Adatok
kadibela
0 bejegyzést írt és 176 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Létezik a hazai audiofiliában egy mondat, amely szinte beleégette magát a néhai HiFi Magazin emlőin nevelkedett modern kori hifis társadalom retinájába. Így aztán mindig ott lebeg a látóterü(n)kben, bármerre is nézne a kedves hobbytárs. De jó nagy betűkkel ám, nem csak úgy, megjegyzésként az alsó…..
kadibela
2020.11.16 23:14:59
@MT69: Ennek a régi Tesla doboznak a hangja bennem is kellemes emlékeket ébreszt. Annó ifjú koromban meglepően jól szólt egy régi csöves rádióból eszkábált erősítő-CD kombóval, aztán évtizedek múlva ismét meglepett amikor egy kommersz mini toronyra kötve, édesapám feltett egy kórusművet. Meglepő hogy 20 év elteltével, teljesen más kombinációban is van benne valami megragadó, főleg a középtartományban. Én is elhatátoztam, hogy egyszer veszek egyet, kipróbálom mit tud egy jobb lánc végén (Apukámtól nincs szívem elkunyizni). Egyébként pont ez a kis Tesla a jó ellenpélda. Van benne valami, ami egészen különféle, akár teljesen kommersz elektronikák mögé kötve is átjön. Én azért továbbra is hiszek benne hogy a hangfal karaktere igenis meghatározó lehet egy láncban és igenis vannak sajnos még a piacon nagy mellényúlások neves gyártóktól is. De tény hogy jóval egyszerűbb a képlet mint a HFM idején. Mindemellett marhára nem mindegy szvsz hogy a lánc végén egy Audio Note E doboz, egy QUAD ESL vagy egy neves mini monitor van.
kadibela
2020.11.16 23:37:42
@MT69: egyébként többféle ilyen Tesla doboz volt. Volt egy kisebb, de mélyebb dobozú verzió ARS 8104 v. 9104 és egy nagyobb, de laposabb doboz az ARS 821 v. 825. ahol a mély és magas egy vonalban vannak. Ez utóbbiban a hangváltó szerepét egy egyszerű kondenzátor töltötte be, nekem ilyen volt. A magas hangszóró típusát is variálták idönként. Alapvetően mind 2 utas, papír membrános hangszórókkal, zárt dobozban. Hogy mitől szólhat ilyen jól, rejtély, talán pont az egyszerűsége, talám a jól csillapított zárt doboz vagy a papír magas-mély kombó, ki tudja? Jó lenne egyszer eljátszani velük...
kadibela
2020.11.20 16:03:29
@Analoglued: Én csak leírtam a véleményemet, gondoltam erre való a komment szekció. Természetesen mindenki azt ír amit akar és olyan elveket népszerűsít a saját blogján, ami neki kedves.
Igen, holnap is felkel a nap, de aki azt mondja hogy a napfelkelte márpedig Badacsonylábdihegy-alsón a legszebb és ez egy könnyen bizonyítható tény, mivel ő erre már régen rájött, ellentétben azzal a régi tézissel mely szerint a legszebb napfelkelte a III. kerületi Pünkösdfürdő utca 4-ben van, hát ezzel nem tudok mit kezdeni... Valószínűleg bizonyos körülmények között mindkettőnek igaza lehet, más körülmények között egyiknek sem, de azért egyiket sem írnám bele az Alkotmányba.
Igen, holnap is felkel a nap, de aki azt mondja hogy a napfelkelte márpedig Badacsonylábdihegy-alsón a legszebb és ez egy könnyen bizonyítható tény, mivel ő erre már régen rájött, ellentétben azzal a régi tézissel mely szerint a legszebb napfelkelte a III. kerületi Pünkösdfürdő utca 4-ben van, hát ezzel nem tudok mit kezdeni... Valószínűleg bizonyos körülmények között mindkettőnek igaza lehet, más körülmények között egyiknek sem, de azért egyiket sem írnám bele az Alkotmányba.
Eredetileg úgy terveztem, hogy az audio-bullshit (angol: bivalyszar, értsd: duma, hasba akasztó szöveg, hülyítés) gyűjteményemet majd ugyanolyan tematikusan fogom folytatni, ahogy azt az előző részben sikerült elkövetnem. Sajnos bárhogy igyekszem, nehéz volna ezen az irányelven menni tovább. Akkor…..
kadibela
2019.05.21 18:18:19
@Analoglued: Előre is bocs azért amiket írni fogok. Szögezzük le, hogy nagyon nagyra becsülöm a kitartásod és a fejlesztő-kísérletező munkád, ugyanígy le a kalappal a blog és az egész "ismeretterjesztő" tevékenység előtt. De sajnos az előző hozzászólásod alapján szerintem neked van egy nagyon erős beidegződésed vagy rögeszméd. Úgy látom bármilyen hozzászólás születik, te valahogy mindig a saját véleményed igazolását látod benne. Ha most a krumplibogarak peterakási szokásairól írtam volna, abból is azt a konklúziót vonnád le, hogy az általad belengetett teória (és erősítő) az egyedüli üdvözítő megoldás. A "ki tudom nyitni a kaput" és a "megkerestem a kapukulcsot" kinyilatkoztatások pedig engem megrémisztenek, bizonyos szekták jutnak róla az eszembe, ráadásul ezek a kinyilatkoztatások totálisan ellentmondanak a bejegyzés eredeti felütésének. Ahogy írtam korábban, egy bullshitre és másik bullshittel válaszolsz és ahogy az lenni szokott ilyenkor, még hosszú bekezdéseken át igazolod is a saját teóriádat. Én nem állítok semmit, nekem tökmindegy a 80%-20% vagy a csöves / tranyós vita, csak arra szeretném felhívni a figyelmet, hogy kicsit érdemes árnyaltabban látni a világot és néha elvonatkoztatni a saját teóriáinktól is. Maradok hűséges olvasód, további jó munkát: KB
Épp a minap gondoltam arra, mennyiféle témában, mennyi meg nem alapozott ( és akkor még nagyon finoman fogalmaztam ) vélemény látott már napvilágot hiteles, szakértő információnak álcázva amióta az internet ezt lehetővé teszi, ill. sok emberhez eljuttatja.
Nem nagyon tesz jót az efféle, minimum…..
kadibela
2019.02.27 23:07:12
@Analoglued: szerintem éppenséggel nem rossz az a csapágy, mégiscsak svájci óraművesek készítették. Más kérdés hogy milyen állapotban van így 30-40 év múltán a 3 kilós tányér súlya alatt. A motor táp érdekes kérdés, nem tudom foglalkoznak-e vele. Igazából itt a bazi nehéz tányér sztem eléggé kisímítja a kisebb freki ingadozásokat. És épp ez benne a zseniális, hogy ennyire egyszerűen, bonyolult áramkörök nélkül oldja meg ezt a kérdést, ami a dinamika és a ritmika egyik legfontosabb forrása szvsz. egy futóműnél.
"Miért fizetnél olyanért, amit ingyen is elérhetsz?" - szegezi gyanútlan olvasójának a kérdést a http://gadgetscoring.com/gadgets/review/tv/hu/Gadget oldal, amire ugye az ember azonnal kicsire töpped a lúzerség éjsötét árnyától. A fő kérdés azonban az, utána mi tesz: -…..
Ahogy lenni szokott, minél markánsabb az orrplasztika, annál kevésbé érinti a lényeget. Viszont a motorja fantasztikus. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
kadibela
2012.02.15 16:23:49
@Shadowbull: Gyorsan lehet tölteni és kisütni, akárhányszor, károsodás nélkül. Ezért kondenzátor. Ennyi.
kadibela
2018.02.21 12:02:55
@GRX:
Akkor folytassuk a sort, az általam próbált, általunk szervizelt modellekkel:
2007: Peugeot 207 bajuszkapcsoló rendben
2008-2017: új Partner: nincs bajuszkapcsoló probléma
2008: 508 bajuszkapcsoló OK
2009: régi 308, bajuszkapcsoló rendben
2010: 308 modellfrissítés. bajuszkapcsoló jó
2012: 208 bajuszkapcsoló rendben
2013: 2008 bajuszkapcsoló teljesen jó
2014: új 308 bajuszkapcsoló teljesen jó
2013-15: 3008 és 5008 bajuszkapcsolóval semmi baj
2016_ új Expert: tökételes a bajuszkapcsoló
2016-17: új 3008 és új 5008 bajuszkapcsoló rendben
Eltelt 14 év, megjelent 13 modell, amiben semmi problémát nem produkált a bajuszkapcsoló! A "legenda" mégis tovább él, a minap is olvastam valahol. A sok tudatlan meg elhiszi, és ez alapján vásárol autót. Én ezzel nem tudok mit kezdeni.
Akkor folytassuk a sort, az általam próbált, általunk szervizelt modellekkel:
2007: Peugeot 207 bajuszkapcsoló rendben
2008-2017: új Partner: nincs bajuszkapcsoló probléma
2008: 508 bajuszkapcsoló OK
2009: régi 308, bajuszkapcsoló rendben
2010: 308 modellfrissítés. bajuszkapcsoló jó
2012: 208 bajuszkapcsoló rendben
2013: 2008 bajuszkapcsoló teljesen jó
2014: új 308 bajuszkapcsoló teljesen jó
2013-15: 3008 és 5008 bajuszkapcsolóval semmi baj
2016_ új Expert: tökételes a bajuszkapcsoló
2016-17: új 3008 és új 5008 bajuszkapcsoló rendben
Eltelt 14 év, megjelent 13 modell, amiben semmi problémát nem produkált a bajuszkapcsoló! A "legenda" mégis tovább él, a minap is olvastam valahol. A sok tudatlan meg elhiszi, és ez alapján vásárol autót. Én ezzel nem tudok mit kezdeni.
