Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Midnight Run

0 bejegyzést írt és 1271 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A hidrogénes energiatárolás összekapcsolása egy atomerőművel nem teljesen rossz ötlet, sőt a kormányzati kommunikáció szempontjából kiváló mondás, ami most szerencsésen az ölükbe hullt. Hiszen az EU célja az, hogy a hidrogén előállítása (vízbontás) tiszta (szén-dioxid-mentes) energiával történjen.…..
Midnight Run 2020.08.04 08:43:57
@arthurthedent: Egyrészt nem a magyarok csinálják ezt, hanem az oroszok, akik eddig nem tudtak az EU számára megfelelő biztosítékot adni, hogy a technikai megoldásaik teljesen biztonságosak. Nem csak nálunk, a finnek esetében sem. Nem a magyarokkal van baja az EU-nak, hanem az orosz megoldásokkal.

Másrészt egy atomerőművet nem szoktak (legtöbb esetben nem is tudnak) leszabályozni, leállítani meg csak akkor, ha más módon nem tudsz karbantartást végezni. Egyszerűen azért, mert a költség nagy része tőkeköltség, a változó rész alacsony, tehát ha nem üzemel az erőmű vagy nem teljes üzemben, az jelentős veszteséget jelent a tőke megtérülésében.

A hidrogénről meg annyit, hogy az nem más, mint egy akkumulátor. Sajnos a zöld megoldás (elektrolízis vízből majd a H2 égetéséből elektromos áram) hatásfoka alacsony, pedig abból a szempontból jó lenne, hogy víz van bőségesen, a hidrogén nem mérgező. Max robbanásveszélyes és nehezen tárolható, de ezek megoldhatóak. Ahhoz, hogy működjön a dolog vagy teljesen ingyen áram kéne, ami még az olcsóbb megújuló esetében sem adott vagy a hatásfokot kéne javítani.
Midnight Run 2020.08.04 09:10:43
@arthurthedent: A német zöldeknek lehet ezzel bajuk, de egész Németországnak, azt kötve hiszem. Arról nem is beszélve, hogy a Rosatom mellett mondjuk a Siemens és társai kapják a legnagyobb megbízást Paks-2-ből. A német iparnak tetszik, ha mi építünk.
"... nem egyszerűen kijelöli az aktuális szelepet, de arról is gondoskodik, hogy az így levezetett harag az ő aktuális céljainak leginkább megfelelő személyekre irányuljon." Sokan nem értik, hogyan lehet egy szabadság- és vendégszerető ország lakosságának jelentős részét éveken át megtéveszteni, ha…..
Midnight Run 2020.08.04 07:59:03
@MEDVE1978:
Én nem látom ennyire pesszimistán a világot. A tőke bármilyen pártot és vezért megtalál, ha látja, hogy az biztosítékot ad a stabilitásra. Viktor eddig többé-kevésbé nagy politikai hibák nélkül hozta le az elmúlt tíz évet, de alapvetően nagy kihívásokkal sem bírt az elmúlt 10 év. De hát ő is öregszik, s ráadásul minél többet tölt el a bársonyszékben, olyan mértékben elveszti a realitásérzékét. A 35 alattiak felé például nincs semmi mondanivalója, teljesen más világ az. A következő 10 év például sokkal komolyabb kihívásokkal bír, a külső világ alakulására, ami egyébként sokkal fontosabb annál, hogy itthon mi történik, alig van befolyása. Ha Európa például elindul egy komolyabb integráció felé, amire egyre erősebb az akarat, akkor neki is idomulnia kell.
Emellett az elmúlt 10 év stratégiai mulasztásai (pl. rendezetlen egészségügy, elégtelen iskolarendszer, gyenge hazai versenyszektor) már most erősen kihatnak a rendszerre és a gazdasági növekedés ellenére is nagy elégtelenséget szülnek. Most még lenne lehetőség ezeket korrigálni, de a "majd csak megússzuk" valahogy szemlélet erősebb.
A Nemzeti Energia- és Klímatervben (NEKT) foglalt 12 százalékos kibocsátáscsökkentési célszám nem szolgálja Magyarország klímavédelmi érdekeit, derül ki az Energiaklub elemzéséből. A NEKT minden területen az energiafelhasználás növekedését tervezi, amiből jól látszik, hogy a műszaki szempontrendszer…..
Midnight Run 2020.06.11 10:23:39
@eßemfaßom meg áll: Ilyen erővel egy csúcsidőben működő gázturbinás erőmű sem erőmű. Az a nap 22 órájában áll, kettőben meg termel.
Midnight Run 2020.06.11 10:24:57
@eßemfaßom meg áll: A cikk címe hatásvadász. Arról van szó, hogy kevés a csúcsidei kapacitás az egész régióban, nemcsak nálunk. Nyilván ezzel foglalkozni kell.
Midnight Run 2020.06.11 10:42:48
@eßemfaßom meg áll: pontosan tudom, hogy más a két erőmű.

Nyilván állami támogatás nélkül nem épült volna meg a magyarországi szélparkok többsége. Csak azóta változott a világ: ma már a megújuló sok helyen szubvenció nélkül is versenyképes, még ha az áram szabályozhatatlansága miatt nem azonos minőségű, mint egy gázturbina. Csendben hozzáteszem, hogy ilyen értelemben az atom zsinórja sem vethető össze a gázturbinával. Ezenfelül nyilván nem gazdasági szempontok is játszanak, mint energiafüggés, saját termelés stb.
Ha tenni akarunk ellene, nem árt megérteni. Egyszerű, közérthető összefüggések jönnek. ..
Midnight Run 2020.04.12 11:32:28
@HaCS: Valójában a valódi megtérülést adó projektek tűntek el. Én inkább kínálati problémát látok. Nincs elég normális projekt, ami valódi keresletet elégít ki.
Midnight Run 2020.04.12 11:37:29
@Exploiter: Az veszélyes ügy, ha a már átesettek/fiatalok szembe kerülnek az öregekkel/krónikus betegekkel.

Valójában valami értelmes kompromisszumos megoldás kéne - korlátozott szabad mozgása az első csoportnak, karantén szociális és egyéb ellátással a másodiknak.
Budapesten kívül lakók autói adják a belső személygépkocsi-forgalom közel felét. Rendszeresen hallhatjuk – politikusoktól, közlekedéstervezőktől és átlag állampolgároktól is –, hogy ennek a forgalomnak és egyúttal a város belső részei parkolási gondjainak a csökkentéséhez jelentősen hozzájárulhat,…..
Érdekes jelenség, hogy évek óta romlanak a magyar diákok körében végzett matematikai és szövegértési tesztek. Ha ez nem lenne elég, csökken az összmagyar IQ is (ami egyébként általában jellemző az európai országokra). Hogy ennek mi köze a kivándorláshoz? Rögtön kiderül...
Midnight Run 2020.02.27 11:14:28
@midnightcoder2: Az általad leírt szcenáriót a magyar jobboldal próbálja terjeszteni. A tapasztalatok éppen az ellenkezőek: jelenleg Közép-Kelet Európa ürül ki, Nyugat-Európa pedig stagnál lakosságszámban.

Múltkor kérdeztem a törzsgyökeres, londoni, fehérbőrű, angol kollégámat erről a bevándorlás kérdésről. Azt tudni kell, hogy az igazi multikulti is alapvetően a nagyvárosokban van Angliában. A srácnak vagy 5 percig kellett magyaráznom a kérdést, pedig nem egy hülyéről van szó. Annyit mondott, hogy talán az tényleg zavaró, hogy az elmúlt 10 évben sokan jöttek a nemzet közösségen kívüli államokból (lengyelek, románok, magyarok stb.). De egyébként olyannyira nem számít a dolog, egyébként is az egész város egy nagy katyvasz. Neki inkább az fontos, hogy biztonságos legyen a város, az meg nem feltétlenül rasszokhoz kötődik, inkább a szegénységhez.
Teljesen más a nyugat-európai mentalitás, mint a magyar ebben a kérdésben. Sőt a nyugatin belül is eltér a német, a benelux vagy éppen a spanyol.
Ha még nem döntöttétek el, hogy hová menjetek nyaralni az idén, akkor szeretnénk adni egy remek ötletet: Görögországot mindenképpen érdemes felvenni a bakancslistára! Az ősi műemlékektől, a csodálatos tájakig számos oka van annak, hogy miért érdemes pont Görögországba elutaznotok. 1. Sok ezer…..
Midnight Run 2020.02.22 10:57:58
@midnight coder: Én pont az ellenkezőjét tapasztaltam.

A kaja nagyon finom, a zöldségek, gyümölcsök verik az egyébként nem túl rossz magyart. De a sült húsok, borok, muszakák sem rosszak.
A táj nagyon látványos, tele van kultúrával és műemlékkel az ország.
Nekem az emberek kedvessége bejött, a szereotípiákkal ellentétben egyáltalán nem lusták, viszont nagyon kedvesek. Az viszont igaz, hogy szervezetlen az ország.

Lényegesen olcsóbb lett, mint Horvátország, nekem a tenger is sokkal szebbnek, tisztábbnak tűnik. Őszintén nem is értem, hogy mit esznek a magyarok Horvátországban.

Mondjuk autóval könnyebb sokkal elutazni az utóbbiba, de 12 órás menettel - ami annyi, mint Dalmácia déli része- eljuthatsz Halkidikire vagy Asprovaltára, ami szerintem jobb, mint az utóbbi. Tavaly mindkét helyen volt egy hónap különbséggel, van lehetőségem összevetni a két helyet.

Ja és angolul elég jól beszélnek a görögök, ezt sok évi tapasztalat mutatja.
Habár elég megosztó véleményeket hallottam a kórházról és tényleg rá férne az osztályra némi támogatás, mégis összességében pozitív tapasztalattal távoztam. Kedves Praxis Blog!   Sajnos úgy alakult, hogy meg kellett műteni és mivel életem első műtétje volt igyekeztem minden lehetséges információt…..
„Az új híd akár 35-50 ezer autóval is csökkenthetné a belvárosi hidak, és napi 6 ezer autóval a belső Üllői út forgalmát” – ezzel az érvvel igyekszik indokolni a kormány a Galvani-híd megépítésének tervét. Az eddigi tapasztalatok viszont ezt egyáltalán nem támasztják alá. A Galvani híd és a…..
Midnight Run 2020.01.24 10:34:17
@Buchhalter:
Ki adna erre pénzt? Hát kérlek a látványsportokra évente elmegy 150 milliárd forint közvetett és TAO támogatás összesen. Szerintem fontosabb lenne az ország hajtómotorjának (Budapest) a közlekedési és élhetési rendbetétele, mint a falábúak performansza. Mellesleg a foci és a kézilabda is jobb lenne, mert lenne miért hajtani. Most nincs ösztönző, ha elég lézengeni havi 3,3 (bocs 1,6) milkáért, én sem törném össze magam.

Emellett az EU is adna pénzt. Közlekedésre biztosan.

Nekem a levegő munkacsoport véleménye nem tetszik, mert túlságosan egysíkú, nem tudnak kitörni a doboz gondolkodásból, hogy az autó rossz, a gyaloglás/kerékpár/tömegközlekedés jó dolog. Én sem szeretek autózni Pesten, utalom a bűzt és a dugót, és ritkán teszem meg, hogy autóba szálljak, inkább tömegközlekedem, gyaloglok meg kerékpározom, de őrültségnek tartanám az autózás ilyen mérvű nehezzé tételét alternatívák nélkül.

Allesmor Obranna sokkal értelmesebb megközelítést mutatott be, nagyrészt támogatandó!
nyelv-ész Dugóban ülni 2020-ban 2020.01.21 19:58:34
Vitézy, az elmúlt évtizedek tömegközlekedési és városszervezési csodafegyvere hosszasan értekezik terveiről, melyeket a közeljövőben, a frissen megalakult BFK fejeként kíván megvalósítani. Alapvetően egyet is értenék elképzeléseivel, ha nem lenne hiányos a koncepció az elővárosok és az agglomeráció…..
Midnight Run 2020.01.22 15:45:44
1) Eleve Budapest és 20-30km-es körzetét egy önkormányzatként kéne kezelni, mert az ebben a körzetben dolgozók jelentős része naponta ingázik Budapestre.
2) A "tág" Budapest jelentős beruházásokra szórul, ami a közlekedési infrastruktúrát érinti. Ami leginkább hiányzik, az a P+R parkolórendszer, a vonatközlekedés megrefomálása és a városon kívüli gyorsbuszok hadrendbe állítása.
3) A városi közlekedésben nyilván el kéne vinni az arányokat az autóközlekedés kárára. Ehhez kéne dugódíj és a városi helyi lakosság autóparkolási díjainak drasztikus emelése, meg a parkolóhelyek szűkítése, a mélygarázsok előmozdítása. Lásd Bécs, nem kell messzire menni.
4) Baromira szükség lenne a BKV járműveinek cseréjére egy normális fizetési rendszerre és a kedvezményrendszer reformjára. Nekem legjobban a londoni példa tetszik - a jegy ára változik az időszaktól. Mindenki fizet (nyugdíjasok is!), kivéve a 11 év alatti gyerekek fizető szülővel. 11 és 15 év között 90%-os árkedvezmény van, 15 felett mindenkinek teljes ár. Előrefizetéssel, állandó bérlettel (oyster) jelentős kedvezmény jár.
5) Elő kéne mozdítani a kerékpár/gyalogos/tömegközlekedési lehetőségeket, új utak, parkok stb építésével, ami segítene növelni az alacsony zöldterület arányt is.

Szerintem jelentős lemaradásban vagyunk, főleg ami a mentalitást illeti. Itt senki nem mer hozzányúlni az autósok és a nyugdíjasok előjogaihoz. Pedig hosszú távon ők is rosszul járnak: az autósok jókora dugót kapnak, a nyugdíjasok meg naponta szembesülnek a lehasznált BKV-val. Na persze az ingyenesség sokaknak csökkenti az ingerküszöbét. Pluszt ez a politika által propagált város-vidék ellentétet is a sutbe kéne vágni.
Midnight Run 2020.01.22 16:24:31
@molnibalage: Nyilván arra gondoltam én is, hogy egy kézben legyen az ügy. Politikamentesen meg nem tudsz működni, szerintem ez egy rózsaszín álom.
"Nem magyar, full színes bőrű, látszik, hogy etnikumilag nem tartozik ide” — volt képes nyilatkozni egy a magyar parlamentben dolgozó szakértő hölgy, aki a kormánypárti #metoo vonatra is felkéredzkedett...
Midnight Run 2019.12.16 15:25:12
@teéjesenmindegy: Na várjál, akkor most a bőrszín számit vagy amit mond? Mi határozza meg, hogy Kocsis Cake magyar-e? Meg, hogy Liu Shaolin Sándor magyar-e?

Érdemes megnézni a Puskás Öcsiről szóló filmet. Purczeld Ferencként született sváb családba, ha nem focizott volna jól, kitelepített lett volna a háború után, 30 évig hazaárulónak tekintették, végül pedig spanyol állampolgárként halt meg. Ma meg a nemzeti stadion viseli a nevét. Akkor ő most mi is volt?
Midnight Run 2019.12.16 18:42:00
@БУММЕР: Szerintem rosszul teszik, hogy nem tudják elengedni.

Talán Svájc gazdagságát az a kis föld darab határozza meg? Kötve hiszem.

Ha egy ország mérete a siker alapja, akkor mindenki az oroszokat meg a kínaiakat istenítené. Hát inkább lennék finn, svájci, észt vagy akár holland, mind az előbbi kettő.

Egyébként ezt a Trianon egy nagyon rossz békeszerződés volt, ami nagy károkat okozott mindkét oldalon (igen román oldalról is). De talán egyszer jó lenne a realitásokkal is szembe nézni. Meg tudta volna az ország tartani a Felvidéket meg Erdélyt. Egy frászt. Az lett volna, mint Jugoszlávia. Erőszakkal meg vérrel szétesett volna, még lehet, hogy a mostani kimenet szerencsésebb volt.
Midnight Run 2019.12.16 18:48:43
@FILTOL: Ok, tehát akkor a fent említett úriember a bőrszínével magáévá teszi az említett felsorolást, akkor jó magyarrá válhat.
A Budai Várba költöző kormányzati intézmények jelentős környezeti kárt okoznának, ami a közlekedés környezetterhelésének drasztikus emelkedéséből származna. A Budai Várba telepítendő minisztériumok (a Pénzügy- és a Belügyminisztérium) létszáma 2018-ban 1715, illetve 1130 fő volt, a valamikori…..
Midnight Run 2019.11.29 10:37:19
@Minden ballib bérretteg:
Senki nem mondta, hogy herdáljuk el a Parlamentünket vagy a Várat! Csak funkciójában nem felel meg a mai kívánalmaknak.
Nézd meg a Várat: rossz közlekedési elérés, a belváros további terhelése stb. Abszolút nem célszerű oda telepíteni a munkavégzést. Szerintem egy normális kormányzati negyednek, új és korszerű irodákkal minden dolgozó jobban örülne, mint a 16-os buszon való zötykölődésnek és egy öreg várbeli épületben való munkának.
Ugyanez a Parlement. Annó 376 képviselő is elfért benne. Felesegesen nagy és drága. Miért nem lenne jobb a képviselőknek mondjuk egy külvárosi modern épület, amit autóval és tömegközlekedve is jobban elérnek? Attól még lenne Parlamentünk, lehetne mutogatni, az épület ugyanúgy reprezentálja az országot.
Midnight Run 2019.11.29 13:04:35
@cavalry: Ezt mond el egyszer a döntéshozóknak is! Viktor rúghatja a reprezentatív iroda ablakából is a labdát, de hogy az összes csinovnyikot odaterelni, na az totális hülyeség!

Egyébként ha nem is a Nyugati mögötti tér, de a Népstadion hely tökéletesen alkalmas lett volna egy új kormányzati negyednek.

A Puskás stadiont meg vagy meg sem kellett volna építeni - annak idején a KPMG is elmondta, hogy az ő számításaik szerint egy 30-40 ezres stadion bőven elég lenne Budapestnek. Mondjuk a Groupama aréna erre tökéletesen megfelelne. A Népstadion helyén meg lehetett volna egy klassz kormányzati negyedet kialakítani - oda már van metró, busz meg egyéb közösségi közlekedés eleve.

Aztán ha valamikor tényleg jó focink lesz, lehetne a külvárosba is építeni, mint a Stadt de France-t vagy az Allianz arénát vagy Szentpéterváron a Kresztovszkij stadiont. Ha már tényleg szükség van arra, hogy 60-70 ezer ember őrjöngjön.
Kevesen engedhetik meg maguknak a világon azt a luxust, hogy milliárdokat költsenek a saját hobbijukra. Orbán Viktor azonban úgy döntött 2010-ben, nem sajnálja az ország idejét, pénzét és energiáját arra, hogy az általa annyira kedvelt labdarúgást szinte minden közügy elé helyezze. A gombamód…..
Mennyivel kevésbé terheli a környezetet egy elektromos autó, mint egy hagyományos? Nem könnyű kérdés, mert mindenkinek megvan a maga hite és az ezt alátámasztó statisztikája. Az egyik értelmezés szerint óriási a különbség, a másik szerint pedig nincs is érdemi differencia. Minden számsor igaz lehet…..
Midnight Run 2019.11.14 14:20:08
@Eugene Horse: Ezt pontosan így látom én is. Egyelőre ez az elektromos autó - hangsúlyozom a mostani felállással és technológiával - egy szűk réspiaci igényt elégít ki. Ráadásul, ha a határköltsége - 1 km leautózása a fix költségek nélkül - olcsó lesz, akkor rendes túlfogyasztás lesz belőle. Önvezető megoldással meg még rosszabb lesz ez a tényező - mondjuk hazaküldöm a bevásárlást, a kutyát elküldöm a kutyakozmetikushoz, nagymamát egyet sétálni a Svábhegyre, én meg beugrok egy moziba, amíg a gyerek a haverjaival szórakozik - persze ő is egy önvezető autóval jön majd haza.
Midnight Run 2019.11.14 15:27:09
@comblog: A változás nem lesz gyors, már csak azért sem, mert az elektromos autó elterjedéséhez a teljes értékláncot elő kell állítani a lítium/kobalt bányászattól kezdve az akkumulátor gyáron át a gyártósorig és a marketingig. Ahhoz képest, hogy egy benzinmotor gyár dízel gyártósorra való alakításához két év kell, szerintem amíg elég kínálat lesz elektromos autóból, ahhoz kell akár egy évtized is.

Egyébként csináltam egy kis számítást. Ha a mostani rendszerben a 3,5 millió belsőégésű motorú személygépkocsi helyett/mellett 1 millió elektromos autó lenne, napi 50km használattal és Tesla fogyasztással számolva (20Kwh/100km) számolva a teljes elektromos áram fogyasztás 3,6TWh lenne, ami a mostani 45TWh fogyasztás 8,1%-a. Talán ezt el lehetne látni drasztikusabb rendszerberuházások nélkül is, bár biztos van itt elektromos kolléga, aki ezt megerősíti/cáfolja.
Midnight Run 2019.11.14 15:27:50
@comblog: Ja a számítás Magyarországra vonatkozik
A klímaaktivisták kedvenc érve, hogy minden fontos megoldás a rendelkezésünkre áll, csak a politikai elhatározás hiányzik ahhoz, hogy komoly lépéseket tegyünk a klímaváltozás megfékezésére. Bár a törvénykezés szempontjából ez az állítás igaz, hogy van jó néhány megoldás, amivel már lehetséges…..
Midnight Run 2019.11.13 10:37:42
@midnightcoder2:
A mezőgazdasági váltás valamiért mégis csak bekövetkezett. Olvastam Harari könyvét, a Sapiens erről a kérdésről, de engem nem győzött meg az érve, mely szerint minden szempontból rosszabb helyzetbe került az emberiség a változás által. A nagyobb népszaporulat talán mégis mutat valamit. Mi lehet az ok?

Most olvastam Bill Gates-ről, aki 2017-ben a becslések szerint 1,600 tonna CO2 bocsátott ki azzal csak, hogy magánrepülővel 343 ezer kilométert tett meg (egyéb fogyasztástól most tekintsünk el). Ez ha monduk összevetjük egy átlag etióp kibocsátásával, ami 120 kb/fő, az jön ki, hogy 13 ezer etióp CO2 fogyasztása felel meg ennek. Ha amerikai állampolgárokat nézzünk, akkor ez kb. 90 átlag amerikainak felel meg.
Nyilván a fejlett világ felső-középosztálya járul leginkább a kérdéshez hozzá, de az elít presztízsfogyasztása nem elhagyagolható tétel.
Midnight Run 2019.11.13 11:28:11
@midnightcoder2: Igen, lehet, hogy pont ez a magyarázat. Le tudtak csökkenteni az erőszakos halál esélyét egy mezőgazdasági társadalommal. A túlélési esélyed nőtt egy ilyen felállásban, mint ha vadászó törzsben élnél, akik gyakran egymásnak esnek. Valószínűleg magasabb szintű társadalmat hozott létre a mezőgazdaság, ami biztosított olyan kockázatcsökkentést, ami ellensúlyozta a sok és unalmasabb melót és a szarabb életkörülményeket.

Az, hogy Bill Gates-ből egy van, azzal még mindig nem feltétlenül jogos, hogy 13 ezerszer többet vegyen ki egy közös dologból, mint egy átlag etióp. Nem szeretem a kommunizmust, de a kapitalista túlzás is elfogadhatatlan. Egyébként Bill Gates-hez hasonló ökológiai lábnyoma kb. 10-20 ezer embernek van a földön, globálisan csak dollármilliárdosból 2,200 van jelenleg.
Midnight Run 2019.11.13 12:56:11
@Szabványok: Olyan hűtőházban tárolták, ahol 1 celsius fok volt.
Sokadszor szaladunk bele, hogy egy normális kézipoggyászért többet kell fizetni a Wizznél, mint amibe maga a repjegy kerül, legfőbb ideje egy csomagártesztnek. A két ultra ajánlatait összevetve az látszik, hogy a kézicsomagnál a Wizz sokkal drágább a Ryanairnél, a 10 kilós feladottnál kisebb…..
Midnight Run 2019.10.30 13:48:35
@Innovált kutyák:

Fapaddal még nekem sem volt dolgom, mert négy órán belül mindig sikerült eljuttatniuk a célállomásra. A LOT-tól 2x 250 eurót kaptam, kicsit lassúak voltak, de megjött a lóvé. Az LH/Austrian csapat viszont nem volt túl készséges, bár a végén sajnos kiderítettem, hogy találtak egy kiskaput, így nem kellett fizetniük.

Egyébként valahol azt olvastam, hogy a Ryanair a legpontosabb Európában, velük elég jó tapasztalataim voltak mindig. Semmi cicóma, viszont gyors, hatékony. A business úthoz Európában pont ez kell. A kaja nem számít, úgyis ehetetlen, amit adnak, ha meg kell egy víz/tea/bor, azt max. megveszed. A felvihető bőrönddel meg nem volt eddig gondom, bár az igaz, hogy a titkárnőm mindig priority jegyet vesz. A Wizznél nekem csak a kommunikációval volt gond. Az Easyjet volt talán a legkényelmesebb, jet2-hoz, norwegianhez, meg flybe-hez még nem volt szerencsém.
Midnight Run 2019.10.30 16:27:11
@Pierr Kardán: Erre nem vennék mérget. A repülési szektornak kiváló a lobbija. És ne felejtsd el, főleg a befolyásos és vagyonosabb réteg repül inkább.
Midnight Run 2019.10.30 16:35:55
@geegee: Több dolog más a két rendszerben. Egyrészt a hagyományos légitársaságok inkább a jobb repülőterekre szállnak. Másrészt ekkora összegért például flexibilis jegyet kapsz, amit akár 1-2 órával az indulás előtt is megváltoztathatsz. Ha business klasszra szól a jegy (180-200 ezerért európai business class jegyet kaphatsz már), azért extra pont, nagyobb szék, gyorsabb becsekkolás, rendes kaja és az üzleti váró használat jár. A hagyományos légitársaságok törlés esetén találhatnak alternatív utakat, mondjuk átszállásos megoldást. Ami egyébként hátrány viszont, hogy náluk túlfoglalás van, ami extra esetben (nálam 250 esetben 1x volt) azt jelenti, hogy lemaradsz a gépről. Természetesen ilyenkor jár a kompenzáció, átbookolás vagy szálloda stb.

Egyébként ha minden rendben megy, igazából nincs jelentős különbség a két szolgáltatás között. Konvergálnak egymáshoz. A hagyományoson kapsz mondjuk egy csokit meg egy pohár vizet ingyen és ingyen becsekkolhatsz egy csomagot. A fapadoson mindenért külön fizetsz, még a szék kiválasztásáért is (ha nem választasz, akkor az nem kerül pénzbe), meg persze a csomag feladásáért, az elsődleges beszállításért meg a fedélzeti kajáért/piáért, ha kéred.
Úgy néz ki, hogy a választók szerint a Fidesz alkalmatlan. Szerencsétlenek most azt hazudják maguknak, hogy csak a Borkai-ügy miatt kell az alkalmatlanság zakóját viselniük ahelyett, hogy szembe mernének nézni a valósággal. Nézzük hát a tanulságokat, melyekben sok újdonság nem lesz, ám összerakva a…..
Midnight Run 2019.10.16 10:28:01
@apro_marosan_petergabor:
A kettő azért nem említhető egy mércével - más egy hivatalos prostikkal és kokainnak teli hajó és Wittinghof esete, főleg hogy az előbbi korrupcióval lopott pénz.
Mindenesetre én örültem, ahogy a Borkai ügyet a Fidesz kezelte. Mivel a csávót nem kirúgták a Fideszból, a címeit és pénzét megtarthatta, ezzel olyan magas labdát ad az ellenzéknek, ami mindenről tereli a következő években is a figyelmet. Elég Győrre mutogatni.
Futótűzként terjednek az interneten a Pedagógusok Szakszervezete Országos Ifjúsági Tagozatának kezdeményezésére létrejött tanári fizetésről szóló képek. Jómagam is szerettem volna majd valamelyik posztomban a tanári fizetésekről írni, de hamar eljött az ideje, hogy egy kicsit…..
Midnight Run 2019.07.24 12:41:26
@MAXVAL bircaman közíró:
Aha, a középkorban a liberalizmus miatt tudta a földesúr kizsákmányolni a jobbágyot, az ókorban meg szinte emiatt a rabszolgatartó a rabszolgát. Értem.
Midnight Run 2019.07.24 16:25:47
@MAXVAL bircaman közíró:
Mármint úgy gondolod, hogy több kötelessége volt egy rabszolgatartónak mondjuk egy gályán szolgáló rabszolgával szemben mint egy multinak egy mai gépsoron dolgozó munkással szemben?

Érdekes, valahogy inkább az Audiban lennék munkás a soron, mint egy középkori jobbágy vagy egy egy ókori rabszolga.
Nyilván megőrültem.
Midnight Run 2019.07.24 16:40:20
@MAXVAL bircaman közíró: Milyen kötelességei voltak annak a drága földesúrnak a jobbágy felé? A rabszolgatartónak meg a rabszolga felé. Kíváncsi vagyok, mondj egy párat légyszi.

A multik befizetik az adót a munkavállalók után, bármilyen meglepő is. Nem zsebbe adják a pénzt és minden hónapban megy a fizetés a munkavállaló felé. Tudom, mert én is egy multinál dolgozom. Emellett kapok extra szolgáltatások sorát. Cserébe átadom a munkaidőmet. A kötelességek meg annyival csökkennek, amennyire a politika engedi. Még az adóoptimilizálás is ilyen. Azért lehet offshore-ba tenni a pénzt, mert a hazai politika megengedi.