Adatok
merkadam
0 bejegyzést írt és 20 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Becsületensepper volt a sztárvendégünk és komoly nyomozómunkával megtudtuk, miért is hívják Formannak a Favorit kombit. És ez még csak a jéghegy csúcsa Műsorunk harmadik részének kommentposztja...
merkadam
2012.02.17 13:39:14
Bocsánat, de a mai Renault kamionok egy az egyben Volvo alvázra épülnek, Volvo motorral. Olyannyira, hogy ha a szelepfedélről lepiszkálod a Renault logót, ott figyel alatta a dombornyomott Volvo felirat. A komplett alváz és hajtáslánc Volvo fejlesztés (talán a váltó ZF) az utolsó csavarig.
merkadam
2012.02.17 14:14:59
@ommm: Még jó pár évvel ez előtt a Renault személyautó üzletága bevásárolta magát a Volvo személyautó üzletágába (hogy most milyen a tualjdonosi szerkezet azt nem tudom), a Volvo Trucks pedig bevásárolta magát a Renault teherautó üzletágába. De amúgy meg teljesen mindegy, hogy ki a többségi tulajdonos, maga a motor Volvo fejlesztés, a Renault-nak a világon semmi köze nincs hozzá, és Svédországban, Skövde-ben gyártják, mint évtizedek óta az összes Volvo teherautóba, buszokba, hajóba, munkagépbe, aggregátba kerülő motort, és igen, az utóbbi néhány évben Renault teherautókba is belerakják a Volvo motorokat, de attól ezek soha nem lesznek Renault motorok. Nagyjából annyira beszélhetünk itt Renault motorokról, mint amennyire a Swiftekbe meg SX4-ekbe kerülő dízelmotorok esetén Suzuki motorokról (ugye előbbi Fiat/GM, utóbbi PSA).
merkadam
2012.02.17 14:28:11
@ommm: Wikipedia: Renault Trucks
"Renault Trucks is a French truck manufacturer with its corporate headquarters at Saint-Priest near Lyon. Originally part of Renault, it has been owned by Volvo Group since 2001."
Maradjunk ennyiben...
"Renault Trucks is a French truck manufacturer with its corporate headquarters at Saint-Priest near Lyon. Originally part of Renault, it has been owned by Volvo Group since 2001."
Maradjunk ennyiben...
A nagy szén-dioxid, Euro iksz, emissziós őrületben, az egyre növekvő ózonlyuk alatt melegedő üvegházban, savas esőktől áztatva, tűnő esőerdőkből kihaló biodiverzitástól rettegve gyakran elfelejtjük, mi miért történik körülöttünk. Minél kevesebb szén-dioxidot nyomjon ki…..
Lelkileg se nagyon tudtam felkészülve: az ebéd utáni kajakómában kaptunk egy telefont az Autóvadász munkatársától, Vezda Lacitól, hogy a BRFK GBEO nyomozói és az NNI munkatársai autótolvajokat fogtak a Népszigeten, ott egy csomó lopott autó, meg a műhely, meg akarjuk-e nézni.…..
merkadam
2011.05.06 12:52:19
@Sleepy Gonsales: Érdekes. Valaki úgy látszik régi Swift-eket és F Astrákat gyüjt, nagy tételben. Vazze, hány ilyen lehet még...
Hibát-hibára halmoztál Jánosom, pedig látod, én megértelek. Pontosan tudom, miért van szükséged S8-as Audira. De a polgár nem, ezek ilyenek, rá se ránts. Vélemények az azonos című írásunkról...
merkadam
2011.02.10 15:49:24
Három éve szeretném kiposztolni a Rauh Welt Porschékat. A dolgok mai állása szerint senki sem készít az én szememnek lenyűgözőbb autót. A Rauh Welt németül nagyjából cudar világot jelent, és egy japán versenygarázs neve. A helyet egy Nakai-san nevű…..
merkadam
2010.08.26 17:07:56
@Sam8888: Maradjunk annyiban, hogy azok a Porschek, amik előkelő helyeket foglalnak el a Nürnburgring rekordtábláján, azok sokkal közelebb állnak a versenyautókhoz, mint az utcaiakhoz. A 911 GT2 RS-nek jegyeztek fel 7:18-as időt, ami gyakorlatilag egy rendszámos versenyautó, a GT-szériába szánt homologizációs széria, bukócsővel, meglehetősen komoly légterelőkkel (amikkel nincs az a fekvőrendőr, amin fel ne akadnál), versenyüléssel, 5-pontos biztonsági övvel, légkondi nélkül, rádió nélkül, full fapadosan kb. 1300 kg-ra lekopaszítva, 620 lóra felpiszkálva, 500 db-os limitált széria. Szerintem egyezünk ki, hogy ez nem utcai autó. Utcai autónak vegyük a 911 Turbot, és hasonlítsuk össze pl. a Nissan GTR-rel. Porsche: 150e euró, 500 ló, 1650 kg, 7:38. Nissan: 75e euró, 485 ló, 1800 kg, 7:26. A kb 150 kg plusz súly ellenére a Nissan GTR 12 másodpercet ver a 911 Turbora. A GT2 RS után a legjobb Porsche a Carrera GT (középmotoros) 7:28, aztán a GT2 7:32, GT3 7:33 (utóbbiak mind gyakorlatilag könnyített hátsókerekes 911-esek, a GT2 turbós 520 lovas, a GT3 szívó 450 lovas, homologizációs típusok, gyakorlatilag rendszámos versenyautók, hasonlísd ezt össze a GTR 1,8 tonnájával, navigáció, kétzónás klíma, 4 ülés, kurvasok légzsák, stb). A farmotor úgy fos ahogy van. Elhiszem, hogy tetszik a 911, meg hogy így meg úgy legendás, de a farmotoros elrendezés akkor is FOS. Érdekes módon, a Porsche-n kívül erre már minden gyártó rájött, illetve valószínűleg ezt ők is tudják, de az imidzsükhöz már annyira hozzá tartozik a hátra beépített hathengeres boxermotor, hogy nem mernek váltani.
Az ismert emisszió-javító technológiák mára elérték lehetőségük határait. Alkalmazásuk többletfogyasztást okoz; kevésbé káros összetételű kipufogógázból nagyobb mennyiséget juttatnak a környezetbe. Ennek ellenére megszületett a korábbiaknál is nehezebben…..
Szar önti el az agyamat, ha rá gondolok, kötélen lógva szeretném látni azokat, akik ezt így kihozták. Vélemények az azonos című írásunkról...
A svéd, német és francia után mi következhet? Eltalálták, az olasz. Az olasz, amelyik a nyolcvanas években még olyan volt, amilyennek ma is szeretné látni minden, tisztaszívű rajongója. Az elérhető doboz, ami kereket adott az összes olyan sofőr alá, akik nem szerették a német…..
Nem volt vita egy percig sem. Nem is lehetett volna, hiszen a képeket először megpillantva azonnal tudtam, hogy kiomlott belekben térdig gázolok, ha kell, de ez az autó ott lesz a standunkon. Nem volt rá szükség, akit kérdeztem, az csak bólintott. Winkler a V8 miatt, Bende az…..
merkadam
2010.03.22 19:03:45
@P928: Egy 5 literes V8-nak nem kell autópályára automata váltó, ebben azért állapodjunk meg. Elhiszem, hogy nem kifejezetten pályaautó a 928, de azért inkább sportos GT kocsiról beszélünk. A 80-as években egy olyan autó, ami 5 mp alatt volt százon és 280 környékén ment, azt hiszem határozottan inkább sportos volt mint kényelmes. Korának egyik leggyorsabb szériakocsija volt. Egy ilyen autóban az automata váltó szvsz annak a nyílt beismerése, hogy nem tudok bánni a kézi váltóval. És most itt ne beszéljünk a mai modern duplakuplungos meg egyéb hiper-szuper automata váltóiról, mert ez még teljesen más tészta volt, ez egy mezei hidrodinamikus tengelykapcsolós, bolygóműves "buzievagy" automata volt, ami NEM sportautóba való. Csak hát ugye az amcsiknek meg a gazdag üzeltmanusoknak kellett az automata, a Porsche-nek pedig az eladások, így került bele a hikomat...
Nem, nem valami új túlélőtechnikát akarok most bemutatni a kopott, öreg autómotorral küzdő, szimpatikus, ám kispénzű olvasóknak. Hanem azt, hogy mekkora barom vagyok én valójában. Aki olvasta pár héttel ezelőtt, talán emlékszik, hogy kedvenc kombi Mercim (lévén az egyetlen…..
merkadam
2010.02.07 14:40:42
@MANszerelő: "A váltóolaj viszont baszik a tribológia vizsgádra, sűrűbb és büdösebb mint a motorolaj..."
Úgy látom te is basztál a tribológia vizsgára, mert akkor nem írnál ekkora hülyeségeket. Az, hogy egy olajnak mekkora a viszkozitása, vagyis a folyással szemben tanusított ellenállása (amit te sűrűségnek csúfolsz az teljesen mást jelent) azt a legkevésbé (érsd: semennyire) befolyásolja, hogy motor- vagy hajtóműolajról van szó. De ha már sikerült találni egy olyan pdf-et, amiben a motorolajok viszkozitásáról van szó (és tételezzük fel azt is, hogy érted ami ott le vagyon írva), akkor keressél már lécci egy olyat is, amiben a hajtóműolajok vannak, és hasonlísd össze a kettőt apafej, és egyből fogod látni, hogy nem gömbölyű amit írtál. Elhiszem, hogy első ránézésre megtévesztő lehet látni, hogy sokkal magasabb számok vannak a hajtóműolajokon, de ha megnéznéd, hogy a 10W-40, meg a 20W-50, meg a 70W-80 és a 75W-90 számok mögött valójában milyen viszkozitási értékek állnak, akkor egyből úgy el fogsz dugulni, mint a koleszos lefolyó. Tudom javasolni a MOL meg a Castrol, meg egyéb gyártók oldalain a termék adatlapokat, kellően részletesek és informatívak tudnak lenni. Szóval hátrébb az agarakkal...
Úgy látom te is basztál a tribológia vizsgára, mert akkor nem írnál ekkora hülyeségeket. Az, hogy egy olajnak mekkora a viszkozitása, vagyis a folyással szemben tanusított ellenállása (amit te sűrűségnek csúfolsz az teljesen mást jelent) azt a legkevésbé (érsd: semennyire) befolyásolja, hogy motor- vagy hajtóműolajról van szó. De ha már sikerült találni egy olyan pdf-et, amiben a motorolajok viszkozitásáról van szó (és tételezzük fel azt is, hogy érted ami ott le vagyon írva), akkor keressél már lécci egy olyat is, amiben a hajtóműolajok vannak, és hasonlísd össze a kettőt apafej, és egyből fogod látni, hogy nem gömbölyű amit írtál. Elhiszem, hogy első ránézésre megtévesztő lehet látni, hogy sokkal magasabb számok vannak a hajtóműolajokon, de ha megnéznéd, hogy a 10W-40, meg a 20W-50, meg a 70W-80 és a 75W-90 számok mögött valójában milyen viszkozitási értékek állnak, akkor egyből úgy el fogsz dugulni, mint a koleszos lefolyó. Tudom javasolni a MOL meg a Castrol, meg egyéb gyártók oldalain a termék adatlapokat, kellően részletesek és informatívak tudnak lenni. Szóval hátrébb az agarakkal...
merkadam
2010.02.07 15:01:02
@Svega: "Igaz, hogy szoba (TESCO) hőmérsékleten ugyanolyan a viszkozitásuk, de melegen a váltóolaj nagyon felhígul. Ez tapasztalat. Vagyis a motorba töltött váltóolaj nem engedi, hogy alapjáraton a kopott motornál égjen az olajnyomáslámpa, de bemelegedve szarabb, mint a motorolaj."
Ez így nem igaz. AMiről te beszélsz az a viszkozitásindex. A viszkozitásidex kifejezi, hogy egy adott olaj a hőmérséklet emelkedésének függvényében mennyire veszti el a viszkozitását. Egy alacsonyabb viszkozitásindexű olaj jobban elveszti a viszkozitását, egy magas viszkozitásindexű pedig kevésbé. És az olajok ezen tulajdonsága, vagyis a viszkozitásindexe ugyancsak nem attól függ, hogy motor- vagy hajtóműolajról beszélünk. Mindkettőből van ilyen is, olyan is. Motorolajból is van 120-130 (nem túl jó) körüli viszkozitásindexű, és hajtóműolajból is van 180-as (ami azért már elég jónak számít).
Ez így nem igaz. AMiről te beszélsz az a viszkozitásindex. A viszkozitásidex kifejezi, hogy egy adott olaj a hőmérséklet emelkedésének függvényében mennyire veszti el a viszkozitását. Egy alacsonyabb viszkozitásindexű olaj jobban elveszti a viszkozitását, egy magas viszkozitásindexű pedig kevésbé. És az olajok ezen tulajdonsága, vagyis a viszkozitásindexe ugyancsak nem attól függ, hogy motor- vagy hajtóműolajról beszélünk. Mindkettőből van ilyen is, olyan is. Motorolajból is van 120-130 (nem túl jó) körüli viszkozitásindexű, és hajtóműolajból is van 180-as (ami azért már elég jónak számít).
merkadam
2010.02.07 15:21:08
@MANszerelő: "A vita onnan indult, hogy a Csikós írta, hogy a váltóolaj mínusz sok fokban sűrűbb a motorolajnál. Ez józan paraszti ésszel a napnál világosabb. Ebbe beleköthetsz, de rakj ki a -15 fokba egy liter motorolajat, és egy liter váltóolajat, majd próbáld átfolyatni ugyanolyan szűk tölcséren. Ennél jobb példát nem tudok, aki szopott már télen egy fagyos aknában valami szar autó alatt, az is tudja. A számokat nem én néztem félre, ezt már Te magyaráztad bele."
Bocsi, de megint hülyeséget beszélsz... Az ide vonatkozó tulajdonság a dermedéspont, vagy ha úgy tetszik folyáspont. Nézzél kicsit szét a neten, keress adatlapokat, táblázatokat. De segítek, hátha nem boldogulsz.
Egy Castrol TAF-X 75W-90 váltóolaj dermedéspontja -45°C.
Egy Castrol GTX 10W-40 motorolaj dermedéspontja -33°C.
Egy CAstrol Act-Evo 5W-40 dermedéspontja -39°C.
Motorolajból és hajtóműolajból egyaránt van többféle. Van olyan is mindkettőből, ami -20 fokon dermed, meg olyan is, ami -50-en. Mit akarsz még? Az vezet téged félre, hogy eltérő a jelölés, oké, elhiszem, hogy ez sokakat megtéveszthet, de lásd már be, hogy nem tartható, amit mondasz.
Bocsi, de megint hülyeséget beszélsz... Az ide vonatkozó tulajdonság a dermedéspont, vagy ha úgy tetszik folyáspont. Nézzél kicsit szét a neten, keress adatlapokat, táblázatokat. De segítek, hátha nem boldogulsz.
Egy Castrol TAF-X 75W-90 váltóolaj dermedéspontja -45°C.
Egy Castrol GTX 10W-40 motorolaj dermedéspontja -33°C.
Egy CAstrol Act-Evo 5W-40 dermedéspontja -39°C.
Motorolajból és hajtóműolajból egyaránt van többféle. Van olyan is mindkettőből, ami -20 fokon dermed, meg olyan is, ami -50-en. Mit akarsz még? Az vezet téged félre, hogy eltérő a jelölés, oké, elhiszem, hogy ez sokakat megtéveszthet, de lásd már be, hogy nem tartható, amit mondasz.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz