Regisztráció Blogot indítok
Adatok
bürokraták rémálma

0 bejegyzést írt és 141 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A 7 évvel ezelőtti M5 teszt egy éktelen káromkodással kezdődött. Ez a mostani egy régi emlék tűnődő felidézésével. Ebben nagyjából minden benne is van a két autó közti különbségről. ..
bürokraták rémálma 2016.01.14 23:04:30
Múlt heti szerdai posztom utóélete során merült fel egy csodás program erre az esős hétre Sopronban. A tuning Robikapa se rossz, de azért egy veterán láncfűrész kiállítás (hivatalos nevén Erdő-Mező Veterán Motorfűrész Kiállítás és Találkozó) mindent visz. Többek…..
Belsőség Heti merítés 2014.01.05 10:32:15
Seggriszáló VADÁLLAT, hétvégére... 2011-ben jött a szerelem, mikor olcsó, de erős autót kerestem. Igazából a keresés megkezdésekor eszembe sem jutott az MR2, inkább Z3, MX-5, RX-8 S2000, Impreza, Supra szavak forogtak a fejemben, de valahogy sosem áll össze a…..
Újszerű autót márkaszervizbe viszek, eddig rendben. De hova menjek, ha már nem köt röghöz a garanciafüzet? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
bürokraták rémálma 2012.03.29 13:21:39
@protézisesh:
Látom tudsz olvasni! (Vagy legalábbis a betűket ismered). Nem a minimálbéres alkalmazott voltam, hanem egy olyan, aki tudtam, hogy mennyibe kerül nekünk az autó, és mennyit fizet érte a vevő. Ezen a poszton meg már számolni is kellett és bizony volt pár típus, amin megvolt az 50% tisztán. Főnökünk dícsért is egy-egy ilyen eladás után minket. Csak én azt is láttam, hogy a becsületesen dolgozó jóska-pista egy hónapnyi munka után nem kap annyi fizetést, mint amennyit a főnököm egy nap eltapsol. Mikor meg már nem megy a bolt, akkor a sírás-rívás van, és a szerencsétlenek meghurcoltatása. (Minimálbéres bejelentés 4 órában.)
De tudod mit azt hiszel, amit akarsz.
Viszont természetemnél fogva nem vagyok hajlandó senkit átbaszni, amíg ő sem baszott át engem. Ha ilyen lennék, még mindig ott dolgoznék, de így nyugodtabban alszom, mert a pénz nem minden.
bürokraták rémálma 2012.03.29 14:22:30
@protézisesh:
Egy járóképes alváz szigetelt dobozzal.
Egyik oldal kialkudott vételár vevő részéről 7,5 milla+fa.
Másik oldal: árfolyamtrükkökkel vásárolt alváz a gyártó felé, végletekig lealkudott felépítmény és felszerelése tokkal vonóval, gyári klíma, riasztó, rádió utólag beépítve negyedáron = 5 milla+fa alulról.
Mikor ment a bolt ebből havonta 4-5 darab is elment. Ezeknek több, mint felét visszahozták garanciális szervizre, ahol 80%-os kulccsal kapták az alkatrészt, jóárasítva az olajat (ami nekünk nem volt 1500-ba sem, az a számlán minimum 4-essel kezdődött.) természetesen segédanyagokkal vegyítve. Ja a hitelre vett kocsikért járó jutalékról nem is igazán érdemes beszélni. (egy két ügyesebb vevő bele alkudta a forgalomba helyezési költséget, vagy a rádiót és kész. Ezek voltak a gondtalan évek. A vevő jött magától és arra várt, hogy megfejjék.)
Mellesleg a válság második évében a papíron veszteséges cégből kb 10 milla távozott. Vezetőként ezt nekem kellett volna az ügyfelek és a dolgozók torkán lenyomni. Most ugyanennyi fizetésért nyugodt munkahelyem van, haveroknak hobbiból szerelgetek, nem kell senki szemébe úgy néznem, hogy ezt a szerencsétlent, megint hogy átqrták.
Ellenben egy saját szervizhez némi tőke is kellene, ami nekem nincs. Ha lenne is, másba fektetném.
Amelyik márkaszerviz ezidáig tönkrement, az szinte biztos, hogy hasonlóképpen végezte tevékenységét, csak az ellopott milliókat a tulajok nem akarják, illetve tudják visszatenni a vállalkozásba, hanem sírnak, mint a fürdős qrva. Bezzeg az afrikai vadászatokra járás milyen menő volt pár éve.
bürokraták rémálma 2012.03.29 15:33:24
@esef:
Ha nem engednek be a szervizbe, akkor sehonnan. Ez bizalom kérdése, amire egy jó szerviz nagy hangsúlyt fektet. Ahol én voltam ott mondjuk ilyennel nem játszottak. (Ha komolyabb hiba volt behívták az ügyfelet a műhelybe és elmutogatták neki, hogy mit miért kellene csinálni, hogy újból jó legyen az autója.) Az egész márkaszerviznek a szerviz adta igazán a nevét, hírét. Elég jó szakemberek voltak, ritkán volt vevői reklamáció. Sőt sokszor hoztak olyat, hogy otthon, vagy valaki fusiban kezdte javítani, de megakadt és inkább elhozta hozzánk. Ellenben ilyenkor vastagon fogott a ceruza.
Olyan is volt, hogy ügyfél bejött, hogy szeretne olajat venni, csak flakonba, mert kellene neki utántöltésre. Az eladó nem beszélte le róla, de közölte, hogy sokkal jobban jár, ha elmegy a 10 km-re lévő olajkereskedésbe, mert mi nem adjuk olcsón. Ez így korrekt is volt, de ezt a főnök nem tudta. Egyébként az igaz, hogy márkaszervizek kötött alkatrészárakkal kénytelenek dolgozni. Azaz hiába kapja olcsón (sokszor olcsóbban, mint egy független alkatrész-kereskedő) a gyári alkatrészt, akkor sem adhatja kevesebbért egy központi árnál. Viszont nálunk volt beszerzés nem gyári forrásból is, amire nem kellett központi márkakereskedői árrés. (Viszont az ügyfél nem is tudott róla, hogy bizony nem gyári, amit beépítettünk.)
Fordult velem olyan elő, hogy injektor kellet volna. Tudtam, hogy mennyi a gyári beszállítói ár, de mégis többért kaptam volna meg a márkakereskedésben, mint az Unix-nál. Pedig ők a beszállítótól többért veszik, azonban nincs a kezük megkötve árrésileg.
Az egész importőri bagázs jobban járna, ha kisebb alkatrész haszonkulccsal és rezsióradíjjal dolgoznának, mert akkor többen választanák a márkaszervizt. Én ismertem több olyan szervizt, ahol nem csak a cserére mentek, hanem csomó mindent javítottak is, igaz csak garancia időn túli járművek esetén. Az is igaz, hogy ezek közül mindenhol volt ismeretségem a szerelők között.
És javaslom ,hogy ha valaki jót akar, akkor szerezzen ismerőst, aki saját kuncsaftként kezeli, még akkor is, ha a szervizbe viszed a kocsit.
Sokféleképpen lehet a visszaeső értékesítésekre válaszolni, lehet a gyártás visszafogásával és kívánatosabb modellek gyártásával is. Ez utóbbi a bátrak eszköze, például a Volkswagen konszerné. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
bürokraták rémálma 2012.02.07 19:47:57
@Kopi3.14:
És még a pedálok térbeli helyzete és mérete.
Persze így lehet, hogy háromféle pedálgarnitúra készül. 1 - fox/polo/fabia, 2 - golf/octavia/a4, 2 - a6/ stb.
Ez csak egy tipp, de attól, hogy a pedáltengely távolsága fix, még elég széles határokban lehet módosítani az ülés elhelyezkedését hozzá képest.
Viszont az is lehet, hogy erre nincs is szükség.
Hiába nagyobb az öntömeg, a merev utascellát a nagyobb tömegre méretezik. Így nem az számít, hogy hol ülsz a kerékhez képest, hanem hogy hol ülsz az energia elnyelő rész végéhez képest. Ergo egy nagyobb tömegű autónak nagyobb első túlnyúlás, és erősebb utascella kell ugyanakkora védettséghez. Erre a rugalmas felépítés lehetőséget ad. Egyébként ami a cikkben nincs benne, vagy nincs igazán kiemelve, hogy a még rugalmasabb gyártósor a nagyon fontos.
Ha holnaptól mindenki passatot akar, akkor azt gyártanak, holnaputántól meg fabiát, mert az kell, akkor ezt gond nélkül megoldják gyártószalagon belül. Kisebb eséllyel áll le gyár, ha épp egy modell kevésbé keresett, míg a másikkal fut a szekér. (Nem akarok számokkal dobálózni, de piszok nagy összegbe kerül, ha egy gyártósor leáll, akár rövid időre is. Japán gyártóknak évekbe is beletelhet, mire teljesen kiheverik a földrengést és Fukusimát.)
Ez a konkurenciával szemben nagy előny lehet. Pl fele annyi idő alatt szállíthatnak egy keresett modellt, mint más gyártó.
Majdnem úgy lett, hogy poszt helyett egy "Betegség miatt zárva" tábla fityeg a Közlönyön, de Adorján nem bírt magával, és lázmérővel a hóna alatt számolt egy kis váltóáttételt. Nagy szerencse ez mindannyiunknak, különben itt most az Ackermann-kormánygeometria mélységeivel…..
bürokraták rémálma 2012.02.01 00:35:31
Mérnök vagyok, viszont nem ezzel foglalkozom, így előre elnézést kérek, ha nagy hülyeséget írok.
Azonban a sok éves vezetési tapasztalat alapján mondom, hogy nem árt olyan geometriát tervezni, ami nem teszi feleslegesen fárasztóvá a vezetést, versenyzést. Ezért szerintem a kerék talppontja és a csap döféspontja a lehető legkisebb legyen, hogy a kanyarbejárati fékezéskor esetleg megcsúszó kerék, ne (vagy csak keveset) módosítson a bekormányzó erőn. Illetve én nagyobb utánfutást adnék, mint egy széria változat, mert így egy „idegesebb” beállítás sem feltétlen fárasztó hosszú időn át.
Érdemes lenne végiggondolni azt is, hogy átlagosan mekkora arányban fog az autó bekormányzott kerekkel közlekedni, illetve mekkora az átlagos bekormányzás szöge. Mert ez alapján lehet változtatni az összekötők hosszán és elhelyezkedésén. Pl. inkább egyenesben ideges és kanyarban kezes. (Lehet, hogy a végsebesség csökken valamelyest, de a kanyarban való megcsúszást jobban lehet kontrollálni.)
Sajnos annyira nem vagyok benne a témában, hogy számszerű (és képletszerű) adatokkal, összefüggésekkel segítsek, csak amatőr módon érdekel a dolog. És kíváncsi vagyok milyen lesz végül!
És szerintem is egy jó esztergályos könnyen készít a kormánymű és összekötők közé közdarabot, aminek segítségével a kormánymű elhelyezése már másodlagos szempont. Ez maximum tömegnövekedés miatt lehet probléma.
Drukkolunk, hogy jó legyen!
(De nem akarok nagyon bele vau-vau! Van itt olyan, aki nagyobb szakértő!)
Tankolja csuklós buszát, hogy még életében átvehesse az iPad-et! Vagy tankoljon, ahogy eddig, és elégedjen meg egy reklámbögrével. Mai cikkünk blogposztja...
A mai napra öregmerci szerelgetést terveztem. Aztán öcsém hívott reggel, hogy tudok-e róla, hogy a hétvégi Mercedes-csillagtúra rajtja ma délelőtt van a Roosevelt Széchenyi téren (nem is tudom, átnevezték már?), mert éppen most voltak bent náluk a reggeli műsorban a szervezők.…..
autózz! Majd adunk betétlapot 2011.05.19 07:59:00
A posztban szereplő helyszín nincs messze tőlem, így én is gyakran megfordulok errefelé. Az egész bevásárlóközpont fokozott figyelmet igényel közlekedési szempontból. Már a Szentlőrinci úti becsatlakozás is el van szúrva, itt gyakran van baleset, az én autómat is törte már…..
Belsőség Meg vannak barmulva 2011.05.18 06:00:00
A sors fintora, hogy miután elintéztem a dolgomat, egy sarokkal odébb éppen elém került, így a piros lámpánál szépen ki is szálltam a kocsiból, hogy megvitassuk a kérdéseket. Vélemények az azonos című írásunkról...
bürokraták rémálma 2011.05.18 10:30:42
@Shadowbull:
Akkor téged sem zavar, ha én is felkapcsolom, mikor jössz velem szembe.
Mert én ezt csinálom, csak van mikor a kamionnal megyek, annak meg van pár lámpa felül is.
De ha nem tetszik, akkor menj el egy dilidokihoz és öntsd ki ami fáj.

Nyugi nem csak a bunkó motorosok, hanem a gagyi xenont használók is ezt kapják. Én nem sajnálom tőlük azt a néhány fotont.
Hogy elkerüljem a Szentendrei út nyüzsgését, néha a Filatorigát felől rövidítek. Szeretek arra járni, szívesen bogarászom a folyamatosan frissülő graffitiket – pompás szabadtéri tárlata ez az utcai művészeknek. Hogy kerül a Sebesség oltárára a graffiti?…..
bürokraták rémálma 2011.05.13 11:52:06
@Mostly Harmless:
Ebből is látszik, hogy Bp egy nagy falu!
Amit sejtettünk, hogy így lesz, az be is következett. Mivel nagyon kevés új autó fogy, és ezeket sem magánemberek vásárolják. Ők - a szűkösebb anyagi lehetőségek és a rossz hitelfeltételek miatt - inkább vennének valami használtat (jelenleg a használtautó piac kb. a…..
Belsőség Vakon is menne? 2011.04.23 14:54:00
    Az Amarok tompított fényének wolframszálai pont nálunk döntöttek úgy, hogy inkább elpárolognak. Kétoldali izzócsere, egy szál spanyol nyelvű használati útmutatóval. Vélemények az azonos című írásunkról...
  Talán olvasták Alfám történetét, a csodaszép, minden porcikájában csábító, V6-os 166-os sztoriját. Lehet, azt is, hogyan sikerült visszaszereznem vételárát a morálisan kissé ingoványos neppertől. Nem kezdenék hosszú fejtegetésbe arról, miként és hogyan jutottam el…..
bürokraták rémálma 2011.04.03 08:52:21
@gromek7: Nem rossz érték az. A látszat csal, ugyanis ezek a volvók még nem olyan nagyok. Külsőre alig nagyobb, mint egy octávia. Nekem leginkább a 850-es tetszik, régebben nézegettem is őket. Viszont féltem a használt turbóbenyától, dízelt, meg lomha benzinest nem akartam, így letettem róla. De tetszeni tetszik.
Egy kavicsfelverődés vagy fólia miatt nem kell rögtön a korrupcióhoz nyúlni, mindkettő lehet legális. De miért kell halálra kínozni a dízeleket? Vélemények az azonos című írásunkról...
bürokraták rémálma 2011.03.14 08:50:04
@bela bacsi:
Ez a meghatalmazás Magyarországon minden hivatal heppje!
A családban általában én intézem az összes autó vizsgáztatását. Egyrészt ilyen helyen dolgozom, másrészt ha valami gond van meg is tudom csinálni. Namost az anyám nevén lévő autóhoz is kell meghatalmazás, de az sem mindegy milyen. Amit otthon írsz, sk van aláírva tanuk előtt, az NEM JÓ. De amit a hivatal ad és én írom alá anyám helyett az igen. Mert ugye ha anyám el tudna menni vizsgáztatni, akkor minek a meghatalmazás. Ha nem tud elmenni, akkor meg hogy kapja meg azt a formátumot, amit a hivatal ad ki?
Ennél még rosszabb a magyar posta. Direkt kisbetű, mert ilyen bürokratikus szart, mint ami ott van ritkán látni. Postásokkal nincs bajom, de a rendszer az köpedelem.
bürokraták rémálma 2011.03.16 08:19:57
@kovi1970:
Mellé lőttél nem kicsit!
Ahol anyámék élnek ott nincs vizsgaállomás, ahol én ott igen. Sőt a jelenlegi munkahelyemen is. Ezért kézenfekvő, hogy ilyenkor kocsi csere van. Főleg, mivel nekem is van kocsim a NEVEMEN!
Inkább az a nagy kibeb@szott helyzet, hogy egy egyszerű műszakira majdnem anyakönyvi kivonattal kell elmenni, ha nem a saját autódat viszed. Inkább ezen kéne fölháborodnod. Ezt nap, mint nap tapasztalom. Persze a kollegák rugalmasak és általában kreálnak gyorsan valamit, csak az a kérdés, ha így kell/lehet megoldani, akkor egyáltalán minek? (Biztos sok a fölösleges papír az irodában.)
A biztosítással kapcsolatban pedig, ha vannak kiskapuk, akkor az a hülye, aki nem használja ki. Vagy te nem szoktál egy jobb ajánlatért év végén váltani? (A hangsúly a jobbon van, nem az olcsón.)
Persze ha te vagy az olajherceg és a pénz nem számít, akkor megértelek.
Egy rendesen működő vállalat életében eljő a pillanat, amikor elengedhetetlenné válik egy teherautó. Hozni-vinni a marketing anyagokat, a remittendát a Lapkertől, költöztetni a kollégákat, kiszállni rendezvényekre. A Totalcar most érte el a fejlettségnek azt a fokát, hogy…..
Belsőség Passat light 2011.03.07 06:29:59
Volkswagenes dilemma: Golffal Dunát lehet rekeszteni, ráadásul kicsi is a családnak, a Passat viszont drága, mi legyen? Mi más: Jetta! Vélemények az azonos című írásunkról...
bürokraták rémálma 2011.03.07 08:32:59
@HenteSS88:
A konszern autóiban gyújtás ráadásakor minden visszajelző világít,de pár másodperc múlva a legfontosabbakat kivéve a többi elalszik. Beindítás után meg csak az, ami hibát, vagy valami működtetését jelzi.
bürokraták rémálma 2011.03.07 09:10:58
@turulpina: Én se gondolom olyan hűde fontos extrának, de az is igaz, hogy mindig olyan autóim voltak, melyekben a kézifék jól és könnyen működött. Van viszont néhány céges kocsink, amiben kényelmetlen a kézifék használata. Pl. a fiat furgonok, amikben bal oldalt van. Egyrészt keresni kell, mert nem a megszokott helyen van, másrészt szűk helyeken való ki/beszállásnál olyan csíkot húz az ember combjára hogy ihaj! Ezeknél nyugodtan lehetne elektromos önműködő kézifék.
