Adatok
tlacka
0 bejegyzést írt és 277 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Kíváncsi lennék erre, miféle szerzet. Aki bővebb információval tud szolgálni, ne tartsa magában. tlacka lőtte.
..
tlacka
2013.02.21 16:54:42
Jó a megfejtés!
tlacka
2013.02.21 19:10:30
@Adujis: Igen. Kapaszkodj! Műszaki vizsgája is van állítólag.
tlacka
2020.05.13 08:10:03
@Adujis: Most néztem rá, kívancsiságból. Elég reg volt, elmondom a megfejtést. Romániában helyezték forgalomba és honosították.
Régi sztori, kerestem is sokáig, mire rátaláltam, Pista múltkori posztja miatt jutott eszembe. Még a 2010-es nagy belvizek idején sikerült valakinek egy gumilánctalpas John Deere kombájnt fülkéig a sárba ásnia. Aki látott már ilyen gépet közelről, tudja, minden egyes alkatrésze…..
Ausztria egyike a legfontosabb migrációs célpontoknak, rengeteg magyar dolgozik a szomszédban, akár ingázóként, akár időszaki jelleggel, vagy állandóan, Egyikük, Péter, egy családi vállalkozás alkalmazottjaként írta meg tapasztalatait.
„Talán a legfontosabb kérdésre egy…..
tlacka
2014.11.03 22:48:34
Túlélőtábor az autóban
Munkacélra kaptam a cégemtől egy ilyen csodát, és elmondhatom, hogy nem teltek unalmasan a napjaim vele.A szervizek mellett szól, hogy a gyári hulladékanyag ellenére mindent megtesznek, hogy ne gyújtsák rájuk a szervizt. Tudással és találékonysággal…..
Nettó pénzbeszedés, maffiás módszerekkel. Annyira megéri, hogy éjszaka is érdemes strázsálni, hátha beáll egy balek.
Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
Gyerekként a hátsó ülésről szemlélve eszméletlen király dolognak tűnt mentőzni: száguldani a lehúzódó autók között, miközben visít a sziréna, na meg a heroikus érzés, hogy valakinek az életéért toljuk. Aztán felnőve az ember rájön, hogy ez sem egészen rock ’n’…..
tlacka
2014.09.19 21:34:59
A minap egy reklámfilm-forgatáson jártam, ahol az egyik kellék egy 2009-es, első tulajos, makulátlan előéletű, nem egész 150 ezret futott, szép S-Klasse volt. Akkoriban 37-40 misiért vesztegettek egy ilyet, ma már nem egész tízért elviheti valaki. Értékvesztés extravaganza, de az,…..
tlacka
2014.09.02 00:10:46
Amiben ilyen a kapcsoló, az került 40 millióba:
www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-Sitzverstellung-Schalter-Memory-W221-Mopf-V-L-A2218709258-TOP/161370829388?_trksid=p2047675.c100011.m1850&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D23986%26meid%3Dd28a9ec372454c51b639c4cb67da6216%26pid%3D100011%26prg%3D9734%26rk%3D1%26rkt%3D10%26sd%3D121185900410
Igen, ez egy ebay-es kép. De a gyári alkatrészkereső csak rajzot ad.
És a többi komment talán felesleges is....
www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-Sitzverstellung-Schalter-Memory-W221-Mopf-V-L-A2218709258-TOP/161370829388?_trksid=p2047675.c100011.m1850&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D23986%26meid%3Dd28a9ec372454c51b639c4cb67da6216%26pid%3D100011%26prg%3D9734%26rk%3D1%26rkt%3D10%26sd%3D121185900410
Igen, ez egy ebay-es kép. De a gyári alkatrészkereső csak rajzot ad.
És a többi komment talán felesleges is....
Jánost alig két éve ismerem. Ez idő alatt egy olyan embernek ismertem meg, aki kitartóan megy a célja után, kemény feltételei vannak, de maximálisan tartja magát a megállapodásokhoz és nem sunnyog el semmit. Az a fajta, aki azért tudott magának 2005-ben új Mercedest venni, mert…..
A szarvast, vagy hozzá hasonló nagytestű állatot elütni nagyon veszélyes tud lenni, hiszen egy normál személyautó elejével éppen az állat lábait kapja csak el az ember, az állat súlyos teste (meg az ilyenkor halálos fegyverré váló agancsa) pont beesik a szélvédőn, és nagyon…..
tlacka
2014.07.29 06:26:01
@Prien-u47: Igen. Persze ilyenkor semmi közük nincs hozzá.
De, ha egy gazda/akinek a termőföldjén legelnek az állatok/kilő egyet, akkor azonnal a tulajdonuk. Ha kártéríteni kell az autódat, akkor már félrehúzódnak.
A videóvl kapcsolatban: Hol a kerítés?
De, ha egy gazda/akinek a termőföldjén legelnek az állatok/kilő egyet, akkor azonnal a tulajdonuk. Ha kártéríteni kell az autódat, akkor már félrehúzódnak.
A videóvl kapcsolatban: Hol a kerítés?
Turbófeltöltőt vásárolna, motort csapágyaztatna, vagy inkább elmenne tíz napra a Balatonhoz a családjával? Érdemes az autó karbantartására odafigyelni, sok pénz múlhat rajta.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
tlacka
2014.05.09 09:06:22
@Pensive: Én is azt gondolom, hogy ezek egyedi, de jól kiemelt és azonnal általánosított példák.
Egy olyan helyen dolgozom, ahol naponta szervízelünk dízelmotorokat.
Rendes karbantartással nincsenek ilyen gondok.
Láttam már 680ezres motort is szétszedve, nem volt ilyen a belseje.
Vagy ez a motorkonstrukció mégsem olyan jó, mint ahogy a Tibi állítja.
Megfelelő olajjal és szűrővel, valamint karbantartási időközökkel nem igazán fordul elő ilyen.
Egy olyan helyen dolgozom, ahol naponta szervízelünk dízelmotorokat.
Rendes karbantartással nincsenek ilyen gondok.
Láttam már 680ezres motort is szétszedve, nem volt ilyen a belseje.
Vagy ez a motorkonstrukció mégsem olyan jó, mint ahogy a Tibi állítja.
Megfelelő olajjal és szűrővel, valamint karbantartási időközökkel nem igazán fordul elő ilyen.
tlacka
2014.05.09 09:09:20
@vasgyuszi: Adagolós, részecskeszűrő nélküli dízelben jó a 2T, de a nagynyomású, részecskeszűrősbe nem. A részecskeszűrőcsere viszonylag drága.
tlacka
2014.05.09 15:08:04
@vasgyuszi:
A gyakorlat mást mutatott/amit én láttam/.
De a 10-15 km-enkénti olajcsere kell.
A gyártók nagy része játszik a szervízintervallummal, hogy kedvezőbbnek tűnjön a vétel. De ugyanaz a motor ugyanazzal az olajjal nem megy többet. Szerintem...
A gyakorlat mást mutatott/amit én láttam/.
De a 10-15 km-enkénti olajcsere kell.
A gyártók nagy része játszik a szervízintervallummal, hogy kedvezőbbnek tűnjön a vétel. De ugyanaz a motor ugyanazzal az olajjal nem megy többet. Szerintem...
Keresik őket, adják-veszik őket, mennek, amíg van vizsga, aztán bontó. A Halál Völgye tele van romokkal, de vajon akadnak túlélők?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
tlacka
2014.02.27 13:26:16
@Krisi:
Ez az egyik.
Az meg a másik, hogy a forgó "Crova"fej is rákap. Tehát lehet gépesíteni. A hatlapfejű csavaroknál ez nem megy.
Ez az egyik.
Az meg a másik, hogy a forgó "Crova"fej is rákap. Tehát lehet gépesíteni. A hatlapfejű csavaroknál ez nem megy.
Szingülfrémet kéne venni. Jóskagyerek, köszi!
..
tlacka
2014.01.22 20:17:33
Az egy éve használtan vásárolt M6-os motorja három hónap után felrobbant. 8,5 millió a kár.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
tlacka
2013.10.10 19:32:57
tlacka
2013.10.10 22:01:13
@Twista:
Minden benne van.
A legutóbbi "csipcsipcsókás" ügyfelünk motorvezérlőt és ESP vezérlőt vásárolt a "csipogás" után. 900ért a kettőt. :)
Ójessz.
Minden benne van.
A legutóbbi "csipcsipcsókás" ügyfelünk motorvezérlőt és ESP vezérlőt vásárolt a "csipogás" után. 900ért a kettőt. :)
Ójessz.
tlacka
2013.10.10 22:02:47
Ismét nyakig elmerültünk a posványban, kis fogyasztású, városi autót vettünk. Soha többet.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
tlacka
2013.09.30 23:52:52
@zeddez: Igen. A bravo sz.rrá van rohadva.
Családban van ez is az is. Egyforma körülmények között tartva. A Suzuki vezet...
Családban van ez is az is. Egyforma körülmények között tartva. A Suzuki vezet...
tlacka
2013.09.30 23:56:07
@halor: :)
Napjaink új autója frissen importált használt. Mire cserélik a magyarok húsz éves romjaikat?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Odasétálok, bemondom a rendszámot, lekérdezi a számítógépből, hogy az elmúlt öt évben összesen kicsit több, mint 950.000 forintot hordtam ide időszakos szerviz címén. Megérte?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
tlacka
2013.09.18 06:34:13
@geegee.: Igen. Ezt később le is írtam másnak. Csak a márkaszervíz és a szakszervíz más.
Garanciaidőn belül, ha gyári anyagokat használtak fel, nem muszáj márkaszervíznek lenni. Egyedül az átrozsdásodási garanciánál számít.
De nem sokáig lehet már ezen vitázni, mert jön vagy már van digitális minden gyártónál.
Ott még a márkaszervíznél is számít, hogy az adott márkából, milyen autókategóriára van szervízjoga.
Egyébként volt egyszer egy cikk itt, hogy valaki egy márka szervízfüzeteivel seftel a v.terán. Mindenki nagy bűncselekményeket sejtett a dolog mögött. A srác 25-ért adott egyet. A márkaképviseletnél 3-4ezer Ft. Azt sem kell bizonyítanod, hogy van olyan autód. :)
Garanciaidőn belül, ha gyári anyagokat használtak fel, nem muszáj márkaszervíznek lenni. Egyedül az átrozsdásodási garanciánál számít.
De nem sokáig lehet már ezen vitázni, mert jön vagy már van digitális minden gyártónál.
Ott még a márkaszervíznél is számít, hogy az adott márkából, milyen autókategóriára van szervízjoga.
Egyébként volt egyszer egy cikk itt, hogy valaki egy márka szervízfüzeteivel seftel a v.terán. Mindenki nagy bűncselekményeket sejtett a dolog mögött. A srác 25-ért adott egyet. A márkaképviseletnél 3-4ezer Ft. Azt sem kell bizonyítanod, hogy van olyan autód. :)
tlacka
2013.09.18 19:57:33
@karvalytöke:
"Az, hogy csak online lehet frissíteni, nem lehet elvi szinten kizáró ok, mert az EU a gyártókat is kötelezi arra, hogy elérhetővé tegyék a szervizeléshez szükséges cuccokat a független szervizeknek."
Igen. Csak miután kifizette az oktatások díját a szerelője után, hogy ilyenre engedélyt adjon neki a gyár, úgy dönt, hogy az óradíját szorozza 1,25-el. Ezt gondolom, nem olvastad az EU-s irányelvek között.
Mire ilyen szintre eljuttat egy embert, az annak az embernek kb. egy éves nettó bére./Képzési díjak, utazások, szállás/ meg közben eltelik két év.
"méltányosságot bárki gyakorolhat"
Ha te veszel egy autót x év garanciával, y márkból, akkor a független szervíz azt fogja mondani, mondjuk x+1 év után, ha megáll a motorod vagy váltód, hogy "Majd én állom a költségek felét"? Azért ezt te sem gondoltad komolyan.... :)
"Az, hogy csak online lehet frissíteni, nem lehet elvi szinten kizáró ok, mert az EU a gyártókat is kötelezi arra, hogy elérhetővé tegyék a szervizeléshez szükséges cuccokat a független szervizeknek."
Igen. Csak miután kifizette az oktatások díját a szerelője után, hogy ilyenre engedélyt adjon neki a gyár, úgy dönt, hogy az óradíját szorozza 1,25-el. Ezt gondolom, nem olvastad az EU-s irányelvek között.
Mire ilyen szintre eljuttat egy embert, az annak az embernek kb. egy éves nettó bére./Képzési díjak, utazások, szállás/ meg közben eltelik két év.
"méltányosságot bárki gyakorolhat"
Ha te veszel egy autót x év garanciával, y márkból, akkor a független szervíz azt fogja mondani, mondjuk x+1 év után, ha megáll a motorod vagy váltód, hogy "Majd én állom a költségek felét"? Azért ezt te sem gondoltad komolyan.... :)
tlacka
2013.09.19 09:19:52
@karvalytöke:
"Az assistance szolgáltatás nyilván méretgazdaságossági kérdés. El tudom képzelni, hogy egy nagyobb hálózat (mint pl. Bosch Service) előállhat valami ilyesmivel."
Van olyan márka, ahol ezt az autóval megveszed. Tehát ez már egy plusz költség.
Alapvetően annyi baj van a cikkel, hogy Göbölyös urat egy ember munkafelvevő megsz.vatta egy márkaszervízben.
Ha átb.sz a pék, többet nem vesz kenyeret? :)
"Az assistance szolgáltatás nyilván méretgazdaságossági kérdés. El tudom képzelni, hogy egy nagyobb hálózat (mint pl. Bosch Service) előállhat valami ilyesmivel."
Van olyan márka, ahol ezt az autóval megveszed. Tehát ez már egy plusz költség.
Alapvetően annyi baj van a cikkel, hogy Göbölyös urat egy ember munkafelvevő megsz.vatta egy márkaszervízben.
Ha átb.sz a pék, többet nem vesz kenyeret? :)
Egyszerű városi legendának tartottam, amit mindenkinek látott már valakije. Olyan ez, mint egy tábortűz melletti rémmese:- ...és akkor a külső sávban beelőzött egy Transporter, ami húzott egy Sprintert, ami húzott egy trélert, amin volt egy Fiesta.
És ilyenkor borzongunk, meg…..
Ilyenbe ülteted a gyerekeidet... Ennyire régi autóval öngyilkosság járni, az első kátyúban kettétörik... Hát, még ilyet, ezeknél előbb megy péppé az utastér, mint hogy elgörbülne volna az ütköző...
Ilyen, és ehhez hasonló feddésekből nem keveset kap a…..
tlacka
2013.02.16 12:49:45
@Csikós Zsolt: A németek -2500EUR-val díjazzák a használatát. Egy ismerős próbálta. Autókat hoz be. Amikor először büntették, utánajárt. Azóta vesz ideigleneset. De örülök, hogy téged nem vágtak meg.
Egyébként a sok okos, aki a biztonságról beszélt, be..... . A vásárlás után leírtad, hogy nem Budapest-Münchent akar vele nyomni mindennap. Szép autó. Ne törődj senkivel.
Egyébként a sok okos, aki a biztonságról beszélt, be..... . A vásárlás után leírtad, hogy nem Budapest-Münchent akar vele nyomni mindennap. Szép autó. Ne törődj senkivel.
tlacka
2013.02.17 17:02:49
@visszakettopadlogaz: Egyetértek.
Van, akivel ritkábban, van akivel gyakran előfordul, hogy elfelejt tankolni. Ők ismerik azt a kellemetlen érzést, amikor a dadogó autóval jobbra húzódnak, megvárják az első segítőkész sofőrt, aztán némi fejvakarás mellett elkezdenek gondolkodni, hogyan juttasson üzemanyagot a…..
Vélemény-cikkünk kommentposztja...
Forrás: Az internet és az ő bugyrai...
tlacka
2012.12.28 00:16:06
@pkrt: Annyit hoyyá, hogy négykerék kormányzott. Egyről tudok a keleti régióban amúgy.
Ehhez nem sok kommentár szükséges. Nyilvánvaló, hogy a Ferrari tulajdonosa nem számított ekkora verésre, amikor odagurult mellé a nyolcvanas évek végéről ránk maradt, nem különösebben szép állapotú, E30-as szériából származó BMW 3-as. Ennek a sorozatnak a legerősebb tagja a…..
Egyelőre ez a neve, bocs, a By-Way, Biwi, Bivaly és egyéb kreálmányok borzasztó erőltetettek, a Levelibéka, Fűcsomó, Borsó is elvérzett, nem tetszenek. Mindenáron nem kell neki becenév, egyelőre Bazegkettőként emlegetem a szép emlékek miatt, aztán lehet még más is, nincs kőbe…..
tlacka
2012.08.13 07:22:30
Nagyon bátor az a reklámcég, amely kitalálta, hogy a halálfélelemmel próbál népszerűvé tenni egy alapvetően nyugalmat árasztó autót. Pedig pontosan ez történt a Lexus esetében. Úgy látszik, a japánok is megelégelték, hogy potenciális vásárlóik minden eddigi…..
tlacka
2012.07.22 17:16:17
Egy gyorshajtás, ami talán meg sem történt, sorozatos eljárási hibák, eltűnt harmincas tábla.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
tlacka
2012.07.19 21:50:22
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz