Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Miky68

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Különösen az ünnepek előtt szeret szívni az ember fia, mint ahogy József is tette csak azért, mert körültekintő próbált lenni, hogy véletlenül se taszítson a másvilágra önmagát is beleszámítva húsz lelket. Rájött erre a siófoki műszaki vizsgabiztos is és mindenképpen…..
Miky68 2009.11.09 22:12:03
kgl 2008.12.30. 14:56:35
egy citroen bx-et vittem vizsgázni a KPM-hez amit nemrég vettem. Saját magam készítettem fel a vizsgára, a futóműben és a fékrendszerben szinte mindent kicseréltem újra, a hidraulika rendszert is felujítottam, kitisztítottam stb.. szóval alaposan átnéztem mindent, mert szeretek biztonságos autóval közlekedni. A kpm vizsgára reggel 6-ra mentem Ceglédre, akkor már kb 50 autó volt elöttem a sorban. Délután került rám a sor. A fékpadra ráált a vizsgáztató az autóval, leállította a motort és mérni akarta a fékerőt. Mindezt egy hidropneametikus rendszernél!!! Persze azonnal szóltam neki, hogy járó motornál kell mérni, hiába van benne nyomsátároló gömb az csak kb 10-15 fékezésre elegendő nyomást tud tárolni. A vizsgabiztos beindította amotort és utána úgy mérte az értékeket amik rendben is voltak. Ezután a hátsó fékeket akarta mérni ezért előregurult az autóval. A hátsó kerekek fékei is rendben voltak. Ezután a kéziféket akarta mérni rángatja a kézifékkart de a müszer nem mutat semmit. Mondom neki, jóember ezen az autón az elsőkereket fogja a kézifék. Erre visszatolat, hogy az első kerék legyen a mérőpadon. A kézifék behúzására a kocsit kivágja a mérőpadból majdnem a mögöttem álló kocsinak. Csak pár mm volt a két autó között. Azért vágta ki a kocsit mert túl könnyű a hátulja. Erre elkezdett faékeket rakni a hátsó kerék mögé és úgy mért. A kocsi felugrott a faékre, majd leugrott hátra róla. A faék meg szépen beékelődött a hátsó kerék elé az alváz alá! Mondtam hogy emelje fel a hidraulikával a kocsit, hogy ki lehessen venni a faéket. Nem tudta hogyan kell, megmutattam neki. Majd kb 5 alkalommal megismételte az előző faékes trükköt mire olyan eredményeket tudott mérni ami megfelet a hibátlan féknél. Természetesen a kocsi alját összeverte a faékkel, a küszöböt 2 helyen behorpasztotta közben.
Ezekután a lengéscsillapítókat akarta mérni szintén leállított motorral. Újra rászoltam, erre beindította és mivel felső szervíz állásba hagyta az utolsó faékes játéknél a kocsit így gyakorlatilag nem volt rugózása a kocsinak. Újra rászoltam, hogy engedje le a kocsit utazó állásba. Ezt se tudta hogyan kell, megmutattam neki. Ekkor már persze tökéletes volt a lengéscsillapítás.
A normál vizsga kb 20 perc lett volna a papírok kitöltésével, de a balfaszságukkal és a hozzá nem értésükkel ez nála majd másfél óra volt, mögöttem meg kb még 20 autó várt a sorára. Azt nem tudom, hogyan engedhetik meg azt, hogy ilyen tudatlan, műszakilag analfabéta vizsgáztatókat alkalmazzanak és még kárt is okozzanak az ügyfélnek. A 2 összehorpasztott küszöböm cseréje ezekután 60.000 Ft-omba került, amit ugye nem térítettek meg.
Kicsit későn olvasom de igy igaz.Én CX-et vizsgáztattam KPM-nél és ugyan ez.Motor leálít és mérjünk féket.Itt már kapartam magam de amikor a kéziféket is a hátsó tengelyen próbálták mérni akkr már KO voltam.Szóval idönként a KPM is diletánsok gyülekezete.Ezt meg senki ne vegye magára"történt ugyani a 90-es évek elején",de akkor is ciki.