Adatok
Astus
220 bejegyzést írt és 610 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Elégedetlen vagy, mert nem az történik, amire vágysz. Hogy megszűnjön az elégedetlenség, ismerd fel az elégedetlenséget, hagyd el a vágyat, és tapasztald meg az elégedetlenség megszűnését úgy, hogy elhatározod magad a vágyódás és haraggal ártás elhagyása mellett; ezért se szóval, se tettel, se…..

Lehülyéznek és visszakézből arcon vágod. Minek szólt be? – Megsértődtél, mérges lettél, kitöltötted a haragodat a másik bántalmazásával, és helyesnek gondoltad. Lehülyéznek és visszakézből arcon vágod. Bocsánat. – Megsértődtél, mérges lettél, bántalmaztad, de utólag nem gondoltad helyesnek.…..

„A képzetlen elme hajlamos futni minden után, ami felmerül; kedvelni, nem kedvelni. Sok időt azzal töltünk, hogy igyekszünk elkerülni, ami nem tetszik, és megtölteni az elménket élményekkel, amik tetszenek – mert élvezetesek, lefoglalnak minket egy darabig. Remélhetőleg kellemesen foglalnak le. De…..

„Ha anélkül látod a dolgokat keletkezni és elmúlni, hogy értenéd vagy látnád keletkezésük és elmúlásuk mögöttes okait és feltételeit, az kétféle hibás nézethez vezethet. Az egyik, mivel nem látod az okokat és feltételeket, azt gondolhatod, hogy véletlenszerűek. Csak keletkeznek és elmúlnak; okság…..

Hátráltató: alantas beszéd (tiracchānakathā - SN 56.10, AN 10.69):- királyokról, rablókról, miniszterekről;- seregekről, fenyegetésekről, háborúkról;- ételekről, italokról, ruhákról, ágyakról;- füzérekről, illatokról;- családról, járművekről, településekről, városokról, országokról;- nőkről,…..

Māna: gőg, dölyf, kevélység, büszkeség, önteltség, önhittség, beképzeltség, felfuvalkodottság
A gőg béklyója (Ds 2.3.2:88.1 / 1116): - jobb vagyok - egyenlő vagyok - rosszabb vagyok
A gőg kilenc esete (Vb 17:1.49 / PTS vp 346): - aki jobb, azt gondolja: jobb vagyok, egyenlő vagyok, rosszabb…..

„Mindig kifogásokat találunk és azt mondjuk: »Nem tudom megcsinálni. Nem lehetek szerzetes. Nem lehetek apáca.« Mintha ez valahogy azt jelentené: »Csak szenvedek tovább. Maradok kapzsi, időnként mérges, időnként aggódó, és nem kezdek ezzel semmit.« Ne hagyd az elméd idáig csúszni! Ezért jó némi időt…..

„A csirke nem lehet kacsa, különböznek. A kacsa úszik a vízen, a csirke ül egy faágon vagy valami szénakazalon, de a csirke nem kacsa, a kacsa nem csirke. Ha azt akarod, hogy a kacsa csirke legyen, szenvedni fogsz, bosszankodni fogsz, panaszkodni. Ez olyan, mint amikor valaki azt mondja: »Nem kéne…..

„Ahogy korábban említettem: a ragaszkodás a szenvedés forrása. Tehát az elengedés nyilván nem azt jelenti, hogy nincs többé dolgod a szüleiddel, az nem lenne helyes. Ez inkább egy hozzáállás, vagy szemléletmód. Mit mondott a Buddha? Azt mondta, hogy szemlélődj: mindenki, akit szeretek és kedvelek,…..

„Egek esője édes ének Kunyhócskám kellemes, szélvédett Ott meditálok, megbékélten Hát csak zuhogjatok ti mennyek
Egek esője édes ének Kunyhócskám kellemes, szélvédett Ott meditálok, elmém békében Hát csak zuhogjatok ti mennyek
Egek esője édes ének Kunyhócskám kellemes, szélvédett Ott meditálok,…..

„Akik bíznak a legjobban, Tudják a legjobb tant; Bíznak a legjobb felébredtben, Adományra legérdemesebben; Bíznak a legjobb tanban, Boldog szenvtelen nyugalomban; Bíznak a legjobb közösségben, Az érdem legfőbb mezejében, Adakoznak a legjobbnak, A legjobb érdemek gyarapodnak: Legjobb élethossz,…..

„Először is, bárki, aki a Dharmát szeretné gyakorolni, az elégedettségben és kevés vágyban képezze magát. Ez azt jelenti, hogy boldogok vagyunk azzal, amink van, úgy érezzük, hogy az elég, és nem állandóan azon gondolkozunk, hogy még szükségünk van erre meg arra. Bárkik legyünk is, ezek a minőségek…..

„Mindannyiunknak van az az érzése, hogy különálló lények vagyunk. Ez mondatja velünk: vagyok. Azonban, ha figyelmesen magunkra tekintünk, felfedezzük, hogy sok összetevőből állunk, és hogy nincs semmi a testünkben vagy tudatunkban, amit rögzíthetnénk és azonosíthatnánk, mint én. Van bármi abban,…..

„Amikor meditálunk, azt találjuk, hogy az embernek kétféle szenvedése van: a test és elme közönséges szenvedése, amit az öt khandhának hívnak, vagyis a fizikai test, érzés, észlelés, képzetek, tudatosság. És van a bajosabb szenvedés, ami a sóvárgásból és ragaszkodásból jön. Honnan jön a szenvedés?…..

„Amikor elkezdjük a Dharmát gyakorolni, öt egymást követő szinten megyünk keresztül: először nincs semmilyen megértésünk; aztán félreértéseket alkotunk; majd fokozatosan haladunk a részleges, majdnem teljes, és tökéletes megértésig. Ez az öt szint egyaránt érvényes a nézetre, a gyakorlásra, s a…..

„A légzés bemenő és kimenő természete a mulandóságról tanít. Ez elegendő a megvilágosodáshoz. Nem kell semmi különleges helyre menned, csak figyeld a légzésed és megvilágosodhatsz! De éberré kell válnod és megvizsgálnod! Ez nem olyan, amit csak elhiszel, hanem amit megfigyelsz és tanulsz belőle. De…..

„Élvezet és irtózat valamely adott érzet függvényében keletkezik. Például, ha látunk valami tetszőt, az elme a tetszés körül bonyolít. Ha elural az élvezet vagy az irtózat, az elme máshogy bonyolít. Más szóval, az elme nem úgy látja a dolgokat, ahogy vannak. Amikor azt mondjuk, az elme nem úgy látja…..

„Mint mindig, remélem ez az üzenet jólétben, egészségben és boldogságban ér el. A mai Guru Rinpocse napon szeretném megosztani mindnyájatokkal – Dharma fivéreimmel, nővéreimmel és barátaimmal – az összes gyakorlat és tanítás lényegi pontját, amit a Buddha, Guru Padmaszambhava, a bódhiszattvák, és a…..

Akinek hite a Beérkezettben Jól megállapodott és rendületlen; Kinek erkölcsös viselkedése jó, Nemeseknek kedvelt, dicsérni való; Kinek bizalma van a Közösségben, Kiegyenesíttetett nézetében, Ő az, akit szegénynek nem neveznek, Sem annak életét feleslegesnek. Ezért az okos elköteleződjön Hitre és…..

„Például amikor váratlanul beteg leszel, nem tudod meghatározni, hogy ez korábbi kamma, vagy talán csak az időjárás változása, vagy összeszedtél valami bacit a szomszédtól, vagy ilyesmi. De ragaszkodunk a testhez, és a tudat létrehozza a reakcióit és történeteit a testről. Ugyanígy van a tudattal,…..

„Ezek a sorok vázolják a hat minőséget, amik elengedhetetlenek az úton kezdőként való gyakorlásunk támogatásához:
Először lépve az útra e hat minőség szükséges: Őrizni a három képzést, az út alapját; Részrehajlás nélkül tanulni és elmélkedni a tanításokról széleskörűen; Megbékíteni a három kapunk…..

„Amikor felidézed a Buddhát, a tényt, hogy kapcsolatba kerültél a Buddha tanításával, hogy volt egy buddha a világon, hogy ezek a tanítások még mindig elérhetők számunkra, akkor már csak ezekre gondolni is nagy örömet okoz, ami különösen jó érzelem. Örömet (píti), boldogságot (szukha), nyugalmat…..

A három Dharma pecsét (dharmamudrā trilakṣaṇā 三法印):1. Minden összetett állandótlan (sarvasaṃskārā anityāḥ 諸行無常)2. Minden dharma éntelen (sarvadharmā anātmānaḥ 諸法無我)3. A nyugalom nirvána (śāntaṃ nirvāṇaṃ 寂滅涅槃)
„A három Dharma pecsét (Dharma mudrá) az állandótlanság (anitjá), az éntelenség (anátman),…..

„A bölcs bódhiszattva, Buddha felébredését akarva, A figyelmetlen viselkedést elhagyja És mindig törekedjen figyelmességre!
Függő jelenségekről meggyőződött bölcs Nem lakozik szélsőséges nézetekben; Tudja: nincs jelenség feltétel nélkül, Hanem okok és feltételek szerint keletkeznek.
A…..

A tudat egy esemény
„Szigorúan véve, a tudat nem az, ami tud (cselekvő), nem is az, amin keresztül a tudás történik (eszköz), hanem csupán egy tárgy tudásának folyamata. A tudat nem egy lény, ami van, hanem egy esemény, ami történik, a megfelelő feltételek miatti egy történés. Egy tevékenység, de…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz