Adatok
Martinm5
0 bejegyzést írt és 58 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Európa Pont
Július 1-jétől itthon is elérhető az uniós digitális Covid-igazolvány
2021.07.05 16:16:50
A nyaralási főszezon elejéhez igazítva éles rajtot vett az uniós digitális Covid-igazolvány, amely az Európán belüli utazást hivatott megkönnyíteni. Hosszas előkészítő munka után Magyarországon is kiváltható. Sok félreértés és tévhit kapcsolódik a használatához – ezeknek néztünk most utána, és…..
Martinm5
2021.07.06 17:34:11
@tatárfejű kutya: igen, ugyanaz a problémám, de a 1818 gov support szerint tömegeknek, és az oltópontok hibás adatfelvitele miatt van, amit csak ott lehet javíttatni. de bejutni eddig nekem nem sikerült. pancserkormány.
Martinm5
2021.07.07 12:06:46
@tatárfejű kutya: én nem tudtam felhívni őket 3 nap alatt sem, így bementem személyesen, egyből tudták, mi a baj, és soron kívül javították. a javítás egy vicc, törölniük kell az eredeti bejegyzést, létrehozni egy újat, immár helyesen (első/ismétlő helyes kiválasztása) és az új bejegyzés már helyes, tehát a letölthető igazolás is helyes.
Martinm5
2021.07.07 12:16:45
@Rodney_2: először is az eeszt felületről kettő igazolást tölthetsz le, mindkét oltásodat, ha megvannak. A második oltás helyes minősítése az kell legyen hogy "ismétlő" nem pedig "első" mint nekem, és ezreknek még a gov.hu ügyfélszolgálata szerint is. Ha nem ez van, akkor az oltási igazolványodon a "Dózis sorszáma / sorozat hossza" adat 1/2 lesz, azaz NEM vagy végig oltva. magyarázd el egy francia, olasz spanyol stb ellenőrnek, hogy a 2/2 helyetti 1/2 szám Magyarországon orbán isten szerint azt jelenti hogy minden rendben. Kontár rendszer, mert ezt automatikusan kéne tudnia kezelni, nem pedig a széthajtott adminisztrátorokra bízni, akik lehet meg se kapták a megfelelő oktatást.
Tehát a baj az, hogy az EU definíciói szerint 1/2 értékkel NEM VAGY VÉDETT-nek tekinthető.
A magyar alkalmazással meg az a helyzet, hogy az felsorolja az oltásokat, de nem tartalmazza azt az adatot, hogy melyik volt első és melyik az ismétlő oltás, amire mondhatod, hogy ki lehet találni, de NINCS feltüntetve. Ami pedig nincs, azt egy EU tisztviselő nem fogja elfogadni, mint a teljes oltottság adatát. Nota bene, július 1-től kész kellett volna legyen az EU kompatibilis app, ami nap még az androidos mindig nincs meg, csak az iphone-ra valót adták ki. Trehány, inkompetens banda.
Tehát a baj az, hogy az EU definíciói szerint 1/2 értékkel NEM VAGY VÉDETT-nek tekinthető.
A magyar alkalmazással meg az a helyzet, hogy az felsorolja az oltásokat, de nem tartalmazza azt az adatot, hogy melyik volt első és melyik az ismétlő oltás, amire mondhatod, hogy ki lehet találni, de NINCS feltüntetve. Ami pedig nincs, azt egy EU tisztviselő nem fogja elfogadni, mint a teljes oltottság adatát. Nota bene, július 1-től kész kellett volna legyen az EU kompatibilis app, ami nap még az androidos mindig nincs meg, csak az iphone-ra valót adták ki. Trehány, inkompetens banda.
Valahogy semmi kedvem nem volt a KDNP-vel foglalkozni mostanában, pedig hiszem és vallom, hogy a boltok vasárnapi kötelezően választható zárva tartása sokkal brutálisabb és aljasabb húzás, mint az internetadó. Viszont miután a nemzetgazdasági miniszter is megszólalt az ügyben, és…..
Martinm5
2014.11.05 14:46:09
@zizi77: egyrészt nem igaz hogy Nyugaton meg tudják oldani, pl Spanyolországban különösen nyáron sok áruház nyitva tart.
Másrészt pont az a jó, hogy a dolgozók így fajlagosan magasabb fizetést kaphatnak (pótlék) én pedig vasárnap, mikor ráérek szerelni otthon az elromlott csapot, stb, el tudok menni a Praktikerbe, stb, megvenni egy sz@r alátétet, ami persze pont nincs otthon.
Szóval ezt lehetőleg a piac döntse el, ne pedig valami ájtatoskodó égbenéző.
És nem akarok máshoz hozzászokni.
Másrészt pont az a jó, hogy a dolgozók így fajlagosan magasabb fizetést kaphatnak (pótlék) én pedig vasárnap, mikor ráérek szerelni otthon az elromlott csapot, stb, el tudok menni a Praktikerbe, stb, megvenni egy sz@r alátétet, ami persze pont nincs otthon.
Szóval ezt lehetőleg a piac döntse el, ne pedig valami ájtatoskodó égbenéző.
És nem akarok máshoz hozzászokni.
Magyarországon a törvény azokat védi, akik a belső sávban félemlítik meg a többi közlekedőt. Elég, ezen változtatni kell.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Martinm5
2013.12.18 16:06:37
@jk88: te vagy az, akit én hülyebaromnak hívok, aki 108-cal megy az autópályán, ahelyett, hogy normálisan közlekedne rajta, és még pofátlanul veszélyeztet/fenyeget is egy érthetetlen és váratlan fékezéssel?
Amit te nem csinálsz, az pont a lényeg: jobbra tartva, előzékenyen haladni. És nem önkéntes rendőrt játszani. Bár amilyen barmokkal van tele az ország, nyilván még ennek is többsége lenne!
Miért nem tartanak fel szinte soha az olasz meg a többi normális országban?
Amit te nem csinálsz, az pont a lényeg: jobbra tartva, előzékenyen haladni. És nem önkéntes rendőrt játszani. Bár amilyen barmokkal van tele az ország, nyilván még ennek is többsége lenne!
Miért nem tartanak fel szinte soha az olasz meg a többi normális országban?
Martinm5
2013.12.18 16:11:28
@Macskond: szerintem pont erről van szó!
egyébként millió olyan eset van, hogy bőven bemehetne a kamionok közé, mert gyakorlatilag ugyanazzal a sebességgel megy, én meg bőven megelőzhetném 3-szor. De nem megy be, és 5 autó éri utol két kamion között.
egyébként millió olyan eset van, hogy bőven bemehetne a kamionok közé, mert gyakorlatilag ugyanazzal a sebességgel megy, én meg bőven megelőzhetném 3-szor. De nem megy be, és 5 autó éri utol két kamion között.
László telefonon beleegyezett, hogy biztonságosabb azonosítás bevezetése miatt új szerződéset köt a CIB-bel, amit kicsit megnehezít, hogy még fél évig külföldön tartózkodik. Az ügyintéző azt mondta neki, hogy még odébb van a program bevezetése, aztán szeptemberben…..
Mire jövő tavasszal elindul a Bubi, belvárosi 120 utcában és 30 főúton lesz majd könnyebb biciklizni.
A belváros komplex kerékpárosbarát fejlesztése fedőnéven nagyszabású forgalmi átalakításokba kezd a BKK kilenc belső kerületben.
A cég közleménye szerint változás lesz…..
Martinm5
2013.11.25 20:27:48
@Kimu: te hülyebaromállat drótszekeres büdöslábú raszta gandzsás barom futár, te!
Mi af@szomért lennél te a társadalom érdeke te büdösbunó!
Én aki dolgozom és mellette több tucat normális embernek munkát adok, és nem tudok miattatok normálisan, a börtön veszélye nélkül közlekedni az utakon, én közelebb állok ehhez
De te örökké az utamban vagy, majd nekem jössz, úgy rodeózol az úton.
Mi af@szomért lennél te a társadalom érdeke te büdösbunó!
Én aki dolgozom és mellette több tucat normális embernek munkát adok, és nem tudok miattatok normálisan, a börtön veszélye nélkül közlekedni az utakon, én közelebb állok ehhez
De te örökké az utamban vagy, majd nekem jössz, úgy rodeózol az úton.
Te menj a hugyosokhoz, én majd ágyazok a lábasoknak. Mi ketten voltunk a lábasok az öreg harcossal. A prosztatások a hugyosok.
Érdekesek a sorsfordító események. A legtöbbször nem is tudjuk, hogy az az esemény ami most éppen megtörténik velünk, az sorsfordító. Megyünk valamerre,…..
Martinm5
2013.11.13 16:01:01
A Magyar Kerékpárosklub nyílt levélben emlékezteti Tarlós Istvánt, miket ígért 2010-ben. Az akkori főpolgármesteri programban még a tömegközlekedésé, a gyalogos és kerékpáros forgalomé volt a prioritás, az MKK szerint úgy tűnik, mintha ezt elfelejtette volna Tarlós, aki…..
Martinm5
2013.11.08 23:00:24
@Mészáros Laci:
erről van szó, egy f@szság kiterelni az autókat, mert van aki egy kerületen belül éli az életét. na az biciklizzen, ha akar. Én nem akarok egy drótszamáron izzadni (gyerekkoromban azzal jártam vidéken mindenhová, akkor is utáltam). Nem akarok egy csomó ember ölében állni, 10 perceket várva az esőben a negyedik csatlakozó villamosra.
Mivel az agglomerációból járok és a teljes városon keresztülmegyek egész nap, nincs olyan tömegközlekedés, ami megfelelne. (Londonban és Párizsban is metróval jártam, mert mindenhová eljuttatott 200 m-en belül)
De hogy azért ne tudjak közlekedni, mert beterelik elém, időnként szembe a méregzöldek a bringásokat, vagy mert Arrogán egyedül akar pááváskodni a belvárosban, azt NEM!
erről van szó, egy f@szság kiterelni az autókat, mert van aki egy kerületen belül éli az életét. na az biciklizzen, ha akar. Én nem akarok egy drótszamáron izzadni (gyerekkoromban azzal jártam vidéken mindenhová, akkor is utáltam). Nem akarok egy csomó ember ölében állni, 10 perceket várva az esőben a negyedik csatlakozó villamosra.
Mivel az agglomerációból járok és a teljes városon keresztülmegyek egész nap, nincs olyan tömegközlekedés, ami megfelelne. (Londonban és Párizsban is metróval jártam, mert mindenhová eljuttatott 200 m-en belül)
De hogy azért ne tudjak közlekedni, mert beterelik elém, időnként szembe a méregzöldek a bringásokat, vagy mert Arrogán egyedül akar pááváskodni a belvárosban, azt NEM!
203
Október 29. Csütörtök
Ferihegy 2-re tettek ma ki. A tegnapi eset miatt határozottan boldognak éreztem magam és jól is esett kinn állni. Megint megúsztam egy csúnya kihágást, de a tudatalattimban megjelent valami szúrós.Elkezdtem félni, hogy ezt…..
A Nagykörút az egyik legkevésbé biciklisbarát útvonal a fővárosban, de a közbringa-rendszer jövő tavasszal esedékes bevezetése új helyzetet teremthet. A Bubi működési területének „kerékpározhatósága” a projekt EU-támogatásának is feltétele. Átalakításokra…..
Martinm5
2013.09.03 14:16:47
@T.A.: én általában segítem, nagy ívben kerülöm őket, ha nem pofátlankodnak.
De az sem normális, hogy egy bringás feltart egy egész autós sávot.
De az sem normális, hogy egy bringás feltart egy egész autós sávot.
Bivalyerős, keveset fogyaszt és idehaza fullosnak mondják. Mindent megkapott, amit kell, futott 160 ezret, kiszolgált egy cégtulajdonost, élt 10 évet?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Martinm5
2013.08.12 13:30:01
@Winter Gábor:
én is végigjártam a listát, e34 535, e34 M5, e39 M5, e60 535D, f10 m550xd.általában mindegyikkel több mint 5év, több mint 250 e km.
utóbbit nem ide sorolva egyre emelkedett a szépsége és a belső kényelme, funkcionalitása (kütyümániás vagyok), mint például a HUD-on lévő navi. Aki ilyet nem használt, nem tudja, miről beszél. Hosszú utakon nekem nagyon bejön.
Ugyanakkor egyre romlott a minősége, az e60 ebben vezetett, kezdte egy aktív kormány cserével, utána a kettős turbó csere, (135 e km-nél) és sok bosszantó egyéb. Turbós szakik (csepel, ha mond valamit ) szerint nálam is az válthatta ki, hogy a kartergáz szűrő eldugult és csak a gyári előírás, a checkcontrol szerint cseréltem az olajat.
Ezzel együtt az e60 is annak való, aki az ilyet szereti. (az hogy sok hülye is beleül, nem az autó hibája)
De pénztárca kell hozzá, ha valami megadja magát, hiába kímélted.
én is végigjártam a listát, e34 535, e34 M5, e39 M5, e60 535D, f10 m550xd.általában mindegyikkel több mint 5év, több mint 250 e km.
utóbbit nem ide sorolva egyre emelkedett a szépsége és a belső kényelme, funkcionalitása (kütyümániás vagyok), mint például a HUD-on lévő navi. Aki ilyet nem használt, nem tudja, miről beszél. Hosszú utakon nekem nagyon bejön.
Ugyanakkor egyre romlott a minősége, az e60 ebben vezetett, kezdte egy aktív kormány cserével, utána a kettős turbó csere, (135 e km-nél) és sok bosszantó egyéb. Turbós szakik (csepel, ha mond valamit ) szerint nálam is az válthatta ki, hogy a kartergáz szűrő eldugult és csak a gyári előírás, a checkcontrol szerint cseréltem az olajat.
Ezzel együtt az e60 is annak való, aki az ilyet szereti. (az hogy sok hülye is beleül, nem az autó hibája)
De pénztárca kell hozzá, ha valami megadja magát, hiába kímélted.
A Hülye Járások Minisztériumában ez a péntek nem olyan volt mint a többi. Ezen a pénteken dolgozni kellett. Gyorsan be is pötyögte a szolgálati Nokia 3210-esbe, hogy "Segítünk! Sál, sapka, kesztyű! Belügyminisztérium”, aztán hátradőlt a székben. Légrugó, gázliftes…..
Martinm5
2013.03.16 20:09:15
@tede: te egy barom vagy, nem néztél körül a héten?
Az Átéltem a katasztrófát című cikkünk kommentposztja. Kérjük, ezúttal is kerüljék az indulatos megnyilvánulásokat, és az alaptalan vádaskodást. ..
A fogyasztók számára gyakorlatilag a névtelenségből egyenesen az okostelefonok csúcskategóriájába érkezett tajvani vállalatra mostanában nehéz idők járnak. Versenytársai minden minden polcot kitapétáztak termékeikkel a legalsótól a legfölsőig, míg a HTC amolyan szimpatikus…..
Martinm5
2013.02.20 21:52:44
Martinm5
2013.02.20 21:52:51
Csak bő egy évig kerüljük el Budapest belvárosát, vagy akár le is takarhatjuk a térképen?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Martinm5
2012.12.19 09:57:12
@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
szerintem nincs igazad, mert a városközponton keresztül menő forgalom zöme a munkábajárással kapcsolatos. ezek számára aztán végképp nem megoldás a dugódíj.
A közlekedést kellene úgy szervezni, hogy (akár részben föld alá víve) az autók áramlása legyen gyorsabb.
a hungaria egyébként szinte használhatatlan.
szerintem nincs igazad, mert a városközponton keresztül menő forgalom zöme a munkábajárással kapcsolatos. ezek számára aztán végképp nem megoldás a dugódíj.
A közlekedést kellene úgy szervezni, hogy (akár részben föld alá víve) az autók áramlása legyen gyorsabb.
a hungaria egyébként szinte használhatatlan.
„Csak az az egyetlen csillag változott, ott a vezérlőterem képernyőjén, a fejük felett. Sárgás színe egyre világosodott, és mert tudták, hogy erősödnie kell, úgy érezték, minden következő szolgálatra – nem volt értelme más egységben mérni a nem létező időt –…..
Napokon belül kezdetét veszi a Ferenciek tere átalakítása. Ezzel az egyik karakteres gócpontja számolódik fel annak a második világháború utáni városépítészeti hozzáállásnak, amely a városon belüli közlekedést autóspreferenciájúnak tekinti. Olyan önkormányzati és…..
Tavaly szinte ugyanekkor szintén a KDNP családról alkotott véleményéről írtunk. Most megint muszáj.
Tegnap, mikor a parlament megszavazta Matolcsy csomagját és az új választási törvényt, a törpepárt benyújtott egy, a frakció valamennyi tagja által aláírt módosítót az…..
Martinm5
2012.11.13 20:08:10
Ha véletlenül összefutunk, azonnal lefújt volna gázspray-vel, mondta a tolvaj, miután elkapták. De milyen autóból lopnak ma a legtöbbet, és miért nem nyilatkozhat az autóvadász?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
A Mérték Médiaelemző Műhely és a Medián 2012 végzett egy kutatást a magyarok közéleti tájékozódási és médiafogyasztási szokásairól, melyről a Kreatív Online készített egy összefoglalót. Az egyik kérdés arra kereste a választ, hogy a felsorolt sajtótermékek közül…..
A KRESZ korábban sem engedte meg, hogy kétirányú utcában az ellentétes irányú oldalon parkoljunk. Mégis hosszú ideig nem volt jellemző, hogy büntessenek ezért. Egészen addig, míg néhány hónappal ezelőtt sokak meglepetésére megjelentek a kerékbilincsek az így parkoló autókon…..
Martinm5
2012.09.07 13:11:57
@FDToth:
egész Európában nem jártam még így, és az autók is gyakran állnak szemben.
Ez megint egy hazai b@sztatás.
egész Európában nem jártam még így, és az autók is gyakran állnak szemben.
Ez megint egy hazai b@sztatás.
Gigamelles képet rakott ki a napokban a Facebookra VV Gigi. Naná, hogy a Blikk kifaggatta, igaziak-e az új óriáskeblek:
"Többen is feltették már nekem ezt a kérdést a Facebookon és személyesen is, de cáfolnom kell. Nem vettem részt plasztikai beavatkozáson. Mindenkinek csak azt tudom…..
Martinm5
2012.08.30 12:23:11
Engem is a János Kórházba szállítottak lábtöréssel (szárkapocs- és sípcsont zárt törés a boka felett 5 centivel), és ez volt talán életem legborzasztóbb élménye.
8-kor értem be a mentővel, és 1/2 12-kor kerültem vizsgálat alá. Utána másnap szakszerűen fúrtak és…..
Martinm5
2012.08.08 21:33:41
@R.-né Kerrigan Sára:
ezt magam is tanúsíthatom, amit te nem csinálsz meg, az nem lesz megcsinálva, a nővérek leszvrnak, kivéve ha te vagy a VIP meg a tekintetes főorvos úr betege
ezt magam is tanúsíthatom, amit te nem csinálsz meg, az nem lesz megcsinálva, a nővérek leszvrnak, kivéve ha te vagy a VIP meg a tekintetes főorvos úr betege
A BKV hajóprojektjének nagyon örültem. Az már az elejétől egyértelműnek tűnt, pláne a két part közötti cikkcakkozás kapcsán, hogy ez a járat nem a gyorsaságról fog szólni, hogy az utazás örömét nem a gyors eljutás fogja jelenteni. De ezt nem éreztem feltétlenül gondnak,…..
Martinm5
2012.07.09 17:17:38
@agostonl:
már ne haragudj, tökéletesen pontosan számolható, nincs dugó, stb.
Abszolut pontos menetrend és menetrend tartás lehetséges az ilyen vizen.
már ne haragudj, tökéletesen pontosan számolható, nincs dugó, stb.
Abszolut pontos menetrend és menetrend tartás lehetséges az ilyen vizen.
Azt mondták, negyvenezren vannak a külföldi rendszámmal közlekedő magyarok és milliárdos a bevételkiesés. A valóság sokkal szórakoztatóbb. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Martinm5
2012.03.29 14:43:41
@dr. Szabványok:
és legalább 1 millió minimálbérrel aktív-passzív módon trükköző személy. Ebből adóban, járulékban több száz milliárd bevételkiesés keletkezik.
Ezzel szemben a regadó kiesés 6000 autónál 2-3 milliárd.
Áfa kiesés talán nincs, mert most már végre (ahogy más országokban is) visszaigényelhetővé vált és ez a 6000 egész biztos talál egy céget, ahol ezt elszámolja.
Sok hűhó semmiért, sértve a jogbiztonságot, rontva a saját hírnevünket!
és legalább 1 millió minimálbérrel aktív-passzív módon trükköző személy. Ebből adóban, járulékban több száz milliárd bevételkiesés keletkezik.
Ezzel szemben a regadó kiesés 6000 autónál 2-3 milliárd.
Áfa kiesés talán nincs, mert most már végre (ahogy más országokban is) visszaigényelhetővé vált és ez a 6000 egész biztos talál egy céget, ahol ezt elszámolja.
Sok hűhó semmiért, sértve a jogbiztonságot, rontva a saját hírnevünket!
Megszereztük a folyamatábrát, amely segít nekik eldönteni, hogy bírságoljanak-e, vagy engedjék útjára a külföldi rendszámú autót. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Martinm5
2012.03.14 15:15:21
@Mocsári Troll:
"kár ennyire felfújni ezt a kérdést, mikor nagyon egyszerű a megoldás:
1. aki mo.-n él, annak magyar rendszámú legyen az autója.nem olyan sok már a regadó, hogy bele kéne pusztulni."
Nagyon nem így van!
Itthon a vállalkozásokat az autó kapcsán még terheli a súlyadó, cégautó adó, áfa visszaigényelhetelensége (kivéve mostantól a tartós bérlet díja) és így tovább. A biztosítás lényegesen drágább, sorolhatnám.
Én azokkal a német stb cégekkel versenyzek, akiknek az ilyen típusú költsége a fele az enyémnek, és itt nem a regadó a sok.
és símán bukok, mert a hazai szabályok ilyenek.
"kár ennyire felfújni ezt a kérdést, mikor nagyon egyszerű a megoldás:
1. aki mo.-n él, annak magyar rendszámú legyen az autója.nem olyan sok már a regadó, hogy bele kéne pusztulni."
Nagyon nem így van!
Itthon a vállalkozásokat az autó kapcsán még terheli a súlyadó, cégautó adó, áfa visszaigényelhetelensége (kivéve mostantól a tartós bérlet díja) és így tovább. A biztosítás lényegesen drágább, sorolhatnám.
Én azokkal a német stb cégekkel versenyzek, akiknek az ilyen típusú költsége a fele az enyémnek, és itt nem a regadó a sok.
és símán bukok, mert a hazai szabályok ilyenek.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz