12:36:22
@enpera:
RC modell - működő valami
Modell - kész cucc
Makett - összerakós
Csepreghy Dániel 2016.01.25 12:43:34
@Ződ2000: Itt már ritka a levegő, az ilyen modelleket csak szakmai kiállításokon látom én is, a vevő kilétét nyilván homály fedi és ezek javarészt nagyobbak is, például 1:8 méretarányúak, ami már lehetőséged ad arra, hogy az igazi autóéhoz közel álló anyagokat használjanak hozzá. Az ilyesmikhez képest egy 1:18-as CMC Ferrari 250 GTO is olcsónak tűnik, pedig azt is vastag ceruzával árazzák.