Adatok
Miky68
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Különösen az ünnepek előtt szeret szívni az ember fia, mint ahogy József is tette csak azért, mert körültekintő próbált lenni, hogy véletlenül se taszítson a másvilágra önmagát is beleszámítva húsz lelket. Rájött erre a siófoki műszaki vizsgabiztos is és mindenképpen…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
egy citroen bx-et vittem vizsgázni a KPM-hez amit nemrég vettem. Saját magam készítettem fel a vizsgára, a futóműben és a fékrendszerben szinte mindent kicseréltem újra, a hidraulika rendszert is felujítottam, kitisztítottam stb.. szóval alaposan átnéztem mindent, mert szeretek biztonságos autóval közlekedni. A kpm vizsgára reggel 6-ra mentem Ceglédre, akkor már kb 50 autó volt elöttem a sorban. Délután került rám a sor. A fékpadra ráált a vizsgáztató az autóval, leállította a motort és mérni akarta a fékerőt. Mindezt egy hidropneametikus rendszernél!!! Persze azonnal szóltam neki, hogy járó motornál kell mérni, hiába van benne nyomsátároló gömb az csak kb 10-15 fékezésre elegendő nyomást tud tárolni. A vizsgabiztos beindította amotort és utána úgy mérte az értékeket amik rendben is voltak. Ezután a hátsó fékeket akarta mérni ezért előregurult az autóval. A hátsó kerekek fékei is rendben voltak. Ezután a kéziféket akarta mérni rángatja a kézifékkart de a müszer nem mutat semmit. Mondom neki, jóember ezen az autón az elsőkereket fogja a kézifék. Erre visszatolat, hogy az első kerék legyen a mérőpadon. A kézifék behúzására a kocsit kivágja a mérőpadból majdnem a mögöttem álló kocsinak. Csak pár mm volt a két autó között. Azért vágta ki a kocsit mert túl könnyű a hátulja. Erre elkezdett faékeket rakni a hátsó kerék mögé és úgy mért. A kocsi felugrott a faékre, majd leugrott hátra róla. A faék meg szépen beékelődött a hátsó kerék elé az alváz alá! Mondtam hogy emelje fel a hidraulikával a kocsit, hogy ki lehessen venni a faéket. Nem tudta hogyan kell, megmutattam neki. Majd kb 5 alkalommal megismételte az előző faékes trükköt mire olyan eredményeket tudott mérni ami megfelet a hibátlan féknél. Természetesen a kocsi alját összeverte a faékkel, a küszöböt 2 helyen behorpasztotta közben.
Ezekután a lengéscsillapítókat akarta mérni szintén leállított motorral. Újra rászoltam, erre beindította és mivel felső szervíz állásba hagyta az utolsó faékes játéknél a kocsit így gyakorlatilag nem volt rugózása a kocsinak. Újra rászoltam, hogy engedje le a kocsit utazó állásba. Ezt se tudta hogyan kell, megmutattam neki. Ekkor már persze tökéletes volt a lengéscsillapítás.
A normál vizsga kb 20 perc lett volna a papírok kitöltésével, de a balfaszságukkal és a hozzá nem értésükkel ez nála majd másfél óra volt, mögöttem meg kb még 20 autó várt a sorára. Azt nem tudom, hogyan engedhetik meg azt, hogy ilyen tudatlan, műszakilag analfabéta vizsgáztatókat alkalmazzanak és még kárt is okozzanak az ügyfélnek. A 2 összehorpasztott küszöböm cseréje ezekután 60.000 Ft-omba került, amit ugye nem térítettek meg.
Kicsit későn olvasom de igy igaz.Én CX-et vizsgáztattam KPM-nél és ugyan ez.Motor leálít és mérjünk féket.Itt már kapartam magam de amikor a kéziféket is a hátsó tengelyen próbálták mérni akkr már KO voltam.Szóval idönként a KPM is diletánsok gyülekezete.Ezt meg senki ne vegye magára"történt ugyani a 90-es évek elején",de akkor is ciki.