Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Nem én vagyok, hanem én

0 bejegyzést írt és 1098 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Rengeteget olvastam a témáról és nem olyan könnyű megszabadulni ettől a sunyi dögtől, főleg, ha az egész szervezetedben szétterjedt. Bármikor, akár egy antibiotikumos kezeléstől is, erőre kaphat a candida pl.:a bélrendszerben és évekig tartó kínzását vérvétellel sem lehet…..
Nem én vagyok, hanem én 2013.05.26 15:59:39
@nyapic:
Most olvastam a posztod!
Ha még nem volt, a kivizsgálás során feltétlen csináltass teljes tumorkeresést; emlőtumor irányába is!
Üdv!
Alig egy-két hétre elegendő kiosztandó steril tű és fecskendő maradt a legnagyobb forgalmú budapesti tűcsere programban a VIII. kerületben. Ez azt jelenti, hogy ha hamarosan nem történik sürgős beavatkozás a kormányzat vagy az önkormányzat részéről, akkor több mint 2 ezer drogfogyasztó maradhat…..
Nem én vagyok, hanem én 2012.09.26 12:17:03
@A fidesz a betegek kiirtására készül:
Igen, tudok. A HIV több, mint 30 éve van köztünk, és ezalatt az idő alatt USD milliárdokat költöttek a vírus felfedezésére, diagnosztizálására, kampányokra, gyógyszerfejlesztésre és azok 3. világbeli terjesztésére. Anthony S. Fauci előadását hallva (ha nem tudod, hogy ki az ipse, bátran nézz utána) a HIV nem gyógyítható, de kezelhető és megelőzhető. Az előadás legfontosabb információja pedig az volt, hogy a mai korszerű gyógyszerekkel egy HIV fertőzött beteg életét a tervek szerint kb. átlag 50 évvel meg lehet hosszabbítani (pl: Magic Johnson több mint 20 éve beteg) Ez azt jelenti, hogy a HIV fertőzött egyén nem AIDS-ben fog meghalni; vagyis a fertőzöttség csak egy mellék diagnózisnak fog számítani a haláluk napján.
Egyetértek a tűcsereprogrammal, de sokkal inkább egyetértek azzal, ha valaki nem drogozik, mert ugyebár az az igazi prevenció, nem?... :)
Jó volt nézni a csapatot! Szurkolni mindig is lehetett nekik, de örülni nekik nem mindig.Én ezt mindenekelőtt Prandellinek köszönöm! Bátor felállásban küldte fel az aranylábúakat, ráadásul a cserékkel sem visszakozott, hanem nyerni akart. Elejétől a végéig. Pedig, szerintem, a…..
Nem én vagyok, hanem én 2012.06.11 10:15:14
Az van, hogy elfogultan nézted a meccset (ez persze nem baj), ezért Kassait sem tudod jól megítélni. Mert el tudja azt valaki képzelni egy spanyol-olaszon, hogy 1 játékosnál sem gurul el a gyógyszer? Hogy szinte nincs is reklamálás (amikor meg volt, akkor villant is a sárga egy spanyol esetében)? Hogy nincs túlzott szimulálás? Hogy mindkét csapat inkább magával foglalkozik és a focival, és nem a másikkal?

Mert itt az történt, hogy Kassai fogta a meccset, ugyanakkor engedte a játékot, ezért alkalmazott folyamatosan előnyszabályt, és konzekvensen fújt, ha a támadó az őt ért szabálytalanság miatt már nem érhette volna el a labdát.

Az összes kérdéses les szituációt jól ítélték meg! És ez nagy szó, pedig mindegyik határeset volt.

Azt írod Balotelli egy mezei szabálytalanság miatt kapott sárgát. így van. De ha visszanézed a felvételt Kassai mutatta neki, hogy az már a 4. volt, és valószínűleg a korábbi során beígérte Balotellinek a lapot. Aztán meg is adta neki. Ezért nem is reklamált Balotelli.

De több sárgát is így osztott ki, nem egy kifejezett szabálytalanság miatt, hanem több kisebbért egyszerre.

Cassano tényleg kaphatott volna sárgát, sőt... De ha ezt is visszanézed, akkor láthatod, hogy Casillas nem reklamálta foggal-körömmel a lapot. Mert mind a ketten és Kassai is úgy gondolta, hogy hülyeség az egész. És az is volt.

