Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Röptömben Szedtem

0 bejegyzést írt és 38 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Stúdiónk mai vendége Matt Kirby, akit hallgatóink a Bűnvadászok című filmből ismerhetnek.   KR: Mr. Kirby, mi a véleménye arról, hogy a magyar kormány a magánnyugdíj-pénztárak tagjait vissza akarja kényszeríteni az állami rendszerbe, ezáltal megszerezve…..
Röptömben Szedtem 2010.11.29 17:35:30
@Nem olvasok hulye blogokat: Sajnos arról nem kell nyilatkozni. Az lesz az alapbeállítás. Arról kell, ha maradni akarsz.
  Friss sajtóközleményt kaptunk, még szinte forró. Autós Critical Mass?! Jó vicc. Eltekintve attól, hogy már a név sem túl eredeti, nem ártana, ha valaki végre betöltené azt a szerepet, amire a Magyar Autóklub orvosilag alkalmatlan. A sajtóközlemény nyelvezete nem…..
Röptömben Szedtem 2010.11.29 17:09:18
@Kutykuruty:
"A bicikliseket büntetném, ha ott ahol van kerékpárút nem azon közlekednek"

"Két ismerősömet ütötték el járdán biciklivel."

Gratulálok. Azt tudod-e, hogy Budapesten a kerékpáros infrastruktúra 90%-a gyalog/kerékpárút (értsd: sárga csík a járdán). Vagyis pénzbüntetés terhe mellett felkényszerítenéd a bringásokat a járdára, hogy még több ismerősödet üssék el? A kerékpár jármű, az úton a helye. Éppen, hogy le kellene szoktatni a bringásokat a járdáról, nem fel. Az úttest tökéletesen alkalmas a bringázásra, ráadásul ott a legbiztonságosabb, minden közlekedőnek.
Kedves rendőrbácsik! Ha az autós nem a neki kijelölt úton megy, hanem mondjuk a játszótéren át, ugye meg tetszenek bírságolni? Vélemények az azonos című írásunkról...
Röptömben Szedtem 2010.11.22 14:16:54
@scuynat: Lakott területen belül nem 50 kmph a max? Miért is dudálod le a biciklist, ha úgyse mehetsz a kresz szerint gyorsabban nála? Azzal tisztában vagy, hogy az autód dudája kívülről mennyivel hangosabb, mint belülről? Tisztában vagy vele, hogy milyen ijesztő, mikor közvetlen közelről ráddudálnak? Arról van elképzelésed, hogy hány évet kapsz, ha a biciklis ijedtében elesik, te meg keresztülmész rajta (a megengedett 50-el, természetesen)?

A budaörsin egyébként ha emlékeim nem csalnak nincsen végig bicikliút (eccer csak végetér, mint Budapest összes bicikliútja), ami van az is járda sárga csíkkal, a járda pedig a gyalogosoké, ezt minden normális biciklista tudja. Budaörs bicikliúton kb megközelíthetetlen, vagy csak elég extrém kalandok árán.

Szóval ha nem te vagy a "nagy autós isten", akkor légy a "toleráns jóarc", és kérlek "share the road".
Röptömben Szedtem 2010.11.22 15:23:53
@scuynat:

1. A 60-as tábla nem azt jelenti, hogy ott 60-al kell menni, hanem, hogy annyival lehet. Biciklisnek 50 a megengedett.

2. Mégis hogy akart neked menni? Előtted kellet lennie, ha előzni akartad... A kresz szerint dudát csak vészhelyzetben szabad használni. Az, hogy nem tudsz előzni, nem vészhelyzet (bár elég kellemetlen). A kresz csak jobbratartást ír elő, nem szoros jobbratartást, a biciklis szabályos volt. A biciklis egyébként azért húzódott beljebb, hogy te ne tudd szabálytalanul, megfelelő oldaltáv nélkül előzni (centizni, ami 50-es tempónál különösen nem jó móka).

Ennyi. Nem mindig a biciklisnek van igaza természetesen, de ebben az esetben neki volt.

(Ezt az egészet annak bemutatására írtad, hogy szabálytalanul, felelőtlenül és agresszívan közlekedsz. És még neked áll feljebb.)
Belsőség Rendszámot a bringára! 2010.08.11 10:45:54
Miből derül, hogy kié a szajré? Meg ki jött nekem? És ki fog kártalanítani? Ki ütötte el a babakocsis feleségemet? Hát a rendszám! Vélemények az azonos című írásunkról...
Röptömben Szedtem 2010.08.11 13:49:09
Kedves Bende úr!

Kicsit zavarban vagyok most... Nem tudom ugyanis eldönteni, hogy Ön vajon egy nagyon, de nagyon pocsék újságíró, vagy egy nagyon, de nagyon pocsék ember, aki szándékosan hazudozik és kelt feszültséget néhány kattintás kedvéért. De mivel nem szeretném szakmai hozzáértésében és professzionális önérzetében megbántani, abból indulok ki, hogy Ön nem lehet annyira rossz újságíró, mint amilyennek mutatja magát jelen cikkében.

Tehát fel kell tennem Önnek a kérdést: miért hazudozik?

Mint közlekedéssel foglalkozó újságíró nyilván Ön is tisztában van vele, hogy a közlekedés rendszámtáblával nem rendelkező résztvevői is bírságolhatóak (gyalogosok, kerékpárosok, rolleresek, görkorisok stb stb), az ilyesfajta rendőri intézkedést hívják úgy, hogy helyszíni bírság illetve igazoltatás bírságolással kombinálva név és lakcím alapján (feltételezem már találkozott ezzel az intézménnyel). Vagyis színtiszta hazugság, mikor azt állítja, hogy a kerékpárosok nem büntethetőek, és bármit megtehetnek. Kerékpárosként szeretném Önnek elmondani, hogy a rendőrök igenis szoktak kerékpárosokat bírságolni, és ezek a bírságok gyakran a többtízezer forintos sávban mozognak (10.000 forint alatti bírságról még nem hallottam). Vagyis, feltételezve, hogy az átlagos kerékpár értéke 50.000 forint, a bírság a jármű értékének 50%-át könnyedén kiteheti, csak érdekességképpen említem.

Mint közlekedési kérdésekkel foglalkozó, lekiismeretes, szakmaiságára adó újságíró nyilvánvalóan körüljárta a témát, mielőtt leült volna megírni ezt a cikket, így gondolom azzal is tökéletesen tisztában van, hogy minden kerékpár rendelkezik úgynevezett vázszámmal, mely a hajtócsapágyház alján található a vázba beleütve (ahogy a gépjárművek rendelkeznek motor- és alvázszámmal, ezekről már biztosan hallott), mely által a kerékpár egyértelműen azonosítható, tulajdonosának kiléte bármikor megállapítható ha lopás esetén ez kérdéses volna, akár helyszíni intézkedés közben is, de legkésőbb a következő napon, mikor is a jogos tulajdonos a kerékpár papírjaival a rendőrségen megjelenik.

Mint közlekedési kérdésekkel foglalkozó, lekiismeretes, szakmaiságára adó újságíró nyilvánvalóan körüljárta a témát, mielőtt leült volna megírni ezt a cikket, ezért meglehetősen csodálkozok, hogy nem támasztotta alá baleseti statisztikákkal illetve bírságolási statisztikákkal azon állításait, miszerint a kerékpárosok agresszívak, felelőtlenek, rengeteg balesetet okoznak (ó, igen, el is felejtettem, a kerékpárosok azonosíthatatlanok, ezért nyilván akkor sem kerülnek be a statisztikába, ha egyikük vérbe fagyva marad ott az úttesten).

Mint közlekedési kérdésekkel foglalkozó, lekiismeretes, szakmaiságára adó újságíró nyilvánvalóan körüljárta a témát, mielőtt leült volna megírni ezt a cikket, ezért nem igazán értem, hogy miért nem hivatkozik azokra a tanulmányokra, melyek az autózás és a kerékpározás költségeivel foglalkoznak (van pedig nem kevés) beleértve a direkt költségeket, úgymint infrastruktúra létrehozása és karbantartása (tényleg, Ön biztos tudja, mennyibe is kerül ma Magyarországon 1 kilométer autópálya?), valamint az externáliákat, például az autózásból fakadó környezetszennyezés okozta megbetegedések kezelése által a TB-re rótt terheket.

Igazából, ha jól belegondolok, cikke egyetlen állítását sem támasztotta alá érvekkel vagy szakirodalommal, esetleg statisztikákkal, ahogy az Önétől eltérő vélemények, érvek, megfontolások megemlítésétől is eltekintett. Mint közlekedési kérdésekkel foglalkozó, lekiismeretes, szakmaiságára adó újságíró nyilvánvalóan körüljárta a témát, mielőtt leült volna megírni ezt a cikket, ezért feltételezem, hogy ezekkel az érvekkel amúgy tisztában van, csak valamiért úgy gondolta, hogy írásából kihagyja őket.

Sajnos azt kell mondanom, hogy ez a cikk így, ahogy van meglehetősen színvonaltalan, ugyanakkor legalább demagóg és hangulatkeltő. Mivel jóhiszemű vagyok, feltételezem, hogy Ön amúgy kiváló újságíró, a cikk hiányosságaiért ezért csak az Ön emberi hiányosságai okolhatóak, arra kérném ezért, hogy kicsit szálljon magába.

Üdvözlettel,
Kovács Gábor
Röptömben Szedtem 2010.08.11 16:32:34
@Garp:

1. Ha anyukádat kirabolják az utcán, és az elkövetőn nincs rendszám, akkor vajon hogyan lehet megtalálni? Ezek szerint büntetlenül lehet idős néniket kirabolni? Vagy mindenkire rendszámot kell csavarozni? Ugye, hogy nem?

2. Ezt támaszd már alá valamivel, kérlek... Kerékpárt autóval bármikor utól lehet érni, szóval ha a rendőr bírságolni akar, akkor bírságol is, nem kell hozzá rendszám.

3. Miért lennének a rendőrök jobban rákényszerítve a bírságolásra, ha lenne rendszám? Autókra is szarnak gyakran, pedig azokon van rendszám.

4. Senkinek nem kell a másik által használt jármű számára építendő infrastruktúrát fizetni. Persze. Járdát is nyilván a gyalogosok súlyadójából fizetik, nem? Az autókra kirótt különadókból az autózás közvetlen költségei sem folynak be a közösbe, az externáliákról nem is beszélve. A heylzet az, hogy vannak a társadalomban közös költségek (utak, közvilágítás, satöbbi), ezeket a közösből fizetjük, és az adóforintokra nincsen ráírva, hogy milyen címen szedték be.

5. Kerékpárok műszaki ellenőrzése és este lámpahasználat hogyan is függ össze? Bicikli nem egy bonyolult szerkezet, nehogy már hatósági műszaki ellenőrzésre kelljen hordani... Kivilágítatlan bringásokat természetesen keményen büntetni kell, arra jó a rendőr. Meglátja este a sötét bringást, megállítja, igazoltatja, kezébe nyomja a 10.000 forintos csekket. Ilyen egyszerű.
Röptömben Szedtem 2010.08.11 16:45:04
@phrascarica: Irónia volt ám ott a kommentemben arról, hogy ki mit fizet. Az autósokéra sincsen ráírva, viszont az autózást muszáj különadókkal sújtani, mert baromi költséges, társadalmi szinten.

Legtöbb honpolgár azért nincsen annyira tökös, hogy elmeneküljön a rendőr elől. Ráadásul nem csak gyalogrendőr van, létezik autós és motoros is, bármelyik röhögve utolér egy bringást, ha az szökni próbált, akkor az még külön eljárást von maga után. Nem a rendszámon kellene itt baszogni; több rendőr kéne, jobb fizetéssel, hogy lelkiismeretesen dolgozzanak és ne lehessen őket 5000 forintért megvenni. Simán rendet tennének a kivilágítatlan és egyéb módon szabálytalan ringások közt.
"Mi toljuk a babáinkat kis babakocsikba szíjazottan a dübörgés és hömpölygés közepette, amelyben minden egyes olajüzemű motorizált-páncélozott test életveszélyes minden egyes szív-tüdő és vérüzemű puhatestűre... Mi emeljük a kerékpárokat a fejünk fölé, csillognak…..
Röptömben Szedtem 2010.04.25 02:08:04
@Alikam: Véletlenül sem akarlak elkeseríteni, de amikor Budapestet építették, éppenhogy arra nem gondolt senki, hogy itt majd autóval akarnak közlekedni. Ha gondoltak volna rá, akkor alapból minden ház alatt mélygarázs lenne, és a házak olyan távol állnának egymástól, hogy mindenhol elférjen minimum 4 sáv. Ez a város embereknek épült, nem autóknak. Ehhez igazodva azokat a közlekedési formákat kell preferálni, melyek minél kevesebb helyet foglalnak a város alapból szűkös szabad tereiből. Vagyis: 1. gyalog; 2. közösségi közlekedés; 3. kerékpár; 4. motorkerékpár; 5. személygépjármű; 6. kamion. És senki nem mondta, hogy ne legyen mentő meg tűzoltó, vagy hogy biciklivel kell a kenyeret szállítani. Viszont esetleg szeretnék kimenni sétálni a Nagykörútra. Tudom, menjek sétálni vidékre, a Nagykörút a zautóké, csakmer'. Egyébként városmérnökökkel nyilván lehet olyan várost terveztetni, ami gyárilag olyan, hogy kényelmesen elférjenek benne az autók (ahogy mondtam, minden ház alatt mélygarázs, mindenhol minimum 4 sáv), fel lehet építeni. Addig viszont azzal kell gazdálkodnunk, ami van. Nem kell beszüntetni az autózást. Csak nem árt minden utazás előtt mérlegelni, hogy mi a legmegfelelőbb közlekedési eszköz. Ha gyalog is kényelmesen eljutok valahova, nem megyek bringával. Ha viszont kell az autó, mert épp havi nagybevásárlás van, akkor azzal megyek. Amúgy opció a bicikli és a tömegközlekedés is. Ilyen egyszerű. És a külön vicc az, hogy ha kevesebben ülnének nap mint nap autóba, akkor azoknak is könnyebb lenne, akik viszont beleülnek, mert nem lenne állandóan dugó. Szóval a hardcore autósoknak lenne leginkább érdekük a kerékpár és a tömegközlekedés népszerűsítése. Csak szólok.
Röptömben Szedtem 2010.04.25 02:40:07
@Alikam: "Az autókat közel akkora teherbírású és erejű környezetbarát járművekkel kell felváltani mert csak így lehet biztosítani a gördülékeny átállást."

Azt ugye tudod, hogy a dugót nem a szmog okozza, hanem az autók fizikai kiterjedése? Hiába lesz tuti környezetkímélő minden autó, ha a házakat nem tudod széjjelebbtolni, akkor ugyanúgy dugó lesz, csak nem olyan büdös.

Azt hogy a kerékpár nem alternatíva, mondd azoknak, akik azt használják rendszeresen, mindenhova, közlekedési eszközként. Vagy esetleg kérdezz meg valakit, aki a hetvenes években a Csepel Művek területén dolgozott (bármelyik ottani gyárban), hogy mennyien jártak akkor bringával, és hogy mennyire volt hobbi a bringa.

Senki nem mondta, hogy az agglomerációból tekerjen bárki 80 kilométert. Arra való a közösségi közlekedés (gyaloglással és bringával kiegészítve esetleg), amit valóban fejleszteni kellene. A pocsék tömegközlekedés javításának nem az a módja, hogy mégtöbbautó, hanem, hogy javítjuk a tömegközlekedést. Kretén politikusokat tökön kell rúgni.

Nem kell 300 év. Tömegközlekedés rendbetétele jó kezekben néhány év (lásd Bogota). Belvárosban biciklizés népszerűsítése, mentalitásváltás szintén pár év. Kellő elhatározással és szakértelemmel 10 év alatt olyan élhető város lehetne itt, hogy csodájára járnának.
Remélem mindenki jól telezabálta magát sonkával és kaláccsal, senkinek nem locsoltak az arcába penetráns panelkölnit és kevesen aludtak be úgy a duplarészen, mint én. Egy előadást tartó fickóval kezdünk, aki mielőtt bölcs férfivá avanzsált volna, egy szimpla ablakmosó volt.…..
Van az év elején módosított KRESZ-nek egy olyan része, amit a média is az egyik leglényegesebb elemnek tekintett és a mai napig előkerül, csak épp hibásan, amivel közvetve akár balesetet is előidézhetnek, ugyanis félreinformálják az embereket. A szabálymódosításnak az a fele…..
Röptömben Szedtem 2010.04.11 16:12:10
Eltelt huszonnégy óra a Fidesz pártigazgatója által elmondottak első részletének nyilvánosságra kerülés óta. Tegnap úgy fogalmaztam: „az játssza majd a legfontosabb szerepet, hogy a következő órákban mi történik. Hogyan reagálnak a politikai ellenfelek, mennyire képesek…..
Avagy ítélet egy társadalmi célú hirdetésről...Franciaországban szépen kiverte a bizosítékot egy dohányzásellenes plakát, amelyen egy őszülő halántékú, joviális pedofil úr zsenge ifjoncokat fújat. Elnézést, pontosítanék: valójában csak utalás történik a szopatásra…..
Az Empamo szerint a kerékpárosok okozzák a legtöbb balesetet. A bringások térnyerése ellen hadakozó autós társaság a sajtóban szétkürtölt állítását érdekes módon a rendőrség azon statisztikájára alapozta, amely szerint a tavalyelőtti balesetek 62,7 százalékát a…..
Röptömben Szedtem 2010.01.20 23:35:28
@Platon: Huhh. Lehet h nem beszélek érthetően.

Vegyünk 1000 darab autós karambolt. 900 esetben a sofőr sértetlenül száll ki, mert védi 1.5 tonna vas, 8 légzsák, biztonsági öv.

Vegyünk 1000 bringás balesetet. 990 esetben a bringás személyi sérülést szenved. A bringás már akkor személyi sérülést szenved, ha a pirosnál állva eldől oldalra mert beleragad a lába a klipszbe.

Ezért felülreprezentáltak a kerékpárosok létszámukhoz képest a személyi sérüléssel járó balesetek közt, vétkes és vétlen oldalon is.

Többet nem magyarázom ezt a nem túl bonyolult elképzelést. Meggyőzni akkor tudsz, ha linkelsz adatot, hogy a bringások a személyi sérüléses balesetek esetén a vétkes oldalon felülreprezentáltak, ugyanakkor a vétlen oldalon nem; akkor majd készséggel elhiszem, hogy a bringások statisztikailag szabálytalanok.
Röptömben Szedtem 2010.01.21 01:40:01
@Platon: Na, kerestem statisztikát, hogy ne csak elmélkedjek. Benne van, hogy hány balesetben résztvevő, és hányban okozó a kerékpár. Látszik, hogy az arány durván fele-fele, vagyis 100 kerékpáros balesetből kb 50-et a kerékpár okoz. Vagyis a kerékpárosok pont annyira szabálytalanok, mint nem.

Vita ezzel részemről lezárva.

A link: www.kti.hu/uploads/images/2009/automentes/U_004-01.jpg
Még egyszer, utoljára, az EmPaMo kerékpársáv elleni tüntetésről. A vasárnap tartott demonstrációjukon egyértelműen kiderült, hogy súlytalan, háttér nélküli szervezetről van szó. Szimpatizánsaik, szervezőik nem csak egymásnak mondtak ellent, de gyakran saját…..
Röptömben Szedtem 2009.12.15 16:00:01
@Alikam: Ezt így most mért? Szerinted az interjút komolyan lehet venni? Vagy nem érted az iróniát? Vagy kötözködni akarsz?
w Egyél hódot! 2009.12.11 06:30:00
Pár hétre távolabb lép az ember a szalagcímektől, és mindjárt nevetségesnek és kicsinyesnek látszanak a belpolitika vagy akár az unió vitái, kampánylózungjai, hazugságai. Hiszen bazmeg elpusztul a Föld! A bálnák! A méhek! A káposztalepkék! Mert az ember disznó módra él,…..
Autókkal foglalják el az alig néhány hetes kiskörúti kerékpárutat parkolópárti aktivisták, akik a sáv visszavételéért hirdetettek demonstrációt. Az Empamo az autósoknak követeli a teljes útfelületet, bár azt állítja, hogy a rendezvény nem a kerékpárosok ellen szól. A…..
Röptömben Szedtem 2009.12.10 20:30:34
Nem vagyok közlekedésmérnök, szóval ha valaki ért hozzá, az javítson ki vagy erősítsen meg...

A Kiskörút felújítása során kiszélesítették a villamospályát, megnövelték a vágánytengely-távolságot és a gömbsüvegsorok vágánytengelyektől mért távolságát, hogy a villamospálya tömegközlekedési sávként funkcionálhasson, vagyis buszok is mehessenek rajta.

Tehát a Kiskörút régi keresztmetszetéből elvették a parkolósávot, az így nyert szélességből alakították ki a kerékpársávokat és szélesítették a villamospályát.

Ha mindent jól értek...

És ha mindent jól értek, akkor pusztán a kerékpársávok megszüntetésével nem lehetséges visszaállítani a parkolósávot (ez egyébként szemre is nyilvánvaló: a bringasáv kb 1 méter széles, azon önmagában autó nem fér el, jelenleg is a sávon parkoló autók átlógnak a szélső forgalmi sávba is, és ezzel az ott haladó autóforgalmat éppúgy akadályozzák, mint a biciklist). A parkolósáv visszaállításához a villamospályát is keskenyebbre kellene venni, ami aligha lehetséges a Kiskörút újabb rekonstrukciója nélkül.

Szóval ha minden stimmel, az empamósok követelései ezek: a Kiskörúti kerékpársávok felszámolása és a villamospálya keskenyítése (vagyis tömegközlekedési sávként való megszüntetése), mely nyilvánvalóan csak a teljes útfelület milliárd forintos átépítésével lehetséges, illetve a Kiskörút újabb féléves lezárását követeli meg.

3 lehetőség van:
1. Én vagyok tökhüje.
2. Az empamósok tökhüjék, és azt sem tudják, mit is követelnek.
3. Az empamósok nem tökhüjék, hanem valami más okból csinálják a tökfölösleges fesztivált (ezesetben kérdés, hogy vajon miért).

Mindenesetre ha egy közlekedésmérnök is megerősítené, hogy a parkolósávot a Kiskörút feltúrása nélkül már nem lehet helyreállítani, akkor ezt az információt érdemes lenne megosztani a sajtóval, az illetékes önkormáynzatokkal, az empamósokkal, no meg a néppel, az istenadta néppel.
Röptömben Szedtem 2009.12.10 20:45:43
@kafferbivalybalamber: Épp azt mondom, hogy fölösleges a vita, meg azon rugózni, hogy ki akarja a sávot és ki nem. A sáv ott van. A helyén autók nem tudnak parkolni, mert ahhoz nyilvánvalóan túl keskeny. Virágokat ültethetünk a helyére, ha az szimpatikusabb megoldás, de parkolósávot csak milliárdos beruházással lehet visszacsinálni.
Szóval fölösleges ezért egymás torkának esni. Bár ahogy elnézem egyesek élvezik ezt a mókát...