Adatok
cantata profana
0 bejegyzést írt és 49 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Buda az úri, az elit, Pest a progresszív, az izgalmas, Óbuda egyik sem. Óbudát nem ismeri a kortárs hazai progresszív baloldali ifjúság, már ha nem számítjuk ide a Szigeten eltöltött estéket. Talán éppen azért, mert nem menő, nincsen nyugati előképe. Az élményeitől…..
cantata profana
2015.04.16 17:53:24
Óbuda csak volt, nincs, megszűnt, amikor panellé lett, csak a neve maradt meg. A panelre a magyarázat a lakáshiány és népszaporulat volt. Persze nem igaz, mert lakáshiány, gyerekszületés nem csak a kommunista országokban volt. Miért van tele panellel Német o. keleti része és milrt nincs a nyugati részén? Óbudával nem csak az ottani házak, patakok, dombok, völgyek tűntek el, hanem a századok óta ott élő emberek is. Néhány folt maradt, Űjlak, stb de a legtöbb panellekónak nem ott vannak a családi gyökerei, és a legtöbben csak átmenetinek is gondolják ottlétüket.
Top 15
OlaszAország 15 legszebb - kevésbé felkapott - városa
Az előző listához képest kicsit nehezebb a dolgom. Vagy könnyebb, ki tudja. Nehezebb talán, mert lényegesen több olyan települése van Olaszországnak, amelyek nem kimondottan turistacélpontok, vagy ha azok is,…..
cantata profana
2015.01.16 22:06:51
Ha “biciklistaként” reagálnék Stump András cikkére, bizonyára a fenti címet adnám neki. Csakhogy ennek nincsen sok köze a modern közlekedéspolitikához, amivel foglalkozom, és hozzám sem - már sokszor leírtam: nem vagyok “biciklista”. Tehát az alábbi cikk új…..
cantata profana
2014.06.17 18:05:14
@Legelő Őse: Budapest lakosságának több, mint fele nyugdijas. Nem fog a Nyugatitól Lágymányosig kerékpározni, nem is tudna. Londonban és New Yorkban is kerékpároznak, de helyben, a "helyi közösségekben", kevesen szelik át a várost. De mág helyben is főleg fiatalok.
(és akkor még ott van a tizévesek problémája, hány tizévest engednél be az autók közé, amikor iskolába megy?
(és akkor még ott van a tizévesek problémája, hány tizévest engednél be az autók közé, amikor iskolába megy?
Mire jövő tavasszal elindul a Bubi, belvárosi 120 utcában és 30 főúton lesz majd könnyebb biciklizni.
A belváros komplex kerékpárosbarát fejlesztése fedőnéven nagyszabású forgalmi átalakításokba kezd a BKK kilenc belső kerületben.
A cég közleménye szerint változás lesz…..
cantata profana
2013.11.25 15:52:51
cantata profana
2013.11.25 15:55:32
Van néhány olyan film itthon a forgalomban, melynek én vagyok a keresztapja, ezért vettem a bátorságot, hogy a filmmániás körökben rengeteg fejfájást okozó magyar filmcímadó kálváriát körbejáró origós cikkre reagáljak néhány pontban (szigorúan egyéni meglátás, nem…..
Nemrég írtam ennek a könyvnek a párjáról, a Férfi agyról, nos, az igazságosság úgy kívánja, hogy a Női agy is sorra kerüljön, természetesen a mi sajátos szemszögünkből. A két könyvet ugyanaz a tudós asszonyság írta, Louann Brinzendine: egyébként elsősorban a női agy…..
Túl könnyű az angol, ezért nem ezzel kellene kezdeni a nyelvtanulást – áll egy oktatási államtitkárság által elkészített stratégiatervezetben, amely az Origo birtokába került. Hüledezve állunk a nyelvtanulást érintő kormányzati tervek előtt, amelyek mintha…..
Súlyos pénzbüntetésre számíthatnak az osztrák fővárosban azok, akik részegen ülnek kerékpárra. A tarifa 3600 euró, de csak annak, aki a 0,8 ezrelékes véralkoholszintet is túlteljesíti.Bécset kerékpáron járó magyaroknak érdemes figyelni arra, hogy ne kerekezzenek a járdákon…..
Tóth Gy. László mai, a Magyar Nemzetben megjelent publicisztikája az Emberibb Parkolásért Mozgalomnak is becsületére válna. A kerékpárosokban megannyi kétkerekű Antikrisztust látó szervezet sajtóközleményei által képviselt utálat köszön vissza Tóth Gy. Critical Mass,…..
cantata profana
2011.05.30 20:08:41
@RuinDone: igen ez egy "drag race", azaz balhé, ami illegális. Eredetileg roncsautóval hajnalban, kihalt utcán, leengedett szikrázó karosszériával csinálják Bronx-ban, amig el nem viszi őket a rendőr.
Hungarian Cycle Chic
Körbeért a kiskörúti bringasáv! - képek, videó a Károly körútról
2011.05.12 19:05:00
Még nagyban folynak a járdamunkálatok, a piktogramok még nem kerültek föl, de a Károly körúti bicajsáv felfestésével a mai napon körbeért a Fővám tértől az Andrássy útig tartó biciklisáv! Miközben a Margit-hídon áll a bál, a Belvárosban mintha más országban járnánk. A…..
cantata profana
2011.05.23 17:49:18
@aronman: állj le és számold me, százból tiz autó átszáguld, aztán majd nézd meg a bringásokat, ott forditva, száz bringásból 99 nem áll meg
Mindegy, hogy azért szeretnél elkezdeni biciklizni a városban, hogy vehess egy menő bringát, vagy környezettudatosságból, esetleg egyszerűen csak meguntad a szomorú embereket a BKV-n: ha kezdő bringás vagy, erősen ajánlom, hogy vegyél részt egy bebiciklizésen, mert nagyban…..
cantata profana
2011.03.25 17:44:16
@kispestipeti:
pontosan az ilyen hozzáállás miatt utálják a bringásoakt a gyalogosok is és az autósok is. Szerinted a bringával mindent szabad, "ha nem zavarja" a másikat. Ilyen szabályokat nem lehet hozni. Lehet, hogy te kulturált bringás vagy és nem zavarod a gyalogosokat, de majd egy másik bringás, aki nem olyan kultúrált majd zavarni fogja (mint nemrég a József krt-on, mögötte jöttek a járdán és elküldtek egy idősebb asszonyt az anyjába, "nem látsz, b.. meg"). Mit szólnál, ha a kerékpárúton rolleresek, görkorisok, autósok, gyalogosok járnának (tömegesen, nem egy két idióta), azzal, "hogy úgy megyek, hogy ne zavarjam a bringásokat".
Vedd észre, hogy ma már a gyalogosok jobban félnek a kerékpártól, mint az autótól. Az autó kiszámitható helyen és irányban közlekedik, a bringás összevissza, ott, ahol éppen úgy gondolja, hogy nem zavar másokat. A kérdés nem az hogy ő mit gondol, hanem az, hogy mások mit gondolnak róla, amint éppen szlalomozik köztük.
pontosan az ilyen hozzáállás miatt utálják a bringásoakt a gyalogosok is és az autósok is. Szerinted a bringával mindent szabad, "ha nem zavarja" a másikat. Ilyen szabályokat nem lehet hozni. Lehet, hogy te kulturált bringás vagy és nem zavarod a gyalogosokat, de majd egy másik bringás, aki nem olyan kultúrált majd zavarni fogja (mint nemrég a József krt-on, mögötte jöttek a járdán és elküldtek egy idősebb asszonyt az anyjába, "nem látsz, b.. meg"). Mit szólnál, ha a kerékpárúton rolleresek, görkorisok, autósok, gyalogosok járnának (tömegesen, nem egy két idióta), azzal, "hogy úgy megyek, hogy ne zavarjam a bringásokat".
Vedd észre, hogy ma már a gyalogosok jobban félnek a kerékpártól, mint az autótól. Az autó kiszámitható helyen és irányban közlekedik, a bringás összevissza, ott, ahol éppen úgy gondolja, hogy nem zavar másokat. A kérdés nem az hogy ő mit gondol, hanem az, hogy mások mit gondolnak róla, amint éppen szlalomozik köztük.
Szóban elmesélve úgy sem hisz el senki, hogy hányszor kerül veszélybe egy bringás élete egyetlen nap alatt még akkor is, ha szerényen a kerékpárúton halad.Magpet önálló civil kezdeményezésként lefilmezte. Szerinte sincs harag, az egész csak azért készült, hogy mindenki lássa,…..
Önözzelek? Magázzalak? Vagy tegezzem? – A 16. századig általános volt a tegezés. A középmagyar kor végére azonban a társadalmi változások megkövetelték, hogy a különbségek a kommunikációban is nyomatékosabban megjelenjenek, így alakultak ki a magázás formái. Amit…..
A Critical Mass (CM) három éve szervezett először olyan bringás demonstrációt, ami valójában nem felvonulás, hanem a biciklisek nagy közös közlekedése. Az évente kétszer megrendezett CM ezzel közelebb kerül az eredeti célkitűzéshez, amely a demonstrációt úgy határozza…..
cantata profana
2010.09.22 11:58:41
@A csótány is ember: Te valószínűleg a hid előtti lámpára gondolsz, ahol a villamos is megy, de ott van több kereszteződés is, ott sétálok gyakran, alig van bringás, aki megáll pirosban, ha nem jön autó, nem áll meg. De nem ez a lényeg, Te vagy én mehetünk szabályosan és ésszel, de ezt nem lehet mindenkitől elvárni. Az nem szabályozás, hogy mindenki menjen a saját belátása szerint ésszel és óvatosan. Gondold el, ha az autóktat is így szabályoznák, hogy mindenki menjen a saját maga szerinti észerűség és óvatosság szerint. Mi lenne?
Egyre több az egyirányú utcában a szembemenő kerékpáros. Ő nyilván azt gondolja (mint mindenki, a legnagyobb ökör is), hogy ésszerűen megy és vigyáz magára.
Egyre több az egyirányú utcában a szembemenő kerékpáros. Ő nyilván azt gondolja (mint mindenki, a legnagyobb ökör is), hogy ésszerűen megy és vigyáz magára.
cantata profana
2010.09.22 12:00:34
@A csótány is ember: Ott kereszteződés és több lámpa is van, amiről te irsz, az a hid előtti.
cantata profana
2010.09.22 12:11:46
@erol: nem az "autósok" védelmezik a járdát, hanem az az autós, aki kiszállt a kocsijából és átalakul "gyalogossá", vagyis minden "volt autós" és "volt bringás" is. Az ugyan nagy baj, hogy Pesten az autók a járdán parkolnak, más nagyvárosokban ezt nem lehetne, de ezen nehéz változtatni. Ennek ellenére ez nem veszélyforrás, mert aki a járdán gyalogol, az biztonságban érzi magát az autóktól, "itt nem üthetnek el". De ma már nem tudod mikor csapja el a kezed egy kerékpár a járdán.
Na jó, valójában Gábor csak tanítóként nevezi az önkéntes rendőröket a levelében, de esetünkben egy hölgyről van szó vagy legalábbis valami olyasmiről, ezért lett a címben tanítónéni. Különben meg önkéntes rendőrnő is lehetett volna akár.Először a korábbi szemetelős…..
cantata profana
2010.08.27 16:46:26
@Templ@r:
Abban igazat adok, hogy a magyarok nem ismerik a háromsávos közlekedés szabályait és aki lassan megy, azt hiszi hogy középen kell mennie. De háromsávos út kevés van nálunk.
@Szarazinda: irta a lényeget, hogy a külső sáv mindig 70-80-nal megy, aki pedig bent megy 130-150-nel, az nem mehet le percenként a külső sávba, veszélyes is lenne ekkora sebességváltás.
A 160-200 között nyomulók ezt be kéne lássák. Annál is inkább, mert ma már minden autó tud 200 fölött menni, és mindenki mondhatja hogy siet. Bárki levilloghatná az előtte lévőt. Sokan meg is teszik, azoknak meg nins hova menni, vagy lemegy 80 km alá vagy elkezdi ő is nyomni az előtte levőt.
Igy alakul ki a magyar autópályák kényszerüldözéses versenye (ahol mindenkinek útban van az éppen előtte haladó és szitkozódik mindenkire).
Abban igazat adok, hogy a magyarok nem ismerik a háromsávos közlekedés szabályait és aki lassan megy, azt hiszi hogy középen kell mennie. De háromsávos út kevés van nálunk.
@Szarazinda: irta a lényeget, hogy a külső sáv mindig 70-80-nal megy, aki pedig bent megy 130-150-nel, az nem mehet le percenként a külső sávba, veszélyes is lenne ekkora sebességváltás.
A 160-200 között nyomulók ezt be kéne lássák. Annál is inkább, mert ma már minden autó tud 200 fölött menni, és mindenki mondhatja hogy siet. Bárki levilloghatná az előtte lévőt. Sokan meg is teszik, azoknak meg nins hova menni, vagy lemegy 80 km alá vagy elkezdi ő is nyomni az előtte levőt.
Igy alakul ki a magyar autópályák kényszerüldözéses versenye (ahol mindenkinek útban van az éppen előtte haladó és szitkozódik mindenkire).
cantata profana
2010.08.27 17:06:56
@kolbászoszsömle: Ellenkezőleg, itt az ideje, hogy a magyar rendőrség is bevezesse az amerikai és más eljárást, hogy álcázott autókkal szedi ki a gyorshajtókat. Versenyezni próbálsz valakivel, hagyja magát tolni 160-170-ig, azután elkezd villogni. És ugrott a jogsi egy évre.
cantata profana
2010.08.27 21:08:35
@mr_x: @Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi:
Értjük, hogy a kamionos miért előzi a másikat, de ők értik-e, hogy ezzel mennyivel fogják vissza a mögötte jövő személyautót?
Konkrétan 130-160 helyett percekig megy 80-nal, amig sikerül a kamionnak elmennie. Mit szólna egy kamionos, ha a személyautók eléállnának és 40-nel mennénk előtte percekig?
Értjük, hogy a kamionos miért előzi a másikat, de ők értik-e, hogy ezzel mennyivel fogják vissza a mögötte jövő személyautót?
Konkrétan 130-160 helyett percekig megy 80-nal, amig sikerül a kamionnak elmennie. Mit szólna egy kamionos, ha a személyautók eléállnának és 40-nel mennénk előtte percekig?
Megbűnhődte már e nép a múúltat s jövehendőőőt! Most szopjanak egy kicsit a görögök. Nekünk arra kell figyelnünk, hogy csendben és fürgén elpakoljuk a nagyszobából a buli maradványait, mielőtt a szülők hazaérnek. A görögök ugyanis tényleg orbitális…..
Nem hiszem, hogy nagyon csak a címben szereplő környékre volna jellemző az, amit Riska énekelt meg idegességében, ahol van kerékpáros is meg egyirányú utca is, ott előbb vagy utóbb összefut az ember olyan elvetemültekkel, mint a mai 2in1 történet kétkerekű szereplői. Komolyan…..
cantata profana
2010.05.06 23:51:19
@dukeekud: ezt a szöveget le kéne védetned. Valószínűleg idézni fognak a jövőben, mint elrettentő példát.
A Jobbik majálisáról szóló indexes cikket (Vona Gábor nem finnugor) olvasva jutott eszembe egy érdekes diagram, amit gyorsan elő is kerestem. 2008-ban rakták össze a holland Erasmus egyetemen Európa géntérkepét. (angol nyelvű elemzés itt) Az alábbi képen világosan latszik, hogy a…..
[FRISSÍTVE: 2010. 04. 13. 10:25]Az ilyen helyzetek miatt volt az M0 halálút, amíg nem volt középen fizikailag is elválasztva a két menetirány. Leadfoot olyan balesetnek volt szemtanúja, ami könnyen elkerülhető lett volna egy kis ész igénybevételével, meg némi odafigyeléssel.…..
cantata profana
2010.04.12 22:51:11
@eml: Jogkövető országokban az agresszív vezetőket, súlyosabb esetben, akár volt baleset, akár nem, potenciális gyilkossággal vádolhatják. Büntetik a rátapadást ("tailgating"), levillogást. Az amerikai és legtöbb európai rendszer (kivéve olaszok, német autópálya) arra épül, hogy biztonságosan tudjon vezetni egy hetven éves néni is (akár Suzukiban ül, akár BMW-ben megy 90-nel). Lehet, hogy idegesitően vezet, de ez nem ok az életveszélyt okozó szabálytalanságért. Az agresszív vezetés "reckless driving"-nak hivják, egyszerűbb esetben párezer dolláros biztosítás emelkedéssel jár, akár okozott balesetet, akár nem - ha látta álcázott rendőr. Záróvonal átlépéssel kombinálva, pláne egy koccanással már súlyos bűnesetnek számít, ha agresszívan csinálod, mert potenciálisan életet veszélyztetsz. Csak a Balkánon és nálunk megy az, hogy lesöpröm az elöttem levőket.
cantata profana
2010.04.12 23:09:42
@jelentéktelen alak: Egyetértek, én is többnyire kint vezetek, évekig az USA-ban. Ott már tényleg vicces, hogy leglassabban a Porsche-sek vezetnek, mert minden rendőr, álcázott rendőrautó őket figyeli. Egy bénán vezető nénike, akármelyik sávban megy, nem lesz semmi vele, de ha agresszív vagy, pl. villogsz, önmagában ezért leállítanak.
Nesztek futárok! Majd ha a választások után megállít a csendőr a Deákon, oszt’ kéri a forgalmit, nem lesz olyan mosolygós a szátok!
..
cantata profana
2010.03.24 22:16:27
@Funkerman:
Pont az hiányzik az irásodból, amit hiányolsz: a tolerancia. A kerékpárosoknak több jogot akarsz, mint az autósoknak vagy gyalogosoknak: Nem érdekel - irod - hogy mekkora nyűg a kerékpáros a forgalomban.
Ma a keréskpárosok többsége átmegy a piroson, keresztbemegy a forgalommal, kivilágitatlan este, zebrán, járdán közlekedik (a magyar autósok barmok, de egy-két állatot leszámítva nem megy keresztbe a forgalommal és nem hajt át sötétpiroson).
Megadnád ezeket a jogokat - a te toleranciád szerint - az autósoknak is?
Jön a tavasz, nézd meg hány tizenéves gyerek fog kereszbehajtani, átlósan, pirosban a forgalommal. Nem érdekli, nem is tudja, hogy van KRESZ, egy szabályt tud: a bringás úgy megy, ahogy jólesik neki.
Kell néhány száz haláleset, azután majd módosítják a szabályokat.
Pont az hiányzik az irásodból, amit hiányolsz: a tolerancia. A kerékpárosoknak több jogot akarsz, mint az autósoknak vagy gyalogosoknak: Nem érdekel - irod - hogy mekkora nyűg a kerékpáros a forgalomban.
Ma a keréskpárosok többsége átmegy a piroson, keresztbemegy a forgalommal, kivilágitatlan este, zebrán, járdán közlekedik (a magyar autósok barmok, de egy-két állatot leszámítva nem megy keresztbe a forgalommal és nem hajt át sötétpiroson).
Megadnád ezeket a jogokat - a te toleranciád szerint - az autósoknak is?
Jön a tavasz, nézd meg hány tizenéves gyerek fog kereszbehajtani, átlósan, pirosban a forgalommal. Nem érdekli, nem is tudja, hogy van KRESZ, egy szabályt tud: a bringás úgy megy, ahogy jólesik neki.
Kell néhány száz haláleset, azután majd módosítják a szabályokat.
Demszky Gábor és Molnár Gyula mosolyogva tandembiciklizik valamelyik választás előtti időszakban. Többek közt ez a kép is felvillant a Fidelitas mai településkonferenciáján, amelyik a két évvel ezelőtti Városálom 2010 folytatása volt, ezúttal "2 kerék - 4 kerék"…..
cantata profana
2010.02.06 22:29:12
@mestska:
Egyetértek veled, jó lenne egy Budapest kevés autóval. Akár le is lehetne zárni egész városrésszeket az autók elől. (Bécs belvárosa is erősen csillapitott, sok helyütt van ilyen). Az a kerület biztos élhetőbb lenne, sok gyalogossal, igazi járdákkal.
De a bringa ott sem a járdára való(főleg nem nálunk, ahol 20-30 km-el mennek a járdán, a Kartneren sem bringáznak) és főleg nem a nagy autóforgalmú főutakra. Ilyet életveszélyes ostobaságot sehol nem csinálnak.
Ami a legrosszabb, higy mindez világnézetté vált és a Critical Mass egy polgárjogi mozgalom álarcát ölti. Elsősorban a vezetőknek, László Jánosoknak, és a mérsékeltebbeknek kellene felébredni, hogy túlnyerték magukat, ez az egész mozgalom tévútra ment.
Egyetértek veled, jó lenne egy Budapest kevés autóval. Akár le is lehetne zárni egész városrésszeket az autók elől. (Bécs belvárosa is erősen csillapitott, sok helyütt van ilyen). Az a kerület biztos élhetőbb lenne, sok gyalogossal, igazi járdákkal.
De a bringa ott sem a járdára való(főleg nem nálunk, ahol 20-30 km-el mennek a járdán, a Kartneren sem bringáznak) és főleg nem a nagy autóforgalmú főutakra. Ilyet életveszélyes ostobaságot sehol nem csinálnak.
Ami a legrosszabb, higy mindez világnézetté vált és a Critical Mass egy polgárjogi mozgalom álarcát ölti. Elsősorban a vezetőknek, László Jánosoknak, és a mérsékeltebbeknek kellene felébredni, hogy túlnyerték magukat, ez az egész mozgalom tévútra ment.
cantata profana
2010.02.06 23:39:35
@cinna:
Hát én sokkal-sokkal tovább éltem Londonban, mint te, meg Párizsban is, meg New Yorkban is, de ott is az emberek 99%-a nem bringával jár (leszámitva kemény bringásokat, egyetemistákat, stb). A küvárosokból, Queens-ből,Defence-ből nem járnak bringával, legfeljebb a saját városrészükben, mert ezek sokközpontú városok. Nemúgy, mint Budapest, amely centralizált, és mindenkinek be kell járni a központba dolgozni vagy másért. Ezentúl Budapest sokkal öregebb, mint akármelyik fentemlietett város, a lakosság fele 50 felett van és több, mint fele lakótelepeken lakik. Kőbányáról nem fognak bekerekezni a belvárosba, ahogy Kew Gardensből sem, legfeljebb egyetemisták, mint te.
Nem ez a lényeg, hanem az ez igy életveszélyes. Ilyen keskeny és túlzsúfolt utakon (sokkal keskenyebb sávok, mint sok más városban), az utcák többsége kétirányú (nem úgy, mint New Yorkban), biciklista négyzetek és külön biciklista jelzőlámpák nélkül, stb stb infrasturktura, arra épitve, hogy majd a bringások kierőszakolják, ez felelőtlenség és sok halálos balesettel fog járni.
Hát én sokkal-sokkal tovább éltem Londonban, mint te, meg Párizsban is, meg New Yorkban is, de ott is az emberek 99%-a nem bringával jár (leszámitva kemény bringásokat, egyetemistákat, stb). A küvárosokból, Queens-ből,Defence-ből nem járnak bringával, legfeljebb a saját városrészükben, mert ezek sokközpontú városok. Nemúgy, mint Budapest, amely centralizált, és mindenkinek be kell járni a központba dolgozni vagy másért. Ezentúl Budapest sokkal öregebb, mint akármelyik fentemlietett város, a lakosság fele 50 felett van és több, mint fele lakótelepeken lakik. Kőbányáról nem fognak bekerekezni a belvárosba, ahogy Kew Gardensből sem, legfeljebb egyetemisták, mint te.
Nem ez a lényeg, hanem az ez igy életveszélyes. Ilyen keskeny és túlzsúfolt utakon (sokkal keskenyebb sávok, mint sok más városban), az utcák többsége kétirányú (nem úgy, mint New Yorkban), biciklista négyzetek és külön biciklista jelzőlámpák nélkül, stb stb infrasturktura, arra épitve, hogy majd a bringások kierőszakolják, ez felelőtlenség és sok halálos balesettel fog járni.
Van Magyarországon egy olyan, jellegzetesen viszonylag jómódú, elveiben liberális, Budapest belső részében dolgozó, élő, magát kulturáltnak tartó embertípus, amely neheztel a Nemzeti Színházra. Neheztel: azaz nem örül neki, hogy ott és akkor és úgy épült föl, ezért dohogva…..
Ugyan bizonyos kultúrkörökben elcsépelt téma, de ma kiborították nálam a bilit. Békésen indult a reggel. Szép csöndben kikászálódtam a párom mellől, hajnal volt, sötét és néma csend. Kibotorkáltam a konyhába, tettem fát a kályhába, feldobtam egy jó teára való vizet…..
Na, most megkaptuk a jogainkat. Az új KRESZ-módosítás egész furcsa lett. Két új kerékpáros-jogot emelek ki. Az egyik: az egyirányú utcákba való behajtási lehetőség. Mostantól akármelyik egyirányú utcába behajthat kerékpáros ellenkező irányból, feltéve, hogy van ott…..
Azt hiszem nem árulok el nagy titkot, amikor leírom, hogy a Koppenhágában lezajlott klímacsúcs semmilyen eredményre nem vezetett. Nem tudom biztosan, hogy ez jó vagy rossz, de egy biztos, ha holnap kinézek az ablakon, havat fogok látni és nem óceánt vagy homokot. Ezt azért fontos már…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz