Adatok
educator
3 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az elmúlt száz évben – Trianon óta – nehéz jól, hosszú távon működő példát találni a távlatos, valódi kiengesztelődést szolgáló együttműködésre. Legyünk őszinték: még mindig nagyítóval kell keresni azokat az eseteket, ahol tudatosan kívánnak túllépni a létező…..
A kampányban én már megkaptam a saját üzenetemet. A „kritikus szolidaritás”, Balog Zoltán értelmezésében számomra végre adott egy jó meghatározást arról, hogy milyennek szeretném látni a saját civil közéleti jelenlétemet. Szolidaritás számomra ebben azt jelenti,…..
Nézem a naptáram. Bizarr így egy lapon látni, hogy délután sztrájkolunk iskoláinkért, és aznap este még szalagavatót ünnepelünk, mintha mi sem történt volna. Nézem a híreket, ahol a miniszter az oktatásra is vonatkozó „szolidaratási” követelményről beszél, amiben nekünk is részt kell vennünk, minden…..
educator
2009.11.18 07:09:56
A motivációs bért kérdezed. Igen, két ugyanolyan paraméterrel (életkor, munkaviszony stb.) rendelkező tanár közül az egyik többet kap, mint a másik. De nem azért, mert az "igazgató" úgy értékeli, hogy különböző a munkájuk minősége. Ennek meg kell legyen egy átlátható, hiteles "mérése": A világos cél és feladatkitűzések, a folyamatos visszajelzés, év a végén a tanári önértékelés, a konkrét feladatvállalások áttekintése, a munkacsoport-vezetői vélemény és igazgatói elbeszélgetés egyaránt része ennek a folyamatnak.
educator
2009.11.18 21:37:10
@jan: Én is azt gondolom, hogy kell végre egy egészséges egyensúly csak valamelyen "elit" és csak szociális szempont vagy keresztény családi háttér között. És nem minden egyházi iskola azonos: hadd lehessen helyi különbség is, hisz ők tudják, mi lehet igazán ott a szolgálat.
Az viszont fontos lenne, hogy az egyházi iskolák tudják, hogy mit és hogyan szolgálnak, mi a társadalmi küldetésük ott, ahol éppen vannak! Ennek megléte például világosan meg tudná már különböztetni minket a sokszor sodródó önkormányzati iskoláktól.
Az viszont fontos lenne, hogy az egyházi iskolák tudják, hogy mit és hogyan szolgálnak, mi a társadalmi küldetésük ott, ahol éppen vannak! Ennek megléte például világosan meg tudná már különböztetni minket a sokszor sodródó önkormányzati iskoláktól.
educator
2010.01.07 07:05:50
@cserenkov: Szerintem látszik, hogy a társadalom minden agressziója megérkezett a fiatalok közé is, illetve, hogy a miniszter ámokfutása csak rontott a kérdésen. A kérdésre közvetlen válasz az, hogy azonnal, helyben nyilvánosságot kell adni az ügynek, és kell legyen helyi következménye. Igazán azonban csak a társadalom egészének kell hozzáálásában változnia, mely jogi, közbiztonsági, anyagi, prevenciós, stb. eszközöket egyszerre kell az iskolák rendelkezésére bocsásson.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz