Regisztráció Blogot indítok
Adatok
rg

0 bejegyzést írt és 30 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kedves Olvasóink! Újra jelentkezik a Szkepticista Gyülekezet - az áltudományok, városi legendák, mítoszok, hoaxok és elavult hiedelmek (pl. babonák, vallások) esküdt kihívója és szertefoszlatója. A Gyülekezet célja, hogy számtalan képzett, valódi szakember (matematikusok,…..
rg 2011.10.17 16:38:24
@Professor Pizka: Szerintem az üzemanyag kieresztésének nem csak a futóműhöz van köze, hanem a kigyulladás veszélyéhez (szerintem elsősorban ahhoz) is.
Appleblog Az Apple titka 2011.08.10 07:50:00
Érdekes cikk jelent meg az Intomobile-on, ami arra keresi a választ, hogy mitől olyan sikeres az Apple. Hosszabb-rövidebb kitérők után arra jut a szerző, hogy azért, mert egyszerűen jobb termékeket gyárt konkurenseinél. Azért ki is fejti ezt bővebben a lap. A bevezetőben a 2007-ben…..
rg 2011.08.10 17:45:05
@Attila1234: Jobs mellé kellettek Bill Gates milliói (talán 150 millió) is a felélesztéshez.
Belsőség A nagy dobás 2011.05.22 13:52:00
Bizony, a sokak számára már régmúltban egy igazán nagy dobás volt Budapesten: a Népligeti körverseny. Nemzetközi szintű, komoly megmérettetés szalmabálákkal burkolt fák között, nem kicsi tempóval. A Lepoldsportvideó jóvoltából (akik Bálint Árpád gyűjteményét dolgozzák…..
rg 2011.05.23 14:03:27
@deak.atti: Az 50-es években is dőlt el verseny, sőt, világbajnokság is a boxokban. Collins egyszer szó szerint az autóját adta át Fangio-nak, hogy ő fejezze be vele a versenyt, mert neki nagyobb esélye volt a vb-re. Akkor még az autó kapta a pontokat, a benne a verseny alatt ülő pilóták között pedig elosztották a pontokat.
Lehet, hogy idén végre izgalmasak a versenyek, de kicsit sok év telt el unalmas versenyekkel, évi 1-2 említésre méltó előzéssel.
rg 2011.05.23 15:45:57
@deak.atti: Azzal hibáztak, hogy engedtek olyan aerodinamikai kialakítást, ami már nem csak a gyorsaságról, hanem az előzés megnehezítéséről szólt. Nem lehetett megközelíteni egy Ferrarit, egy McLarent, Williamst, mert olyan örvénylést generált maga mögött, amitől elvesztette a tapadást a közeledő autó. Mai napig az egyik kedvenc előzésem Jacques Villeneuve 96-os Estorili célegyenes előtti manővere, ott az volt a módi, hogy bebújtak a másik mögé, hogy a rövid célegyenes végére ki tudják fékezni. No a fentiek miatt ez akkor már nem működött, erre Jacques végig Schumacher külső oldalán vette azt a kanyart, a végén már kívülről melléért és még a célegyenesre érve megelőzte (www.youtube.com/watch?v=Mp37Rl2J_fg).
     Nincs mentség, ha elüt egy jármű a zebrán egy gyalogost. Főleg, ha utána cserben hagyja. Ez tény, ez a szabály, ami jól is van így. Bűnhődjön csak, amit a társadalom ítél neki. És akkor most nézzük meg együtt a videót, és képzeljük bele magunkat…..
rg 2011.01.05 12:08:26
@tojásoslecsó: A gyalogos nem hibázott, csak nem alkalmazkodott az autósok általános figyelmetlenségi szintjéhez (és szintén átlagos bunkóságához). A Sprinteres gazembernek azért kellett volna számítania gyalogosra, mert egy zebrán ment át, nem pedig azért, mert látta, hogy jön gyalogos.
Ez itt a lényeg.
rg 2011.01.05 12:11:05
@tojásoslecsó: A gyalogos nem hibázott, csak nem alkalmazkodott az autósok általános figyelmetlenségi szintjéhez (és szintén átlagos bunkóságához). A Sprinteres gazembernek azért kellett volna számítania gyalogosra, mert egy zebrán ment át, nem pedig azért, mert látta, hogy jön gyalogos.
Ez itt a lényeg.
Ismét át lett szabva a közlekedés rendje a Gellérten. Éles kanyarokat kell venni az autóknak a Budafoki út felé haladva. A kerékpárosok viszont nem panaszkodhatnak, hiszen kaptak egy ’kerékpárutat’ –mely a Budafoki út elején található. Aszfaltja sima, felfestése…..
rg 2010.12.17 14:54:03
@qrisz: Izé, ott nem kellene a gyalogosnak kerékpárnak szerecsétlenkednie. Mert ott kerékpárosnak, azaz kerékpárral közlekedőnek semmi helye. Nem tud a gyalogosok zavarása nélkül közlekedni, tehát nem közlekedhet. KRESZ és kész.
Szóval Te is szabálytalanul mész ott bringával nap mint nap, csak hogy tudd. Nem tűnt fel, mennyire veszélyezteted a gyalogosokat? Szegényeknek úgy forog a feje mentükben, mint a radar, nehogy egy centivel oldalra lépve egy biciklis elé kerüljenek. Szégyelje magát minden bringás, aki ott teker.
rg 2010.12.17 15:22:00
@qrisz: Az szerintem zavarás, hogy állandóan figyelni kell, nem jön-e egy bringás hátulról, aki elé ha kilépek, akkor ki tudja, kinek mi baja esik. Nem feltételezhetem, hogy minden bringás Te vagy, mert nagyon kevesek vigyáznak annyira. De Te sem tudsz elkerülni mindent, ha egy gyalogos nem vesz észre, és pont akkor lép oldalra, amikor Te odaérsz, akkor annyi. Próbálj ott gyalogosan közlekedni. Ha van nálad egy nagyobb csomag, amit kézben viszel, bizonyos szakaszokon el sem fért mellettem egy bringás, ha óvatos, ha nem. Egyszerűen arról van szó, hogy egy bringás sokkal gyorsabb, mint egy gyalogos, bár max. 10km/h-val mehet a járdán, így is háromszor gyorsabb, és erre nincs felkészülve egy gyalogos.
Belsőség Bazi nagy magyar lagzi 2010.11.24 06:40:00
Vagy inkább olasz teadélután? Egy biztos, jól esik néha szembesülnünk azzal, hogy a Totalcar nem a Seggen Ülő Némák Egyesülete, hanem egy ilyen folyamatosan pörgő izé. Ilyen óriási vitát eddig semmi se generált a szerkesztőségben. Ennél talán egy hosszabb levélváltás volt,…..
Schmitt Pál univerzális ember. Hiába köztársasági elnök, bizony nem tud kibújni a MOB elnökének szerepéből.Történt ugyanis, hogy a szingapúri ifjúsági olimpián kifogást emelt az ellen, hogy a sportolók magukkal viszik nemzetük zászlaját a dobogóra. Nem is tökölt,…..
rg 2010.08.19 17:13:52
@Kedves Nard: Ezt a maszlagot mantraként ismételitek, na erről ismerszik meg az igazi elvtárs. Mi az, hogy nem nyert? A csapat tagja volt, tehát nyert. Ettől függetlenül '68-ban a legjobb szovjet legyőzésével alakította 4-1-re a döntőt. Szánalmasak vagytok. Nagyon.
Augusztus hatodikán egy Vinay Deolalikar nevű matematikus szétküldött egy emailt, amelyben azt állítja, hogy megoldotta a P=NP problémát.Ez a probléma a számítógéptudomány messze legfontosabb nyitott kérdése, és ha most elég gyors vagyok, a Vincent lesz az első olyan magyar blog,…..
rg 2010.08.10 11:30:52
@veny: Szerintem a prímtényezőre bontás igenis NP, márpedig bizonyos kulcsfejtéshez pont ez kell.
Nem mintha nagy truváj lenne, az összes ablaktörlőlapátot úgy találták ki, hogy még az is ki tudja cserélni őket, akinek máskülönben a kapucsengő használatával is problémája van, mert komplikált. Nem túlzok, ha azt állítom, hogy ablaktörlőlapátot az autók jó részén…..
Nem nagyon macerálták a rendőrök eddig a járdán kerékpározókat, a többség nem is tudja, hogy lehet-e a gyalogosok között kerekezni, vagy sem. A tisztázatlan helyzet részben a fővárosi vezetésnek is köszönhető, hiszen a budapesti kerékpárutak jelentős része a járda…..
rg 2009.10.06 14:20:31
@lápi lidérc: Még egyszer leírom: szabad a járdán, lakott területen belül, ha az úttest erre alkalmatlan és nem zavarja a gyalogosforgalmat és legfeljebb 10km/h-val.
rg 2009.10.06 14:40:04
@lápi lidérc: Azt írtad, hogy "járdán alapból nem szabad". Erre írtam, amit írtam. Mondtam, hogy van ilyen járda? Nem. Szerinted nincs? És? Ha nincs, akkor alapból nem szabad? Magyar nyelv? Szövegértés? Logika? Mindből 1-es?
rg 2009.10.06 16:29:53
@lápi lidérc: Ha azt hiszed, hogy leereszkedem a te szintedre, akkor tévedsz. Bár ott is legyőznélek, de nem lenne dicsőség. Ez a különbség közted, és köztünk, normális emberek között.
w Tribuszerné visszanéz 2009.10.02 02:20:00
A válságnak győztesei is vannak, és ezek között sokan olyanok, akik további áldozatokat szednek. Az elkeseredett, kétségbeesett embert el lehet csábítani könnyű álommal, és ezt nemcsak a kuruzslók, a fasiszták meg a kommunisták használják ki, hanem lehet, hogy éppen a…..
rg 2009.10.02 13:41:06
@atomant2: Jaj, de szépen és átfogóan leírtad a magyar munkaerőpiacot. A magyar dolgozó ember vagy szalag mellett áll, vagy multinál üzletkötő, vagy MLM-milliomos. Slussz. Ez az, így kell érvelni: kiragadni a valóság egy irreleváns részét, azt teljesként hirdetni, és levezetni belőle, amit csak akarsz. Közben elhinteni néhány abszolút oda nem illő, de igaz tényt, hogy hirdesd, te igazat beszélsz.
És utána hasonló stílusban leugatni bárkit, aki vitába száll veled.
rg 2009.10.02 14:22:11
@Manci néni: Miért pont az alma? Az alma C vitamin tartalma nem sok, nem is azért hasznos gyümölcs. Ha ezt sem tudod, akkor miért osztod az észt? Már megint a szokásos MLM féligazság/hazugság.
Kisebb káosz alakult ki szombaton, a Magyar Nagydíj időmérőjének végén, amikor elromlott a rendszer, így percekig várni kellett a hivatalos rajtsorrendre.Az F1-et szervező FOM (Formula One Management) és a mérést végző LG – blogunk szponzora – közölte, mi volt a…..
rg 2009.08.04 10:41:04
@CJKrisz: Ha ez hiteles forrásnak számít, Alessandro Zanardi "Zanardi"-nak ejti a nevét (tehát z, nem c). Ez egyébként nyelvjárás/terület kérdése is, de ha ő így, akkor mindenki így. Egy műsor ajánlójában mutatkozott be, onnan tudom.
Belsőség Unom a Formula-1-et 2009.07.28 16:30:00
Ha egy ex-F1-es pilóta, akit ismernek, tisztelnek és tudják róla, pontosan ért mindent, ami a pályán és a pálya körül zajlik, szóval ha egy ilyen ember megy oda hozzájuk, akkor arra számítanak, hogy értelmes kérdést tesz fel nekik, és megpróbálnak normálisan válaszolni, már…..
rg 2009.07.29 12:46:53
@szakmernok: Szerintem attól, hogy a palik mellett van még három ember, aki szintén nem szerinted ért az F1-hez, még nem menti lacikát. Palik borzasztóan alultájékozott és buta, de rettenetesen beképzelt és arrogáns. Száz év alatt sem lesz képes felfogni, miért lesz két autó közelebb egymáshoz, ha lassan mennek, és miért távolabb, ha gyorsan. Ez olyan alapvető szellemi hiányosságokra utal, hogy nem is kell tovább elemezni a tevékenységét. És képes úgy beállítani magát, mint aki vezetett már F1-es autót. Ja, egy alaposan lebutított Red Bull-t. Karotta is bevallotta, hogy iszonyúan lefojtott motorral vezette a Renault F1-et, naná, hogy F1-es licensz nélkül senkinek se adnak igazi F1-es autót, már csak annak értéke miatt sem. De ugye Palik ezt nem fogja fel. Vérlázító. Nagyon visszasírom John Watsont és az Eurosport közvetítéseit, és persze Mansellt, Senna-t, Prostot
rg 2009.07.30 06:12:37
@Stack Pointer: Na ácsi. Már itt is leírtam egyszer, milyen F1-es autót vezetett Palik: lebutított RedBull-t. Amilyet Karotta is, csak ő Renault-t, és ő tudja és bevallotta, hogy le volt butítva. Baumgartner viszont éles F1-et vezetett, neki ugyanis meg van hozzá a licensze és tudása is. És ha jól emlékszem megboldogult Kesjár Csaba is tesztelt Zakspeed F1-et.
rg 2009.07.30 15:37:47
@Il mio nome è Nessuno: Nem a nyeréshez, az éles autóval körbemenéshez van meg a tudása.