Adatok
Astus
212 bejegyzést írt és 610 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

„Ahogy korábban említettem: a ragaszkodás a szenvedés forrása. Tehát az elengedés nyilván nem azt jelenti, hogy nincs többé dolgod a szüleiddel, az nem lenne helyes. Ez inkább egy hozzáállás, vagy szemléletmód. Mit mondott a Buddha? Azt mondta, hogy szemlélődj: mindenki, akit szeretek és kedvelek,…..

„Egek esője édes ének Kunyhócskám kellemes, szélvédett Ott meditálok, megbékélten Hát csak zuhogjatok ti mennyek
Egek esője édes ének Kunyhócskám kellemes, szélvédett Ott meditálok, elmém békében Hát csak zuhogjatok ti mennyek
Egek esője édes ének Kunyhócskám kellemes, szélvédett Ott meditálok,…..

„Akik bíznak a legjobban, Tudják a legjobb tant; Bíznak a legjobb felébredtben, Adományra legérdemesebben; Bíznak a legjobb tanban, Boldog szenvtelen nyugalomban; Bíznak a legjobb közösségben, Az érdem legfőbb mezejében, Adakoznak a legjobbnak, A legjobb érdemek gyarapodnak: Legjobb élethossz,…..

„Először is, bárki, aki a Dharmát szeretné gyakorolni, az elégedettségben és kevés vágyban képezze magát. Ez azt jelenti, hogy boldogok vagyunk azzal, amink van, úgy érezzük, hogy az elég, és nem állandóan azon gondolkozunk, hogy még szükségünk van erre meg arra. Bárkik legyünk is, ezek a minőségek…..

„Mindannyiunknak van az az érzése, hogy különálló lények vagyunk. Ez mondatja velünk: vagyok. Azonban, ha figyelmesen magunkra tekintünk, felfedezzük, hogy sok összetevőből állunk, és hogy nincs semmi a testünkben vagy tudatunkban, amit rögzíthetnénk és azonosíthatnánk, mint én. Van bármi abban,…..

„Amikor meditálunk, azt találjuk, hogy az embernek kétféle szenvedése van: a test és elme közönséges szenvedése, amit az öt khandhának hívnak, vagyis a fizikai test, érzés, észlelés, képzetek, tudatosság. És van a bajosabb szenvedés, ami a sóvárgásból és ragaszkodásból jön. Honnan jön a szenvedés?…..

„Amikor elkezdjük a Dharmát gyakorolni, öt egymást követő szinten megyünk keresztül: először nincs semmilyen megértésünk; aztán félreértéseket alkotunk; majd fokozatosan haladunk a részleges, majdnem teljes, és tökéletes megértésig. Ez az öt szint egyaránt érvényes a nézetre, a gyakorlásra, s a…..

„A légzés bemenő és kimenő természete a mulandóságról tanít. Ez elegendő a megvilágosodáshoz. Nem kell semmi különleges helyre menned, csak figyeld a légzésed és megvilágosodhatsz! De éberré kell válnod és megvizsgálnod! Ez nem olyan, amit csak elhiszel, hanem amit megfigyelsz és tanulsz belőle. De…..

„Élvezet és irtózat valamely adott érzet függvényében keletkezik. Például, ha látunk valami tetszőt, az elme a tetszés körül bonyolít. Ha elural az élvezet vagy az irtózat, az elme máshogy bonyolít. Más szóval, az elme nem úgy látja a dolgokat, ahogy vannak. Amikor azt mondjuk, az elme nem úgy látja…..

„Mint mindig, remélem ez az üzenet jólétben, egészségben és boldogságban ér el. A mai Guru Rinpocse napon szeretném megosztani mindnyájatokkal – Dharma fivéreimmel, nővéreimmel és barátaimmal – az összes gyakorlat és tanítás lényegi pontját, amit a Buddha, Guru Padmaszambhava, a bódhiszattvák, és a…..

Akinek hite a Beérkezettben Jól megállapodott és rendületlen; Kinek erkölcsös viselkedése jó, Nemeseknek kedvelt, dicsérni való; Kinek bizalma van a Közösségben, Kiegyenesíttetett nézetében, Ő az, akit szegénynek nem neveznek, Sem annak életét feleslegesnek. Ezért az okos elköteleződjön Hitre és…..

„Például amikor váratlanul beteg leszel, nem tudod meghatározni, hogy ez korábbi kamma, vagy talán csak az időjárás változása, vagy összeszedtél valami bacit a szomszédtól, vagy ilyesmi. De ragaszkodunk a testhez, és a tudat létrehozza a reakcióit és történeteit a testről. Ugyanígy van a tudattal,…..

„Ezek a sorok vázolják a hat minőséget, amik elengedhetetlenek az úton kezdőként való gyakorlásunk támogatásához:
Először lépve az útra e hat minőség szükséges: Őrizni a három képzést, az út alapját; Részrehajlás nélkül tanulni és elmélkedni a tanításokról széleskörűen; Megbékíteni a három kapunk…..

„Amikor felidézed a Buddhát, a tényt, hogy kapcsolatba kerültél a Buddha tanításával, hogy volt egy buddha a világon, hogy ezek a tanítások még mindig elérhetők számunkra, akkor már csak ezekre gondolni is nagy örömet okoz, ami különösen jó érzelem. Örömet (píti), boldogságot (szukha), nyugalmat…..

A három Dharma pecsét (dharmamudrā trilakṣaṇā 三法印):1. Minden összetett állandótlan (sarvasaṃskārā anityāḥ 諸行無常)2. Minden dharma éntelen (sarvadharmā anātmānaḥ 諸法無我)3. A nyugalom nirvána (śāntaṃ nirvāṇaṃ 寂滅涅槃)
„A három Dharma pecsét (Dharma mudrá) az állandótlanság (anitjá), az éntelenség (anátman),…..

„A bölcs bódhiszattva, Buddha felébredését akarva, A figyelmetlen viselkedést elhagyja És mindig törekedjen figyelmességre!
Függő jelenségekről meggyőződött bölcs Nem lakozik szélsőséges nézetekben; Tudja: nincs jelenség feltétel nélkül, Hanem okok és feltételek szerint keletkeznek.
A…..

A tudat egy esemény
„Szigorúan véve, a tudat nem az, ami tud (cselekvő), nem is az, amin keresztül a tudás történik (eszköz), hanem csupán egy tárgy tudásának folyamata. A tudat nem egy lény, ami van, hanem egy esemény, ami történik, a megfelelő feltételek miatti egy történés. Egy tevékenység, de…..

„Csak olyan szavakat szólj, Mik téged nem bántanak, Másnak nem ártanak! Ilyen beszéd szól jól.
Csak kedves szavakat szólj, Mit örömmel fogadnak! Gonoszt nem hordanak Másnak kedves szavak.
A haláltalan beszéd: Igazság – ez örök elv. Békések alapja Az igazság tana.
A Buddha mondta szavak Kialvás…..

„Hogy követni tudjuk ezt a létforgatagból megszabadító utat, először fontos megértenünk, mit jelent pontosan a létforgatag, avagy szamszára. Ezért ebben az üzenetben szeretném megosztani veletek a létforgatag három szintjét: a külsőt, a belsőt, s a titkosat.
A külső létforgatag megértéséhez először…..

Ovāda-pāṭimokkhaA szabályzat dicsérete(DN 14; Dhp 14.183-185)
‘Khantī paramaṁ tapo titikkhā, Nibbānaṁ paramaṁ vadanti buddhā;
Béketűrés a legfőbb vezeklés, kialvás a legfőbb, mondják a buddhák.
Na hi pabbajito parūpaghātī, na samaṇo hoti paraṁ viheṭhayanto.
A kivonult másnak nem árt, remete…..

A karácsony meghitt, csillogó, családi, meleg; megannyi finom étel, dallamos zenék, ünnepi hangulat; különleges látványok, hangok, szagok, ízek, érintések; kedvesség, szeretet, figyelmesség. Egy estére. Egy napra. Talán kettőre.
Hogy karácsony legyen, mire karácsony lesz, készülődni kell. Napokig,…..

„A Tripitaka nem fejt ki többet, mint csupán az erkölcs, összeszedettség, és bölcsesség. ... Az erkölcs, összeszedettség, és bölcsesség a buddha-felidézés Dharma kapuja. Miért? Az erkölcs jelentése megvédeni a rossztól. Ha képes vagy egyhegyűen felidézni a buddhát, semmilyen gonosz nem mer…..

„Az együttérzés a ragaszkodás legjobb ellenszere, mert amikor őszintén együtt érzel, nincsenek önző vágyaid. A szerető kedvesség az utálat ellenszere, mert akkor mások boldogságát kívánod, nincs benned rossz szándék vagy ellenségeskedés. A bódhicsitta a tudatlanság ellenszere, mert az a tudat üres…..

„Csak szenvedés van, de nem található a szenvedő. Vannak tettek, de nem található a cselekvő.” (Vsm. XVI.90. / 513.; idézi Valpola Ráhula: A Buddha tanítása, 52. o.)
„Van olyan jelentés, ami szerint helyesen mondhatnád, hogy Gótama remete megsemmisülés tant tanít. A kapzsiság, utálat,…..

A dzogcsenben a tudat lényege (ngo bo / svabhāva) üres (stong pa / śūnya), a természete (rang bzhin / prakṛti) világos (gsal ba / prabhāsvara), s az együttérzése (thugs rje / karuṇā) mindent átható (kun khyab / (sarva)vyāpin). Vagyis a tudatnak nincs lényege, jellegében tudatos, működésében…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz