Regisztráció Blogot indítok
Adatok
magas_makosbukta

0 bejegyzést írt és 12 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Néha azért a jók, a szerények is elnyerik méltó jutalmukat, de általában csak viszontagságos megpróbáltatások után - és csak a népmesékben. A Renault Kangoo Z.E. esete, amely nem kis meglepetésre elnyerte a "2012 Kishaszongépjárműve" díjat, az a kivétel, amely…..
magas_makosbukta 2011.11.27 00:50:15
Néhány megállapítás azért erősen vitatható, sajnos nekem úgy tűnik a szerző bevette a Renault marketing gépezetének maszlagát.

- A Renault ugyanúgy gusztustalanul PR-olta (de csúnya szó) a maga elektromos autóit már vagy 2 éve, mint a többiek, ráadásul úgy, hogy szériaérett autót a közelmúltig nem tudott letenni az asztalra, a most bemutatott autók forgalmazása sem kezdődött még meg, és jövőre is csak néhány nagyobb országban lesznek elérhetők. A Renault odáig merészkedett, hogy ráadásul tarthatatlanul alacsony áron hirdette pl. Francaiországban a még nem is létező autóit. Az árról azóta persze kiderült hogy semmi köze nem volt a valósághoz. A korábban meghirdetett bevezetési dátumok meg egyre tolódnak.
- A Kangoo ZE semmilyen érdemi újítást nem tartalmaz, autonómiája, teljesítménye nem jobb a nyugaton már évek óta(!) kapható elektromos kis furgonokénál (pl. Peugeot Partner és Citroen Berlingo, átalakított Fiat Doblo). Még az igazi gyorstöltést sem tudták megoldani, ami nem új technológia, de jelentősen tudná növelni az autók használati értékét.
- A gyártási technológia egyszerűsége nem zsenialitás, hanem a költségek csökkentése. A Renault azzal próbálkozik, hogy már létező modelleket alakít át. Mivel ezeket a modelleket nem erre tervezték, ezért ennek több hátránya van: az akkupakk jelentős helyet vesz el a csomagtérből (Ld. Fluence), az autó tömegelosztása nem lesz optimális, a menettulajdonságok viszont rosszabbak lesznek. A Renault semmi mást nem csinál, csak "barkácsolással" próbál betörni erre az új piacra, ahelyett hogy új, valóban elektromos hajtásra tervezett autót fejlesztene.
- A Renault rengetegett tett különböző országokban az elektromos autózás elterjesztéséért...:) Persze a papír sokmindent kibír, fut talán Izraelben és Törökországban valami kísérlet, telepítettek pár töltőt és ennyi. Ezen kívül nyakkendős emberek mindenféle együttműködési szerződéseket ínak alá a sajtó képviselői előtt, ezzel is elfedve azt, hogy a Renault csúnyán lemaradt a villanyautók fejlesztésekben. Az első valóban modern elektromos autójuk a Zoe lesz, 2013-ban, ami tudtommal egy átcimkézett Nissan Leaf. Persze erről is úgy kampányolnak mintha már létezne...
- A Kangoo ZE felhasználási területe (sajnos) eléggé korlátozott. A többszáz kilós akkucsomag miatt a terhelhetősége kb. fele egy hagyományos teherautóhoz képest, a valódi hatótáv kb. 100 Km lehet, a töltés órákat vesz igénybe. Képzeljül el mit jelent ez a napi felhasználásban, fuvarozásban.
- Az, hogy az autóhoz bérelhető az akku, ami így olcsóbb lesz, szintén csak ámítás. Olyan mintha részletre vennénk autót, ráadásul ez egy soha le nem járó hitel mivel mire 8-10 év alatt kipengetjük az akku árát, addigra az jó eséllyel tönkre is megy, tehát vehetünk újat, természetesen részletre és kezdődik az egész előről.

Egyszóval én a jelenlegi díjat egyszerű PR fogásnak látom, ami inkább az elektromos áruszállítást hivatott propagálni és véleményem szerint kevésbé a Renault zsenialitásának szól. Hajrá elektromos autók, én drukkolok nekik, de valódi újításokkal és nem a jelenlegi "parasztvakítós" formában!
Kocsmablog Bambi eszpresszó 2010.06.07 10:30:00
Cím: 1027 Budapest, Frankel Leó utca 2-4., Látogatás: 2010. május 26. 18:30-22:00. A mindennapos használatra legalább annyira nem alkalmas, mint a korszak, amiből itt maradt...
magas_makosbukta 2010.06.07 18:09:30
A Bambi az elmúlt 20 évben nem sokat változott, egyszer a teraszt újrakövezték és kicsit megnagyobbították, kb. ennyi. A közönség viszont sokat változott. 10 éve legfőképp az MDF székház dolgozói (elköltözött), a Képzőművészeti Egyetem Tölgyfa utcai hallgatói (elköltözött, lebontották) valamint a Csík Ferenc gimnázium felsőbb évesei (elköltözött) látogatták, valamint néhány külügyes és egy szűk dominós-kártyás-lovis kemény mag. Annak idején még magával Boros Péter exminiszterelnökkel és más MDF prominensekkel is találkozhatott itt a vendég! Jól nyomon követhető volt a biciklis populáció fejlődése, régen gond nélkül elfért 1-2 kerékpár a virágtartók mellett.... Annó nem is volt ennyire tele, könnyen le lehetett ülni délutánonként. Mostanra elég trendi lett és a nagy tömeg miatt kellett foganatosítani a terasz drákói rendszabályait. Sajnos a belső rész nagyon füstös, ennek ellenére télen is sokszor fullos a hely. Egyébként családi vállalkozásként működik talán e miatt is sikerült megőrizni eredeti formájában a helyet. A régi fehér papucsos, kötényes felszolgáló nénik viszont az utóbbi években sajnos eltűntek, biztos nem bírták a megnövekedett forgalmat. A cikkben leírtakon kívül érdekessége még a klasszikus, utánozhatatlan ízű presszókávé, melyet régi üvegpohárban adnak. A csapolt Dreher a nagy forgalomnak köszönhetően mindig kifogástalanul friss és hideg. Jók még a klasszikus melegszendvicsek. A borok és az édességek viszont felejtősek. Odabent hangos dominócsaták dúlnak és bambuszkeretben megtalálható a két nagy politikai napilap helyben olvasásra szánt példánya... Kár lenne érte ha felújítanák, gyakorlatilag ez az utolsó megmaradt, eredeti berendezésű, 60-as éveket idéző presszó a belvárosban. Valamilyen formában meg kellene őrizni az biztos. Tudtommal léteznek védett üzletbelsők, melyeken a tulajdonos nem változtathat, ilyesmire lenne szükség itt is.
  Olyat teszek, amiért Magyarországon akasztófa jár egy újságírónak – védelmembe veszem a francia autókat. Gondolom, ezzel rögvest sikerül is megnegyedelnem e cikk olvasóbázisát, hiszen a többség ezzel rögtön át is kattintott a kapcsolódó Belsőség-posztra.…..
Belsőség Az ovisok nem hülyék 2009.10.27 09:31:00
Két doboz, egymás közt Abban a sajnálatos esetben, ha mégis döntéskényszerbe kerülnék, a Citroënt választanám, egyszerűen azért, mert ez jobban megfelel a feladatának, olyan primitív eszközökkel, mint a használható csomagtér és a létező rugózás. Véleményük mai…..