Kassai azért volt nagyszerű, mert az EB legjobban várt meccséből kihozta a maximumot; a totális futballt. Ezt csak elszúrni lehetett volna. A jó bíró pedig az, aki nem szúrja el, hanem hagyja, hogy megtörténjen, illetve nem hagyja, hogy elromoljon a játékosok miatt!
Tisztelt Praxis blog!   Én május 3-án voltam a Kazincbarcikai Kórházban 12.heti UH-n. Fél 10-kor beadtam a beutalót, nem voltak túl sokan előttem, gondoltam hamar végzek, mert még dolgom volta városban is, amit máskor nem tudok elintézni, mert dolgozom és ritkán kapok…..
Nem én vagyok, hanem én 2012.05.11 16:58:40
@Irkutszk:
Természetesen nem tudom miről beszélsz... :)
A fenti mondatba, mindenki kedve szerint rakja ki a hiányzó vesszőket...
Nem én vagyok, hanem én 2012.05.13 15:03:58
@R.-né Kerrigan Sára:
Úgy gondolom, hogy Tescoból több van, mint kórházból, és pénztárosból is több van, mint orvosból. A két képzés között is különbség van, habár a fizetésekben nem.
Úgy gondolom, ha jól működő egészségügyet, empatikus, kipihent orvosokat akartok, akkor azt ki kell fizetni, kőkeményen pénzt kell pumpálni a rendszerbe!
De addig is, jó lenne ha végre megértené mindenki, hogy az orvos munkaideje is 8 óra (itt nem az ügyeletről van szó)! És nem több! Még akkor is, ha a rezidens nem áll fel fél 4-kor és lép le, hanem bent marad, hogy akár 5 után viziteljen a szakorvossal, habár ezt senki sem fizeti ki neki és a szakorvosnak sem!
De hozzáteszem, hogy mire egy orvostanhallgató diplomát kap, addig kb. 1-1,5 évet ingyen ledolgozott a magyar államnak!
Szeretném, ha értenéd, hogy a rendszer jelenleg még ezért működik!
Tisztelt Praxis blog!   Orvost váltani mindig rizikós helyzet, de legtöbbször azért kerül rá sor, mert elkerülhetetlen. Nálunk is valahogy így volt, elköltöztünk régi lakhelyünkről, ezért kézenfekvő volt új orvost választani a család számára. Ha úgy vesszük, 50…..
Nem én vagyok, hanem én 2012.02.18 13:12:21
@taknyos zsiráf:
Szerintem, meg kifejezetten nehéz megdopplerezni egy zsiráf carotisát... Oké?... :)
Tisztelt Praxis blog!   Jó másfél év után sikerült magamban annyira "lerendeznem" nagymamám elveszítését, hogy most már meg tudom írni az ő történetét. Hozzá kell tennem, hogy a fájdalom még ennyi idő után sem múlt el, hiánya pedig minden nap éget. Igyekszem…..
Nem én vagyok, hanem én 2012.01.09 11:16:20
@isssti:
így van, legyen börtön!
Aztán a kivonulási idő nem 7 óra lesz, hanem 7 és fél. De bassza pék, jó is lesz az...
Praxis Meggyilkolták a kisbabámat 2011.12.17 13:09:00
Tisztelt praxis!   László kórházról szeretnék pár szót írni. Ez év március végén kerültem be a kórházba 35 hetes terhesen hányással és nehéz légzéssel. Infúzióra kötöttek, majd közölték velem, hogy nyugodjak meg, mert meg fognak gyógyítani. De sajnos nem így…..
Nem én vagyok, hanem én 2011.12.18 14:54:43
@Dr.laikus PhD:
Az a jó benned, hogy laikusként is elsőre vágod a diagnózist... :)
Nem én vagyok, hanem én 2011.12.18 14:55:27
@Droidfigyelő:
Csak a kérdésedre válaszoltam... :)
Az én történetem már elég hosszú , megpróbálom összeszedetten úgy leírni 16 év időszakát, hogy a rideg valóságot foglaljam bele !Tizenhat éve meghalt a nővérem hirtelen szív infarktusban, innentől a saját betegségeim mellett az idős szüleim vigasztalása és az ellátásuk…..
Nem én vagyok, hanem én 2011.12.12 12:48:05
@PsychoCicus:
Csak az a baj, hogy te nem vitázol...
Hanem ítélsz... Meg... És el...
Nem én vagyok, hanem én 2011.12.12 13:01:50
@PsychoCicus:
Ha szabad egy megjegyzést, ugyanis ez a mondatod nagyon szép. "És ezért MINDENKI felelős, aki benne van."
Mert így van, ahogy a mondod... Az orvos is hibás, meg a nővér is, meg a beteghordó legény is... Meg a politikusok... Meg az érdekvédő szervezetek... De hibás a beteg... Az összes tb-t fizető, vagy épp nem fizető... Mert ők is benne vannak...
Remélem, így értetted az előző mondatot... :)
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!     Tisztelt Praxis blog!  …..
Nem én vagyok, hanem én 2011.10.31 21:20:28
@In Motion:
"Itt annyira kurvára okos mindenki" Főleg, te, mikor ezt írod:
"Ha valakinek az élete veszélyben van igenis menjenek ki a helyszínre, és próbálják meg megmenteni. Mert emberéletről van szó. Ez nem lehet pénz kérdése." Ugyanis az életmentés gyakorlatilag csak pénz kérdése...
Nem én vagyok, hanem én 2011.10.31 21:23:08
@Reggie:
Volt már epilepsziás rohamod?
Nagyon is igaz a Puskás Ferencnek tulajdonított mondás: "kis pénz, kis foci". Mert hiszem, hogy az egészségügyi ellátás akár szolgáltatás is lehetne...Miért? Mert az egészségügy egy kifejezetten pénzigényes ágazat...Ha töménytelen mennyiségű pénzed van, akkor…..
Nem én vagyok, hanem én 2011.10.16 08:24:21
@El Visco Stello:
Demagóg vagy. Csak úgy mondom.
Nem én vagyok, hanem én 2011.10.16 08:37:44
@El Visco Stello:
Amit én mondtam, az annyi volt, hogy akkor lesz Magyarországon olyan ellátás, amit elvártok, ha annak a pénzügyi háttere biztosítva lesz. Ez tény. Persze az igazság fájdalmas. De sajnos ez van.
Nem én vagyok, hanem én 2011.10.16 08:56:44
@El Visco Stello:
Még egyszer mondom, ha a pénzügyi háttér biztosított, akkor ilyen lehet az ellátás. Ez nem demagógia. Ez elérhető. Magyarország a világ fejlett 10%-ba tartozik.
A többeshármast meg értsd úgy, ahogy akarod!
Praxis Terhesség, vagy még sem? 2011.10.09 08:57:00
Kedves Olvasók! Már 15 hónapos volt a kisfiunk és úgy gondoltuk párommal, lassan ideje, hogy jöjjön a kistesó. Nem erőltettük a dolgot, nem akartam azon agyalni folyton, hogy összejön-e, csak rábíztuk magunkat ismét a természetre. Sajnos a következő hónapba is megjött. Nem…..
Nem én vagyok, hanem én 2011.10.12 04:49:52
@bakela:
Akaratlanul is megmentetted az életem... :)
Nem én vagyok, hanem én 2011.10.12 05:04:42
@adren:
Nem, az orvosok nem tippelnek. Hanem, ahogy fenn is írtam, a beteg kórelőzménye, jelen panaszai és az elvégzett vizsgálatok alapján a szakirodalomban fellelhető statisztikai adatokra alapozva a leggyakoribb lehetséges diagnózist választják, és ennek megfelelően alakítják a terápiát.

Ez nem tipp. Ellenben a blog olvasói tippelhetnek. Szóval, akkor adott előtted is a lehetőség. Tippelj!

Fogom a fent boncolt mondatot és elhagyom az elejét:
"pozitív terhességi teszt mellett kialakuló hüvelyi vérzés felveti..."

Szerinted a mondat ilyetén való olvasata esetén mi a leggyakoribb diagnózis?... Mert nem a méhen kívüli terhesség...

Ha erre válaszolsz, mindegy, hogy jót vagy rosszat, akkor a fenti kommentedre más összefüggésben is fogok válaszolni...
Nem én vagyok, hanem én 2011.10.12 07:09:10
Nagyon is igaz a Puskás Ferencnek tulajdonított mondás: "kis pénz, kis foci". Mert hiszem, hogy az egészségügyi ellátás akár szolgáltatás is lehetne...

Miért? Mert az egészségügy egy kifejezetten pénzigényes ágazat...

Ha töménytelen mennyiségű pénzed van, akkor nemcsak elcsábíthatod a legjobb orvosokat, nemcsak berendezheted a legmodernebb kutatólaborokat, nemcsak felszerelheted a legmodernebb betegellátó helységeket, nemcsak a lehető legjobb hotelszolgáltatást nyújthatod, hanem ennél sokkal többet is... Ilyenkor odafigyelhetsz már a legkisebb részletekre is...

Van olyan hely, ahol mindez megtalálható... Sőt...

Tudja valaki, hogy Magyarországon mennyi mentőhelikopter működik?... Mert ennek a kórháznak 3 db. van...

Biztonsági őr minden sarkon. Normális étterem. Ajándékbolt. Normális parkolási lehetőség. Óriási akvárium a bejáratnál. Kert. Játszótér...

De ezen a helyen arra is van pénz, hogy alkalmazzanak egy nyugdíj előtt álló hölgyet, akinek csak annyi dolga van, hogy leüljön az egyik játszósarokba, és foglalkozzon a gyerekekkel, mesét olvasson nekik...

Némelyik alkalmazott kutyával mászkál a folyosón. A kutya nyakörvén egy kórházi belépőkártya virít a kutyáról készült fotóval és a nevével. Ja, meg azzal a szöveggel, hogy játssz velem!...

Beszarás?... Az!...

A kórház hosszú évek óta megtalálható az ország 10 legjobb gyermekklinikáját felsoroló rangsorban...

De ha nem hiszitek el, akkor nézzétek meg ezt a filmet:

www.youtube.com/watch?v=7SHsXWYNGos

Figyeljétek meg, hogy beszél a kutatásról... Hogy mennyire fontosnak említi az oktatást... Hogy mit mond a nővérekről...

Emellett sok szám is elhangzik a szövegben, de egyet mégis kiemelnék: 636 millió... Nem HUF, hanem USD...

Mikor lesz Magyarországon ennyi pénz egyetlen kórházra (amikor a rendszerváltás óta csak kifele vitték a pénzt az egészségügyből)?... Mert, amikor ez bekövetkezik, abban a pillanatban ezen blog minden olvasója megkaphatja a jelen körülmények között az egészségügyön (és nem a mindenkori felelős magyar politikán) számon kért és elvárt ellátást...

Addig pedig marad a "two room house with four patient beds and one volunteer doctor on horseback"...

Mert "kis pénz, kis foci"...

Ha a bloggazda szeretné, a nevem és ezen utolsó sorok kivételével posztként közzéteheti az írást. Kíváncsi vagyok, hogy Index címoldalra kerül-e!
2009-ben a születésnapomra nem kaphattam volna szebb ajándékot, mint két csíkot a terhességi teszten. Nagyon szerettünk volna kislányunknak testvért.  Az első trimeszter tökéletesen, a papírforma szerint zajlott. A gondok a 22. hét környékén kezdődtek korai méhkontrakciók…..
Nem én vagyok, hanem én 2011.10.07 07:55:38
@Bors75:
Értem. És köszönöm a bővebb kifejtést.

Azt írtad fönn, hogy azért született meg ez a bejegyzés, hogy ha a nőgyógyász olvassa, akkor esetleg magára ismer, okul belőle... stb...
Megnyugtathatlak. Ha nem is olvasta, akkor is egy életre vele van a történet, mert nem véletlenül látogatta naponta a szülés után Gazsit. És biztos vagyok benne, hogy az ő retinájába meg az az ultrahangfelvétel égett bele, amit majd a következő hasonló esetnél elő is fog hívni.

Nem mentegetem őket. De te magad írtad, hogy ő és még 2 ultrahang-diagnoszta volt jelen a vizsgálatnál. Ha ez típusos hydrops lett volna, kiszűrték volna. De nem az volt. Akkor még nem (erre mondtam fenn, hogy mindig a 2. vagy a 3. orvos az okos). Ezért ingatták a fejüket, zavarban voltak, nem tetszett nekik, amit látnak, de nem tudták, hogy mi az, mert még nem látszott.

Aztán utólag, amikor kiderült a diagnózis, hirtelen nyilvánvaló lett. Ott volt. Csak mégsem. Pedig mégis ott volt... Érthető ez?...

Orvosként tudom, hogy milyen az, amikor bejön a beteg és semmi sem biztos, csak az amit elmond (aztán néha kiderül, hogy mégis van ami kamu). Azt ő úgy érzi. Amiből én meg több dolgot is gondolok, csak aztán egyiket sem tudom megerősíteni, mert nem tapintható, nem hallható, nem látható... stb...

Tudom milyen az, mikor felhívja az ember a kórházat, hogy megkérdezze, mi lett XY sorsa. Tudom milyen az, amikor a kolléga szúr le (természetesen ide más szó illene) a vonal végén, mondván semmi baja sem volt, te meg mégis beküldted. És tudom milyen az, mikor a bizonytalanság kellős közepén a 3 lehetséges gondolatod közül az egyik mégis bejön. Hidd el, nagyon nem egyszerű ez a szakma. Nagyon ritkán fekete vagy fehér valami.

És hidd el azt is, hogy amikor ezt írod: "lehet, hogy kezelhettem volna nagyvonalúbban a pimaszságod, valószínű, hogy személyes kontaktus közben ez sikerült volna", akkor nincs igazad, mert személyes kontaktus során semmi esetre sem lettem volna pimasz.

Tisztelettel:
Hapci, a 7 törpe egyike... :)
Nem én vagyok, hanem én 2011.10.08 06:31:13
@edickinson:
Hosszú nap volt a mai, és még a hazáig tartó vezetés sem frissített fel, pedig egész jók voltak a számok rádióban. De aztán hazaérve elolvastam a kommentedet (igen, jól látod a blogokon elfogadott stílus szerint a továbbiakban is tegezni foglak), és olyan, de olyan jót nevettem. Köszönöm neked. De komolyan. Most végre minden tiszta... :)

De mielőtt azt hinnéd, hogy rajtad nevetek (bár akár hiheted ezt is, ha kedved úgy tartja, nekem tök mindegy), elmondom, hogy azon nevettem, hogy végre kiderült számomra, hogy te nő vagy. Bocsánat: NŐ vagy. Mert én balga meg egész eddig azt hittem, hogy férfiból vagy... :)

Jó, tudom, ezzel most rombolom a korábban megszerzett renomémat, miszerint átlátom, hogy kik olvassák ezt a blogot... :) De rólad tényleg azt hittem, hogy férfi vagy. Mea culpa. Mi sem bizonyítja egyébként ezt jobban, mint ez a kommentem: @miklos.rabai:, ahol kisfiamnak neveztelek a kislányom helyett... :)

Mondjuk ezen nem is kell csodálkozni, ha valaki eDICKinSON nevet választ magának egy blogon... :) (Persze majd azzal fogsz visszavágni, hogy sötét vagyok, hogy azt se tudom, hogy ki az az edickinson... De honnan is kéne tudnom?... :) Nyilvánvaló, hogy példaképed, kedvenc íród, művészed, szakmád jeles képviselője... stb... Vagy épp a férjed... Amúgy hozzátenném, baromira nem is érdekel pillanatnyilag, hogy ki... :)

De vissza a lényeghez, mert nem értettem, hogy miért láttad bele az anyatigrises hasonlatba, hogy leostobáztam volna a 30-60 éves női korosztályt. Most viszont be kell látnom, hogy te ezt tényleg magadra vetted. De azért gyorsan elmondanám, hogy ha én mégis ostobának tituláltam volna azt a női korcsoportot azzal a mondatommal, akkor abba téged - mivel férfinek gondoltalak - semmiképp sem érthettelek bele... Tudod, ez logika... Abból pedig állítólag ötöst kaptál... :)

Viszont adott a kérdés, hogy ezt te miért vetted mégis magadra! A 4 diplomád elárulja. Te egy teljesítménykényszeres nő vagy. Az ilyenből pedig a nők rosszabbak, mint a férfiak. Kaparnak, könyökölnek, mindent kiirtanak maguk mellől. Meg amúgy is, 4 diplomával nem lehet valaki ostoba, igaz? Szóval sajnálom a munkatársaid, meg a férjed is, már ha van, mert nem biztos, hogy sok férfi megmaradna egy ilyen nő mellett. Amúgy meg ha szólást idézel nekem, itt egy másik neked: nem a diploma teszi... :)

Azt kérted fenn fejezzük be. Csak kérdezném, hogy mit? Mert az a fura dolog állt elő, hogy én eddig hozzád se szóltam. Mindig máshoz beszéltem, persze szóba jöttél 2 kommentemben is, de egyszer sem hozzád intéztem a gondolataim. Igen, minimális szinten személyeskedtem (nem veled, hanem rólad), meg humorizáltam (igen-igen ovis szinten, de hát ez van, az én ovim világában mindez elfogadott, a játszópajtások szeretik, sőt adott esetben vissza is vágnak... :), de azért álljon már meg a nászmenet! Azért az ember megvédheti magát egy kicsit, ha támadják, nem? Mert te 3-szor írtál nekem olyan kommentet, amiben az 1. sortól kezdve személyeskedtél velem, gyaláztál és rágalmaztál. Tetted mindezt a 4 diplomád ellenére. Ugyanakkor észre sem vetted, hogy hozzád sem szólok... Érted?...
Amikor egyébként írtad, hogy 4 diplomád van, akkor valójában teljesen megnyugodtam, mert egészen addig azt hittem, hogy 5 van... De huh, nyugi... Annyi azért még nincs neki... Bár, ami késik, az nem múlik, igaz?... :)

Egyebekben meg bizonyára igazad van, nárcisztikus vagyok, meg nagyképű (valaki ezen a blogon korábban azt találta mondta, hogy van mire... :), de főleg lenézem a nőket... Mondjuk egy dolog azért mégis fájt... Leginkább az, hogy nem marhának neveztél, ugyanis erre van egy nagyon frappáns válaszom. Amikor ugyanis a boci haverok legelni indulnak, mindig hívnak engem is: múúúúúúúúúúúúklos... :) (De persze-persze, ezen mondatban is nagyképűség van, hisz ugye azt vizionálom, hogy még a tehenek is a nevem emlegetik)

De hogy mégis komoly legyek, az fáj a legjobban, hogy lebirkáztál. Bár megtetted azt a nagy szívességet, hogy ürünek bélyegeztél, sőt azt találtad írni, hogy vezérürü. Amiből ugye teljesen nyilvánvaló, hogy a birkanyáj vezetőjeként jobbára birkák vesznek körbe. Vagyis ha én leostobáztam a 30-60-as női korosztályt, akkor te meg a blog olvasóit nevezted birkának (csakhogy lásd, mit bele nem lehet látni egyetlen szóba, ha bele akarom látni). Igaz? Amúgy remélem a blogot olvasó hölgyek ezen is hasonlóan kiakadnak, ahogy tették azt az anyatigris kontra vadászpuska esetében (végül is állat mind a 2)... :)

Amúgy meg ürü... Herélt kos... Vajon miért ez a hasonlat jutott eszedbe? Hm? Menjek tovább? Személyeskedjek jobban? Gyalázzalak jobban? Pedig ezt a szót te mondtad. Akkor talán jelentenie kell valamit a környezetedből, nem?... :)
Na ugye...

És ha már nevetéssel kezdtem ezt az írást, akkor elmondanám, hogy orvosként életvezetési tanácsokkal is el szoktuk látni a hozzánk fordulókat. Szerintem ne komplikáld túl az életed! Szép az, csak élvezni kell! Neked endorfinra van szükséged! Nevess sokat, (horribile dictu) szexelj egy jót!... Ezek mind endorfint termelnek... :)

És ha meg már egy tanárodról írsz, akkor ha szabad, én is megemlíteném Meiselman professzort, aki sok egyéb értékes gondolata mellett, azt is találta mondani, hogy: This is life, my boy, shit happens... Amit esetünkben úgy folytatnék, hogy te meg épp most léptél bele... :)

Egyebekben meg én most fejeztem be...
Nem én vagyok, hanem én 2011.10.08 07:16:09
@zagadka:
Ez az utolsó kommentem ehhez a poszthoz és ehhez a témához. De mielőtt megírnám, most már tényleg megkérdezem: nő vagy férfi vagy? Hogy nehogy abba a hibába essek mint edickinson esetében. Kb. fél éve nem igazán olvasom a blogot. Ehhez a poszthoz már többet kommenteltem, mint az elmúlt fél évben összességében. Ha előbb is kezdted olvasni a blogot, valószínűleg ebben a félévben lettél gyakori kommentelő. Ezért nem ismerlek.

Sok igazság van abban, amit írsz, de ezt már fent is elismertem. Viszont még egyszer elmondom, hogy abban a 2 mondatba, amiket pellengérre állítottatok, semmi rosszindulat nem volt. Az első egy kimért, távolságtartó, objektív mondat volt, a második meg egy vicc, egy másik férfinak. És volt, aki ezeket ebben a formában értette. Abban van igazad, hogy itt sokkal jobban félre lehet érteni a dolgokat, mint élőszóban. De aki félre akarja érteni, az úgy is akarja érteni. Ugyanakkor ez egy blog. Nem a valóság. Itt megsértődni valamin nagy hiba. Én ide pihenni járok/jártam. És ahogy már fenn is mondtam, élőszóban semmi ilyet nem mondanék. Ezt ha akarod bocsánatkérésnek is veheted.

És természetesen leírnám újra a mondatot, ugyanezzel a jelentéssel és háttérvilággal. Egy szemernyi negatívum nélkül.

Amúgy köszönöm az értelmes kommentjeid, köszönöm a beszélgetést, igazán jó volt.

Egyebekben meg jó lenne, ha a cenzor végre engem is kitiltana, mondjuk végleg... Akkor sose jutna majd eszembe, hogy benézzek ide... :)
Brutális „orvostudomány” Már félek orvoshoz menni, mert félrediagnosztizálás, orvosi hiba már többször megesett velem.   22 éve szájsebészeten műtétem volt. A beavatkozás során a nyelvem bal oldala lebénult, a nyelv alatti idegeket elvágták. Életre szóló…..
Nem én vagyok, hanem én 2011.10.07 08:12:05
Kedves Olvasók! Egyszer már írtam ide posztot, akkor sikeresen elkönyveltetek hisztis kismamának, most mindenesetre mégis írok nektek, talán tudtok segíteni nekem, talán megint csak a bántást és a kritikát kapom meg, de legalább tanultam az előző esetből és nem fogom elolvasni a…..
Nem én vagyok, hanem én 2011.10.03 09:53:50
Praxis Színlelő betegek 2011.10.01 06:00:00
Imádott nagypapánk stroke-ot kapott, pechjére pénteken, mert a siófoki kórházba érve, amikor megvizsgálták, azt mondták maradjon benn a kórházban, azt nem tudják mi baja van, de hétvégén meg úgyis csak ügyelet van, akkor nem vizsgálják ki, hétfőn tudnak csak majd foglalkozni…..
Nem én vagyok, hanem én 2011.10.02 09:22:02
@Dr.laikus PhD:
Hupsz... :)
De azért a prímet ma mégiscsak @efi: vitte. Örülök, hogy nem én mondtam meg neki, hogy sötét, mint az éjszaka... brrrrr...
Bkv dolgozó vagyok és az alábbi eset történt velem: A bokatörésem márc. 22-én történt a Batthyány téren... dugulás volt a ffi mosdóban, így mindenki a nőibe járt, s az előtér falikútjából a víz kispriccelt a kőre. Általában feltörölték, de akkor nem volt ott a…..
Nem én vagyok, hanem én 2011.09.28 06:27:28
@Dr.laikus PhD:
"hasonló műtétet végeztek már akkor is amikor csak akkor látták mi van bent, ha felnyitották és megnézték."
És hála Istennek, ma már tilos így műtétet végezni... :)
Ez a történet kicsit régebbi de tanulságos . Mivel mindig be volt gyulladva a torkom háziorvosom azt ajánlotta, hogy szedessem ki a mandulámat. Én bementem a nagykanizsai kórházba ahol hosszú várakozás után megvizsgáltak és kiírták az időpontot. A műtétet altatásban kértem…..
Nem én vagyok, hanem én 2011.09.26 10:57:38
@VaTi:
6 db van... Tessék már végre megjegyezni... :)
Praxis Mindenem vérben úszott 2011.09.24 08:58:00
Tisztelt Cím!   Elmesélném az én történetemet...Nos, az én történetem 2010 tavaszán esett meg. Teherbe estem és a férjemmel nagyon boldogok voltunk. 4 hetes lehettem a mikor észre vetem és elmentem a nőgyógyászomhoz. Ott ultrahanggal megvizsgált és azt mondta gratulál 4…..
Nem én vagyok, hanem én 2011.09.24 23:33:36
@rikitiki:
Lájk... :)
Akkor már csak 2 lépés van, és bekerülhetünk a történelem könyvekbe.
1. hivatalosan is el kell ismertetni a tildy:)-t SI mértékegységként...
2. meg kell találni a kapcsolatot a fájdalom mérésére eddig használt vizuális analóg skálával (ez lesz a nehezebb), amit innentől majd ki fog váltani...
És természetesen ragaszkodom a Nobel díj 1/3-ához (sajnos csak megosztott díj lehet, mert az ötlet Laikusé, tied az ötlet felkarolása, de enyém a továbbfejlesztése)... :)
Ilyen is van, sajnos!   Egy júniusi délutánon édesanyám leesett a cseresznyefáról. Semmi problémája nem volt aznap, de másnap reggel iszonyatos fejfájással ébredt, ami nem akart múlni.Gondoltuk, az esés következménye, igy felültünk a buszra és bementünk a Fehérvári…..
Nem tudom, hogy csak a nőknek vannak-e ilyen tapasztalatai, vagy csak ők merik leírni.Pénteki napon Budapestről jöttem hazafelé, de már a buszon fészkelődtem, mert nem tudtam, mi bajom van, csak azt éreztem, hogy nagyon fáj a hasam vagy a gyomrom vagy a hátam. Este értem haza, bevettem…..
Nem én vagyok, hanem én 2011.09.20 06:54:00
@Dr.laikus PhD:
Bélrendszert érintő hasi műtétnél mindig átmossák a hasat... Az álmoskönyvek szerint nem jó kaki darabot a hashártyán hagyni... :)
Nem én vagyok, hanem én 2011.09.20 08:50:17
@tódór piroska:
Köszönöm a kiegészítést... :)
Nem én vagyok, hanem én 2011.09.21 07:22:41
Jaj, Herb, nem kell ide szirup, mert elég ide a biológia is. Meg amúgy is buta vagy. Pont.

1. dolog:

"A mostani 24 hetes határ honnan jött? Moralizációból, vagy abból, hogy utána az anyára is veszélyes az abortusz?"

Mert ugye ezzel azt mondod, hogy a 24 hetes kor alatt nem veszélyes az anyára az abortusz. Nos, a terhesség megszakadása mindig veszélyes az anyára, legyen az a 24. hét előtt (ekkor abortusznak (vetélés) hívjuk a folyamatot, amiből 2 fajta van a természetes és a mesterséges (művi), ez utóbbit nevezi csak a köznyelv (hibásan) abortusznak), vagy a 24. hét után (ekkor már szülésről beszélünk, persze ekkor is lehet élő vagy halott magzat megszületéséről beszélni).
A 24. hétnek ott van jelentősége, hogy innentől kezdve rohamosan elkezd nőni az élve születés, de főleg az életben maradás valószínűsége. Ennyi.
Az abortuszok nagy százaléka (legyen az természetes vagy művi) a 12. hét előtt lezajlik, a 24. hétig lehetőség van még művi abortusz elvégzésére, de ehhez nagyon komoly orvosi indok szükséges.

A másik dolog meg ez:

"Az anya (és az élők) testi önrendelkezési joga felülírja a meg nem születettek önrendelkezési jogát."

Azt mondod az élők. Van egy rossz hírem. A Petri csészében szaporodó tumor sejtvonal is él. Az élet alapköve egyetlen sejt. A sejt él. Táplálékot vesz fel, feldolgoz, kiürít és reprodukálja önmagát. Te is csak ennyit csinálsz (és mindezt szánalmasan életnek hívod), csak nagyban.
Tehát amikor 2 sejt, egy spermium és egy petesejt, a nekik megfelelő körülmények között találkoznak (sötét szoba), akkor a genetikai állományuk összeadódása révén egyetlen sejtté forrnak össze. Ez a zigóta. Egyetlen sejt. Él. Értem?
De menjünk tovább. Mert sejtekből is van eukarióta meg prokarióta is. Az utóbbiak a bacik. Kicsik, de élnek. De még náluk is sokszor kisebbek a vírusok. Van anyagcseréjük, van örökítőanyaguk. És ha kell, hetekre ágynak döntenek. Sőt. Ki is nyírnak, ha egy erősebbel futsz össze. Akkor vajon neked milyen jogalapod van az élethez? Hisz néha ők az erősebbek. Nekik is van önrendelkezési joguk, nem? Vagy a vírusok nem élnek? Basszák meg, mi?... :)
Sziasztok! Most egy kissé durva kórházi sztorit szeretnék elmesélni nektek.Mindez kereken egy hónapja történt,a kórház nevét nem szeretném kiírni.    Kedden megérkeztem ebbe a kórházba,nagy meglepetés volt,mert a kórház inkább szállodára hasonlított,volt plazma…..
Nem én vagyok, hanem én 2011.09.13 06:19:33
Nem én vagyok, hanem én 2011.09.13 06:21:26
@VaTi:
Én már semmin sem csodálkoznék...
Nem én vagyok, hanem én 2011.09.13 16:15:27
@batgirl:
A múltkor láttam a csávót, fekete Hummerrel gurult, és B. Pitt volt a rendszáma... :)
Tisztelt Praxis Blog!   Újfent rákényszerültem - a tervezettnél jóval hamarabb -, hogy írjak Önöknek.Az elmúlt nap folyamán ultrahangos vizsgálatra voltam hivatalos - kismamaként ez nem is annyira meglepő. Azonban annál inkább az, ami ott történt.  Egy héttel ezelőtt…..
Nem én vagyok, hanem én 2011.09.10 07:34:36
@Panni75: @Dr.laikus PhD:
A kerdes jo. Nem sok csaszart lattam, de ha nem csal a memoriam, akkor van mehszaj tagitas. Pont azert, hogy ha verzik a no, akkor az kideruljon, mert akkor lehet ujra meg kell operalni. De ha jol csinaljak a mutetet, akkor a no mar nem verezhet, mire elhagyja a mutot.
De Panni kedveert modositom az elozo mondatom: aki alatt meg ki kell cserelni a veres lepedot, az valoszinubb, hogy huvelyi uton szult. Amugy meg minden szulesen atesett no tiszta lepedot kap, ha a lepedo veres lett, vagy ha tiszta lepedot ker... :)
Nem én vagyok, hanem én 2011.09.10 08:14:31
@Drach:
Megkovetlek. Orulok, ha nem keresed a hibat, az anelkul is van sajnos.

Amugy a csaszarmetszest csak orvosi indikacioval lehet vegezni. Ma azert meg nem tartunk ott, hogy a szulo no rendeli meg a csaszart. Bar ez csak az elmelet, hogy mi a gyakorlat az nem ram tartozik.

A programozott szules meg azt jelenti, hogy elore megbeszelt helyen es idoben meginditjak a szulest. Ez pedig nagyon nagy esellyel valasztott orvosnal kell, hogy tortenjen. Mert nehezen tartom elkepzelhetonek, hogy az eppen nem vajudo no bemegy a legkozelebbi korhazba, majd odafordul az epp raero ugyeletes orvoshoz, hogy most van uszkve 10-15 oraja, ki kellene mar nyomni azt a babat vegre.

A verrol/valadekrol meg fent mar modositottam a velemenyem.

@Dr.laikus PhD:
A drencso csak a hasi sebbol vezeti el a valadekot.
Az oxiticin meg mindig mehosszehuzasra valo. Csak a szules elott arra, hogy a meh osszehuzodva kipreselje magabol azt, ami benne van. Mig a szules utan meg arra, hogy a kitagult, esetleg kifardt meh osszehuzodjon. Ekkor epp az a lenyeg, hogy az meh izmainak kontrakcioja osszenyomja a meh ereit, ami miatt csillapodni fog a verzes, es meg tud gyogyulni a mehlepeny helyen levo seb.
Nem én vagyok, hanem én 2011.09.10 08:45:08
@Dr.laikus PhD:
Egy dologra tudok csak gondolni. Megpedig arra, hogy a 2 verzes kozott mennyisegi kulonbseg van/lehet. A menstruacios verzes mindossze 70-100 ml.
Az oxitocinra meg azt a kulcs mondatot tudom mondani, hogy nemzetkozi multicentrikus tanulmanyok ezt az eredmenyt adtak. Biztos joval kevesebb oxitocinnal a verzeses szovodmenyek szama, mint oxitocin nelkul.