Regisztráció Blogot indítok
Adatok
uluk4i

0 bejegyzést írt és 270 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tegye fel a kezét, aki várta már az új év első Napi érdekes posztját! Letehetitek, én is kíváncsian vártam, mit dob majd a gép. Hát íme itt van, és ezzel kívánunk Nektek és minden kedves olvasónknak, támogatónknak, követőnknek Boldog Új Évet! Az idei évben nagyon szeretnénk már újra élő előadásokat…..
uluk4i 2022.01.11 16:05:13
@bioLarzen: kevesen tudják, de a gyilkossági per után (ahol felmentették) lefolytattak egy polgári peres eljárást, ahol OJ-t bűnösnek találták és kártérítést kellett fizetnie. Abban a perben ugyanis alacsonyabb volt a bizonyítási küszöb. ld. en.wikipedia.org/wiki/O._J._Simpson_murder_case#Civil_trial
uluk4i 2022.01.11 16:06:22
@Alick: arról nem is beszélve, hogy világos látszólag csak 2-t lépett, de fekete már 3-at. Persze meztelen nővel sakkozva én se tudnék erre koncentrálni
uluk4i 2022.01.11 17:55:21
@Vaszilics Fedor Emánuel: csak egy picit értek ehhez, de a büntetőeljárásban a 12 tagú esküdtszéknek kell (egyhangúlag) bűnösnek találni valakit. A polgári peres eljárásban vagy 6 vagy 12 esküdt van, akit közül 5-nek vagy 10-nek kell egyetérteni (többségi).
1945. április 14. Franklin Roosevelt amerikai elnök temetési menete a Fehér Ház felé, Washingtonban Az elnök a jaltai konferencia után hazatérve folyamatos fáradtságra panaszkodott. Március 29-én birtokára, a georgiai Warm Springbe utazott pihenni. Április 12-én ebéd után egy portréhoz ült modellt,…..
uluk4i 2021.10.27 11:44:37
@nyelv-ész: az Amphicar az 50-es években tervezet 60-as évekbeli autó, amiken a zsírzópontok használata teljesen megszokott volt. Nem a vízbemenés miatt kellett zsírozni, ez a rendes karbantartás része volt szinten minden korabeli autón.
uluk4i 2021.10.27 11:46:04
@gigabursch: szerencsém volt, semmit nem értettem belőle, mert angolul akkor még csak annyit tudtam hogy SEEK AND DESTROY...
uluk4i 2021.10.27 13:40:38
@gigabursch: hehe, tipikus amerikai rocksztár paraszt. Axl Rose sem volt különb, ahogy emlékszem. És szerintem a közönség magyar részének kb. 90% nem tudta, hogy miról beszél, csak automatikusan nyomták a "yeah"-t, amikor hallottam valamit.
Sziiiiik aaaaand disztrooooooy....
1910 körül. Rákhalász gyerekeivel és zsákmányával. Manaia, Waikato, Új-Zéland..
uluk4i 2021.09.20 15:39:49
@queenagi: @MittuDomain: Edisonról szól a (valszeg) városi legenda, miszerint amikor egy találmányán dolgozott, úgy próbálta a tudatalattiját bevonni a problémamegoldásba, hogy délután szunyókálni ment. Szó szerint azért, hogy hátha megálmodja a megoldást. És hogy el ne feledje, amit álmodott - mindig a fotel karfárjára készített egy fémgolyót, amit ha lever, nagy zajt csapott a padlón elhelyezett fémtálon.
Szóval lehet, hogy a képen éppen a villanykörtét találja fel...ha csak fel nem ébresztik túl hamar :)
Lépésről-lépésre halad az önvezető autós technológia fejlesztése. A sofőr beavatkozása nélkül, önállóan működő járművek koncepciójától egyelőre sokan inkább távol tartanák magukat. A következő összeállításban áttekintjük az önvezető autókkal kapcsolatos aktuális kihívásokat. 8. Törvényi és jogi…..
uluk4i 2021.06.17 11:37:59
@mіdnight coder: próbáld meg ezt az erkölcsi dilemmát amerikai szemmel értelmezni. ha egy ilyen baleset történik, akkor vagy a nagymama, vagy az óvodások rokonai perlik a gyártót és a sofőrt. És ekkor el kell tudniuk magyarázni, hogy milyen szempontok alapján dönti el egy autó, hogy kit gázol halálra.

Más kérdés, hogy én életemben nem fogok olyan önvezető autóba beülni, ahol nem az a legelső (és egyetlen) szempont, hogy a bent ülők életét menti a járgány. Tőle sétálhat a zebrán a Kalkuttai Szent Teréz is, de én nem akarok miatta egy oszlopnak csapódva szörnyet halni.
uluk4i 2021.06.17 11:58:35
@GyMasa: sajnos nem kamu, egy ügyvéd-jogász ismerősömön keresztül tudom, hogy ilyen témákról megy a vita a döntéshozók-jogalkotók körében. És ezért beszélünk még mindig arról, hogy a törvényi és jogalkotási háttér le van maradva. Egyébként, elnézve a technica fejlettségét, nincs is annyira lemaradva...de ez más kérdés.
Itt az ideje egy újabb tematikus Napi érdekesnek! Csak Magyarország, 45 év érdekesebbnél érdekesebb fotókon az MTI Archívumából. 1947. október 5. Fiatal fiú fekszik lekötözve egy kanapén, egy emberrablást imitáló rendőrségi bemutatón. Magyar Fotó: Kovács Géza..
uluk4i 2021.02.23 09:37:00
@gigabursch: homokdombok persze vannak, de az utakat általában nem arra vezették. Rengeteget bringáztam arra, és emelkedőre nem nagyon emlékszem. Az első komolyabb domb akkor jött, amikor Dunaföldvárnál átmentem a Dunántúlra :)
uluk4i 2021.02.23 09:38:40
@Aureliano Buendía: halihó, megnéztem, de Izsákról és vidékéről van szó, laposabb és csettegővel talán nem is lehetett felmenni ilyen nagy útra, mint az 55-ös :)
Mercim a lábam Úton vagyok. Egy 15 000 kilométeres európai körút első napján. Lassan 12 órája vezetek. Végre. 10 hónappal a „szigorúan vad” ötlet születése után, szervezés, csapatmunka, áldozatok eredményeképp itt vagyok az Alpokban, magasabban már, mint a Kékes, egy osztrák kis faluban,…..
Ez egy igazi 2in1 fogás. Ugyanis ehetjük önállóan és készíthetünk belőle mennyei kencét, mártogatóst. Az alapja a padlizsán, de különféle paprikák hozzáadásával, fokhagymával, hagymával megbolondítva és tandoori fűszerkeverékkel a mennyekbe emelve igazi csúcsélményt érhetünk el. Pár perc alatt…..
Eredetileg ezt egy élőblognak szántam, de egyrészt tényleg kimerítő a 8 óra vezetés (súlyosbítva a párizsi körgyűrű közlekedési kultúrájával) másrészt úgy felxxták az agyam mint régen nem, legyen ez egy élőhalott blog. Szóval ma reggel óta a Párizsi Autó-világkiállítás folyosóit jártam, (nem…..
uluk4i 2018.10.08 13:05:37
@tökmind1niknév: emlékszem erre a parkolásra, a baj ott volt, hogy a másik oldalon volt egy elég tömör betonoszlop kb. 2 cm-re, illetve tök egyenesen se lehetett kitolatni, mert nem volt elég hely a csilivili zsigulinak :) mindenesetre nem maradt ott az autó, megoldottuk, csak elsőre volt szokatlan a helyzet...
Júliusban elzarándokoltam a nemrég felavatott Schumacher-gyűjteményhez, amely a kölni Motorworld nagycsarnokában kapott helyet. Lassan öt év telt el az óta, hogy a minden létező rekordot megdöntő (és a legfontosabbakat továbbra is magának tudó) legenda visszavonult, és csak kicsit kevesebb időt telt…..
Nem, nem a plafonra. Még akkor sem, ha már meguntad, hogy mindig ezt eszel reggelire. Néhány kis trükkel igazi íz-orgiát varázsolhatsz a zabpehelyből, és alig várod, hogy nekiláss...
Szerdán nyitotta meg kapuit a Techno Classica az esseni vásárvárosban (bővebb infók a hivatalos oldalon). A kiállítás a világ egyik legnagyobb oldtimer-rendezvénye, de ez önmagában nem jelent sokat, vagy egy fél tucat rendezvény hirdette már a legnagyobbnak magát. Véleményem szerint az igazi…..
uluk4i 2018.03.23 08:15:49
@Ződ2000: hát majd pár nap múlva kiderül, hogy mennyire jött be a szöszölés a dajcsoknak. Biztos hitelesebb így a projekt, de a hülye is láthatja, hogy rommá lett restaurálva a Ponton - ezen nem sok mindent van dokumentálni. Viszont ha meglátja milyen körülmények között készült...mert valljuk be a német nem látja, hogy mennyire szakember az eger környéki lakatos, csak azt, hogy milyen műhelyben dolgozik. Szóval...you know...we'll see...
uluk4i 2018.03.23 08:17:24
@Ződ2000: Tény, hogy a Coys ide inkább csak szokványos darabokat hozott...lehet egyébként, hogy árverések tekintetében nem annyira kiemelt az esseni vásár, mint mondjuk a párizsi. Érdemes lenne egyszer interjúra elhívni valamelyik aukciósház nagyemberét :)
Lassan a mozikba ér az év legjobban várt tudományos fantasztikus filmje (vagy más értelmezés szerint űr kalandfilmje) az Utolsó Jedik. Bár a legutóbbi résszel nem vagyok teljesen elégedett, álljon itt most egy válogatás a filmtörténelem legjobb űrcsatáiról. Hogy ne legyen annyira könnyű a 10…..
uluk4i 2017.12.15 15:58:20
@steery: Szívemből szólsz. Bár szerintem Ender utolsó vizsgája elég jól sikerült - már majdnem hihető, hogy így folyna le egy konfliktus az űrben. Az összes többi, beleértve a Hoth bolygón vívott ütközetet, egy rakás sz*r. :)
uluk4i 2017.12.15 16:00:15
@eßemfaßom még áll: hát igen, csak hogy a mozivásznon nem mutatna sehogy, ha a csatahajókat szétszórnák az űrben és százezer km-ekről lődöznék egymást. De csak így van értelme annak is, hogy egy tolóhajó szépen egymáshoz passzíroz két csillagrombolót...
Terveim szerint ez egy folyamatosan frissülő poszt lesz, a régebbi gondolatokhoz görgetni kell egy picit :)   11. Amit ne hagyjon ki, aki kilátogat: A Mercedes stand megtekintése kötelező program, úgy ahogy van, mert gyönyörű, tele van interaktív dolgokkal, újdonságokkal és sok izgalmas…..
Szánkódomb az Alföldre? 11 kilátó egy félreeső faluban? Fejjel lefelé megépített tájház? Shrek-tanya, csak mert állítólag az ogre magyar szó? Ezek a fejlesztések mind megvalósultak Magyarországon, méghozzá az uniós pályázatok döntéshozóinak jóváhagyásával, döntően az európai adófizetők pénzéből.…..
A Louwman Museumot az óta szeretném felkeresni, amióta tiszteletüket tették a brüsszeli Interclassics kiállításon egy felettébb vicces mikroautó-gyűjteménnyel. A múzeum azonban ennél sokkal komolyabb készlettel bír, sok tekintetben a világ egyik legkomolyabb gyűjteménye, a honlap szerint 1910 előtti…..
A Mercedes Benz 300SL-ért több, mint egymillió eurót fizettek a Bonham’s belgumi árverésén. Éppenséggel meg tudjuk érteni, mert gyönyörű autóról van szó...
uluk4i 2017.05.31 17:18:18
@Ződ2000: manapság már a hype miatt nem lehett 1 millió alatti áron 300SL-t találni - legyen akármilyen lepukkant állapotban, százszor felújítva, tökmindegy, a népek viszik, mint a cukrot. Hiába, nincs sok belőle, szépen is néz ki, iszonyat presztízse van...
uluk4i 2017.05.31 17:23:24
@Ződ2000: mindenesetre annak az arcnak adok igazat, aki nem is olyan régen írta, hogy most már el kell vonatkoztatni a hagyományos autópiaci bölcsességektől és a műtárgypiac szemszögéből nézni ezeket az aukciókat - vagyis mennyire eredeti v. ritkaság az adott darab, mekkora presztízse van és leginkább, mennyire várható, hogy a belefeccölt lóvé megértül, vagyis a jövőben többért lehet eladni. Különösen ezeknél a Merciknél, az utóbbira igen nagy esély van, ezért is szoktak elkelni...
A második félévi bakancslistámon van egy érdekes hazai rendezvény, amely hasonlatosnak ígérkezik a múlt évi Spa Summer Classics oldtimer-rendezvényhez. A szervezők oldalát böngészve találtam egy májusi spa-i futamot, amelynek meglátogatása kivitelezhetőnek tűnt, így gondoltam megnézem magamnak,…..
uluk4i 2017.05.31 16:17:26
@Ződ2000: Persze, teljesen egyetértek, szinte semmi nincs, amivel lehetne kezdeni valamit. Nincs olyan ember, aki befogna versenyzésbe egy sirályszárnyút, egy 190Sl vagy 230SL is elég drága, és baromira alulmotorizált, egy 300SEL 6.3-al meg eléggé érdekes látvány lenne három keréken venni a kanyarokat...
A múltkor a Model S-t azzal a meggyőződéssel adtam vissza, hogy annál különlegesebb és lélegzetelállítóbb autót még nem vezettem, pedig túl vagyok pár hasonlóan drága vagy akár drágább autó kipróbálásán / vezetésén. Mindazonáltal már akkor is gyanítottam, hogy e királyság nem tart soká, mivel a…..
uluk4i 2017.05.31 09:40:04
@stig: szuper jó kérdéseket teszel fel, amiket a villanyautósok, a világmegváltó lendület hevében és a nyomatéktól megbódulva (bocs, zozo) mindig elfelejtenek megválaszolni.
1. Nem, legalábbis ma még nem - az európai áramszükséglet össz 10-11%-át fedezik megújuló erőforrások jelenleg, nem ideszámítva az atomerőműveket (ami tiszta, de fúj). Már várom azt a szabályozást, ami csak akkor támogatja az elektromos autók vásárlását, ha a vevő kötelezően, mondjuk 5 évre, csak megújuló energiát vásárol a háztartásban.
2. Szinte biztosra lehet venni, hogy a csökkenő benzinfogyasztásból származó jövedéki adóbevételt valamerre pótolni fogja az állam. A legegyszerűbb pl. a töltőállomásokon eladott áram megadóztatása. Valszeg a Teslákkal sem lehet majd az idők végezetéig ingyen cruise-olni.
3. Majd a munkahelyen? Egyébként ki az, aki utcán parkolna a drága villanyautóval? A probléma nem valós, hiszen vagy a nagyon gazdagok veszik autónak (Tesla, ami S Merci kategória) vagy szintén ők veszik, de második autónak (ld. i3). Sztem mindkét esetben futja majd garázsra. A tömegeknek ez még nem lesz probléma...
4. Hát igen, jól fog kinézni, aki az utcsó 1% villannyal beesik az autópálya melletti töltőpontra, de ott már minden hely foglalt. Még egy ok arra, hogy inkább hibridet vegyet az ember...
5. Baromi jó kérdés, amire egyenlőre lehetetlen választ adni...
6. Erre viszont igen: rettentő nagy környezeti károsodást képesek okozni a ritkaföldfémeket termelő bányák. Ezek nagy része vagy Kínában vagy Afrikában található, mindkét helyen nagy ívben szarnak a környezet- és munkavédelmi előírásokra. Persze azoknak, akik megengedhetik maguknak a Teslát, ez a legkisebb gondja - ŐK nagyon jól érzik magukat, hiszen nem pöfögnek semmit.
7. A nagy gyárak rettentő hosszú termékciklusokkal vannak megáldva, nem ugorhatnak csak úgy a piacra bármivel. És a villanyautóknál még mindig az aksi a legfontosabb kérdés - ebből meg a Teslának akkora monopóliuma van, mint a ház. Nem véletlen, hogy a VW is egy aksigyár felépítésével számol saját magának...
Mit érne egy autós vélemény-blog legjobb autós üldözések best-of lista nélkül, ezért íme egy saját lista, amelyben igyekeztem összegyűjteni olyan jelenteket, amelyek nem szerepelnek a legtöbb listán, és a mai nethuszárok túl fiatalok ahhoz hogy teljes pompájukban átéljék a nagyképernyőn. Az autós…..
uluk4i 2017.05.03 16:58:20
@Burgermeister: hát persze, azért _ennyire_ még az amik se hülyék. Mindkettő a Pontiac Fiero alapjaira épített replica. Elég jók, messziről, de amikor pl. kanyarodnak és össze-vissza billegnek, na akkor eléggé kilóg a lóláb!
    A tízezres nagyságrendben gyártott T-54/55-ös harckocsik leváltására már a rendszeresítésük idején tervezni kezdték az új típust. A koncepció és az irányvonal hasonló maradt, mint ez elődöknél, csak egy kicsit jobbat akartak mindenből. A T-62-est egy laikus hirtelen alig tudja megkülönböztetni.…..
uluk4i 2017.04.28 15:30:21
Szerdán nyitotta meg kapuit a Techno Classica az esseni vásárvárosban (bővebb infók a hivatalos oldalon). A kiállítás a világ egyik legnagyobb ilyen rendezvénye, 30 országból 1250 kiállító várja a látogatókat az április 9-i zárónapig. A számokon felül, a Techno Classica legerősebb aduásza a márkák…..
uluk4i 2017.04.10 07:51:22
@Ződ2000: jól van, jól van ... erre mondják, hogy swedische lösung...

Az E-type mellett akár fel lehet hozni az Aston Martint is, ahol szintén a gyári részleg kezdett el "utángyártani" (ld. Aston Martin continuation) és házon belül konkurrenciát csinálni a DB4-nek. Egy darabig még biztos futni fog a szekér, de aztán remélem megindul a világpiac, jobb lesz részvényekbe rakni a pénzt és az öregautós befektetések szépen csendben elolvadnak, mi meg visszatérhetünk a buheráláshoz )

És azt még jobban remélem, hogy mindez azelőtt bekövetkezik, hogy a kínai és egyéb távol-keleti újgazdagok rájönnek, milyen jó játékszer a régiautó.
Most hogy a marketingesek nyugodtan hátradőlhettek a XC60 bemutató után, szerintem beugrott most nekik hogy éppen 90 évesek, és ennek örömére feltöltöttek egy szülinapi videót. Nekik ez a ráeszmélés kicsit tovább tartott, mint nekem, de cserébe elég hangulatos videót produkáltak, amely végigszalad a…..
uluk4i 2017.04.06 20:52:51
@Michel Djerzinski: abszolut egyetertek, a 480-as meglehetosen jo formaju - es most van itt az ideje, hogy egy szepen megmaradt peldanyba beruhazzon az ember, mielott ebbol is kult auto lesz (hacsak mar nincs tul keso ehhez is...)