Regisztráció Blogot indítok
Adatok
TEFI

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az Index szavazást rendezett arról, hogy ki milyen már kihalt élőlényt szeretne klónozással visszahozni a földre. Az apropót az adta, hogy a hírek szerint sikerült klónozással létrehozni egy pár éve kihalt kecskefajt, bár az utód csak pár pillanatig élt. A baj az, hogy már ez…..
Belsőség A mesebeli Aleko 2008.05.19 00:42:00
Nehéz ebéd után itt ülök a fülledt, oxigénmentes szerkesztőségben, mindjárt elalszom. Mit csináljak? Nyissak egy ablakot? Nyitok egyet, az Explorernek. Beírom a kora délutáni ébren-szieszták kötelező kellékének címét: használtautó, hopp, bocsika, ←…..
TEFI 2009.11.19 22:18:38
Nekünk volt Moszkvics Alekonk 1990-től 1996-ig. . . . akkor még azt Moszkvics Aleko néven árulták, és nem csak simán Aleko volt a neve-bár ebből a névátkeresztelésből nem sokat profitált az AZLK autógyár-.:D
Mi szerettük ezt az autót a hibáival együtt, bár a korábbi Daciánkhoz képest a megbízhatósága tűrhető volt, legalább nem volt minden héten baja mint annak, sohse hagyott ott minket.
Az akkori nyolcvanas-kilencvenes évek fordulója divatjának a formája még elfogadható volt, bár akkoriban elég csúnya design a volt a divat, ebbe az is beleilleszkedett. Maga a kocsi egyébként olyan igazi tipikusan oroszos volt, bár ez a modell próbált a maga módján lépést tartani a korral.Nyolcvanasévekbeli design, őtsebességes váltó, fordulatszámmérő, gyári rádió-előkészítés, fejtámlák elől, elég áttekinthető és informatív műszerfal, ez a modell már megjelenésében kőzelebb állt az akkori kor autóihoz mint a korábbi kockamoszkvics. Az utastere meglepően tágas, kényelmes, sok tárolóhellyel, az ember szívesebben ült benne mint egy kockaladában, a vezetése sem volt olyan mint egy kockaladának ahol a kormány meg a váltó elhelyezkedése miatt úgy kellett azt vezetni mint egy teherautót.
Motorikusan viszont egy tipikus orosz autó volt, itt nem változott semmi, lomha, lassú, sokat fogyasztó, korszerűtlen, nagy sebességnél külőnősen hangos, és ráadásul 1600-as motornál is csak 145-ős végsebesség.Ez már akkoriban is elég győnge teljesítmény volt, mint egy igazi szovjet tank, nehéz, lassú, zabál és zőrőg, recseg ropog. Amikor mentünk vele, az egész műszerfal zőrgőtt.Egyébként az ablaktekerője meg maga volt a katasztrófa, iszonyat nehezen lehetett tekerni, és anyári melegben borzalmasan felforrósodott az utastér. A kasztnija rohadt vastag volt-tipikus orosz gép-színtiszta tőmőr vas, ami ráadásul szarul lett lekezelve-valószínűleg szennyezett ócskavasból sajtolták. Négy éves korában már rozsdás volt a kereke, és később a színe is pirosról egy enyherózsaszínes mattra fakult át. . .:Dfasza minőség
De megjártuk vele Olaszországot, és mi magunk is csodálkoztunk rajta, hogy képes 140-nel is menni sztrádán, bár iszonyat hangos volt, és apámnak egyébként is mindig erőlkődnie kellett amikor vezette. . . Ja, kétéves korában csőpőgőtt belőle az olaj, és szintén kétéves korára már lekopott a kilincsfesték. ..
Apám hároméves korában szerelt bele egy gáztartályt, hogy kevesebbet fogyasszon, de a gáz az teljesen tőnkrebaszta. . .
Onnantól kezdve méginkább lomha lett, és hat éves korára annyira megbízhatatlan lett mint egy Dacia. Kéthetente baja volt ... Amikor eladtuk, a próbaút előtt apám nem merte mondani a vevőnek hogy már volt olyan is hogy százzal is alig bírt menni. Jó, gázos volt, meg 114 ezer kilóméter, de ennyi strapát bírnia kellett volna. . . Úgyhogy hatéves korára teljesen kifulladt, roncs lett.
Mivel nekem végigkísérte a gyerekkoromat, mi szerettük, nosztalgiát ébreszt, tán ezért is próbálom az előnyeit kiemelni, de a fent megadott dolgok alapján ez a kocsi tényleg egy szégyenletes fos. . .Hiszen hatéves korára rohadt, tőnkremenet a motor. . .Hát nem egy időtálló minőség, ha az ember kőltőtt volna rá, még meghosszabbítható lett volna, bár mi már akkor úgy voltunk vele, hogy keleti autóra nem érdemes kőlteni . . .
Az új Opel Astánk ez után maga volt az eldorádó. . .Volt hangulata a Moszkvicsnak, a jellegzetes motorpőrgés, kattogó műszerfalzőrgés. . .amikor apám hazajőtt a kocsi kattogó, zőrgő hangjából már tíz mérerre lehetett tudni hogy ő az. . .még ha szar is volt, mi érzelmileg kőtődtünk hozzá, bár a váltás kőnnyű volt:D egyébként nem tudom mi lett a kocsink utóélete, de az eladása után két héttel az egyik ismerősünk mondta hogy látta lerobbanva az országúton:D hihihih. . . meg vagy négy éve láttam én is, úgyhogy valószínűleg azóta is üzemképesen megy, ami ezek után csoda