bürokraták rémálma 2011.03.07 09:35:38
@BeeTm:
Ja kérem a síkságon furcsa az emelkedő! :-)
Nálunk az asszony úgy tervezi meg az útvonalat, hogy ne legyen benne olyan szakasz, ahol vissza lehet gurulni. És akármit csinálok az emelkedőn való elindulás számára mumus. Neki jól jönne egy ilyen szerkezet. Ha vele vagyok, akkor én helyettesítem a hill-holdert. :))
Jól látta Tibi, valóban nem volt még ilyen poszt itt korábban, pedig sok történetet kaptam már és osztottam meg veletek, jópár téma újra meg újra előkerül. Ennél viszont különösen érdekelne, hogy volt-e már másnak is hasonló tapasztalata és rájött-e, hogy mit akartak…..
bürokraták rémálma 2011.02.24 14:01:39
@SilentSound:
Bárcsak minden tolvaj beülne! Azt se bánnám, ha nem önszántukból, sőt mégjobb lenne, ha beülnének és soha többé nem is tudnának kiszállni. Majdcsak eltartunk pár rendőrautóval többet. Különben is a börtönök is zsúfoltak. :-)
Mostanság Budapesten elég jól lehet autózni nappal. Aztán leszáll az éj, az autók többsége eltűnik, és járhatatlanná válik a város. Vélemények az azonos című írásunkról...
bürokraták rémálma 2011.02.23 15:41:45
@GiXXXer: Igen a Mezei utca felöl meg lehetne csinálni a telizöldet mindkét irányból + jobbra kiegészítő lámpákkal.
A kiskörút pedig tényleg el van baxva. Főleg a malom környékén.
Ha valaki tudja az elérhetőségét annak a f@sz-nak, aki Kecsón a lámpákat programozza, az kérem adja tovább nekem.
Ugyanígy szar a Bethlen krt- Kurucz krt sáv is, bár ott más a program délelőtt és délután, de a lényeg, hogy vagy az egyik irány szív, vagy mind a kettő.
A Budai kapunál a városból Pest felé zöldet kapsz, akkor az 50!!! méterrel arréb lévő gyalogoslámpa pirosra vált! Persze a legtöbbször a gyalog már addigra átment a piroson, így az autósok megvárják a nagy semmit. Viszont így legalább nem lehet elérni a következő kereszteződésnél lévő zöldet. Igaz nekem van egy trükköm ennek a kivédésére, de azt azért nem lehetne tömegesen művelni, akkor sem ha elméletileg nem szabálytalan.
bürokraták rémálma 2011.02.23 16:50:05
@záporjózsi:
Az nem érdek hogy valamivel feleslegesen meg kelljen állni! Az f@szság. Ha 50-el lehet menni, akkor kamrezázzák be és mindenki haladhat 50-el.
Így van pár hely ahol meg kell állni, de előtte, utána megint átlépik a sebességhatárt.
Robert Kubica ralibalesete után újabb sportbaleset borzolja az autósport-kedvelők kedélyeit. Mattias Ekström az Audi téli edzőtáborában, röplabdázás közben rosszul esett, eltört a csuklója.A Német Túraautó Bajnokság (DTM) kétszeres bajnoka (2004, 2007) az Audi szokásos tél…..
Ez a nagy dög bálna nekem nagyon hiányzik! A videót nagy hanggal tessék nézni, megéri! És hogy milyen utat tett meg az autók fejlesztése máig? Itt megnézheted, de hozz előtte enni és innivalót!..
bürokraták rémálma 2011.02.15 12:26:20
www.youtube.com/watch?v=_eWoRUzFOUk

Nekem Ő hiányzik és a verdája! Persze focusszal is jól nyomta!
bürokraták rémálma 2011.02.15 21:39:47
www.youtube.com/watch?v=8_FJPbR4k7Q

2:15-nél:
Nicky: Elfér?!
Colin: El hát!
Nicky: Biztos?!
Colin: El fért, nem?
Nicky: Ja, de kell rá kis polír.

Kár, hogy a Fábiára nem költöttek elég pénzt, így az nem lett olyan jó, mint az Octávia az elején.