Adatok
Akrab
0 bejegyzést írt és 20 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Nem szokásunk napi aktualitású hírekre reagálni, de engedtessék meg nekem egy szubjektív kivétel: most olvastam, hogy Kiss Ernő nyugállományú rendőr dandártábornokot egy óra leforgása alatt kétszer is ittas vezetésen kapták Budapesten. Erre a hírre szeretnék reflektálni pár mondatot...
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Lengyel légió - Mieczyslaw Woroniecki herceg
2010.03.23 08:00:00
Bizonyára mindenki hallotta már a lengyel barátainkkal lefolytatott beszélgetések között felhangzó „Polak, Wegier dwa bratanki, i do szabli, i do szklanki” közmondást, amelynek az elhangzási gyakorisága az elfogyasztott alkohol mennyiségével arányosan nő. Ennek jegyében…..
Akrab
2010.03.23 19:49:47
@Titus Pullo Urbino:
Kedves Titus Pullo Urbino
Kicsit OFF.
Sajnos úgy tűnik, néha az igazi értékek és ápolandó hagyományok, emlékek elsikkadnak a napi szenny mocskában. Sajnálatos... Sokszor megfordul mostanában a fejemben, hogy így, és itt akarok-e valójában élni...
ON.
Örömmel járultam hozzá a remek teljesítményedhez ezzel a morzsával..
Respect!
Ahoj (bár ez csehül van :) )
Üdv.
Kedves Titus Pullo Urbino
Kicsit OFF.
Sajnos úgy tűnik, néha az igazi értékek és ápolandó hagyományok, emlékek elsikkadnak a napi szenny mocskában. Sajnálatos... Sokszor megfordul mostanában a fejemben, hogy így, és itt akarok-e valójában élni...
ON.
Örömmel járultam hozzá a remek teljesítményedhez ezzel a morzsával..
Respect!
Ahoj (bár ez csehül van :) )
Üdv.
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Repülőgéphordozó repülőgépek 1916-1956
2010.03.11 08:00:00
Amióta katonai repülés létezik, nagy az igény rá, hogy a harci repülőgépeket az ellenség hasonló masináitól valamiképpen megvédjék. Ennek az igénynek a kielégítésére hadtörténelemben számtalan érdekes próbálkozás született. A haditechnika szakzsargonja parazita…..
Akrab
2010.03.11 10:30:50
@proletair: @Kalpy71:
Igaz, hogy nem készült el, még csak prototípusként sem, illetve főleg tervezőasztalon létezett, de rákerestem, mert nekem is rémlett ilyen.
A német II. vh. Me328 lett volna ilyen az eredeti elgondolás szerint (pl. egy Messer, vagy Heinkel típusú bombázó szállította volna), ám nem valósult meg, azaz másként folytatódott a fejlesztés. Amúgy a maga nemében érdekes gép lett a Me328-as, volt belőle motoros, meg vitorlázó típus is. :)
Amúgy a németek a II. vh-ban elég fejlett repülőket készítettek. pont mostanában olvasgattam róla. Ha több idejük, meg nyersanyaguk lett volna, akkor tudtak volna még meglepetést okozni. Nem véletlenül kapkodtak a partraszállás után az amerikaiak (Pl. Alsos-misszió, vagy az ATI - air technical intelligence) és angolok, a technikai hírszerző missziók és speciális csoportok létrehozásával és előreküldésével.
De ez nem ehhez a témához tartozik, bocs az OFF-ért :)
Igaz, hogy nem készült el, még csak prototípusként sem, illetve főleg tervezőasztalon létezett, de rákerestem, mert nekem is rémlett ilyen.
A német II. vh. Me328 lett volna ilyen az eredeti elgondolás szerint (pl. egy Messer, vagy Heinkel típusú bombázó szállította volna), ám nem valósult meg, azaz másként folytatódott a fejlesztés. Amúgy a maga nemében érdekes gép lett a Me328-as, volt belőle motoros, meg vitorlázó típus is. :)
Amúgy a németek a II. vh-ban elég fejlett repülőket készítettek. pont mostanában olvasgattam róla. Ha több idejük, meg nyersanyaguk lett volna, akkor tudtak volna még meglepetést okozni. Nem véletlenül kapkodtak a partraszállás után az amerikaiak (Pl. Alsos-misszió, vagy az ATI - air technical intelligence) és angolok, a technikai hírszerző missziók és speciális csoportok létrehozásával és előreküldésével.
De ez nem ehhez a témához tartozik, bocs az OFF-ért :)
Nőnap van, ráadásul nemzetközi. Az íróasztalom fölé görnyedve hosszú órákat töltöttem annak kifundálásával, hogyan is emlékezhetnénk meg méltóképpen erről a jeles alkalomról (Mata Harit ugye már kilőttük, akarom mondani kitárgyaltuk), mígnem eszembe jutott egy régebbi…..
A harci cselekmények egyik (emberjogi, humanitárius szempontból különösen neuralgikus) kérdése a hadifoglyoké, illetve a velük való bánásmódé. Grg olvasónk elmorfondírozott a dolgon és úgy döntött: megkérdezi a lemilesek örvendetes módon gyarapodó közösségének tagjait,…..
Akrab
2010.03.04 09:30:21
Akrab
2010.03.04 13:35:21
@tiboru: Kicsit off.
Nagyon mellékszála az eredeti témának, de nekem úgy rémlik, a "hőskorban" szolgáló szolnoki mélységiek meséltek ilyenről. Természetesen nem ldt. dd. méretű ejtőernyős esetében.
Ha én emlékszem rosszul, vagy ők fényezték magukat, akkor én is valótlant mondtam.
Nagyon mellékszála az eredeti témának, de nekem úgy rémlik, a "hőskorban" szolgáló szolnoki mélységiek meséltek ilyenről. Természetesen nem ldt. dd. méretű ejtőernyős esetében.
Ha én emlékszem rosszul, vagy ők fényezték magukat, akkor én is valótlant mondtam.
Akrab
2010.03.04 14:13:23
@proletair: Akkor "mea kuplé". A hiba az én készülékemben volt. Nálad autentikusabban ezek szerint ezt nem tudhatja senki.
Ezt a blogot azért hoztam létre, hogy a lemilblog olvasóinak kemény magja zártkörű fórumként, üzenőfalként és élménybeszámoló-helyszínként használhassa. A blog bejegyzései (vagyis a posztok és a hozzá fűződő kommentek) ezen legelső Bevezető kivételével védettek, ami…..
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Szolgálati közlemény - Kreatív Blogger - díj
2010.03.02 03:02:00
A napokban abban a megtiszteltetésben részesültem, hogy a katpolos kollégák nekem továbbították a magyar bloggervilág vándordíját, a „Kreatív Blogger” címet. Egy kicsit bizonytalankodtam ugyan, hogy milyen kreatív [hehe, figyelitek ezt az ötletes megfogalmazást? Mondom:…..
Erkölcs? Etika? Érték?
Opel szerVízözön, 8 Opel márkakereskedés lehangoló tesztje 2 nap alatt
2010.01.28 19:21:00
Van egy bababuszunk. 1,8-as 2006-os Zafira. 7 személyes a babáknak, 140 lóerős apának. Szervízkönyves. Meg van egy insp feliratom a műszerfalon, azaz az autó és a szervizkönyv szerint is eljött az olajcsere ideje, most van benne 99125 km. Jó fiú lévén megnéztem…..
Akrab
2010.01.29 12:42:51
Sziasztok! :)
Nem irigyellek KRi, de remélem, mint a népmesében, a végén itt is jóra fordul minden...
Amit a szervizekről írtál, azt sajnos én is saját tapasztalataimmal tudom megerősíteni. Még a márka is ugyanaz, Opel (amely, mint tudjuk, "sose kopik el").
Nekem Opel Astra 1.4-esem volt. Hát nem volt egyszerű azt sem szervizeltetni. Végül én fel is adtam, kezdetben a szervízkönyves szervizeltetést, aztán az autót is :)
Mikor hasonló dolgokat tapasztaltam a "márkaszervizekkel", akkor egy haverom kis szervizébe kezdtem el a kocsit hordani, aki megcsinált rajta mindent, szakszerűen, Opel alkatrészekkel, nem utánagyártottal és érdekes módon gyorsan, olcsóbban és "emberibben", mint a nagy szervizekben. Persze itt biztos az is számított, hogy barátom volt. Bár ahogy láttam, az "ismeretlenekkel" is így bánt, és a kezdetben ismeretlenek is hamar ismerősökké váltak, mert ők is törzskuncsaftokká váltak.
Szomorú, hogy ennyire kiszolgáltatott az ember a márkaszervizeknek és ha tényleg szervízkönnyet is akar vezettetni, akkor kénytelen elfogadni a farkastörvényeket, vagy legalábbis a legkevésbé rosszhoz megy...
Ellenben azóta gyűjtöttem márkaszervizekkel kapcsolatban nagyon jó élményeket és tapasztalatokat is.
Skodám lett és ilyen szervizeket kellett találnom. Ez sem volt egyszerű, de sikerült. Úgyhogy ha van Skodás sorstárs, okolásul és segítségül itt van pár dolog...
Pest mellett lakom (igen Gombán :) ) itt a környéken kerestem. Pest eszembe sem jutott, vajon miért?...
Találtam egy kellemes szervizt Üllőn az AutoPort 4-et, nyílt Skoda márkaszerviz is. Ott voltam párszor, kellemes, udvarias, figyelmes és elviselhető árakon. Csak most télen jött a meglepi. Időszerű lett ismét az éves felülvizsgálat és műszaki is.
Az üllői Skodaszerviz megszűnt. Az okát nem nagyon tudom, de talán nem volt elég nagy a forgalmuk, mert Skodát a szalonjuk nem árul, így biztos kevesebben vittek ilyen márkát ide szervizeltetni.
Aztán megtaláltam Cegléden a Skoda márkaszervizt.
Itt az elérhetőségük: www.autocegled.hu/
Mentes Nándor a tulaj és vezető. Le a kalappal. Kedves gyors, olcsó (az átlaghoz képest) és kifogástalan volt mindenben a szolgáltatásuk.
Nem akarom nagyon fényezni őket, de mindenkinek csak ajánlani tudom, akinek elérhető közelségben van és jó, megbízható Skoda kereskedést, vagy szervizt keres.
Ennyi...
Nem irigyellek KRi, de remélem, mint a népmesében, a végén itt is jóra fordul minden...
Amit a szervizekről írtál, azt sajnos én is saját tapasztalataimmal tudom megerősíteni. Még a márka is ugyanaz, Opel (amely, mint tudjuk, "sose kopik el").
Nekem Opel Astra 1.4-esem volt. Hát nem volt egyszerű azt sem szervizeltetni. Végül én fel is adtam, kezdetben a szervízkönyves szervizeltetést, aztán az autót is :)
Mikor hasonló dolgokat tapasztaltam a "márkaszervizekkel", akkor egy haverom kis szervizébe kezdtem el a kocsit hordani, aki megcsinált rajta mindent, szakszerűen, Opel alkatrészekkel, nem utánagyártottal és érdekes módon gyorsan, olcsóbban és "emberibben", mint a nagy szervizekben. Persze itt biztos az is számított, hogy barátom volt. Bár ahogy láttam, az "ismeretlenekkel" is így bánt, és a kezdetben ismeretlenek is hamar ismerősökké váltak, mert ők is törzskuncsaftokká váltak.
Szomorú, hogy ennyire kiszolgáltatott az ember a márkaszervizeknek és ha tényleg szervízkönnyet is akar vezettetni, akkor kénytelen elfogadni a farkastörvényeket, vagy legalábbis a legkevésbé rosszhoz megy...
Ellenben azóta gyűjtöttem márkaszervizekkel kapcsolatban nagyon jó élményeket és tapasztalatokat is.
Skodám lett és ilyen szervizeket kellett találnom. Ez sem volt egyszerű, de sikerült. Úgyhogy ha van Skodás sorstárs, okolásul és segítségül itt van pár dolog...
Pest mellett lakom (igen Gombán :) ) itt a környéken kerestem. Pest eszembe sem jutott, vajon miért?...
Találtam egy kellemes szervizt Üllőn az AutoPort 4-et, nyílt Skoda márkaszerviz is. Ott voltam párszor, kellemes, udvarias, figyelmes és elviselhető árakon. Csak most télen jött a meglepi. Időszerű lett ismét az éves felülvizsgálat és műszaki is.
Az üllői Skodaszerviz megszűnt. Az okát nem nagyon tudom, de talán nem volt elég nagy a forgalmuk, mert Skodát a szalonjuk nem árul, így biztos kevesebben vittek ilyen márkát ide szervizeltetni.
Aztán megtaláltam Cegléden a Skoda márkaszervizt.
Itt az elérhetőségük: www.autocegled.hu/
Mentes Nándor a tulaj és vezető. Le a kalappal. Kedves gyors, olcsó (az átlaghoz képest) és kifogástalan volt mindenben a szolgáltatásuk.
Nem akarom nagyon fényezni őket, de mindenkinek csak ajánlani tudom, akinek elérhető közelségben van és jó, megbízható Skoda kereskedést, vagy szervizt keres.
Ennyi...
Mint előző posztban írtam igen szívet melengető érzés volt a gombai kaland. Ha elolvassátok a kommenteket alul, akkor látszik, hogy sikerült előcsalnom az érzelmeket. Onnan idézek:Nem igazán tudtam, hogy mivel is fejezhetném ki az érzéseimet, amik azóta is kavarognak bennem,…..
Új sorozatot szeretnék indítani. Vannak akiket a pénz éltet, van akit annak hiánya miatti állandó harc, van akit csak a rombusz érdekel, még perverzebbeket csak az autóbuzéria. Én leginkább csak jót szeretnék tenni. Elváráson felül, meglepve az embereket. Biztos vannak még…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
megelőztél. Épp ezt szerettem volna ide linkelni.
Megáll az eszem, hogy egy jó szakember, egy tehetséges zsaru mivé tudja tenni magát...
Ennyi.
------
Az ezt megelőző hozzászólásodban feltett kérdés a telefonok lehallgatása és annak adatainak közzététele ügyében, meg csak annyit:
"Több dolgok vannak földön és égen,
Horatio, mintsem bölcselmetek
Álmodni képes."
Milyen szerencse, hogy mi földi halandók ettől a dologtól messze vagyunk és szerencsére nem tudhatjuk, ismerhetjük ezeket...
Üdv.