Adatok
Péter az állat
0 bejegyzést írt és 24 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A múltkor mutattam néhány képet a Harz-hegység kisvasútjára kijáró nordhauseni Combinóról, most jöjjön a vonatként viselkedő villamosok nagyágyúja: a karlsruhei Stadtbahn!
Először is beszéljünk arról, miért akkora szám, ha villamos közlekedik vasútvonalon. Hisz sínen megy egyik is, másik is, nem?…..
Az augusztus huszadikai beszámolóban jeleztem, hogy a felvonultak közt számomra a legszebb hajó a Sopron vontató motoros volt. Annak idején laikusként eltöltöttem rajta pár napot, mondhatni bejártam minden zugát, de nem dokumentáltam eléggé. Augusztus végén végre pótolhattam ezt a hiányosságot -…..
Péter az állat
2012.09.27 22:27:27
A minap jelent meg egy cikk az Indexen, melyben a portál néhány újságírója vallott a mobiltelefóniával való első találkozásáról és ezt olvasva bennem is előjött néhány régi emlék. Úgy gondoltam megírom, míg nem tűnnek ezek teljesen tova és hátha lesz akiben szintén…..
Urbanista
Csomagmegőrző kutyáknak. Száraz, biztonságos rekeszbe zárhatjuk ebünket, amíg vásárolunk
2012.01.20 20:49:00
Egészen elképesztő elsőre ez a dán találmány. Amíg az ember bemegy a boltba, tíz koronáért (nagyjából 400 forintért) egy rekeszbe zárhatja kis kedvencét. Állítólag piaca lenne, mert hogy nagy probléma Európa- és USA-szerte a kutyalopás. (Kutyások, tényleg az?)
Már alig…..
Péter az állat
2012.01.20 23:12:05
Magyar Hírlap: A személycseréken kívül szimbolikus jelentőségű dolgokon, például a heraldikán, egyes utcaneveken is változtatna. Mikor lesz ez esedékes? Tarlós István: A szobámban már csak nemzetiszínű zászlót talál. A főváros korábbi zászlaja nekem sem tetszett, meg fogjuk…..
Nemsokára vége a télnek. Ez sokaknak nagy öröm, könnyebbé válik a hétköznapi élet. Nem kell vastag pulóver, nagykabát, és az autót sem kell járatni feleslegesen a hőn áhított fűtés miatt. Mielőtt azonban örömtüzet gyújtanánk, gondoljunk vissza a három hónappal ezelőtti…..
Péter az állat
2011.02.18 00:04:58
@pickapu:
Talán azért láttad, mert a "húzó" kerékre olyat gyártanak, ellentétben a pótkocsival, amire hossz mintásat készít a gyártó, ami nem összetévesztendő a kormányzottra gyártott hossz mintással. Ez már csak egy ilyen sport. De azért osszátok az észt, biztos sok van belőle. Téli gumi ebben a méretben nincs/nem elterjedt (én legalábbis még nem találkoztam vele, de valaki biztos előkapar ilyet.), ahogy a nyári sem. Ezért van a négy évszakos, amiről persze lehet mindent mondani, amit elmondtak. De a négy évszakost azért nem lehet egy napon említeni télen egy nyárival. Megjegyzem volt pár hónapja a totalcaron egy adac téli gumi teszt, ahol betettek a teszteltek közzé két négy évszakost is, amik rávertek pár kifejezetten téli gumira, és nem csak a névtelenekre.
Mellesleg az persze senkinek sem jut az eszébe, hogy egy havas emelkedőn, nem feltétlenül a gumi miatt kapar el egy kamion, hanem mert tengelyeknek az 1/5-e a hajtott. Nehéz is ezt megérteni ezt olyan kocsiból, ahol ez az arány 1/2, vagy 1/1.
További jó csámcsogást, a minden évben visszatérő gumicsonton!
Még egy tipp, hogy hová kéne még téli gumi. Megsúgom, hogy a gaz aljas bkv is inkább végkielégítésekre költi a pénzét, minthogy téli gomikat venne a villamosaira. Én legalábbis még egyen sem láttam. Ráadásul télen is teljesen sima futófelülettel engedik ki őket a kocsiszínből, pedig a kerék, és a sín közötti súrlódási együttható optimális esetben is csak annyi, mint a téli gumi és a jég között, és ez csak romolhat. Ezek, meg ezen spórolnak. Skandalum!
Talán azért láttad, mert a "húzó" kerékre olyat gyártanak, ellentétben a pótkocsival, amire hossz mintásat készít a gyártó, ami nem összetévesztendő a kormányzottra gyártott hossz mintással. Ez már csak egy ilyen sport. De azért osszátok az észt, biztos sok van belőle. Téli gumi ebben a méretben nincs/nem elterjedt (én legalábbis még nem találkoztam vele, de valaki biztos előkapar ilyet.), ahogy a nyári sem. Ezért van a négy évszakos, amiről persze lehet mindent mondani, amit elmondtak. De a négy évszakost azért nem lehet egy napon említeni télen egy nyárival. Megjegyzem volt pár hónapja a totalcaron egy adac téli gumi teszt, ahol betettek a teszteltek közzé két négy évszakost is, amik rávertek pár kifejezetten téli gumira, és nem csak a névtelenekre.
Mellesleg az persze senkinek sem jut az eszébe, hogy egy havas emelkedőn, nem feltétlenül a gumi miatt kapar el egy kamion, hanem mert tengelyeknek az 1/5-e a hajtott. Nehéz is ezt megérteni ezt olyan kocsiból, ahol ez az arány 1/2, vagy 1/1.
További jó csámcsogást, a minden évben visszatérő gumicsonton!
Még egy tipp, hogy hová kéne még téli gumi. Megsúgom, hogy a gaz aljas bkv is inkább végkielégítésekre költi a pénzét, minthogy téli gomikat venne a villamosaira. Én legalábbis még egyen sem láttam. Ráadásul télen is teljesen sima futófelülettel engedik ki őket a kocsiszínből, pedig a kerék, és a sín közötti súrlódási együttható optimális esetben is csak annyi, mint a téli gumi és a jég között, és ez csak romolhat. Ezek, meg ezen spórolnak. Skandalum!
Péter az állat
2011.02.18 23:04:25
@Árpi:
Nem tör ki. Csak ha olyanja van, csúszik még egy pár száz métert, vagy egy megállót. A homokszaró (meg a sínfék) jó dolog lehet, már ha műxik, de még akkor is fényévekre van a gumikeréktől. Úgyhogy téligumit a villamosnak is!
Nem tör ki. Csak ha olyanja van, csúszik még egy pár száz métert, vagy egy megállót. A homokszaró (meg a sínfék) jó dolog lehet, már ha műxik, de még akkor is fényévekre van a gumikeréktől. Úgyhogy téligumit a villamosnak is!
A szellemi fejlődésben visszamaradt emberek is kaphatnak jogosítványt, ezt tapasztalhattuk már sok posztból, Eszter levele is ezt erősíti meg. Ha valaki tolja az autóját, akkor nyilván valami műszaki problémája van, igen nagy tuskóság emiatt beszólni. Ha valaki nem akar segíteni,…..
Péter az állat
2011.01.17 23:04:51
@hagyma:
Persze, aki tele van zsével, mint kutya bolhával, az nyilván hív egy vontatót, ami persze jó eséllyel abban a dugóban araszol pár (tíz)ezer másik autóval együtt, amit az ügyfele indukál.
Megjegyzem, a vontatás bár tényleg nem olyan biztonságos mint egy tréler (bár ott is történhet gebasz)ha nem úgy művelik, mint régebben magam is csináltam, akkor nem ördögtől való.
Persze, aki tele van zsével, mint kutya bolhával, az nyilván hív egy vontatót, ami persze jó eséllyel abban a dugóban araszol pár (tíz)ezer másik autóval együtt, amit az ügyfele indukál.
Megjegyzem, a vontatás bár tényleg nem olyan biztonságos mint egy tréler (bár ott is történhet gebasz)ha nem úgy művelik, mint régebben magam is csináltam, akkor nem ördögtől való.
Péter az állat
2011.01.17 22:56:39
@SzZ:
Hasonló. Hely: egy Pest környéki falu, egy havas téli estén. Eset: Matt részeg volt rendőr csokorba szed egy másik autót. Amíg a rendőrök elviszik a delikvenst vérvételre, a polgárőrök vigyáznak a helyszínre, mert bár el lehet férni mellette, de nehogy valaki még beleszálljon a keresztben álló üres, havas kocsiba. Erre egy elhaladó kocsiból anyázás. Mert fékeznie kellett, és egy kicsit kihúzódni. Azt mondtam, ez már akkora tahó, hogy ilyen már nincs, és ez csak délibáb volt.
Persze mikor visszahozták a tagot mondanom sem kell, hogy úgy részegen be a kocsiba, és nem ám haza hajt, hanem a kocsmába.
Az ilyen eseteknél mindig eszembe jut a Kristóf barátom, aki bár harminc éve él itt, de figyelni kell annak aki meg akarja érteni.
Ő szokta mondani:
Peterke! Á kurvá nenike! Áz á báj ván veletek, hogy búnko á mádzsár. Búnko!
És ezt enné lényegretörőbben nem is lehet megfogalmazni.
Hasonló. Hely: egy Pest környéki falu, egy havas téli estén. Eset: Matt részeg volt rendőr csokorba szed egy másik autót. Amíg a rendőrök elviszik a delikvenst vérvételre, a polgárőrök vigyáznak a helyszínre, mert bár el lehet férni mellette, de nehogy valaki még beleszálljon a keresztben álló üres, havas kocsiba. Erre egy elhaladó kocsiból anyázás. Mert fékeznie kellett, és egy kicsit kihúzódni. Azt mondtam, ez már akkora tahó, hogy ilyen már nincs, és ez csak délibáb volt.
Persze mikor visszahozták a tagot mondanom sem kell, hogy úgy részegen be a kocsiba, és nem ám haza hajt, hanem a kocsmába.
Az ilyen eseteknél mindig eszembe jut a Kristóf barátom, aki bár harminc éve él itt, de figyelni kell annak aki meg akarja érteni.
Ő szokta mondani:
Peterke! Á kurvá nenike! Áz á báj ván veletek, hogy búnko á mádzsár. Búnko!
És ezt enné lényegretörőbben nem is lehet megfogalmazni.
Havi 10 000 forintos parkolási díjról, megduplázott behajtási díjról álmodik a Levegő Munkacsoport. Vélemények az azonos című írásunkról...
Péter az állat
2011.01.14 14:11:11
@Perillustris:
És ha csökkentik az adót, akkor nem éri meg Miskolcról Ukrajnába menni tankolni, csak Nyíregyházáról, így aki Miskolcon tankol, az a államkasszába vándorol, ami amúgy meg nem.
Tudom, sarkítva van, nem kell szó szerint venni.
És ha csökkentik az adót, akkor nem éri meg Miskolcról Ukrajnába menni tankolni, csak Nyíregyházáról, így aki Miskolcon tankol, az a államkasszába vándorol, ami amúgy meg nem.
Tudom, sarkítva van, nem kell szó szerint venni.
Péter az állat
2011.01.14 23:08:42
Péter az állat
2011.01.14 23:18:08
@Perillustris:
Pár hónap? :-D
Nem pár évtizedet akartál mondani?
Először is szemléletváltás döntéshozói szinten, aztán ha már rend van a fejekben közép, és hosszútávú közlekedési koncepció kidolgozása, egy régiós közlekedési csúcsszervezet létrehozása az egységes irányítás és fejlesztés érdekében, a közlekedési vállalatok feladatra való optimalizálása akár összevonással, vagy teljes átszervezéssel is, járművek beszerzése, és infrastruktúra létrehozása, és mindezekhez elképesztő mennyiségű pénz.
Pár hónap? :-D
Nem pár évtizedet akartál mondani?
Először is szemléletváltás döntéshozói szinten, aztán ha már rend van a fejekben közép, és hosszútávú közlekedési koncepció kidolgozása, egy régiós közlekedési csúcsszervezet létrehozása az egységes irányítás és fejlesztés érdekében, a közlekedési vállalatok feladatra való optimalizálása akár összevonással, vagy teljes átszervezéssel is, járművek beszerzése, és infrastruktúra létrehozása, és mindezekhez elképesztő mennyiségű pénz.
Ez most nem egy konkrét történet, csak megpróbálom más nézőpontból is megvilágítani a kérdést. Kicsit talán túlmutat az oldal témáján, főleg a közepe felé úgy tűnhet, de majd visszakanyarodok. A gyerekek az első kb. négy évben bizony sokat betegek. Ennek rengeteg oka van.…..
Egy Társasház lenyúlásának számos jogi lehetősége van, főleg, ha egy körmönfont, kamarából kizárt ügyvéd műveli ezt közös képviselőként. A közös képviselők gyöngye Előre is elnézést kérünk a hosszú levélért, a helyzet bonyolultsága miatt azonban nem…..
Péter az állat
2010.12.03 00:11:03
Szomorú napra ébredtek a filmkedvelők, Leslie Nielsen sajnos eltávozott közülünk. De hogy a gyászos hangulatot kissé feldobjuk idézgessünk néhány fenomenális, kacagtató mondatot, párbeszédet, szöveget a filmjeiből.Kezdetnek jöjjön az Airplane-ből egy, ahol Nielsen doktort…..
Péter az állat
2010.11.29 21:26:19
Ön nem taxizik, de nem is rokkant de szeretne híres lenni legalább öt percre? Szeretné, ha önről szólnának a hírek? Úgy gondolja, hogy a biztonsági öv csak egy tudatalatti szolgalélek-kreátor? Itt a megoldás. Vélemények az azonos című írásunkról...
Péter az állat
2010.10.27 22:49:31
@elcor:
Azt is lehet, de nem az az elsődleges célja.
Ennek az izének viszont az a célja, hogy gyilkoljon. Legalábbis nem látok benne semmi pozitív funkciót.
Azt is lehet, de nem az az elsődleges célja.
Ennek az izének viszont az a célja, hogy gyilkoljon. Legalábbis nem látok benne semmi pozitív funkciót.
Nyilvánvalóan az a magyarázata a Trixi78 levelében foglaltaknak, hogy strandra az emberek nem visznek magukkal karórát, ezért nem tudják, mennyi az idő. Aztán egyszerre csak észbe kapnak és felelősségteljes emberekként hanyatt-homlok rohannak haza megetetni a jószágokat. A tegnapi…..
Péter az állat
2010.07.15 16:03:19
@Péter az állat:
Helyesbítenék, mert ha csak egy ilyen esettel találkozna az ember egy év alatt, az még jelentős javulásnak is számíthatna. :-/ Természetesen mindennapos probléma, csak az eset kapcsán valahogy ez ugrott be. Szvsz, hogy nem állnak meg az autósok annak az oktatás is oka. Azt kellene kommunikálni, hogy a lelépő gyalogos olyan mintha pirosra váltana a lámpa. Elvileg ott sem opcionális a megállás, ámbár gyakorlatilag elég sok a színtévesztő közöttünk.
A kapuban való megállással mi a gond? Bár lehet, hogy az én huszonéves ismereteim öregedtek el, de megállni meg lehet(ett) csak várakozni nem, de mivel a nej a kocsinál maradt, így nem is tett ilyet. Persze attól még egyéb szabályt szeghetett, de ezek hogy jönnek a zebrához?
Helyesbítenék, mert ha csak egy ilyen esettel találkozna az ember egy év alatt, az még jelentős javulásnak is számíthatna. :-/ Természetesen mindennapos probléma, csak az eset kapcsán valahogy ez ugrott be. Szvsz, hogy nem állnak meg az autósok annak az oktatás is oka. Azt kellene kommunikálni, hogy a lelépő gyalogos olyan mintha pirosra váltana a lámpa. Elvileg ott sem opcionális a megállás, ámbár gyakorlatilag elég sok a színtévesztő közöttünk.
A kapuban való megállással mi a gond? Bár lehet, hogy az én huszonéves ismereteim öregedtek el, de megállni meg lehet(ett) csak várakozni nem, de mivel a nej a kocsinál maradt, így nem is tett ilyet. Persze attól még egyéb szabályt szeghetett, de ezek hogy jönnek a zebrához?
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Azért szvsz nem annyira lenne az halott ötlet. Lehet, ha mondjuk két viszonylat egy-egy kocsija bevárja egymást, felcsatol, és egy ember egy vonatként viszi tovább. Munkás, meg pöpec szervezést igényel, de nem lehetetlen.
A cikk pedig jó szokásodhoz híven olvasmányos, és remek. :-)