Regisztráció Blogot indítok
Adatok
kaaz

0 bejegyzést írt és 15 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Szerdán a Fővárosi Közgyűlés rábólinthat az új fogaskerekű tervezésére. A modern, csendes, megújított megállókkal és meghosszabbított nyomvonallal kialakított fogas a Normafától egészen a Széll Kálmán térig érne. A régi, öreg, zötyögős, hivatalosan 60-as villamosnak…..
kaaz 2015.04.29 16:26:59
Több mint 15 éves ígérgetés után holnap végre elindul a Széll Kálmán, más néven Moszkva tér rekonstrukciója. A korábbi megalomániás tervek után most 5.3 milliárd forintból szeretnék rendbe tenni Buda egyik szégyenfoltját. Az ígéretek szerint a mai, elhanyagolt csomópont…..
kaaz 2015.01.16 09:10:58
A tér felújítása valóban időszerű volt, hiszen 1964 óta tervezik. A sok pozitív változás mellett azonban a napokban a vakolatomlás miatti járda/megálló lezárás miatt újra előtérbe került a Posta Palota és környékének megoldatlan helyzete, mely szorosan összefügg a Széll kálmán térrel és annak forgalmával.

Ez az épület hatalmas pincerendszerrel rendelkezik. Először is újra a Posta tulajdonába kellene kerülnie. Azután egy új, modern ügyfélkiszolgáló szintet lehetne nyitni két bejárattal. Az egyik bejárat a korábban megszokott, a Városmajor felé. A másik a térfal megnyitásával a Széll Kálmán tér felé (kb. a 61-es villamosok megállója mögött).

Ehelyett a Mammut II. 3. szintjére kell felmászni, elvesztegetett idő és mászkálás a téren áthaladó tömegek számára. Ezzel a Posta nem csak rengeteg pénzt költ feleslegesen, de ingyen forgalmat generál annak az üzletközpontnak, aminek bérleti díjat fizet.

A volt városmajori telefonközpont épületében kialakított csomagposta félmegoldás. Egy láthatóan kisebb forgalomra tervezett szűk lépcsőn kerülgetik egymást az emberek, és hiába posta, csekket befizetni, egyéb postai szolgáltatást nem lehet igénybevenni.

A helyi lakosság annak sem örült, hogy a Csaba utcai áttörés kikerült a tervekből. Naponta sokezer embernek kell felmásznia a Posta Palota melleti kaptatón. Miért? Hogy utána lelépcsőzhessenek a térre. Reméljük ennek az átbújónak a közeljövőbeni megépítéséről az Önkormányzat nem tett le, különösen mivel szélcsatorna útját álja el a kaptató.
Most szavazta meg a Fővárosi Közgyűlés azt a több mint ötmilliárd forintot, amely a Széll Kálmán tér átalakításához szükséges. Az biztos, hogy a budai oldal szégyenfoltjára nagyon ráfér már az a fejlesztés, amelyet az elmúlt 15 évben mindig csak ígérgettek...
kaaz 2013.12.14 10:02:36
Generációk születtek és haltak ki mióta a tér átszervezését ígérik (már a 80-as évek óta napirenden van), így nagy előrelépés a felújítás. Sértődés ne essék, de szerény véleményem szerint a kerületnek - mely természetesen csak egyik résztvevője a felújításnak - kicsit jobban kellene ragaszkodnia saját érdekeihez.

Talán az egyik legfontosabb kerületünknek a Csaba utcai gyalogos áttörés lenne. Ez ugyan látszik a mellékelt képen, de az a Finta féle előzetes koncepcióterv, nem az, amit a napokban megpályáztatnak a beruházók között. Tudomásom szerint az áttörés, aminek hiánya évtizedek óta keseríti meg sokezer ember életét, nem valósul meg, illetve egy kérdéses, második ütemre halasztódik. Sajnos aki a várostervezésben, építészetben otthon van, tudja, hogy a második, harmadik ütemek sokszor elmaradnak. A Csaba utcai kaptató kérdését a betervezett mozgólépcső sem oldja meg, ráadásul ez egy fontos szélcsatorna útjában is áll.

A tér zöldfelületének arányaiba tudomásom szerint beleszámolták a mostani buszparkoló oldalán épülő BKK központ füvesített tetejét is, amiből aligha érzékel az arra járó sokat, valamint éghajlatunk alatt aligha marad sokáig füvesített. A fórumokon a legtöbb hozzászólás a több zöldet hiányolja, akárcsak a többi fővárosi beruházásnál, Ferenciek tere, Thököly út, stb. Legyünk kivételek.

Kitűnő viszont, hogy sikerült elérni a Fogaskerekű peronjainak kiépítését már az első ütemben, ez statégiai jelentőségű siker. Különösen mivel ez a méltatlanul alulhasznált járat az érintett területek szívén vezet át, tekintet nélkül a sokszor bénítóan ható mai telekviszonyokra, mivel jórészt azok kialakulása előtt épült. Köszönjük.

Ha elérhető a közbeszerzésre most kiírt végleges terv, vagy ha a fentiekben tévednék, várom a szíves tájékoztatást, lehet, hogy valamilyen új fejleményről lemaradtam.

Egy helyi lakos
Javában folynak az őszi útfelújítások a kerületben. Az itt élők kommunális adójából járdákat, lépcsőket, utakat hozunk rendbe, parkolót bővítünk, és eddig közel háromezer kátyút javítottunk ki. Ma az Irhás ároknál néztem meg az aszfaltozási munkák menetét. A HTV…..
Hogy a tegnap posztolt, halálfejes lobogóval díszített villában lakik-e filmes azt még mindig nem tudjuk, de hogy a mellette levőben dolgozik pár, az tuti. Ennek a filmművészeti alkotásnak a trailerrét KP küldte, aki - mint írja - "webezgetés közben" akadt rá. Mit mondjak... Elég…..
Közel három éven át kellett a bringásoknak és a gyalogosoknak kerülgetni a munkagödröket a budai Duna-parton, mert az EuroVelo kerékpárútvonal részét képező szakaszról a főváros nem tudott dönteni, hogyan állítsák helyre. Júniusban végre megcsinálták a burkolatot, majd…..
kaaz 2010.08.18 08:40:56
Belsőség Budai polgár rohadj meg 2010.05.05 09:05:44
  Szar önti el az agyamat, ha rá gondolok, kötélen lógva szeretném látni azokat, akik ezt így kihozták. Vélemények az azonos című írásunkról...
Hippo Tour 2010 Okavango repülés 2009.11.12 13:40:00
Reggel csináljuk legközelebb, napfelkeltében :)        Egy kis sátrazás?..
Találtam egy Malawi útibeszámolót. Valami tarisznyás honfitársunk írta, de van pár érdekes dolog benne. http://ongo.hu/elmenybeszamolok/2360?req=elmenybeszamolok%2F2360..
kaaz 2009.11.21 11:58:45