Regisztráció Blogot indítok
Adatok
BMMG

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Mostanában sokat BKV-zok csupa-csupa olyan vonalon, ahol elsőajtós felszállás van. Ezek a vonalak ráadásul jó hosszúak is, így van időm megfigyelni az utazóközönség reakcióit az új módira. Örvendetes, hogy a legtöbb ember jól vette az akadályokat és az első ajtón…..
BMMG 2013.08.27 11:32:02
@Karipapa01: Ne hasonlítsuk Pestet vidéki 2-200 ezres városokkal, Pesten a tömegközlekedésnek 2 millió lakost kéne kiszolgálnia. A nyugat-európai hasonlat már jobb, csak ott éppenséggel nem támaszkodik ennyire a buszokra a rendszer, ezért meg lehet ezt tenni a buszokon. Hasonlítsuk inkább Varsóhoz (jó példa, ők is most a metróval vannak elfoglva;)). Ott csak alacsonypadlós buszokat láttam, elektronikus jegyrendszert (rengeteg féle jeggyel, diák jegy kb 120 forintnak megfelelő összegtől. Apropó, mennyibe kerül nálatok vidéken a jegy / felnőtt bérlet?), és én nem láttam első ajtós felszállást, csak megbízhatóan járó buszokat.
Engem amúgy nem zavarnak a régi buszok (biztos bennem van a baj, de kb 10-szer mentem Citaroval /a külföldön leselejtezett és BP-re hozott régivel, ilyen nem sok van szerencsére/, abból 2 lerobbant, és nem bírt elvinni. 17 év alatt rengeteget mentem régi Ikarussal, és az csak 1szer robbant le).
Az viszont zavar, hogy amióta első ajtó van, lőttek a menetidőnek. Az hagyján, hogy ugyanazon a vonalon, átlag 1,5-szer több idő ugyanaz az út, de iszonyatos random faktort visz be a menetrendbe és utazási időbe. Ha késve indul a busz, akkor minden megállóban többszörözi a hátrányt (tömegbe első ajtón egyesével felszállni), az utána pontosan induló meg már nem is vesz fel utasokat (mert fél perce elvitte előző), gyorsan beéri a másikat és csak kullog utána. Az már csak bónusz, hogy reggeli csúcsba verekedd át magad a néniken elöl, és hogy minden sofőr idegbeteg, mert őt büntetik, ha nem nézi meg eggyesével a papírfecniket. /Tud valaki mondani még egy nagyvárost első ajtós felszállással, és ahol a bérlet egy primitív papír lapka?/ Nem lenne ezzel baj, régen is volt ilyen este 8 után, csak gondolkozni kéne, nem agy nélkül ennyi helyen bevezetni.
Nekem ez volt az utolsó csepp a bkvnál, és hiába volt az elmúlt 17 évbe kivétel nélkül mindig bérletem, most már ha lehet kocsizok és nem veszek bérletet, kerülöm a bkvt.
BMMG 2013.08.27 12:02:14
@qwertzu: A buszok jellemzően ugyanott mennek, ahol a kocsik, tehát a kocsi nem mindig rosszabb. És félre ne érts, nem vagyok kocsi párti, nem akarok kocsizni, csak amikor emiatt átlag heti 5-ből 3,5-szer lekésem a HÉVet (fél óra várás), vagy 20perccel korábban ott vagyok a hév megállóban, akkor mérges tudok lenni. Egy ilyen apró dolog nagyon idegesítő tud lenni. És már hónapok óta ez van, nem az emberekkel van a baj, a rendszerrel. Mindenki szépen sorban, csak tömeg van, és libasorban egy ajtón lassabban megy. A csövesek meg nem tűnnek el, csak költöznek, jellemzően villamosra.