Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Piko

0 bejegyzést írt és 14 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Pupu nem rég bedobott egy nagyon érdekes cikket a közösbe, ami nem más mint a Cruzbike Vendetta tesztje. Jó a cikk, szívfájdító irigységgel lehet a 10 kilós Vendettáról olvasgatni, mégis ami engem leginkább megfogott belőle az egy kis mondatocska, miszerint "climbing speed is…..
Kezdődött a híres holland Ventisittel. Ők árulták először a "világ legjobb szellőző üléshpárnáját". Egy L-es Optima üléshez való 91x26-os méretű 3 centi vastag Ventisit ára 80 EUR, mai árfolyamon ez kb. 21500 forint. Aztán jött az AMbringa és a télen piacra…..
Elöljáróban két hangulatkép még a múlt hétről: Milyen kellemes is rekuzni, az ember csak üldögél, bámészkodik, nyújtózkodik, közben pedig suha, suhan... aztán egyszercsak feltűnik, hogy már iszonyat fáj a hátsója...…..
Lompinál jártam, új bringát csináltam. Szinte... ugyanis nem én csináltam hanem Ő, és nem új bringát, csak a Recúgbens elejét frissítettük kicsit. A cél nem volt más, mint hogy csökkentsük a tekerésből adódó csavarodást/nyírást, ami a középrésznél jelentkezik. Gergő…..
Piko 2011.03.12 21:29:14
@jónévez: Akkor most szerzek megint egy barátot...
Az esztétika relatív, de nekem is jobban tetszett a régi megoldás. Gyakorlatban viszont szar volt. Ennek elsődleges oka a homlokcső/kormánycsapágy elégtelen kivitelezése volt. A szívőszálakat kicserélni erősebbre ettől eltekintve nem volt butaság.
Az alsó kormány rengeteg előnyt rejt. A recugbensen lévő még szorul némi javításra és hogy választ adjak jónévez kérdésére - már az első közös túrán. A számításod csak papíron állja meg a helyét, a valóságban már egy felüljárón sem tudta abszolválni a feljáró ívét. Az igazsághoz tartozik, hogy ilyen kihívással ritkán találkozik az ember.
A hidak íveltségéhez: Nem vallom magam szakembernek, de egy-két dolgot tudok róluk.
Milyen hídról beszélünk? egy-két vagy több alátámasztása van? Kő híd, kötél híd, lánc híd, függesztett híd? (és még sorolhatnám...
Az íveltség lehet az előfeszítés vagy a teherelosztás miatt. Tehát az ívhez, minden esetben tartozik még valami. Általában a pálya. A rendszert egyben kell vizsgálni. Én továbbra is a rácsostartó szerkezetet ajánlom. Előnye, hogy minden egyes háromszöget tovább lehet osztani. Brutális merevséget lehetne kivitelezni, de érdemes? Meg kell határozni egy mászó sebességet (ahol még egyensúlyban tudod tartani a gépet) és terhelést (csomagok, öszsúly stb.) ehhez kell méretezni
Az egész építés egy evolúciós folyamat. Motyoo jó úton jár! (de nekem a kilenc is páros) Piko(Python)
Piko 2011.03.16 23:04:47
@motyoo: "Homlokcső-kormánycsapágy kivitelezés elégtelen volt?"

Talán még azt is írtam, hogy szar. Én haloványan emlékszem egy közel centis lógásra és kotyogásra a homlokcső környékén. Gyakorlatilag életveszélyes volt, amíg Lompi össze nem rakta. Ez volt a legnagyobb gondja a gépnek.

"De mi köze ennek a középrész csavarodásához?"

Annyi, hogy -nagyon helyesen- először ezt a problémát szűntettétek meg és ezt követően kezdtél bele a merevségi gondok megoldásába. Ezt nem tudom felmérni mekkora gond, hiszen alig mentem vele. Ha azt mondod lötyög, akkor biztosan úgy van. Én azzal voltam elfoglalva, hogy valahogy a gépen maradjak... Azt a habkönnyű irányíthatóságot amit még júniusban írtál, én nem tapasztaltam.

A Python egy zsákutca volt, de sokat tanultam belőle. Nélküle talán nem lenne most ennyi lengőorrú.
Az alsókormány is egy jó találmány (az első gépem is az volt, ja meg aPython is), csak meg kell találni a megfelelő megoldást. Szerintem ez még nem az.

"Ki szokott lábletétel nélkül ennél is kisebb helyen forgolódni? "

Mindannyian, ha a körülmények szükségessé teszik. Némelyik ilyen szitu a YouTubeon is fent van. És most magamat idézem:

"Az igazsághoz tartozik, hogy ilyen kihívással ritkán találkozik az ember."

Egy kamionnal is meg lehet fordulni, csak megszokás kérdése. Ha azt mondod, ennél kisebb ívre nincs szükséged, akkor Ok! A lengőorrúhoz társítani az alsókormányt jó ötlet, szinte adja magát. A kormányzás jórészt úgy is lábbal történik.

Összességében ez egy harmónikus és szép gép, (bár azok a merevedések nem illenek a képbe, inkább vastagabb felső ívet kellett volna betenni) de még ne festd le, van még pár problémája. Szerintem ez a te Pythonod...
Lesz még lesz rajta pár vágás és hegesztés, de tanulsz belőle! Mint írtam jó úton haladsz!
Váz kék GT B-CroMo villa: 2500.- króm CroMo villa: 3000.- esztergálás (villa távtartó tárcsák és homlokcső): egy üveg Ferencz keserű kb. 2500.- 55 cm vázgerinc 50-es csőből: 500.- donor váz az elejéhez (ebből végül csak a középrészt használtam fel, de utána azt is…..
Ha azt mondom Lompi segített, szerintem sokan kitaláljátok, mi is lett a megoldás a hajtómű problémára... Flex és hegesztés természetesen. Levágtuk az olasz menetes csapágyházat és felraktunk helyette egy angolt. És még két merevítőt az oldalába, mert kicsit csavarodott tekerés…..
Pár hete elkezdődött az építés. Az eddigi biciklikhez képest van egy óriási különbség: sablont használok. Ez persze azzal járt - főleg eleinte, hogy az építésre szánt idő egy jelentős részében a sablont kell kitalálni és megcsinálni. Lesz belőle egy ormótlan vaskeret sok…..
table.t tr td {vertical-align:top; width:225px;} Helytakarékosság szempontjából a legjobb megoldás egy ipari csapágyas központi csukló. Nem én leszek ebben sem az első, nézzük hogyan csinálták ezt elődeink! Dirk Bonne bébipythonján Homlokcső: 40/32/26…..
Piko 2010.02.12 11:44:51
@motyoo: Vagy ARIBIKE-nak, bár ez szerintem airbike akart lenni. :)
Tapasztalatom szerint a laposabb szögek esetén pl.: 50 fok, az egyenes futása jó a gépnek és nagy a flopp. A hajtási reakciók kevésbé érződnek. Az alsókormány miatt a lábakra több kormányzási teher kerülhet. Szűkebb fordulók nagyobb gyakorlatot igényelnek.
A hegyesebb, pl.: 70 fokos homlokcsőszög esetén több gyakorlás szükségeltetik a hajtási reakció kiküszöböléséhez (lengőorr), kisebb a kerékbillenési hajlam, ( flopp 90 foknál már nulla!) A fordulók könnyebbek és kevésbé igénylik a lábak segítségét.
Amennyiben döntenem kellene, akkor az alsókormány kialakítása esetén tartanám meg az 50 fok körüli homlokcső szöget. Felsőkormány esetén inkább 60 fölöttit.
Javaslom, hogy egyeztessél Levivel egy próba körre, neki 50 körüli... (a homlokcső szöge :)) Egymás után felülve a két gépre látványos a különbség.
Jó idő esetén Margitszigeten a hétvégén.
Jó ideje tervezem már a lengőorrút, de valahogy sosem jutok el odáig, hogy itt, a blogon is írjak róla. Megpróbálok most gyorsan végigmenni az eddigi változatokon, elmesélem, hogyan alakulgatott mostanáig a terv. Alapvetés: Szeretnék előre 26"-os kereket. Egyrészt a kisebb…..
Piko 2009.11.18 00:35:02
@ndavid42: akkor ide is beszúrok egy filmet, hátha ez meggyőzi a még kétkedőket!
www.youtube.com/watch?v=JaKryyfSgVk
Motyoo csak így tovább! Igényt tartok a próbakörre!
Sokan építettek már lengőorrút. Megtervezték, megcsinálták, kijavították a hibáit, megtervezték, megcsinálták, tökéletesítették, megtervezték, megcsinálták... és végül ledokumentálták, publikálták, hogy nekünk ne kelljen újra előről kezdenünk.Szóval találni…..
Piko 2009.11.06 17:16:23
Fel lettem hatalmazva! :) A fordulókról a következő filmek:

1. lengőorrú. A kormányzást a négy végtag végzi, egyszerre vagy külön-külön. A geometriától függően akár szűk forduló közben is hajtható.
www.bringanti.hu/lpkl-lompi.mpg

2. A Piko-Python az előző reku inspiráló elődje. Kormányzás lábbal, az utánfutás negatív.
www.youtube.com/watch?v=aJfv8H84jCg

A probléma a "normál" rekuk esetés az, hogy fordulóknál a lábat a kerék fölött kell tartani. Ezért vagy kis méretű kereket használnak vagy magasra kerül az üléspozíció és a hajtómű. A leggyakoribb, hogy szűk fordulók esetén, a forduló idejére szüneteltetjük a hajtást.