Regisztráció Blogot indítok
Adatok
speedy1873

0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Épp a páromnak segítettem a konyhában, amikor a háttérből hallom a tv-ből, hogy "...most pedig Schmitt Pál köztársasági elnök közleménye következik."Azt hittem, meghalt valaki......de mit hallok: Pali bácsi (Magyarország köztársasági elnöke) kőkeményen…..
speedy1873 2010.10.30 12:23:00
@kíváncsivagyok: Az a történelmi csúfság esete forog fent, hogy elemenként értelmezhetetlenné váltak ideológiailag a FIDESZ tettei. Igazad van, mert pl. az adórendszeren keresztül a magasabb jövedelműeket támogatják, de retorikailag, pl. az állam újraelosztó szerepének erősítése a muldiktól elvont jövedelmekkel, álltalában az állam és a kormány befolyásának erősítése az egyéb demokratikus intézmények csorbításával, színtiszta marxizmus. A korona meg beg bent lakik a parlamentben. Szerintem ezek is mind csak eszközök az átlag pólgár összezavarására. Mindig lesz ideológiai muníció, bármilyen politikai cselekedethez.
Belsőség Kis fogyasztás házilag 2009.12.30 09:39:21
  Drágállja az autógyárak blue/eco modelljeiért felszámolt borsos felárat? Legyen Önnek is takarékos autója! Vélemények azonos című írásunkról...
speedy1873 2009.12.31 00:35:18
Ennyi baromságot régen olvastam! Bocsi! Először is a cikk szerzője az első fejezetben összekeveri az átlag fogyasztást a pillanatnyi fogyasztással. A grafikon nagyjábol egy pillanatnyi fogyasztásokból álló pontsort tartalmaz. Persze ez alapján jut arra, hogy lassan kell menni mert akkor fogyasztunk kevesebbet. Csakhogy ha az autónk 50 km/h sebességnél csak 4,5 l-t fogyaszt akkor pl.100 km megtételéhez 9 l üz.anyag szükséges. Míg ugyan ez az autó ugyan 100-nál 7 l-t fogyaszt, de 100 km megtételéhez ennyi elég is lesz.
A hőerőgépek így a belső égésű motorok termodinamikája sokkal összetettebb annál mint amit itt néhány szóban el lehetne mondani. Ami biztos, hogy minden motornak van egy optimuma, ahol a leg tökéletesebb égéssel a legjobb fajlagos (nem a leg kisebb)fogyasztás és a legjobb hatásfok érhető el. Ez fordulatszámban mérve egyébként közel van a motor legnagyobb nyomatékához. A mai autók ezt pl. benzines motoroknál 3000-3500 ford/perc nél tudják, ami a hajtáslánc áttételétől függően 80-90 Km/h sebességnél van. Ezért van itt az optimális fogyasztás (A-ból B-be ekkora sebességgel lehet a legkevesebb üz.anyag fogyasztással eljutni.
Az ettől eltérő üzemállapotoknál (motor fordulat) minden irányba (fel-le)jelentősen romlik a motor termikus hatásfoka ami a fajlagos fogyasztás jelentős emelkedését eredményezi és az ebből eredő többlet sokkal jelentősebb egy határig mint pl a légellenállás növekedése.
A motorok legnagyobb nyomatéka, a motor egy jellemző adata, ami egy meghatározott fordulathoz tartozik( pl. benzin motornál 3500 ford/perc). A motor teljesítménye a fordulatszámtól függ, ezért a legnagyobb teljesítmény a max. fordulatszámnál van (pl 6500ford/perc és ezért itt érhető el a legnagyobb sebesség is). Azt már csak érdekességként jegyzem meg, hogy amikor hidegebb van, növekszik a motor teljesítménye (télen), nyáron meg csökken. Ipari gépeknél ezért meghatározott légnyomáson, páratartalomnál és hőmérsékleteknél adják meg a gépek teljesítmény adatait, mert ezek változása akár 20% eltérést is eredményezhet.
Persze amúgy azt csinál mindenki amit akar!
speedy1873 2009.12.31 01:34:08
@kispista2: Kedves kicsi pista!
A szöveg értelmezés még mehetne jobban! Nem az van oda írva amit amit az egyszerű User nek pislákol a fedélzeti comp.ja! Mint írtam mindenki azt csinál amit akar! Egyszer azért próbálj elautózni 100 km-t 50-el. Majd ugyan ezt tedd meg 80-al. Érdekes lesz, meglátod!