A kandidátus szó jelentése – bár ezt a Kedves Olvasónak vélhetően nem volna muszáj itt felidézni – annyit tesz, mint magasabb tudományos rangra, pozícióra jelölt személy. Nos, efféle jelölti státus úgy látszik nem csak a tudományos, doktori berkekben járja. Nem az első eset, hogy a mi hobbynkban is…..
Nos, bocsánat hogy a címben így eltorzítottam egy jó kis magyar közmondást. De a szójátékon túl annyit mindenképpen meg kell hagyni, hogy az alátétek, vagyis az analóg ( bakelit, ha úgy tetszik ) lemezjátszók lemezalátétei nagyon is benne vannak a hangminőségben. Olyannyira, hogy lassanként azt…..
Ma eljött a nagy nap. Hosszasan várni kellett rá, aminek a legfőbb oka, hogy az egész Audiofiliát hobbyként, és nem kenyérkereseti forrásként élem meg, és a napi munka az utóbbi időben durván leterhelő volt, nem jutott időm hobbyzgatni. Este pedig, már nem lehet elvinni a hűtőbordákat homokfúvatni,…..
Épphogy elült az Erkel utca 18. szám alatti lakóház lerombolása miatt kitört botrány, ismét egy műemléki vonatkozású ügy, a Bem téri volt Radetzky-laktanya bontása borzolja a kedélyeket. Ezúttal azonban nem egy kis eldugott utcában álló, csupán helyi szinten (egykor) védett épületről van szó, hanem…..
kadibela
2016.06.08 11:28:23
Ez azért különösen komikus, mert korábban épp a II. ker. Önkormányzat engedélyezte a nagyobb mértékű beépíthetőséget, ami alapján megszülethetett az a drabális épületterv, amelyet most szándékoznak, - immáron második nekifutásra - megvalósítani:
"Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzat vállalja, hogy a fentiek teljesítése esetén a + 0,50 m2/m2 szintterületi emelést biztosítja, valamint együttműködik Ingatlanfejlesztővel a hatósági, földhivatali, stb. eljárásokban a projekt sikeres végrehajthatósága érdekében."
Teljességében itt olvasható:
www.masodikkerulet.hu/akadalymentes//data/cms30428/16_081120.doc
"Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzat vállalja, hogy a fentiek teljesítése esetén a + 0,50 m2/m2 szintterületi emelést biztosítja, valamint együttműködik Ingatlanfejlesztővel a hatósági, földhivatali, stb. eljárásokban a projekt sikeres végrehajthatósága érdekében."
Teljességében itt olvasható:
www.masodikkerulet.hu/akadalymentes//data/cms30428/16_081120.doc
RendeljKínait Blog
Oittm Realsound bluetooth hangszóró teszt - menő cucc a menők áráért
2016.05.23 10:00:00
Mire a cikk végére értek, addigra magatoktól is rájöttök, de azért elárulom a nyilvánvalót: magamtól a büdös életben nem találtam volna rá erre a remekműre. Az pedig azért lett volna katasztrofális, mert akkor minden bizonnyal ti sem hallotok róla. De a katasztrófát egy kínai ismerősömnek…..
kadibela
2016.05.24 14:45:35
@szcsongor: A világ összes zenéje Hehehe! A múltkor végeztem egy próbát, 10 számból ötöt találtam meg, azt is háromféle szolgáltatónál. Persze a zenei ízlésem nem az Adéle - AC/DC - Kis Grófó háromszögben mozog. Amúgy meg minek keresgessem a zenéket ha megvannak már 10 éve. Egy megfelelő méretű kártyára felmásolok 3 napnyi zenét és a kedvemre válogatok. Fészkes fenének kínlódjak a Szpotifájjal, a Dízerrel, a telefonommal meg a vidéken akadozó mobilnettel. Nyilván senki sem HIFI zenehallgatásra vesz ilyen kütyüt, de 50-100 ezer szerintem pénzkidobás. Hallgattam már olyat, amibe tisztességesebb 8-10 centis hangszórókat raktak, de az már súlyban és méretben is terjedelmesebb volt, 150 ezres árcédulával, és még mindig csak kielégítő hangzással.
kadibela
2016.05.24 14:53:37
@Orbánseggén_Lőrincz:
"Genre alapján hallgatok zenéket"
Akkor ennyi erővel hallgathatnál rádiót is:)
Jazzy, Klasszik, Dankó, Karc FM, Albán nemzeti adó, stb.
Ez nem a 21. század, hanem az igénytelenség amiről te beszélsz, mindegy csak szóljon, zizegjen valami, hátha elnyomja a dízel kerregését... Ehhez nem kell 24 ezret de még egy fillért sem költeni, elég a SOKOL rádió, a hátára szigszalagozott laposelemekkel.
"Genre alapján hallgatok zenéket"
Akkor ennyi erővel hallgathatnál rádiót is:)
Jazzy, Klasszik, Dankó, Karc FM, Albán nemzeti adó, stb.
Ez nem a 21. század, hanem az igénytelenség amiről te beszélsz, mindegy csak szóljon, zizegjen valami, hátha elnyomja a dízel kerregését... Ehhez nem kell 24 ezret de még egy fillért sem költeni, elég a SOKOL rádió, a hátára szigszalagozott laposelemekkel.
kadibela
2016.05.24 19:12:22
@Orbánseggén_Lőrincz:
"gyári feles töltéssel végigmuzsikált 5 órát csutkán szólva a teherautóban, ami hangos mint állat)."
Turbós benzines teherautó??? Az fasza lehet. Főleg az ÁFA, ami visszajár a benzin után.
Úgy látom te ilyen menőzős csávó vagy, na képzeld én esténként meg kubai TV-t szoktam nézni, nappal francia jazzműsor streamet hallgatni és a kínai rádió magyar adást is fogom (offline). Hűha mekkora csávó vagyok!!! Most legalább 2 centit nőtt a fütykös! :) Egy ilyen fos kapcsán viszont eszem ágában sem lenne zenehallgatásról áradozni, max. egy lakatlan szigeten ahol nincs más hangforrás, de ott meg b@szhatod a streameket és a töltögetést.
"gyári feles töltéssel végigmuzsikált 5 órát csutkán szólva a teherautóban, ami hangos mint állat)."
Turbós benzines teherautó??? Az fasza lehet. Főleg az ÁFA, ami visszajár a benzin után.
Úgy látom te ilyen menőzős csávó vagy, na képzeld én esténként meg kubai TV-t szoktam nézni, nappal francia jazzműsor streamet hallgatni és a kínai rádió magyar adást is fogom (offline). Hűha mekkora csávó vagyok!!! Most legalább 2 centit nőtt a fütykös! :) Egy ilyen fos kapcsán viszont eszem ágában sem lenne zenehallgatásról áradozni, max. egy lakatlan szigeten ahol nincs más hangforrás, de ott meg b@szhatod a streameket és a töltögetést.
A ház udvarán 1944-ben a Ney-csoport 60 partizánt, kommunistát és zsidót végzett ki. Mivel a ház később az ÁVH főhadiszállása lett, így 1956-ban innen indult el a forradalom.
A T2A építésziroda korábbi, leporolt látványterve (Forrás HB Beavis)..
kadibela
2016.05.20 18:48:33
kadibela
2016.05.20 18:48:36
@gmihaly621:
Persze hogy nem szép, hiszen 40 éve nem nyúltak hozzá (kivéve a Fekete Sas utcai homlokzat festését), másrészt a legutolsó felújításkor megfosztották eredeti díszeitől is, a kaput egy ronda vasajtóra cserélték, a Bem utca felé egy omló téglakerítést húztak, stb.
Nézd meg inkább az eredeti képeket itt:
urbface.com/pics/normal/cd27049f5d1ff04b5d4343353e23569e.jpg
Vagy itt:
egykor.hu/images/2010/original/budapest-ii-kerulet-radetzky-laktanya-.jpg
Még ha nem is építenék vissza az eredeti díszekkel, jelenlegi formájában is sokkal nívósabb épület a Bem utca háború utáni szoci kockaházainál vagy a szintén korábban kibelezett, neoszocialista pártház stílusban megújított Külügyminisztériumnál. Ráadásul a Bem tér északi oldalán található lakóházakkal is harmonizál. Az a felemás, képmutató megoldás hogy meghagyják a homlokzatot dísznek, csak arra jó hogy befogják az elégedetlenkedők pofáját, nesze b@zdmeg, itt van a régi homlokzat lehet benne gyönyörködni! Más kérdés hogy mögé építünk egy 7 emeletes üvegmonstrumot egy olyan helyre ahová pont ez nem hiányzik. Aki ismeri a környéket az tudja, hogy a II. vh. során nagyon sok régi épület pusztult el, ezáltal Bel-Buda korábbi utcaképe radikálisan megváltozott. Ez az épület a túlélők egyike, ráadásul egy jól látható, emblematikus helyen, ezen felül történelmi emlékek is fűződnek hozzá. Kár lenne így tönkretenni.
Persze hogy nem szép, hiszen 40 éve nem nyúltak hozzá (kivéve a Fekete Sas utcai homlokzat festését), másrészt a legutolsó felújításkor megfosztották eredeti díszeitől is, a kaput egy ronda vasajtóra cserélték, a Bem utca felé egy omló téglakerítést húztak, stb.
Nézd meg inkább az eredeti képeket itt:
urbface.com/pics/normal/cd27049f5d1ff04b5d4343353e23569e.jpg
Vagy itt:
egykor.hu/images/2010/original/budapest-ii-kerulet-radetzky-laktanya-.jpg
Még ha nem is építenék vissza az eredeti díszekkel, jelenlegi formájában is sokkal nívósabb épület a Bem utca háború utáni szoci kockaházainál vagy a szintén korábban kibelezett, neoszocialista pártház stílusban megújított Külügyminisztériumnál. Ráadásul a Bem tér északi oldalán található lakóházakkal is harmonizál. Az a felemás, képmutató megoldás hogy meghagyják a homlokzatot dísznek, csak arra jó hogy befogják az elégedetlenkedők pofáját, nesze b@zdmeg, itt van a régi homlokzat lehet benne gyönyörködni! Más kérdés hogy mögé építünk egy 7 emeletes üvegmonstrumot egy olyan helyre ahová pont ez nem hiányzik. Aki ismeri a környéket az tudja, hogy a II. vh. során nagyon sok régi épület pusztult el, ezáltal Bel-Buda korábbi utcaképe radikálisan megváltozott. Ez az épület a túlélők egyike, ráadásul egy jól látható, emblematikus helyen, ezen felül történelmi emlékek is fűződnek hozzá. Kár lenne így tönkretenni.
Folytatva az előzőekben elkezdett gondolati ívet ( Csúcshangszedők I. ) , beszéljünk egy kicsit arról, hogy először is, honnantól számít egy hangszedő felső, netalán legfelső kategóriásnak? Ami ennél még fontosabb, megéri-e odáig elmenni, megéri-e a befektetett százezreket…..
Előszó
Ez az első olyan cikkem, amit kénytelen vagyok három részletben közreadni, terjedelem és időrendi okokból. Különösen a második részében nagyon sok technikai, felépítési kérdésről lesz szó, amelyek érthetősége sokaknak a kínaival vetekszik majd, emiatt itt, e helyt elnézést kérek. Akik már…..
kadibela
2016.03.01 16:06:11
@Analoglued:
Nekem van egy tisztán A osztályú erősítőm, Nelson Pass féle kapcsolás (Zen), ezért is mertem előhozni a kérdést. Nem én építettem. Én annyit látok, hogy minimális mennyiségű alkatrészt tartalmaz, ami viszont jó lehetőség az optimális alkatrészbázis kialakításához. Tény hogy két hatalmas hűtőborda van az oldalán ami forró, de működés közben meg lehet érinteni. Sajnos még nem volt alkalmam igazán high-end készülékek társaságában kipróbálni, de a Pioneer A400-as erősítőmnél (bocs!) nagyságrendekkel jobb, ami azért nem rossz egy DIY erősítőtől, ami minőségi, de abszolút nem "egzotikus" alkatrészekből épült. Hátránya valóban a teljesítménye, 90 dB vagy nagyobb érzékenységű dobozokkal él igazán.
Nekem van egy tisztán A osztályú erősítőm, Nelson Pass féle kapcsolás (Zen), ezért is mertem előhozni a kérdést. Nem én építettem. Én annyit látok, hogy minimális mennyiségű alkatrészt tartalmaz, ami viszont jó lehetőség az optimális alkatrészbázis kialakításához. Tény hogy két hatalmas hűtőborda van az oldalán ami forró, de működés közben meg lehet érinteni. Sajnos még nem volt alkalmam igazán high-end készülékek társaságában kipróbálni, de a Pioneer A400-as erősítőmnél (bocs!) nagyságrendekkel jobb, ami azért nem rossz egy DIY erősítőtől, ami minőségi, de abszolút nem "egzotikus" alkatrészekből épült. Hátránya valóban a teljesítménye, 90 dB vagy nagyobb érzékenységű dobozokkal él igazán.
Bajban vagyok ezúttal. Többszörösen is. Hagyományosan a szívem csücske minden magyar termék, a jók különösen. Ezért mindig, amikor ilyen eszközök kerülnek a kezem ügyébe, előre, külön emlékeztetnem kell magam az elfogulatlan ítéletre. Nincs ez másképp most sem, sőt, a bajt tetézi az a körülmény,…..
Az analóg ( vinyl ) hanglemez utóbbi években tapasztalt Nagy Visszatérése sokunkban – bennem is - keltettek új reményeket, a mi , bakelit lemezen felnőtt korosztályunkban hagyományosan meglévő, analóg lemezjátszással kapcsolatos romantikus érzéseink mellé. Mert az analóg lemezjátszás nem csak…..
kadibela
2016.01.15 10:06:39
@Analoglued:
Köszönöm válaszod!
Első körben úgy látom a FLAC-kal kell kicsit ismerkedjek, mert a leírásod alapján úgy tűnik kissé alábecsültem a formátum képességeit. Viszont azt nem nagyon értem miért jó milliós rendszeren CD-ről rippelt FLAC-ot hallgatni. Arra lennék még kíváncsi, vajon mennyire éri meg audio pc építésbe fogni, ha vannak erre fejlesztett digitális lejátszók, és itt nem az olcsó hordozható mütyürökre gondolok, hanem a komolyabb asztali készülékekre, azért a bejegyzésben említett összegért már találni ilyeneket. Mindegy, ez nem az én szintem, első körben azt hiszem az optimalizált PC+SSD+DAC irányt fogom megcélozni.
Köszönöm válaszod!
Első körben úgy látom a FLAC-kal kell kicsit ismerkedjek, mert a leírásod alapján úgy tűnik kissé alábecsültem a formátum képességeit. Viszont azt nem nagyon értem miért jó milliós rendszeren CD-ről rippelt FLAC-ot hallgatni. Arra lennék még kíváncsi, vajon mennyire éri meg audio pc építésbe fogni, ha vannak erre fejlesztett digitális lejátszók, és itt nem az olcsó hordozható mütyürökre gondolok, hanem a komolyabb asztali készülékekre, azért a bejegyzésben említett összegért már találni ilyeneket. Mindegy, ez nem az én szintem, első körben azt hiszem az optimalizált PC+SSD+DAC irányt fogom megcélozni.
Ez a kérdés az idei AV Trend és HiFi Show–n való jártamban-keltemben fogalmazódott meg bennem, majd valahogy háttérbe szorult. Később volt egy értékelő beszélgetésem Veres Attilával ( aka Audiolife ), míg végül ma reggel arra ébredtem, hogy ennek a cikknek a kezdő gondolatai…..
kadibela
2015.11.26 17:05:13
@herelovasz:
Szerintem neked nem kell semmit átértékelni, főképp a gyűjteményedből kidobni vagy félretenni. Te valószínűleg régóta űzöd ezt a hobbit, magas szinten, így tisztában vagy azzal, hogy melyik lemeztől mit várhatsz.
De van nekem egy sógorom, nem tudom hány darab, de kb. 20 (polc)négyzetméternyi CD gyűjteménnyel és egy elég kommersz lánccal. Ha meggyőzném egy drága audiofil rendszer beszerzéséről és mutatnék neki néhány jó LP-t, nem biztos hogy utána boldog lenne, amikor visszatenné a féltve őrzött CD-it..., és biztos vagyok benne, hogy elkezdené a kedvenceit újra megvásárolni, immáron vastag fekete lemezeken.
Sokan azt gondolják, hogy egy milliós rendszerrel megvásárolhatják az audiofil hangzást, a "ZENÉT", de ez sajnos nem igaz, ezt próbálom elég sokféleképpen körülírni. A HIFI show beszámolóiból is ez jött lett, sok helyen egész nap ugyanaz a zene ment, néhány kedvenc, csillogó demó felvétel, kevés helyen volt igazán sokszínű, élvezetes zenei műsor.
Szerintem neked nem kell semmit átértékelni, főképp a gyűjteményedből kidobni vagy félretenni. Te valószínűleg régóta űzöd ezt a hobbit, magas szinten, így tisztában vagy azzal, hogy melyik lemeztől mit várhatsz.
De van nekem egy sógorom, nem tudom hány darab, de kb. 20 (polc)négyzetméternyi CD gyűjteménnyel és egy elég kommersz lánccal. Ha meggyőzném egy drága audiofil rendszer beszerzéséről és mutatnék neki néhány jó LP-t, nem biztos hogy utána boldog lenne, amikor visszatenné a féltve őrzött CD-it..., és biztos vagyok benne, hogy elkezdené a kedvenceit újra megvásárolni, immáron vastag fekete lemezeken.
Sokan azt gondolják, hogy egy milliós rendszerrel megvásárolhatják az audiofil hangzást, a "ZENÉT", de ez sajnos nem igaz, ezt próbálom elég sokféleképpen körülírni. A HIFI show beszámolóiból is ez jött lett, sok helyen egész nap ugyanaz a zene ment, néhány kedvenc, csillogó demó felvétel, kevés helyen volt igazán sokszínű, élvezetes zenei műsor.
A közgazdasági- és marketingiskolák - ha lesznek még ilyenek - bizonyosan tananyagaik részévé teszik majd azt a másfél évtizedes folyamatot, amelynek nyomán sikerült súlyosan leharcolni, elértékteleníteni, szánalmassá, hiteltelenné tenni az európai ipartörténet két nagy,…..
kadibela
2015.11.17 11:46:04
@bridget jones:
Ha Janikának "ügyei" vannak, akkor tessék feljelentést tenni! Ettől függetlenül 7-szeres ralibajnok, az kritizálja elsőnek aki ilyen eredményt ért el a saját szakmájában. Úgy látom az irigység és a gyűlölet szülte ezt a posztot is!
Az idézett Totalcar hír pont a Totalcart minősíti, a benne leírtaknak semmi köze a VW botrányhoz és a cikk címéhez, hanem arról szól hogy mennyire rossz a mérési szabvány. A VW csalt a mérésnél, a Citroenről vagy Peugeotról ilyet senki sem állít.
Sajnos a szerzőnek fogalma sincs a két márka ügyeiről, jobb lett volna ha csendben marad ebben a kérdésben (is)!
Ha Janikának "ügyei" vannak, akkor tessék feljelentést tenni! Ettől függetlenül 7-szeres ralibajnok, az kritizálja elsőnek aki ilyen eredményt ért el a saját szakmájában. Úgy látom az irigység és a gyűlölet szülte ezt a posztot is!
Az idézett Totalcar hír pont a Totalcart minősíti, a benne leírtaknak semmi köze a VW botrányhoz és a cikk címéhez, hanem arról szól hogy mennyire rossz a mérési szabvány. A VW csalt a mérésnél, a Citroenről vagy Peugeotról ilyet senki sem állít.
Sajnos a szerzőnek fogalma sincs a két márka ügyeiről, jobb lett volna ha csendben marad ebben a kérdésben (is)!
Privát gondolatok az autók világáról
Az 5+1 legnagyobb szívatás, amit az autógyártók elsütnek a súlycsökkentés nevében
2015.07.06 16:11:28
Nem telik el hónap, hogy egy vezércikk vagy bréking nyúz tudósítás ne mutatna be új modellt amely megint könnyebb mint az elődje. Az az elmúlt pár év egyik legfontosabb autóipari trendje a súlycsökkentés. Több meghatározó gyártó kezdett komoly súlycsökkentési kampányba, és…..
Mostanság sokszor hallom innen-onnan, hogy klassz dolog az analóg, meg szépen szól a bakelit, de erre aztán az Isten pénze sem elég, ez kiesik az egyszeri magyar állampolgár lehetőségeinek mezsgyéjén túlra.
Tényszerű, hogy a jó analóg hang nem olcsó. Nem lehet megúszni 30-40 ezerből, mint egy…..
Ezer éve rágta már a fülemet az egyik hölgy ismerősöm, hogy mint audio- és zenebuzi ajánljak neki egy fülhallgatót, amivel a metrón is tud bólogatni a liquid drum and bassre, nem csak nálam.
Derékszögben megtört
Nehéz kérdés. Az átlag felhasználót nem nagyon érdekli,…..
kadibela
2015.02.25 14:52:38
@_iMaginer_: Próbáltam többféle gumival, volt is javulás, sőt nagyon is sokat tudott változni a hangkép attól függően hogy melyik hogyan illeszkedett, de az alapvető hibái, amiket fent leírtam, nem változtak. Talán épp itt van a hiba, lehet hogy az én fülemhez úgy általában nem passzolnak ezek az agybadugós csodák?
Gyakorlatilag 10 percnél tovább nem bírom hallgatni, kész felüdülés feltenni utána az AKG fejhallgatót (K 272) pedig azzal sem vagyok 100%-is kibékülve.
Gyakorlatilag 10 percnél tovább nem bírom hallgatni, kész felüdülés feltenni utána az AKG fejhallgatót (K 272) pedig azzal sem vagyok 100%-is kibékülve.
Ennyi pénzért nincs jobb
Ha azt nézzük, hogy az autót vészmegoldásként vettem, a lehető legkevesebb pénzből (200 000 Ft), majd autóztam vele 30 000 km-t nem túl sok hibával akkor kijelenthetem, hogy nagyon megérte az a két év amit együtt töltöttünk.
Saab - Född från…..
Mi értelme az ötvenes táblának a három sávos úton? Miért kell hetvennel cammogni az autópálya-bevezetőn?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
kadibela
2013.07.17 13:42:42
@zeddez:
Az M5 bevezetőt (nagykőrösi utat) emlékeim szerint kb. 15 éve szélesítették, azok a házak pedig a 30-as években épültek és egyébként tényleg gyakorlatilag az ablakok alatt húznak el az autók. Kifelé azért van 70-es mert azon az oldalon messzebb vannak a lakóépületek.
Nem tudom te mit szólnál ha holnaptól az ablakod alá felhúznának egy 3 sávos autóutat, ahol 70 lenne a megengedett, ergo 90-100-zal süvítenének éjszaka a nehéz teherautók.
Lehet hogy túlzás egész nap az 50, de azért ne mondjuk már azt hogy "el lehet költözni" elég azoknak az embereknek, hogy az odaépült autópálya miatt kb. 20-30%-kal csökkent a lakásuk ára, szerintem erről nem ők tehetnek, mint ahogy arról sem hogy reggel ha dugó van, konkrétan az ablakuk alatt pöfögnek órákon át a kamionok.
Egyébként 60-nal még nem büntettek meg itt senkit, annyival ki lehet bírni ezt az kb.800 m-es szakaszt, nem hiszem hogy pár sietős autós miatt le kéne rombolni a környék lakóházait is tanyára kéne költöztetni az embereket.
Kicsit tekintettel kellene lenni másokra is ennyi az egész.
Az M5 bevezetőt (nagykőrösi utat) emlékeim szerint kb. 15 éve szélesítették, azok a házak pedig a 30-as években épültek és egyébként tényleg gyakorlatilag az ablakok alatt húznak el az autók. Kifelé azért van 70-es mert azon az oldalon messzebb vannak a lakóépületek.
Nem tudom te mit szólnál ha holnaptól az ablakod alá felhúznának egy 3 sávos autóutat, ahol 70 lenne a megengedett, ergo 90-100-zal süvítenének éjszaka a nehéz teherautók.
Lehet hogy túlzás egész nap az 50, de azért ne mondjuk már azt hogy "el lehet költözni" elég azoknak az embereknek, hogy az odaépült autópálya miatt kb. 20-30%-kal csökkent a lakásuk ára, szerintem erről nem ők tehetnek, mint ahogy arról sem hogy reggel ha dugó van, konkrétan az ablakuk alatt pöfögnek órákon át a kamionok.
Egyébként 60-nal még nem büntettek meg itt senkit, annyival ki lehet bírni ezt az kb.800 m-es szakaszt, nem hiszem hogy pár sietős autós miatt le kéne rombolni a környék lakóházait is tanyára kéne költöztetni az embereket.
Kicsit tekintettel kellene lenni másokra is ennyi az egész.
kadibela
2013.07.17 15:28:04
@rvilike:
Nem értem mi abban a szívás hogy 800 méteren le kell lassítani 70-ről 50-re, ami a gyakorlatban 60. Hány másodpercet, mit lehet vele nyerni ha 70-nel mész? Én nem lakom ott, de tudom milyen amikor elhúz az ablakod alatt 17 tonna nyolcvannal, konkrétan csilingelnek a poharak a konyhaszekrényben. Ezt nem kívánhatod senkinek azért mert te nem vagy képest reggel elindulni időben és pont ezen a 800 méteren akarsz 3 autónyi előnyre szert tenni a következő lámpáig.
Félreértés ne essék, nem támogatom az értelmetlen korlátozásokat, csak arra szerettem volna rávilágítani, hogy néha értelmetlennek tűnő korlátozásnak is lehet oka, olyan amire nem is gondolnánk.
Ez nem arról szól hogy kinek milyen joga van, hanem hogy próbáltak egy értelmes megoldást találni arra, hogy kisebb legyen a zaj és rezgésterhelés, csak ezt a közlekedők leszarják, pedig nekik nem járna sok lemondással, konkrétan csak le kellene venniük a lábukat a gázról. Persze meghagyhatták volna a régi 2 sávos utat lámpákkal, szintbeli kereszteződésekkel, buszmegállókkal, stb. Ennél szerintem nagyságrendekkel jobb az 50-es tábla, de tudom hogy sokak annak örülnének ha a Dunát is elterelnék és a helyére 2x4 sávos autópálya és parkoló épülne a város közepén, hű de jól lehetne akkor a közlekedni, a sok belvárosi meg költözzön el tanyára!
Nem értem mi abban a szívás hogy 800 méteren le kell lassítani 70-ről 50-re, ami a gyakorlatban 60. Hány másodpercet, mit lehet vele nyerni ha 70-nel mész? Én nem lakom ott, de tudom milyen amikor elhúz az ablakod alatt 17 tonna nyolcvannal, konkrétan csilingelnek a poharak a konyhaszekrényben. Ezt nem kívánhatod senkinek azért mert te nem vagy képest reggel elindulni időben és pont ezen a 800 méteren akarsz 3 autónyi előnyre szert tenni a következő lámpáig.
Félreértés ne essék, nem támogatom az értelmetlen korlátozásokat, csak arra szerettem volna rávilágítani, hogy néha értelmetlennek tűnő korlátozásnak is lehet oka, olyan amire nem is gondolnánk.
Ez nem arról szól hogy kinek milyen joga van, hanem hogy próbáltak egy értelmes megoldást találni arra, hogy kisebb legyen a zaj és rezgésterhelés, csak ezt a közlekedők leszarják, pedig nekik nem járna sok lemondással, konkrétan csak le kellene venniük a lábukat a gázról. Persze meghagyhatták volna a régi 2 sávos utat lámpákkal, szintbeli kereszteződésekkel, buszmegállókkal, stb. Ennél szerintem nagyságrendekkel jobb az 50-es tábla, de tudom hogy sokak annak örülnének ha a Dunát is elterelnék és a helyére 2x4 sávos autópálya és parkoló épülne a város közepén, hű de jól lehetne akkor a közlekedni, a sok belvárosi meg költözzön el tanyára!
Minden bizonnyal a Tripath TA-2024-es IC-re épülő Sonic Impact hobbi erősítő volt az első igazi mém az audio történetében. A nevetségesen kinéző, leginkább szappantartóra hajazó dizájn, a bóvli megépítettség, a kinézetét messze felülmúló hang, valamint az interneten…..
A Totalcar Hátsóülés-rovata ismét egy kéretlen videóval jelentkezik. Természetesen ezúttal is az aktuális ebéd-utat jártuk meg oda-vissza két konkurens típussal. És nem lettünk okosabbak. Illetve igen, hamarosan olvashatják.
..
kadibela
2013.01.22 16:57:42
Harminc darab húszezres melegíti jobb combunkat a farmer zsebén át. Hűha, mindjárt autónk lesz! Tekintetet hordozunk körbe a horizonton, tippek záporoznak, döntsünk. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz