Adatok
Zabalint (törölt)
0 bejegyzést írt és 5361 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A sérülés nem csak az élsportolók kiváltsága. Kevés olyan futót ismerek, akinek ne lett volna már bármilyen futással kapcsolatos sportsérülése. Kis húzódás itt, kis húzódás ott, csonthártyagyulladás, Achilles-húzódás, csípőfájdalom, talpi-bőnye, térdpanaszok és még…..
Mirkóczki Ádám szociológus, a Jobbik parlamenti képviselőjének törvényjavaslata és a rendőrségnek a Meleg Méltóság Menetét elutasító határozata kapcsán, mint minden évben, újra előtérbe került a homoszexualitás témája. Sokat gondolkodom a homoszexualitásról:…..
Zabalint (törölt)
2012.04.18 11:41:32
Zabalint (törölt)
2012.04.18 11:53:11
@sussudio:
Azért nézz ennek utána, az örökbefogadásnál a "jó gyerekeknél" igen nagy a sor így is, mert tudod vannak meddő heteroszexuális párok is, míg a már nem nagyon kicsi, sötétebb bőrűeket senki sem akarja örökbe fogadni.
Én támogatom, hogy a homoszexuális párok is fogadhassanak örökbe gyereket, de legyen prioritás:
1. Meddő heteroszexuális párok.
2. Homoszexuális férfi párok.
3. Homoszexuális női párok.
4. Egyedülállóak.
A homoszexuális női párokat azért soroltam hátrébb, mert nekik ott van a spermabank is.
Azért nézz ennek utána, az örökbefogadásnál a "jó gyerekeknél" igen nagy a sor így is, mert tudod vannak meddő heteroszexuális párok is, míg a már nem nagyon kicsi, sötétebb bőrűeket senki sem akarja örökbe fogadni.
Én támogatom, hogy a homoszexuális párok is fogadhassanak örökbe gyereket, de legyen prioritás:
1. Meddő heteroszexuális párok.
2. Homoszexuális férfi párok.
3. Homoszexuális női párok.
4. Egyedülállóak.
A homoszexuális női párokat azért soroltam hátrébb, mert nekik ott van a spermabank is.
Kurtz Ezredesnek (is) szeretettel. /Nagyra értékeli a jószándékot, de ő már kangoo- és zumbaórákra jár, ráadásul lúgosító-elválasztós-90 napos diétán van - M.T./
Brother Love
Én mondom neked, hülyeség ez a gyúrás! Szevasz apám, mi van veled? Te még…..
Zabalint (törölt)
2012.04.18 10:00:50
@sdani:
Az, hogy azt csinálom, amit szeretek, nem jelenti azt, hogy nincsenek vele céljaim, részcéljaim. Ráadásul a kikapcsolódás lehet az is, ha egy erős munkahelyi stresszhatást úgy vezetsz le, hogy aznap egy kemény edzést csinálsz, amely fizikailag már fájdalom kategória. Tehát az "annyit és úgy sportolj, amennyit, és ahogyan jólesik" nem feltétlenül jelent lanyha edzéseket, ez egyébként személyiség függő is.
De vedd észre, hogy alapvetően a szabadidő egy fajta eltöltéséről van szó. Ez az, amit sokan nem bírnak szétválasztani. Az ember az idejét hasznos és szórakoztató dolgokkal tölti, előbbi pl. a munka, tanulás, bármiféle önképzés, utóbbiba például benne lehet a könyvolvasás, filmnézés, sörözés a haverokkal, számítógépes játék, stb., és sokunknak a mozgás is. De vannak, akik a mozgást az előbbi csoportba teszik, egy részük profi élsportoló, náluk érthető, mert ebből élnek.
Az, hogy azt csinálom, amit szeretek, nem jelenti azt, hogy nincsenek vele céljaim, részcéljaim. Ráadásul a kikapcsolódás lehet az is, ha egy erős munkahelyi stresszhatást úgy vezetsz le, hogy aznap egy kemény edzést csinálsz, amely fizikailag már fájdalom kategória. Tehát az "annyit és úgy sportolj, amennyit, és ahogyan jólesik" nem feltétlenül jelent lanyha edzéseket, ez egyébként személyiség függő is.
De vedd észre, hogy alapvetően a szabadidő egy fajta eltöltéséről van szó. Ez az, amit sokan nem bírnak szétválasztani. Az ember az idejét hasznos és szórakoztató dolgokkal tölti, előbbi pl. a munka, tanulás, bármiféle önképzés, utóbbiba például benne lehet a könyvolvasás, filmnézés, sörözés a haverokkal, számítógépes játék, stb., és sokunknak a mozgás is. De vannak, akik a mozgást az előbbi csoportba teszik, egy részük profi élsportoló, náluk érthető, mert ebből élnek.
Zabalint (törölt)
2012.04.18 10:14:56
@A Tyne folyó déli partja:
Itt Pécs környékén is van olyan szikla, amire lehet mászni. Miskolc mellett is vannak jó helyek, meg azt hiszem Fejér megyében például Csókakő ahol szoktak mászni.
Nyilván Alföldön nem. De ez megint olyan dolog, hogy a sziklamászók többsége hétköznap falat mászik, és időnként hétvégén elutazik oda, ahol van lehetőség falmászásra. Ugyanúgy, ahogy a szegedi barlangászok a mecseki Szuadó völgyben szeretnek tanyázni, nyilván hétköznap nem tudnak ezen hobbijuknak élni.
De egyébként éppen én írtam ellenkező előjellel Budapest-vidék viszonyról sport témában, mert vidéken meg jellemzően futni lehet autó nélkül kimenni, legalábbis a legtöbb környékről.
Itt Pécs környékén is van olyan szikla, amire lehet mászni. Miskolc mellett is vannak jó helyek, meg azt hiszem Fejér megyében például Csókakő ahol szoktak mászni.
Nyilván Alföldön nem. De ez megint olyan dolog, hogy a sziklamászók többsége hétköznap falat mászik, és időnként hétvégén elutazik oda, ahol van lehetőség falmászásra. Ugyanúgy, ahogy a szegedi barlangászok a mecseki Szuadó völgyben szeretnek tanyázni, nyilván hétköznap nem tudnak ezen hobbijuknak élni.
De egyébként éppen én írtam ellenkező előjellel Budapest-vidék viszonyról sport témában, mert vidéken meg jellemzően futni lehet autó nélkül kimenni, legalábbis a legtöbb környékről.
Zabalint (törölt)
2012.04.18 10:18:06
@tff:
Azért elég sokan megélnek vidéken is, és ugyan Pesten jobban keresnének, de egyébként nem szeretnének ott élni. Sajnos amúgy tényleg ez a helyzet, hogy elég nehéz elhelyezkedni vidéken. Tőlünk nyugatabbra pedig vannak 30-40 ezres városok is, ahol sok lehetőség van (pl. Neckarsulm).
Azért elég sokan megélnek vidéken is, és ugyan Pesten jobban keresnének, de egyébként nem szeretnének ott élni. Sajnos amúgy tényleg ez a helyzet, hogy elég nehéz elhelyezkedni vidéken. Tőlünk nyugatabbra pedig vannak 30-40 ezres városok is, ahol sok lehetőség van (pl. Neckarsulm).
Egyelőre még nem kell a tömeges utacai kannibalizmustól tartani, de azért lopni mindig is előszeretettel loptak vonaton:
Ha Budapesten jársz és vonatra szállsz fokozottan ügyelj az értékeidre. Saját figyelmetlenségemen okuljon mindenki! Ma (04.16.) ellopták ugyanis a laptop…..
Zabalint (törölt)
2012.04.17 19:48:19
@FDToth:
"viszont a vonaton utazó közönség nagy része eléggé lepukkadt állapotban van, nem nagyon tud viselkedni és gyakran csótányszagot áraszt... és ez még az I. osztályra is jellemző"
De hülye vagy, nem tudtad, hogy az I. osztályon szinte csak a MÁV dolgozók utaznak, mert nekik ingyen van? Ők meg félrészegek és büdösek.
"viszont a vonaton utazó közönség nagy része eléggé lepukkadt állapotban van, nem nagyon tud viselkedni és gyakran csótányszagot áraszt... és ez még az I. osztályra is jellemző"
De hülye vagy, nem tudtad, hogy az I. osztályon szinte csak a MÁV dolgozók utaznak, mert nekik ingyen van? Ők meg félrészegek és büdösek.
A guberálást és a néma koldulást szabálysértéssé nyilvánító rendeletek hatályukat vesztik, de nem azért, mert a döntéshozók jobb belátásra tértek.
A szegénység leginkább szembetűnő jeleinek, mint a guberálás, a koldulás vagy éppen az utcán alvás, szankcionálása sérti az emberi méltóságot, ráadásul…..
Zabalint (törölt)
2012.04.17 18:40:31
@Trackback:
Vicces vagy. Akkor mondjuk mit szólnál ahhoz ha holnaptól azt mondanák, hogy csak az új állami pecséttel lepecsételt igazolvánnyal mehetsz az utcára, a pecsételést pedig majd valamikor elkezdik a megfelelő hivatalok, évekkel azután, hogy a törvény hatályba lépett?
Vicces vagy. Akkor mondjuk mit szólnál ahhoz ha holnaptól azt mondanák, hogy csak az új állami pecséttel lepecsételt igazolvánnyal mehetsz az utcára, a pecsételést pedig majd valamikor elkezdik a megfelelő hivatalok, évekkel azután, hogy a törvény hatályba lépett?
Zabalint (törölt)
2012.04.17 18:42:56
Zabalint (törölt)
2012.04.17 19:14:18
@Azúrkék égbolt:
Mégis, mivel árt neked az az ember, aki kiszedi a szemétből azt, ami kell neki, majd rendet hagy? Mert ez az a guberálás, ami legális, és amit be akarnak tiltani a hozzád hasonló barmok.
Mégis, mivel árt neked az az ember, aki kiszedi a szemétből azt, ami kell neki, majd rendet hagy? Mert ez az a guberálás, ami legális, és amit be akarnak tiltani a hozzád hasonló barmok.
Hol állunk? És merre megyünk? Tényleg ott állunk, ahol mondják és tényleg arra megyünk, amerre mondják? És ha egyszer valaki venné a bátorságot és egy varázsütéssel megszüntetnél az összes költségvetési kozmetikázást az elmúlt 20 évre visszamenőleg, hol állnák…..
Holnap este hat órakor a Corvinus Egyetemen Bogár László tart előadást . Jogi képviselőnk kérésére nem írom azt, hogy Bogár László a Nemzet Hülyéje. Lehet, hogy gondolom, lehet, hogy nem, sohasem fog kiderülni. A kontraszelektált kommunista…..
Zabalint (törölt)
2012.04.16 08:36:06
@krüger:
Mennyi ideig működött az általad emlegetett urak elképzelései szerint az ország? Mert szerintem ha Bokrosra nem csak 95-97 között hallgattak volna, nem itt tartanánk...
Mennyi ideig működött az általad emlegetett urak elképzelései szerint az ország? Mert szerintem ha Bokrosra nem csak 95-97 között hallgattak volna, nem itt tartanánk...
Sok gondunk van a jövővel. Leginkább az, hogy szenvedni kell azért, hogy jó legyen, miközben túl messze van ahhoz, hogy ezt a szenvedést könnyen felvállaljuk. Ma kéne leszokni, lefogyni, lemondani, félretenni azért, hogy valami homályos, távoli jövőben majd kiélvezzük, hogy…..
Zabalint (törölt)
2012.04.15 19:03:00
@is:
Legalábbis az angolnak és a németnek mindenképpen ugyanabba a kategóriába kellene tartoznia, mert a will és a werden ugyanaz.
Legalábbis az angolnak és a németnek mindenképpen ugyanabba a kategóriába kellene tartoznia, mert a will és a werden ugyanaz.
Zabalint (törölt)
2012.04.15 20:54:47
@VRbagoly:
Ebben igazad van, ebbe nem gondoltam bele, hogy a passzív az németben werdennel van, angolban meg to be+harmadik alak.
Viszont itt arról van szó, hogy hogyan van a jövőidő, és mikor a werdent jövőidő kifejezésére használjuk, akkor meglehetősen hasonlít az angol will-re. Márpedig a cikkben az ábra szerint a németben nincsen külön jövőidő, pedig van, és a werden-el van. Ugyanakkor az angol is sok esetben nem a will-t, nem is a going to-t, hanem a folyamatos jelent használja jövőidőben.
Még megjegyzem azt is, hogy az angol willnek is vannak bizonyos mondatszerkezetekben a jövőidőtől eltérő jelentései.
Szóval szerintem nem helyes, hogy a német és az angol ellenkező csoportba tartozik, szerintem határozottan egyikről sem dönthető el, hogy melyik csoport, mert mindkettő használja a jelennel kifejezett jövőt, és van külön jövőideje is.
Ebben igazad van, ebbe nem gondoltam bele, hogy a passzív az németben werdennel van, angolban meg to be+harmadik alak.
Viszont itt arról van szó, hogy hogyan van a jövőidő, és mikor a werdent jövőidő kifejezésére használjuk, akkor meglehetősen hasonlít az angol will-re. Márpedig a cikkben az ábra szerint a németben nincsen külön jövőidő, pedig van, és a werden-el van. Ugyanakkor az angol is sok esetben nem a will-t, nem is a going to-t, hanem a folyamatos jelent használja jövőidőben.
Még megjegyzem azt is, hogy az angol willnek is vannak bizonyos mondatszerkezetekben a jövőidőtől eltérő jelentései.
Szóval szerintem nem helyes, hogy a német és az angol ellenkező csoportba tartozik, szerintem határozottan egyikről sem dönthető el, hogy melyik csoport, mert mindkettő használja a jelennel kifejezett jövőt, és van külön jövőideje is.
Zabalint (törölt)
2012.04.15 21:03:22
@Jani haverja:
Ja, csak simán az észak-déli felosztással az a baj, hogy Anglia is észak, ott szórják a pénzt az emberek, tőlük délebbre a németek nem, a déli országok meg megint, míg a skandinávok megint nem szórják.
Szvsz teljesen más, amiért szórják az angolok a pénzüket, mint a déliek, és ezek olyan kulturális eltérések, amelyek nem magyarázhatóak sem éghajlattal, sem nyelvvel önmagában. Ezért tartom rossznak ezt a cikket, és írtam, hogy ilyen alapon az éghajlattal is mindent meg lehetne magyarázni, pedig nem.
Ja, csak simán az észak-déli felosztással az a baj, hogy Anglia is észak, ott szórják a pénzt az emberek, tőlük délebbre a németek nem, a déli országok meg megint, míg a skandinávok megint nem szórják.
Szvsz teljesen más, amiért szórják az angolok a pénzüket, mint a déliek, és ezek olyan kulturális eltérések, amelyek nem magyarázhatóak sem éghajlattal, sem nyelvvel önmagában. Ezért tartom rossznak ezt a cikket, és írtam, hogy ilyen alapon az éghajlattal is mindent meg lehetne magyarázni, pedig nem.
Én csak azt nem értem, hogy ennyi ésszel Matolcsy miért nem épít űrhajót. Nehogy már valami multi fölözze le az űrturizmusban is a hasznot!Az állam úgynevezett "biztonságba" helyezte a nyugdíj-megtakarításokat, mert az átok nyugdíjpénztárak és alapkezelőik olyan…..
Sziasztok,
abszolút járatlan vagyok a munkajogi kérdések terén, így lehet, hogy nagyon alapvető dolgot kérdezek, dehát úgy tanul a gyerek, ha kérdez. :)
Egy olyan cégnél dolgozom, amely rendezvényszervezéssel is foglalkozik. A munkaszerződésemben szerepel egy olyan pont,…..
Zabalint (törölt)
2012.04.14 14:08:26
Zabalint (törölt)
2012.04.15 14:42:02
@hagyma:
"itt az emberek orulnek ha tulorazhatnak"
Mármint annak örülnek, ha bejelentik őket heti 40 órára, és ennek megfelelő fix fizetéssel, majd túlórapénz nélkül túlóráztatják? Mert itt feltehetőleg erről van szó.
"itt az emberek orulnek ha tulorazhatnak"
Mármint annak örülnek, ha bejelentik őket heti 40 órára, és ennek megfelelő fix fizetéssel, majd túlórapénz nélkül túlóráztatják? Mert itt feltehetőleg erről van szó.
Tisztelt Munkahelyi Terror!
Szeretnék segítséget kérni.2011 novemberétől 2012 március 30ig egy szállítmányozó cégnél dolgoztam./5hónapig/,melynek ügyvezetője hivatalosan az édesapám jó barátja,de nem hivatalosan az apám irányítja a céget,mivel apámnak nem lehet már…..
Zabalint (törölt)
2012.04.14 15:41:38
@_Lolka:
Önellentmondás, amit írsz, mert ha mondjuk a fél milliót kereső szülős példát vesszük, ők nem az alsó osztály, feltehetőleg nem betanított munkások lesznek a gyerekeik. A munkahelyek száma pedig nem állandó, és emberek nem csak elveszik egymástól, hanem teremtenek is, illetve ha van szakképzett jó munkaerő, akkor jönnek is be tőkeerős cégek az országba, hogy igénybe vegyék. A gond ott kezdődik, hogy jellemzően nem a középrétegből származik a sok gyerek, hanem a legcsóróbbaknak van sok gyerekük.
Önellentmondás, amit írsz, mert ha mondjuk a fél milliót kereső szülős példát vesszük, ők nem az alsó osztály, feltehetőleg nem betanított munkások lesznek a gyerekeik. A munkahelyek száma pedig nem állandó, és emberek nem csak elveszik egymástól, hanem teremtenek is, illetve ha van szakképzett jó munkaerő, akkor jönnek is be tőkeerős cégek az országba, hogy igénybe vegyék. A gond ott kezdődik, hogy jellemzően nem a középrétegből származik a sok gyerek, hanem a legcsóróbbaknak van sok gyerekük.
Zabalint (törölt)
2012.04.14 15:50:32
@_Lolka:
Na már kezdem érteni miről beszélsz.
Az egykulcsos adó családi adókedvezménnyel kombinálva tényleg nem jó.
Szerintem a jó és családbarát adórendszer olyan lenne, amely 2 vagy 3 kulcsos, és a családok támogatása úgy működne, hogy le lenne osztva a családi jövedelem a család létszámával, tehát szülők+eltartott gyerekek. Hogy miért ez lenne az igazságos? Mert a többkulcsosságnak éppen az a lényege, hogy az alapszükségleteket nem adóztatják meg annyira, mint a már extrára költhető jövedelmet. Ez teljesen igazságos lenne, ha egyedülállók társadalmában élnénk, de a gyerekek is szoktak enni, vannak szükségleteik.
Na már kezdem érteni miről beszélsz.
Az egykulcsos adó családi adókedvezménnyel kombinálva tényleg nem jó.
Szerintem a jó és családbarát adórendszer olyan lenne, amely 2 vagy 3 kulcsos, és a családok támogatása úgy működne, hogy le lenne osztva a családi jövedelem a család létszámával, tehát szülők+eltartott gyerekek. Hogy miért ez lenne az igazságos? Mert a többkulcsosságnak éppen az a lényege, hogy az alapszükségleteket nem adóztatják meg annyira, mint a már extrára költhető jövedelmet. Ez teljesen igazságos lenne, ha egyedülállók társadalmában élnénk, de a gyerekek is szoktak enni, vannak szükségleteik.
Zabalint (törölt)
2012.04.15 14:32:37
@zellerlevél:
Budapestnek még a közelében sem éltem soha.
Hatalmas öngól, mert a nyugati határszélen nőttem fel, a legtöbb ismerősöm máig onnan van, és arrafelé nem túl gyakori a 3 vagy több gyerekes család. Sopron lakossága az elmúlt 20 évben a folyamatos népvándorlás miatt növekedett, miközben igen kevés a gyerek.
Budapestnek még a közelében sem éltem soha.
Hatalmas öngól, mert a nyugati határszélen nőttem fel, a legtöbb ismerősöm máig onnan van, és arrafelé nem túl gyakori a 3 vagy több gyerekes család. Sopron lakossága az elmúlt 20 évben a folyamatos népvándorlás miatt növekedett, miközben igen kevés a gyerek.
Csak kicsit módosítani kell rajta. Egészen pontosan kétkulcsossá kell tenni! Kell egy értékhatár, amely alatt nulla, vagy nagyon alacsony legyen a kulcs, afelett meg mehet az 1%.
Ez az értékhatár lehetne mondjuk 200ezer forint. Ha valaki egy tranzakcióban ennél több pénzt utal, vagy…..
Zabalint (törölt)
2012.04.14 15:24:22
@látjátok feleim szümtükkel:
Anyám kolléganője, aki tanárnő, épp most ment nyugdíjba, és 170 ezer körül van a nyugdíja, több mint a fizetése volt. Szóval nem protézisesh-el egy kategória volt fizetésben, mégis jó nyugdíjat kap. Lehet hogy protézisesh a mai reálértéken harmadát sem fogja kapni, mert lényeges szempont, hogy milyen a demográfiai helyzet, mikor nyugdíjazzák, aztán az is elképzelhető, hogy addig egy okos kormány az önkéntesét is besöpri. Nem véletlenül nincsen hagyománya hazánkban az öngondoskodásnak, az említett nyugdíjas tornatanárnő mégis miért gyűjtögetett volna, így is jól él, az meg kevés embert érdekel, hogy a mostani aktívak többségének majd alig lesz nyugdíja.
Anyám kolléganője, aki tanárnő, épp most ment nyugdíjba, és 170 ezer körül van a nyugdíja, több mint a fizetése volt. Szóval nem protézisesh-el egy kategória volt fizetésben, mégis jó nyugdíjat kap. Lehet hogy protézisesh a mai reálértéken harmadát sem fogja kapni, mert lényeges szempont, hogy milyen a demográfiai helyzet, mikor nyugdíjazzák, aztán az is elképzelhető, hogy addig egy okos kormány az önkéntesét is besöpri. Nem véletlenül nincsen hagyománya hazánkban az öngondoskodásnak, az említett nyugdíjas tornatanárnő mégis miért gyűjtögetett volna, így is jól él, az meg kevés embert érdekel, hogy a mostani aktívak többségének majd alig lesz nyugdíja.
Mivel régóta vagyok nyelvvizsgabiztos, szeretnék néhány igen elterjedt tévhitet eloszlatni amelyekkel úton-útfélen találkozom. Az apropót az adta, hogy beol.hu-n ma megjelent,hogy ismét bíróság elé áll egy csaló, aki valaki más személyi igazolványával próbált "segíteni"…..
Zabalint (törölt)
2012.03.14 13:39:03
@dr. birca max:
Én nem nagyon ismerem alaposan ezeket a szabályokat, de az eszek és az eszem hétköznapi nyelven alany és tárgy nélkül is használva van. Tehát megyek és eszek, megyek és eszem, mindkettő értelmes, az már elvakult nyelvtannáci, aki ezekbe beleköt.
Én nem nagyon ismerem alaposan ezeket a szabályokat, de az eszek és az eszem hétköznapi nyelven alany és tárgy nélkül is használva van. Tehát megyek és eszek, megyek és eszem, mindkettő értelmes, az már elvakult nyelvtannáci, aki ezekbe beleköt.
Zabalint (törölt)
2012.04.13 15:37:02
@Könnyen elkaptuk, uram!:
Más nyelvvizsgával sem fog boldogulni senki se külföldön. A nyelvvizsga legfeljebb egy nagyon alap, de még nem használható tudást jelenthet, akkor is, ha az felsőfokú. Rengeteg ismerősöm van, akik ilyen-olyan kamu egynyelvű nyelvvizsgát tettek, ők még annyit sem tudnak, mint akik a rigót.
Más nyelvvizsgával sem fog boldogulni senki se külföldön. A nyelvvizsga legfeljebb egy nagyon alap, de még nem használható tudást jelenthet, akkor is, ha az felsőfokú. Rengeteg ismerősöm van, akik ilyen-olyan kamu egynyelvű nyelvvizsgát tettek, ők még annyit sem tudnak, mint akik a rigót.
Zabalint (törölt)
2012.04.13 15:40:02
@Skulo:
Az a baj a magabiztossággal, hogy a rossz vizsgáztatót megtévesztheti. Úgy értem, a kommunikációs készség nem azonos a nyelvtudással, nincs is köze hozzá, még szóbeli vizsgán sem. Ehhez képest rossz vizsgáztatónál, aki nem veszi észre, hogy a vizsgázó hibásan beszél, olyanok is átmennek, akiknek nincs fogalmuk adott idegen nyelvről.
Az a baj a magabiztossággal, hogy a rossz vizsgáztatót megtévesztheti. Úgy értem, a kommunikációs készség nem azonos a nyelvtudással, nincs is köze hozzá, még szóbeli vizsgán sem. Ehhez képest rossz vizsgáztatónál, aki nem veszi észre, hogy a vizsgázó hibásan beszél, olyanok is átmennek, akiknek nincs fogalmuk adott idegen nyelvről.
Kicsit inaktív voltam, mert ment itt ez a Schmitt-es balhé és mivel még az utolsó főzősblog is schmittes poénokat spamolt nektek én ki akartam maradni a szórásból, egyrészt azért mert én nem vagyok akkora sutyerák paraszt, hogy ilyen pitiáner módszerrel szerezzek látogatót, másrészt, már halál…..
Zabalint (törölt)
2012.04.12 16:44:53
Keddi posztunk hozzászólásai között sokan kérdezték, hogy érdemes-e Gyurcsány Ferenc vagy akármelyik politikus évekkel ezelőtt született szakdolgozatával foglalkozni, van-e ennek bármilyen jelentősége? Meggyőződésem, hogy igen. Sőt: kifejezetten hasznos (legyen szó…..
Zabalint (törölt)
2012.04.12 15:48:12
@takács bálint:
"a főiskolai szakdolgozatok jelentős része ollózás és szakfordítás"
Ami nem fogadható el főiskolai szakdolgozatnak, innentől kezdve nem arról van szó, hogy mit választunk szét és mit nem, hanem arról, hogy számon kérik-e a követelményeket, vagy nem. Műszaki és informatikai szakterületen nem csak hogy nem ollózás a szakdolgozat, hanem mérések vagy munka van mögötte, a szakdolgozat csak egy fajta dokumentáció hozzá. Ha mégis ollózás, akkor ott baj van.
Vagy csak én vagyok olyan idióta, hogy saját munka volt a szakdolgozatom? Akkor én kérek elnézést, tévedésben voltam, most már értem miért kaptam rá hármast. Mondjuk akik meg ötöst kaptak, nem tűnt úgy, hogy ők ollóztak volna, sőt igen komoly munkák születtek.
"a főiskolai szakdolgozatok jelentős része ollózás és szakfordítás"
Ami nem fogadható el főiskolai szakdolgozatnak, innentől kezdve nem arról van szó, hogy mit választunk szét és mit nem, hanem arról, hogy számon kérik-e a követelményeket, vagy nem. Műszaki és informatikai szakterületen nem csak hogy nem ollózás a szakdolgozat, hanem mérések vagy munka van mögötte, a szakdolgozat csak egy fajta dokumentáció hozzá. Ha mégis ollózás, akkor ott baj van.
Vagy csak én vagyok olyan idióta, hogy saját munka volt a szakdolgozatom? Akkor én kérek elnézést, tévedésben voltam, most már értem miért kaptam rá hármast. Mondjuk akik meg ötöst kaptak, nem tűnt úgy, hogy ők ollóztak volna, sőt igen komoly munkák születtek.
Zabalint (törölt)
2012.04.12 15:49:36
@takács bálint:
Szerintem te kevered a saját tudományos eredményt a saját munkával(a becsületesen beadott Bsc vagy Msc szakdolgozat előbbi nem, de utóbbi igen). Schmitté nem csak hogy tudományos eredmény nem volt, hanem saját munka is alig volt benne.
Szerintem te kevered a saját tudományos eredményt a saját munkával(a becsületesen beadott Bsc vagy Msc szakdolgozat előbbi nem, de utóbbi igen). Schmitté nem csak hogy tudományos eredmény nem volt, hanem saját munka is alig volt benne.
Minthogy hasonló sztori már volt néhány, igazából az a kérdés, hogy van olyan hely, ahol nem diszkriminálják azokat, akik előre fizettek nekik? A Louis Prima Pizzériában 2 asztalnál pörgetik a "kuponosokat", így általában "telt ház van".
Kedves Kuponvilág! A tegnapi napon…..
Zabalint (törölt)
2012.04.11 21:43:09
@atpijkamo:
"Pizzát úgy eszek, hogy kihozatom. Vagy ha az utcán éhezek meg, akkor beesek egy pizzázóba.
Pizzához telefonos bejelentkezés??? "
Akkor ezt most nem értem. Amikor kihozatod, honnan tudják, hogy hozniuk kell, ha nem telefonon hívod fel őket? Úgy értem mielőtt elterjedt volna az online rendelés?
"Pizzát úgy eszek, hogy kihozatom. Vagy ha az utcán éhezek meg, akkor beesek egy pizzázóba.
Pizzához telefonos bejelentkezés??? "
Akkor ezt most nem értem. Amikor kihozatod, honnan tudják, hogy hozniuk kell, ha nem telefonon hívod fel őket? Úgy értem mielőtt elterjedt volna az online rendelés?
Az állam államosítaná a babakötvényeket: http://index.hu/gazdasag/magyar/2012/04/10/a_kormany_a_babakotvenyt_is_allamositana/ . Miről is szól röviden a babakötvény történet? Van egy nagyon korrekt kezdeményezés, miszerint minden újszülött gyermek után ad az állam egy fix…..
Zabalint (törölt)
2012.04.11 20:38:35
@acel:
Én ellenzek mindenféle állami támogatást lakossági hitelek esetén, de egyetértek az olyan támogatásokkal, amelyek lakossági megtakarításra buzdítanak.
Én ellenzek mindenféle állami támogatást lakossági hitelek esetén, de egyetértek az olyan támogatásokkal, amelyek lakossági megtakarításra buzdítanak.
Zabalint (törölt)
2012.04.11 20:40:54
@hafu:
Azért remélem megnézted a matáv részvények történelmi árfolyamait, az oldalukon meg lehet nézni osztalékkal együtt is, és hosszútávon bukó volt. Az járt jól, aki osztalékrallyra mindig már februárban beszállt, majd időben kilépett, az év többi részében pedig DKJ-t vagy pénzpiaci alapot tartott, aki végig tartotta a telekom részvényeket, az hosszútávon bukott, nem is kicsit.
Azért remélem megnézted a matáv részvények történelmi árfolyamait, az oldalukon meg lehet nézni osztalékkal együtt is, és hosszútávon bukó volt. Az járt jól, aki osztalékrallyra mindig már februárban beszállt, majd időben kilépett, az év többi részében pedig DKJ-t vagy pénzpiaci alapot tartott, aki végig tartotta a telekom részvényeket, az hosszútávon bukott, nem is kicsit.
Zabalint (törölt)
2012.04.11 20:47:14
@hafu:
Én a következő módon tervezem a lakásvásárlást.
LTP-be megy 20 ezer havonta. Ezen felül amit megtakarítok, azt átvezetem értékpapír számlámra, azon belül eleinte az azévi TBSZ-re. Ott veszek belőle néhány darab DKJ-et pár hónapos lejárattal. Következő hónapban ugyanez, és közös időpontra veszem a DKJ-t. Amire lejár, és hát egyszerre több havi jár le akkor, addigra keresek valami befektetést, van pár nyerő abszolút hozamú alap, de kedvenceim a mások által tőzsdére olcsón kitett tőkevédett, hozamvédett alapok(ezek lejáratára figyelek). Ha látok jó vételt, részvény is befigyelhet.
Tehát nálam a lakáskassza csak egyetlen elem a lakásra gyűjtésben. Nyilván az illeték, a bútorzat, a fuvarozás költsége nem a lakáskasszából fog menni.
Én a következő módon tervezem a lakásvásárlást.
LTP-be megy 20 ezer havonta. Ezen felül amit megtakarítok, azt átvezetem értékpapír számlámra, azon belül eleinte az azévi TBSZ-re. Ott veszek belőle néhány darab DKJ-et pár hónapos lejárattal. Következő hónapban ugyanez, és közös időpontra veszem a DKJ-t. Amire lejár, és hát egyszerre több havi jár le akkor, addigra keresek valami befektetést, van pár nyerő abszolút hozamú alap, de kedvenceim a mások által tőzsdére olcsón kitett tőkevédett, hozamvédett alapok(ezek lejáratára figyelek). Ha látok jó vételt, részvény is befigyelhet.
Tehát nálam a lakáskassza csak egyetlen elem a lakásra gyűjtésben. Nyilván az illeték, a bútorzat, a fuvarozás költsége nem a lakáskasszából fog menni.
A devizahitelből a börtönig jutott A férj ács, a feleség ápolónő, három gyereket nevelnek. 2006-ban vásároltak egy telket egy régebbi családi házzal, amit átépítettek. Az Erste Bank ehhez háromszor (!) adott jelzálog hitelt, 2006-ban 42, 2007-ben 59, 2008-ban pedig újabb 33…..
Zabalint (törölt)
2012.04.10 20:17:26
@Tucsko1:
Igen, a bankrabló IS bűnös. Addig oké, hogy a banknak a saját, a betétesei és a gazdasági egyensúly érdekében nem szabadna ilyeneknek hitelt adnia, de a bankrabló akkor is maga vállalta túl magát, tehát azon része a felelősségnek, hogy ő durván eladósodott, 100%-ban az övé. Aztán az, hogy durván eladósodik valaki, még nem jogosítja fel a bűncselekményre.
Igen, a bankrabló IS bűnös. Addig oké, hogy a banknak a saját, a betétesei és a gazdasági egyensúly érdekében nem szabadna ilyeneknek hitelt adnia, de a bankrabló akkor is maga vállalta túl magát, tehát azon része a felelősségnek, hogy ő durván eladósodott, 100%-ban az övé. Aztán az, hogy durván eladósodik valaki, még nem jogosítja fel a bűncselekményre.
Zabalint (törölt)
2012.04.10 20:27:39
@Vondenberg:
"az egesz szektor, ennek a sztorinak nem a bankarok a tiszta nyertesei, hanem azok akik bankokba fektettek. "
Biztos vagy benne? Emlékszel mennyi volt az OTP árfolyama a válság előtt, és mennyi ma? És a Commerzbanké?
"az egesz szektor, ennek a sztorinak nem a bankarok a tiszta nyertesei, hanem azok akik bankokba fektettek. "
Biztos vagy benne? Emlékszel mennyi volt az OTP árfolyama a válság előtt, és mennyi ma? És a Commerzbanké?
A szerző (Droli) azt az elmebeteg ötletet találta ki, hogy emigrál - Magyarországra. Az erről szóló élményeit, tapasztalatait egy posztsorozatban írja meg, mindenki nagy örömére. (Ezt azzal egészíteném ki, hogy úgy másfél hete már múltidőben értendő az emigrál ige…..
Zabalint (törölt)
2012.03.25 20:11:56
@lajafix:
Ha szó szerint vesszük, igazad van.
De attól még nevetséges, hogy olyan intézkedéseket igyekezett megfúrni a Fidesz, amelyeket most máshogy csomagolva valósít meg, miközben ez a csúszás komoly károkat okoz az országnak. Ráadásul a saját kormányzati ciklusukon belül is késve, hiszen ha egyből ezekkel kezdenek, akkor még az átlagember rövid közéleti memóriája is elég lett volna, hogy mindenki emlékezzen, miket mondtak ellenzékben.
Szóval ha szigorúan vesszük, igazad van, mert nem volt felelősségük, viszont amiatt meg mégis van, hogy amiket akkor mondtak, azok részben kihatással voltak a kormányzásuk első évére is.
"Érdekli most valakit hogy a maszop ua hülyeséget beszéli mint korábban és javaslatai ua csődök mint korábban?"
Ezek szerint vagy akkor, vagy most nem tájékozódsz, mert az utóbbi időben nem igazán ugyanazt nyomja az MSZP, mint a kormányzásának ideje alatt, nem 180 fokot fordult, mint a Fidesz évente teszi, de 90-et biztosan, és sajnos rossz irányba.
Ha szó szerint vesszük, igazad van.
De attól még nevetséges, hogy olyan intézkedéseket igyekezett megfúrni a Fidesz, amelyeket most máshogy csomagolva valósít meg, miközben ez a csúszás komoly károkat okoz az országnak. Ráadásul a saját kormányzati ciklusukon belül is késve, hiszen ha egyből ezekkel kezdenek, akkor még az átlagember rövid közéleti memóriája is elég lett volna, hogy mindenki emlékezzen, miket mondtak ellenzékben.
Szóval ha szigorúan vesszük, igazad van, mert nem volt felelősségük, viszont amiatt meg mégis van, hogy amiket akkor mondtak, azok részben kihatással voltak a kormányzásuk első évére is.
"Érdekli most valakit hogy a maszop ua hülyeséget beszéli mint korábban és javaslatai ua csődök mint korábban?"
Ezek szerint vagy akkor, vagy most nem tájékozódsz, mert az utóbbi időben nem igazán ugyanazt nyomja az MSZP, mint a kormányzásának ideje alatt, nem 180 fokot fordult, mint a Fidesz évente teszi, de 90-et biztosan, és sajnos rossz irányba.
Zabalint (törölt)
2012.03.26 12:13:16
@bogancs:
Van amivel igen, van amivel nem, de a legnagyobb gond a késés és az átgondolatlanság(ellenzékben lett volna idejük készülni a kormányzásra). Például a felsőoktatásban az államilag finanszírozott helyek számát szerintem még radikálisabban csökkenteni kellene, nagyjából felére-harmadára, de nem ilyen arányokban(hogy pl. nem lesz vidéki államilag finanszírozott jogász képzés), és nem egyik évről a másikra, a következő 2 évben legfeljebb évi 5-5%-al, majd utána radikálisabban, de azt is most bejelentve, hogy lehessen rá készülni.
Ha már oktatás, egyetértek azzal a koncepcióval, hogy legyen ismét 3 éves a szakmunkásképző, bár a szakképzések területén további reformokat várok. Azzal is egyetértettem volna, ha bevezetik, hogy legyen egy természettudományos tárgyból kötelező érettségi. Szóval itt is voltak és vannak jó elképzelések, de sajnos nagyon úgy megy, hogy hasra ütés szerűen dőlnek el a dolgok, nincsen átgondolt koncepció.
Ugyanez az adójóváírás, egykulcsos adó téma, előbbit szintén szükségesnek tartom, de egyrészt emellett nem szabadott volna bevezetni a családi adókedvezményt, mert éppenséggel a gyerekvállalásra készülni kell, na de épp az jár rosszul, aki még előtte van.
A legnagyobb gond a kormánnyal, hogy teljesen értelmetlenül ugrott össze az EU-val és az IMF-el, olyan ügyekben amelyekben minimum erősen vitatható, hogy a kormány az ország érdekét képviselné, de az én véleményem az, hogy pont ellenkezőleg. Ez a "szabadságharc" súlyos milliárdokba kerül az országnak, így még több megszorításra lesz szükség.
Szóval szerintem összességében a kormány teljesítménye rossz, és ezen felül vannak elvi problémáim is, egy ennyire elvtelen pártra sosem szavaznék, akiknek éppen az az ideológiájuk, ahonnan a szél fúj.
Van amivel igen, van amivel nem, de a legnagyobb gond a késés és az átgondolatlanság(ellenzékben lett volna idejük készülni a kormányzásra). Például a felsőoktatásban az államilag finanszírozott helyek számát szerintem még radikálisabban csökkenteni kellene, nagyjából felére-harmadára, de nem ilyen arányokban(hogy pl. nem lesz vidéki államilag finanszírozott jogász képzés), és nem egyik évről a másikra, a következő 2 évben legfeljebb évi 5-5%-al, majd utána radikálisabban, de azt is most bejelentve, hogy lehessen rá készülni.
Ha már oktatás, egyetértek azzal a koncepcióval, hogy legyen ismét 3 éves a szakmunkásképző, bár a szakképzések területén további reformokat várok. Azzal is egyetértettem volna, ha bevezetik, hogy legyen egy természettudományos tárgyból kötelező érettségi. Szóval itt is voltak és vannak jó elképzelések, de sajnos nagyon úgy megy, hogy hasra ütés szerűen dőlnek el a dolgok, nincsen átgondolt koncepció.
Ugyanez az adójóváírás, egykulcsos adó téma, előbbit szintén szükségesnek tartom, de egyrészt emellett nem szabadott volna bevezetni a családi adókedvezményt, mert éppenséggel a gyerekvállalásra készülni kell, na de épp az jár rosszul, aki még előtte van.
A legnagyobb gond a kormánnyal, hogy teljesen értelmetlenül ugrott össze az EU-val és az IMF-el, olyan ügyekben amelyekben minimum erősen vitatható, hogy a kormány az ország érdekét képviselné, de az én véleményem az, hogy pont ellenkezőleg. Ez a "szabadságharc" súlyos milliárdokba kerül az országnak, így még több megszorításra lesz szükség.
Szóval szerintem összességében a kormány teljesítménye rossz, és ezen felül vannak elvi problémáim is, egy ennyire elvtelen pártra sosem szavaznék, akiknek éppen az az ideológiájuk, ahonnan a szél fúj.
Zabalint (törölt)
2012.04.10 14:14:13
@kronstadt:
"ebben az országban közvetlenül, ill. közvetve az állam a legnagyobb munkaadó"
Ehhez még hozzáteszem, hogy az ország sok térségében nagy fölénnyel a MÁV, máshol meg a helyi felsőoktatási intézmény a legnagyobb munkáltató. A kivétel Budapest meg néhány szerencsésebb város(pl. Győr).
"ebben az országban közvetlenül, ill. közvetve az állam a legnagyobb munkaadó"
Ehhez még hozzáteszem, hogy az ország sok térségében nagy fölénnyel a MÁV, máshol meg a helyi felsőoktatási intézmény a legnagyobb munkáltató. A kivétel Budapest meg néhány szerencsésebb város(pl. Győr).
(Dr.) Schmitt Pál parlamenti lemondásakor a hatalmi tényezők zárták a pozíciót, hogy a veszteség éppen aktuális szintjén meneküljenek ki a befektetésből, remélve, hogy az elszámolásnál kiderül: viszonylag kis bukással úszták meg a kevesebb mint két évvel ezelőtti hatalmi…..
Zabalint (törölt)
2012.04.10 11:30:30
Zabalint (törölt)
2012.04.10 11:35:42
@Báthory:
Na, végignéztem az új alaptörvényben a miniszterelnök kifejezésre keresve mindent, ami vonatkozik rá, és nem találtam olyat, hogy bármiféle végzettség kellene hozzá. Nem is lenne logikus, demokráciában 8 általánossal is lehet valaki miniszterelnök, ha őt találják a legalkalmasabbnak.
Na, végignéztem az új alaptörvényben a miniszterelnök kifejezésre keresve mindent, ami vonatkozik rá, és nem találtam olyat, hogy bármiféle végzettség kellene hozzá. Nem is lenne logikus, demokráciában 8 általánossal is lehet valaki miniszterelnök, ha őt találják a legalkalmasabbnak.
Heti vicc 1: Az alábbi hirdetésben devizaspekulációra buzdít egy hazai brókercég: Gabi, ez nem vicces, ez fantasztikus. Lájkoltam is rögtön. De Svájcról már halottál, nem? Nem hallottál? Nem baj... lényeg... van egy ilyen svájci frank alapú hitel, jó alacsony a kamat, meg még a…..
Zabalint (törölt)
2012.04.10 11:18:21
Az elmúlt héten a kétharmad azzal próbálta enyhíteni ikonikus bábjának ledőlése miatt érzett tűrhetetlen lelki kínjait, hogy rávetette magát Gyurcsány egyetemi szakdolgozatára. A gondolatmenet roppant egyszerű: bármilyen disznóságot is követ el a jobboldal bármelyik prominens…..
Zabalint (törölt)
2012.04.10 09:44:47
@barli:
Szerintem a cikknek nem az a lényege, hogy hol ne lehessen turkálni, hanem az, hogy a szerző leszarja, hogy ki hol turkál.
Szerintem a cikknek nem az a lényege, hogy hol ne lehessen turkálni, hanem az, hogy a szerző leszarja, hogy ki hol turkál.
Zabalint (törölt)
2012.04.10 09:50:02
@árnyékgyuri:
Nem, ez ebből egyáltalán nem következik. A szerző szerintem azt is leszarja, hogy ki vezeti a DK-t, a köztársasági elnöki azért ennél nem kicsit nagyobb rang. Másrészt pedig Schmittel nem az volt a legnagyobb gond, hogy plágizált, hanem az erős gyanú után is hazudott, az egyértelmű lebukás után is hazudott.
Nem, ez ebből egyáltalán nem következik. A szerző szerintem azt is leszarja, hogy ki vezeti a DK-t, a köztársasági elnöki azért ennél nem kicsit nagyobb rang. Másrészt pedig Schmittel nem az volt a legnagyobb gond, hogy plágizált, hanem az erős gyanú után is hazudott, az egyértelmű lebukás után is hazudott.
..
Egészen felháborító az a szakmaiatlanság, amellyel a magyar média kezeli az egyik legfontosabb gazdasági kérdést, tudniillik, hogy mekkora volt az államháztartás hiánya 2011-ben.
Az egy dolog, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium történelmi sikerként állítja be a 4,3%-os GDP…..
Zabalint (törölt)
2012.04.09 22:05:11
@ccactus:
"ami viszont fejlesztő beruházás, például egy korábban nem létező autópályaszakasz megépítése, az egyszeri tétel."
Én ezzel nem értek egyet. Szerintem egyszeri tételnek csakis az olyat lehet tekinteni, amely az állam működését változtatja meg egy alkalommal, majd utána az huzamosabb ideig úgy marad.
A fejlesztések, mint az autópálya építés ugyanis folyamatosak, legalábbis olyannak kellene lenniük. Még fele sem épült meg az autóutaknak, autópályáknak, amelyeknek kellene középtávon (pár példa: M86, M85, M9 és leágazásai), de mire ezek készen lesznek, már lesz újabb "egyszeri beruházás" infrastruktúra fejlesztés terén. Ugyanúgy ahogy máig felépült az ország aszfaltozott úthálózata. Még egy híd vagy egy hosszabb alagút sem olyan, amihez hasonló költségű beruházások ne lennének a jövőben.
"ami viszont fejlesztő beruházás, például egy korábban nem létező autópályaszakasz megépítése, az egyszeri tétel."
Én ezzel nem értek egyet. Szerintem egyszeri tételnek csakis az olyat lehet tekinteni, amely az állam működését változtatja meg egy alkalommal, majd utána az huzamosabb ideig úgy marad.
A fejlesztések, mint az autópálya építés ugyanis folyamatosak, legalábbis olyannak kellene lenniük. Még fele sem épült meg az autóutaknak, autópályáknak, amelyeknek kellene középtávon (pár példa: M86, M85, M9 és leágazásai), de mire ezek készen lesznek, már lesz újabb "egyszeri beruházás" infrastruktúra fejlesztés terén. Ugyanúgy ahogy máig felépült az ország aszfaltozott úthálózata. Még egy híd vagy egy hosszabb alagút sem olyan, amihez hasonló költségű beruházások ne lennének a jövőben.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ezután gyakorlatilag nyár végéig szívtam a lábammal, sokan azt mondták, hogy a nyújtást hanyagolhattam el. Alapból tünetmentes voltam, ha kerékpároztam, nem volt gond, ha futottam, 3-4 km-ig nem volt gond, utána törvényszerűen előjött a térd alatti fájás. Edzeni így nem edzettem, a társaság miatt eljártam tájfutó versenyekre, kapóra jött nekem a Nyílt technikás és az F21BR kategória (ez utóbbinál az "R" a rövidre utal, de rokkantnak gúnyoljuk, nálam ez stimmelt is akkor), általában F21BR az 5-6 km volt, így csak a végével szívtam, de másnapra elmúlt, amúgy meg előtte és utána rengeteget nyújtottam.
Végül augusztusban volt egy őrségi hétvége, ahol 3 nap volt összesen 5 futam(meg jó sok sörözés :-)), köztük egy a szentgotthárdi csatafutás, a többi tájfutás volt(de azok többnyire rövidek), és az egészet megúsztam térdfájás nélkül. Ezután tudtam újra elkezdeni rendszeresen futni, azóta a nyújtásra jobban figyelek, és magamhoz képest aránytalanul nagy megterhelést sem vállalok be (mint ami az első és utolsó tájfutó HOB-om volt).